~~Toukomurut 2014~~

Mä kävin ultrassa 5+3 ja siellä oli kuulemma näkyny syke, mä en sitä pongannu. Se lekuri sano että yksi, mutta mulla on sellanen fiilis, että olis kaksi! :D Mulla on maanantaina käynti ultrassa viellä ja siellä sen sit näkee... Tää on ihan hullu tää tunne, kun ei siellä näkyny, kun yksi sellainen pussi... Heti mietin, et ne on sit sellaset samanmunaset.. Mä varmaan petyn, jos on vaan yksi, niin varma mä oon!
Pöh pöh. Ne on varmaan nää hormoonit.. :D

kukkurukuu 6+2
 
Viimeksi muokattu:
Heippa.
Ilmoittautuisin myös mukaan.

27.5. Tuanni/28/2. lapsi/ SeKS

Ekassa raskaudessa pyörin täällä paljon. Nyt en ole ihan varma, kuinka intoa riittää, mutta katsotaan. Hassulta tuntuu heikko viiva testissä. Varautumisaika jäi vähän lyhyeksi, kun ekasta kierrosta tärppäsi, mutta ikäero toiseen lapseen on hyvä (2v. 1kk).

Vatsan kasvusta huolestuneet: Mulla ei edellisessä näkynyt mitään vielä kolmannella kuulla (paitsi ehkä itselle) ja osa työkavereista oli ihan tietämättömiä vielä viidellellä kuullakin. Ja rakenne mulla on sellainen, että pitäisi näkyä aika piankin. Eka näkyy yleensä aika myöhään. Omilla vaatteilla pärjäsi tosi pitkään. Ainoastaan äitiyshousuihin joutui panostamaan joskus 4. kk:n jälkeen.
 
Hei!
Ilmoittautuisin myös mukaan.
5.5. Choco coco/ 33v./ 5. ja 6. /Nkl

Meillä on uusperhe ja nämä ovat ensimmäiset yhteiset (jos ja kun toivottavasti pysyvät kyydissä loppuun asti). Tulossa on ei-identtiset kaksoset, nähty ultrassa 6+2 ja 7+2, jolloin molemmilla kerroilla vahva syke ja tasakokoiset ja viikkoja vastaavat. Ekaan ultraan menin kovien vatsakipujen kautta päivystyksestä ja toinen oli jo aikaisemmin sovittu varhaisultra. Ekassa ultrassa näkyi myös epämääräinen nestekertymä, jota ei enää jälkimmäisessä ultrassa ollut näkyvissä, hyvä niin.

Vähän vielä arveluttaa luottaa siihen, että vauvoja tulee kaksi, kun viikkoja kuitenkin on vielä niin vähän ja tietää, että riskit ovat suuret.

Ollaan kerrottu tuleville isovanhemmille ja parille parhaalle kaverille sekä kahdelle vanhimmalle lapselle.

Oireita on vaikka muille jakaa; pahoinvointi alkoi rv 5+0 ja on ollut alusta asti iltaa kohti paheneva. Puoleenpäivään asti yleensä pärjään ihan ok ja sitten alkaa olla tuskaista, varsinkin töissä. Tissit on kipeet ja turvoksissa, maha samoin. Välillä huimaa oikein kunnolla ja unta tarvitsen ihan hirveästi.

Choco coco & Ihme ja Kumma 7+6
 
Ekassa ultrassa näkyi myös epämääräinen nestekertymä, jota ei enää jälkimmäisessä ultrassa ollut näkyvissä, hyvä niin.

Miullakin näkyi tollanen nestekertymä varhaisultrassa rv 6+4 (nyt menossa rv 8+3), ja ei lääkäri osannut sanoo mistä johtui?? Osasko siulle sanoa mistä johtuu :O Mie meen seuraavan kerran ultraan vasta ens kuussa joskus rv 10-12 paikkeilla.
 
Moikka! :wave: Vieläkö mahtuu mukaan porukkaan?

Laskettuaika ois nettilaskurin mukaan 30.5, ja ei en osaa uskoa tätä todeksi :O Mutta pakkokait se on!!! Neljäs lapsi kyseessä, mutta nyt tätä en tahdo uskoa todeksi!!

