nikunaku täälläkin oltiin tänään passinhakupuuhissa. Miten teillä valokuvaaja ei tiennyt millainen kuva on hyväksyttävä, ja ottanut sellaista, ettei olisi tullut turhia reissuja? Vai otitteko passikuva-automaatissa? Me kävimme ihan liikkeessä, kuvaaja otti noin 30 kuvaa ennenkuin sai yhden hyväksyttävän. Sekin on tosin aika järkky, Vilillä on siinä yllättävän monta leukaa.
Mutta pääasia että passiin kelpasi. Hihi, passitoimistossakin virkailija kurkkasi Viliä, ja sanoi naureskellen että täytyy sanoa että hän on sata kertaa söpömpi luonnossa kuin kuvassa. =)
Rockmummy meilläkin tullut mieheltä parikin kertaa samantapainen v-alkuinen kommentti vauvan itkusta, ja mulla herne nenussa.
Mutta eihän ne ikuisuutta itke onneksi.
Itkuisuudesta, siis ihan käsittämätöntä, Vilin koliikki on ollut poissa tämän viikon alusta asti, nyt siis jo kolmatta päivää ja yötä!! Vili on itkenyt vain väsymystä ja nälkää ihan pienen hetken, kaikki se tuntikausien kova kipuitku sekä kitinä on poissa! Tuskin edes uskaltaa vielä toivoa että koliikki olisi ohi, vaikkakin kaipa se mahdollista on, eihän se kaikilla kuukausitolkulla varmaan kestä. Siis ihan uskomatonta, Vili kun on ollut hereillä, niin hän vaan on tyytyväisenä katsellut ja vähän välilä hymyillyt, ollaan oltu miehen kanssa että haloo, onko toi edes meidän vauvakaan.. B)Lääkärintarkastus oli eilen, ja ihan terve poika, eikä mitään allergioita yms. epäillyt, nimesi tuon kovan huutokauden tosiaan ihan koliikiksi. Täytyy vaan toivoa että olisi nyt ohi. En osaa arvella mistä johtuu että parani, mutta ainakin Probioottibabyn antaminen on saattanut vaikuttaa, ja lisäksi vyöhyketerapia.
Reissuun täällä ollaan lähdössä näillä näkymin 12.7. Menemme Viron paikkaamme, tulemme kai elokuun ekalla viikolla. Pääsen sielläkin onneksi nettiin, meillä ei ole kämpillä liittymää, mutta läheisessä kirjastossa. Muuten varmaan saisin viekkareita kaksplussasta.
Iho on Vilillä ollut hyvä, ainoastaan ekan viikon aikana se vähän kesi, mutta meni muutamassa päivässä rasvaamalla ohi.
Sitten vähän ällö-osastoa- onkos kukaan saanut riesakseen
peräpukamia raskaudesta tai synnytyksestä? Mulle tuli synnytyksen ponnistamisesta ne, tosi inhottavat. Tänään terkkarilta juuri hoito-ohjeita kyselin, Bepanthenia päivisin ja Scheriproctia yöksi, siksi vain yöksi, kun siinä on kortisoonia, joka ei ole enemmässä määrin hyvä kun imettää. Lisäksi napaa pitäisi vedellä sisään monta kertaa päivässä, ja välttää istumista, imetysasennoksi suositteli makuuasentoa enimmäkseen. Lisäksi pitäisi syödä paljon kuitupitoista ruokaa, että vatsa ei mene kovalle.
Neuvolakortti täällä saatiin heti ekalla käynnillä, kun Vili oli 6 pv. Meillä ei terkkari käynyt kotona vaan menimme itse neuvolaan, kun sinne on vain 500 m., oli juuri sopivan pituinen ekaksi vaunulenkiksi. =)
Hymy näkyi Vilillä ihan ekan kerran 4 vkon ja 5 pv ikäisenä, ja nyt niitä tulee monta kertaa päivässä, ihan itsekseenkin, eikä vaan vastauksena minun tai miehen hymyyn. Lääkärillekin eilen hymyili kuin hangon keksi. :heart:
Suzyanne ja Vili, 6 vk 6 pv