Toukomasujen -07 huhtikuu

Gabria harmaana
mikaelaesterille ja MissH:lle onnittelut!!! :flower: :flower: Kylläpäs vauvoja on tullut jo toukokuisten listaan ennen toukokuuta!!! :D

Katsotaan tulenko itse perässä maanantaina, jos käynnistävät... luultavasti kuitenkin käynnistyksessäkin menee se pari päivää taas niinkuin esikoisenkin kanssa, joten todennäköisesti kuitenkin meidän vauva syntyy toukokuun puolella.

Mä olen ollut ylihysteerinen näitten liikelaskentojen kanssa ja tietty olen netistä kaivanut kaikkea tietoa raskaushepatoosista, eikä kaikki tieto ole ollut kovin rauhoittavaa... Toivotaan nyt että huomenna alkavat käynnistämään, niin ei tarvii olla hysteerikko...

Niin ja minnihiiri: mulle sanottiin flunssassa että ainoa yskänlääke, mitä voi ottaa (ja sekin et jos on ihan pakko) raskausaikana, on resilar. Itse sain sen astmapiipun, joten en edes kokeillut tuota resilaria, että auttaako.

hermostunut Gabria + masukki 38+5
 
Bruschetta harmailee
Ihanaa =)
Kaikille lapsensa saanneille oikein paljon onnea. =)
Niin niitä vauvoja rupeaa tulemaan maailmaan. :heart: :flower:

Itse olen voinut ihan hyvin ja eniten liitoskivut vaivaa.
Masu asukki voi hyvin ja myörii masussa tyypilliseen tapaansa.
"Harjoitus" supistuksia on tullut välillä enemmän ja toisinaan taas vähemmän.
Toisinaan on myös tullut jo aika koviakin supistuksia, jotka tuntuvat enimmäkseen tuolla masun alapuolella.
Ja masusta tulee todella kova. :)

Onko muuten muilla ollut semmoista, että kun tekee keittiössä ruokaa, niin yks kaks tulee todella heikottava olo?
Mulle tulee melkein aina kun olen tekemässä ruokaa ja keittiö kuumenee.
No meillä onkin keittokomero, niin se voi olla syy siihen.
Ja kuuma semmoinen onkin, kun siellä jotain tekee.

Kirjoitinkohan mä tänne jo viimeisimmät neuvola tiedot.
No laitan ne uudelleen.

Rv35+6

Painon muutos: 1,400g
RR: 142/80- 132/76
U-prot: -
U-glut: +++
Kohdunpohjan korkeus: 34cm
Rt, sydänäänet+ (140), Liikkeet ++
 
Onnea mikaelaesterille ja hänen perheelleen pikkuisesta! :flower: :hug: . Täällä nukuttiin yö hyvin, ei tullu supistuksia tai ainakaan en tuntenut, kun otin panadolin. Nyt sitten, kun ylös pääsin niin näköjään rupeaa supisteleen. Ja hyvä niin että jos vaikka joskus pääsis sinne synnyttään oikiasti. :LOL: . Mies vaan on menny nyt aamusta mettätöihin, mutta sanoinkin sille että kerkiät hyvin siellä oleen. En usko että niin kiire tulee laitokselle. Ihana, kun sai yön nukuttua hyvin, nyt on ihanan energinen olo.
Kuinkas teillä muilla joilla supistelee selkään niin onko johnain vaiheessa siirtyneet vattanpuolelle? Mulla eilen illalla supisteli niin välillä meni jo vattakin kovaksi, vaikka kipiää ei ottanutkaan, kun selkään. Hyviä vointeja kaikille ja ihana lukea näitä vauva uutisia!

Elli ja Nyhverö 39+4
 
Nyt on laitettu kassit valmiiksi lähtöä varten :D . Tuossa hoksasin että jos vauva jostain syystä malttaisi syntyä huhtikuun puolella niin saisi lapsilisät jo toukokuulta :kieh: . Kaikkea sitä laittaakin merkille. Kun on rahasta kiinni niin sitä hoksaa :LOL: .

