Onnea wasabi!<3Minäkin voisin kertoa nyt omastani.
Eli menin sovitusti 1.5.käynnistykseen,kun 38+0 oli täynnä.
Sain oikein valita,millä tavalla käynnistetään(anteeksi Saspa ja muut kärvistelijät,sua on kyllä kohdeltu lääkärin toimesta ihan väärin.Toivottavasti olet jo synnyttämässä!<3)
Omasta puolestani voin myös sanoa,että ei tuo käynnistys aina ole helpotus,jos käynnistetään vähän etuajassa jostakin syystä.Minun tapauksessahan käynnistettiin vauvan voinnin ja lapsiveden vähyyden takia.
Valitsin sitten tipan siitä syystä,että lääkärin mielestä se oli tässä tapauksessa turvallisin,kun tippa voidaan tarvittaessa poistaa.
No aamulla tippaan,ja sitten kävelin koko päivän.Tippaa nostettiin kyllä parin tunnin välein(15,30,45,60),mutta vasta tuo viimeinen sai aikaan jotain.Miehelle sanoinkin,että cytotecilla olisin synnyttänyt jo monesti päivään mennessä!
Vihdoin illalla puhkaisivat kalvot ja päästiin saliin.Edelleen vain 2 cm auki ja kanavaa vähän jäljellä.Sitten tyttö,joka oli ollut ihan alhaalla jo aamulla,päättikin nousta takaisin johonkin korviin asti.Siltä se ainakin tuntui,kun melkoista väsytystaisteluahan se alkoi olla.Kävelin anturipiuha jalkovälissä,sydän-ja supistusmittarit vatsalla aivan lyhyen narun päässä ympyrää.
Pikkuhiljaa alkoi supistukset voimistua,tiesin että nyt tapahtuu.Kerran olin jo miehelle sanonut,että taidan laittaa nukkumaan,ei tule valmista.
N.klo 1.00 sain kohdunkaulan puudutteen ja lämpöpussit,ne rentouttivat vähän.Klo 2.00 pyysin sen mini-spinaalin,ja sainkin.Se rentoutti ihanasti,ja kipu katosi.Sitten avauduinkin vauhdilla.
Klo 3.00 tunto alkoi palailla ja supistuskipu palasi,mutta onneksi sain pian alkaa ponnistaa.
Kuten wasabilla,myös minulla oli unelmaponnistus:kaksi minuuttia,ja tyttö oli maailmassa!Voi mikä helpotus!Ehkä oli hyvä,että tunto alkoi palailla,osasipa ainakin kohdistaa oikein.Ei repeämiä tai tikkejä,joten nyt raskaus on jo pelkkä muisto vain.
Tyttö on huomenna viikon ikäinen.Uninen tapaus,ja koska paino on edelleen alle 3 kiloa,tuli käsky syöttää edelleen 2-3 tunnin välein.
Supistustuulia vielä odottaville ja onnea matkaan!<3Täällä jännätään mukana.
Mea ja tyttönen 6 vrk