***Toukovauvat 2007*** syyskuu

Moi :wave:
Onko muilla aikaisin hampaat tullu? Tyttö 3kk3viik ja kuolannu kauan ja nyt yksi hampi kuultaa läpi ja sen kulma pilkistää lähes puhjenneena. Siksi kai ollu kiukkusempi ja tarvii syliä enempi.
Tyttö syö rintaa eikä muuta mutta se onkin sit 2h välein. Neuvolassa neuvottiin(kun soitin) et seuraan vielä viikon ja jos samaa niin saattaa tarvita soseitakin. Onko kellään muulla isona syntynyt ja iso kokoinen lapsi(en tarkoita lihavaa vaan ikäistään kokonaisuudessaan isompaa) pärjännyt pelkällä tisulla 5-6kk saakka? yleensähän isot on tarvinnu aiemmin lisäruokaa. En halua tuputtaa ruokaa kovin aikaisin kun näin on hyvä...mutta mietin onko tytöllä nälkä :/

Fangis75 ja Eeva 3kk3viik
 
No niin, täällä taas :wave:

Minnihiiri kiitos puurovinkeistä. Keitin nyt aamulla kaurapuuroa veteen ja lisäsin hedelmäsosetta reilusti sekaan. Muutama lusikka meni mutinoitta, mut sitten alkoi yökkiä eikä huolinut enempää. Pitää alkaa totutella pikkuannoksilla niin eiköhän se vielä rupea puuronkin huolimaan.

Meillä ei muuten Peetu edes mene kyljelleen vielä, saatikka että mahalleen. Paljon ei kllä tarvi auttaa että pääsee. Lääkäri sanoikin että isoilla lapsilla on hankalempi hallita omaa kehoaan ja näin ollen ovat yleeensä hitaampia liikkeelle lähtemisen kanssa, mutta se ei kuulemma mitään haittaa. Kaikki kehittyy niin omaa tahtiaan.

Peetu päikkäreillä, tänään aion pitää laiskottelupäivän. Tai no puolukassa ehkä käyn mutta en muuta. Perjantaina siivosin koko talon, lauantain ahkeroin leipomusten kanssa, eilinenkin oli oleilua, ja tämän päivän aion pyhittää täysin lapsille. =)

Menenkin tuolle neitille lukemaan!

Kirjoitelkaa!
 
ekaksi mennis mä olisin ollut ihan paniikissa tossa ampparitilanteessa.inhoon yli kaiken kaikkia pörriäisiä,saatikka jos olis vaunuissa :eek: onneks vaaville ei käynyt kuinkaan.

laitoin taas kasan tavaroita ja vaatteita huutikseen,menis nyt joku kaupaksi.
poju nukkuu yläkerrassa,on herännyt jo kaksi kertaa ja nukahtanut uudelleen,onneks.
ihmeellistä pätkä-unta aina vetelee.ei ikinä putkeen pitkiä unia paitsi sitten yö-unet.

pitäis vielä vääntää makaroonilaatikkoo ennen,kuin tulee lähtö talleille.
aamulla olin lenkillä uhmaten sadesäätä.eipä vettä tullut vaikka siltä näytti.
tänään näin pienen lapsen joka jo istui vaunuissa ja veteli niitä maissinaksuja innoissaan.pitänee ostaa itekkin niitä sitten kun tuo jo ymmärtää niistä jotain =)

mulla on niskat ihan jumissa ja pää kääntyy vain oikeelle.oikein kiva fiilis kun ei voi päätä kääntää kunnolla.
otin jo yhen särkytabletin kun alkoi päätäkin juilimaan,niskasta kai johtuu sekin.
no mutta nyt lopetan valittamisen.

palaillaan mammat
 
Pojat nukkuin ennätykselliset 3.5 h ulkona aamupäiväunia! Ja nyt viihtyvät tuossa lattialla hyvin syöneenä ja nukkuneena.
Aamupäivällä mies soitti, et hänen isänsä uuden naisensa kanssa ois tulossa käymään meillä joten jos et halua vieraita niin häivy äkkiä! No minähän poistuin pikapikaa vaunulenkille. (se on jäänyt niin etäiseksi kun kaukana asuu ja muutaman kerran nähny vuodessa vaan. niin vaivautunut olo kun oudolle miehelle ei mitään asiaa) Ei auttanut pakoilu kun se soitti niin tivas et voisinko tulla kotiin et he näkis pojat. Ei auttanut kuin tulla. :ashamed:
Kyllä naapurin äitiä nauratti kun menin eka hädissäni turvapaikkaa anelemaan, mut ei auttanut tosiaan sekään.
ja munkkipussin toi, että hyvästi taas laihis.

Ja nyt sit yritän poikaa pitää arestissa kun eilen tuli naapurin täti kauhuissaan ovelle sanomaan et pojat pitää kiroilukoulua ulkona ja leuhottavat vain kommunikoivansa kirosanoilla! :eek:
Kyllä mua hävetti, luuli vissiin täti, et meillä ei muuta osatakkaan.
No, nyt saa poika mietiskellä tekosiaan, jospa ei enää menis ainakaan sen aidan taakse taitojaan esittelemään. :LOL: :LOL:
Kyllä äitiä hävetti :ashamed:

Nyt meidän Aatu hermostuu, joten :wave:
 
Hui että Mennis teillä oli onni matkassa mukana.Ja hyvä että oli itkuhäly niinkin herkällä.
Mä pidän eritoten keväällä ja syksyllä verkkoa sillä silloin ötökät juur hakee lämpöä ja ovat ihan tokkuraisia.
Samaten pelkään oravia.... :wave:

Fangis mun tuo 2 vuotias kasvoi 10 kk ikään asti pelkällä tisulla.Iso ei kyllä ollut mutta kun ei muuta huolinut niin ei auttanut muu.6 kk oli täysimetystä mut sitten alkoi sairastelu,oli RSV ja muita pöpöjä niin ti tytölle kelvannut muu kuin tissi.
Hb:tä tarkkailtiin aj pysyi hyvänä.
Jos ite jaksat eikä tyttö syö kovin tiuhaan niin anna ihmeessä vaan tisua jos molemmille se sopii.

Meilläkään ei syödä vielä muuta kuin maitoa,huomenna 4 kk mitat ja katotaan mutta musta ihan ok kasvaa ja edelleen nukkuu yöt läpeensä niin ei sinänsä ole hätää noilla kiinteillä.Tykkäisin puuroja antaa,meillä kaikki muksut oikeita puurohirmuja.Edelleen iltapuurot vetää 13 vuotiaskin,ehkei aina ilolla mutta syödään kuitenkin!!

Joo,kirosanoista tuli mieleen kun meidän 2 vee hoki,Paskanen hikisukka,paskanen hikisukka...Mutisi ja tuijotti omia sukkiaan... :snotty:
oivoi...

Kaveri kertoi kun hänen 2 vee huusi isoveljen synttäreillä-saatanan kakarat,olka hiljaa!!! :eek:
isovanhemmat olivat olleet kauhistuneina ja äiti häpes kuollakseen...Eivät olleet ees hoidossa että ois voinut syyttää hoitopaikkaa!!! :LOL:

kata ja miska liki 4 kk
 
Kiitos kaikille myötätunnosta!! Kyllä tää on ollut rankkaa, viikonloppu meni ihan reisille. Mies ja isommat muksut olivat paljon pois kotoa, joten olin pienten poikien kanssa kolmistaan. Isompi oli koko vlopun oikea riiviö ja Miskakin tuntui menevän vain pahempaan suuntaan, kun aloitin dieetin ja alkoi saamaan korviketta. Omat ajatukset pyörivät ympärivuorokauden allergiassa ja siinä, mitä itse voi nyt syödä ja itku on herkässä :'( Mietin jopa, mitä tein odotusaikana tai ekojen kuukausien aikana väärin, kun moinen allergia puhkesi, vaikka tein mielestäni kaiken samalla lailla kuin isommastakin, jolla ei ole mitään. Tyhmäähän sellainen miettiminen on, ei kai noille vain voi mitään :ashamed: Jaksuja teille muillekin, jotka näiden allergioiden ja/tai masuvaivojen kanssa painitte!

Mennis, mä vihaan yli kaiken amppareita. Olisin ollut myös aivan vauhkona, jos olisin ollut sun asemassa. Tosin yksi päivä kävelylenkillä "pelastin" pojat ritarillisesti käden huitasulla, kun amppari oli menossa vaunuja kohti :LOL:

No, nyt tämä itsekäs nettiseura :ashamed: lähtee touhuamaan lastensa kanssa. Moi!

Sammakko + Miska melki 5kk :heart:
 
Hei! Olin päässyt aiemmin sivulle 9 ja ajattelin siitä jatkaa, mutta oli tullut niin monta tekstisivua lisää, että täytyy nyt jättää väliin kun edes jotain ehtii kirjottaa...Päivittelen itseäni ajan tasalle sitten joskus toiste...

Meillä oli maanantaina (viime) maitoaltistus. Sairaalassa ei tullut reaktiota, ei ole Mio ennenkään maitoon iholla reagoinut. Altistusta käskettiin jatkaa viikko kotona, jos ei oireet ilmaannu viikon sisällä, niin voisin itse palauttaa maidon ruokavaliooni ja koittaa sitten sitä munaa. Rasteissahan (niissä verikokeissa) meillä ei allergioita näkynyt.

