maple > Rooibosta ei saa juoda, koska se on yrttijuoma. Vihreä, musta ja valkoinen tee sen sijaan on ihan ok kohtuudella käytettynä eli niissäkin pätee kofeiinin kokonaismäärän rajoitus. Siihenhän se kahvirajoituskin perustuu. Runsas kofeiinin nauttiminen voi aiheuttaa närästystä, sydämen tykyttelyjä ja vapinaa. Sydämen tykyttelyt voivat olla haitallisia sikiölle, nuo pari muuta enemmän mukavuusasioita. Itselläni on kilpirauhaslääkitys ja lääkäri mietti tarkkaan lääkeannoksen nostoa, että olisi riittävän maltillinen ja tykytykset vältettäisiin. Itsellehän siitä ei ole haittaa, on vain todella epämiellyttävää.
Itse en nykyisin kahvia juo, koska se ei sovi vatsalleni. Teetä menee 1-3 mukia päivässä. Muki on yleensä 2-3dl tilavuudeltaan. Eri teelaaduissa kofeiinimäärät vaihtelee ja itsekin voi vaikuttaa sillä, kuinka vahvaa hauduttaa. Itse haudutan vain vähän aikaa, mutta laitan puruja aika reilusti. Sillä tavalla tulee vahvaa, mutta ei kitkerää.
Joku mainitsi
turvavyön alentimen tuolla aikaisemmin. Unohdin siitä kommentoida. Minun käsittääkseni sitä ei vielä tarvita, koska kohtu on vielä häpyluun suojissa. Alennin on ehkä tarpeen masun kasvaessa, jos vyö jää painamaan vauvamasua. Itselläni ei esikoista odottaessa ollut ja hyvin pärjäsin. Matkustaminen oli ihan mukavaa, kun vain asettelin vyön huolella kiinnityksen jälkeen. Neuvolastakin kysyin tarvitseeko ja on kuulemma enemmän makuasia. Riippuu monesta asiasta.
Onko teillä nimivaihtoehdot mietittynä? Meillä on ollut tytölle nimi valmiina jo esikoisen vauva-ajasta. Putkahti vahingossa mieleeni ja on pysynyt mieleisenä siitä asti. Vaihtoehtojakin on, jos ei ole sen nimisen näköinen. Pojan nimi sitä vastoin on vaatinut miettimistä, pähkäilyä, tutkimista ja kinasteluakin. Tosi vaikeaa oli löytää molempia miellyttävä nimi, mutta lopulta keksittiin yksi sopiva. Vaihtoehtoja ei siis pojalle ole, joten vauvan ollessa poika, on toivottavasti nimensä näköinen. Muuten ollaan pulassa.
Esikoiselle löytyi nimi helposti puolivahingossa ja sopi hänelle mainiosti. Samalla tavalla kyllä jännitin miltä vauva näyttää ja joudutaanko keksimään uusi paremmin sopiva nimi. Silloinkaan vaihtoehtoja ei ollut paitsi tietysti vastakkaiselle sukupuolelle.
Tuuuli+ > Minulla ei esikoista odottaessa tehnyt yhtään mieli, koska kaikki haisi ekan kolmanneksen ajan pahalle ja oli etova olo 24/7. Rinnatkin oli pitkään niin kipeät, ettei halatakaan tehnyt mieli. Myöhemmin huvitti vähän paremmin, mutta aloitetta en tainnut juurikaan tehdä. Mukavaahan se on sitten fiilikseen päästyä.
Tämän raskauden kohdalla on haluja ollut normaalisti tai enemmän. Näin alkuun on pelottanut keskenmenon mahdollisuus ja se on varjostanut. En oikein ole uskaltanut haluta, koska yleensä loppukierron halukkuutta seuraa vuodon alku. Väsymys myös vähentää seksikertoja, koska esikoisen takia on pakko odottaa aika pitkälle iltaan. Ehtii sitten halut mennä ohi, kun väsymys vie voiton ja iltaällötyskin on jo seurana. Meillä kyllä entuudestaankin tyydyttävä seksielmä parani esikoisen syntymän myötä ja tämä raskaus on tuonut oman mausteensa. Laatu siis korvaa jonkun verran määrää, mutta ehkä rajoitteeni väistyy jossain vaiheessa ja voidaan keskittyä puuhaamaan fiilisten tahtiin siltä osin kuin miehen reissutyö sen sallii.
Saspa > Ehkä pieni parisuhteen hoidon kertaus olisi aiheellista. Joskus sitä ajautuu käytösmalliin, jossa toimii kuin toinen olisi itsestäänselvyys ja nalkuttaisi vain kiusallaan. Niinhän ei kuitenkaan ole. Voisiko joku siivouksen ja kodinhoidon lukujärjestys auttaa? Siihenhän voisi kirjata myös kahdenkeskistä aikaa tai muuta palkitsevaa, josta molemmat nauttii. Joskus auttaa, kun sovitaan työnjako mieltymyksiä mukaillen ja epämieluisat hommat laitetaan kylmästi puoliksi. ne voi tehdä vaikka yhdessä. Itse painotetaan kotihommia mieltymysten ja myös taitojen mukaan, mutta tehdään myös ristiin tarvittaessa. Mies on ymmärtänyt sen, että kotitöihin osallistuminen ja auttaminen (varsinkin jos en oikein meinaa syystä tai toisesta jaksaa omaa osaani) edistää parisuhteen hyvinvointia ja aktivoi seksielämää. Jos stressaan ja ylikuormitun kotityötaakasta, en minä oikein jaksa enää miehelle mieliksi olla eikä lempiminenkään huvita. Molemmat siis voittaa, jos koitetaan puhaltaa yhteen hiileen ja täydentää toisiamme. Välilä onnistutaan ja välillä täytyy vähän riidellä tasapainon palauttamiseksi.
Huomenna poksuu viikot :heart: