""TOUKOVAUVAT 06""

  • Viestiketjun aloittaja Miia
  • Ensimmäinen viesti
sinttu
26.4. *E* ja "Neiti" (rv 38+6), 2550g/44,5 cm
3 vko 3125 g/50 cm
2 kk 4380 g/53 cm
3 kk 5020 g/55,5 cm

7.5. sinttu&Tuukka (rv 38+4) 3560g/51cm
1kk 4520g/54cm
2kk 5770g/57cm
3kk 6300g/59,2cm

17.5 Antsukka & Ida(rv41+3) 3560g/52cm
1kk 4835g/55cm
2kk 5505g/58cm

18.5 Lilli & Mikael (rv41+4)
3950g/53cm
3vko 4705g/55,5cm
2kk 6025g/61,5cm

19.5. macadamia & 'matami mimmi' (rv40+2) 4100g/52cm
1kk 4940g/55,5cm
2kk 6540g/59,6cm

23.5. Satu & Jenna (rv 39+3) 3790g/50cm
1kk 4450g/54cm
2kk 5650g/58,5cm

26.5 Miia & Theo (rv 41+6) 3925g/53cm
1kk 5025g/57,9cm
2kk 6270g/61,5cm

28.5. VP & Essi (rv 40+2) 3620g/50cm
1kk 4690g/55cm
2kk 5480g/57,7 cm

neuvolaterkkuja. painonnousu on aika tavalla tasaantunut ja pituus nousee Tuukalla ihan tasaisesti, vaikkakaan ei kauhean nopeasti. vanhempiensa pituuksiin nähden kulkee kuitenkin ihan normaali-käyrällä.

tultiin eilen illalla yhdentoista maissa viikonlopunvietosta ja Tuukka on ollut tänään tosi väsynyt, kun meni normaalit rytmit sekaisin... veneessä nukkui lähes koko kolmituntisen matkan eilen illalla, mutta jouduttiin herättämään kesken unien kun tultiin laituriin.
mä kävin heittämässä talviturkin ;o) ihanaa vettä!
koiratkin oli innoissaan, kun saivat olla vapaana saaressa. molemmat osoittautuivat todellisiksi laivakoiriksi. isompi jopa itse käveli veneeseen, vaikka oli tosi kapea väli mistä piti mahtua - pari kertaa tassu luiskahti, mutta ei sentään mereen tippunut.

Tuukka itkee - täytyy koettaa mennä rauhoittelemaan.
 
Antsukka
Mäkin heitin talviturkin viikonloppuna. Musta vesi tuntu kylmältä, mutta se nyt vaan on tottumiskysymys. Ennen ku on menty rannalle jo ensimmäisillä helteillä, niin tähän aikaan kesästä vesi on ollu kiehuvaa =)

Mä oon nyt hurahtanu... oon päässy kokeiluintoon noitten kestiksien kanssa. Tossa jo kattelin jos jo vaikka lisää tilais, mut taidan ootella viikonloppuun ja tilailla miehen kanssa yhessä. Me nimittäin viimeks käytiin hesassa me and mamassa ja ostin sieltä kolme ulkovaippaa/vaippakuorta(mitä nyt nimeltään onkaan), mutta niistä se pienin koko on jo pieni(ostin paria kokoa). Kahella kuorella ja kahella vahingolla kestovaippailu jää päivässä lyhyeen.

Oon vähän kirjaillu tätä meidän päivää ylös, että saisin siitä vähän selkoa. En nimittäin koskaan iltasella muista kuinka monta kertaa oon esim syöttäny tms. Meillä kyllä yöt on rytmissä, mutta päivällä ei oo mitään selkeetä rytmiä. Mites teillä muilla? Vp:hän yritti sitä rytmitystä, miten se sujuu? Mulla kun ei oo kiire minnekkään ja en sillee stressaa tuosta vauvasta(kun se on niin helppo), ni en oo kokeillukkaan rytmittää. Oon ajatellu, et kyllähän se kerkee.Juttelin vaan kummilasteni äidin kanssa, niin se sanoi, että kaksoset nukkuivat melko nopeasti päivällä säännölllisesti.

