Toukomasujen -07 huhtikuu

niin se viikonloppu meni taas kerran sairastellessa. \|O
tää on jo varmaan neljäs tai viiden flunssa tän raskauden aikana, ei enää pysy ees laskuissa ku ei tiedä mikä flunssa on loppuna tai onko se ees loppunu ollenkaan ja alkanu vaan taas uudestaan. :headwall:
mieski kuumees ollu jo keskiviikosta asti. :(
veto ollu molemmilla ihan pois.

mieki oon joka päivä käyny tarkastamassa moneen kertaan uudet viestit, niin innolla odotan koska taas uusia vauva-uutisia tulee. :heart: :flower:

no nyt vasta perjantain äpoli kuulumia kirjottelen. :ashamed:
pienemmät pojat ja mies oli mukana siellä. pojat oli ihan tohkeissaan ku saivat kuunnella vauvan sykettä ja kattoa kuin käyrät piirty paperille ja se pieni sydän siin monitoris löi. (oli muuten isoin pojista kateellinen illalla, suuttu ihan kauheena ku se ei nähny :ashamed:)

tosi nopea oli se lääkäri, tuntu et en mie siitä ehtiny mitään nähdä. kauheella vauhdilla vaan jalkaa ja kättä vilisi. mittoja otti nopeasti ja sydämen katto.
arviopaino on nyt 2.4kg et ihan normaalipainoinen. sormelle oli auki, mikä normaalia kun on jo synnytyksiä alla ja kanavaa oli noin. 2.5cm. sanoi että ei mitään hälyyttävää ja kaikki näyttäis olevan ihan ok. jos käynnistyis jo nyt niin ei estellä, saa tulla. viikon viel käski ottaa ihan rennosti niin pääsis sit viikolle 35 =)

no kyl mie ennemmin odottelen vieläki pidempään vaikkaki olo on jo nyt et ei jaksa enää. kauheena painaa alas tuo sällin pää ja supistuksia tulee päivittäin. mut ei viel kauheen kipeitä kovinkaan usein, tosi ankeita vain. :whistle:
hitsi eilenki ukolle valitin ku me asutaan luhtitalon kakkos kerroksessa et saa sen henkilönosturin kohta vuokrata tuohon ku niin hellää tekee nuo portaiden kapuaminen ja saa jo läähättää puolessa välissä vaikka pari porrasta vaan on. :LOL:

mie en taas kuollaksenikaan muista onko tästä joskus ollu puhetta mut onko teillä muilla tullu kohdalle raskauden aikana et joku olis ihan "kilpailemaan" alkanu vauvan arvio- ja syntymäpainon kans??? :eek: :headwall:
siis mulla on kiehunu jo monta viikkoa tuo meidän naapuri.. \|O
heille synty vauva täsä joku aika sit ja kun sillon alkuvuodesta sanoin et paino nousee liian lujaa et pitää rajottaa herkkuja et sais ees käyrille takas sf-mitan ja huolehdin vain pienessä mielessä et tuleekohan kuinkaki iso vauveli (ja siis ihan oman kroppani kestämisen kannalta ja mahtuuko tulemaan, ei sen ettäkö se joku kauheeki asia olis) niin heidän vauva oli lähemmäs viittä kiloa ja yli aikainen. no tää mies on nyt sit viikko tolkulla aina ku mut tuossa näkee jaksanut heittää näitä " millon sulla oli se ultra, en jaksa odottaa et mitä se lääkäri teille sanoo painoks", "varmasti joku kuuden kilon jötikkä teillekki tulee", "tuo se sun maha vaan kasvaa ja kasvaa, kyllä teille tulee kauheen iso kokoinen vauva"... mie nyt oon tottunu miesten ja naistenki erinäisiin heittoihin ja en ota itteeni mut nyt ku tuota on siis jatkunu jo monen monta viikkoa niin se alkaa jo ottaa hermoon pikku hiljaa. :ashamed:
vaikka mun maha onki aika iso mut ihan keskikäyrällähän se menee nyt että miten se nyt mun mahan perusteella sitä painoa arvioi?! :headwall:
mä en aikasemmilla raskauksilla ole törmännyt moiseen... onko tänä päivänä paljonki tällaista kilpailua vauvan painolla?!
onhan se kiva joskus sit vertailla miten kasvu on menny sen syntymäpainon jälkeen ja miten erilaisia kaikki vauvan asiat on menny suhtees painoon (siis etuaikaisuus ja pieni paino- onko viel siro/lyhyt) mut en mä nyt oo tällaista kokenu!! :eek:

mulle on tärkeämpää että vauva voi hyvin ja että vaaratilanteilta vältyttäisiin synnytyksessä. nyt ihan naurattaaki ku sillon murhe oli mulal moinen, nyt taas kerran murehdin kuinkahan aikasessa tämä kaveri tulee ja onko kovinki pieni. :LOL: :whistle:
sisarustensa mallilla taitanee tulla tämäki mut nyt on jo suurin piirtein sama paino ku mitä keskimmäisellä oli syntyessä (36rv) että seki huoli väistyi jo. :whistle:
ja mistäs tuosta tietää vaikkaki nyt supistelee vähän väliä et meneekö viel vaikka ihan lasketulle ajallekki.. ei näistä myllertäjistä ota selvää millon ne ulso päättää tulla. :LOL:

joku juttu mistä oli ollu puhetta oli viel äsken mieles mut seki unohtu sit äsken.. :headwall:
koitan illalla viel palata kirjottan ne loput jutut mitä taas unohdin niin lähden syöttään ja pukemaan pojat, pitää nuorimmainen lähtä käyttään 3v. neuvolas nyt aamulla. :)
 
Lepäilty on ja parempaan päin mennyt mutta heti jos alkaa oleen enempi jalkeilla niin alkaa puristaan lujaa. Aloin kyllästyyn tähän löhöömiseen ja siihen että "eräällä nimellä mainitsemattomalla palstalla" epäiltiin ja naureskeltiin mun lepokäskylle. Meni jo henkilökohtaisuuksiin ja haukkumiseksi. Nainen on naiselle susi, niinhän se on aina mennyt ;)

Soitin nyt sitten neuvolaan omalle terkkarille ja selitin koko jutun. Halusin toisenlaisen katsantokannan ja eri ammatti-ihmisen mielipiteen asiaan.
Se sanoi että saan kyllä (kun 34 täys viikkoja) alkaa nyt pikkuhiljaa liikkuun ja tekeen kevyitä kotiaskareita. Mutta heti kun alkaa oleen hankala olo jne niin lepoa hiukan. Eli ihan oman järjen ja voimien mukaan nyt alan elään enkä ole täyslevossa. Ihanaa :)

Nyt viimein päivitetty masukuva profiilissa :wave:

fangis 34+0
 
Commander ja Parasta aikaa - toivottelen teille oikein oikein hyvää reissua synnärille. Jaksamisia ja ikimuistoisia hetkiä..!

