Töytekakun töyte, pliis auttakaa, oon tumpelo!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Milja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Milja"

Vieras
Ja uusi näissä hommissa... Eli tarkoitus olisi kuorruttaa kakku suklaalla ja reunoille kermavaahtoa, mutta mietin siis sopivaa täytettä kakulle, mikä sopis suklaakuorrutuksen kanssa.

Milta kuulostais banaani ja vaniljakermarahka? Ja toiseen väliin vaahtoutuvaa "suklaakermaa"? Ja tulisko sen suklaakermankin alle banaania? Vai mansikkahilloa vai pitääkö kaikissa väleissä olla sama täyte?

Miten te tekisitte?

Ekaks, rajaa ihan muutamaan makuun.
Suklaa itsessään on ns. raskas maku ja banaani on tunkkainen. Jos haluat kakusta raikkaan, käytä jotain kevyempää hedelmää/marjaa täytteenä.

Teetkö sä ihan vain suklaakuorrutteen kakun päälle vai suklaakerman..?

Itse varmaan laittaisin raikkaan (itsetehdyn) vadelmahillon & vadelmarahkan ja pehmeän täyteläisen valkosuklaavaahdon kakun väliin.

No mä oon tumpelo myös :D..
Mutta en laittais mansikkaa ja suklaata välttämättä samaan kakkuun. Vadelma sopii suklaan kanssa, toisaalta ei taas ehkä banaanin kanssa..? Mutta taas banaani ja toi vaniljarahka kuulostaa ihan hyvältä...

Joo, olisin voinut jättää vastaamatta :D

Alkuperäinen kirjoittaja Tír na nÓg;28326304:
Suklaa itsessään on ns. raskas maku ja banaani on tunkkainen. Jos haluat kakusta raikkaan, käytä jotain kevyempää hedelmää/marjaa täytteenä.

Itse varmaan laittaisin raikkaan (itsetehdyn) vadelmahillon & vadelmarahkan ja pehmeän täyteläisen valkosuklaavaahdon kakun väliin.

Suklaakermakuorrutteen teen.

Mutta mulla on kotona aineksina vaan banaania, mansikka- ja vadelmahilloa, vaniljakermarahkaa ja vaahtoutuvaa suklaakermaa niin niistä pitäis kekhitella se täyte. Tai sitten tulee uusi kauppareissu. Kuulostaako tosi huonolta?

Mä tein tytön ristiäisiin suklaakakun, missä oli vadelma-mascarponetäytettä ja valkosuklaavaahtoa ja sitä monet kehu. Eli joku ton tyyppinen on kyllä hyvä.

Ja kaikkienko on tykättävä samoista kuin sinä?

[QUOTE="vieras";28329033]Ja kaikkienko on tykättävä samoista kuin sinä?[/QUOTE]

ei, mutta jonkin verran olen kakkuja tehnyt ja täytteitä kokeiltu. On niitä varmoja mitkä maistuu ja sitten kokeellisempia. Toki syöjäkunta vaikuttaa onko lapsia vai eläkeläisiä.

AP seuraavana oisin ehdottanut banaanirahkaa, ei tummu ja on hyvää mansikkahillon kans.

Yhteistyössä