Sitte tuosta helposta vauvasta..te joilla on helppo vauva: miten ihmiset suhatuatuu siihen, kun vastaatte, että helppo vauva.. Minusta tuntuu nimittäin, että semmoiset sanat on pannassa. Tuntuu että aina pitäisi valitella väsymystä tai jotain muuta. Eilen,kun näin semmosen puolitutun, niin hän toivotteli jaksamisia siihen sävyyn, että puhu vaan, mutta kyllä mä tiedän mitä pienen vauvan kanssa olo on...se ei oo helppoa nähnykkää.
 
VP
Jösses, mikä yö takana. Yritin sitten vielä VIIMEISEN KERRAN opettaa Essille tuttia. Neiti nimittäin imee peukkua vähintään yhtä hartaasti kuin isänsä aikoinaan. Tappeluksihan se meni, eikä kumpikaan nukkunut. Lopputuloksena aamukuudelta otettiin valokuva, jossa lopen uupunut äiti istuu kahvikupin äärellä ja pikkuneiti nukkuu -peukku suussa. Kävin onneksi tänään OYS:n maitokeskuksella antamassa HIV-näytteen ja vuodatin huoleni ymmärtäväiselle hoitsulle. Se sanoi, että anna syödä vain. Menee muuten molemmilla hermot. Vieroituksen voi aloittaa sitten, kun ollaan vähän vanhempia. Huh!

Niin siitä rytmityksestä: Olen haistellut, millainen rytmi Essillä suunnilleen on, eli kymmeneltä aamupäiväunille, n. 13.30 ylös, kolmen-neljän aikaan uudestaan unille, ylös kun herää ja yöunille ennen kahdeksaa. Oleellista on se, että kun Essi heräilee miltä tahansa unijaksolta mielestäni "kesken", niin toimin samoin kuin yöllä käsketään toimia. Syötän ja vaihdan tarvittaessa vaipan ilman turhia seurusteluja ja kiikutan neidin takaisin nukkumaan. Usein onnistuu, aina ei. Tänään on taas toiminut hyvin.

Meikätyttö lähtee tänään parille drinksulle kaupunkiin :) Nyt heitän väsymyksen taka-alalle ja alan valmistautua.
 
Satu
Jennahan kuuluu näihin sarjassamme helppoihin vauvoihin. Varsinkin nyt kun nuo mahavaivatkin loppuivat ilmeisesti lopullisesti. Yöt nukutaan pääasiassaniin, että yheltätoista nukkuun, viieltä-kuuelta syyään ja yheksältä-kymmeneltä herätään. Päivällä ei mitään rytmiä. Nukutaan vaan puolen tunnin pätkiä tarvittaessa. Pitempiäki sais äitin mielestä olla, että pystys jotain tekeenki. :) Mut parempi näin, ku yöt valvottas. Ei haittaa yhtään. Taas simahettiin syliin. Kyllähän sitä kuulee joiltain, et ei voi olla totta, että nukkuu noin hyvin yöt. Kateellisia. Mut kyl ne on uskonu kumminki.

Tänään pitäis lähteä suunnistamaan iltarasteille. Ilma on kyllä mitä kauhein siihen hommaan, mut iltarastit on niin lähellä, et on vaan pakko pääatä. Meitsi ku on himo harrastajasuunnistaja. Käyn kisojaki, paitsi tänä kesänä, mut vaan harrastusmielessä. Kunto ku on niin heikko. Suunnistus on siitä hyvä laji, ku kaikentasosille löytyy sarjoja.

Viikonloppuna ois kaverin häät. Toivottavasti saadaan porukoitten ilmastoitu auto reissuun. Äiti ku ei oo oikein ymmärtäväinen, vaan tuumaili, et ku heidän pitäis päästä sillä molempina päivinä suunnistuskisoihin. Just joo. Kummallehan ois ilmastointi tällasilla ilmoilla tärkeempi Jennalle vai työikäselle mummolle. Meinas mennä herne nenään, ku se ees kehtas sanoo niin. Matkaa tulee kumminki suuntaansa kolmatta sataa kilometriä. Tänään tuli ristiäiskuvat. Pitää vähän miettiä mitä sitä pukee häihin. Kuvissa ku maha näytti niin järkyltä.:)
 
