Toukokuun Tuhisijat tammikuussa <3 <3 <3

Alkuperäinen kirjoittaja Siksakkia:
Alkuperäinen kirjoittaja Nara:
Sehän riippuu siitä jääkö siellä sokerirasituksessa kiinni vai ei. Mä kävin jo aikoja sitten sen ekan kerran ja sillo ei ollut ku vika arvo kohdalla ja sen seurauksena seurattiin paastoarvoa joka on nyt sekin koholla eli uudelleen sokrurasitukseen. Esim jos pissasta löytyy sokeria tai paasto nousee joutuu sinne uudestaan. Jos edellisessä raskaudessa ollut niinku mulla rd pitäisi rasituksessa käydä jo ennen rv 16 viikkoa jolloin ei välttämättä jää edes kiinni koska se insuliinin eritys vähenee vasta sillo rv 26 ne on ne varsinnaiset narahdus viikot. En vain omalla kohdalla tajua miksi menen uudestaan kun olen jo tarkoissa seuronnoissa.

niin täällä ei kyllä joudu automaattisesti uudestaan jossei mitään uutta ilmene niinku nuo edellä mainitut asiat.
Mulle se neuvolan terkkari sanoi että ne uudet suositukset on valtakunnalliset, luki sen ohjelapunkin. Kuulema kaikkialla ei vielä olla niitä vaan otettu käyttöön.
Mulla ei ollut esikoista odottaessa raskausdiabetesta ja tässä odotuksessa ensimmäisessä testissä kaikki arvot normaalit. Eli ei mitään seurantaa ja neuvolan tikku-testissäkin joka kerta ollut kaikki ok. Mutta SILTI se tehdään uudelleen.
Ja nykyään siihen testiin joutuu meidän neuvolasta melkein kaikki, eli olikohan alle 25v. normaalipainoinen ensisynnyttäjä jolla ei ole lähisuvussa diabetesta ainoa joka ei siihen testiin joudu.
Mulle siellä ekassa neuvolassa täti vaan sano, et sokerirasitus on sitten myöhemmässä vaiheessa. Vielä en ole ollut yhdessäkään ja toivottavasti se yksi kerta riittääkin. :$ Mä en ees ole varma, tehäänkö se tossa meiän terveyskeskuksessa, vai joudunko ajeleen tonne isompaan keskustaan, kuten ultrakin on siellä. Kauhee setviminen vaan, et pääsee sinne, kun ei noita lapsiakaan oikein sinne viitsi mukana raahata. Nehän tylsistyy siellä ja senhän tietää mitä sitten käy... ne levittäytyy sinne kukin omaan suuntaan ja "tuhoovat" kaiken mikä eteen osuu. (No ei nyt ihan, mut melkein ;) ) :LOL:
Se tosiaan on totta, että sinne laitetaan melkein järjestäen kaikki nykyään. Esikoisesta en ollut siellä, mutta sillon olikin vähän eri säännökset sen suhteen. :whistle:

Mun täytyykin sitten huomenna kysellä neuvolassa sitä odotus-kirjaa. Hyvä että on tullut täällä "puheeksi". =)

Synnytykseen olen joka kerta mennyt avoimin mielin, ilman mitään suunnitelmia. Nytkin avoimin mielin olen menossa, mutta sitä on pakko suunnitella, miten sinne mennään. Joko käynnistys tai sitten ambulanssi taitaa olla mun vaihtoehdot. Matkaa on kuitenkin 90km ja täytyy varautua edellistäkin synnytystä (1h36min) nopeempaan synnytykseen. Vaikka eihän se sanottu ole, että seuraava sen nopeempi olis, mutta tähän asti ainakin joka kerta on nopeentunut.

