:: Toukokuun Tuhisijat 2009 ::

Alkuperäinen kirjoittaja JeAnKa:
Alkuperäinen kirjoittaja Sompio:
Alkuperäinen kirjoittaja JeAnKa:
Eikös kukaan saanut äitienpäivänä vauvaa? Kuinkas paljon siellä kerhon puolella on niitä jotka ei tässä listassa?
Kävin kurkkaamassa tuota BV:n päivittämää listaa. Oli siellä äitienpäivänäkin syntyneitä. Pitikö tähän pinoon jokaisen ilmoittautua erikseen vai kopsattiinko niitä sieltä edellisestä pinosta?
Siis mitä listaa? Odotusajan listaa kesäkuussa? Muutama laskettu aika silloin mutta ei yhtään syntynyttä 10. toukokuuta eikös se ole äitienpäivä?

Vai onko meillä ihan eri listat ;) ...?
Ei kun mä katsoin näköjään sitä LA-listaa :ashamed: Syntyneissä ei tosiaankaan ollut yhtään äitienpäivävauvaa :eek:
 
Jasmin ja muutkin VAS:laiset Me saatiin mielestäni hyvää kohtelua VAS:ssa. Tosin aikaisempaa vertailukohtaa minulla ei ole sairaaloista kuin TAYS:n ensiavussa maannut milloin milläkin käytävällä pitkittyneessä migreenissä, johon ei lääkkeet tehoa :/
Kätilö oli ensinnäkin tosi ihana, joka hoito synnytyksen. Samoin kätilöopiskelija oli ihana :heart: Me oltiin ainoat synnyttäjät sinä yönä, joten meillä oli hyvin rauhallista ja kätilö ehti meitä tarkkailla hyvin.
Osastolla oli yksi sellainen vanhempi nainen, joka oli töykeähkö, mutta muista tykkäsin. Oltiin siis perhehuoneessa ja etukäteen pelkäsin, että jätetäänkö meidät sinne keskenään. Mutta ihan kivasti käytiin meitä katsomassa. Mutta enimmäkseen sitä sai itse kelloa soittaa, jos jotain oli. Ja aina neuvottiin ihan ystävällisesti. Ekana iltana käytiin mua katsomassa useamman kerran, kun mies lähti sinne Pomon konserttiin. Kun en saanut yksin mennä vessaan ja vauvaa en saanut nostella. En tajunnut itse edes pyytää iltapalaa, mutta yksi hoitaja onneksi kysyi että olenko saanut ja toi minulle.
Imetys lähti tavallaan liian hyvin sairaalassa käyntiin. Pyysin muutamaan kertaan tarkistamaan imuotetta, mutta ei siinä mitään korjattavaa ollut. Viimeisenä päivänä koitettiin istualtaan imettää, mutta minulla istuminen teki hieman tiukkaa. Mutta en halunnut sen takia jäädä enään päiväksi vaan haluttiin kotiin silloin perjantaina.
Aika vähän sitä vauvanhoitoa neuvottiin, mutta mulla oli kynä ja paperia vieressä ja listasin siihen aina kysymyksiä mitä tuli mieleen ja kaikkiin sain vastauksen. Mutta aika oma-aloitteinen sai olla.
Kaikenkaikkiaan jäi kyllä hyvät fiilikset synnytyksestä ja VAS:n toiminnasta. Ja ruoka siellä oli tosi hyvää :p

Vauvan nukkuma-asennosta olitte jutelleet aikaisemmin. Meille sanottiin, että kyljellään. Mutta ei kyllä mitään sanottu kyljen vaihtamisesta, että pää muotoutuisi tasaisesti :/ Meillä on ollut aika paljon samalla kyljellä, kun mun mielestä on kiva, että vauva on kasvot meidän sänkyyn päin omassa sängyssään. Täytyy alkaa vaihtelemaan kylkeä. Päiväunia nukkuu kyllä miten sattuu, mutta yöksi on laitettu kyllä samaan asentoon :/
 
Nara Juu, asiaa puhut, mulla taitaa olla hermot joissain asioissa kireemmällä kun raskausaikana... otan pultit niiin mitättömistä asioista ja saatan miehen kanssakin haastaa riitaa tosi pienistä jutuista..En toki sitä tarkoittanut että joku täällä jotain ilkeyttään sanoisi, kaikki omalla tavallaan. :)

Sompio Se on pelkästään hyvä asia jos sait positiivisen synnytyskokemuksen kaikinpuolin! Ehkä mullakin parempi onni jos joskus menee vielä uudelleen! ;)

