Toukomasujen -07 huhtikuu

Tässäpä uusi ketjumme huhtikuulle. Syntyneet lukee listassa alimmaisena, onnea vain heille :)

Toukomasuihin kuuluvat tällä hetkellä:

************************************************************


26.4. metsänhenki

28.4.
Kipinä-77, 2. lapsi, OYS/Raahe

29.4.
maissikas, 4. lapsi, Kätilöopisto
gismo, 2.lapsi

30.4.
SATU27, 3. lapsi, TAYS
cailin, 1. lapsi, OYS

1.5.
noju, 2. lapsi

2.5.
Maitsu83, 2. lapsi, Oulaskangas
jerianna77, 3. lapsi, Vaasan ks
Elli Etikka, 2. lapsi, SeKS, ultra: poika
Tiitulii, 3. lapsi, KYS
miesku, 4. lapsi
Onnellinen 1970, HUS
Anne76, 2. lapsi, TAYS
virpi1980, 3. lapsi, OYS, ultra: tyttö

3.5.
riiviöiden äiti, 4. lapsi, NKL, ultra: poika
Vieras, 1. lapsi
dinas, 2.lapsi, OYS

4.5.
Vaniljatäti, 3. lapsi, Jorvi/Tammisaari
ELSA, 3. lapsi, NKL
hömppis, 1. lapsi, TAYS
Hemppu81, 1. lapsi, OYS, ultra: tyttö
Ilona, Kätilöopisto
emppuliinit, 2. lapsi, OYS

5.5.
Peppi28, 3. lapsi, Kainuun ks
Kaukomaija, 2. lapsi
Lucia, 1. lapsi, NKL
Anniina, 1. lapsi, Kätilöopisto
redwaldemar, 3. lapsi, HYS
maria
Sartsu, 1. lapsi, Kätilöpisto

6.5.
suzu1981, 2. lapsi, TYKS, poika
BlackDiamond, 2. lapsi, LKS
Onnellinen, 1. lapsi
sieppo, 5. lapsi, L-PKS
Bianca85, 1. lapsi
Pullenah85, 3. lapsi, OYS, ultra: poika
Maeve, 2. lapsi
mennis, 1. lapsi, TAYS

7.5.
jenanna, 2. lapsi, SATKS

8.5.
Gabria, 2. lapsi, SatKS
Zinnah, 2. lapsi, KYS
Riks, 2. lapsi, TYKS, ultra: tyttö
Tiitteräinen, 2. lapsi, OYS, ultra: poika

9.5.
Iituliini79, 1. lapsi
jubby1, 1. lapsi, Kätilöopisto

10.5.
sinna, 2. lapsi, OYS
Peuhu68, 2. lapsi, PHKS
Sokuri, 2. lapsi, SeKS
Ihanaa-81, 1. lapsi, LKS
heitar, 1. lapsi, Hyvinkää
minnapj000, 3. lapsi, Lappeenranta
Mansikkamäki, 3. lapsi
Alexandraana, TYKS

11.5.
solifer, 3. lapsi, TAYS
venlukka83, 2. lapsi, OYS
Meea, 2. lapsi
HissunMyy, 7. lapsi, OYS, ultra: poika

12.5.
eltsu-80, 3. lapsi, Seinäjoen ks
Jennie, 1. lapsi, PKKS

13.5.
balou, ASZ Belgia, poikaolo
Viivi76, 1. lapsi, TAYS, tyttöolo
Neeastiina, 1. lapsi, KSKS
Tyttöni Tuulispää, 3. lapsi, PHKS
ninni, 1. lapsi KSKS
Maha-asukki, 3. lapsi, KAKS

14.5.
Heba, 4. lapsi, SEKS
Minnihiiri, 3. lapsi, KOKS
Onneli, 1. lapsi, KAS

15.5.
Mammuska, 6. lapsi, TAYS
muumi, 2. lapsi, Kätilöopisto
roosa78, 4. lapsi, K-HKS

16.5.
agafiina, 2. lapsi
Creeker, 1. lapsi, TAYS
Toukomamma07, 1. lapsi, Seinäjoen ks
JabbaTheHut, 2. lapsi, KOKS, ultra: tyttö

17.5.
HeLiNä-83, 1. lapsi, PHKS, ultra: poika
äipyli79, 3. lapsi, KH-KS
Siilisopuli, TYKS

18.5.
nintzu81, 2. lapsi, SAS
Jonna81, 2. lapsi, TYKS
Minsku, 1. lapsi, SEKS
TuiKKu 1. lapsi P-KKS

19.5.
Moonlight-80, 1. lapsi, Ullevål, ultra: poika
jurristi, 3. lapsi, TYKS
Matron, 1. lapsi, KAKS
likka-90, 1. lapsi, KYS
aplia, 3. lapsi

20.5.
hippimamma, 2. lapsi, OYS, ultra: tyttö
lumio, 1. lapsi, Jorvi
Sofia78, 1. lapsi, poikaolo
Touko07, 1. lapsi, PKKS

21.5.
hihhii, 2. lapsi, Kätilöopisto
pähkinä75, 2. lapsi, TAYS
Zandalee, 1. lapsi, Naistenklinikka
mamaa, 2. lapsi, ultra: tyttö
sallinen, 2.lapsi, TAYS

22.5.
Kaisa, 2. lapsi, Savonlinnan ks
Neitinoita Alisa, 1. lapsi, KAKS
Mari26, 2. lapsi, SatKS
Emmi06, 5. lapsi
Hanna-77, 3. lapsi, LKS, ultra: tyttö, poikaolo

23.5.
mucho, 2. lapsi
tyttö83, 1. lapsi, PHKS, ultra: poika
mari26, 2. lapsi
klaava, 4. lapsi
StiinaS, 1. lapsi, KSK

24.5.
Bruschetta, 2. lapsi, poikaolo
Mutteri, 1. lapsi, 21v.
Räppänä, 3. lapsi, TYKS, ultra; poika
marjuska81, 4. lapsi, OYS, poika

25.5.
canim, 3. lapsi, PHKS
Marika, 3. lapsi, PHKS
mie vaan
Liljaa, 1. lapsi

26.5.
Nanna
Vilmis82, 1. lapsi, ultra: poika
mmamaa, 2. lapsi, SEKS, ultra: poika

27.5.
Tiitikkä-85, 2. lapsi, Naistenklinikka

28.5.
FANG-ANN-75, 2. lapsi, TAYS
miuku, 1. lapsi
mamma80, 1. lapsi
äippäliini -73, 5. lapsi
Maji, 2. lapsi, PHKS
Hepotyty, 3. lapsi P-KKS

29.5.
Krisse83, 2. lapsi, SeKS

30.5.
äiti x8, 9. lapsi, Keski-Pohjanmaan KS
Sohvi2, 1. ja 2. lapsi, SAS
papana
äippä84, 2. lapsi, SeKS

31.5.
MayaM, 2. lapsi, PKKS, tyttöolo
polle80, 1. lapsi
kesälumi, 31.5. TAYS
Bonnie, 2. lapsi

???
NannaJo, 4. lapsi
Taavetti, 2. lapsi
Leenu85, 2. lapsi, SatKS tai Vammala
Olava, 2. lapsi, Pori
vinci, 2. lapsi, TAYS


*************************************************************


Ja lisää otetaan mukaan, joten viestiä vaan ketjun perään. Laitelkaa jo mukana olevat puuttuvia tietoja (monesko lapsi, mikä synnytyssairaala), niin täydentelen niitä ehtiessäni.

HUOM! Ketju vaihtuu aina kuukauden alusta, joten muista etsiä uusin ketju!!!

Syntyneet :heart:

Himmeli 22.2. Poika rv 29, 1500g/41cm
Rasse04 29.3. Tyttö rv 32+6, 1105g/35cm
Lumikko 14.4. Tyttö
Parasta aikaa 17.4. Tyttö rv 37+5, 3920g/52,5cm
Commander 17.4. Tyttö rv 38+5, 4100g/51cm
vauvahaave 17.4. rv 38, Poika A 46cm/2550g, Poika B 46cm/2620g
RPM 17.4. rv 36+1, Tyttö 3200g/50cm
MikaelaEster 18.4. rv 37+5 Poika, 48cm/2850g
Tirlittan81, 20.4. rv 36+5, Poika A 51cm/3130g, Poika B 51cm/3110g
Sykkyrä 24.4. rv 39+4, Poika 3780g/50cm
Maisa75 25.4.rv 39+1, Tyttö
helinää helskettä 25.4. rv 37+6, Tyttö, 3360g/50cm
Siljuska, 26.4. Tyttö rv 38+1, 3100g/48cm
Sammakko 26.4. Poika rv 38+0, 3280g/48cm
miam 26.4. Poika rv 37+6, 3390g/52cm
MissH, 27.4. Poika rv 38+5, 50cm/3450g
Melli74 27.4. Tyttö rv 40+3
Kojo, 28.4. Tyttö rv 39+3, 49cm/3370g

Paljon onnea kaikille vauvautuneille :flower: :hug: :heart: <br><br>
 
tiitteräinen pikana
Jos joku muistaa Himmelin rv + vauvan mitat niin kertokaa, päivitän sitten tuonne listaan. Itse en ehtinyt löytää!

Ajattelin lisäillä listan loppuun oman syntyneet osion jos sopii??
 
Heissan kaikki :wave:

Iloista pääsiäisen alkua ja trullien aikaa :D . Meillä lähti tytöt hevosella ja kärryillä virpomaan pitkin kyliä :D . Ihan kiva idea.

No onkos ketään saatu aprillattua? Minulle ei ole tänä vuonna sattunut kohdalle. Mutta yksi vuosi jäi mieleen :LOL: ...... Olisikohan ollut vuonna 2000 tai joskus silloin, aloitin huonekalujen verhoilu ja entisöinti kurssin. Toin kotiin välillä kaksi tuolia joihin olin vaihtamassa sisuksia ja päällisiä. Mies huutaa sitten kyseisenä aamuna että ONPA KISSAT REPINEET YÖN AIKANA PAHASTI NUO TUOLIT :eek: . Minä tietenkin hirveää kyytiä katsomaan ja eihän siellä teitenkään mitään ollut :headwall: . Sitten kuului tuttu lause APRILLIA SYÖ SILLIÄ....... :kieh: :kieh: :LOL: . Se oli kivaa :LOL: .

Omaa ( . ) äippälomakin alkaisi ensi viiikolla. Maanantaina on viimeinen työpäivä. Vauva on kääntynyt onneksi raivotilaan kun se pari-kolmeviikkoa sitten oli vielä poikittain. Neuvola on heti pääsiäisen jälkeen.

Unohdin :ashamed: Onneksi olkoon Rasse ja perhe :flower:

Terkuin HissunMyy
 
Kaukomaija harmaana
Aurinkoista palmusunnuntaita kaikille! Täällä Norjassa narssissit ja pääsiäisliljat kukkivat :flower: Piha on haravoitu ja nyt otetaan pääsiäisloma rennosti...miehellä 10pv vapaata ja ite olen jo aloittanut vauvanodotuslomani ;) 35 raskausviikkoa koossa ja alkaa jo tuntua, että voisin alkaa pakata sairaalakasseja ja ainakin vauvanvaatteet kaappiin laittaa. Huomaan olevani rauhallisempi nyt toista odotellessa kuin eka kerralla. Olen harvoin tänne kirjoitellu, mutta hengessä mukana koko ajan. Onnea synnytäneille...perästä tullaan :wave:
 
Vilmis82
Kiitos Tiitteräiselle uudesta ketjusta :) Musta ainakin on hyvä, että syntyneet lukee tuolla perässä erikseen, niin saavat ansaitsemansa huomion. Ja kiva, kun on mitat ja rv:tkin perässä.

RASSELLE oikein paljon voimia edelleen! Hienoa, että selvisitte säikähdyksellä sydämen suhteen!! Mulla tuli kanssa tippa linssiin kuulumisia lukiessa.. vaikea kuvitella, minkälaista tunnemyrskyä te itse siellä elätte. :hug:

ISYYSPAKKAUKSESTA: Lumikko olikin hankkinut melkein samanlaisen sisällön kuin itsekin.. Eli tähän mennessä olen ostanut Isin kulta-bodyn, tuttipullon ja korviketta, kylpyankkaperheen, batteryä, sisuja, munakellon (ettei ruoka pala pohjaan vauvaa hoitaessa), maailman paras isi -mukin ja Baby Blues-sarjakuvakirjan. Tuohon sarjakuvaan sain idean joltain vauvapalstalta, sopii hyvin tilanteeseen. Suunnitteilla on ostaa vielä ainakin korvatulppia ja ehkä joku isi-paita, kun vaan sellaisen hauskan löytäisi jostain.. Mutta lisää ideoita otetaan vastaan :)

Vilmis 32+1
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.04.2007 klo 13:29 tiitteräinen pikana kirjoitti:
Jos joku muistaa Himmelin rv + vauvan mitat niin kertokaa, päivitän sitten tuonne listaan. Itse en ehtinyt löytää!

Ajattelin lisäillä listan loppuun oman syntyneet osion jos sopii??
Tuolta maaliskuun ketjusta löytyi tälläinen tieto Himmelin vauvan mitoista ym:29 rv,1,5kg ja 41cm :)
 
sunnuntai iltapäivää kaikille...

kiitokset tietenkin meidän ahkeralle päivittäjälle...olikos se tiitteräinen?

minulla oli eilen vähän niinku baby shower kutsut,että juhlittiin tulevaa äitiä.en ole aikasemmin tuollasia saanukkaan,vaikka 2 lasta olen jo ehtinyt hommata.mutta parempi myöhään,kuin ei milloinkaan.vieraat toivat jokainen tullessaan sinne jtn syömistä,helpotti emännän hommia,kun ei tarttenut niin paljoa ite väsätä.sitten siellä oli samassa se alusvaate-esittely,sorruin sitten itelle ostamaan todella ihanat liivit imetyksen jälkeiselle ajalle,kun rinnat ovat taas normaalissa koossa.kunpa sopisivat vaan sitten.

muutama vieras oli vielä ruuan lisäksi innostunut ostamaan minulle ja vauvalle lahjoja.sai mm.sänkyyn pupu mobilen,vaatteita,soittorasian ja sellaisen soivan pikku pehmolelun vaikka vaunuihin tai kaukaloon.olin todella otettu lahjoista ja yleensäkki koko päivästä.tämä oli nyt odotuksen loppuhuipennus =) suosittelen muillekki tällästä päivää...ennenkaikkea nyyttäri periaatteella,niin helpottaa tulevan äidin jaksamista ja emännöimistä.muutenkin vieraat oli ajattelevaisia kun tarjoutuivat auttamaan keittiössä pöydän kattamisessa jne....kiitos vaan kaikille vieraille,jos joku heistä sattuu tätä lukemaan.voin vaan sanoa että onneksi omistan ihania ystäviä,niistä kannattaa pitää kiinni,ovat nimittäin harvassa!

tulipas taas vuodatettua,herkässä tilassa,kun olen nyt...pelottaa nyt todenteolla jo tuleva synnytys,mitä lähemmäs mennään la,niin sitä enemmän pelottaa.kukas muu se täällä pelkäsi synnytystä paljon?lityn siis joukkoon ankeaan....harmittaa todella paljon,kun joutuu pelkäämään niinkin mahtavaa kokemusta kuin synnytys.enkä osaa apua siihen hakea,neuvolassa olen kyllä asiasta maininnut,mutta eivät tee asialle mtn.sanovat vaan että kyllä se siitä hyvin menee,entä jos ei menekkään ja on taas samanlainen kuin aikaisemmat synnytykset?sitten kaiken huipuksi tämä pelko epiduraali/spinaalipuudutuksesta,että jos olen todella kipeä ja haluaisin nuista jommankumman,niin uskallanko sitä ottaa,kun viimeksi tuli se kamala päänsärky spinaalista....kääk...olkaa onnellisia keitä ei synnytys pelota!!!!!

että tämmönen sunnuntai täällä...anteeksi vuodatukseni,tänne on vaan niin helppo kirjoittaa ja odottaa saavansa apua etes täältä :'( :ashamed:

virpi1980 rv35+4
 

Ai niin kuukausi vaihtui...suuri kiitos TITTERÄISELLE uudesta ketjusta ja päivittelystä :D
Tosi kiva tuo syntyneet osio tuola lopussa :heart: niitä on ihana seurata!!

virpi voi miten ihanat kutsut sulla on ollut =) aivan ihania ystäviä kyllä omistat kun tuollaset järkkäsivät :heart:

Täälä oma napa paukkuu ja olo on taas vaihteeks ahistava :kieh: kiva juosta pojan perässä maha kivikovana vähän väliä ja hengästyn jo pelkästä istumisesta! Huih miten tää voikaan olla näin tuskasta taas vaihteeks :ashamed: en ees viittinyt syödä ruokaa ku tuntuu ettei mahaan mahdu yhtään mitään!aivan täys ähky olo ja mieli tekis vaikka mitä syödä...varsinkin kaikkea makeaa :p :kieh:
no joo mentävä vaipan vaihtoon,poika tuoksahtaa sen verran että pesulle mentävä :wave:

 
aika se vaa menee nopeaa (hyvä vaan :D )jo huhtikuu!onnea niille jotka ovat saaneet jo vauvan!! :flower: vauva liikkuu ahkerasti,olo on jo melko kömpelö kävelyyn lähteminen sattuu alapäähän (ilmeisesti johtuu siit ku vauva painaa alhaalla?) ois äkkii se lääk.neuvola ni tietäs onko alhaal viel tapahtunu mitn :kieh: ois ihana saada jo vauva sykkyyn taas :heart: :) no onnels ei enää ole kauan odotusaikaa jäljellä,vaik ihanaahan tää odotus on ainaki välillä mitä ny joskus tulee et voi vitsit et syntys jo ku masuli on iso eikä vaatteet mahu päälle :headwall: :LOL: iloista pääsiäisen odotusta kaikille!!jaksakaahan hyvin!!


t.maitsu83 ja vauva 35+5
 
moonlight harmaana
Kiitokset alkuun Tiitteräiselle kun jaksoi alkaa listaa päivittelemään!

Ja täällä tosiaan on narsissit ja muut kukat jo aivan kukallaan täällä Norjassa, tänään ollaan maattu takapihan terassilla t-paita päällä koko päivän ja kivasti on tarttunu aurinko..

.Kaukomaija, missä päin norjaa sä asut jos saan kysyä? Ja kauanko olet ollut, jos vaikka olis jotain asioita joita vois jakaa..?

Mulla kans on alkanu kyllä hieman tuo synnytys hirvittään, mutta onneksi siitä ei ole kokemusta niin ei niin voi pelätä etukäteen. Ja parempi on yrittää olla vaan miettimättä niin ei ole niin paniikki.
Ja toinen mitä ajattelen tälleen turhamaisesti, on se että mitäs jos lapsivedet meneekin keskellä yötä ja koko meidän uussänky lainehtii sitten sitä vettä.. heh.. Toivottavasti se olis sitten vain muutaman tippaa jos vedet menee, eikä silleen kahvikupillista kerralla niinku äidilläni esim. meni.No kaikki aikanaan.. mutta kun on kotona, niin on niin paljon turhamaista mietittävää..

Nyt taidan alkaa sohvalle vaakatasoon ja katsomaan tv:tä..
Joten kaikille kivaa illan jatkoa!

Moonlight
 
Löytyi jo TuiKKu, sokea minä :ashamed: Joten väärä hälytys!! =)

Ei alkanu tyttö nukkuun niin pika kuulumiset.

Meillä kävi 11 trullia ja sit käytin neitiä siskon luona. Matkan hoki lorua mut ei tietty alkanu sanoon kun sinne päästiin. No, onhan tuo vielä pienikin, ujostutti.

Ja ei kiittämistä päivittämisestä, Commander on jo tehnyt sen suurimman työn, että kiitos Hänelle. =)

Vauva potkii ja voi hyvin siitä päätellen, kaikki ok täällä päin.

Luin uudelleen sen Rassen jutun vielä kun aamulla vaan pikaseen. Tosi ihanaa että pieni ihan itse jo hengittelee ja sydänkin oli ok. Siitä se pikkuinen lähtee vahvistumaan :heart: :hug: vaan sinne teille ja voimia kovasti!!

Josko nyt sinne nukkumatin maailmaan (ainakin neiti)

Tiitteräinen ja Tyttövelivauva 34+5
 
Hei!

Kiitos tuhannesti Tiitteräinen, että otit päivityshomman hoitaaksesi. Ja tuo oma syntyneet-osionsa on kyllä ehdottomasti paras tapa, sieltä ne on helppo tarkistaa. Pitäisikö synnyttäneet poistaa odotuslistalta? Näkisi sitten selkeämmin, ketkä vielä odottelee h-hetkeä.

Katsotaan missä vaiheessa minä jakaudun, josko ottaisin sitten toukokuun alusta homman uudestaan, niin saat sinä synnytellä rauhassa. Nimittäin tällä hetkellä todellakin tuntuu, että ei se sinne huhtikuun loppuun mene. Tämä päivä ja varsinkin ilta on ollut kyllä niiiin täynnä merkkejä lähestyvästä synnytyksestä, että saa nähdä. Ei pitäisi toivoa liikaa, tiedän, mutta on vaikea olla ajattelematta, että synnytys lähenee kun supistukset alkaa kunnolla tuntua. Tosin mulla on takana se eilinen 600 km ajomatka, mikä voi kyllä vaikuttaa, vaikka sen aikana ei ollut mitään supistuksia eikä muita ongelmia.

Mulla on siis ollut sellaista tutun tuntuista "outoa oloa" ja supistuksia koko päivän. Kivut tosin ovat tuntuneet vaan selässä, nyt iltaa kohti ovat siirtyneet myös jonkin verran etupuolelle. Nyt jo tuntuvat sen verran, että hiki valuu ja tekee mieli pidätellä hengitystä. Kävellessä ja seisoessa supistuksia on tullut lähes koko ajan, mutta nyt illalla ovat ruvenneet tulemaan noin kerran 30 minuutissa myös istuessa/maatessa. Ja emättimessä on aikamoisia kipuja. Tällä kertaa nämä varmasti vielä menevät ohi, mutta on ihan kiva, että tulee jo näinkin selkeitä supistuksia :)

Rasse: ihana kuulla, että kaikki on niin hyvin! Jaksamista pienen sairaala-aikaan :hug:

Ehkäisystä: mä otan varmaan hormonikierukan tai kapselin. Mulla oli ehkäisyrengas käytössä aikaisemmin, mutta mulle se aiheutti hiivatulehduksia ja rupesi luiskahtamaan pois, kun valkovuoto muuttui niin runsaaksi. Eli sitä tuskin enää otan. Pillereistä ei ole löytynyt sopivaa merkkiä, ja lisäksi olen niin lahopää että unohdan ottaa noin joka kolmannen ajallaan, mikä on siis ihan älytöntä rahanhukkaa. Eli siksi nuo em. vaihtoehdot tuntuu parhailta. Tuskin ollaan vauvaa tekemässä seuraavaan kolmeen vuoteen, kun on jo kaksi ihan pientä.

Virpi: Mulla on sitä synnytyspelkoa. Mutta en siis pelkää mitään kipuja tai toimenpiteitä vaan sitä, että lapselle sattuu jotain. Nyt kun tuntuu, että synnytys voisi käynnistyä suht hyvillä viikoilla, niin pelko vähän helpottaa, kun tietää, että lapsi olisi pienempi kuin edellinen, joka siis jäi jumiin synnytyskanavaan. Mutta saa nyt nähdä. Kannattaa pyytää lähete pelkopolille jos pelottaa kovasti, pakko neuvolan on se antaa. Jos ei anna, soita suoraan äitipolille, sieltä antavat ainakin meillä myös aikoja, jos tilanteen selittää.

Nyt taidan mennä pakkaamaan sen synnytyskassin ihan oikeasti, jäi taas viimeksi vähän vaiheeseen...Nyt en uskalla enää sen kanssa odottaa. Ja sitten suihkuun puhaltelemaan supistuskipuja pois.

Commander ja masuvauva 36+4


 
Huomenta !
Commanderille tsemppiä ja jaksuja supistusten kans =) mitenhän yö on mennyt vai joko lähit synnyttämään? :D
hui kun jännittää kuka seuraavaks ilmottelee vauvauutisilla =)

synnytys käy tääläkin mielessä aika usein ja ihme juttu että sitä pelkää nyt enempi...viimeks en pelännyt yhtään vaikka mietinki mut nyt kyllä enempi tulee mieleen et apua :ashamed: vaikka yritän olla miettimättä....se menee niiku menee enkä jaksa stressata asian kans :)
voimia kaikille pelon keskelle...koitetaan olla miettimättä,se kummasti helpottaa kun ei edes ajattele tulevaa :) ja se on onneks niin pieni hetki ja suuri lahja saadaan syliin :heart: vaikka pitäähän sitä synnytystä silti ajatella ja siitä on kiva jutella ;) ainakin jälkeen päin =)
tätä naisen elämää :)

Mulla taas vaihteeks olo vähän kevyempi :D johtuu tietysti siitä etten oo vielä paljoa ehtinyt syömään tämän päivän aikana ;) puuroa söin pojan kans ja muuta en ottanut jos vaikka olis hieman kevyempi olla :whistle:
Ei tämän kummempia....täytyy taas mennä ennenku poika ehtii kaivella roskikset :x
päivänjatkoja kaikille :wave:

mmamaa 32+2
 
Pilviset huomenet!
Täältä pääsiäissiivoilun keskeltä kirjoitan..matot ja petivaatteet vein jo ulos,ja pölyjä osa pyyhitty. Imurointi taitaa jäädä myöhemmäksi päivälle,saa isäntä sen hoitaa.Se imurointi kun käy jo selälle.
Tänään onkin pakko suorittaa tuo siivoilu,kun tänään keli vielä suht hyvä,huomenna äitipoli-käynti/ultra,ke tai to tulee sit mun ex-koulukamu kylään B) Sitten jos mä pääsiäiseksi lähtisin kotipuolessa käymään,isäntä kun on töissä pääsiäisen aikaan,tienaamassa vaunu-ja kaukalorahoja :whistle:

No mutta joo...tällästä tällä erää.. Tenava ilmoittelee ihan reilusti itsestään,tuntuu että muksii nyrkillä tai jalalla(tai jollain) välillä oikeelta ja välillä vasemmalta ylävatsasta itsensä ulos :D

Nyt pikkusen vaa surffailua netissä ja sit homma jatkukoon...jos jaksaa..niinhän tuo rupes vätystämään \|O

TuiKKu ja Tenava 33+3
 
Bruschetta harmailee
Onnea kaikille synnyttäneille. :flower:

Täällä kaikki on sujunut muuten hyvin, paitsi liitoskivut vaivaa taas aika mukavasti. Samoin viime yönä alaselkä vaivasi jonkin verran.

Vauvalla luulen olevan kaikki hyvin, potkuja satelee ja liikkuu ihan mukavasti. Välillä potkut tekee kipeää. =)

Supistuksia on tullut, luulen että ne on vielä harjoutuksia, mutta välillä tuntuvat jo aika kovilta.
13.4 on aika äitipolille sokerien takia, pitää samalla muistaa kysyä asiasta.

Tänään on paasto sokeri aika labraan 11:00.
Jotenkaan ei yhtään huvittaisi mennä, kun joudun ottamaan pojan mukaan.
No onneksi neuvolan puolelle voi mennä pojan kanssa leikkimään.

Viime kertaiset neuvola kuulumiset (29.3):

*Paino on tippunut viimeisestä -25g.
*RR: 122/77
*Valkuaiste ei ollut pississä, mutta sokeria oli 1+.
*Sf mitta: 30cm.
* Rt, sydän äänet +(130), liikkeet ++.

Täti vielä paineli mun masua ja koitti missä asennossa vauva on, ja vauva jo olikin oikeassa asennossa.


Bruschetta rv32+4
 
Moi vaan kaikille ja erityiskiitos Tiitteräinen!

Tukholman-risteilyltä on palailtu ja hyvin meni reissu. Kevät on siellä on jo ihanan pitkällä ja sää suosi muutenkin, oli ihanan kesäistä. Kevään ekoista kukista ja auringoista nauttiia aivan erityisesti. Lapset ehtivät vielä virpomaankin sen jälkeen kun palattiin. Meillä kävi tosi vähän virpojia, joten palkkoja on nyt paljon jäljellä. Ehkä niitä voi hyödyntää tytön synttäreillä 2 viikon päästä jotenkin. Synttäripäivä olisi oikeasti vasta huhtikuun lopulla, mutta pidetään 2 viikkoa etuajassa, ettei tule pientä yllätysvierasta juhliin!!

Kyllä myös muutamaan otteeseen reissulla ja sen jälkeen tuli selllainen olo, että onko tämä menoa nyt. En kyllä jaksa uskoa, että mulla olisin niin hyvä tuuri, että tämä vauva syntyisi ennen aikojaan! Joten yritän olla innostumatta liikoja. Vauva myös vääntää itseään niin kauheasti, esim. tästä istuma-asennosta hän ei tykkää ollenkaan ja puskee jaloilla vastaan niin että on pakko ottaa kunnon takakenoasento, että molemmat mahdutaan.

Ehkäisyjä tuskin aletaan käyttää tän vauvan jälkeen, kun ei ole tätä ennenkään käytetty. Voisin kyllä ottaa keskiviikon neuvolalääkärissä puheeksi, että laittaisi lähetteen piuhojen katkaisuun samalla. On ihan selvä, että tämä on meidän viimeinen vauva, joten sittenhän ei mitään yllätyksiä pääsisi tulemaan.

terveisin Vanilja 35+3
 
Morjensta

Täällä meillä alkaa tunnelmat olla aika kurjat... kun lapsi ei vaan ole kääntynyt ja multa on usko loppumassa sen kääntymisen suhteen. Mitäpä se nyt pyörisi kun tila loppuu, kun ei ole muussa asennossa möllöttänyt koko raskausaikana (tai no eiköhän silloin ihan aluksi lillunut ympyrää). Mie näen jo painajaisia siitä sektiosta ja itkeskelen täällä yksinäni. Mies on jo vähän huolissaan... Se tosin on myös siitä sektiosta huolissaan, se on molemmille ihan kauhun paikka. Voi elämä miten tää nyt tämmöiseksi meni tää loppuaika meni :'(

Aluksihan kammosin sitä että synnyttäisin taas reiluisti yliajalla jonkun iiiison jöötin, nyt sekin vaihtoehto alkaa tuntua hyvältä :ashamed:

No, anteeksi taas purkaus, näin aamusta kauhupainajaisten jälkeen asia on aina eniten pinnalla.

Jabba 33+5

Mitens muut toukokuiset joilla lapsi oli vielä perätilassa? Onko kääntymyksiä tapahtunut?<br><br>
 
Heippa kaikille :wave:

Ja tervetuloa Tuikku mukaan pinoon :) :hug:

Tiitteräinen, kiitos päivityksestä :hug: Tuo syntyneet-lista tuonne alas on tosi kiva juttu, kannatan :D Ja samoin kannatan sitä, mitä Commander ehdotti, että poistetaan odottajat-listalta ne jotka ovat jo synnyttäneet, niin vähenee porukka sitten pikkuhiljaa sieltä yläpäästä tuonne alaspäin ;)

Virpi, ihanilta kuulosti sinun juhlat :) Oli varmasti kyllä tosi mukavaa, että ystävät muistivat pientä lahjoilla! Tsemppiä synnytysjännitykseen :hug: Täällä kanssa jännittää tuo vauvankasvu eniten :ashamed: Nyt kun kaikki näyttäisi olevan ok (mikä on aikamoinen ihmekin :whistle: ), niin käynnistystäkään en varmasti saa. Eli ties minne asti odotellaan...

Vaikkakin minulla on ollut myös sellainen olo muutaman päivän, että ei tämä voi pysytellä laskettuunaikaan asti masussa :whistle: :D Mutta tietty, kun siltä tuntuu, niin nyt varmaan odotellaan toukokuun alkuun asti :LOL: Se äitipolin lääkäri tosiaan katsoi sen kohdunsuun silloin torstaina ja sehän oli ihan pehmeä ja helposti meni kuulemma kanavan läpi sormet ja pää tuntui. Kanavaa oli kuitenkin se n.2cm jäljellä, ettei nyt ihan auki olleet paikat :whistle: Viime yönä heräsin kovaan paineeseen alapäässä, tuntui erityisesti juuri kohdunsuulla ja peräsuolen alueella tuo paine, sorry tarkka kerronta :x :ashamed: Masu oli ihan kivikova ja vauva oli ihan hiljaa masussa :/ Tätä kesti jonkin aikaa, en jaksanut kelloa seurata, kun oli niin kipeä olo kuitenkin. Mielessäni ajattelin kuitenkin, että no niin, nytkös tästä kohta lähdetään :eek: :D Tilanne kuitenkin "laukesi" ja sain nukahdettuakin uudelleen. Vauvelikin liikahteli heti kun kova paine loppui ja masu palautui vähän vähemmän kovaksi.