Terveisin, PöllöKala
 
  • Tykkää
Reactions: Tuuuli+
Siis hurjan monilla kaksosia tulossa (muutenkin kuin horoskoopiltaan) :O... En edes pysynyt laskuissa, mutta neljällä enemmän tai vähemmän varmaa kaksosodotusta, huimaa :)!

Mä oon varma, että tää kolmas vekara päättää syntyä mun syntymäpäivänä, kun toka vekara jo vei mun nimipäiväni... Eipähän tartteis sitten enää itse itsekkäästi juhlia :).

väpä ja jaakko kolmonen 5 + ?
 
  • Tykkää
Reactions: Tuuuli+
smooth: Toka lääkäri oli sitä mieltä, ettei ole ollut nestekertymää, koska se ei olisi voinut kadota vuotamatta, eikä mulla ole ollut mitään vuotoja. Oletettavasti ekassa ultrassa on ollut niin paljon pienempi kohtu (ja huonompi ultralaite), että kohdun normaali verenkierto on näyttänyt nestekertymältä.
 
On kyllä kaksosia ilmassa! :D <3

Täällä on alkanu nyt viikon sisällä oksettaan vähä enempikin, mutta helposti sen kestää! Mulla on vähä mietityttää sellanen, että olisin oikeesti vasta 6. viikolla enkä yli 7. viikolla. Kun en oo varma ovuloinko tosiaan myöhemmin vai.. Pääsisköhän tossa neuvolassa tarkistaan millään, jos kertois ton edellä mainitun, tuskinpa :D No neuvolaan on ''enää'' 8 päivää. Jännää, ja mieskin taitaa päästä mukaan, jee! :)

Mulla tuli eilen niin järkky väsymys että hyvä että tunsin itteeni, pyörrytti oikein, ja silmissä tuntu.. jestas... :O

Täällä on vissiin noin puolet käyny varhaisultrassa ja puolet ei, siis sillain suurinpiirtein, ainaki kuulostaa siltä :D

vitamiiniutelua Mä syön tälläkin hetkellä tota foolihappolisää, mutta en sitten muuta B-vitamiinia, niin jaiks, pitäsköhän, onko tietoa? Apteekissa sanoivat että syö vaan foolia kun et oksentele, niin kyllä ne sitten neuvolassa käskee ottaan verikokeet ja kattoon tarviiko muuta vitamiinia.. Kaippa se vaan pitäs uskoo kun ammattilainen sanoo :) (+ syön magneesiumia, c- ja d-vitamiinia foolin lisäksi)

Täällä yks tuttu/kaveri jota en ollut hetkiin nähny, kyseli tulevaisuuden suunnitelmia ja kuulumisia kovasti, niin oli hauska siinä yrittää mongertaa jotain sanottavaa, ettei möläytä vauvauutisia vielä, hieman nauratti pään sisällä, että joo juu onhan tässä suunnitelmia kasassa ja oikein kivasti onkin :D

Onko täällä muita jotka odottavat joulua jo?? Musta on tullu ihan höpsö tän raskauden aikana, kun tosiaan, joulu, tule jo! :D Kai se on sitäkin, että silloin ollaan jo aikas pitkällä raskautta :)
 
Viimeksi muokattu:
moroo kaikille!

Tää kärsii kauheesta päänsärystä.. auts.. väsymyskin painaa.. muuten täysin oireeton mitä nyt on koskenut tonne häpyluun luokse vasemmalle. Mietin jo tänään että varaan ajan varhaisultraan jotta saan mielenrauhan kun pelttaa että on kohdun ulkoinen tai jotain. Päivystykseen ne ei vissiin ota ja kunnallisessa ultraa ennen sitä niskaturvotusta!

Muuten ihan ookoo ja aika menee hirveen hitaasti :D

iit84 ja salamatkalainen rv 6+0
 
Oi, miten paljon kaksosia tulossa! Ihanaa!