Nyt on sitten viikon ajan annettu pojalle nannia väh 3 dl/vrk. Ei ole kummemmin oireillut, oma ihana itsensä on ollut. Lääkäriltä kysyin, että voisiko käydä niin ihanasti, ettei maitoallergiaa todetakaan, vaikka niin selvästi on minun kokeilujeni aikaan reagoinut maitoon. Sanoi, että joskus käy niin, että kun hetken on ilman maitoa, niin ärtynyt suolisto saa aikaa rauhoittua ja sen jälkeen maito sopiikin. Ja että maitoallergia voi mennä ohi kuukaudessa. No, ihanaa olisi, jos on meillä näin. Kuitenkaan en nyt ole uskaltanut vielä tänään aloittaa itse maitotuotteiden syöntiä, kun pari edellistä iltaa on Mio ollut vähän levoton. Tänään on sitten ollut ihan hyvä päivä, mutta huomenna soitan sinne allergiayksikköön ja kysyn, onko normaalia, että maidon antaminen saa kakan tulemaan useammin. Meillä nimittäin Mio on aina kakannut tasan viiden päivän välein, silloinkin, kun vielä oireili maidosta ja myö sen pari kk kun ollaan oltu ilman maitotuotteita ja oireet on muuten helpottaneet. Nyt sitten onkin altistuksen aloituksesta asti tullut kakkaa ensin neljän, sitten kahden päivän välein ja nyt joka päivä kaksi kertaa pävän aikana! Kakka on ihan normaalia ja haju ok, sellaien mieto makea. Mutta kun sitä tulee koko ajan, se on ainakin muttunut nyt tuon maidon aloituksen jälkeen. Ja aiemmin ei pulautellut, nyt on tullut melkein päivittäin ainakin pieni pulautus. Mutta muuten on niin tyytyväinen eikä mahavaivoja näyttäisi olevan, että en tiiä...en uskaltaisi nyt sitä munaa alkaa kokeilemaan, kun en sitten tiedä onko sittenkin maito-oireet pahentuneet, jos tulee jotain. Täytyy siis soittaa huomenna aamusella sinne päin.

Imetystoihut menee meillä nyt sitten reisille. Pitänyt antaa tuota korviketta niin paljon, ettei enää tissi maistu ja sitten vielä sielää koulussa olen käynyt jne...nyt ei Mio enää malta syödä rintaa ollenkaan, taitaa jäädä pullopojaksi. Öisin syö edelleen vähän väliä, silloin olen rintaa antanut, samoin päivisin olen yrittänyt tissiä tarjota, mutta vain vähän lupsuttelee ja lopulta täyttää mahansa pullolla. Voi voi!

Aiemmin ollut puhetta hyppykiikuista ym. Löysin uudehkon emma-hyppykiikun kirpparilta, 5 ?, samoin plaston vihreä vekara- (vai mikä se oli)-kärry 5?. Kävelykoneen sain äidiltä, ollut reilu 3 vuotta sitten käytössä 4-vuotiaalla pikkusiskollani.

ammatista: päättötyötä teen, marraskuussa valmistuu. Ja sitten olisi viimeinen hallinnon harjoittelu keväällä. Ja sitten olisin valmis sosionomi (AMK), erityiskasvatukseen ja vammaistyöhön suuntautunut sellainen.

Nyt pittää mennä, palailen :wave:

Stiina & Mio melkein 4 kk
 
nopeasti Fang-Ann, meän tytölle tuli 2 alahammasta 3,5kk iässä. Nyt, kuukautta myöhemmin kuolaa yhä kovasti ja ikeniään hinkkaa. Kolmas hammas kuultaa jo.

Mutta sen enemmittä höpinöittä menen nukkumaan. Viime yö meni hänekseen ko neiti röhisi ja vikisi koko yön. Tuntee olonsa jotenki avuttomaksi ko ei osaa auttaa. Kipeäksi raasu viimein tuli. Toivottavasti ei mene korviin.

Hemppu ja neiti 4,5kk
 
ääh, pulauttelee vaan...voi kun olisin niin toivonut, että nyt nan kävis. Olis niin paljon helpompaa ja parempaa kun se almiron pepti...no huomenna toivottavasti ollaan viisaampia...väsyttäävää, no pitäs varmaan nukkuakin. Yöt! :flower:
 
Neuvolaterkkuja :wave: Poitsu painaa noin 8,5 kiloa ja pituutta on lähes 65cm.. ei ihan kymmentä kiloa, kuten meinasin :D Mutta joka tapauksessa hienosti kasvaa ja kehitys todettiin normaaliksi jälleen. Yötissityksistä pitäisi kuulemma päästä pikku hiljaa eroon, mutta eipä siihen mitään uusia keinoja tädillä ollut tarjota.. Masuvaivoista sai neuvolantätikin oikein näytteen, kun poika piereskeli ja kitisi koko reissun ajan. Blaah.

StiinaS, terve vaan kollega :wave: Täällä vasta valmistunut sosionomi myöskin :) Tsemppiä opinnäytteeseen! Kiva oli myös lukea teidän allergiatutkimusten etenemisestä. Meillä siis oikeastaan sama vaihe, paitsi että nan-altistus tehdään kokonaan kotona (koska ihoreaktiota ei ole odotettavissa). Ja sitä altistusta en ole päässyt aloittamaan, koska ensin pitäisi antaa masun rauhoittua.. ja päin vastoin se vaan tuntuu ärtyvän entisestään. Olen jo alkanut (taas) epäillä koko maitoallergiaa, jospa onkin ummetusta ja ilman kertymistä masuun?! Kakka on tullut viimeksi melkein viikko sitten ja pojan olo on erittäin tukala :( No, tänään vielä rota-rokote siihen päälle, toivotaan ettei aiheuta lisää tuskia :/

Hemppu, paranemisia teille :hug:

Tiitteräinen, meillä poika kanssa taitaa juurikin ison kokonsa vuoksi säästellä tuota kääntymisen opettelua. Ei meinaan tunnu kiinnostavan yhtään.. pyörii kylläkin itsensä ympäri, kun on masullaan :D

Turvaistuimista keskustelitte pitkät pätkät vähän aikaa sitten, mutta jos joku vielä jaksaisi kommentoida.. eli onkohan olemassa jotain istuinta, johon näin pienen voisi laittaa matkustamaan? Kaukalo on todella pieni ja siinä on pojan tukala matkustaa :( Elikkäs mikä olisi hyvä ja mahd. pitkäikäinen istuin..?

