~~Toukomurut 2014~~

Täälä ollaan ihanan aktiivisia, ihanaa, kun on lähes aina jotain uutta luettavaa, kun ei imuuten voi tästä vielä kauheasti höpöttää, vaikka muutama ystävä jo tietääkin. Facebook on mun mielestä hyvä idea, mutta ei ihan vielä. Jotenkin tuntuu, että kun kaikki on kuitenkin vielä niin epävarmaa, niin on kivempi pysyä nimettömänä ja kasvottomana. Itse siis kirjoittelen toistaiseksi vain täällä.
Vaikka toisaalta odotan kauhulla oksentamisen pian alkavan, toisaalta pelkään ettei alakaan ja että silloin varmasti tulee tunne, että kesken menee, vaikka eihän kaikki raskaudet samanlaisia ole. Esikoisesta taisi alkaa viikolla 7, joten vielä on aikaa, jos samalla tavoin menee...
 
Heippa, mä tulen mukaan myös! Plussat on nähty vasta toissailtana, edellisenä sunnuntaina kun oli hyvällä mielikuvituksella nähtyjä haamuja vain. Alan hiljalleen uskoa, että plussa siis oikeasti näkyi.

Olen jo 39-vuotias, toista lasta odottava äiti, esikoinen on syntynyt 05/2011. Viime keväänä koin tosi räväkän keskenmenon ja se pistääkin nyt kovasti jännitystä tähän olotilaan. Selvisin toki siitä ja elämä jatkui, mutta sekä fyysisesti että henkisesti se oli kyllä tosi rankka homma. Nyt kuitenkin peukut pystyssä, avoimin mielin ja hyvillä fiiliksillä tästä plussasta.

LA on 8.5.
Mutsiainestako / 39 / 2. lapsi / LS
 
Iltaa!

Tää akne räjähtäny ihan käsiin, tai tässä tapauksessa naamaan ja rintaan. Ihan parissa päivässä tullu miljoona näppylää. :D Mulla on kans enempi iltaan sijoittunu tuo huono olo. On vieläkin hieman epätodellista tämä odotus, kun ei oo muuta näkyvää todistetta asiasta kuin tehdyt testit, mutta hymyssä suin oon kulkenu nää pari päivää ja vain tämä pieni murunen mielessäni :heart:
Vetäsin tossa muuten ihan "vahingossa" iltapalaks 6päkin muksun mangoyllätys soseita, iiiiihania ku ne on jääkaappi kylmiä ;) joko noita mielitekoja nyt jo tulee, onko muille tullu mitään? :popcorn:
 
Heips! Paljon onnea uusille plussanneille!

Mä alan pikkku hiljaa kolmen päivän sulattelun (ja kolmen raskaustestin) jälkeen uskoa olevani oikeasti raskaana. Mieletöntä! Hoksasin myös, ettei mulla ole sen enenpää syytä tämän mennä kesken kuin muillakaan plussanneilla, joka on tuonut hieman toivoa. Joskin eilen taas tuli vähän verta, ja se saa kyllä tosi varpailleen.

Varovaisesti olen sitten ruvennut miettimään kuinka sitä kertoisi sukulaisille ja ystäville. Kuulostaa aika ihanalta toi Hekun idea noista "mummi kulta" tms bodyista. Sellasia jotain korttejakin taitaa olla ja voisihan askarrella itse.. Tähän asti on kerrottu vain mun kahdelle ystävälle, jotka oli tietysti aivan innoissaan. Suosittelen kyllä kertomaan edes jollekin, jos joku vielä panttaa! Helpotti todella paljon oloa puhua, ja teki todellisemmaksi koko asian. Ja ystävät rupes heti miettiin sukupuolta ja kaikkee mitä itselle ei ole tullut mieleenkään vielä.. :D Ajattelin sen niin, että jos meneekin kesken tarvitsen sitä suuremmin tukea läheisiltä, joten miksi ei kertoisi missä mennään. :)

satsumama mulla ei ole ainakaan vielä ollut mielitekoja, enemmänkin ei tee mieli mitään kuvotuksen vuoksi. Ja vähän sitä jo miettii että kaikki mitä syö menee vauvalle.. (Vaikka ei vielä menekään eikä se solrykelmäkään tuskin ole ihan vauva ainakaan vielä ;))

Ja muuten, mies toi tänään aamiaisen sänkyyn, kun se on lukenut että vähentää pahoinvointia. Niin herttaista. (Mun mies jolla kesti vuosia sulatella tätä vauva-asiaa)
 
11.5.2014 (oma arvio)
TeaPot / 26 / 2. lapsi / SeKS


TeaPot ilmoittautuu mukaan! :) Vasta perjantaina tein haalean plussan! :D Eli tuo laskettuaika on vain oma arvio, mutta korjaan jos se muuttuu joksikin muuksi!
 