Bruschettalle samoin jaksamisia flunssan kourissa, toivottavasti tauti hellittää ja saat mennä terveenä synnyttämään.Ottaahan se jo muutenkin tarpeeksi koville.

Kojo ja Gizmo tervetulloo vaan mukaan (olikos muitakin uusia..?)

Itse oon menossa tänään neuvolaan. Viikko on kulunut erittäin kevennetyllä ruokavaliolla siitäkin huolimatta, että on ollut ties mitä tilaisuuksia. Tytön synttäreitä juhlittiin pariin otteeseen ja sitten oli serkun vauvan ristiäiset. Viimeksi siis oli niin huima painonnousu neuvolassa, että on pitänyt varmistaa, että se ei ainakaan ruokavaliosta johdu. Mutta tänään siis tiedetään enemmän.

Nyt taas nuo juhlat veivät voimia, tänään täytyy lepäillä. Onneksi on pari kirjaa kaverina.
 
Huomenta :wave:

Ei sitten jaksettu sinne Luxembourgiin lähteä, kun oli ihan ÄLYTTÖMÄN KUUMA!! Mittari näytti parhaimmillaan +30, ja tää turvotus senkus pahenee.. mökillä oltiin kyllä, ja oli ihanaa :) Ovat luvanneet vielä tälle päivälle tosi läm mintä ja huomisesta alkaa vähän viileneen - oon ihan varma että takatalvi on tulossa! Hanna en usko että meille kuitenkaan ihan noin paljoa lunta enää tulee :LOL: Mutta totesin kyllä, että onneks vauva tulee ennen kesähelteitä pois masusta.. jos tänne nyt näiden keväthelteiden jälkeen mitään kesää tuleekaan...

Sofia mulla on alkanu kans yöt mennä pyöriessä ja hyvää asentoa etsiessä. Selällään ei voi nukkua kun kuorsaan, ja yhdellä kyljellä en saa koko yötä nukuttua kun puutuu paikat. Ja kättä särkee joka yö :( veskissä ei onneks tartte rampata ollenkaan öisin.

Tiitteräinen oletpa ollut ahkera kun olet kaikki lattiat vahannut ja vielä kahteen kertaan! Mutta on varmasti hyvä fiilis nyt kun se on tehtynä ja tiedät ettei vähään aikaan tartte sitä vaivaa nähdä :)

Commander ja olikos se vauvahaave joilla huomenna synnytys? Paljon paljon tsemppiä!!

Sitten vähän omaa napaa: Töitä on siis enää/vielä 2 viikkoa, ja toivon ettei tää vauva synny ennen ku aikaisintaan 10.5.. nimittäin muuten menetän viikon äitiyslomasta. Täällä on niin ihme systeemit.. yhden tutun vauva menee hoitoon enskuun alusta, tällä viikolla jo pari tuntia kerrallaan opettelemaan.. ja vauva täyttää torstaina 2kk :eek: Mutta se on tavallista täällä. Äidit kun joutuvat takas töihin. Itse taidan olla yksi niistä onnellisista jotka voi pitää kunnon äitiysloman (6kk..) kun firma sallii. Mutta kyllä ovat työkaverit ihmetelleet, että miten sä noin kauan meinaat pois olla.. :whistle: aika ääripäätä edustaa taas tsekki, joilla äitiysloma on 3 vuotta!

Käsiongelmaa ja nukkumisongelmaa, sekä turvotusta lukuunottamatta kaikki hyvin. Supistuksia ei oo ainakaan mun tietääkseni ollu.. te joilla kivuttomia supistuksia, mistä tiedätte että ne on supistuksia? Mulla ainakin maha on pinkee aikalailla koko ajan, kun vauva on niin iso :D Etenkin kun se tuota pyllyään tunkee koko aika ylöspäin...

AIjuu, naapurin rouvalla on la 2.5, ja sanoi että vielä 2vkoa sitte vauva oli perätilassa, viimeviikolla oli kääntynyt hänen helpotuksekseen. Kuulemma täällä ei nykyään enää anneta synnyttää alateitse perätilassa olevaa vauvaa! Hänellekin on jo toinen lapsi, ja sanoi että olisivat yrittäneet kääntää jos ei itsekseen ois kääntyny, muuten keisarinleikkaus.

No semmosta. Mutta jatkan nyt töitä ja koitan lukea noi loput 3 sivua jotka on vielä lukematta.. ootte niin ahkerasti kirjoitelleet :D

No pääsin loppuun mutten muista taas puoliakaan mitä kommentoida.. no ainakin muutaman typon korjasin, ihme juttu kun toli u on tossa i:n vieressä ja vauvasta tulee vaiva.. :D

Hoitolaukuista on puhetta ollut,kokemusta ei ole, mutta meillä on sellainen BabyBjornin tummansininen aikas tyylikäs laukku. Siellä on valmiina sellainen hoitoalusta, sekä tilaa vaipoille, pulloille jne. Aika näpsäkän oloinen!

Eilen katsoin valmiiksi vauvanvaatteita, ja taidankin mennä laittamaan niitä nyt tuonne pesukoneeseen.. on sitten ainakin jotain tehtynä :)

t. balou & dude 36+1<br><br>
 
balou mä voin kertoa omasta puolestani, kun sekä pojasta että tästä niitä kivuttomia ja kivuliaitakin on ollut/on. :wave:
Eli on mullakin seistessä tosi pinkee maha mutta kun supistaa niin se menee vieläkin kovemmaksi ja puristaa aivan kuin ois maha laitettu johki prässiin missä sitä rutistettas kasaan. Jos esim aiemmin tuossa koiraa vein ulos ja kävellessä tuli tuollainen, jatkoin kävelyä siitä välittämättä, saattoi välillä tulla mukaan mahaan repivä kipu.
Välillä siis täysin kivuttomia puristuksia ja välillä repivän kivun kanssa.

