:: Toukokuun Tuhisijat 2009 ::

Heippa!

Yritän pikasesti vähän kertoilla kuulumisi kun en oo taas pitkään aikaan ehtiny sitä tekemään...

Sulo on melkoisen vaativa tapaus. Mahavaivaa jonkin verran edelleen, tosin ne jo hieman helpottamaan päin, cuplatonia ja rela-tippoja oon nyt antanu. Probiootit sai mun mielestä aikaan vaan enemmän ilmavaivoja. Mahavaivojen lisäks Sulo on sellanen tapaus joka ei viihdy kuin korkeintaan pari minuuttia muualla kuin sylissä. Enää ei suostu päiväuniakaan nukkumaan vaunuissa tai sängyssä vaan on nukuttava kantoliinassa. Autossa ei viihdy pätkääkään vaan karjuu kaikki lyhyemmätkin automatkat, kauppaan on turha kuvitellakaan mennä siilätavalla että Sulo olis turvakaukalossa tai vaunuissa, aina on oltava liinassa jos ei halua tehdä ostoksia huutokonsertissa. Onneks on olemassa toi kantoliina, muuten olisin kyllä ihan pulassa. Olen varmaan kauhea äiti, mutta täytyy myöntää että joskus on hieman tuskastuttavaa kun vauva on 24/7 kiinni mussa, päivät roikkuu liinassa ja yöt nukkuu kainalossa. Olis vaan ihan kiva kun joskus voisi tehdä jotain askareita sillai että vauva olis vaikka sitterissä tai lattialla katselemassa, nyt kun on niin kuumaakin ollut. No täytyy vaan ajatella positiivisesti, että onneks viihtyy sentään edes liinassa jos ei siinäkään viihtys niin johan olis! Yöt on nyt menny paremmin kuin joku aika sitten, yhdellä tai kahdella syötöllä mennään ja nukkuu 12-13 tuntia. Ja onhan tuo aivan ihana pakkaus kertakaikkiaan, vaikka hiukan vaativa onkin tänään sain ekat hymytkin :heart:

Jees, mutta nyt grillaamaan sapuskaa perheelle! Täälläkin tosin taitaa alkaa satamaan :/

villahousu & Sulo 7vko
 
Suzyanne, mä voin joskus tulla treffaamaan sua Hietsun kirppikselle! :wave: Oon ihan kirppisfriikki ja asun Espoon Tuomarilassa joten matkakaan ei ole pitkä! :)

Jippii, mä pääsen tänään kavereiden kanssa ulos syömään! Ensin ajattelin etten lähde mutta nyt kuitenkin päädyin siihen että kyllähän poika pärjää yhden illan isänsä kanssa, varsinkin kun ainakin viime päivinä on käynyt yöunille jo klo 20 aikoihin. Kylläpä on ihanaa lähteä vähän tuulettumaan vaikka ei nyt uskalla kauhean monta drinksua ottaa kun ei ole noin vuoteen ottanut alkoholia. Ja aamulla olis kuitenkin ihana imettää vauvaa.. Ootteko muut jo olleet vauvasta pieniä aikoja erossa?

Sompio
, toivottavasti saatte sovittua miehesi kanssa, ikävää olla riidoissa.. :hug:

RockMummy & Oliver 2vk 6pv
 
moi!

Tulempas minäkin välillä kertomaan kuulumisia. :) Oon käyny kyllä aina sillointällöin lueskelemassa. :)

Villahousulle pitää ensinnäkin sanoa et mun mielestä et todellakaan oo kauhea äiti jos kaipaat hetken omaa rauhaa! Meillä tyttö nukkuu omassa pinnasängyssään tai sohvannurkassa tai vaunuissa, joskus iltaisin sylissä samalla kun kattelen telkkaria. :) Mut mä en kyl jaksais koko aikaa pitää vauvaa kiinni ihossa!

Eli meillä tyttö kasvaa hienosti. Siirryttiin osaimetykseen, tai no iltaisin annetaan 50-200 ml NANia, päivästä riippuen. Muuten tissimaidolla mennään. Ihme tissiraivareita on alkanut tyttö saamaan, ei heru tarpeeks nopeesti, tulee liian vähän, liian paljon... hohhoijaa. :eek: MAsuvaivoja on taas vähän, ähistää ja puhistaa ja itku pääse kun piereskelee. :( Ollaan annettu sitä Disflatyliä se 3 krt vuorokaudessa... antaisin enemmänki mut mies sanoo et ei saa ylittää sitä annosrajaa...

No mut yöt nukutaan hienosti. :) klo 23.30 nukahdetaan ja eka syöttö on siinä klo 4-5 välillä, toka joskus 7-8 välillä ja sit nukutaan viel kymmeneen asti. :D

Hymyilee ja juttelee jo kovasti!! :heart: :heart:

EM ja Tyttönen 7 viikkoa :heart:
 
Kiitos Suzyanne ja RockMummy :heart: Varsinaista sovintoa ei ole saatu aikaiseksi, mutta välillä menee paremmin ja välillä tiuskitaan. Miehellä varsinkin on pinna kireällä kun ei saa nukuttua. Ja väsymys tekee hänestä niin uusavuttoman :headwall: Ei löydä eikä osaa mitään ilman kysymistä :headwall:
Miehen mielestä meillä on niin rasittava lapsi kun ei nuku yöllä. Tai siis kun ei mene illalla nukkumaan. Helposti menee sinne puolilleöin nukkumaanmeno. Mutta sitten syö kerran 3-4 välillä ja toisen kerran 6-7 aikoihin. Joten siinä mielessä kyllä mielestäni menee hyvin, mutta miehen mielestä pitäisi nukkua pitempiä aikoja :/ Ei hänen tarvitse imettää yöllä :headwall:
Olen käskenyt jo monta iltaa mennä varapatjalla toiseen huoneeseen, mutta myötätunnosta pitää kuulemma valvoa kun minäkin joudun. Ei käsitä, että hänestä olisi minulle enemmän apua ja tukea jos nukkuisi illan ja jaksaisi päivällä olla paremmalla tuulella. Nuppuakaan ei jaksa kauaa pitää sylissä kun milloin särkee selkää ja milloin mitäkin. Ja illat kun Nuppu itkee, ei voi mitään :(
Niin minä teen kuuelmma itsestäni marttyyrin, kun käsken hänen mennä nukkumaan ja itse lupaan valvoa ja hoitaa lasta. Miksi meillä ei muka voida vuorotella vaan kummankin pitää valvoa koko ajan. Minä voisin sitten nukkua paremmin päivällä, jos mies jaksaisi hoitaa päivällä lasta.
Vaikeaa :kieh: Enkä sitä saa tänne avauduttua miten asia on. Niin sekava teksti, että ei varmaan kukaan tajunnut mikä meillä mättää :'(
 