Viimeksi muokattu:
Aamupahoinvointi on alkanut... ostin niitä Gefilus-juomia, jos sais niillä jotenkin sen aisoihin. Koko ajan on nälkä, ja sit kun saa jonkun kunnon aterian niin sen jälkeen tulee ihan naurettavan euforinen olo.
Pitää ruveta muistelemaan mitä ei saa syödä. Muistaako joku niitä kalojen suosituksia?
 
Ekaks onnea kaikille uusille plussanneille!! :flower:

Olis kyllä kiva jos noita listoja päiviteltäis, niin ei aina tarvii selata montaa sivua ja ettiä, että mitäs tää on itestään kertonut, kun ei vielä voi kaikkia muistaa.

Aunilotta Tää panttaa vielä, eli kukaan muu ei vielä tiedä kun mies. Kauheesti tekis mieli kertoa jollekkin! Mun äiti on nyt matkoilla ja tulee ens viikolla takasin, ja oon vähän suunnitellut että se sais kuulla sitten kun kotiutuu. Mites muuten te joilla on jo isompia lapsia, millon he saavat kuulla pikkusisaruksesta?

Huonoo oloo täällä on ollu (aamusin on hyvä olo!), varsinkin eilinen päivä oli aika hirvee. Heti jos on pari tuntiakin syömättä mitään, tulee tosi huono olo. Mutta sitten vaikka söisi vaan yhden leivän, alkaa järkyttävä turvotus, ja olo on kun ilmapallolla. Kohin ei oo koskaan.. :| Ja sitten kaupan päälle tulee vielä kiukuteltua miehelle, kun on niin inhottava olo.

Tori.fi:stä oon välillä kattellut, että josko sieltä löytyis vaunuja yms. Tosin vielä en osta, jossei osu semmosia "pakkosaada" tarvikkeita kohdalle. Onhan tässä vielä aikaa katsella. Ja sitten kun meillä on muutto vielä ennen kevättä eessä, niin mielellään ostais kaikki vasta sitten kun niillä tavaroilla on semmonen osoite johon ne jää.

Asutaan tällä hetkellä kaksiossa ja isompaa ollaan mietitty jo kauan, mutta ei olla saatu aikaseksi. Tää on nyt sitten hyvä syy. Meillä on siis miehen poika noin puolet kuukaudesta ja tähän asti ollaan kaikki ahtauduttu samaan huoneeseen, mutta nyt on jo korkee aika poitsun saada omahuone.
Toivottavasti löytyis uusi koti mahdollisimman pian, että kerettäis asettua ennen kun vauva syntyy. Ei oo pojallekkaan sitten niin iso järkytys kun kaikki ei tapahdu ihan samaan aikaan.

Euphoric + muru 4+3
 
Isoimmille sisaruksille kertomisesta, oon ajatellut että meidän 3,5-veelle kerrotaan, kun asian olisi valmis pistämään Hesari etusivulle... Sen jälkeen nimittäin uutisen tietää koko päiväkoti, kaikki naapurit ja sukulaiset. Eli vähintään siihen 12vkon ultraan odotan. Ja onhan se piiiiitkä aika hahmotettavaksi, että vauva ehkä tulee sitten kun kaikki lumet on sulanut <3

Parille kaverille kerroin pakon edessä eilen, vietettiin tyttöjen iltaa ja jätin saunasiiderit luonnollisesti väliin. Oli kiva kertoa :) Kun molemmille kertoisin kyllä jos kävisi huonostikin, ovat läheisiä ystäviä.


Muoks. Unohtui sanoa kiitos teille jotka kerroitte pysyvänne täälläkin Facebookista huolimatta :) En minäkään täällä meinaa päivittäin ehtiä seuraamaan, mutta ei niinkään, ettei viikkoihin kukaan sano mitään. Ja tietty kaikki juttelee siellä mikä itsestään tuntuu parhaalta, mä oon tykännyt näistä ketjuista :)
 
Viimeksi muokattu:
sallamaria84 samaa olen miettinyt kanssa että ei ainakaan ennen ultraa. Hirveen pitkä aika se on pienelle odottaa, ja sitten jos jotain sattuukin niin vaikea selittää lapselle että miks ei sitä vauvaa tuukkaan.
 