Toivon kyllä tosiaan ihan todella, että vauveli päättäisi tulla etuajassa. Onneksi se äitipolin käynti aikaistui nyt sillä viikolla, eli 16.4 mennään seuraavan kerran! Silloin viikkoja jo 37+4 ja silloin meillä on jo muut olleet maailmassa :whistle: Meillä on vain tosi kurja tilanne, kun kaikki asiat tuntuivat nyt kasaantuvan... Miehellä on kertausharjoitukset 24-26.4 ja juuri silloin on isovanhemmat Yhdysvalloissa :/ Olin jotenkin unohtanut tuon kertausharjoituksen ja ehkä jotenkin ajatellut, että no, kyllä vauva on silloin jo syntynyt :ashamed: En odota laisinkaan innolla niitä kolmea päivää, kun saan yksin jännittää täällä lasten kanssa, että milloin tulee lähtö ja isovanhemmatkin on poissa :\| No, onneksi on sisko ja miehen vanhemmat vielä, mutta ainahan heilläkin voi tulla jotain estettä.. Mies on tuossa kertausharjoituksessa vielä sellaisessa tehtävässä, että hän ei voisi olla poissa sieltä... No, jos on pakko, niin kaipa he ymmärtää... Pelkään tosi paljon sitäkin, ettei mies ehtisi mukaan synnytykseen. Hänestä on aina ollut valtava apu ja tuki, en kyllä tiedä miten ilman häntä pärjäisin..

Viikonloppu oli meillä ihan älyttömän raskas :ashamed: Mies oli töissä ja minä lasten kanssa kotona, onneksi kuopus oli mummolassa. Omien lasten lisäksi oli vielä siskon koira ja poika hoidossa :whistle: En halua edes muistella koko viikonloppua, itku tuli useaankin kertaan :ashamed: Tuntui vain, etten kertakaikkiaan jaksa sitä härdelliä :snotty: Tykkään kyllä eläimistä, mutta en tässä olotilassa, kun haluaisin olla vain rauhassa :D Onneksi tytöt hoitivat koiraa todella mahtavasti, ei minusta lenkittäjäksi olisi ollutkaan :ashamed: Inhottavaa todeta, mutta huokaisin helpotuksesta, kun siskon auton perävalot häipyi eilen pihasta :whistle: :D :ashamed: :ashamed: Mutta eikös se liene aika normaalia, että tässä loppuvaiheessa käpertyy enemmän itseensä ja oman perheen pariin...?

Poika on tänään ekaa päivää kotosalla hoitoputken jälkeen :) Ihanasti leikkii tuolla omassa huoneessaan ja kohta lähdetään haukkaamaan happea auringonpaisteeseen B) Nyt hän onkin sitten kotona aina siihen asti, että menen joskus hamassa tulevaisuudessa takaisin töihin! Seurakunnan kerhoon hänet aion kyllä ilmoittaa syksystä lähtien. Ja yhdessä käydään sitten muissa kerhoissa.

No niin, romaani tuli taas kirjoitettua :ashamed: Mutta voima :hug: kaikille, joilla vaivoja! Täällä liitoskivut vaivaa myös kovasti ja aina kun istuu näin pidemmän pätkän, niin ylöslähtö on tuskaa :x

Tsemppiä kaikille ja voimia loppuaikaan!

parasta aikaa ja masukki 35+4 :heart: <br><br>
 
Terve kaikille :wave:

Viikonloppu meni tosi nopeasti. Mies sai vihdoinkin pinnasängyn koottua. Itse sain vähän käytyä läpi lasten vanhoja vaatteita ja löysinkin vauvalle käyttökelpoisia asuja. Nyt pitäisi vaan saada pestyä ne.
Hyvässä alussa ollaan mutta silti on vielä tuhat asiaa tekemättä ja kohta iskee paniikki. Onhan tässä tietysti vielä aikaa mutta näillä supistuksilla mitä mulla nyt on niin tuntuu, ettei aikaa ole enää paljoa. No täytyy vaan toivoa että päästään vielä jokunen viikko eteenpäin.

Kiva, että viitsit Tiitteräinen päivitellä listaa =)

Jabballe :hug: Toivotaan, että vauva nyt kuitenkin vielä tekisi pyörähdyksen.

Ehkäisyä olen kanssa pohtinut mutta en oikein tiedä mikä olisi hyvä vaihtoehto. Noi hormonaaliset jutut saa mut aina jotenkin sekaisin...muutenhan en ole :whistle: :D
Ja harmittaa, kun noita ei-hormonaalisia vaihtoehtoja on kauhean vähän. Kumin kanssa ei jaksa pelata, kuparikierukka ei ole kuulemma?? kauhean miellyttävä. Siitä voi kuukautiset tulla runsaiksi ja kivuliaiksi. Sterilisaatio on mun mielestä kuitenkin vielä liian lopullinen, vaikka lapsiluku nyt tuntuukin tämän jälkeen olevan täynnä.... :/ ehkä... :p =)
Onneksi tätäkin asiaa kerkee vielä miettimään.

Kohta lähdetään pikkuneidin ja anopin kanssa kenkäostoksille, joten :wave:

Räppänä rv 32+ 4
 
Kiitos vaan,mukavahan täällä on kirjoitella =) Mukavasti paistelee aurinkoinen nyt,aiemmin aamulla näytti,että tule pilvinen päivä,mut ei onneksi.

Mulla oli neuvola viime ti(27.3).Eli viikolla 32+4.
*Paino oli laskenut ed.2 vkon aikana 200g/vko.
*RR 109/74
*Virtsa puhdas.
*Sf 31.
*Rt
*Liikkeet ++
*Syd.syke +(oli jotain 134 paikkeilla)

Rt-tilassa ollu jo näemmä viikolla 29 :)

Joko sitä viimeisen kk:den aikana käydään viikon välein sit neuvolassa,niinkö se oli? :whistle:
 
Aurinkoiset huomenet täältäkin!