Kojo . Mulla tuli esikoisesta maitoa jo viikolta 20 ja lopussa käytin liivinsuojia. Silti imetys meni peffalleen. Juuri ja juuri kesti sen 6kk. Imetyksen alkuun vaikuttaa hirveen moni asia, mm synnytys (kuinka menee), lapsen temperamentti, lapsen vointi (esim kykeneekö imemään vaikkapa keltasuuden vuoksi), oma vointi, rintojen vointi jne.
Tästä raskaudesta tuli vain kerran maitoa yksi yö toisesta rinnasta viime viikolla. Enempää ei oo viel tullu.
Tunnen äitejä joilla ei maitoa raskaana ja silti olivat melkoisia imetyskoneita sitten :D eli maitoa tuli vaikka muille jakaa.
En siis usko että jos raskaana heruu että on taattua että imetys onnistuu sitten hyvin. Niin moni muu asia vaikuttaa siihen. <br><br>
 
Heipparallaa!

Commanderille ja vauvahaavelle tsempit huomiseen koitokseen!!!

Ja parasta aikaa toivottavasti pääset tänään tositoimiin.

Ja kojo, on tympiä tuo tosiaan, että supistelee jatkuvasti, ja häiritsee untakin, mut eivät oikeen mitään saa kohdunsuulla aikaseksi.

Tiitteräinen oli pyöräillyt ahkerasti. Itsekkin kävin lauantaina taas pyöräileen, ja se tuntuu yllättävän helpolta.

Marjuska minä myös inhoa tuota mahan arvostelemista. Se on ihan sama onko se iso vai pieni, mut aina ärsyttää kun joka paikassa siihen otetaan kantaa... Ja se huomio joka raskaana olevaan luodaan (esim. sukujuhlissa, niinkuin joku mainitsi)on minustakin kiusallista. En nauti yhtään keskipisteenä olosta...

Ette usko mitä mulle kävi. Siis olin myymässä meidän (minun käytössä ollutta) autoa. Se on toiminut aina niin moitteettomasti ja ollut minulle oikeasti tosi rakas kulkupeli. En haluaisi siitä luopua, mutta en mahdu sillä enää 4 lapsen kans kulkemaan, kun ne kaksostenrattaatkaan ei mahdu kyytiin. No, yks mies tuli sitä lauantaina katsomaan ja sanoi, että ei tarvi saada edes ajaa sillä kun kuulostan niin luotettavalta ja auto näyttää niin siistiltä. Siihen vetosi vissiin naisen puheet.
Ja tuli eilen sitten ostamaan, kun mieskin oli kotona... niin kappas, se ei lähtenyt käyntiin!!!! Arvatkaa hävettikö mua ihan kamalasti. Se ei ole koskaan tehnyt tollaista, eikä muutenkaan reistaillut yhtään. Pesetin sen perjantaina pesulassa ja ajoin talliin ja sen jälkeen sitä ei ole yritetty liikuttaa kuin eilen. :snotty:
Ei eilen käynnistynyt koko päivänä, mut tänä aamuna kun olin jo isän tilannut sitä hinaamaan huoltoon, niin se lähtikin taas käyntiin niinkuin ennenkin!!!! No, joka tapauksessa se pitää tarkistaa nyt huollossa ennen myyntiä. Sitä vissiin niin harmitti luopua minunsta, että alkoi juonittelemaan. Mitä luulette, mitä se ostaja mietti? Sitä minä mietin eilisen päivän nolona. :ashamed:
Käski se kyllä sit soittaa kun se taas kunnossa, et hän ostaa sen. En tiedä kehtaanko enää soittaa sille.

Täällä mahtava ilma, tyttö istunut aamun kuistilla lukemassa postin tuomaa kesälelulehteä.Ja käskee äitinkin tulla nauttimaan kesästä.

Pitänee mennä.

Tsempit kaikille!¨

Itse jännitän sitä keskiviikon tuomiota, haluaisin niin päästä ens viikolla tästä mahasta.

Tirlittan rv 37
 
Moi!

Oikein paljon onnea ja tsemppiä commanderille sekä vauvahaaveelle huomiseen :hug: :hug:

Onnea ja tsemppiä myös sulle parasta aikaa :hug: On tämä kyllä tosi jännittävää ja ihanaa ku vauvoja alkaa näin paljon tulemaan.

Mun mielestä tää meidän kirjoitusporukka on tosi kiva, joten älkää nyt vaan kukaan mihinkään hävitkö, vaikka jo huhtikuussa synnytättekin =)
Olisi ihanaa pitää sama porukka jatkossakin vaikka vauvat eri aikaan syntyvätkin.
Mäkin saatan hyvässä lykyssä synnyttää vasta kesäkuun puolella jos oikein yliaikaiseksi menee... :eek: Toivon kyllä ettei sinne saakka tarvitse kärvistellä... =)

Teillä on balou kyllä todella lämmintä siellä. Huh huh! B) Mua kanssa helpottaa ajatus siitä, et pääsee tästä mahasta ennen kesän helteitä. Mä olen edelliset lapset synnyttäny elokuun lopussa ja ne kesät ison mahan kanssa ei ollut mitään helppoja.

Mukavaa, et sä Fangis voit jo vähän puuhastella jotain. Kyllä toi pelkkä lepäily on meinaan niin pitkästyttävää. Täytyy vaan muistaa ottaa sellai rauhallisesti...

Viime viikonloppu meillä meni pihatalkoissa. Tunsin itseni siellä aika turhaksi, vaikka yritin vähän kaikenlaista puuhailla. Onneksi sain olla hyödyksi tamppaustelineiden maalauksessa =)
Meillä on tosi kiva taloyhtiö ja melkein kaikki oli talkoissa mukana, joten saatiin kaikenkaikkiaan tosi paljon tehtyä. Ja ilma oli mitä parhain.
Sunnuntaina olo oli kyllä aivan kaamea. Vaikken mitään rajusti tehnyt niin silti oli ihan hirveitä kipuja eilen.

Räppänä rv 34+4
 
Heippa kaikille!

Ja tsemppiä pian vauvelin saaville!!!