 
Heips!
Olipas paljon aiheita taasen=)
kahvia join ihan alussa, sitten oli parin kuukauden tauko, kun teki niiiiiin pahaa se hajukin ja nyt sit taas tulee juotua aina välillä muki-pari... ja tiettekö... coca-cola!!! AH, mikä taivas!!! En juuri koskaan oo juonu cocista, mutta nyt välillä on olo, et on ihan pakko saada ja kun sitä lasillisen juoni voi pyhä sylvi... olo on ku ei ois koskaan parempaa saanu... kummallien raskaus=)

mun mielestä seesteisyys ja raskaus ei sovi yhteen... koko ajanhan tapahtuu jotain. Esikoista odottaessa olin kyllä ku viilipytty, oman isänikin mielestä olin kovin rauhallinen ja lempeä toisin kuin normaalisti ja nyt tässä raskaudessa rauhallisuudesta ja lempeydestä ei voi puhua mun kanssa edes samana päivänä. Tulisuus ja tempperamenttisuus on vielä höystetty kipakkuudella ja lyhyellä pinnalla.... mies välillä sanookin että ei enää yhtään meille, kun sä olet noin kamala... ollaan tyttöä tässä veikakiltu, mutta olin esikosta ihan varma et on tyttö, mut ei sit ollukaan... eikä siitä ole nytkään takuita vaikka raskaus olis kuin erilainen.

yöjuoksua olen harrastanu ihan alusta asti... varma merkki siitä et meikä on raskaana, illalla pitää petiltä nousta vessaan ennen nukahtamista ja sit 3-5 välillä uudestaan vessaan, ja on ihan hervoton hätä. Onneks nukahan tosi helposti takasin.

Imetystyynyä oon harkinnu jo kattella, helpottas varmaan tota nukkumisasennon löytämistä kun saisi vähän vattan alle ja jalkojenväliin jotain tyynyä. Se vois olla hyvän mallinen siihen tarkotukseen...ja saattas sitä tulla käytettyä imettäessäkin, jos semmonen olis.

Piti niin kauheesti jotain muutakin kirjottaa, mut unohdin... ehkä paree mennä ottaa pienet unet, niin aivotkin virkistyis.

maariana + tiiti 22+5
 
imetystyyny: mulla on sellanen ja osittain on hyvä ja osittain ei :/ joskus sain sen kanssa ihan hyvän asennon ja joskus taas en millään.. useimmiten käytin sitä ihan eri tavalla kuin kuuluisi.. ja niskan takana telkkaa katsoessa aivan ehdoton ollut nyt jälkikäteen ;) niin ja tein sen itse! ei vaadi edes paljoa!! piirtää vaan kaavan hevosen kenkä mallisen ja ostaa jotain kivaa ja suht vahvaa kangasta ja ehkä toista päälikankaaksi.. sitten täytteeksi vanua tai säkkituolin palloja! (vanu oli mun mielestä parempi) ulkokankaaseen ostin tarranauhaa ja yhden sivun kiinitin sillä että saa sen ulomman kankaan sitte pestyä.. ei tullu maksaan edes paljoa ja vaikka en tosiaan ole mikään ompelun ammattilainen niin hyvin tuo onnistui ja naapurista lainasin koneen :) niin ja yks hyvä käyttö oli myös se että poika pienenä nukkui sen keskellä usein tyytyväisenä kun laittoi sen sohvalle hevosenkenkä malliin ja poika keskelle, oli varmaan turvallinen olo :)
 
Meidän piti tilata se mosmo-vaunupaketti, mutta kun menivät loppumaan, hankittiin sit muuta. Eilen huutonetistä ostin paketin, johon kuuluu x-lander vaunut ja emman matkarattaat. Vaunut ovat kolmipyöräiset ja limenvihreät, vaikka mies väittääkin, että ne ovat huomioliivin keltaiset (mut se ei erota pinkkiä vaaleanpunaisesta, niin sen mielipiteitä väreistä ei voi ottaa niin tosissaan). Mä oon nyt tosi tyytyväinen, et tuli ne ostettua, tykkään kirkkaista väreistä ja ne toivottavasti ajaa käyttötarkoituksensa.

Ens kerralla on neuvolaläääkäri, meillä niitä on kolme kertaa. Alaselän kivut vaivaavat jonkin verran, erityisesti töissä. Teen jonkin verran yövuoroja ja helposti menevät vielä. Valvominen ei ole suurempi ongelma ja niistä saa sentään jonkin verran lisiä, ni se ainakin auttaa jaksamaan. 7.3 alkaa sitten äitiysloma, aloitan sen 50 päivää ennen la:ta. Eli ei enää kauaa tarvi olla töissä. En kyllä tiedä miten pää kestää kotona olemista. Ja jo nyt kyrsii se, että tulot tippuvat kovasti..