Eipä kai muuta tällä erää, johan tässä taas löpinää kertyikin :wave:

vilmis ja poika :heart:
 
Päivää taas kaikille tasapuolisesti!

Armoton päänsärky ollut aamusta saakka, mutta olen silti jopa saanut imuroitua.

Mie kun siitä unikoulusta vaahtosin, niin lainasin sellaisen kirjan kuin "Elizabeth Pantley: Pehmeä matka höyhensaarille - Hellä tapa saada vauva nukkumaan läpi yön". Ja yöheräämiset väheni jo pelkästään sillä, että tyttö näki kirjan. :LOL: Ei vaan, satuumaahan se oli, mutta nyt siis on alettu ko. kirjan metodeja soveltaen käyttämään ja kolme yötä on mennyt huomattavasti paremmin. Kyllä vielä heräillään syömään, mutta ei sentään 1-2 tunnin välein.

Hauska muuten, kun miulla on semmoset musta-valkoiset varpikkaat missä on vaaleanpunaiset/punaiset varpaat niin tyttö tykkää niistä ihan hulluna, Tuijottelisi miun varpaita ja hiplaisi koko ajan jos vain saisi.

Tänään illalla menen taas joogaan. Kaksi edellistä kertaa on jäänyt väliin flunssan ja reissun takia. No jos jatkossa pysyttäis kotona ja terveenä. :D

-mennis-
 
...taas täällä

miten aika meneekin niin nopsaan! En edes ehdi käydä katsomassa muiden kuulumisia saati sitten itse kirjoittaa... koitan nyt muutaman rivin kun esikoinen meni päikyille ja tuo vauvelikin lattialla tyytyväisenä leikkii.

Meillä ollaan siirrytty jo tosissaan kiinteisiin, annan kaks kertaa päivässä sellasen puoli purkkia perunaa ja sit hedelmää vähän jälkkäriks. Illalla annan puuroa, jossa on hedelmää kanssa mukana. Poika syö todella mielellään ja vatsa on toiminut hyvin, joten ei siinä sen kummempaa.

Nyt ollaan viikon verran herätty öisin useampaan otteeseen. Mikään ei auta, ei maito, ei syli, ei tutti jne. Lopulta yleensä ottaa huikan maitoa ja sit nukahtaa. Mennään tänään varmuuden vuoksi lääkäriin tsekkaamaan korvat, mutta epäilen itse että se johtuu noista hampaista, joita Nipa on tehnyt sitten jo vaikka kuinka kauan! Jos nyt sit vihdoin tulisi... kuolaa ihan älyttömästi ja kaikki tuskassa suuhun ja hinkkaa minkä kerkiää...

mutta nyt mentävä. tämä oli tällasta omaa napaa vaan, koitan ehtiä lukemaan teidän muidenkin kuulumisia. =) Mutta takapiruna täällä siis roikutaan edelleen... :D

Gabria + Niilo 4,5kk

muoks. niin siis piti sanomani tuosta unista vielä, että meillähän nukuttiin jo 20-07 unia, mutta nyt heräillään taas parin tunnin välein. tylsää.
 
Tuulista Tiistaita...

Kerhosta kotiuduttiin ja tyttö nukkuu vaunuissa päikkäreitä. Liekkö taas huonoa unta näkee kun välillä itkustaa sellasta pelko itkua.

Ens viikonloppuna on kauden viiminen kisareissu. Ootan aika kovasti et tää kausi loppuu. Jokseenkin alkaa kisaväsymystä olla mulla ja miehellä ilmassa kun koko kisakausi meni ihan käsille. Autot on vikonu koko kauden et ei yhtäkään kisaa oo saanu ajettua läpi ehyellä autolla. Viimeviikonloppunakin pamahti kone siitä kilpurista, joten kisat päätty sit siihen. Onneksi ens viikonloppuna mennään mun lempi autolla kisaamaan niin on tiedossa ajonautintoa =)

Mun täytyy ottaa itteäni niskasta kiinni ton liikunnan ja herkuttelun suhteen. On karannu tuo herkuttelu aivan mahottomaksi. Tuntuu ettei päivää oo etteikö jotain makiaa suuhun laittais. Ja puntariin alkaa uhkaavasti kerääntyä lisää lukemia, joten jotain on siis tehtävä. Sitä kuntosali korttia oon miettiny ihan vakavissan. Nyt ajattelin ottaa sellaselle kuntosalille jossa ois jotain jumppiakin niin ei tarttis pelkällä punttiksella käydä kun siihen pidemmän päälle kyllästyy. Kovin kalliiltahan nuo kortit tuntuu mut kyllä on varmasti hintansaväärtti. Mitäs te muut harrastatte?

