Hampaita ei oo vielä yhtään eikä tunnukaan mitään. Meillä
liikutaan vain pyörimällä ja kierimällä ja vähän peruuttamalla, ei siis vielä ryömitä. Onneksi
Ilmeisesti meillä tuo puhe taas tulee sitten nopsempaan, aika usein vaihtuu mitä toistelee, mutta se äiti on ollut jo pitkään mukana.
Poitsulle on alusta asti (siis reilun 4 kk iästä) uponnut vähän
karkeampikin sose mitä olen tehnyt. Ainoa mille on kakonut oli kun yritin kokonaisia keitettyjä ohrasuurimoita tarjota soseen joukossa niin ne oli jotain niin kamalaa että! Hienontaa oli siis pakko. Vihannessoseet olen tähän asti itse tehnyt ja 7 kk iässä aloitettiin punaiset linssitkin (olen itse vegaani). Hedelmäsoseita ollaan annettu kaupankin. Lempparina ollut jo pitkään tuoreet mandariinin ja appelsiinin palat. Puolikkaita viipaleita tykkää sormiruokailla. Muuten olen vähän laiska ollut tuon sormiruokailun kanssa, välillä antanut höyrytettyjä vihanneksia, maissinaksuja, TalkMuruja ja kovaa ruisleipää. Soseita siis pääasiassa syö. Mites teillä muilla, oletteko jaksaneet
sormiruokailla?
Allergioita ei ole ainakaan vielä tullut vastaan, mutta atopia-taipumuksen on poika tainnut minulta periä. Varsinkin poskia saa rasvata ahkerasti ja lisäksi ranteet ja pohkeet on aika kuivat.
Sitten noi
yöt... Nehän oli meillä oli ihan järkyttäviä, poitsu heräs jotain 7-8 kertaa yössä ja lopulta mikään ei meinannut auttaa, ei enää edes tissi. Kun tuli puoli vuotta täyteen niin käytiin vielä unilääkärillä varmistamas et kaikki ok ja voidaan unikoulua aloitella. Toteutin sen sit pistäytymismenetelmällä reilua viikkoa ennen joulua kun mies oli työmatkalla. Meillä toimi silloin yhdessä yössä! Eikä ollut kamalaa edes. Itku ei ollut mitään pahan kuuloista ja siinä oli paljon taukojakin. Neljä kertaa heräsi ekan yön aikana (2*25 min, 35 min ja 1 h). Kaksi seuraavaa yötä olikin ihan täysiä 21.30. - 6. Sen jälkeen meillä vakiintu yöt niin, että poitsu menee nukkuun 21 - 21.30., syö vähän maitoa 4 - 5 ja herää 6. Pari pientä itkaisua saattaa kuulua aamuyöstä, mut jatkaa itsekseen samantien unia. Noi kuuden aamut on vaan mulle aika tuskaa... Seiska oli ihan ok, mut toi yks tunti tekee jotenkin tosi paljon. Koitin parina yönä ensin jos en antais tuota aamuyön maitoa, mutta siitä itkusta ei meinannut tulla loppua niin annoin periksi. Ei pojalla mikään kova nälkä kyllä ole, muutamaan imaisuun on tyytyväinen.
Näin siis meni kolmisen viikkoa. Mutta sitten alkoi tuo levottomuus eli pitää pyöriä sängyssä. Jostain syystä meillä se tehdään itkien!? Poika nukkuu siis samassa huoneessa itsekseen pinnasängyssä. En enää tiedä mitä täs pitäis tehdä kun nyt meillä heräillään yleensä kolmelta itkeen ja jos annan itkeä ja yritän tota pistäytymismenetelmää niin itkee vaikka 1,5 h putkeen ja välillä toistelee äitiä, ihan hirveetä kuunneltavaa! Ja tää itku on vaativaa. Nyt oonkin parina yönä antanut periksi ja antanut maitoa jo heti kolmelta, toiveena että rauhoittuisi siihen eikä ehtisi itkemällä saada itseään kunnolla hereille, mutta ei toimi. Syö vähän, laitan takaisin sänkyyn kun meinaa nukahtaa tissille, on hiljaa 5 min ja sit alkaa itku ja pyöriminen. Itkee sitten 0,5 - 1 h ennen kuin nukahtaa. Viime yönä heräs tunnin päästä uudelleen itkemään ja pyörimään. Vaipat tarkistettu, hampaita ei tuu ja ei vaikuta muutenkaan mitenkään kipeeltä. Vettä olen kans monesti koittanut tarjota nokkamukista, sen kanssa rauhoittuu muutamaksi minuutiksi, mutta sitten taas jatkuu huuto. Viime yönä heräs lisäksi jo 22.30. kun oli nukkunut 1,5 h ja sitäkin itkua piti kuunnella puoli tuntia ennen kuin nukahti. Itkeekö kellään muulla vauvat tota pyörimislevottomuutta? Vai onko tää jotain muuta? Päivisin on ihan ok.