Sompio toivottavasti saatte miehen kanssa pian sovittua. :hug:
Miehesi haluaa ehkä valvoa myötätunnosta. Meillä nyt vasta mies on lopettanut nousemasta ylös yöllä kun herää poikaa imettämään. Sain monta kertaa selittää etten tarvitse seuraa kun itse käyn heti nukkumaan kun saan pojun imetettyä ja takaisin nukkumaan.
villahousu minusta on ihan normaalia haluta omaa rauhaa. On varmasti rankaa pitää vauvaa kokoajan iholla. Ainakin näillä helteillä.
EM Olenko kokeilut pitää teidän neitiä mahalaan. Meillä ainakin jos pojua kipristää mahasta niin vatsallaan olo helpottaa. Senkun pieree ruputaa hetken ja sitten huokasee helpotuksesta. :heart:
(.) Täällä ei ihan säätiedotus pitänyt paikkansa. :kieh: Täällä on koko päivän satanut vettä.
No kyllähän se tekee hyvää kasveille. Ja poikakin on malttanut nukkua päivälläkin.
Meillä muuten poika viihtyy mahallaan huomattavasti paremmin kuin selällään. :eek:

Tytti ja Olli 4vk 5pv
 
Tytti Myötätunnosta nimenomaan valvoo, mutta ei se ole kiva kun koko päivän sitten äksyilee väsyneenä. Viimeyönä kyllä onneksi nukuttiin paremmin :D

Meillä ei neiti oikein viihdy mahallaan ja vaikka viihtyisikin, niin ei sieltä ilmaa sen enempää tule pois kuin normaalistikaan :| Jonkunverran on ollut nyt kyllä mahavaivoja taas :(

VAS:laiset :attn: Minkälainen juttu se on mennä sinne VAS:n vauvahierontaan noiden masuvaivojen kanssa? Soitetaanko sinne suoraan osastolle ja kysytään. Vai pitääkö se hoitaa neuvolan kautta? Jos huomenna soittelisi, kun monta päivää taas vääntänyt pikkuisella mahaa ja en enään keksi ainakaan omasta ruokavaliosta mitään mikä sen aiheuttaisi :|
 
Suzyanne
Sompio kuulostaa vähän samantyyliseltä riitelyltä mitä meilläkin miehen kanssa oli silloin alussa, kun Vilillä oli koliikkia ja itki vaan. Toivotaan että asiat tasaantuvat pian, ja saatte taas rauhan maahan. Jostain olen lukenut, että vauva-aika on suhteelle niin iso koettelemus, että jos suhde sen kestää, se kestää ihan mitä vaan. Voimia teille! :hug:

villahousu , tutulta kuulosti mitä kerroit Sulosta. Vaikka Vilillä on nyt aika paljon vatsavaivat helpottaneet, niin hän on luonteeltaan melko helposti kyllästyvä, eikä hereillä ollessaan viihdy itsekseen esim. lattialla leikkimaton päällä tai sitterissä kuin 5-10 min. kerrallaan, sen jälkeen alkaa valtaisa huuto. Aina pitäisi olla jotain "ohjelmaa", esim. liikkeellä hän taas viihtyy tosi hyvin, vaunulenkillä, tai autossa/ kaupoissa turvakaukalossa, vaikka olisi hereillä. Hän suorastaan rakastaa olla ihmisvilinässä vaikka kaupungilla/kauppakeskuksissa, katselee vain silmät pyöreänä, eikä kitise yhtään. Yleensä jos hän on tyytymätön ja itkuinen, riittää vaikkapa vain sekin kun lähtee vaunulenkille. Kunhan on jotain "äksöniä" eikä vain kotona paikallaan oloa. Keskellä yötä ei ole vielä tarvinnut sentään lähteä autoajelulle, mutta lähellä on ollut monta kertaa, sitten hän on kuitenkin rauhoittunut. Kun Vili on hereillä, saa olla tosi nopea jos aikoo laittaa itselleen esim. syötävää, monta kertaa olen joutunut nälässä olemaan, kun ei viitsi huudattaa toista lattialla hetkeäkään. Varsinkin nyt kun mies on reissussa eikä ole tarjoilemassa minulle ruokaa, vaatii ruuan laittaminen erityistä vauhtia. Kantoliinailu olisi kyllä hyvä juttu juuri kotitöiden teon kannalta, kun on helposti pitkästyvä vaavi. Meinaan edelleen sitkeästi yrittää aina silloin tällöin, vaikkakaan yrittäminen ei ole tähän mennessä tuottanut tulosta. Mutta ymmärrän hyvin, että sinun tekisi joskus mieli saada vähän itsellesi aikaa. Olisko mahdollista että esim. mies tai joku muu läheinen olisi välillä Sulon kanssa, niin että saat vähän omaa aikaa? Kun mies on kotona, hän on päivittäin Vilin kanssa sen aikaa, että minä saan nukkua, laittaa ruokaa, käydä kylvyssä, lukea tms., yleensäkin omaa aikaa. olen huomannut että jo puoli tuntia omaa(vauvatonta) aikaa päivässä antaa tosi paljon energiaa! Jaksamista sinulle! :hug:

Miten muuten teillä vaavit nukahtaa päiväunille? Tapahtuuko se ihan vain itsekseen, kun laittaa sänkyyn/vaunuihin? Meillä yksi hyvä tapa on se, että laittaa Vilin vaunuihin/turvakaukaloon ja lähtee vaunulenkille/autoajelulle. Sieltä tultua yleensä siirrän hänet omaan koppaan, jossa hän saattaa sitten jatkaa unia vielä tunteja. Kotona ollessa hänet saa nukahtamaan ainoastaan niin, että laittaa hänet sitteriin ja keinuttaa jalalla sitteriä niin kauan kunnes hän nukahtaa, sitten nukkuvana siirtää sänkyyn. Meillä on nyt kaksi erilaista sitteriä, se tärisevä Fisher Pricen malli, ja sitten sellainen Carenan "sänkymäinen" malli jonka saa ihan vaakatasoon, ja jossa on "keinujalat". Sitteriä täytyy muistaa keinuttaa koko ajan kunnes hän nukahtaa, sillä jos pysäyttää hetkeksikin, hän herää ja alkaa itkeä. Ei puhettakaan että hän nukahtaisi vain kun laittaa sänkyyn. Sellainen "koliikkikeinu" olisi meille ihan omiaan, mutta ei meille mitenkään sellaista mahdu kun on pienenpieni asunto, sehän on aika isokokoinen.

