Seroquel lääkkeestä kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ahi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja plääh;11710001:
serogueliahan käytetään noin pienenä määränä unta antamaan

Samaa ihmettelin. Itselläni myös Seroquel 25mg ilt. unta antamaan, tai lähinnä väsyttävän vaikutuksensa vuoksi. Jos päivällä tuon ottaisin, niin enhän mä muuta tekis ku nukkuisin naama ruokalautasessa. :D

Mutta leikki sikseen, en oo tiennykkään et tää auttais ahdistuneisuuteen...?Aattelin vaan et jos se ahdistus on päivisin niin tuohan nukuttaa tolkuttomasti. Miten sitä voi esim. töissä käyttää? Vai olenko vaan ainoa joka nukahtaa heti yhestä pilleristä?

Joo, mullakin ns toimii vaan tuo 25mg, ekan kerran kun sitä oli määrätty otin sen neljä tablettia mikä reseptissä luki. En päässyt sängystä ylös seuraavana päivänä ja olo oli kamala. Lääkäri vaan sanoi että osalle käy juuri noin, mutta moni saa siitä avun.

Unta antamaan melatoniini tai DR Reckwegin R14 hermo- ja unitipat http://www.sinunapteekki.fi/catalog/dr-reckeweg-r14-hermo-ja-unitipat-h332fin-p-4165.html .
Ei missään nimessä kannata unta antavana käyttää Seroquelia. Melotaniini on unihormoni ja se on luonnollisempi tapa hoitaa unettomuutta.

Perinteiset lääkärien määräämät lääkkeet ovat usein huonosti toimivia. Sivuvaikutukset jopa ylittävät hyödyt. Homeopatia ja muut luontaislääkkeet ovat usein paljon parempia. Kannattaa aina kyseenalaistaa ja kokeilla eri vaihtoehtoja. Mulla ollut unta antavana R14 unitipat 15 tippaa pieneen määrään vettä noin tunti ennen unille menoa. Auttaa myös muutenkin, tasapainottaa oloa ja auttaa pitämään hermokontrollin tilanteessa kuin tilanteessa, EIKÄ OLE SIVUOIREITA. Pitkässä käytössä isolla annoksella tekee olon väsyneeksi, kannattaa käyttää pienintä määrää millä saa avun eli n. 5 tippaa -->

Itse vedin tosiaan enimmillään 1000 mg seroquelia päivässä, sitten lopetin. Olen aloitellut ja lopetellut. Vähän arveluttavaa toi pelottelu jos joku kumminkin oikeasti tarvitsee lääkettä. Ei sit ota sitä ja sekoilee jossain. Hienoa.

Mulla on määrätty Ketipinor manian stoppaamiseen koska en voinut sillä hetkellä vielä käyttää muita lääkkeitä(olen aiemmin lopettanut ketiapiinin ja olo oli paljon parempi sen jälkeen, mutta imetin ja sanoivat että se oli ainoa lääke jolla voin katkaista manian imettäessä) nyt olisi tarkoitus siirtyä käyttämään Lamictalia, mutta pelottaa toi ketiapiinin lopetus vaikka viimeksi sujui melkein ongelmitta(hiukan huimasi ja tuli "sähkökatkoja" mutta meni ohi parissa viikossa) Olen lopettanut ketiapiinin myös sitä aiemmin kerran käytettyäni sitä noi puoltoista vuotta ja silloinkin sujui kohtalaisen helposti. Olen myös käyttänyt sitä lyhyinä muutaman päivän pätkinä jos on tullut nousua. Nyt kun olen taas sitä käyttänyt niin väsyttää aivan hirveästi(tuntuu kuin joka kerralla sopisi huonommin). Mutta mikä katkaisemaan mania jos lamictal ei sitä tee? En haluaisi enää niitä elämää tuhoavia nousuja. Mikä ei tuhoaisi normaalivaihetta niinkuin ketiapiini mutta kuitenkin katkaisisi manian?

Osalla saattaa paino nousta n. 3-5kg. Hyvä lääke, tiedän useita jotka hyötynyeet.

Joku mainitsi rajatilahäiriön aiemmissa viesteissä, tuli mieleen että RAJATILAHÄIRIÖ on hyvin samankaltainen oireiltaan kuin post-traumaattinen stressihäiriö, usein diagnosoidaan ensin virheellisesti rajatilahäiriöksi, post-traum.stessihäiriö on vaikea dg. Luin tästä vasta artikkeleita.

Yhteistyössä