Vapun toivotukset laitetaan sitten huomenna

t.HissunMyy
 
Onnittelut MikaelaEsterille pojasta!! :flower:

Täällä huonosti nukuttu yö takana.. Nuorimmainen tuli yöllä keskelle ja näki sitte pahojaunia ja tottakai potkas vahingossa minua kaks kertaa masuun... :( Onneksi ei kuitenkaan kovasti, mutta sen verran säikähin, että en pystyny sitte nukkumaan ku koiran unta loppuyön.

Täällä mahoton tuuli, mutta aurinko paistaa. Aattelin lähteä siivoamaan vähän varastoa ku on aivan pommin jäljiltä. Mies lähti lumikenkäilemään metsään, joten taas täällä kolmestaan lasten kanssa.

Huomenna oiski sitte kaverin 30-vuotis synttärit Levillä. Aattelin lähteä käväsemään siellä, mutta vappuboolit ja vesihuljut jää multa kyllä ny sitte kokematta. Meinaan ku maitoa on kuitenki jo jonkuverran tisseihin noussu niin ei haluta lähteä ulos huljuun istumaan jos vaikka sattuu, että palelluttaa ittensä.

Tsemppejä kaikille ja kyllä tämä meän odotus kohta palkitaan... ;)

Hanna ja Nöössi 36+5
 
peuhu
ONNEA KAIKILLE VAUVAN JO SAANEILLE :flower: =) ja ompa teitä jo monta. Meille ei vaan näytä tulevan vielä :kieh: ei supistuksen supistusta \|O .

Yskänlääkkeistä joku kyseli niin mulle lääkäri sanoi alkuraskaudesta ettei suosittele raskaus aikana käytettävän ollenkaan mutta korjatkaa muut jos olette saaneet eri tietoa :wave:

Terveisin peuhu 38+4
 
sofia78 pikana
Voi ihanaa, miten on tullut paljon vauvoja jo! =) Pariin päivään en oikein saanut näitä sivuja auki, niin jopas on tapahtunut :)

Oikein paljon onnea kaikille vauvansa saaneille :flower:


Sofia ja Jaska 37
 
No jopas on vauvan saaneita :D SUURET ONNITTELUT KAIKILLE VAUVAN SAANEILLE JA PERHEILLE!!!!!!!!!!!!!!! :heart: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower:
oi kun ihan kylmät väreet heitti päälle kun lueskelin pinoa =)
tätä tämä nyt sitten tulee olemaan kun toukokuukin lähestyy :D

Tänne ei uutta kuulu...kauhea nuha päällä :kieh: vauvan vaatteita ja tavaroita oon pessyt ja järjestellyt kuntoon. nyt on pinnasänky ja hoitopöytä laitettuna :) sairaalakassiakin oon vähän laittanut valmiiks... vauvalle vaatteet ja omia sellasia tavaroita mitä en tässä kotona nyt tarvi.
nyt sillä lailla kaikki valmiina et odottelua koska vauva päättää tulla :whistle: ei varmaan vielä hetkeen!!mut jännitystähän nää loppuviikot ja mahdolliset ylimenevät päivät tulee olemaan ;)

se on taas mentävä..poika tähän tuli häsläämään :wave: kaikille jaksamisia vielä loppumetreille !!

mmamaa 36+1
 
Moonlight harmailee
Paljon onnea perheenlisäyksestä, Kojo, Siljuska, MissH ja MikaelaEster :flower:

Kyllä vaan alkaa vauvoja näköjään tuleen toukomasuihin vaikka ei olla vielä edes toukokuussa.. jännää aikaa kaikilla alkaa olemaan ja vielä enemmän realistisempaa kun kalenterin sivu kääntyy tuohon Toukokuuhun, koska sitten ollaan siinä kuussa jo mitä on moneen otteeseen mietitty tässä viimeisen 10 kk aikana.