Täällä on joka paikka verpaista niskaan asti ihan hellänä. Tehtiin koko viikonloppu miehen kans pihatöitä. Karsittiin puskia, omenapuita, kaadettiin kokonaan 1 omenapuu, karsittiin 3n männyn alaoksia ja lyhennettiin puska-aitaa (marja-aroniaa) tontin kahdelta sivulta. Niin, ja vielä sellaset pienet puskat kokonaan maan tasalle. Siinä oli sitten mukava pussittaminen jätesäkkeihin ja oksien raivaaminen poisharavoinnin tieltä. Kukkapenkeistä otin vanhat roippeet pois ja harjasin kivetykseltä talven hiekotukset pois. Nivusissa tuntu aikas makeesti.. Eilen sitte vielä haravoitiin puska-aidan alustat/ojat ja koko etupiha. Takapiha on vielä jäljellä, mutta tänään en kyllä tee mitään, on niin väsy olo. Yökin meni pelastusarmeijalle, kun heräili koko ajan käsien puutumiseen. Onneksi huomenna on hieroja!!! Kinkkupiirakan ajattelin tässä piakkoin leipasta, kun mies täyttää huomenna 30v. Valmiista piirakkataikinasta saa nopeest tehtyä. Huomenna annan sitten sen isyyspakkauksenkin synttärilahjaksi. Saa nähdä, mitä tykkää.. :)

Tirlittan: Täällä kans kävi köpelösti vanhan auton kanssa, tosin se on ollu seisonnassa vuoden tuossa medän pihalla, ja nyt kun olis vähä ollu kauppoja tiedossa, katottiin eilen auton sisään, siellä oli hometta penkeissä, turvavöissä jne. En tienny, että tollasta voi edes tapahtua. Kai kun on suljettu tila, niin siellä home oikein leviää.. No eipä siitä muutenkaan paljoa olis saanu, max. 200?, mutta nyt se taitaa mennä romuttamolle, ellei sitä sitten joku halua fiksata.. Meni kyllä yöunetkin jo siitä..kin =)

Mutta nyt tekeen sitä piirakka, jaksuja kaikille! :hug:

Terv. Toukomamma07 ja potkunyrkkeilijä 35 + 6
 

AURINKOISTA HUOMENTA!!!!

Kohta tulee jo uusia vauvoja!! ONNEA MATKAAN COMMANDER VAUVAHAAVE ja PARASTA AIKAA =)

Tervetuloa kaikille uusille :wave: !

Mäkin kovasti toivon että tää porukka pysyis ja kirjoittelis vauvojen syntymänkin jölkeen vaikka ymmärrän jos se ei onnistukkaa... Muakin kamalasti jännitti eka kirjoitus kerta mutta täälähän oli tosi ihania ihmisiä ja täällä uskaltaa sanoa ja kysyä! OOTTE KAIKKI TOSI MAHTAVIA MAMMOJA :hug: KIITOS TEILLE :flower: =)

Hienoa että FANGISkin voi jo paremmin.

Mäkin olen valitettavasti pääsemässä siihen flunssan kourassa ryhmään kun aamulla oli kurkku tosi kipee :( . Nyt kyllä on melkein normaali olo mut pitää vielä kuulostella...

Toko möyryää hurjasti. Eilen illalla isukkikin kokeili masua kun valitin että tuntuu oikeasti läpi tulevan . Olipas ilme näkemisen arvoinen kun sai isi tosi kovat potkut :kieh: :LOL: . Ei isi muistanut että ne liikkeet on noin kovia!!!! Eipä kyllä enää varmaan mun "valittamisesta" huomauttale.

Voi hitsi miten tuo aurinko houkuttelee ulos. Täytyy varmaan kohta lähtee vaikka vähän lenkille tai jotain mut ulos pitää päästä!

Kirjoittelemisiin!!!!

Hepotyty ja toko 34 tasan
 
Neuvolasta terveisiä: paino oli nyt suureksi helpotuksekseni tasaantunut eli tipahtanut 1.5 kiloa (kun viimeksi oli noussut 2.5 kg). Se oli vaan jokin turvotuskohtaus ja nyt näyttäisi taas menevän kohti normalia. Kokonaispainonnousu odotusaikana on ollut 10.8 kiloa eli ihan OK.

Neuvolantäti oli myös kaivellut vanhoja papereitaan ja katsonut, että edellisen lapseni kokoarvio häneltä oli ollut kuukausi ennen synnytystä 3.5 kg, ja vauvahan syntyi 3.5-kiloisena. Eli se, että hän nyt arvioi tämän vauvan olevan 3.5 kiloinen, eli vielä mitenkään merkitse, että olisi joku jättiläisvauva tuloillaan.

On tosi helpottunut olo tuon neuvolassakäynnin jälkeen.
 
rasse04 harmaana
aurinkoista päivää

huomenna tähän aikaan on varmaan jo lisää toukomasujen vauvoja maailmassa =) onnea näin etukäteen :flower: toivottavasti kaikki menee hyvin

tänään tuli mulle verolaput, saan ihan kivasti palautuksia :D tulee kyllä tarpeeseen

:hug: niille kellä on supistellut kipeästi pidemmän aikaa, varmaan inhottavaa kun on kipeitä supistuksia ja vaua ei kuitenkaan heti synny

rass ja pikku myy :heart:
 
Hei kaikille! Jos vaikka jotain kerkiääs kirjotaan täältä remontin keskeltä...Nyt ollaan tän vanhan puolen kimpussa. Viikonloppuna purettiin vanhan keittiön pois. Nyt mies repii väliseinää tuossa pois, takakin purkuun pitääs tällä viikolla päästä. sormet aivan syyhyää. Onneksi mies menee toisaalta iltavuoroon niin saa poijan kans olla rauhassa illan. Pihalle mennä ja nauttia ihanasta ilmasta.

Commander, vauvahaave: Onnea huomiselle!! Ihanaa teillä on pian nyytit sylissä... :heart: :)
Sekä parasta aikaa toivotaan, että sullakin käynnistellän jo tänään synnytystä..vaikka et enää kerkiä tätä lukeakkaan.
Jaksamisia teille jotka olette kipeitä flunssasta ja supisteluista.
Itellä huomaa nuo harjoitus supistukset niin, että aivan koko vatta on pinkee, ei vaan pelkästään vauvan kohta. Mieskin on laskeutunut jonkun verran alaspäin. Mielen kiinnolla odotan torstain äitipoli käyntiä, että mitä sanovat koko arvioksi ja miten on paikkojen kunto.
Tänään tuli äitiyspakkaus, nätti on vaikka sinivoittoinen. Poikakin oli aivan myyty, kun kattotiin minkälaisia vaatteita löytyy.
Omassa navassa kaikki kunnossa, lauantaina supisteli vähän, mutta ei muuten ei mitään oo tapahtunut. Mutta kaikille jaksamisia vaivojensa kanssa tasapuolisesti!!! :hug:

Elli Ja Nyhverö 37+5
 
Heippa!!!

täällä ollaan yhtenä kappaleena vaikka jo eilen illalla toivoin jospa alkaisi yöllä synnytys..mies oli sitä mieltä että jos vaikka ensi viikolla vasta kuitenkin syntyis kun hänen äidillään alkaa loma ja esikoinen voi siellä sitten hoidossa olla jos synnytys vaikka alkaisi.

commander, parasta aikaa ja (voi ei mä unohdin sen nikin!!! :ashamed: ) kuitenkin kuka sitten lienetkin niin iso :hug: huomiselle zemppiä..

