TREENAAJAT!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Angie K
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Angie K

Vieras
Harrastan itse liikuntaa säännöllisesti, poika 5 kk, kotiäitinä itse. Syksyllä alkaa opiskelu.
Haluaisin vastauksia lähinnä sellaisilta äideiltä, jotka ovat onnistuneesti yhdistäneet treenin ja työn/opiskelun sekä lastenhoidon.
Kuinka usein treenaatte? Mitä lajeja harrastatte,? Onko teillä kotona kuntolaitteita, käyttekö salilla? Rajoittaako työnteko liikaa aikaa?
Voiko lasta ottaa mukaan kuntosalille, jos on pulaa hoitajista (kuten minulla)? Kertokaa muutakin hyödyllistä, jota en tässä tajua kysyä, kaikki neuvot ovat tervetulleita. Liikunta on uusi elämäni ;)

eikös kuntosaleilla ole leikkipaikkakin monesti lapsille että voi mukaan ottaa (vaikka nuin pieni nyt ei vielä leikikkään) Ja ainahan lenkille pääsee jos työnpuolesta ei salille jouda..
Itse en käy salilla mutta ratsastan säännöllisesti. Isä, isovanhemmat..katsoo muksujen perään tai otan kentän laidalle leikkimään. Sit vielä kotijumppaa, lenkkiä ja uintia. Nyt menee lapsetkin jo isossa altaassa mielellään mukana että saa kaks kärpästä yhdellä iskulla.Lapsilla on hauskaa ja ite saa kuntoilla..

Kuntoilen aktiivisesti ja palasin kesällä työelämään...kiirettä on ollut ja melkoista ajan kanssa kilpajuoksua tämän kuntoilunkin kanssa!Silti liikun joka päivä...lenkkeilen 10km lenkkejä vaunujen ja koiran kanssa,2x viikossa jumppaa ja 3x viikossa kuntosalia!Siinäpä onkin sovittelemista kun mieskin harrastaa...ja jos joku päivä en miehen työvuorojen tms.takia pääse niin jumppailen kotona lenkkeilyn lisäksi!Meillä ei kuntosalilla "lapsiparkkia", joten aina olisi oltava joku katsomassa mukuloita..onnnex äitini jeesaa toisinaan!
Silti haaveilen välillä palaavani takaisin kotiäidiksi, jolloin kuntoilukin luonnistuisi kätevämmin... :snotty:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.01.2006 klo 23:47 äätä kirjoitti:
hyviä kotitreenaus vinkkejä??? (laiskalle..)
lainaa kirjastosta jumppakaseteita! vaikka anna aerobic. ne on oikeesti hyviä!! tai sitten videoita! minusta kasetit on parempia.sitte osta painot,tee kyykkyjä joka päivä väh.50 sekä käsilihasliikkeet.sitte vatsalihaksia50-100 sekä selkälihaksia joku30.. lainaa kirjastosta esim.kuntoplus-lehtiä ja etsi niistä kotijumppaohjeet!! minä teen tätä..tää on ihan kivaa,ku voi kotona tehdä.lisäksi kyllä harrastan kaikkea muutaki liikuntaa laidasta laitaan...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.10.2005 klo 15:47 Angie K kirjoitti:
Harrastan itse liikuntaa säännöllisesti, poika 5 kk, kotiäitinä itse. Syksyllä alkaa opiskelu.
Haluaisin vastauksia lähinnä sellaisilta äideiltä, jotka ovat onnistuneesti yhdistäneet treenin ja työn/opiskelun sekä lastenhoidon.
Kuinka usein treenaatte? Mitä lajeja harrastatte,? Onko teillä kotona kuntolaitteita, käyttekö salilla? Rajoittaako työnteko liikaa aikaa?
Voiko lasta ottaa mukaan kuntosalille, jos on pulaa hoitajista (kuten minulla)? Kertokaa muutakin hyödyllistä, jota en tässä tajua kysyä, kaikki neuvot ovat tervetulleita. Liikunta on uusi elämäni ;)
miulla on kaksi lasta ja käyn spinnigissä ja bodypumpissa (muissa lajeissa hervemmin). Nyt toistaiseksi on vielä helppoa kun olen kotona mutta miullakin alkaa syksyllä koulu. Oon ajatellut että poljen koulumatkat niin san siinäkin treenini (matkaa kouluun on 5km) ja käyn n.2 kertaa viikossa sitten vielä joko spinnigissä, salilla tai bodypumpissa. Enemmänkin kävisin, mutta en raaski olla niin paljon kotonta sitten pois kun lapset lähtee hoitoon. Myös kotitreenauksen otan ohjelmisotton viimeistään sitten kun en enää pääse salille. Painot vaan ja niillä voi jo tehdä aika monipuolisesti kaikkea plus sitten vatsat, selät, kyykt yms. joten kotonakin saa varmasti ihan mukavan treenin aikaseksi.

Yhteistyössä