Miia
No oon kyl vähän kade Satulle ja Jennalle noista öistä! Vaikka meilläkin menee ihan kivasti yöt (nukahdetaan 20-22 -> herätään 03-05 -> lopullisesti herätään 05-06) niin mielellään kyl nukkuisin aamulla vähän pidempään. Aikaisimmillaan Theo on 4:30 päättänyt et on aamu eikä kukaan muukaan nuku ellei häntä nukuta :)
 
Satu
No huh huh. Meillä ei tulis pian kyllä mitään. Mä ku nukun työaikoinaki lähes kymmenen tunnin öitä. Ukko ku herää jo viieltä eikä tietty haluu valvoa puolille öin. Mutta eiköhän sitä vauvansa takia venyis mihin vaan. Mä kuvittelin sillon nukkuvani varastoon, mut toisin kävi..
 
Satu
26.4. *E* ja "Neiti" (rv 38+6), 2550g/44,5 cm
3 vko 3125 g/50 cm
2 kk 4380 g/53 cm
3 kk 5020 g/55,5 cm

7.5. sinttu&Tuukka (rv 38+4) 3560g/51cm
1kk 4520g/54cm
2kk 5770g/57cm
3kk 6300g/59,2cm

17.5 Antsukka & Ida(rv41+3) 3560g/52cm
1kk 4835g/55cm
2kk 5505g/58cm

18.5 Lilli & Mikael (rv41+4)
3950g/53cm
3vko 4705g/55,5cm
2kk 6025g/61,5cm

19.5. macadamia & 'matami mimmi' (rv40+2) 4100g/52cm
1kk 4940g/55,5cm
2kk 6540g/59,6cm

23.5. Satu & Jenna (rv 39+3) 3790g/50cm
1kk 4450g/54cm
2kk 5650g/58,5cm
2,5 kk 6200g/60cm

26.5 Miia & Theo (rv 41+6) 3925g/53cm
1kk 5025g/57,9cm
2kk 6270g/61,5cm

28.5. VP & Essi (rv 40+2) 3620g/50cm
1kk 4690g/55cm
2kk 5480g/57,7 cm

Lisäsin Jennan kahen ja puolen kuun tiedot listaan. Kaikki vaikutti menevän normaaliin tahtiin. Jos puheista oikein päättelin, niin Jenna on ilmeisesti normaaliakin seuraavaisempi lapsi. Otin ekan kerran turvakaukalon pois autosta. Jenna nukahti siihen lääkärille menoa odotellessa. Hienoa. Tavallisesti hän ei nukahda kuin syliin tai tissille. Tietääpä mihin pyrin hänet nukuttamaan viikonlopun häissä.:)
 
sinttu
meillä otettiin tänään eka kertaa mallasuutetta, saa nähdä auttaako Tuukan kakkavaivoihin. aloitetaan varovasti vain yhdellä annoksella/päivä, mutta jos ei aiheuta mitään vatsavaivoja niin voidaan lisätä toinenkin.
tuo mallasuute on ihan sinappipurkin näköisessä tötsässä ja mies meinasi eilen turauttaa kunnon satsit siitä grillimakkaran päälle - onneksi ehdin hätiin ;o) vaikka ei tuo vaarallista ole tietenkään, mutta olisi voinut kakka tulla luikkaasti............. heh heh............

 
VP
Äiti on taas saanut nauttia lapsensa eritteistä...paidalta löytyy koko arsenaali kakasta pukluun. Olo on kertakaikkiaan kammottava. Ei suinkaan noiden eritteiden takia, vaan käytiin tosiaan näyttämässä sekkutytölle kaupungin katuja viime yönä. Vuoden tauko humalajuomisessa tekee tehtävänsä. Essin hoito neljän tunnin yöunien jälkeen on ollut työlästä. Mies tuli onneksi just töistä kebab-lähetyksen kanssa. Jo helpottaa.

Taidan kipaista pyykinpesuun. Himokestoilija on joutunut tyytymään kertiksiin, kun on jäänyt vaipat pyykkikoriin.
 