Aamupalat syöty ja kohta neitin kanssa pihalle haravoimaan ja koiraa ulkoiluttamaan. Kyllä huomaa että on koira hoidossa, koko ajan sais olla imuroimassa kun kantautuu tuota hiekkaa tassuissa sisälle.

Oma olo nyt ihan OK, kun en ole pariin päivään oikeen kunnolla mitään tehnyt, muuta kuin normaalit kotiaskareet ja vähän leipomisia. Iskias ei enää onneksi (ihme kyllä) vaivaa mutta liitoskivut sitten tuli tilalle. Eilen illalla nukkumaan mennessä tuntui että tuo vauva oikeen porasi itseään alemmas, tuntui sen verran ikävälle. Jospa se vähän taas laskeutui tuonne. Viimeksi neuvolassa sanoi, että pää on jo aika alhaalla mutta liikkuu vielä ettei ole kiinnittynyt. Ja taas povasi (kerroinkohan jo :ashamed: ) pitkää lasta kun kuulemma maha niin täys ja pää ei kuulemma niin isolle tuntunut. Niin sanoi tytöstäkin ja se oli vaan sen 49 cm. Tiedä sitten, vaikka voi tämä vähän isompi olla kun neiti mut ei se haittaa, kun hän kuitenkin oli sen alle 3 kiloa.

Jabba toivotaan ihmettä, että säästyisit sektiolta. :hug: Yritä olla ajattelematta asiaa (helppohan se on mulla sanoa, kun en itse osaa pelätä yhtään mitään vaihtoehtoa).

Mua mietityttää vaan se, että osaan ajoissa lähteä synnyttämään ettei menis niin täpärälle kuin esikon kanssa. Puudutuksiakaan en ole edes miettinyt, jos ei sen kipeämpi synnytys ole kuin ekakaan niin tuskin otan mitään, mutta kaikki sitten omalla painollaan. Katsotaan kuin äijän käy :LOL:

Ehkäisyä en ole miettinyt, enkä mieti!! =) Esikoista odotettiin 3 ja puoli vuotta, sitten ajateltiin että toinen saa tulla kun on tullakseen, no siihenkin meni 3 vuotta. Ja meidän lapsiluku ei toivottavasti vielä ole täynnä, joten lisää saa tulla kun tulee. Se on kun sitä ei voi itse päättää tuleeko niitä vielä vai ei. Toivon kyllä että tulee =)

Minä kanssa vähän toivoisin kyllä että tämä syntyis jo huhtikuun lopulla, alan olla jo vähän malttamaton :ashamed: =) Vaikka hyvää kannattaa odottaa =) Esikoinen syntyi 39+1, toivottavasti ei ainakaan pidempään mene.

Mutta, poistelen listalta tästä lähin synnyttäneet ja siirrän tuonne alas. Tytöllä ja koiralla kuulostaa olevan hauskaa, täytyy mennä katsomaan mitä tekevät.

Aurinkoista päivänjatkoa kaikille!

Tiitteräinen ja Tyttövelivauva 34+6
 

Hyvät huomenet!!!!

Kiitokset ahkeralle päivittäjälle ja mun synnytys paikka on Pohjois-Karjalan keskus sairaala.... Nyt kun jopa muistan sen laittaa.. =)

Mua kans jännittää synnytys vaikka on vielä 8vko laskettuun mut ei houkuta uusia ambulassi synnytystä... (Enkä sitä myöskään suosiitele kellekkään!) Täytyy vaan toivoo että todella osaa lähteä oikeaan aikaan matkaan ja että perille ehtii.

Pikku alku supisteluja on ollut mut mietoja ja aika vähän. Eikä ainakaan vielä ole liitos kivutkaan tullut, edellisen kanssa olivat niin pahoja etten päässy sängystä ylös... Parina yönä on ollut aivan uskomattoman kipeät suonenvedot ja sit on jalka ollut koko päivän kipeä. Toko liikkuu hyvin; välillä tuntuu että yrittää tulla nahasta läpi kun mekastaa niin kovaa... Pikun nimi toko muuten tulee toukka kolmosesta (edelliset oli toukka ja toka (toukka kakkonen))

Pitäis varmaan lähteä tyttöjen kanssa vähän ulos. Sais niiltä liian energian pois että vois sitten vähän rennonpaa iltaa toivoa...

Hyvää jatkoa kaikille!!!!!

Hepotyty ja toko tasan 32!
 
heissan

kiitos päivityksestä!
Onnea Rasselle kovasti!!!!!!! :flower: ihanaa.
On ollu kiirettä tässä ja en oo ehtiny edes lukemaan teidän juttuja reiluun viikkoon joten olen hieman pudonnu aiheista. Synnytyspelosta on ainaki ollu juttua. Ite en uskalla alkaa miettii sitä syvällisemmin koska sillee saan iteki sen pelon varmaan aikaseks. Parempi ku en tiiä mitään sen kummemmin vaan menen vaan ja katon mitä se tuo tullessaan.
Laskettuun aikaan olis vielä kk ja tuntuu ettei se tule koskaan jo nyt.
Nyt ku oon ollu kotona niin aika on menny tosi nopeesti kylläki. Viime viikolla ei paljoo tullu oltuu paikoillaan, tämä viikko täytyy ottaa rauhallisemmin.
Olo on ollu tosi jees. Ja viime viikolla neuvolassa oli kaikki kunnossa. Torstaina olis neuvolalääkäri. Odotan kovasti et saan kuulla olisko tuolla alhaalla tapahtunu jotain ;)
Koittakaa pärjäillä.
 

Yhteistyössä