Kerttu & nakki 23+4
 
Mä hankin esikoista odottaessa imetystyynyn, mutta se oli sellainen "matkaversio" eli ilmalla täytettävä, niin en oikein tykännyt siitä. Möin sen sitten pois eikä uutta styroxpallo- tai vanutäytteistä tullut hankittua. Hyvin pärjättiin kyllä ilmankin, mutta voishan sellaisen tälle toiselle hankkia. Oon miettinyt sitä styrox-täytteistä, mutta kertokaahan kokemuksia oletteko sellaisesta tykänneet. Tai sitten vanu, josta Höpöliini jo kertoikin, kiitos :flower:

Siskollani oli sellainen tyyny (täytteenä styrox) ja sanoi että se oli hyvä apu siinä vaiheessa kun vauva nousi istumaan muttei osannut välttämättä laskeutua takaisin maan tasoon muuta kuin kupsahtamalla selälleen. Se tyyny vaan selän taakse niin oli turvallisempi istua vauvan lattialla :)
 
imetystyyny minä ompelin sellaisen pitkän madon, jota ajattelin käyttää myös imetystyynynä... :) Sen kun saa kieputeltua miten vaan ympärille... :D :D

olotila: musta on ihanaa olla raskaana!! :) Mä oon seesteinen, tyytyväinen ja tykkään koko hommasta ihan tosi paljon. :D Raskaana oleminen on kivaa (ainakin vielä) :D

(.) fysioterapeutille sain ajan ens keskiviikolle, toivotaan että löytäis apuja mun selkäkipuun... :( JA tänään päivä on vietetty siivoamalla kuiva-ainekaappia josta aamulla puurohiutaleiden sekaan oli eksynyt ÖTÖKKÄ!!! ja niitähän olikin sitten jos missäkin jauhopussukassa... kaikki roskiin!!! |O |O Riisihärö oli ötökkä joka oli kyseessä. :kieh: No tuli sitten siivottua sekin kaappi!! :LOL:

EM , ötökät ja Dodoliina 22+2
 
mulla oli itse tehty imetystyyny ja käyttämättä jäi. Imetän kotona vain ja ainoastaan makuultaan että tyynyjä ei tarvi.

mä tässä odotan uutta mosmo tarjousta katsoa kulta se kuvastaa. En haluaisi rahallisesti satsata niihin yhdistelmiin kun varmaan hankin vuoden sisään matkarattaat ja heitän yhdistelmät kuikkaan. :p

täällä ei nähtävästi päde vielä rd käypähoitosuositukset. Itse olen niiihin päässyt tuon radiel tutkimuksen kautta. Varmaan ne tänä vuonna alkavat niitä noudattamaan tai sitten ei eheh..
 
EM; kannattaa kurkata vielä lieden taakse josset jo katsonut. Tykkäävät majailla sielläkin. Meillä myrkytettiin taannoin koko talo kahteen kertaan. Ärsyttäviä otuksia kun vielä leviävätkin.

Ihanaa että joku nauttii raskaudesta. Mä en jotenkin tässä raskaudessa nauti ollenkaan. Tosin mulla on todella rankka vuosi takana enkä ole ehkä siitäkään täysin toipunut. Yleensä olen ollut synnytyksen jälkeen täysissä voimissa. Imetyshän lisää sitä jotain hyvänolon hormoniakin. =)
 
heip!!
Kävin tänään taas lääkärillä, kun ne nyt viimeviikolla otti niitä tulehusjuttuja tuolta alapäästä ja olihan siellä se emätintulehdus ja ollu sit varmaa sen 3viikkoa jo.. :ashamed:
Ensin neuvolatäti sano vaan että ei kai sille nyt mitää tarvii tehdä (mitä kyllä ihmettelin!), mutta soitti sitten parintunnin päästä että kyllä tuo olisikin tärkeä hoitaa pois!
Alamaha kivut on kyllä aikas kovia ollu tänää.. toivottavasti ei oo saanu mitää "tuhoa" aikaan jo tuolla alapäässä... :/ että semmosta..