VP
Jo alkaa elämä voittaa. Oltiin Essin kanssa koko päivä menossa ja tyttö on nyt niin poikki, että alkoi kuudelta yöunille. Käytiin heti aamulla iskää kattoon sairaalassa, siitä mummulle kyläilemään ja loppupäivä heiluttiin kaupungilla. Nyt pitäisi jaksaa mennä marjapuskaan hetkeksi. Tai ehkä vasta huomenna...

Aamulla pääsi jo itku kipeän niskan takia. Päänsärky on ollut jokapäväinen vieras ja viime yönä heräilinkin jo särkyihin. Sain nyt vihdoin varattua hierojan ja mieskin myllersi selkää äsken pitkään ja hartaasti.

Parin viikon päästä muutetaan uuteen kotiin :) Pankkilaina on hoidossa, jostain pitäisi vain saada ylimääräinen tarmonpuuska, että saan aloitettua pakkaamisen. Ikkunat pitää pestä, samoin sauna. Ja lopuksi tietty koko kämppä. Onneksi oon saanut muutaman apulaisen värvättyä.
 
Julietta
26.4. *E* ja "Neiti" (rv 38+6), 2550g/44,5 cm
3 vko 3125 g/50 cm
2 kk 4380 g/53 cm
3 kk 5020 g/55,5 cm

7.5. sinttu&Tuukka (rv 38+4) 3560g/51cm
1kk 4520g/54cm
2kk 5770g/57cm
3kk 6300g/59,2cm

17.5 Antsukka & Ida(rv41+3) 3560g/52cm
1kk 4835g/55cm
2kk 5505g/58cm

18.5 Lilli & Mikael (rv41+4)
3950g/53cm
3vko 4705g/55,5cm
2kk 6025g/61,5cm

19.5. macadamia & 'matami mimmi' (rv40+2) 4100g/52cm
1kk 4940g/55,5cm
2kk 6540g/59,6cm

23.5. Satu & Jenna (rv 39+3) 3790g/50cm
1kk 4450g/54cm
2kk 5650g/58,5cm
2,5 kk 6200g/60cm

26.5 Miia & Theo (rv 41+6) 3925g/53cm
1kk 5025g/57,9cm
2kk 6270g/61,5cm

26.5 Julietta & Naukumaija-poika (rv 40+4, tämä tulkinnanvarainen), 4070 g/52 cm
vk 7 5975 g/59,5 cm

28.5. VP & Essi (rv 40+2) 3620g/50cm
1kk 4690g/55cm
2kk 5480g/57,7 cm

Täydensin listaa! Olen käynyt neuvolassa aika harvakseltaan, ensi viikolla tulee päivitystä.

Tissi maistuu ja siitä nähdään paljon uniakin, ja pikkuvaatteita on pakattu haikeana kassiin (ehkä pikkukakkosta varten, vaikkei nyt tunnukaan yhtään siltä, että toinen vauva olisi tilauksessa).

Tänään huomasin, että ne äitiyspakkauksen maiskis-mansikkavaatteet unohtuivat kokonaan käytöstä, ja nythän 60-senttisiä on turha enää yrittää kiskoa päälle. Jos kasvu jatkuu tätä vauhtia, ä-pakkauksen haalarikin on poissa pelistä ennen talven tuloa:(

Poitsu vie kaiken huomion ja rähisee illat mahavaivoja. Tasan 21.15 se käy joka ilta nukkumaan, ja sitten alkaa muu elämäni. Mikä tarkoittaa lähinnä netissä roikkumista.
 
Miira
täälä myös haikeana pakkailtu pikku vaatteita pois niisk ja pikku kakkosta ajateltiin ryhtyä toivomaan ja puuhastelemaan sitten kun poitsun ensimmäinen vuosipäivä häämöttää:) jos joku jaksaa/viitsii niin vois päivittää mutkin tohon listaan: eli 30.05 Miira ja poitsu (rv 42) 3790g 51cm,1kk 4050g 57cm, 2kk 5500g 60cm. (muistaakseni) onko kukaan ottanut tai ajatellut ottaa kuparikierukkaa?
 
sinttu
26.4. *E* ja "Neiti" (rv 38+6), 2550g/44,5 cm
3 vko 3125 g/50 cm
2 kk 4380 g/53 cm
3 kk 5020 g/55,5 cm