Tervetuloa uusille :)

Its heräsin tänä aamuna jo ennen seiskaa. Söin rauhassa aamupalan ja lähdin sen jälkeen lenkille. Jätin vaan keittiöön lapun, että olen lenkillä. Olin takasin kotona yheksältä, ja täällä vielä kaikki nukkui. Vasta puol kymmeneltä alko tytöt heräillä ja sen jälkeen mieskin nousi ylös. Täytyy sanoa, että rauhallinen aamulenkki teki tosi hyvää :)

Sairasloma on nyt takana eli maanantaina taas työt kutsuu. Tauti talttui onneksi hyvin antibiooteilla.
 
Päivitys 18.9.2013
Toukokuun tulokkaat




Meitä on yhteensä 55 odottajaa:

LA
Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Synnytyssairaala

28.4.
Heku / 22 / 1.lapsi / TAYS

30.4.
Mary Jane / 30 / 2. lapsi, poika 7/11 / PS

1.5.
Öllis / 27 / 3.lapsi / MKS tai SKS
Tissa / 31 / 1.lapsi / TAYS
sallaannu / 18 / 1.lapsi / K-PKS
Muruli / 31 / 1.lapsi/ TYKS
Smooth / 23 / 3.lapsi / EKKS

2.5.
mintssi / 24 / 2.lapsi / K-SKS
nansku / 23 / 2.lapsi / PKKS
macy gray / 33 / 2.lapsi / PKKS

3.5.
LinneAino / 25 / 1.lapsi / SeKS
NuVe / ? / 3.lapsi / SKS

4.5.
Nitta + masuasukki / 28 / 3.lapsi, tytöt 02/05 & 04/13 / L-PKS

5.5.
Mimmimiina / 33 / 2.lapsi / JS
_Lumi_ / 32 / 3.lapsi / JS

6.5.
saurus / 30 / 4.lapsi / KOKS
Mustang79 / 33 / 3.lapsi / JS

7.5.
Tähtisilmä* / 26 / 1.lapsi / KOKS

8.5.
hiippis / 39 / 3.lapsi / MKS
minniriina / 31 / 3.lapsi, tytöt -07,-08 / ?
Mutsiainestako / 39 / 2.lapsi / LS
Wasabi / 26 / 2.lapsi / JS

9.5.
Saspa / 29 / 4.lapsi / SeKS
sallamaria / 29 / 2.lapsi / KOKS

10.5.
immense / 22 / 1.lapsi / KOKS
Tanttara / 29 / ? / KOS
niinnnnii / 23 / 1.lapsi / ?
Tillu79 / 34 / 2.lapsi / KAKS

11.5.
Taloussuklaa / 31 / 2.lapsi, tyttö 12/11 / KOKS
Plitsis / 26 / 1.lapsi / Ulkomaat
Harmful / 20 / 1.lapsi / TAYS
Mymmelintytär / 24 / 1.lapsi / OYS
TeaPot / 26 / 2.lapsi / SeKS

12.5.
Selma_ / 33 / 4.lapsi / OYS
Onni2014 / 38 / 1.lapsi / NKL
Avantasia / 27 / 3.lapsi / K-SKS
Róisín / 35 / 1.lapsi / KOS

13.5.
satsumama / 32 / 4.lapsi / K-SKS
Hyäkkäysvaunu / 28 / 3.lapsi /PHKS

14.5.
Euphoric / 20 / 1.lapsi / K-SKS
Jadeline / 22 / 2.lapsi / TAYS
Zugar / 24 / 1.lapsi / EKKS
Tuuuli+ / 21 / 1.lapsi / TAYS
Dee / 20 / 1.lapsi / OYS
Aunilotta / 26 / 1.lapsi / TAYS

15.5.
Hermione85 / 28 / 1.lapsi / NKL

16.5.
kukkurukuu / 24 / 1.lapsi / TAYS tai VAS

17.5.
Tintti. / 18 / 2.lapsi / K-HKS

18.5.
iit86 / 29 / 3.lapsi (miehelle 4.lapsi) / EKKS

19.5.
hiulu / 27 / 2.lapsi / TAYS
jejijaji / 30 / 5.lapsi / KOS
M.K. / ? / 5.lapsi / JS

20.5.
Lilli_ / 19 / 1.lapsi / SAS

21.5.
srz / 32 / 3.lapsi / TAYS
Mama Verde / ? / 2.lapsi / TYKS

Surun kohdanneet :hug:
mammuzki
Syssy^^

Raskauden seuranta:

6.9. macy gray (VU)
9.9. macy gray (N)
20.9. Tähtisilmä* (VU), Selma_ (VU)
23.9. Euphoric (N)
24.9. Smooth (N), Tähtisilmä* (N), Selma_ (N)
26.9. TeaPot (VU)
30.9. satsumama (N), Tuuuli+ (N)
2.10. mintssi (N)
9.10. TeaPot (N), Saspa (N)

Lyhenteet:

VU = Varhaisultra
NP = Niskapoimu-ultra
IB = Istukkabiopsia
RU = Rakenneultra
N = Neuvola
NL = Neuvolalääkäri
ÄP = Äitiyspoliklinikka
S = Sokerirasitus


SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala


PÄIVITYSPYYNNÖT SELKEÄSTI EROTTUVALLA TEKSTILLÄ!
 
Viimeksi muokattu:
Tein nyt tuollaisen päivitetyn listan. Jospa Mary Jane laittaa päivityksen sitten etusivulle kunhan ehtii.

Jos joku jäi listalta epähuomiossa pois tai tiedot on väärin, niin laittakaa päivityspyyntö selkeästi erottuvalla tekstillä (punainen väri näkyy hyvin). Näin ne on helppo poimia muun tekstin seasta.

Mites.. Laitetaanko noita neuvola-, ultra- ja lääkärikäyntejä tuohon listaan?
 
Terweetuloa uudet :wave:

ja tähtisilmä KIITOS :flower: tätä minäkin ajattelin tuos aiemmis postauksissani :) voisihan siihen laittaa niitä tulevia päiviä, neuvolat ultrat yms, jos joku haluaa laittaa. Haluatko nyt sinä vetää vähän aikaa tuota päivitystä? mä voin sitten vaikka sun jälkeen =)

oon käynyt lukemas puhelimella teidän juttuja täällä mutten musita salasanaani tänne niinn en ole puhelimella kirjautunut ;D kaipa sekin pitää vielä ettiä :D

sisaruksille ajattelin kertoa sitten kun se on ajankohtaista, eli varmmaan sitten nt ultran jälkeen tai viimeistään sitten ru maissa koska ei sitä vattaa voi piilotella enää sinne asti :D vanhin 11 vee varmasti tajuaa jo aiemmin :)

siitä facebookista vielä että en aio palata sinne aikoihi. Mutta ihanaa ku tänne jää muitaki ettei kuihu kasaan tää keskustelu :)

kiellettyjen ruokalistasta mun mielipide on se että kaikkea kohtuudella ja maalaisjärki käyttöön. esim. itse en syö raakaa kalaa. mutta palanen juusto kakkua silloin tällön ei varmaan haittaa ja varsinkin jos se on tehty uunin kautta. maksamakkaraa kerran kuukaudessa sipaisu leivälle ei varmasti haittaa. siemenistä en piittaa muutenkaan niin ei haittaa :D mutta kukin tekee niinkuin parhaaksi näkee, näin 4:nen odotus aikana sitä alkaa ottaa jo paljon rennommin kun 1 tai o2 odotus aikana =).

Hankinnoista oli myös puhetta jossain yhteydessä, itsellä on oikeastaan kaikki valmiina paitsi vaipat ja ajattelin ostaa nyt ekakerran maidonkerääjät. turvakaukalona meillä on telakallinen Crago sekä sitten tuolla nyt nuorimmalla on cragon cosmic xtp 0-25 kg ja likalla 6v on selkänojallinen turvavyöistuin joka myös crago. itse suosin tätä gracon tuote perhettä kaikkien hyvien ominaisuuksien puolesta. vastasyntyneestä n. 80cm asti löytyy sekä tytöille että pojille vaatetta. olen yrittänyt lähes kaikkien ajoilta äitiyspakkaukset säästää joten sieltä on siis ihan talvivaatteetkin. ja ajattelin ottaa äitiyspakkauksen tälle tulevallekkin niin on sitten jokaiselle omat =). se kumminkin on SUURI rahallinen säästö kun tuon pakkauksen ottaa.

LISÄYS: mä asun rivari kolmiossa jossa 70neliöö mutta tässä vielä tilaa toistaiseksi. haaveilin omakotitaloa vuokralle...

sitten omia oloja.
eileen touhattiin0 syysaskareita takapihalla oikeen urakalla ja pidin oikeen siivouspäivän ja sitten siihen päälle sauna niin sehän sitten tuntui kivistelynä vatsalla illalla. ja nyt jo on tullut yö valvomiset kuvioihi :S ilmavaivoja, rinnat kipeenä vieläkin muttei enää pahoin, nälkä ja väsy aina vaan.. muistelin juuri aamulla että viimeisimmän odotus aikona etominen tuli vasta vk:lla 9-10 kuvioihi jotta vielä olisi aikaa :snotty:

noniin tais tulla taas pitkä teksti :D

Saspa 5+3
 
Viimeksi muokattu:
Hei! Uskaltaudun mukaan pelonsekaisin tuntein.