Ammateista on ollu puhetta: Ite oon koulutetulta ammatiltani puuartesaani, mut niitä hommia en oo päivääkään tehny allergioitten vuoksi. Viimisin työ missä olin niin olin Jakelu-auton kuljettaja/ tukkutyöntekijä. Saas nähän mihin sit tulevaisuudessa suunnataan. Ois ihan kun löytäis/keksis sen oman unelmien ammatin mihin vois määrätietoisesti pyrkiä. Tuo puuartesaanin homma oli mulle se unelmien homma, mut nuo allergiat kun sen tekemisen estävät niin täytyis jotain keksiä tilalle. Tää Äitinä olo on kyllä omalla tavallaan se mun unelmieni ammatti, mut varmaan palkkatyöhön on joskus kuitenkin mentävä.

Allergikoille kaikki sympatia täältä :hug: Ite raskaus aikana jouduin sitä raskausdiabeetikon ruokavaliota noudattaan niin ei se kyllä mitään helppoa ole. Koko ajan kytätä et mitä suuhunsa laittaa.
Muutenkin ku mulla on noita allergioita niin se saa kyllä toivomaan ettei tyttö olis allerginen. Varsinkin eläimille olen tosi allerginen niin kyllä se vaikeuttaa elämää. Kylään kun menee jonnekkin missä on lemmikkejä niin joutuu ottaa kaiken maailman lääkkeet et pystyy edes hetken oleen ja siltikin siellä kipeekis tulee. No kaikkeen tottuu kun sattuu ...

Perjantain meillä on Neuvola kun Noora täyttää 5 kk. Taitaa saaha niitä rokotuksiakin taas. Mietin tuossa et pitäiskö sille Neuvolatädille ehdottaa heti kun mennään sinne et antais Nooran hetken katsoa ja tutkia tilannetta mun sylistä ettei ruvettais vierastaan. Kurjaa jos se käynti taas menee siihen et aika nopeesti ruvetaan punnitteen ja mittaileen ja loppu aika menee sit itkiessä. Siinä ei oikein saa juteltua kun toinen itkustaa.

Nyt en muista enää mitä muuta piti höpötellä niin taijan sit mennä tekeen kotihommia... Ei kyllä yhtään hutsittais :ashamed:

Kojo ja Noora 5 kk
 
Pikasesti taas :wave:

Just vein esikon kerhoon ja Peetu toistaiseksi tyytväisenä vaunuissa köllii ja katselee.

Oon ihan väsy, kun piti viedä mies aamulla seiskaksi töihin jotta saan auton käyttöön ja voin viedä tytön kerhoon. Eli siis kuudelta koko perhe ylös, ja tää 3-vuotiaspa ei sit suostunu enää nukkumaan uudelleen kun nakattiin iskä tuohon 15km päähän :kieh: Peetu nukkui pätkän mut sit alkoi ihme käsillä viuhtominen eikä huolinut tissiä olleskaan. Kai sekoitti senkin pakkaa kun äti repii kuudelta ylös ja nakkaa autoon. :ashamed: Sit oli nyt kerhoon lähtiessä niin väsy jo et huusi vaan eikä tissikään maistunut, meidän tissitakiaiselle. Mä olin ihan että :eek: vähintään korvatulehdus, mut toivottavasti ei. Vähän saikkausta noiden kerhojen kanssa kun on vaan yks auto eikä niiden takia viitsi toistakaan laittaa. Ja naapurin lapset ei päässeet tuohon kerhoon et ois yhdessä voitu kuljettaa. No, toivoa on et naapurin poika ensi kerrasta lähtien pääsee kanssa.

Sellainen ihana aamu meillä, illalla ajattelin lähteä ihan yksin lastenvaatekutsuille, jos jaksan ajaa niiden takia 80km (yhteensuuntaan).
Kiva olis mennä kun en ole ennen käynyt mutta saas nähdä viekö väsy voiton.

No, ihanaa tuulista tiistain jatkoa kaikille, nätti ilma (ainakin täällä )

Väsynyt tiitteräinen ja Peetuli
 
kojo mullkain oli se diabetesruokavalio odotus aikana ja ekaks tuntu ettei siit tuu mitään,kun tosiaankin sai kytätä mitä suuhunsa laittoi.onneks meni sillä ohi ettei tarvittu lääkkeitä.mut eipä päässyt tulemaan ylimääräisiä kilojakaan,kun söi niin terveellisesti =)
neuvolantädille sano ihmeessä tuosta että ottaisitte aluksi hissukseen että vauveli ehtii tottua tilanteeseen.
mulla niin ihana täti että heti kun poika hiukan näyttää vierastavan niin mä tuun nassun eteen.ja muutenkin ekaksi jutustellaan ja sitten vasta mittaillaan ym.ihmekkös sillä aikataulut ei koskaan pädekkään,kun ei pidä kiirettä :LOL:

eipä ihmeellistä ehi nyt kirjottelemaan.makaroonilaatikko oottaa tekijää nyt kun poika nukkuu.
 