Vitamiineista: Mulla on käytössä Multi vita raskaus ja imetys -tabletti, muuta en tällä hetkellä käytä. Ajattelin ostaa kalaöljykapseleita, koska syön kalaa tosi harvoin. Magnesiumia käytän toisinaan. Tossa Multi vitassa on foolihappoa 400 yksikköä, mutta viikoilla 6-7 sais siis saada 600 yksikköä. En oo ostanut muuta lisää, vaan yritän kerätä loput 200 ruuasta.
 
Moikka! :)

Pakko itsekin tulla jo joukkoon jännäämään! :) Plussasin eilen ja tänä aamuna, menkat myöhässä nyt viisi päivää, ja toinen toivottu lapsi tulossa. :heart:

Tässäpä minun tiedot omien laskujen mukaan:

LA 27.5. JanitaK / 20 / 2. / KYS

Jännittää hirveästi, että kasvaako siellä masussa varmasti vauva, ja että kaikki vaan menisi hyvin. :) Meillä on entuudestaan 1v 2kk poju, jonka odotusaika meni loistavasti, vaikkakin silloin jo pelkäsin kovasti eri juttua.. Keskenmenoa, kohtukuolemaa ym. :/ Pitää vaan yrittää rentoutua ja luottaa että kaikki menee hyvin ja elämä jatkuu kävi miten kävi!!

Tsemppiä kaikille muillekin ja isot onnittelut!! :flower::heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Tuuuli+
Krhmm, moi taaaas. Laskin tosiaan Vau.fi:n laskurilla arvioituna, että jos hedelmöityminen tapahtui viimeistään tuossa 25.8. niin tänään on sitten poksahtanu 6 + 0 :rolleyes: :heart:

Ja sit yks toinen sivu sanoo:
Hedelmöittyminen 25.8.2013
Raskaustestin tulos luotettava 8.9.2013 alkaen
Sikiön ensimmäinen sydämenlyönti 22.9.2013 (tänäääään!!)
Sikiö liikkeet tuntuvat 14.12.2013
Vauvan syntymä 18.5.2014

Onpas nyt jännää, oon ihan hämillään :ashamed: Viimeks luulin että olis 6+5, kun laskurit antaa ton tuloksen jos laskee menkkoista. No eipä tuo niin kauas jäänyt jos se nyt on se oikea :) kun 23.-25.päivä elokuuta ovistikku oli tummimmillaan ja mahaa vihloi.. Ellei ne tikut näyttänyt raskautta jo :D No ei haittaa, pääasia että raskaana ollaan ja kaikki ois hyvin! :D

Onko muut tehny näitä eri laskureita ja lueskellu mitä milläkin viikolla tapahtuu, tai tilannut jo jonkinlaisia uutiskirjeitä? Joillakin tietty on varmaan muistissa mitä tapahtuu jos on aijempia lapsia :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: JanitaK
Minäkin voisin liittyä seuraan.

Seuraillut olenkin jo ketjua jonkin aikaa ja huomasin kaksosraskauksia muutaman täällä, ja siltä näyttää myöskin täällä. Ultrassa todettiin 6+1 kahdet sykkeet =)=) Epävarma on vain vielä tämä olo et saadaanko molemmat pitää... No, aikahan sen sitten näyttää, voi vain kovasti toivoa!

Aniviisu LA 7.5 35v. 2.ja 3. lapsi
 
  • Tykkää
Reactions: Joosukka ja Tuuuli+
Taas on tullut niin paljon asiaa ettei tiedä mistä aloittais:D Mut ihanaa kun on näin paljon kaksosten odottajia=)
Vau.fi on kaikkein kattavin varmaan noissa mitä milläkin viikolla tapahtuu ja toki kaksplussastakin löytyy:)
Täällä poksuu jo 7+0 :O tosin saatan tulla lähelle Tuuli+:a kunhan ultrassa käyty..vielä pari viikkoa ekaan neuvolaankin.
Onkos teillä doplereita? Mä ostin toista odottaessa kun oli tunne ettei ole ketään kotona mutta löytyi sykkeet hyvissä ajoissa ennen np-ultraa.
Entä onko jo tuntemuksia sukupuolesta? Mulla on vaihtelevasti poikaolo ja sit ei mitään..
Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille :)
 