Rockmummy joo kirppistreffit olisi kivat! Ensi vkl lähdemme todennäköisesti ystävien mökille Teiskoon, ja sitä seuraavana lähdemmekin Viroon 3,5 viikoksi. Mutta sitten elokuun alkupuolella, palaillaan sitten asiaan! Hietsun kirppishän käsittääkseni jatkuu vielä ainakin elokuun yli, ja sittenhän on Valtteri. Siellä on nyt kesälläkin ollut ihan mukavasti porukkaa, ja usein olenkin kiertänyt ne molemmat peräkanaa. =)

Nyt alamme valmistautua Vilin kanssa liikenteeseen lähtöön, menemme ehkä (vaihteeksi =) kirppikselle, ja sitten kauppaan.

Suzyanne ja Vili, 7 vk 3 pv
 
Neuvolalääkäri oli sitten meilläkin keskiviikkona. Hienosti typy kasvaa (7vko) painoa oli kertynyt 5580g (3630g) ja pituutta tasan 60cm (50cm). Eli pitkä ja hoikka neito meillä kasvaa. Pituus menikin +3käyrillä!! Mutta ajatella, että seitsemään viikkoon pikkuinen on virahtanut tasan 10cm!! =) Olen joutunutkin jo osan 62cm vaatteista laittaaan pois ja odottelemaan seuraavaa käyttäjää. Keltaisuutta on edelleen, mutta asialle ei mitään tarvitse tehdä. Kumpa häviäisi ennen ensi viikonlopun ristiäisiä...
Terkkarilla oli hirmuinen kiire, kun ajat olivat myöhässä ja oli koko ajan työntämässä meitä jo lääkärin luo, joten puolet asioista unohtui kysyä. :ashamed: Oliko se d-tippojen anto nyt niin, että vaikka aurinko paistaa, niin pitää antaa 5tippaa??? Tyhmä, mikä tyhmä. Ja kun esikoisenkin vauva ajasta on niin pikä aika, niin ei voi millään muistaa enää!! :D
Yöt meillä nukutaan hienosti. Herätään joko kerran tai ei ollenkaan. Päivälläkin hienosti nukahtaa vaikka sohvalle, riittää kun vierellä on, syli ei ole aina niin pakollinen. Juttua tulee kovasti ja hymyjä satelee oikein roppakaupalla, että todella helpolla tapaukselle on meitä siunattu! :heart: Ainoa huono puoli on se, että vaunuissa nukkuu vain, kun ne ovat liikkeellä. Hereillä ollessa ei oikein viihdy yksin, mutta jos saa vaikka isosiskon leikkejä seurata niin sitten on niin tyytyväinen! :) Ihokin alkaa olla jo aika hyvänä. vain karstaa on kovasti päässä ja otsassa. Jonkin asteista nuhaa ja röhinää on meilläkin ollut, mutta hyvin ollaan pärjättä pikku-niistäjän ja suolaliuos-tippojen avulla.

Rotavirus-rikotetta ei oteta. Tosin eipä ole kyllä vielä ollut mitään puhettakaan neuvolassa koko asiasta.
Neuvola-kortti saatiin heti, kun terkkari kävi ekaa kertaa kotona muutaman päivän iässä.

Ihanaa, että Suzyanne teillä alkaa itkut olla itketty. Se on niin raskasta ja uuvuttavaa. Tiedän kokemuksesta! Ja oikein leppoisaa ja aurinkoista reissua teille!
B)

Oli jotain puhetta vauvasta erossa olosta. Tämä huono äiti oli yksi viikonloppu muutaman muun äipän kanssa viettämässä sauna iltaa. Ja voin sanoa, että kyllä tuli tarpeeseen!!! Tässä on tullut oltua kuitenkin aika pitkä pätkä raskaana, enkä ole muutamaan vuoteen tainnut olla kuin kerran ihmisten ilmoilla. Maitoa lypsin pulloon, että isukki sai siitä antaa. Yöllä ja vielä aamullakin lypsin maidot viemäriin. En uskaltanut vielä aamullakaan antaa tissiä vaikka join edellisenä iltana huimat neljä siideriä. Oli kyllä pahamieli jättää tytöt, mutta mikäpä niillä isänsä kanssa ollessa, ja teki äidinkin päälle ihan hyvää saada välillä muutakin juttu seuraa kun pienet neidot.

Yksi pukama tuli esikoisen synnytyksen yhteydessä ja on ollut siitä asti. Mitenkään ei oireile, joten en kyllä anna poiskaan hirttää...

Muuten aivan ihania nuo videot mitä olette laittaneet!! :heart:

Jaksuja Pianissimolle kaksistaan vauvan kanssa. :hug:

Meillä muuten ainakin tuo manduca ollut kovassa käytössä ja neito lähes poikkeuksetta nukahtaakin siihen. :)

Itselleni on iskeny joku ihmeen ruoka "inho". Mikään ei oikein maistu, eikä kyllä liioin ole nälkäkään. Muutama kilokin on tippunut, mikä ei tosin haittaa, mutta pakko on ollut vähän väkisin syödä, että maitoa saisi kuitenkin tulemaan...

Toivottavasti sompio saisi miehen kanssa asiat sovittua. :hug: Mutta eiköhän jokaisessa lapsiperheessä ole jonkin asteista riitaa.. Mutta toivottavasti ei mitään suurempaa. Meillä taidettiin riidellä enemmän esikoisen synnyttyä kuin nyt.