Nasu21: mä oon kans jo kasaillu tota isyyspakkausta mutta viel ois lisättävää jonkii verran.. Onhan tää kummankin ensimmäinen lapsokainen, jos mäkin saan ä-pakkauksen ni pitäähän murunkin jotain saada! :D

T:toukotytsy+masukki 23+4 :heart:
 
onpas pönttö neuvolantäti ollut tottakai tulehdus pitää hoitaa pois sehän voi aiheuttaa ennenaikaisen synnytyksenkin. Itsellä oli kans viime raskaudessa ja antibioottivoiteella hoidettiin.
Mulla on tänään tekemisen puutetta kun asun täällä. :whistle: :p
 
G: me kerrotaan niille sukupuoli ketkä haluaa tietää. Esim anoppi ei haluu tietää ennen kuin vauva syntyy. =) Painotetaan kyllä ettei oo 100% varma tieto.

Me hommattiin vauvalle huoneen seinälle akvaariolamppu =) Oli sen verran nätti kapistus, varsinkin kun fisut liikkuu kahteen suuntaan. Eikä maksanu kuin 9e :D


Guppi: potkiiko ja möyriikö teidän vauvat paljon öisin kun nukutte? :whistle: meidän vauva pitää melkosta rumbaa öisin. *huokaus*

Musta tuntuu että mun masu on valtava. :ashamed: sf-mitta ei kuitenkaan ollu kuin sen 20, joten ei kai se sit tavallista isompi oo, tuntuu vaan.


kissinminttu & pipana 22+0
 
kissinminttu: Kiva toi valaisin =).
G:hen Mä tuos ennemmin laitoinkin, että iltasella vauvat potkii tuonne puoleen yöhön ja sitte on hiljaista aamu 8:n ainakin. En tiedä sitte kuinka tuo pitää paikkansa tulevaisuudessa. Toivottavasti teillä ei ainakaan.

Tulehdus mullakin oli ja kyllä käski hakea lääkkeen siihen.
Mun kaveri ei ainakaan halunnut tietää mitä sukupuolista oli sanottu.

Nara useamman kerran päivässä tulee käytyä lukemassa viestit ja sitten ku itte kirjoittaa ei muista mitä oli kysytty tms kommentoitavaa. :ashamed:

Mulla loppu työsopimus vuodenvaihtees ja sen verran lyhyt aika täs välis ettei mun kannata ilmoittautua työkkäriin ja vielä ku olen sairaslomalla koko ajan...
 
Kissinminttu: En ole kauhiasti huomannut että täällä möyrittäisiin yöllä masussa. Taidan olla sen verran sikeäuninen, etten siihen ole herännyt. Tosin kerran tuossa aamuyön tunteina vessareissun jälkeen havaitsin masussa elämää, mutta se on tainnut olla ainoa kerta... Noh, eiköhän sitä kerkiä vielä huomaamaan :)

(.) Masussa on ollut tänään yllättävän vilkas päivä. Melkein koko ajan tuntuu möyrimistä ja takomista. Ihan kuin yrittäisi punkea itseään mahasta pihalle. Eilen taas ultrassa ei millään suostunut kääntymään toisinpäin, jotta olisi saatu kurkattua pikkuaivojen kokoa. Lopulta sekin sitten onnistui kunhan ensin oli kokeiltu ultraa sisäkautta.

Yllättävän energinen olo on ollut tän viikon. Tuossa eilen sanoinkin kaverille, että voisin vaikka juosta maratonin, mutta kun ei nuo nivuset ym. liitokset tuolla alakerrassa oikein kestä edes rivakkaa kävelyä :(

Täytyy tästä lähteä tekemään huomista kauppalappua, jotta kaikki leipomiseen tarvittavat raaka-aineet päätyisivät mukanani kaupasta kotiin. Ajattelin tehdä huomenna pellillisen lihapiirakkaa sekä leipoa mango-rahko pullia. Koskaan en oo noita pullia tehnyt, mutta mieleen pumpsahti tuollainen idea, saas nähdä miten hyviä tulee...