7.5. sinttu&Tuukka (rv 38+4) 3560g/51cm
1kk 4520g/54cm
2kk 5770g/57cm
3kk 6300g/59,2cm

17.5 Antsukka & Ida(rv41+3) 3560g/52cm
1kk 4835g/55cm
2kk 5505g/58cm

18.5 Lilli & Mikael (rv41+4)
3950g/53cm
3vko 4705g/55,5cm
2kk 6025g/61,5cm

19.5. macadamia & 'matami mimmi' (rv40+2) 4100g/52cm
1kk 4940g/55,5cm
2kk 6540g/59,6cm

23.5. Satu & Jenna (rv 39+3) 3790g/50cm
1kk 4450g/54cm
2kk 5650g/58,5cm
2,5 kk 6200g/60cm

26.5 Miia & Theo (rv 41+6) 3925g/53cm
1kk 5025g/57,9cm
2kk 6270g/61,5cm

26.5 Julietta & Naukumaija-poika (rv 40+4, tämä tulkinnanvarainen), 4070 g/52 cm
vk 7 5975 g/59,5 cm

28.5. VP & Essi (rv 40+2) 3620g/50cm
1kk 4690g/55cm
2kk 5480g/57,7 cm

30.5. Miira & Poitsu (rv42) 3790g/51cm
1kk 4050g/57cm
2kk 5500g/60cm
 
sinttu
jippii, Tuukka kakkasi eilen - lieneekö mallasuutteesta sitten apua ;o)

kohta ajattelin lähteä kokeilemaan josko vielä vaunulenkki onnistuisi. ei olla varmaan kahteen viikkoon vaunuiltu... ulkona on kyllä melko kuuma, mutta laitan pojalle vain vaipan niin saa köllötellä ilman hiostavia vaatteita.

mukavaa viikonloppua!
 
VP
Tämä ei saa olla totta! Meillä laukes pesukone. TAAS. Mulla on hermot niin tiukalla, etten ihan oikeasti uskalla mennä edes ulos. Mies tuntuu saamattomalta nahjukselta, hartiat ihan jumissa, Rahat loppu. Paska.
 
VP
Eikö teistä kukaan uskaltanut kirjoittaa mun kiroiluviestin perään?

Tuukan kakkahommat varmaan helpottaa äidin mieltä. Itse oon tosi kiitollinen, ettei Essi täräytä enää joka vaippaan läjiä. Ennen piti pestä puolet vauvasta, kun kakkasi joka vaipan täyteen. Ja se kestojen huuhtelukaan ei ole kovin hupaisaa...

Sain sitten hermoni kuriin, hierojan varattua ja konekorjaajan numerokin on valmiina maanantaita varten. Piti kyllä pikku-VP:n käydä omalle isille itkemässä, että lähti hommat rullaamaan. Tiedättekö sen tunteen, kun kaikki tuntuu kaatuvan päälle ja pitäisi saada miljoona asiaa hoidettua yhtä aikaa, lapsi karjuu ja päätäkin särkee? On vain niin hankala tajuta, että yksi kerrallaan ne tekemättömät työtkin saa purettua.

Iiik! Nyt mehut kiehuu kuiviin. Unohtu.
 
sinttu
tsemppiä, VP! kyllä se elämä taas kohta hymyilee, vaikka ei ehkä siltä aivan tunnukaan. tiedän tasan tarkkaan tuon tunteen, kun kaikki asiat tuntuvat menevän päin honkia eikä mikään ota onnistuakseen.
tätä nykyä mulla itsellä on usein paha riittämättömyyden tunne, kun väsyneenä ei aina jaksaisi pitää kotia putipuhtaana, kitkeä rikkaruohoja, tehdä ruokaa yms... oon kyllä joutunut aika paljon antamaan periksi, eli Tuukka tulee ykkösenä ja kaikki muu kaukana perässä - teen mitä Tuukan hoidolta jaksan, loppu jääköön odottamaan päivää parempaa ;o)

mä olen nyt käyttänyt osittain kertiksiä ja osittain kestoja. täytyy myöntää että pelkästään kestoilijaksi musta ei ole, mutta jos koettais nää "pissapäivät" käyttää enimmäkseen kestoja ja sit kun "kakkapäivä" lähestyy niin sit siirtyä kertiksiin.... tuntuisi itsestä mielekkäältä.