Mulla täällä menee aika kohtalaisesti, lämpimiä ilmoja on ollut kivasti ja sitten tietenki haluttanut käydä lenkillä useesti koiran kans ja sen sitten illalla huomaa aina todella kipeesti tuolla alakerrassa.. tuska huudon kans pääsee sohvalta ylös jos on erehtynyt meneen kyljelleen makaamaan. Mutta nyt onneksi olen sen niin oppinut jo,että mulle paras asento on selällään ja jalat leveellä sammakkoasennossa :LOL:

Haluan kysyä teiltä oikeesti tämmösen todella typerän ja ei niin tärkeän asian, mutta kun vaivaa..
Eli onko teillä joilla on ennestään lapsia ja olette tämän raskauden jo läpi käyneet kerran.. Onko teillä reidet ja pylly levinneet niin ettei omat housut mahdu viereenkään? Iho on aivan selluliitin näköistä ja jalat siis kuin kunnon tukit... JA silti ne on palautuneet suht ennalleen? Ja onko pitäny kovasti sitten urheilla jotta saa ne palautumaan? Miten tämän appelsiini ihon saa pois??
Olen tätä ennenkin kysyny jossain, mutta tää oikeesti vaivaa mua ku joka päivä mun mielestä nää jalat vaan tulee paksummaksi.. heh. Vähän pinnallista, tiedän.. mutta silti olis kiva tietää.. kyllähän raskaudessa tulee näitä kiloja joka suuntaan ja ei se haittaa, laihduttaa sitten, mutta kuiten.

Niin ja voi mitä ihania uutisia mun mies mulle kerto.. kun olen niin sitä jännänny sitä kun vauva syntyy, ettei se sitten ehdikkään pitää vapaata.. Mutta nyt se sitten pystyykin, joten meinaa siis olla kans syntymän jälkeen kotona jokusen päivän. Ihanaa!

No mutta nyt koiran kans ulos.. joten :wave:

Moonlight
 
heba
onnea vauvansa saaneille!! mä menen keskiviikkona käynnistykseen hepatosin takia ja kovasti toivoisin et lähtis helpolla käyntiin! ensimmäinen raskaus lähti ensimmäisellä puoliska pillerillä aikanaan myös hepatoosin takia..
 
heips,

eli tässä ois tätä synnytyskertomusta...

elikkäs oltiin tytön kans mummolassa 25päivä (70km matkaa sairaalaan)ja tarkotus oli jäädä sinne yöksi. ihmettelin ku koko päivän tuli kuumia aaltoja ja hiki virtasi...yheksän aikaan illalla alko supistella 7min välein, aluksi aika kivuttomasti. laskeskelin niitä sitten siinä ja puolen yön aikoihin soittelin synnärille et koska kannattaa lähtee...ne sano vaan et kun alkaa niin kipeiksi käydä et haluaa jotain lievitystä..no jäin sitte vielä odottelemaan ja tuntu et supistukset hiipuukin, mut kahen aikaan yöllä alko toosi kipeesti supistelemaan ja tuskailin neljään niitten kans jollon päätin herätellä oman iskän et lähteekö viemään sairaalaan. niin sitä sit lähettiin ja arvatkaa oliko elämäni pisin automatka...roikuin kauhukahvassa kiinni kun painatti niin kovastti alas että en voinu istua. 5 aikaan tultiin sairaalaan ja mieskin tuli samoihin aikoihin paikalle. hengittelin ilokaasua ja olo oli sietämätön ja kuuden aikaan pyysin jotain ytympää lääkettä. olin 4cm auki ja päädyttiin epiduraaliin. 8 aikaan alko olla ponnistamisen tarvetta ja yheksän aikaan sain alkaa ponnistaa kunnolla. 9.14 syntyikin kaunis tummatukkainen tyttö. ponnistusvaihe oli yhtä kauheaa kun viimeksikin, tuntui että kertakaikkiaan ratkee....

mut hengissä ollaan, maitoa tulee aika niukasti vielä. tyttö on rauhallinen ja nukkuu paljon.