Nyt taitaa pienempi herätä unilta. :)

nasu, nipsu 7vko ja isosisko 1v4kk :heart: :heart:
 
Tänään on ollut miehen kanssa helpompi päivä kun saatiin paremmin nukuttua viime yönä :D Oikeastaan muutama lisätunti unta on tehnyt miehestä aika energisen tänään :heart: Alkoi korjaamaan terassia :)

Suzyanne Sinulla on sitten hyvä syy kirppari- yms. reissuilla käydä ulkona syömässä :heart: Kun kerran Vili ei kotona anna rauhaa tehdä ruokaa, mutta vaunuissa viihtyy :heart:

Meillä nukuttiin tänään vaunupäikkärit 3 h :eek: Vaikka vaunuissa oli +29 kun laitoin sinne mittarin. Mutta lähdettiin jo kympin aikaan kävelylle, että vältettäisiin päivän kuumin aika. Nuppu heräsi yhdeltä ja söi siinä ja tillitteli hetken. Ja nyt nukkuu sängyssään :heart: Eikä vatsavaivoista ole tällä hetkellä tietoakaan, ei meillä noin hyväntuulista vauvaa hereilläollessa olekaan ollut moneen päivään :p

D-tipoista Nuppu tuntuu tykkäävän :heart: Aloitettiin ne perjantaina ja maistoin ensin itse yhden tipan. Ja hyi että oli pahaa :x Annettiin sitten ensimmäinen tippa nukkuvana ja ei juurikaan reagoinut, maiskutteli vain hetken. Eilen ja tänään on annettu hereilläollessa ja ilmekään ei juurikaan värähdä. Kuinka pian d-tippojen vaikutus alkaa, siis että jos antaa aamulla d-tipat ja jos niistä on tullakseen vatsavaivoja, niin mihin aikaan päivästä ne mahtaa alkaa?

Suzyanne Meillä Nuppu nukahtaa parhaiten tissille :heart: Yleensä nukahtaa joka tapauksessa, mutta jos ei ole väsynyt niin ottaa sellaisen 5 min "kauneusunet". Ja jos on väsynyt, niin nukahtaa siihen ja nukkuu sitten unensa. Makuultaan lähinnä syötetään ja päivällä jätän meidän sänkyyn nukkumaan mutta öisin nostan omaan sänkyynsä. Jos nukkuu oikein sikeästi niin ei huomaa siirtoa ollenkaan. Mutta jos on hieman herkemmässä unessa, niin vaatii omaan sänkyyn silittelyä jonkun aikaa. Ja mahdollisesti tutin.
Syliinkin saattaa helposti nukahtaa väsyneenä. Ja siis silloin kun ei ole vatsavaivoja.
Sitterissä tai puuhamatolla ei ole viihtynyt niin kauaa, että olisi niihin nukahtanut.
Vaunuihin nukahtaa joka kerta, mutta jos kovin huutavana viedään vaunuihin niin vaatii hieman pidemmän ajan. Usein nukahtaa jo ennenkuin on ehditty pihasta sen pidemmälle :heart:
Autoonkin on joka kerta nukahtanut, mutta aika vähän ollaan autolla missään käyty. Ja nekin ovat olleet lähinnä aamupäivällä, jolloin Nuppu muutenkin yleensä nukkuu.

Nasu Meillä ainakin terkka ohjeista d-tipat, että kahdessa viikossa pitäisi annos nostaa siihen 5 tippaan. Joten kyllä sitä sitten syötäisiin kesät talvet sama määrä.
 
Heippa!

voi luoja tätä hellettä ja kuumuutta!! hienoo että ei oo kylmä ja sada vettä mutta rajansa kaikella silti.. olis edes muutama aste vähemmän.. just katoin ni varjossa +31 :D

vauva on ihan kärtty koko ajan kun on niin kuuma :( ei nuku päivisin juuri lainkaan ja roikkuu tissillä koko ajan.. oon tässä miettiny että kannattaisko näillä helteillä tarjota vauvalle vettä??! onko muut antaneet?? esikoiselle muistan joskus keitelleeni vettä pulloon mutta hän tais olla jo silloin vanhempi.. tuntuu meinaan vaan että vauvalla ihan selvästi on välillä vaan jano.. haluaa koko ajan tissiä ja sitten syö vaan hiukan kerrallaan..

ilman vauvaa en ole päässyt enkä tule piiitkään aikaan pääsemäänkään minnekkään.. meillä ei ole ketään joka ottais kahta lasta hoitoon eikä varsinkaan vauvaa ja mieskään ei vielä aikoihin jää molempien kanssa kotiin..

on nää päivät vaan aika hulinaa kun esikoinen 3vee 9kk tarvii niin paljon virikkeitä ja vauvaki ollut nyt aika vaativa.. öisinkin unet jääny melko vähiin.. muistakaa nyt esikoisen saaneet nauttia vauva ajasta ja niinkuin joku tossa mainitsi että "maata koko päivä sängyssä ja imettää" niin tehkää ihmeessä se nyt kun vielä voitte!!!! seuraavien lasten kohdalla ei nimittäin onnistu enää :D kun on vanhempia lapsia!!

kantamisesta: vauva viihtyis myös paljo sylissä ja yritän sen pitääkkin minkä vain ehdin mutta "pakko" välillä viihtyä myös itsekseen kun tarvii pojan kans touhuilla, ruokaa laittaa yms..

kysymys: mitä te puette tällä helle ilmalla vauvalle?? kun tuntuu tosiaan että tuo meidän neiti meinaa ihan läkähtyä kuumuuteen.. tekis mieli pelkällä vaipalla laittaa vaunuihin.. lyhyt hihainen boby on nyt ollu tai sitten joku sellanen koko puku jossa lyhyet hihat ja puntit.. lakki kuitenki on ulkona oltava mut sekin tuntuu olevan liikaa..

ristiäiset meillä menee näillä näkymin elokuulle.. vauva on sitten jo 2,5kk olis ollu kiva pitää aiemmin jo mutta kaikilla niin paljo kesällä menoja ja kummitkin matkoilla että pakko siirtää noin "myöhäseen" onks siinä muuten joku että ku menee noin pitkälle ni pitääkö nimi ilmottaa jo etukäteen väestörekisteriin?

joo..o.. pitiköhän vielä jotain niin juu sompio: osastollle vaan soittelet ja varaat ajan siihen hierontaan.. ei kans oo tullu mentyä vaikka niin vannoin että nyt mennään ja käytetään ainakin ne ilmaiset kerrat kun esikoisen kanssa jäi käyttämättä mutta en vielä ainakaan oo saanu aikaseks..

nyt taas neidille tissiä antamaan kun ähinä yltyy :) jaksamisia kaikille hellepäiviin!!