ai juu, imetyksestä on pitänyt kysyä - eli miten te koette imetyksen? joltain muulta palstalta luin kun joku kirjoitti, että oli kokenut imetyksen niin ahdistavana että oli alkanut pumpata maitoa pulloon ja siirtynyt kokonaan pulloruokintaan...
mun mielestä imetys on IHANAA!!! on aivan käsittämättömän upeaa katsoa Tuukkaa syömässä ;o)
imetyshetki on aina sellainen rauhallinen, kahdenkeskinen hetki. se, että pieni ihminen kasvaa ja kehittyy minun erittämälläni maidolla, on hieno tunne. meillä on symbioosi!! mä en siis koe minkäänlaista ahdistusta, vaan päinvastoin imetys on niin helppoakin että en vaihtaisi sitä vapaaehtoisesti pulloruokintaan.

täytyisi mennä nukkumaan. Tuukka heräsi äsken syömään, joten nukkuu nyt ehkä kolmisen tuntia. jos saisi itsekin unta vähän.
heips.
 
Antsukka
Mulla on ollu kiireinen viikko, joten en oikein oo kerenny keskittyä tähän koneeseen. Tuun ehkä sit iltasella paremmalla ajalla tai viimeistään huomenna. Nyt on nimittäin kummilapsi hoidossa, joten ruokaa olis lähettävä laittaa. Mies on pihalla lasten kanssa, nyt siis sais vielä laittaa sitä rauhassa =)
 
sinttu
jaahas, meillä kakattiin TAAS......... vastahan torstaina tuli edellinen tuotos ja nyt taas Tuukka haisi niiiiiin imelälle kun heräsi päiväunilta - tiesin heti että vaipassa on ylläri. siis tosi hienoa että Tuukan vatsa on nyt toiminut hyvin ;o)

eilen Tuukka piteli itse vesipulloa ja joi! toki iskä laittoi pullon käsiin ja sopivaan asentoon, mutta siinä se pullo sitten pysyikin vakaasti koko ajan kun poitsu joi! kädet toimii siis hienosti.
sen sijaan mitään kääntymistä ei ole vielä tapahtunut. tykkää kyllä köllötellä sekä selällään että mahallaan mutta ei vielä kovinkaan paljoa tee sivuttaista liikettä. sängyssä edelleen etenee kuin mittarimato eteenpäin..

että semmottia. nyt täytyy vaihtaa Tuukalle vaatteet - lähdetään kummitytön 4-vuotissynttäreille!
 
VP
Täällä mennään edelleenkin vähän alamaissa, mutta nyt annoin itselleni luvan aloittaa sen opiskelun. Tekemättömät jutut painaa eniten ja miehen kanssa on tiukka diili, että sen työssäkäynnistä huolimatta kotityöt menee mahdollisimman tasan, kun alan taas puurtaa tässä koneella.

Ens viikolle on taas kertynyt tuhannentuhatta juoksevaa juttua. Tehdään kauppakirjat ja pankissa pitää rampata. Ja aloittelen pienimuotoisesti töitäkin. Ihan mukavaa :) Ja meillä on huomenna hääpäivä. Mummu tulee vahtimaan Essin nukkumista ja me lähdetään vähän hurvittelemaan. Ei kyllä ravintolailtaa kummempaa, mutta kivaa sekin.

Heippahei ja huomiseen! Ja kiitos Sintulle sympatiasta.
 
sinttu
meidän pitäisi lähteä parin viikon päästä vähän hurvittelemaan miehen kans - ihan hirvittää jo etukäteen jättää Tuukka "yksin" - eli kummien hoitoon........ ja ihan on kyse muutamista tunneista, mutta silti. on tää äitinä olo jännä juttu!!

Tuukka nauroi tänään ekan kerran ääneen, kun isänsä kutitti varpaista! oli ihanan kuuloista, kun toinen oikein hekotti ;o)
 
Antsukka
VP: teillä kyllä tuntuu tapahtuvan.. Toivottavasti se elämää kuitenkin alkaa hymyillä =) Jaksamisia teille opiskelun/työn ja kodin pyörittämiseen! Täytyy kyllä myöntää, että mä en kyllä varmana jaksaisi opiskella vielä.