Moi B) Ihana ilma ulkona :D
huuuui kun paljon tekstiä tullut!!!!! =)
ekaks Fang-ann hampaista,meidän pojalla on 2alahammasta jo :) tulivat muutama viikko sitten läpi...n.3,5kk iässä siis . ei muita hampaita vielä havaittavissa,mut kuolan määrä on valtava sekä nyrkki suussa jatkuvasti aina vaan !

vilmis kiitos vinkistä sen soijamaito kahviyhdistelmän kans :) paitsi mun soija maito löysi tiensä viemäriin...oon kokeillu nyt ekaks olla laktoosittomalla etten aivan maidottomalla vaikka sama ajatus mulla TAAS tullut et ehkä ylireagoin nuo pojan masuvaivat. allergiaan en oo uskonut oikein ollenkaan kun ei oo jatkuvia pahoja oireita ja iho-oireita ei ikinä oo ollu,kasvu hyvä ja on tyytyväinen lapsi :heart: nyt on taas ollut parempi jakso pojan masun suhteen :) en tiedä sitten onko vaikutusta kun en maitoa oikein oo juonu ja maitojuomaa kahviin käyttäny....mut saa nähä. toivotaan että allergioita ei ole ja masuvaivatkin tästä pikkuhiljaa helpottaa kun ikää tulee lisää.

viime yö oli aivan huippu =) poika nukku 8tuntia ja sit söi,jatko unia viel 3tuntia ja sitten heräs :D oli kyllä iloinen ja tyytyväisenä kakkas ison läjän niin et aivan äitin sänky oli kakassa.hih =)
meillä onki sitten huomenna neuvola,näkee miten poika kasvanut. täälä on jo niin isoja vauvoja ...mihin tää aika menee :eek: mulla senku vauvakuume kasvaa vaan vaikka uutta vauvaa EI oo tulossa ;) ei vielä hetkeen!!

nyt meen laittamaan pyykkiä koneeseen,jos viel ehtis ennenku jompi kumpi herää ;) :wave:

mmamaa & poju tänään 4kk :heart:
 
4kk lääkärineuvola kuulumisia.
Painoa pojalla 6975g ja pituutta 66.5cm Kaikki ihan ok kääntyy selältä vatsalle ja varaa jaloilleen seuraa katseella jne...

Pikainen oli neuvola käynti lääkäri pyöritti pari minuuttia ja täti punnitsi ja sillä selvä.
Meilläkin yöt ovat nykyään katkonaisempia mitä olivat pari viikkoa sitten .
En aina yöllä tiedä mitä ähistään välillä lykkään parikin kertaa tissiä kun sillä saa pojan takaisin untenmaille. Kyllä kai nämä yöt aina välillä menee paremmin ja välillä huonommin kaikilla.
Syöttelen pojalle nykyään puoli purkkia perunaa päivällä ja illalla puoli purkkia hedelmää tissiä muuten joka välis, seuraavaksi ajattelin sit alkaa niitä puuroja kun vähän tota ikää tulee lisää.
Harrastuksiin kommentoin että minä en käy missään kun nuo kaksi hevosta pihassa pitää sen verran liikkeessä että en ehdi ja jaksa mihinkään enää lähtee vaikka joskus tekis mieli kuntosalille tai joogaan.

Meillä 5v isoveli kauheessa räkätaudissa toivon vaan ettei pikkuinen saa nyt nähdään äidinmaidon teho...
Mutta hyvää päivän jatkoa kaikille ihanille äideille näin kauniina lämpimänä syyspäivänä!!!
 
Olen käyny teiän kirjotuksia lukemassa vaikken ite juurikaan saa aikaseksi kirjoittaa. Suloisia muksuja teillä =) Meillä yöt nelikuisen pojan kanssa alkavat olla katkonaisia edelleen...ei siis uutta muu kuin, että minulla alkavat voimat loppumaan :| :| :| Poika tankkaa öisin useammin kuin päivällä ja viime yönä söi kuusi kertaa...HAUKOTUS! :| Itse olen herkkäuninen myös ja poika haistaa minut heti, kun menen makuuhuoneeseen ja siitä se alkaa YÔRUMBA! Mahoton ähinä ja tissille! On vielä saanu päähäsä, ettei pitkällään saa syöttää...joten istuskellaan sängynlaidalla |O Fiksuja noi muksut joo :LOL: Yöllä ei naurata, mutta aamulla hymypoika kuitenkin sulattaa taas sydämen :hug: Ensi yönä kokeilen saada pojan nukkumaan isosiskon (3v) huoneeseen niin eipä ainakaan haista minun maitotissejä ;) Katotaan miten käy! Mukavaa päivänjatkoa ja kiitti, että kuuntelitte marinaani..... Hali päiväänne! t. Kaukomaija ja hymy-kauko
 
Huoh,Kaukomaija,voimia ja ison iso :hug:
Hurjaa..
Ei ukkelis olis muutamaa yötä pojan kanssa?
Meillä on poju nukkunut ikänsä isän kanssa alakerrassa ja nukkuukin hyvin.Mä luulen että oon nuo muut muksut "pilannut" liialla hösläämisellä,eli tartun heti ekasta vinkunasta muksuun.Isän kanssa todellakin poika on nukkunut koko ajan aamuun asti tai tankkaa nykyään 7 aikaan ja pienempänä 5-8 aikaan.