Höpöliini ja tyttönen 4vk2pv

 
sompiolle vielä meillä käytössä jekovit tipat ja aloitin ne jo kaks viikkosena tytölle niinkun täällä neuvolassa ohjeistetaan.. annoin heti kerralla sen 5 tippaa kun en tyhmä muistanyt että ne piti jotenki yks kerrallaan alotella :ashamed: samassa tokasin vaan miehelle kun olis ne suuhun tiputellu että hei muuten pitikös nää jotenki pikkuhiljaa alotella :D no ei mitään masuvaivoja tullu ainakaan meillä ja sillä viidellä tipalla oon siitä asti jatkanut.. antamis aikaa en oo pitäny tarkkana.. annan kun muistan.. toivottavasti teillekkään ei tulis mitään masuvaivoja..

 
Höpöliini Meillä kanssa Nuppu oli eilisen päivän koko ajan tissillä ja söi aina vain hetken aikaa. Mietin kanssa, että johtuiko helteestä. Tänään ei ainakaan ole ollut vielä sellaista tissirumbaa ja tosi hyvin nukkunut päikkäreitä.
Sairaalassa kysyin, niin vettä ei tarvitse antaa. Pärjää kuulemma ihan rintamaidolla koko kesän.
Mä en ihan pelkällä vaipalla laittaisi pihalle. Ei olla sisälläkään juurikaan pelkällä vaipalla oltu.
 
Höpöliini Meilläkin on käytössä Jekovit-tipat. Soitin kanssa neuvolaan kun 2 viikkoa oli mennyt, mutta sanoi että aloittaminen ei ole niin tarkkaa. Kun käytiin neuvolassa pikkaisen reilun 3 viikon ikäisenä niin saatiin ne siitä mukaan.
Eilen oli kyllä sellainen huutopäivä, että ajattelin että oliko osa masuvaivoista niistä d-tipoista. Mutta tänään ei ainakaan ole vielä mahaansa huutanut sen kummemmin. Paitsi aamulla, mutta huuto loppui kun tuli kakka =)
 
Suzyanne, hienoa, tehdään sitten niin että treffataan joskus elokuussa Hietsun kirppiksellä! Mukava nähdä ihan livenä! :wave:

Nasu, et todellakaan ole huono äiti jos olet ollut kavereiden kanssa viettämässä saunailtaa! :) Lapsetkin on varmasti iloisia että äiti on käynyt virkistäytymässä vähän ja on paremmalla tuulella kotona. Ainakin itselleni eilinen tuli todella tarpeeseen, just kun on takana pitkä ja puuduttava raskausaikakin. Kyllä vauvaa tuli illalla jo ikävä ja lähdinkin kotia kohti puolen yön maissa, mutta olipa ihana nähdä kavereita ja puhua muustakin kun kakkavaipoista! :LOL: Kauheen monta drinksua en uskaltanut ottaa, tuntui että pikku viinilasi ja skumppakin riittää. Yhden siiderin otin vielä pienen viinin ja skumpan lisäksi koko illan aikana. Oli hyvä niin, koska tissit meni illan aikana niin täyteen ja koviksi että ihan sattui! Onneksi vauva heräsi kahdelta syömään, niin sain rinnat tyhjiksi. Vauvakin oli superonnellinen kun rinnoista kerrankin tuli kunnolla maitoa, imaisi hyvällä ruokahalulla molemmat tissit tyhjiksi vauhdilla, huokaisi tyytyväisenä syvään ja sammui! :D Sain kantaa suoraan omaan sänkyyn pojan ja sitten taas nukuttiin pari kolme tuntia.

Tänään erehdyttiin hitto lähtemään tällä +35 asteen helteellä Korkeasaareen. No en varmaan yhtään eläintä ehtinyt siellä nähdä kun vauva heräsi vaunuissa ja alkoi kiljumaan kuin syötävä! Varmaan ihan superkuuma siellä vaunuissa kun ovat vielä mustat! Vaikka päällä ei ollut kuin lyhythihainen ja lahkeinen haalari niin vauva oli ihan tulikuuma! Yritin rauhoitella vaikka millä mutta mikään ei auttanut. Hetkeksi hiljeni kun kävin lastenhoitohuoneessa imettämässä, vaihtamassa vaipat x2 (kakki kaks kertaa peräkkäin.. ;)) ja annoin vielä pullomaitoa lisäksi. Kaikki oli hyvin ennen kun tämä kamala äiti pisti vauvan takaisin vaunuihin, saman tien alkoi karmea huuto. Yksinkertaisesti musta tuntuu että vauva vihaa olla vaunuissa, aina sama juttu! Mitähän keinoja voisi keksiä että alkais tykkäämään olla vaunuissa?? Tosi ärsyttävää kun ei mihinkään pääse vaunuilla lähtemään kun huutaa niissä aina kuin syötävä! Korkeasaarestakin piti kantaa sylissä pois että rauhoittui ja perkule oltiin vielä tultu sinne omalla autolla ja jouduttiin jättää auto jonnekin monen kilsan päähän varaparkkiin kun siellä oli niin kauhea tungos! arrrggg.. en kyllä ihan heti lähde kotoa vauvan kanssa mihinkään kun tuntuu olevan aina niin hankalaa!

Jaksamisia kaikille näiden helteiden ja kitisevien vauvojen kanssa!

RockMummy & Oliver 3 viikkoa!

 
Meillä Päiväunille nukahdetaan joko tissille tai sitten viimeistään kun saa tutin suuhun ja pitää vähän aikaa sylissä rintaa vasten.
Näillä helteillä meillä on ollut Pojulla päällä lyhyt hihainen Body tai sellainen lyhyt lahkeinen ja hihainen haalari.
Juu se on kumma miten puoli tuntiakin omaa aikaa riittää. Minulla on tapana lähteä illalla kastelemaan kukkasia pihalle kaikessa rauhassa ja mies jää pojan kanssa sisälle.
Jaa taidampa lähteä tästä nukkumaan.

Tytti ja Olli 4vk 6pv
 
Ihana päivä ollut. Meillä poju on ollut muutaman viime päivän selvästi paljon tyytyväisempi. Aamulla olen antanut lisämaitoa, kun imettämässä pitäisi olla vartin välein, niin ettei omaa aamupalaa saa syötyä lainkaan. Ehkä osa itkuisuudesta on ollut siis nälkää. Rela-tipat aloitettiin myös. Ehkä nekin myös auttavat.

Tänään oltiin aurinkoa ottamassa rannassa. Poju nukkui päikkärit, söi ja imetteli puun varjossa elämää, söi uudelleen ja nukahti taas useamman tunnin unille. Retki men tosi hyvin. Rannassa ei ollut edes hirvittävän kuuma, kun pieni tuulen vire kävi koko ajan.