Meillä myös hekoteltiin tossa viikolla vissiin nyt toista kertaa, ja se kyllä kuullosti todella suloiselta <3 Samoten neiti on viimesen viikon aikana tuntunu tarttuvan tietoisesti ainakin yhteen lelukaaren leluista ja minun tarjoamaan pyykkipoikaan.

Huomenna saapuu tiskinkone, jo oli kyllä aikaki. Vaikka ei toi tiskaaminen tällee väliaikasesti ottanu niin paljon pannuun, kun sillee, että tietäs sen olevan pidempiaikaista.

Meillä siis juoksuviikko takana. Sen kyllä huomasi perjantai-iltana Idasta. Huuto oli semmosta, etten oo ikinä kuullu. Parka oli niin väsyny, ettei tajunnu syödä, vaikka oli hirmuinen nälkä.

Asuntomessuista sen verran, etten kyllä ikinä maksaisi semmosista taloista niitä summia, mitä niistä myynnissä olleista pyydetään(käytiin vain omakotitaloissa). Olihan ne talot hienoja, kun ne oli uusia, mutta todella sekavia ja epäkäytännöllisiä sokkeloita.

Tota imetystä oon itekseni mietiskelly. Toisinaan se on musta todella ihanaa. Silloin taas, kun mulla sattuu olemaan joku homma pahasti kesken(ja väsy siihen lisättynä), se ei tunnu ihan niin ihanalta. Varsinkaan, kun meillä kun ei siis huudeta oikeastaan muuta kuin unta ja ruokaa - niin se ruoka-huuto on semmosta, että tänne ja heti. Mutta aina kun ajattelen imetystä vähäkin negatiivisesti, niin rupean miettimään, että kuinka hankalaa pullojen kanssa toimiminen olisi siihen verrattuna, niin johan mieli taas paranee. Suurimmaksi osaksi siis imetys tuntuu musta ihanalta, enkä todellakaan haluaisi sitä lopettaa.

Nyt taisi aivot mennä jo nukkumaan, kun ajatus ei enää kulje, joten lisää sitten joskus taas. Kauniita unia..
 
Satu
Ei hitsit. Pistin just Jennalle tutin suuhun, enkä nyt pitänytkään itse siitä kiinni. Jee, sehän jopa pysyy suussa parinkymmenen sekunnin jaksoissa. Edistymistä, vau! Pienet ne on ilot nykyelämässä. :) Meillä on nyt hää/hotellireissu takana. Jenna oli ku unelma. Ei todellaka tartte miettiä viittiikö sen kans jatkossa matkustella. Kirkossa piti vähän tuttia tarjota, muuten hääpaikalla se oli ku päivänpaiste. Yhteentoista me sielä häisä kökittiin ja sitte päätettiin mennä hotelliin yöx, ku tota matkaa kerty kuitenki niin kivasti. Jenna ei ollu moksiskaan, vaikka bändiki soitti turhan kovaa. Äitiä siinä alko selvinpäin tympiin ennen ku tyttöä. Ei sen puoleen, ei mun kyllä pahemmin ois tehny mieli ottaakka. Mut boolia kyl piisas.. Aamulla Jennalla kyllä kostautu se illan kauhee meteli. Herättiin ku se huusi unissaan ja pitkään. Kauaa mä en pystyny sitä kuuntelemaan vaan herätin varovasti. Sit se huuto jatku itkuna. Mut tissi pelasti tilanteen. Menomatka kesti varmaan neljä tuntia yhellä pysähyksellä. Eikä Jenna nukkunu tavoilleen uskollisena silläkä matkalla, ku sen normaalin puoli tuntia. Mä ku olin toivonu, et auto kuitenki nukuttais toiseen malliin. Tullessa nukuttiin sentäs muutamaan otteeseen. Kyllä se juhliminen vaan verottaa.:)

Nyt on ihan kiva, ku tälle viikolle kalenteri näyttää täysin tyhjää. Pitää välillä kerätä vähän voimia. Nyt vaan ootellaan kakan tuloa. Jenna ku oli ilmeisesti niin matkakoree, ettei kakannu kahteen päivään. Vaikka normaalisti kakat tulee päivittäin. On tää hullua, ku äitinä sitä oikein toivoo, et se kakka tulis. Et kaikki menis normaaliin malliin. Mut meillähän ei käytetäkkä niitä kestoja.. Tuskin sitä niin toivoiska kakkaa, jos joutus kestoja peseen.

