Alkuperäinen kirjoittaja jasmin84:
Siksakkia Siis mun on pitänyt kanssa kysyä noista kertakäyttövaipoista. Meillä on heti alusta mennyt Liberon kakkoskoko joka siis nyt alkaa olla pieni. Oltiin reissussa ja ostettiin Pampersin kolmoskoko (4-7kg) mikä tuntuu hyvältä, pehmoisempia kuin nuo liberot, mutta nyt kun oltiin kaupassa niin kävi ilmi ettei siellä tuota pamperskokoa ole vaan joku toinen pampers mikä oli muistaakseni 4-9kg vauvoille. siis mun päähän ei mahdu miten sama vaippa menee sekä 4kg kokoiselle että 9kg painavalle!?! Jäi siis tuo paketti kauppaan ja otettiin vielä tota kakkoskoon liberoa. Sitten siellä oli kyllä kolmos koon liberoja 5kg-8kg, oisko ne olleet sopivia vaikka Leevi painaa vajaa 5kg? En tajuu! Ja toi pampers on kyllä pehmeempi... en tiedä mitä kakanimuominaisuuksia siinä lienee..
Me käytettiin alkuun ne Liberon 1 ja 2 koon näytteet, mutta tykkäsin enemmän Pampersin vaipoista juuri siksi kun ne on jotenkin pehmeämpiä. Pampers 2 ollut nyt siis käytössä mutta hankala kun sitä ei myydä missään kaupassa tällä paikkakunnalla :kieh: Nyt sitten ostettiin Pampersin 3 kokoa (midi 4-9kg) kun ei vartavasten viitsi lähtee kaupungista yhtä vaippapakettia hakemaan :xmas: Ei niitä kuitenkaan uskalla ostaa pakettitolkulla varastoon kun ei tiedä milloin ne jää pieniksi. Toivottavasti tuo 3 ei nyt ole hirveesti liian iso.
Luulen että ne kilo"rajat" menee siksi vähän limittäin eri kokojen välillä, että lapset on niin eri mallisia ja isompi vaippa aina imee enemmän pissaakin.
Meille kyllä se 3 koon Libero on vielä hirveän suuri vaikka vauvalla oli painoa viimeksi neuvolassa jo yli 4,5kg.
Onpa tosiaan
Jasminin mies tökerösti sanonut :hug: Ja muillakin oli ymmärtämättömiä miehiä, toivottavasti asiat selviää aina vaikka välillä mieli pahoittuukin. Ehkä ne miehet on vähän mustasukkaisiakin sekä puolisostaan että siitä että saattaa tuntua kuin isä ei kelpaisi vauvalle niin hyvin kuin äiti... Vaikka ei sekään tietty oikeuta sanomaan pahasti mutta ainahan sitä tulee varsinkin väsyneenä huomauteltua puolin ja toisin.
Täällä mies on ollut kiitettävästi mukana lasten hoidossa myös nyt töihin palattuaan. Ihmeesti se jaksaa vaikka ylitöitäkin joutuu tekemään niin että työpäivät matkoineen jo venyy niin pitkiksi. Monesti yölläkin sanoo, että voi mennä kantelemaan vauvaa toiseen huoneeseen jos pieni itkee. Ja sitten rassu potee kuulema huonoa omaatuntoa siitä että esim. aamulla nukkuu vähän kauemmin ja minä herään lasten kanssa :heart: Totta kyllä että minäkin jaksan paljon paremmin kun tuntuu että mies on täysillä mukana ja tukee :heart:
Pikku prinssi: Voisikohan Rasmuksen näpyt olla hormoninäppylöitä?
Meillä niitä on ollut muutaman viikon ikäisenä molemmilla pojilla.
kissinminttu: Me käytettiin esikoisella ihan vauvana (vajaa 2v. sitten) Pampersin 2-4kg vaippoja ja sitten siirryttiin Liberoon koska mun mielestä Pampersin 2koko oli silloin jotenkin huono, joustamaton ja ohivuotoja tuli kamalasti. Nyt nuo Pampersit on muuttuneet ja on tosiaan ihanan pehmeitä. En kuitenkaan muista että Liberot olis silloin olleet niin kovia koppuroita mitä nyt, ehkä aika kultaa muistot.
Esikoisella nyt käytössä Liberon housuvaipat eikä nekään mitään höyhenen pehmeitä ole, mutta tykkään siitä ettei niissä ole mitään voiteita käytetty. Pampersin isoista vaipoista ei ole käyttökokemusta niin en tiedä vaikka ne olisi parempiakin.
RockMummy: Me ei ihan noin pitkiä matkoja ajettu vauvan kanssa, mutta pienempiä kyllä ja hyvin vauva viihtyi autossa ja turvakaukalossa nukkuen. Minusta on kuitenkin hyvä ettei vauvan tarvitsisi olla yhteen putkeen kaukalossa montaa tuntia vaan että välillä pysähtyisi ja ottaisi sitten vauvankin pois kaukalosta sylittelemään että pääsisi ojentautumaan.
Ja varmasti sinullekin mukavampi että pääsee välillä jaloittelemaan.
Ja tietysti jos on kuuma päivä niin tärkeää huolehtia vauvan (ja omasta myös) nesteytyksestä! Mukavaa juhannusta teille :heart:
Mulla oli huonekaverina yksi äiti jonka vauva syntyi 2vko yli la:n ja hänelle hoitajat muutaman kerran sanoivat että vauva käyttäytyy kuin 2-viikon ikäinen vaikka onkin juuri syntynyt, että siitä päätellen voisi hyvinkin pitää paikkaansa että Oliverkin on "vanhempi" kuin oikeasti onkaan. Ja kai se hormoninäppyjenkin ilmestyminen voi olla ihan yksilöllistä.
Toukotytsy ja
RockMummy: Oliver on ihana nimi :heart: Meilläkin se oli yhtenä vaihtoehtona etunimeksi, tai siis minä sitä miehelle ehdotin. Mutta miehen mielestä se ei oikein käynyt kun siinä sairaalassa jossa esikoinen syntyi oli töissä sen niminen lääkäri niin miehelle tuli vaan kuulema se lekuri sitten mieleen Oliverista
Liekö
anskulla ollut polikäynneillä/osastolla olo-ajalla sama lääkäri, SKS:ssa kun asioit?
No, ehkä sitten jos saadaan vielä kolmas poika joskus, mies on unohtanut sen lääkärin :saint:
Mä koitin tänään ensimmäistä kertaa kantoliinaa mutta ei siitä mitään tullut. Sain liinan lainaan siskolta ja ajattelin oman ostaa jos oppisin sitä käyttämään, helpottaisi huomattavasti meidän päiviä.
Tein mielestäni sidonnan ihan oikein, kietaisuristi II niiden kuvallisten ohjeiden mukaan. Mutta sitten kun vauva piti saada liinaan niin ongelmat alkoi. Kai mä oon vähän tyhmä mutta en oikein mielestäni saanut pientä asettumaan siihen oikein. Voi kun olis joku joka osaisi neuvoa kädestä pitäen minut liinailun alkuun!
Mukavaa juhannusta kaikille!
Siksakkia & Pikku Prinssi 5vko 2pvä