Rockmummy: auttaisko, jos sinne vaunuihin laittaisi jonkun lelun, tai muun jutun, joka kiinnostaa teidän vauvaa. Me saatiin neuvolasta sellainen keltainen hymynaama kuva. Se on ihan ykkösjuttu meidän vauvalle. Laitettiin se hoitotason viereen ja vaipanvaihton yhteydessä sitä ihmetellään niin paljon. Ja vaikka kuinka kiukuttaisi, sitä jaksaa aina katsella hyvillä mielin. Joskus itkukausina mentiin pojun kanssa kylppäriin (hoitotaso siellä). Poju katseli naamaa ja mä luin lehteä vieressä, eikä tietoakaan itkusta... Nyt skannasin kuvan ja laitoin toisen kuvan sänkyyn. Nyt sielläkin viihdytään paljon paremmin.

Kantoliinasta: meilläkin viihdytään vain pystyasennossa liinassa. Kehtoasento nostaa sellaisen huutomekkalan, ettei tosikaan.

Nasu: ihanaa, että olet päässyt viettämään omaa aikaa. Itse olen onneksi pääsemässä ainakin kampaajalle ja kasvohoitoon seuraavan kahden viikon aikana, kun sisko lupasi hoitaa vauvaa.

Mitähän touhua sitä ensi viikolle keksisi? Ehkä ainakin puistoelämää, jos nämä ihanat ilmat jatkuvat. Ensi viikolla alkaakin jo heinäkuu, kamalaa miten äkkiä nämä kuukaudet kuluvat.
 
Suzyanne
Höpöliini samanlaiset vaatetukset täällä vaavilla, eli joko lyhythihainen body, tai sitten sellainen kokopuku, tai vähän niinkuin lahkeellinen body, tai mikä se nyt on. B) Päässä joku hellehattu, paitsi vaunuissa.

Sompio juu olen käynytkin ulkona syömässä, tai hakenut thaikkua, kiinalaista tai muuta noutosapuskaa, jos Vili ei anna kokata. Ulkona syömisessä on aina vaan se riski, että Vilille tulee kesken mun syömisen sellainen huutoraivari, joka ei mene millään ohi. Ei varmaan auttaisi muu kuin pyytää sapuskat mukaan, ja lähteä pois.

Rockmummy juu niin tehdään sitten elokuussa! Oletko muuten käynyt Jumbossa siinä Punavuoren peikko- liikkeessä? Siellä on minusta tosi kivoja vauvanvaatteita, hirveän kalliita vaan! Ostin tänään sieltä varmaan kalleimman bodyn mitä tulen Vilille koskaan ostamaan, ovh. 28, 50, nyt -50% eli 14,25, silti minusta tosi kallis! Ihastuin vaan siihen heti, vähän rockhenkinen, sellaisistahan sinäkin tykkäät. Siellä Tässä linkki siihen bodyyn minkä ostin.

http://www.punavuorenpeikko.fi/nettikauppa/popup_image.php?pID=782

).( Tänään oli niin kuuma, että päätin tosiaan lähteä Jumboon shoppailemaan alennusmyynteihin, en vielä ole käynyt, yleensä aina odotan viikon enkä mene heti siihen pahimpaan aleryysikseen. Löysinkin vaikka mitä, rahaa paloi ihan liikaa. :whistle: On se kummallista, miten kuluttaminen tekeekin autuaaksi, kun sitä ei harrasta liian usein. =) Löysin itselleni mm.kivat punaiset bikinit jotka mahtuu päälle, toisin kuin ennen raskautta hankitut, ne muutamat jäljellä olevat kilot on kaikki just tisseissä ja pepussa.. :whistle: :D Sitten Vilille löytyi Lindexiltä iso kasa ale-uusretroja, ja sitten tuo kallis body.

Kun tulimme kotiin, Vilille tuli kova kiukku päälle, annoin tissiä ja vaihdoin vaipan, kantelin sylissä ympäri kämppää, heijasin ja hyssyttelin, huonoin tuloksin. Vaunulenkkikään ei auttanut, ihmiset katsoi huuli pyöreänä kun vaunuista kuului 100 db kiljuntaa. Edes olkapäälle ottaminen ei auttanut, siinäkin huusi naama punaisena, onneksi ei oltu kaukana kotoa. Kun tultiin kotiin, söi molemmat tissit tyhjiksi ja nukahti, ja nukkuu vieläkin, nukkunut tuntikausia. Varmaan lämmin ilma kiukuttaa sekä väsyttää. Itsekin mietin pitäiskö antaa hänelle vettä, mutta Sompio jo kertoikin ettei tarvitse, hyvä tietää. Pelkäsin että ei kai vaan pikkuinen kuivu tällaisella säällä.

Nyt suihkuun, ennenkuin piipero herää.

Suzyanne ja Vili, 7 vk 3 pv
 
Kiitos sompio d-tippohjen ohjeistuksesta! :) Siksi alkoi tuo määrä mietityttää, kun ainakin isommille lapsilehan tuota määrää vähennetään näin kesäisin... Mutta meillä on vielä matkaa siihen viiteen tippaan, kun nyt mennään vasta kolmessa.

Meitäkin neuvottiin, että vauva ei tarvitse vettä, mutta voi antaa jos siltä tuntuu. Meillä ollaan kyllä muutamana oikein kuumana päivänä annettu vauvalle vesi tilkka silloin tällöin, ja kun kerran kelpaa juoda. Eihän se varmasti pahaakaan tee. Ja kuulemma ihan hanavettä saa antaa, että ei tarvitse keitellä ensin (ellei vesi tule kaivosta). Kunhan vain ei täytä vauvan mahaa pelkällä vedellä. Näin siis meidän neuvolasta tuli ohjeistus...

Meillä on vaavilla kuumalla päällä vaippa ja joko sellainen toppi-tyylinen mekko, jossa ei siis hihoja tai muutenkaan ylimääräistä kangasta tai sitten ihan vain pelkkä t-paita. Vaunuissa en pidä mitään päässä. Typy kyllä oli yhtenä päivänä vaunuissa pelkällä vaipalla ja päälle heitin lisäksi harson. Hyvin oli tyytyväinen. :)

Rockmummy: Ajattelin kanssa kysyä, että onko teillä vaunuissa mitään viihdykkeitä. Meillä ainakin neiti on tosi tyytyväinen vaunuissa ja turvakaukalossa, kun siellä roikkuu jos jonkin moista ötökkää ja helistintä...