Ei sitten teidän 3 vee nukkuis teidän kanssa ja pieni siihen huoneeseen?
Tosi rankaa tuo heräily.

4 kk neuvolassa oltiin ja mitat
6,9 kg
63 cm.
VÄhänon pätkä tuo meidän poju!!! :heart: vaan ite oon samanikäisenä ollut 62 cm ja 6,6 kiloa.No,mies on ollut kyllä huimat 7,8 kg ja 68 cm.
Mutta tainnut poika tulla pätkään (159 cm) äitiinsä!!!

Mulla on tänään eka yö Miskan kanssa sitten synnärin...Vähän jännittää sillä mies on kurssilla Hesassa ja sanoin että jää yöksi sinne vaan sillä ois olltu kotona vasta 19 ja aamulla taas 2 tunnin ajo 6 aikaan.Ihan hullua ajaa kun on hirviä sun muita elukoitakin liikkeellä.

Toivottavasti mä en sotke Miskan ja isukin rytmejä!!KOitan olla sorkkimatta poikaan ennen kuin aamusella vasta!!!

heipat kata ja miska
 
Nyt on käyty virkistäytymässä viikonloppuna kavereiden kanssa ja kyllä se teki hyvää. Näin pitkään en olekaan ollut erossa vauvasta. Paluu arkeen tapahtui vaan aika kovalla otteella, tyttö tuli kuumeeseen sunnuntaina. Eilen sitten käytiin lääkärissä ja kurkunpään tulehdus on tytöllä. Särkylääkettä on nyt saanut, vaikka kuumetta ei olekaan enää. Ääni on vielä pikkuisella käheä ja nieleminen sattuu varmasti.

Huomenna ajateltiin aloitella perunaa, jos ei ole enää niin kipeä. Jos on vielä kipeä sitten lykkään perunan aloitusta vielä muutamalla päivällä.

Äskenä kävin kävelyllä ja kyllä teki hyvää. Nyt pitäisi varmaan mennä tuota pyykkihuoltoa tekemään. Hyviä illan jatkoja kaikille!
 

HUHHUH!!!!! Kylläpä olette ahkeria kirjoittajia... =)

Mulla oli pari päivää taukoa etten käynyt lukee viestejä ja olin monta sivua jäljessä....

Meillä yhä vaan yöt nukutaan tosi hyvin klo 20.00-7.00 joskus poju herää kuudelta mut siis tosi hyvin nukutaan. Hampaita ei ole mutta kuolaaminen on aivan tosi kovaa ja sormien pureminen on tosi kivaa. Ruoka maistuu hyvin ja pelkällä tissillä meillä vielä ollaan. Tuttipulloa en ole edes muistanut kokeilla pitkään aikaan... Syli vauva tuo poju on yhä... Alkaa kohta olla jo totista työtä kantaminen kun lattialla ei viihdytä kuin pikku pätkissä...
Sunnuntaina poju ahkerasti pungersi aikansa ja onnistui ekaa kertaa kääntymään mahalleen =) . Pari kertaa on uudestaan yrittänyt mut ei ole ainakaan vielä uudestaan ympäri päässyt.

Ammateista olette kans puhunut... Mä olen hevosenhoitaja. Esikon syntymän jälkeen en kyllä ole ollut virallisesti töissä yhtään mut olen kyl jonkun kerran käynyt talleilla puuhailemassa jotain pientä... Nyt en ole kyl käyny pitkään aikaan missään kun jotenkin aina aika vaan menee eli ei muka ehdi vaikka tytötkin haluis tallille päästä... Mut jospa vielä joskus... :D

Tänään käytiin kattoo tuttujen vauvaa.. IHANAA PIKKU PRINSESSAA, kyl oma ukko oli jo iso siihen verratuna vaikka onkin vielä ihan vauva.
Taitaa olla vauva buumi meilläpäin kun täs tuttava piirissä on 5 pikku vauvaa... Yks vauva on vielä tuloillaan...

Nyt kyl pitää mennä laittaa muksuja sänkyyn, aamulla ois neidin kerho ja aikainen herätys joten :wave: :wave:
 
heissan kaikille.
kiva oli lukea noita mittoja muiltakin mitä on 4kk ikäisenä.
kata meillä mentiin samoilla mitoilla myös 4kk.nyt vkon päästä on 5kk neuvola ja katotaan onko kasvua tullut kuinka paljon lisää.viimeksi 1kk aikana oli tullut 3,5cm lisää pituutta!

joku täällä kertoi olleensa viihteellä ja sinne mäkin suunnistan la.lähden junalla turkuun kaverin luo ja seuraavana pvänä takaisin.mies hoitaa lapset kotona ja itse lähtee seuraavana vkl pe-su pois omalle kotiseudulleen.
tää on sitä tasa-arvoa :LOL:

markus herännyt muutaman kerran aivan mielettömään itkukohtaukseen.on mennyt pitkä tovi,ennen kuin olen saanut pojan rauhottumaan.huusi kuin palosireeni eikä mikään auttanut.en tiedä miksi.yksin heräsi kesken unien sängystään ja siitä huuto lähti.mietin ettei kai noin pienellä mitään pelkotiloja ole?tietääks joku?
ihmetyttää vaan noi oudot huutokohtaukset,kun ikinä ei ole noin tehnyt.