Fox, 21+4
 
G: vauvan iltarytmi on semmoinen,että alottaa yleensä tossa 8 maissa möyryämisen ja jatkaa vauhdikkaammin sitten kl.22 maissa.. yöllä en oo heränny liikkeisiin tai tuntenut mitään... aamulla sitten 6-7 aikaa masussa heräillään.. :)

Nara: joo niin oli..! se oli joku tuuraaja, kun oma neuvolatäti lomalla.. mutta kuitenkii.. Nyt ihan säikähin kun itsekin lukenut että voi aiheuttaa keskenmenon jos pääsee leviämään kohtuun asti ja jollain menny kesken vaikka kerennyt saada lääkkeet.. :ashamed: mut toivottavasti hoituu tuolla voiteell veks!

Kissinminttu: meillä on tommonen samanlainen akvaariovalo.. sitä on varmasti vaavin kiva seurailla! :heart:
 
Senkin hullut - tekstiä on tullut ihan valtavasti. Mies ihmettelee, että mitä luen näin intensiivisesti :D Se ei ymmärrä palstailun ideaa...

Kuopiossa noudatetaan niitä nykyisiä ohjeita raskauden seurannan ja esim. just sen sokerirasituksen suhteen. Asia koskee siis minuakin, kun siihen joutuu kaikki yli 25 v. synnyttäjät (vai oliko se ensisynnyttäjät..?) No, joka tapauksessa joudun siihen ja syy on juuri tämä. Neuvolassa olen käynyt sen 10 viikon jälkeen noin kerran kuussa. Kerran olen jo ollut lääkärineuvolassa ja ensi kerralla on sitten toisen vuoro. Yhteensä lääkärin näen kolmesti, jos kaikki menee hyvin.

Sukupuolesta
ollaan kerrottu parhaille ystäville, mutta ei sukulaisille. En kestäisi sitä vaaleanpunaisen tulvaa anopin suunnasta. Joten parempi olla ylipäätään kertomatta. Työkaverit ovat udelleet, mutta en ole kertonut. En tiedä miksi.

Imetystyynyä en ole oikeastaan ajatellut. Ystävä kyllä kehui, ehkä hankin. En kyllä ole koskaan nähnyt sellaista edes käytössä.

Isyyspakettia en taida tehdä. Olen pikkuhiljaa ostellut ja antanut miehelle jotian pikkujuttuja. Kaksi kirjaa olen hankkinut, suomalaisen "Isä syntymässä" ja aavistuksen verran humoristisemman "Vauva- omistajan opas". Molemmat vaikuttavat ihan käytännöllisiltä opuksilta.

Täällä vauva liikkuu kovasti myös öisin ja välillä se kyllä pitää ihan tosissaan hereillä. Toki juoksen vessassa joka tapauksessa 1-3 krt, niihin se varmaan herää.

Työkiireistä ja uupumuksesta huolimatta olo omassa kehossa tuntuu aivan ihanalta. Raskaus siis ainakin tällä kertaa sopii minulle. Eilen kävin syvävenyttelyssä ja sain siellä alaselän kivunkin karistettua pois. Nyt lupaan käydä siellä taas joka viikko, niin pysyy kroppa kunnossa. Näin ainakin toivon.

Nyt koiran kanssa ulos. Hyvää vointia kaikille!'

Ai niin. Komeita masuja teillä. En vieläkään ole saanut aikaiseksi kuvaa tänne...

PilkkuPantteri ja Jyvä 23+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja kissinminttu:
Guppi: potkiiko ja möyriikö teidän vauvat paljon öisin kun nukutte?
Mä en tiedä, nukun onneksi vielä sen verran sikeästi :D Iltaisin kun meen nukkumaan, yleensä silloin potkii. Ja aamulla kun esikoisen kanssa herätään niin pian alkaa vauvakin liikkua. Kai hän jo kuulee niin hyvin äänet ja haluaa olla mukana jutuissa :heart:
 
Fox82 Tuo Pilkkupantterin mainitsema Vauva omistajan opas, on hieman sellainen huumorityylillä kirjoitettu opas. Asiaa, mutta se on vain kerrottu hieman erilailla. Sopii erityisesti isille, jotka insinöörejä tai muuten erityisen kiinnostuneita teknisistä vempaimista. Kirja on siis kuin television käyttöohje. Me saatiin tuo joululahjaksi kavereilta. Mä oli kuolla nauruun, kun luin takakannen ekan virkkeen, joka menee näin " Vauvanhoitoa niin, että insinöörikin ymmärtää". Meillä mies on jo aiemmin valmistunut insinööri ja minäkin juuri ennen joulua. Oli kaverit keksineet nappilahjan.