Jos sinulla Pianissimo on touhun puute, niin voit tulla meille järjestelemään tulevan viikonlopun ristiäisiä. Ikkunat pitäisi pestä ym. kiinnostaisiko?? :LOL:
Ei siis jotenkin yhtään jaksa nyt siivous asiat kiinnostaa, eikä paistaminenkaan näillä helteillä. Jos tässä nyt pikkuhiljaa saisi rästi hommat pois, että ei kaikki jäisi sinne v.lopulle...

Sinnehän on vielä aikaa, mutta oletteko jo miten ajatelleet töihin paluuta? Jääkö kuinka moni kotiin pidemmäksi aikaa, vai? Itseni on pakko lähteä takaisin töihin, kun vanhempainraha kausi loppuu. Kurjaa laittaa niin pieni hoitoon, mutta pakko mikä pakko.
Onneksi on kuitenkin tuo pieni isosisko, joka varmasti pitää huolta pienemmästä. Ja on varmasti turvallisempikin olo kun saavat toisistaan seuraa. Asia tuli mieleen, kun täällä pitää hakea hoitopaikkaa 4kk ennen hoidon tarvetta, jos vaan töihin paluun ajankohta on tiedossa. Eli muutaman kuukauden päästä pitäisi alkaa jo papereita täyttelemään...!

Mutta pitää nyt vaan nauttia näistä lämpimistä päivistä! B)
Mistäs sitä tietää, että milloin taas alkaa sateet ja koleat kelit...
Nytkin vaikka pihalla on vain +16, niin sisällä +29... Kyllä on lasten hellehaalareille käyttöä.
Jospa vaikka joku päivä jo uskaltautuisi itsekin järveen... :D

nasu ja tytöt 1v4kk + kohta 8vko :heart: :heart:
 
Nasu Meillä on mietitty kanssa töihinpaluuta, mutta ei tässä mitään varmaa pysty vielä sanomaan. Minä jäisin ensi syksyyn asti kotiin, jos mahdollista. Tietty rahallinen tilannekin sen ratkaisee, mutta enempi tuo miehen työhomma. Meillähän miehellä pamahti se selkä kevättalvella ja on sairaslomalla edelleen. Lisäksi yt-neuvotteluissa hänen työsoppari muutettiin, että tarvittaessa töihin kutsutaan. Eli jos mies on sairaslomalla/työttömänä, niin sitten minä varmaan palaan töihin. Mutta jos mies on töissä, niin minä jään kotiin.
Tosin nyt kun mies on pitkään ollut sairaspäivärahalla ja minä jään äippärahalle, niin saa nähdä miten rahallinen tilanne antaa periksi tuon kevään kotiinjäännin. Meillä on säästöjä, millä piti kevät elellä, kunhan ei jouduta niihin kajoamaan nyt ennenaikojaan :ashamed:
Sekava sepustus, mutta sekava on tilannekin :D

Täällä kanssa ei yhtään nappaa siivota ja leipoa ristiäisiin. Äitini ja kummitäti onneksi leipovat osan jutuista, mutta onhan sitä tässä tarpeeksi tehtävää itselläkin. Varsinkin kun on kaikki jättänyt tähän viimeiseen viikkoon ja siivouskin on ollut sitä ja tätä, että on aika paljon järjesteltävää ennenkuin paikat on edes jollain lailla kunnossa :|
 
Sompio. Pitikin jo aijemmin kysyä miehesi vointia, mutta jotenkin unohtui... lahopää!! :headwall: Kärsiikö kuitenkin pikkuista kannella ja hoivailla??
Meillä kanssa miehellä epävarmaa tuo työ homma. Vakituinen työsuhde kyllä on, mutta nyt on vähän väliä ollut lomautettuna. Syksyksi ei kuulemma ole näillä näkymin mitään hommaa... :( Mutta vaikka miehellä olisikin töitä koko ajan, niin töihin se on silti itsekin mentävä. Pitäisi jotenkin saada tämä "pieni" asuntolaina maksettua vielä tässä elämässä! :whistle: Tosin itsellänikään tuo palkka ei ole kummoinen ja siitä kun vielä maksaa kahden lapsen hoitomaksut ja lainanlyhennyksen, niin eipä siitä kovin suuria summia käteen jää. Eli ei ainakaan rikastumaan pääse! :D

Itse olen sellainen noiden ristiäistenkin suhteen, että kyllä varmaan siivous apua olisi (äiti) mutta en osaa/halua päästää ketään hääräämään omaan kotiini. Ja paistoksetkin on yritettävä itse jaksaa väsätä, kun tuo "ammatti-ylpeys" muuten kärsii!! :LOL: Mutta ajattelinkin olla ottamatta turhaa stressiä. Jos ei jollekin meidän likaiset ikkunat kelpaa, niin voi, voi...
On varmaan ollut puhetta, mutta ei ole päähän jäänyt, että oliko sompio ne teidänkin ristiäiset nyt tulevana v.loppuna?

Joo, pitäisiköhän saada jotain järjellistä tänään aikaiseksikin..? :whistle:


 
Työ mä ajattelin, et jos ens kesänä siirtyisi takaisin työelämään, yritetään pitkittää Maisan hoitoonlähtöä ainakin vuoden ikään saakka. Kotiäidiksi musta ei ole ja tykkään työstäni tosi paljon..

Huomenna on jälkitarkastus ja Maisalle lekuri sit samalla, jännää nähdä, että kuinka paljon se on kasvanut, veikkaan että lähellä viittä kiloa mennään.

Tänään laiton pumpulipuikolla Maisan suuhun puolukkamehua, kun sillä on sammasta. Ihan vähän vaan irvisti, ei näyttänyt, että kovin pahaa ois sen mielestä ollut.
 
Suzyanne
Työhön paluusta, haaveilen siitä että voisin olla kotona ensi vuoden loppuun asti. Mutta ehtona sille on, että saan säästettyä rahaa. Nyt on jo jonkin verran säästössä. Jos saisi vielä ainakin pari kolme tonnia säästöön, niin niillä voisi sitten elellä. Jos kotihoidon tuen lisäksi voisi ottaa säästöistä joka kuukausi vaikka 300 e, niin pärjäisimme, olen laskenut. Veisimme Vilin hoitoon sitten vuoden 2011 alusta, eli Vili olisi noin 1,5 v. Pidempään en usko että mitenkään on varaa olla kotona, vaikka kuinka säästäisi, kotihoidontuki on niin olematon.