vaan kaipa munkin mentävä suihkun kautta sänkyyn.lupasin kaverille lähtee huomenna ikeaan.onneks on tossa lähellä.öitä kaikille
 
Linnealla on pissatulehdus :( Vajaan viikon oon haistellu kun on vaippa haissu kummasti, su-ma yönä tuli edes mieleen et oliskohan sillä joku tulehdus. Tänään sit vein pissanäytteen ja selkeesti joku bakteeri oli. Kysyin lääkäriltä et mistä sellanen on voinu tulla, ei osannu sanoo. Ei kuulemma tuu jos saa vaikka lattialla vetoa. Harvinainen sanoi olevan näin pienellä. Nyt sit saatiin lääke ja toivottavasti auttaa. Pari yötä on valvottukin, luultavasti sattunut kun on pissa tullut :'(

Ei pätkääkään kiinnostais pakkailla, perjantaina olis muutto. Oon vasta muutamia laatikoita saanu kunnolla pakattua, tulee vähän kiirus :whistle: Varsinkin kun ollaan tytön kanssa torstaina lähössä taas vantaalle, oltais vaan tiellä täällä kun ukot roudaa kamoja. Lauantaina olis tarkotus mennä juhlimaan kaverin synttäreitä ja kihlajaisia :) Innolla odotan, ekaa kertaa yli vuoteen ajattelin ihan "kunnolla" juhlia. Mut ei liikaa kuitenkaa, ajattelin kyllä sunnuntaina imetellä, vaikka en ihan aamusta. Täytyykin varmuuden vuoks vaikka huomenna antaa tytölle pulloa, ei oo aikoihin pullosta saanu, et onnistuu sit yö ja aamu syönnit mummulta. :)

Mut ihanaa tosiaan kun muutetaan, saan oman pienen pihan ja Saunan! :) Vaikkakin on tätä nykystä kämppää pienempi, mut noi 2 on kyl ihan luxusta, nyt kun asutaan kerrostalossa eikä oo edes parveketta...

Juuh, sellasia tänne. Täytyy nyt toivoa, että tuo lääke puree nopeesti. Tyttö nyt onneks nukkunu jo 3,5h. Laitoin supon yöksi.

Syksyn jatkoja mammoille =)
 
Siinä kirjassa kuulutetaan rutiinien perään.
Tunti ennen nukkumaanmenoa tulisi tehdä tietyt rutiinit (jokainen voi kehittää omansa), jotka vihjaavat vauvalle, että kohta on nukkumaanmenoaika. Tunnin tulisi olla rauhallinen ja tapahtua mahdollisimman hämärässä ja viimeisen rutiinin tulisi tapahtua pimeässä huoneessa. Sopeutumisvaiheen aikana tulisi välttää menoja vauvan nukkumaanmenoaikana. Rutiinien lisäksi vauva olisi hyvä laittaa yö- ja päiväunille samaan aikaan (+/- 30min). Se auttaa sisäistä kelloa tasoittumaan. Toki jos vauva vaikuttaa väsyneeltä aikasemmin niin turha sitä nukkumaanmenoa on venyttää. Yliväsyneenä vauvan nukahtaminen on vaikeampaa. Ja se pitää muistaa, että ei nää rutiinit ole ehdottomia. Jos joutuu menemään jonnekin käymään ja ei pääse rutiiniajaksi kotiin, niin tekee sitten rutiinit lyhennettynä tai jättää väliin siltä päivältä. Seuraavana päivänä sitten taas palataan ruotuun. Sitten kirjassa kehotetaan vakiinnuttamaan aikainen nukkumaanmeno. Monet laittavat vauvansa nukkumaan liian myöhään. Aikainen nukkumaanmeno ei tarkoita aikaista herätystä. Kun unirutiini on hallussa niin sitten voi tehdä myös päivärutiinin. Sen ei tarvitse olla pitkä ja monimutkainen.

Tuossa siis tuo rutiiniosio joka me ollaan otettu käyttöön. Lisäksi täällä kehotetaan pitämään unipäiväkirjaa. Eli kirjoitetaan yhtenä yönä jokainen heräys ja kellonaika ylös ja mitä silloin on tehty ja monelta vauva nukahtanut uudestaan. Tämä toistetaan sitten 10., 20. ja 60 päivän päästä rutiinien alottamisesta.. Tällä siis näkisi onko tullut edistymistä, mutta mie tuumasin, että enköhän mä sen huomaa ilman unipäiväkirjojakin. Kirjassa myös vinkkejä tissinlupsuttelijoille, tutinhamuajille, pullolle nukahtaville jne., mutta en ole niihin vielä niin tutustunut. Koitan eka tuota rutiinihässäkkää.

Sekavaa sepustusta, mutta toivottavasti jotain ymmärsit.

-mennis-
 

Yhteistyössä