Muuten täällä voidaan hyvin. Mä voisin ehkä kuulua siihen sarjaan seesteiset odottajat. Kaikki on hyvin. Tosin hiiva ehkä vaivaa, mutta lääkitsisin sitä itse ja ehkä nyt on menossa pois (toivottavasti). Mutta kaikki muut raskauden ajan krempat ovat vielä tulematta. Tosin luultavasti tämä kaikki on vain siitä johtuvaa, etten ole töissä ja meillä ei ole lapsia. Jos olisin esim. edellisessä työpaikassani, tod.näk. verenpaineeni huitelisi ties missä ja painoa olisi tullut ainakin 10 kg epäsäännöllisen rytmin takia. Mutta näin siis oikein hyvä. Miehenkin mielestä olen jotenkin paremmalla tuulella nyt raskauden aikana, ei olla saatu riitaa aikaiseksi varmaan kertaakaan raskauden aikana. Mutta tsemppiä krempoista kärsiville, toivottavasti saisitte apua ja helpotusta.
 
Huomenta!

Aikainen lintu madon nappaa..

Tällä palstalla on kyllä tosi paljon ahkeria kirjottajia! Se on mukavaa, koska edellistä odottaessani palstailin kans mut se meidän pino ei ollut kovin aktiivista sakkia, saatto mennä kokonainen päivä välissä ettei kestään kuulunut mitään. Niinpä se omakin kirjoittelu jäi! Mikä sen mukavampaa kun vaihtaa ajatuksia samassa tilassa olevien kanssa. Kavereita kun ei viitsi näilä jutuilla ihan kyllästyttää.

Mä en kans viitsi sitä isyyspakkausta väsätä, joululahjaks ostin iskä-pyjaman ja vauvan huolto-ohjekirjan. Huumorilla tehty sekin.. No vastaanotto oli aika laimea, ja mä tajusin että meidän erilainen huumorintaju on TOSI paljon erilainen.

Imetystyynyä en ole koskaan kokeillutkaan vaikka kaksi lasta olen imettänyt, saattaahan tuo olla kätevä mut sitä ilmankin tulee toimeen!

Täällä on taas kukuttu neljästä asti. Mä en oikeesti ala kun nää yöt on tällasia! Edellinen yö meni pätkänukkumisella, ja nyt olisin ollu väsynyt ja saanut nukkua pidempään eli puol kaheksaan asti niin eikö mun nelivuotias "vauva" sitten valvota..

Sillä on ilmeisesti tämä 4-5 vuotiaan vilkkaan mielikuvituksen vaihe ja sen takia heräilee öisin, on nähnyt painajaista tai pelottaa. Mulla nyt vielä ymmärtämys ja myötätunto lapselleni riittää, mutta miehellä meinaa hermo mennä. Sillä kun ei ole vielä noita omia lapsia kun vasta tämä tuloillaan oleva.. Mulla on kauheet paineet selittää sille että tää nyt kuuluu tähän ikävaiheeseen. Se kun on joissain mielipiteissään niin hemmetin jyrkkä ja muutenkin jäykkis, ja mä sit vähän yliherkkä, niin otan helposti itseeni jos se on kiukkunen MUN lasten takia, vaikka se ei tarkoittaiskaan asiaa niin. No yöllä se tuumas että tähän asiaan pitää jotenkin puuttua, pelottavia tv-ohjelmia ei katsota jne.. NO EIHÄN SE KATO MUUTENKAAN! Mä sit omassa päässäni otan asian niin että mä alan nukkumaan lapseni kanssa samassa huoneessa ettei se pelkäis tai mies häiriintyis tai mikä radikaalimpaa, pakkaan kimpsuni ja lapseni ja lähden toiseen osotteeseen nukkumaan.. No mut en kuitenkaan, ehkä se menee ohi ajan kanssa. Mietin vaan et mitenkä paljon siltä löytyy ymmärrystä omaa lastaan kohtaan, jos sattuu olemaan yöllä valvottavaa sorttia. Tää uusioperhe ei aina kyllä ole ihan paras mahdollinen asetelma. Sitkeyttä vaatii, se on sanottava.