  • Tykkää
Reactions: Tuuuli+
Tuuuli Olen tutkinut netistä tosi paljon, että mitä milläkin viikolla tapahtuu :) Ja nyt kun ekasta neuvolasta saatiin kirja raskausajasta, jossa on isälle ja äidille molemmille omat tieto-osiot viikkojen kulusta, niin sitä on lueskeltu miehen kanssa yhdessä. Ja tilasin myös itselleni sähköpostiin kaksplussan uutiskirjeen :p Tietoa tulee nyt sitten joka suunnasta :D Mutta on tämä niin uusi tilanne itselle, että sallin tämän "hulluuden" tietojen kalastelun suhteen :D
Avantasia En ole vielä hankkinut doppleria, mutta olen kyllä kallistumassa sille kannalle, että aion sen hankkia. Itse veikkailen poikaa, samoin kuin moni läheisistäkin :D

Osaatteko sanoa millä viikoilla saa sydänäänet kuulumaan kotidopplerilla?

Heku & Nökö 9+0 POKS
 
  • Tykkää
Reactions: Tuuuli+
Jepjep, eipä ne pienet tuhruvuodot tällä(kään!!) kertaa merkanneet mitään hyvää :( Ei ollut kohdunulkoinen raskaus, mutta tänään ultrassa todettiin keskeytynyt keskenmeno :( Mulla on siis takana yksi onnistunut raskaus, josta terve 3v tyttö ja tämä oli nyt kolmas keskenmeno.. jokaisessa keskenmenoon päättyneessä raskaudessa on ollut alkuraskaudessa pientä tuhrua silloin tällöin, ei kummempaa, mutta tuhrua kuitenkin ja normaalisti edenneessä raskaudessa ei minkäännäköisiä vuotoja... jos joku vielä joskus tulee mulle sanomaan, että "alkuraskauden vuodot on ihan normaaleja, ei kannata huolestua", niin voipi olla, että saa kuonoonsa.. Toki ne VOI olla normaaleja, mutta mulla nyt ei ole ikinä niin ollut.

Tsemppiä teille kaikille muille!! :)
 
LauraAnni, voimia :(!!

Juu ite vau.fi uutiskirjeet ja kaksplussan! Jessica1 tuo vau.fi laskuri: Laskettu aika -raskauslaskuri
ja tuo yksi oli Raskauslaskuri

(ja äsken bongasin vielä tuon Raskauslaskuri - Vauva)

Ihanaa että muutkin on tilaillut jo samoja uutiskirjeitä ym, ah pääsisinpö määkin jo lueskeleen neuvolan lappuja.. Mulla oli yöllä aikalailla mahakipuja.. ei oo aijemmin ollut.. mikään asento ei oikein kelvannut.. :/ Säikytti kyllä.

Mä kanssa haluan doplerin! Ja eilen mietittiin kumpikohan on tulossa, mulla ei oikeen oo mitään varmaa oloa, mutta tyttö hiipiii enemmän mieleen :O Mies ei osannu sanoa oikein mitää, mutta pliiiis toivottavasti se perii isänsä paaaaksut paksut hiukset!! :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Ja täällä tää malttamaton varas ultraan vihdoin ajan :D eli perjantaina, olis rv 6+5 niin kai sillon jo sykkeet näkyy, kun puhelimen toiseessa päässä ollut ei osannut yhtään sanoa :| Kun viitis turhaan maksaa ja ressailla, ärrrh :vampire: Mutta siis kaiken järjen mukaan pitäs näkyä! Mies myöhästyy töistä tuon takia alle tunnin, niin nyt mulla on siitä huono omatunto, oi miksi..... Ja mies haluaa ehottomasti mukaan. Ja eipähän kyllä kertaakaan ole ollut poissa töistä, että... Eiköhän me saada nauttia ultrastamme ilman ressiä :kiss:
 
Tuuuli+: Mulle sanottiin ajanvarauksessa, että sykkeet alkaa näkyä viikolla 5, mutta suositellaan varaamaan aikaa viikolle 7. Sunhan on melkein seitsemännellä, joten luulisi näkyvän! Tsemppiä ultran odotukseen! (itselläni aika on ainakin aika pitkä tässä odottaessa... ;) )
 

Yhteistyössä