Hoitolaukusta meillä on ainoastaan esikoisen hoitolaukku joka kuuluu hänen vaunuihinsa.mutta ensi viikolla käyn ostamassa meille ne kaksostenvaunut liikkeestä niin ajattelin kinua siihen sitten mukaan jonkun hoitolaukun.tarvitsisin kuitekin jonkun aika ison kun kohta meillä kaksi vaippaikäistä.kaksostenkärryihin ei varmaan sellaista joka menisi siihen aisaan niin myydäkkään??

onkos muilla lapsilla pieniä ikäeroja?? te olette varmaan nää asiat monesti jo puineet mutta kysynpä kuitenkin =) meille tulee siis se 1v 6kk (paitsi jos yli menee niin 1v 7kk :ashamed: )

toivottavasti te jaksatte kirjoitella vauvakuulumisia sittenkin kun vauvat jo kainalossa.mäkin luulen että noi huhtimammat kuitenkin tuolta vielä herää kunhan ovat saaneet pesiä ensin rauhassa vauvoineen :D

mun täytyy tästä mennä päikyille kun poikakin on.kauhean kärttyinen hän raukka kun on saanut rokotteesta vähän jotain jälkioireita.

gismo ja kyllikki 38+1
 
Mukavaa maanantaita mammat! :wave:

Tästä tuleekin jännä viikko kun saadaan taas lisää vauvauutisia. :D

Tervetuloa uusille! :wave: Eilen tosiaan mies hätyytteli pois koneelta joten nyt vasta kerkeen toivottaa teidät kaikki tervetulleeksi meidän muiden mammojen joukkoon.

Fangis: Mukavaa et pääset sieltä sängynpohjalta pois. Tylsää ku olit saanut ikäviä kommentteja ton lepokäskyn takia. *Ei pysty ymmärtään* :hug: JA IHANA MASU SINULLA!! :heart: :D

Hepotyty: Mulla alko tää flunssa kanssa kurkkukivulla. :( Toivottavasti kuitenki vältyt tältä, meinaa koville ottaa..

Omaa (.): Viime yönä en paljoo saanu nukuttua, ku olo oli niin tukkonen. Kamalaa kun muutenkin hengittäminen on raskasta niin saatika sitten ku on vielä flunssa lisänä. Nenä on kokoajan tukossa ja tuntuu ku korvat ois vettä täynnä. Kuinkahan monta päivää tästä pitää vielä kärsiä?! Onneks huomenna on neuvola ni saa täti kurkata mun korviin ettei oo tulehdusta. Tänään heräsin jo seitsemältä ja koska en saanu enää uudelleen unta niin lähin aikasin kauppaan ja sitte kotona leivoin lisää sämpylöitä ja tälläkertaa tein kaksinkertasen taikinan (eilinen satsi teki niin hyvin kauppansa :) ) Lähen vielä kaverin kanssa satamaan pehmikselle (paras apu kurkkukipuun ;) ) ja sen jälkeen yritän saada nukuttua päiväunet et sais ees vähän levättyä. Harmittaa kyllä ku ulkona on niin lämmintä ja ihana ilma ja sisällä kuitenkin pitäis olla ja levätä jos meinaa parantua. Tuntuu kuitenkin et raittiissa ilmassa yskittää vähemmän ja on muutenkin helpompi hengittää, joten siksikin on ulos päästävä.

Oli tullu niin paljon tekstiä etten enää muista mitä jäi kommentoimatta, mutta nyt pitää mennä valmistautumaan ulos lähtöön. Palailen viimeistään huomenna kertomaan neuvolakuulumisia.. :wave:

HeLiNä-83 35+4
 
moikkelis kaikille.

olipas viime yö,supisteli kunnolla jo(kipeesti)15 min välein ja jalasta veti pari tuntia putkeen suonta,joka sattui,en siis pystynyt paljoakaan nukkumaan.supistukset loppui sitten kuin seinään,kun kävin vessassa isommalla asialla.sitten aamulla herätessäni sama jalka mistä oli vetänyt suonta niin kramppasi,minä hampaat irvessä makasin jähmettyneenä sängyssä,en voinut huutaa,kun isommat muksut vielä nukku.mutta se sattu niin penteleesti :'(

aamulla oli sitten neuvola.pissa oli puhdas,sf oli jo 36,painoa tullu 6pv:ssä 1.1kg(kamalaa)nesteitä vissiin keränny,verenpaine noussu viime kerrasta aikas paljon,nyt oli 132/83,viimeksi oli vain 114/76,tämä saattaa olla merkki siitä,että lähtö on lähellä,samoin kuin se,että vauvan sydämmen sykkeet oli 155-160 luokkaa ja normaalisti olleet 145 luokkaa.että jospa minäkin saisin vaavini piakkoin.vauva oli myös vähän jo laskeutunut.

onnea commanderille,vauva haaveelle ja parasta aikaa synnytyksiin!!!! :heart: :hug:

on tämä vaan niin jännää aikaa jo.pikku hiljaa niitä vauvoja vaan tänne tupsahtelee :heart: vaikka ollaan toukokuisia niin pari jo saanut ajat sitten vauvansa....huih.

kyllä minua jännittää jo oma synnytys urakka ja että kuinka nopeesti vaavi tulee maailmaan,edellinen kesti kaikkiaan 3t25min,niin tämä saattaa tulla puolta nopeampaa.kääk.hädin tuskin siinä tapauksessa ehin edes sairaalaan,sinne matkaa kuitenkin 30km.jospa ei ihan niin vauhdilla kuitenkaan tulis....

mutta menen nyt levähtelemään huonosti nukutun yön jäliltä.illalla pitäisi jaksaa kestitellä vielä vieraitakin.

t:virpi1980 37+5
 
moi!
laitan tämmösen pikaviestin =)
kohta odotuksemme palkitaan ja saamme pikkusen kotiin perjantaina!!!
olen ihan sekaisin onnesta!!ja nykyisin katon listalta heti onko syntyneitä lisää...tsemppiä kaikille sinne synnytyksiin/sektioihin :flower:
rasse laitahan kuulumisia :heart: kuinka vauveli jakselee.

aurinkoisin kevät terkuin himmeli ja poju 2,6kg.
 