tämmöistä täällä, nyt syöttämään vauvaa.

onnea kaikille uusille vauvatuneille

t. siljuska
 
Onnea MikaelaEsterille pikku Pojan johdosta :flower: :heart:

Ja heballe onnea käynnistykseen! :hug:

Pikaisesti vaan listan päivitin, kohta tulee vieraita jotenka hauskaa sunnuntain jatkoa kaikille! =)

Tiitteräinen 38+5 (vauvalla ei kiirettä =) )
 
ONNITTELUT KAIKILLE VAUVELINSA SAANEILLE :heart:

En ole juurikaan jaksanut tänne kirjoitella mutta lukemassa olen aina piipahtanut.

Onko muita joilla ei vielä ole lainkaan supistellut? Itselläni niin vähäpätöisiä supisteluja että pelkään pahoin että taas mennään yliajalle ja käynnistykseen niinkun jo kaks aiempaakin. :(

Mutta muuten kaiken pitäisi olla hyvin! :wave:

canim+höpötiitti 27+
 
marjuska81 harmaana
voi kun on vauveleita syntynyt monta, onpa ihanaa.. :heart: :heart:
PALJON ONNEA KAIKILLE VAUVAN SAANEILLE!!! :flower: :flower:

jospa itsekkin pian oman pienokaisen saisi rinnalle. :saint:

piti siitä kirjoittaa ku joku (en tietty taaskaan muista kuka oli :ashamed: )
kyseli siitä pepun ja reisien levenemisestä niin kuuluu ihan asiaan. mulla on jokaisessa raskaudessa niin käynyt. osaltaan ku lantio levenee vauvaa varten ja paljon on myös nestettä mitä niihin pyllyyn ja reisiin kertyy. mie oon ollu siitä ihanassa tilassa et oon melkein kaiken (90%) osastolle jättänyt kiloista ja omat housut on sujahtanut jalkaan viimeistään parissa viikossa mut en silti aio pitää sitä tälle raskaudelle itsestään selvyytenä.
joilla kuilla ne kilot jää ja joillaki ne lähtee, niin se on yksilöllistä. riippuu niin ruumiinrakenteesta, aineenvaihdunnasta ja kuinka kiloja on raskudessa kertynyt mitä sit pitäis koittaa saada pois. mut jos on terveelliset elämäntavat ja tykkää liikkua niin tuskin sitä nyt kovin kauheeseen rääkkiin itteä tarttee laittaa et linjansa saisi takaisin. :D
älä ota itselle siitä kovin liikaa sterssiä ja nyt kun kesäkin on kynnyksellä niin mikäs sen ihanampaa kun vauvan kans vaikka kärrytellä pikku lenkkejä naapurustossa, siinä saa loputki kilot kyytiä (jos niitä nyt paljoa edes jää) ja vauveli hyvät unoset. :hug: :D
jos jollaki on jotain lisättävää tai korjattavaa niin lisätieto on aina tervetullutta! :D

mut tässä näin pikaisesti mitä tuli mieleen, nyt ruokaa valmistaan ja oottaan vanhimmaista papalta. =)
 
ONNEA SYNNYTTÄNEILLE!!! :flower:

Ihanaa kuulla et monet on päässy jo synnyttää. Täällä itse kun odottelee eikä malttais enää. Olo on hyvä joten sen takia ei oo kiirettä.

Oli kiva lukea synnytyskertomus (sori en muista kenen se nyt oli :ashamed: )

Minä jatkan täällä odottamista.

rv 38 + 4
 
Oikein paljon onnea kaikille vauvautuneille :hug: :flower:
Tuntuu ihan uskomattomalle että se toukokuu tosiaan nyt vaihtuu kuin aina vaan on tuntunut että siihen on niin pitkä aika. Kohta ollaan kaikki omat pienokaiset sylissä. Zemppiä kaikille :flower:
 
Sylin täydeltä onnitteluja kaikille vauvansa saaneille! :hug:

Meillä muilla odotus jatkuu vielä hetken, mutta kohtahan on jo toukokuu ja kaikkien odotus palkitaan. Enpä kyllä oisi uskonu että saadaan näin paljon vauvauutisia ennen toukokuuta!