Vilillä on ollut tänään ihan megahuono päivä!! En tiedä onko vain kuumuudesta johtuvaa, vai onko koliikki palannut, mutta ei ole nukkunut päiväunia kuin 15 min kerrallaan, ja kaikki välit joko kitissyt, tai huutanut ihan täysiä. Jouduin lähtemään ruokakaupastakin keskenkaiken pois, kun ei kertakaikkiaan hermo kestänyt tehdä vaan rauhassa ostoksia, kun toinen huutaa vaunuissa selkä kaarella naama punaisena.Syliin nostamisesta ei mainittavaa apua ollut, minuutiksi saattoi helpottaa. Onneksi isäni kävi sitten minulle kaupassa. Täytyy vaan toivoa ettei olisi enää sitä koliikkia, olisi vain tästä kuumuudesta johtuvaa epämukavaa oloa! Minä kokeilin antaa Vilille jo vettäkin, kun ajattelin että jos janoaan itkee, mutta ei sillä ollut vaikutusta. Tuossa puoli tuntia sitten nukahti, tosiaan huutanut ja kitissyt jokseenkin koko päivän, puoli yhdeksästä lähtien. Huoh, olen ihan rikkipoikki. Tulisipa mies jo pian takaisin kotiin..onneksi tulee jos ylihuomenna. Miehen äidin piti tulla tänään kylään, mutta peruin sen. Silloin kun Vilillä on huono päivä, mulla on aina pinna aika kireenä, ei Vilille mutta muille. Ja en olisi nyt tänään millään jaksanutt niitä "anopin" vanhan kansan lastenhoitoneuvoja vuodelta -64. Esim. puhelimessa tänään, kun kerroin että huusi kaupassa, sanoi ettei noin pientä kannattaisi viedä vielä ollenkaan pois kotoa. No niin, minun vikanihan se Vilin itkuisuus onkin, kun vein hänet ulos vaaralliseen maailmaan.. |O :D Sori, huono pv. :ashamed: :whistle:

 
Suzyanne: meilläkin tänään selvästi itkuisempaa ja yölläkin valvottiin varmaan ihan vaan kuumuuden takia. Nyt ollaan onneksi taas tyytyväisempiä. Mulla ihan sama juttu, etten kaipaa vieraita, jos poju on itkuinen. minä tunnen kanssa vähän hermostuvani. Viime viikolla kävimme anoppilassa ja olin jo kahden vaiheella lähteäkö vaiko eikö, kun koko päivä oli ollut yhtä suurta huutokonserttia. No huutaenhan se meni sitten se vierailukin. Ja tietty sitten tuli niitä (tässä tapauksessa 70-luvun oppeja). Anoppi kertoi, miten silloin piti olla 6 ensimmäistä viikkoa vain kotona (ja me nyt ollaan liikuttu aika paljon), sitten ihmetteli, vieläkö oma maito riittää, vai pitäisiköhän sitä antaa jo soseita... eli ei anoppivirailuja ihan lähiaikoina lisää kiitos. toivottavasti Vili on jo rahoittunut ja saatte rauhallisen yön.
 
Nasu Kyllä miehestä apua on, vaikka ei ihan kunnossa olekaan. Vaunulenkilläkin on ollut mukana, mutta selkä rasittuu vaunujen työntämisestä heti enemmän. Nuppua pystyy kantelemaan, mutta ei kovin pitkiä aikoja kerralla. Mutta tuossa kiikkustuolissa aika pitkiä aikoja keinuttelevat kyllä :heart: Ja sängyllä maaten pitää tytölle seuraa. Lattialta on hänen paha nostaa eikä oikein itse pääse sinne lattialle Nupun seuraksi.
Mutta laittaa ruokaa yms. pitää kotia yllä enemmän kuin minä. Ja onpa minulla seuraa päivisin. Vaikka tämä jatkuva kotona olo pitkän aikaa taitaa kanssa kiristää välillä meidän välejä :saint:
Selän leikkaus onneksi on nyt vältetty ja ei tällä tietoa onneksi taida tullakaan. Kuntoutus on menossa ja enemmän tarvitsisi hänelle saada aikaa tehdä fysioterapeutin määräämiä liikkeitä. Tai aikaa olisi, mutta hän ei väsyneenä jaksa niitä alkaa tekemään.
Kovasti itse haluaisi töihin ja häntä huolettaa tuo työtilanne, joten sellaisia "masiskausia" välillä on. Asuntolaina tässäkin painaa päälle. Vielä ollaan kyllä lyhennetty lainaa normaalisti, mutta varsinkin jos jompikumpi on kevään kotona, niin sitten varmaan joudutaan maksamaan vain korkoja osan aikaa.
Lottovoittoa odotellessa niin voisi jäädä vallan kotiin Nupun kanssa :heart:

Juu, meillä on ristiäiset 5.7. Leivoin tänään pipareita, mutta ei mennyt oikein putkeen :| Mun S-piparit on aika pahoja ja ne täytyy kyllä tehdä uusiksi jollain toisella reseptillä. Ja lusikkaleivät nyt ei ole kovin nätin näköisiä. Mutta ne menettelee :D
Äitini tekee täytekakun ja kummitäti tuo tiikerikakun. Muuten sitten leivon itse. Vaikka ei meillä kovin kummoisia tarjottavia ole. Muutamaa lajia suolaista ja muutamaa lajia makeaa kakun lisäksi. Ja sitten pipareita kahta lajia.
Mies onneksi auttaa siivoamisessa ja ikkunat on meillä pesty toukokuussa. Tosin sen jälkeen oli aika paljon männyn siitepölyä, että ulkoa päin pitäisi pestä uudestaan :| Varsinkin kun iltapäivällä kasteen aikana aurinko paistaa olohuoneeseen, joten kaikki näkevät hyvin likaiset ikkunat. Mutta voi olla, että käyn ikkunalaudat pyyhkimässä ja se on siinä :saint:

Suzyanne ja Pianissimo Meillä kanssa on tänään krätisty, varmaan kuumuudesta :/ Aamulla meni melkein tunti ennenkuin nukahti vaunuihin, mutta nukkuihin sitten 3 h:n päikkärit. Siinä ne sitten on oikeastaan ollutkin ja nyt on nukkunut vain sylissä. Sänkyyn kun vie, niin heti alkaa kitinä. Luulisi sylissä olevan vielä kuumempi :eek:
Toivotaan kaikille rauhallisempaa yötä :heart:
 

Yhteistyössä