Triptyl unettomuuteen, onks kellään kokemusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Uneton"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

"Uneton"

Vieras
Eli lääkäri määräsi mulle unettomuuteen Triptyliä ja nyt kaipaisin kokemuksia. Onko auttanut ja onko mitään sivuoireita tulkut. Miten on mielialaan vaikuttanut, sillä mielialalääkehän tuo on.

Mikä annostus? Itselläni on pienin mahdollinen eli 10mg x 1, enkä ole kyllä huomannut sillä muuta vaikutusta kuin että rauhoittaa unta, en heräile niin paljon. Mitään sivuvaikutuksia ei ole tullut. Mielialaan en ole huomannut vaikutusta. Mulle tuo kyllä määrättiinkin kipukynnystä nostamaan, koska perussairauden takia kipuja on paljon varsinkin öisin.

Mulle määrättiin sitä samaa lääkettä nostamaan kipukynnystä. Annoksena on 25mg x1.

En ole vielä kovin montaa viikkoa syönyt, mutta olen jo huomannut että hieman nostaa tosiaan kipukynnystä. Olen myös nukkunut sikeämmin. Aluksi nukahdin vähän nopeammin, mutta nyt huomaan että ehkä väsyttää aamusin enemmän.

Muita sivuoireita on suun kuivuminen. Mielialavaikutuksista en osaa sanoa. Lääke myös kovettaa vatsaa.

Nukun tuon Triptylin (10 mg) ja lihasrelaksantti Rivatrilin (0,5 mg) kanssa aika hyvin. Jos lisäksi vetäisee Ataraxia päälle illalla (1,5x25 mg), yö menee mukavasti.

Ihan yhtä hyviä unia saa, jos tuosta kombinaatiosta korvaa Triptylin tai Ataraxin melatoniinilla (3 mg). Mutta ilman tuota lihasrelaksanttia en nuku aamuun asti.