Triptyl lääkkeestä kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apua kipuun
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Apua kipuun

Vieras
Mulle määrättiin tätä kipuun ja jännittyneisyyteen. Enkä tykkää huonoa jos auttais mielialaan ja ahdistukseen.
Onkos millaisia kokemuksia tästä lääkkeestä? Odotettavissa kamalia haittoja alkuun..Ym?!

Mulla oli sitä jonku aikaa krooniseen kipuun mutta mulle tuli siitä ihan järjetön väsymys, tuntu ettei pysty mihkään. Lisäksi siitä tuli mulle sydämen tiheälyöntisyyttä, ois pitäny annostusta vielä nostaa mut lääkäri käski lääkkeen lopettaa heti ku lepopulssi huiteli päälle 120. Siitä en tiiä et kuin yleisiä Triptylin kans nää sydänoireet on, mulle niitä tulee kauheen herkästi.

Pari viikkoa kun on iltaisin napsinut pientä annosta, huomaa kipujen vähentyneen ja unenlaadun parantuneen. Itselläni fibromyalgiaan ja äijällä sekä fibromyalgiaan, että migreenin estoon.

Aluksi tekee minut aamukärttyiseksi, mutta niinhän minä muutenkin olen. ;) Hyvä lääke. Vaikka ilman olen nyt aika kauan ollut.

eli minulla oli tosi rankka hermokipu ja tätä ihan ensimmäisenä aikanaan kokeiltiin, ei kuitenkaan auttanut. onneksi nykyisin on paljon muitakin vaihtoehtoja tarjolla.

Mulle lääkäri sanoi siitä, että vanhanajan lääke, joka alunperin tehtiin mieliala/masennuslääkkeeksi, mutta on havaittu myös kipukynnyksen nousemista sillä lääkkeellä. Jotkuthan ottaa sitä nukahtamislääkkeenä.

Itselleni en saanut siitä apua kipuihin.

Varsin hyvä, vanha lääke, jota tosiaan nykyisin juurikin esim. neuropaattsieen kipuun määrätään ja myös masennus- tai psyykelääkkeeksi. Osalla tulee haittavaikutuksena väsymystä, mutta onneksi se ei kovin haittavaana oireena sentään kaikille.

Mä söin jokunen vuos sitte, tarkotuksena kipukynnyksen nostaminen monta vuotta kestäneeseen hermosärkyyn. Ja valehtelematta 2 päivän jälkeen kipu oli hävinny! Jonku aikaa niitä vielä söin, ja nyt oon saanu olla "rauhassa" jo useemman vuoden. Toki joskus päähän sattuu, mut sen jo kestää ilman lääkkeitäki. Senki muistan et lääkkeet anto sellasen ihanan rauhallisen yöunen :)

Uusimmat

Yhteistyössä