Heipparallaa

Mies odottaa mua päikkäreille viekkuun joten kirjoitan vaan neuvolakuulumiset ja lueskelen sitten tuoreimmat kuulumiset teiltä myöhemmin. Eli tänään rv 35+5 ja neuvola oli heti aamusta.

Pissa oli puhdas kuten aina, hb oli sillä blutsaft ihmeliemellä noussut liian vähän, eli 109-115. Nyt siis tosin "jo" 115 eli mulle aika hyvä ;) Mutta taidanpa taas siirtyä ihan oikeiden lääkkeiden käyttöön ja unohtaa nuo luontaisliemet. Turvotus on JÄRJETÖNTÄ, aamusta asti sukan kuvat nilkoissa, varpaatkin turpoaa ja käsissä sormet hädin tuskin taipuu. Eli kuten siitä arvelinkin niin painoa oli tullut huimat reilu 1kg viikossa!!! Ai ahdistusta!

Vauveli edelleen istuu peräpää alaspäin, eikä tässä ole kuin n viikko sitä teoreettista armonaikaa kääntymiselle. En jaksa kyllä uskoa että kääntyy, eli positiivinen ylläri on jos niin tapahtuu! Ensi viikon tiistaina on sitten se lääkäri ja synnytystavan määritys josta palaankin sitten kotiin sektioajan kanssa jos tosiaan kääntymystä ei tapahdu. Ja se osuu sitten 7.5. alkavalle viikolle.... JÄNNITTÄÄ JO!!! :eek:

PALJON TSEMPPIÄ huomisille vauvanhakureissuille!!!! :hug:

Jabba 35+5 :flower:
 
Neuvolassa käyty ja kaikki kaiketi niinkuin pitääkin. Painoa oli tullut kolmessa viikossa kilo, mutta johtunee sekin pääosin turvotuksesta.

HB oli noussut kolmessa viikossa 100:sta 119:sta. Vielä jatkan silti raudan popsimista vähän aikaa. Mulla onneksi nousee hyvin jos vähänkään syön rautaa.

Vauva oli laskeutunut jonkin verran mutta vielä kuulemma vähän pääsee pää liikkumaan. Ja täti povaili että tulee ainakin vähän isompi kuin siskostaan syntyessä, mut tyttö olikin alle kolmekiloa, että jos tästä nyt se vähän yli kolmikiloinen tulee niin nou hätä, kunhan ei kovin paljoa yli neljän mene =)

Ihanaa Himmeli että pääsette kotiin, on varmasti kauan odotettu päivä tuo perjantai
=)

Ja Vauvahaaveelle unohdin toivotella tsemppiä huomiselle :hug:

Kyselin varulta neuvolassa onko haittaa jos pyöräilee ja täti sanoi ettei mitään haittaa että antaa mennä vaan jos hyvälle tuntuu. Eli siis ehkä tänäänkin pitää käydä jos kankkarat sen sallii :LOL:

Mutta ulkona niin ihana ilma, pakko lähteä jotain touhuileen pihalle tai vaikka takaterassille päivää paistattelemaan.

Aurinkoista päivää kaikille!

Tiitteräinen 36+6
 
Heipä hei täältä nenäliinakasojen alta...

mulla siis flunssa jatkuu vaan, nyt onneks kurkkukipu on vähän helpottanut, mutta yskää ja räkäsyyttä löytyy senkin edestä...

Commander, Parasta aikaa ja vauvahaave Tsemppiä tulevaan koitokseen!

itse toivoisin että loppuaika menisi nopeasti, mutta toivottavasti saisin kuitenkin itseni terveeksi ennen synnyttämään lähtemistä.
Mulla on keskiviikkona neuvola, katsotaan sitten miltä näyttää. Ite olen kuin ensimmäistään synnyttävä, en tiedä yhtään millon pitää lähtee sairaalaan tms. koska esikkoa käynnisteltiin se kaks päivää. Toisaalta olen sillai vähän ajatellut, että kai mä sentään synnytyssupistukset tunnistan... toivottavasti. Ja sitäkin olen miettinyt, kun on sanottu että seuraava tulee nopeammin, niin mullakin synnytyksen kesto on kuitenkin vaan 4h 30min, koska kaks päivää käynnistettiin ilman yhtään supistusta. Eli sit ku käynnisty, niin oli aika nopea tapahtuma. Mut kai mä sitten osaan lähteä, jos sikseen tulee.

virpilläkö oli ollut viime yö levoton supistusten ja suonenvetojen kanssa. Tosi kurjaa! Toivotaan että ensi yönä saisit nukkua kunnolla.

jaaha, mutta nyt täytyy mennä...

Pärjäilkäähän kaikki ja toivottavasti kohta on lisää vauvauutisia!

Gabria + masukki 36+6
 
heips vaan kaikille, ihanan lämmin viikonloppu oli täälläkin.. kalalla oltiin ja mitään ei saatu :LOL:

Uusiakin oli tullut mukaan, tervetuloa :wave:

Commander, Vauvahaave ja parasta aikaa meinaavat siis jo aloitella tämän jakautumisen, huh kun on aika mennytkin nopeesti!! Todella paljon teille tsemppiä siis huomiselle ja toivottavasti kaikki menee hienosti :hug:

Kojolle tosi paljon jaksuja tuon olon kans, varmaan todella rankkaa kun vaan supistelee ja mitään ei kuiten tapahdu.

Jaksut myös kaikille joilla supistelee ja jotka ovat flunssan kourissa!! Itsellä ei supistele vieläkään, luultavasti harjoitus supistuksia kyllä on ja flunssasta kärsin silloin alussa pitkään, nyt olen säästynyt.
Mulla menee nyt kyllä varmaan parhaiten koko raskauden ajasta, vaikka onkin noita liitoskipuja. Mutta ihana kun se oksennus rumba on takana ja muutenkin asiat alkaa olla hyvin.

Hoitolaukusta.. Hannalle, mun mielestä ne myy sitä little companya siellä suomessakin noissa liikkeissä missä on paljon vaunuja myynnissä, ihan niinku olisin nähny niitä jossain. Mutta tuoki linkki minkä silloin laitoit sinne oliko babyshopin sivuille niistä aventin pakaste jutuista.. niin siellähän oli ainakin ihana Minni hoitolaukku.. jos mulle olis tyttö tulossa niin haluaisin just jonku tuommosen varmaan. .heh.
Täällä tosiaan on noita hoitolaukkuja tosi paljon tarjolla ja aika monesta firmasta saa kyllä netin kautta tilatakkin.