2.5.2014
macy gray / 33 / 2. lapsi / PKKS VU6.9.(yksityinen)


Ollaan naimisisa oleva pariskunta ja meillä on eskarilainen lapsi ennestään. Toista ollaan toivottu melkein neljä vuotta ja lapsettomuushoidoissa ehdittiin olla kesätauko mukaan lukien n. 2½ vuotta. Nyt sitten syksyn tullen oli tarkoitus soitella polille suunnitteluaikaa, mutta pitkällä olevien kiertopäivien vuoksi tein testin ensin. He kun olisivat sitä kuitenkin niillä päivillä kysyneet. Ensin näytti negalta, mutta olikin roskishaamu. Tein sitten seuraavana aamuna uuden ja vielä lisääkin myöhemmin. Positiivista näytti. Meillä on ollut useampi kemiallinen ja alkuvuodesta yksi keskeytynyt alkuraskauden keskenmeno. Julkiselle ei päästy ultraan, joten käytiin yksityisellä. Siellä todettiin rv6+ kokoinen katkarapua muistuttava sikiö ja sykkeenkin nähtiin väpättävän. :heart: Vielä en uskalla huokaista helpotuksesta kaiken kokemani jälkeen, mutta lääkärin mukaan sykkeen näkyminen jo 7. viikon alkupuolella on hyvä merkki. Mielenrauhaa sain kyllä ja nyt odotellaan np-ultraa. Ensimmäinen neuvolakäynti on jo ensi viikolla.

En ole vielä ehtinyt lukea tämän porukan kirjoituksia juurikaan. Palstailin aikaisemmin tuolla hoidoissa olevien pinossa Lapsettomuuspuolella, mutta olen pitänyt kesätaukoa myös palstailusta. Välillä olen vain käynyt vähän kurkkaamassa. Näkyi täällä joku muukin pitkänmatkalainen olevan mukana, joten ehkä minä tänne kotiudun. Toki se edelyttää myös sitä, että saan tämän luomuihmeeni pitää.
 
  • Tykkää
Reactions: Ambrosia85 ja NiQ
Moikka!

Tein perjantaina uuden testin clearblue, joka näytti et raskaana 2-3vko. :) Ens viikolla ajattelin soitella neuvolaan aikaa. Kivasti tullu porukkaa mukaan. Vielä ei oo mulla muita tuntemuksia ku turvotus ja rinnat on alkanu aristaa enemmän.

nansku:/23v/2.lapsi/PKKS
 
Tervetuloa uusille! :flower:

Saspa, ei mitään! :) Voin päivitellä nyt tuota listaa jonkin aikaa.

macy gray, mekin ollaan kärsitty pitkään lapsettomuudesta. Hoitoihin lähtöä aina lykättiin tuonnemmaksi kun ei meissä mitään vikaa kukaan havainnut. Nyt tämä esikoinen saikin alkunsa ensimmäisestä inseminaatiosta ja toivottavasti kestää matkassa loppuun asti.. Onnea teille luomuplussasta! :heart:

Täällä on rinnat aika arkoina ja ihon rasvailu on aloitettu; jospa vähän estäisi arpien tuloa. Elikkäs raskauden aikana venyviä kohtia rasvailen aamuin illoin Aqualan Plus- perusvoiteella. Miun a-kupin rinnat nimittäin sen verran jo turvonnu et haaleita arpia näkyy.. :| Vielä ei ole kuitenkaan tarvinnut rintaliiviostoksille lähteä! :D Muuten täällä on ollut aikas hyvä olo.

Tähtisilmä* 5+4
 
Kyselen muiden oireista.. Ite siis nyt rv 6+3 ja rinnat on kipeet, turvonneet ja niitä kutittaa :D Etova olo, mutten ole oksentanut. Ruoka maistuu omituiselta :O Alavatsaa alkoi tänään juilia oikein kunnolla, ja tuntuu paineentunne? Onko muilla tuota viimeistä oiretta havaittavissa?

Huomenna menen varhaisraskauden ultraan :) Jännittää! :heart:
 

Yhteistyössä