Täällä ollaan oltu aika poikki eilisen "terapiapäivän" jälkeen. Tosi mukavaa kyllä oli ja yön nukuin kuin tukki, mutta kyllä huomaa että ei sitä meinaa enää jaksaa kauheesti kodin ulkopuolella touhottaa. Aika hankalaa oli istua teatterissa väliajasta huolimatta, mutta jaksoin kumminkin ja tosiaan aivan ihanaa oli viettää yhdessä laatuaikaa. :) Tänään oon kyllä ollu aivan reporanka eli se siitä energisyydestä! :D Koiran kanssa jaksoin hieman ulkoilla, ruuan tehdä ja keittiön siivota mutta se siitä.
Lenkillä alko taas molempia pohkeita särkee ihan tosissaan. Alkaa huolestuttaa et miten ne voiki noin kovasti kipeytyä. Onko muilla samaa vaivaa? Pitää ottaa neuvolassa puheeksi vaikka vastaus on kuitenkin jotain ympäripyöreetä niinku aina. :/

Hirveesti tekis taas mieli jotain hyvää. Eilen söin kyllä aivan mielettömän hyvää mudcakea. :p Taidan hakee pakkasesta jätskiä ja mennä sohvalle herkuttelemaan. Mieskin tulee kohta kotiin ja illalla mennään kattoo sen kaverin uutta kämppää, joten aika poistua..

HeLiNä 37+3
 
peuhu
Moi!

Joku kyseli siitä pepun leviämisestä. Mulla kävi niin ekan synnytyksen jälkeen et kuukausi synnytyksestä ei ollut kuin kaksi ylimääräristä kiloa MUTTA pylly oli niin leveä ettei housut mahtunut yläreisiä pidemmälle.Normaalistihan jos paino on parikiloa ylempänä ei juuri housuihin vaikuta. Yhdeksän kuukautta kesti et luut oli palautunut ennalleen ja vanhat housut meni keposesti jalkaan, selluliitista en osaa sanoa kun tässä iässä sitä on jo muutenkin :D
 
oikeen paljon onnea kaikille synnyttäneille!! :flower: :flower: pääsis jo itekki :headwall: alkaa jo nii ahistaan,vähä on harj.suppareita sais kyl olla enempiki.alko kyl nii #&%?$!*..ukko meinas et menis systerin tupareihin huomenna! :eek: ja mul LA ti et pikkase ottaa päähän,eikö se yhtää mua aattele :'( tuntuu vähä niinku pahalle.kyl mä siit tuumasin meinas vaa et oon mä miettiny jonku aikaa et menis sinne (juomaan eli)itkua siin sit sai pidätellä,ei jaksanu alkaa märisee..just ja just sai pidettyy et ei itku tuu..ei kivaa,en kyl päästä sitä sinne juomaa,juokoon vaik kotona muutaman,sitä ei voi tietää vaik yhtäkkii lähtö tulee.mut hyviä vointeja!!!

t.maitsu83 ja vauva 39+5
 
Heippa!

Ja onnea kaikille vauvautuneille!! :flower: :flower:

Kotiuduimme tänään sairaalasta eli poika syntyi meille 26.4, rv 38+0. Painoa oli 3280g ja pituutta 48cm :heart: Synnytys meni vauhdilla, mutta hyvin, tosin kivun lievitys jäi taas kerran ilokaasun harteille... Taysin henkilökunta oli aivan mahtavaa, oli jälleen synnytykseksi erittäin mukava kokemus =)

En ehtinyt vielä lukea teidän kirjoituksia näiltä päiviltä, mutta palailen lukemaan niitä, kun tilanne tästä rauhoittuu. Jaksuja vielä kaikille masujensa kanssa :hug:

Sammakko + poika 3pv
 

Yhteistyössä