Kaukomaija, kiva kun sulta saa aina vähän neuvoa näissä jutuissa. .mutta minä tosiaan otin kans sen 12 kuukautta ja saan ne miehenkin 6 vkoa vielä siihen päälle, kun hän on suomen firmassa töissä eikä maksa tänne veroja.Eli tulee vielä vähän reilumpi loma. Tai siis sen 54 vko.a. Niin ja meillä on semmoinen juttu, että mä vaihdan mun osoitteen tuossa kesällä kuitenkin suomeen, kun mun on tullattava tuo mun verovapaa auto sinne, eli täältä mulle jatkuu kuiten sitten nuo rahat.

Varmaan ens jouluna sitten muutetaankin suomeen, Turkuun muuten, josta en tunne ketään..eli jos joku asuu turussa niin olis kiva tietää sieltä jotain..heh!!

Mutta siis siihen vielä, että ei olla ainakaan täällä sitten laittamassa sitä lasta tosiaan tarhaan tai hoitoon, vaan siinä vaiheessa ollaan sitten todennäköisesti suomessa. Ja se mun piti sulta vielä kysyä Kaukomaija, että miten täällä norjassa muuten on, pitääkö se nimi olla lapselle valmiina jo sairaalaan mennessä? kun nuo ilmoitukset tosiaan mitä lehdissä on, niin niissä aina lukee se nimi jo..eli onko norja maita, jossa nimi annetaan jo sairaalassa? Kyllä me siis tietenkin pidetään normaalit ristiäisetkin suomessa, mutta miten noiden muiden asioiden kanssa sitten? Ja jos sulla tulee jotain mieleen, mitä mun pitää ottaa huomioon kun tätä synnytän täällä, esim. neuvola jutuista sitten sen jälkeen ym. niin kerro mulle.

Fangiksella, muuten kiva massu profiilissa :) ja kiva ku alat oleen parempana ja pääsit pois makuutuksesta..

Mulla on muuten semmonen asia mikä askarruttaa, että miten teidän muiden miehet meinaa järjestää kun vauva tulee? Mun miehen ainakin on oltava töissä kuiten viikot ja saa lomaa pidettyä vasta heinäkuussa. Eli jos vauva syntyy viikolla, niin viikonloppuna se sitten on vaan koko ajan kotona.. Kait mä kuiten pärjään? Olin niinku ite jotenki ajatellu, että ku se vauva syntyy niin sekin on sitten siinä viikon lomalla ihmettelemässä sitä tilannetta, mutta eilen sanoi, ettei se voi pitää nyt lomaa. .aloin sitten funtsiin, että jääkö teillä muilla heti mies kotiin? Meidäthän siirretään sinne hotelliin jos kaikki menee hyvin,mutta se varmaan sitten käy sieltä sen pari päivää töissä jos meinaa siellä kans olla.. ja koirahan meillä on kotona, jota on huolehdittava.
Miten muut joilla on koira, oletteko hoitoon laittanut synnytyksen ajaksi, eihän sitä tiedä kauan siellä menee.. uuh, mitä mietteitä ja ressiä saan tuosta koiran hoidosta aikaseksi vielä.. no naapurit on luvannu hoitaa, mutta jos yöllä tulee lähtö niin en tiedä sitten.. voih, anteeksi tämmönen purkautuminen nyt.. mutta onhan tuo koira mulle tärkee ja se on vielä niin raukka omine erikoisuuksineen.. :ashamed:

No mutta nyt en keksi ja muista enää, joten palaillaanpas ja mä alan syömään.. kun on taas koko ajan nälkä.. :p

Moonlight ja sebbe rv. 37 menossa kait..
 
heips taas kaikille,

onpa siellä ihanan lämin ilma, ihan täys kesä!

minäkin toivotan tsemppiä kaikille teille jotka saavat kohta vauvansa kainaloon!

mulla on ens viikon tiistaina synnytystapa-arvio ja aijon vielä kertaalleen muistuttaa lääkäriä että mikäli vauva on isokokoinen, toivon sitä käynnistystä aikasemmaksi, koska muutenkin pelkään ja jännitän sitä
synnytystä niin paljon ja tieto siitä että vauva olisi vielä iso niin ei ainakaan osaltaan auta asiaa yhtään. esikoinen painoi syntyessään melkein 4kg.
mulla ei ole nyt hajuakaan paljon on vauvan paino, neuvolakin ollut millon lie viimeksi kun tämä pökelö jätti sen yhen kerran väliin...

meillä mies aiko pitää viikon isyyslomaa heti kun vauva syntyy, enempää ei kuulema kerkeä kun on yrittäjä ja kiirettä pukkaa. iseäkin vähän askarruttaa että kuinkahan pärjään ton viikon jälkeen ilman miehen apua, muutenkin kun mies tekee välillä pitkää päivää.
 
Moonliht-? Meillä mies jää kotia vasta kesäkuun alussa. Ei pysty ennemmin. Tai sanoin sille, että jos tämä syntyy iltavuoro viikolla niin saa olla 2 päivää meidän kans kotona. Pärjätköön töis ilman sitä. Jännittää kyllä miten rupiaa sitten sujumaan, kun on tuo esikkokin. Pitää vaan toivoa, että on yhtä kiltti, kun tuo poika niin ei mitään hätää. Tästä kesästä tulee kyllä ihana, kun mies on yhteensä 7 viikkoa kotona. No onhan tuota raksausta vielä, mutta kuitenkin on tällä tontilla. :LOL: . Niin ja tervetuloa uusille mukaan! En muistanut aamulla toivotella. :ashamed: Sama pää kesät talvet ja varsinkin nyt raskauden aikana. :whistle: Kävin aamulla lääkärissä niin oli korvatulehdus jota kyllä epäilinkin. Viikon lääkekuurin määräs.

Elli Ja Nyhverö 37+5
 
Heippa!

Ihan aluksi tsemppiä kovasti synnyttämään lähteneille! :hug: Tulkaa heti kertomaan kuka/ketkä sieltä masusta oikeen tuli =)
Ja jaksuja myös flunssan kourissa kärvisteleville, minä oon kans aivastellu tässä parina päivänä ja aamusin nokka tukossa :snotty: toiv. ei pahene tästä.