Mutta kylläpäs mä taas olin itsekeskeinen! Anteeksi siitä. Mutta jospa täällä jollain olisi vaikka samankaltaisia kokemuksia tai sit ihan vaan vinkkiä kuinka noi yöt ton nelivuotiaan kans sujuis paremmin niin kiitollisuudella otetaan vastaan!

 
4D-ultraa eilen aloin valmistelemaan ja mies haluaisi mennä. Tosin en ole kertonut hintaa :whistle: Luulee vissiin sen olevan saman hintainen kuin sen varhaisultran. Antaa ensin innostua kunnolla ja sitten se on valmis maksamaan sen :D

Hiivasta ja muista tulehduksista Mulla kanssa valkovuoto on epämääräistä, mutta viimeksi otettu koe oli puhdas. Ei käsitä mistä se johtuu. Mutta pelottaa kanssa, että aiheuttaako se nupulle jotain :ashamed:

Sokerirasitukseen täälläkin joutuu lähes kaikki. Taisi olla, että alle 25-vuotiaat normaalipainoiset, joilla ei suvussa ole diabetesta, eivät mene. Mutta kerran mennään joskus rv 25 viikon paikkeilla. En muista, kun en ole omaa lähetettä vielä saanut. En ymmärrä niitä, jotka joutuvat uudetaan, vaikka ensimmäinen testi olisi ok :eek:

Isyyspakkausta en hanki, koska uskoisin, että se ei olisi mitenkään erityisen mieleinen. Humoristisen kirjan ostin isänpäivälahjaksi viime marraskuussa. Muutakin aion ostella, kun eteen tulee (isä-paitaa yms.). Mutta kun mies itsekin katselee kaikkia sellaisia, niin ostellaan niitä varmaan sitten yhdessä. Meillä mieltää niin, että äitiyspakkaus on meidän kaikkien yhteinen :D Anopillekin viimeksi siellä käydessä näytti Kelan sivuilta, mitä pakkaus sisältää.

Liikkeistä Meidän nupulla ei ole mitään rytmiä. Tai sitten äiti on niin pönttö, että ei ole huomannut :snotty:
 
4D-ultrasta soitinkin heti terveystaloon Tampereelle. Viikoilla 19-26 on suositus ja maksettavaa jää 210 ? + 15 ? dvd-tallenne :eek: Järkyttävä hinta!

Tamperelaiset huomio: Missä muualla Tampereella tehdään 4 D-ultraa kuin Terveystalossa?
 
Mitenkähän muuten Helsingin 4 D-ultran hinnat? Meillä olisi kyläpaikka Helsinkiin tässä helmikuun alussa. Jos siellä tehtäisiin viikonloppuna, niin voisi mennä sinnekin. Mistä kannattaa kysyä?

pian 3 x äippä No on kyllä hinnaneroja. Tuo 135 ? on ihan kohtuuhinta.
 
Heh mua alko huvittaa kun muut kyselee että oletteko kertoneet sukupuolesta heh mä en ole kertonut edes koko raskaudesta :whistle: :ashamed: :D
Saa nähä mihin asti panttaan??? hirveesti ei ole tuttuja ja sukulaisia ei yhtään lähettyvillä. Mä en vaan jaksa mitään kritisointia ja jotenkin tuntuu että parempi ku eivät tiedäkkään...

Mä työharjottelussa katoin kans tuollaista akvaariolamppua, mutta siinä lampussa oli tosi lyhyt se "elin"ikä 2v jos päivässä käyttää 2½h ja sitten se olis roskiskamaa ja se oli kalliimpi..niin en sitten ostanut vaikka nättihän se oli.

Mä jätän 4D suosiolla väliin..en ole kyllä koskaan käynyt siinä mutta olen nyt tässä raskaudessa oikein pihi :p :p kun muistelee viime raskautta niin huh huh mihin kaikkeen sitä rahaa sai tuhlattua..4D:ssähän saa toki tarkkaa tietoa sikiöstä en nyt tarkota että se on turhaan vaan mihin itse viimeksi tuhlasin rahaa hehe...kun oli muka vika vauva heh. :kieh: nyt olen sitten vastakohta saa nähä kuinka kauan.. :whistle:

josko katsois meille tuli vauva...
 

Yhteistyössä