Kyl mäki ihan tykkään imettämisestä. En tii voinko sanoa aina nauttivani, mutta kuitenki. On se niin helppoa ja yhistävää. En viittis kyllä millään alkaa pullojen ja lisäruokien kans vielä värkkäämään, jos ei oo pakko. Tarkotus ois mennä puoleen vuoteen täysimetyksellä. Ja ois se unelma jatkossaki, esim. töissä ollessa, imettää ainaki öisin. Mut kaikkihan ei aina mee niin ku unelmois... Mut toivotaan.

VP; tsemppiä! Voin kuvitella et nyt tympii kympillä, ku teillä tapahtuu niin paljon. Pää ei varmaan pysy perässä kaikissa muutoksissa. Mut kyl se taas siitä, ku pääset rutiiniin kiinni. Mä olin eka viikkoina aika sekasin. Mietin, et tätäkö mä todellaki tahoin, mut kyl se ajan kans tasottu. Nyt en muuttas tilannetta mixkään. Tää on tosi ihanaa, seurata Jennan kehitystä ja ku aikataulun tekeminen on kiinni vaan meistä kahesta. Normaalisti ku joudun elämäni suunnitteleen täysin kalenterin kans. Ukkoaki jo tympäs, ku aina piti kattoo eka akan kalenteriin. Mieskä ei pahemmin vaikuta meiän aikatauluihin, ku sillä taas ei oo juuri muuta elämää ku työ ja me. Aika ei kertakaikkiaan liikene muuhun. Tuo oli jo huippu, että koko viikonlopun tuhlas noihin häihin.

Hitsit, ku teiän tenavat juo pullosta, nauraa ja "ryömii". Mut eiköhän meki tulla täällä perässä pikku hiljaa. Jenna ku ei osaa olla mahallaan vaan jököttää nenäänsä lattiaan, ni kääntymiset, ryömimiset ym. tuntuu utopistisilta ennen ku hokaa kääntää ees päätänsä mahallaan. Mut terkka ainaski oli asiasta ihan rauhallinen, kuulemma ajan kans. Joten en mäkä jaksa hätäillä.

Hohhoi. Millonhan noi kelit taas inhimillistyy, et viittis päivälläki mennä ulos. Vaunureissut on tosiaan jääny turhan vähiin. Aamusin ja iltasin on välillä yritetty käyä, jos on ees vähän viileempää, mut kyl sitä sais käyä useemminki. Mut en viitti kiusata Jennaa tällä helteellä.

Mut nyt pitää mennä purkaan matkatavarat ja lykkäämään kamppeet koneeseen, ku Jenna nukahti...
 
Antsukka
Idaha nukahti ajoissa, saas nähä herääkö vielä syömään ennen "virallisia" yöunia. Tänään se on kyllä nukkunu päivällä vaan kolmet unet, et ei olis mikään ihme jos nukkus "aamuun" asti.

Tänään tuntu vähän viileemmälle aamupäivästä ja ajatettelin, et mennäänpäs lenkille.. No siellä oli sitten kerenny tulla jo ihan hautova ilma siinä vaiheessa, kun lähettiin, et se siitä viileestä lenkistä.

Tänään olaan taas harjoteltu kestoilua. En kyllä tiedä tuleeko mustakaan täyskestoilijaa. Mutta kyllä tässä kotona ollessa se on ihan mukavaa. En ainakaan vielä oo rohkaistunu lähtee mihinkää kestoilla, kun niitä saa vaihtaa paljon useammin. Ja meillä ei kyllä vielä kaikki pysy siellä sisällä...

Mutta nyt on aikaa valokuville ja jollekkin hyvälle iltapalalle, ennen kun itseä alkaa väsyttää =)
 

Yhteistyössä