Aiiivan ihana ilma ollu tänään ja eilenkin :) Eilen oli täällä jotkut kevät markkinat, käytiin miehen kanssa kevään ekat irtojäätelöt syömässä ja paistattelemassa päivää. Ja olihan niitä metrilakujakin pakko markkinoilta ostaa :D Ja tänään käytiin päivällä reilun tunnin rauhallisella kävelyllä nauttimassa auringosta, jalat oli kyllä eilisen kävelyreissun jäljiltä vähän vielä kipeet. Mahtaa huomenna olla sit muusina :/ En ollu reiluun viikkoon ennen eilistä laittanu lenkkareita jalkaan ja eilen ei meinannu mahtua jalkaan enää! :eek: puristi ikävästi kyllä ja sama tänään. Turvotusta on kyllä selkeesti tullu ihan viikon sisällä. Sormetkin ihan nakit, paksummat kun miehellä! Hyvä kun saa otteen tavaroista :/

Supistuksissa on ollu muutaman päivän hiljasempaa, muutama suppari vaan päivässä tullu. Vois kyllä mun puolesta tulla enemmänkin, siis jos vaan saavat aikaseks yhtään mitään.

Ootteko muuten huomanneet syljessä mitään eroa raskausaikana? Musta tuntuu että nyt viime viikkoina on sylki varmaan muuttunu jotenkin. Huomaa hampaita pestessä, vaikka ihan samallatavalla pesee ja laittaa saman määrän tahnaa kun ennenkin, tuntuu että puolessa välissä pesua tahna on jonneki kadonnu ja harjaa vaan "kuivalla harjalla". Ärsyttävää :/

Juuh, sellasia äärimmäisen tärkeitä kuulumisia :D Neuvola on taas torstaina, paino kyllä varmaan noussu hirveesti tän turvotuksen myötä...

Harmi että huomisesta alkaen lupailtu kylmenevää säätä :( Jospa se olis sit viimesiä kylmiä kelejä tälle keväälle =) toivossa on hyvä elää..... :whistle:

Bianca ja pikkunen 37+1
 
Commander, Parasta Aikaa ja Vauvahaave oikein paljon tsemppiä synnytyksiin...!!! :hug:

moonlight sulla on tosi nätti masu profiilissa... ja vielä ku ihoki näyttää niin ruskettuneelta.. Oletteko te muut muuten selvinneet ilman raskausarpia...? Mulla esikoiselta ei tullu yhtään ja tokalta tuli toiseen tissiin hentonen juova. Nyt ei onneksi "koputtaa puuta" ole tullu vielä mihinkään.. vaikka nyt loppuajastahan se vasta alkaa tosiaan tuo masu kasvaa.. ei vielä ees kunnolla ihoa kiristä. Kutistaa vain vähän, mutta ei häirittevästi. Äiti aina sanooki mulle, että ole onnellinen ku olet saanu niin hyvät geenit, ettei hänelläkään tullu yhtään arpia eikä myöskään hänen äitillään vaikka 8 lasta on tehny.

Jaksuja kaikille flunssalaisille!!! :snotty:

Mulla seuraava neuvola perjantaina. Ja jotenki keskiviikkoki jännittää ku silloin viikkoja 35+1 ja esikoinenhan synty silloin.. kai siitä raskausviikosta on tullu mulle jonkulainen "virstan-pylväs".. eli se ku ylittyy niin en usko, että on mitään hätää enää. Ajattelin ottaa neuvolassa puheeksi sen synnytysmatka-pelon.. saa nähä mitä tuumaavat siihen.

-Hanna ja Nöössi 34+6-
 
Moi!


Kyllähän sitä sitten tuli tänne eksyttyä kuitenkin, ei sitä malta pysyä poissa :) Ja totta puhuen kun tämä loppuilta on vaan huomisaamun odottelua, kun kaikki kokeet ja keskustelut on jo tehty, niin aika käy vähän pitkäksi. Käy kateeksi, kun muilla on vauvat jo sylissä. On ne kyllä pieniä, voi hitsi. Ihana tuhina vaan kuuluu ja silloin tällöin pientä itkua. Onneksi mullakin on oma nyytti huomenna :heart:

Kiitos kaikille onnentoivotuksista, laittelen kyllä viestiä vauvan sukupuolesta ja koosta heti kun pystyn!

Mulla on joku tulehdus jossain alapäässä, pissassa oli valkuaiset +++ ja leukosyytit ++. Säikähdin jo, että ei ne nyt sitten leikkaakaan. Mutta ne aloittikin vain antibioottikuurin ja sanoivat, ettei estä leikkausta ainakaan toistaiseksi. Leikkausta odotellessa saa syödä vaan liemiruokia puoleenyöhön saakka ja sen jälkeen ei enää mitään. Mun leikkaus on joskus puolen päivän kieppeillä, kun kiireellisempiä oli tullut siihen aamuun, joten 12 tuntia pitää sitten jaksaa olla syömättä. Lääkäri kyllä sanoi, että 6 tuntia riittää, mutta hoitajat puhuvat edelleen siitä puolesta yöstä. Aika pitkä aika, voi olla aamupäivällä aikamoinen nälkä ja kun ei sitä ruokaa saa ihan heti leikkauksen jälkeenkään.

Suht napakoita supistuksia on tullut tässä melko tiuhaan, käyrällekin 5 minuutin välein, joten tarpeen mukaan ne leikkaa kiireellisenä nyt illalla tai yön aikana. Luulen kyllä, että nämä menee taas ohi, ja päästään sinne "oikeaan" leikkausaikaan ihan turvallisesti.

Tuohon miehen kotiin jäämiseen. Mun mies ei pysty pitämään vapaita ennen kuin kesäkuussa, eli myös minä olen "omillani" vauvan, esikoisen ja sektiohaavan kera. Esikoista en voi siis nostella ollenkaan, eli luultavasti mummo joutuu tulemaan meille pariksi viikoksi ainakin, katsotaan sitten miten tervehdyn. Muuten uskoisin kyllä pärjääväni yksinkin, tuo haava tuossa nyt eniten aiheuttaa ongelmia. En pääse portaiden takia edes pihalle ilman avustajaa, kun en saa rattaita enkä esikoista niitä alas nostokiellon aikana. Eli mummo on ihan supertarpeen!

Nyt pitää lähteä nostamaan jalat ylös, varpaista on tainnut hävitä jo välitkin kokonaan. Nyt ois varmaan hyvä uida, on nimittäin semmoiset räpylät :LOL: :LOL:

Commander sairaalasta
 

Yhteistyössä