Tänään on aikomus soittaa ja kysellä onko vielä tilaa syksyllä alkavaan vauvauintiryhmään! Sitä harrastusta on niin monet kehuneet että kiinnostaa tosi paljon itsekin Leevin kanssa kokeilla! Kun haluaisi vauvan kanssa johonkin tekemiseen osallistua ja oon aika laiska kuitenkin lähtemään itsekseni mihinkään perhekahvilaan, ym niin jospa tästä meille virikettä ja iloa. :)

Myös viides ja viimeinen ilmainen vauvahieronta-aika on tänään, vähän arveluttaa sen loppuminen, palaavatko iltahuutamiset? Pitäiskö jatkaa maksullisella vyöhyketerapeutilla?

Isäntä oli aamulla räpsinyt Leevistä ihan sikahyviä hymypoika-kuvia! Jos tuo ei ole tarkoituksellista hymyä noissa kuvissa niin mitäs sitten.. Kunpa osais tänne liittää..

Reipasta alkavaa viikkoa!

Jasmin ja Leevi 6vk5pv :heart:
 
Moi kaikki! Ja Onnea Niiksu kun sait vihdoin nyytin syliin! :heart:

Meillä oli eilen ristiäiset ja hyvin sujui kaikki, Jesper oli rauhallinen koko kasteen ajan. Ainoa joka huusi oli esikoinen joka sai kauhean sätkyn kun alettiin heti alussa laulamaan jumala loi virttä. :D Juoksi parkuen mun syliin ku pelästy. :heart:

Nyt kuuluu kutsuhuuto joten täytyy mennä!

Jonz&Jesper
 
Suzyanne
Alkuperäinen kirjoittaja villahousu:
Suzyanne kokeilepa kantaa kietasuristissä pystyasennossa! Pystyasennossa voi kantaa n. kaksiviikkoisesta alkaen, eli hyvinkin jo voit Viliä siten kantaa. Suloa koitin ihan vastasyntyneenä kans kantaa kehtoasennossa eikä se tykänny yhtään, mutta kun pääsi pystyasentoon niin johan viihtyy vaikka tuntikausia liinassa.

Sitten vielä kysymys siitä probiootista, annatko suzyanne sen kolmasosa pussillisen kerralla vai annatko sen useammassa erässä päivän mittaan?
/quote]

Kiitos sidontavinkistä, tosiaankin tuo kietaisuristi pystyasennossa toimii meilläkin! Laitoin Vilin siihen sidontaan puoli tuntia sitten kun oli itkuinen ja levoton. Ja siinä se nyt vieläkin tuossa sylissä kököttää tyytyväisenä, ja itseasiassa taisipa juuri nukahtaa. =)

Tämä sidonta oli myös siitä kiva, että siihen sai vauvan laitettua tosi helposti. Siihen kehtoasentoon laittaminen oli kauhean vaikeaa, kun olisi vauvan laiton jälkeen tehdä sidonta yhdellä kädellä loppuun, kun toisella piti pitää vauvaa, kun sidonta ei vielä kantanut siinä vaiheessa.

Eilis-ilta ja tämä aamu ovat olleet tosi hankalia, paljon kovaa koliikki-itkua johon ei meinaa mikään auttaa. Kyllä se nyrkin tuossa välillä ähisee vatsaansa, muttei menen itkuksi asti, kaipa tuo pystyasento jotenkin sitä koliikkikipuakin helpottaa.

Vyöhyketerapia ja probiootit ovat tosiaan puolittaneet koliikki-itkun määrän, mutta on sitä joinakin päivinä vieläkin yhteensä pari tuntia ollut, niinkuin eilen ja tänään. Ei kuitenkaan onneksi enää sitä 7 tuntia, jota oli ennen em. apukeinoja. Täytyy vaan toivoa että tämä kantoliinailu nyt sitten tekisi Vilin olon vielä paremmaksi, ja vähentäisi kipuja entisestään.

Probioottijauhetta annan sen kolmasosan pussista kerralla sekoitettuna äidinmaitotilkkaan, niinkuin myyjä neuvoi.

Suzyanne ja Vili, 5 vkoa 4 pv

*muoks* enpä osannut oikealla tavalla käyttää lainausta, mutta menköön näin, minä kun olen tällainen tietokone-nero, että möhlään vielä koko tekstin jos alan yrittää korjata. :D
 
Suzyanne
Vielä tuosta pinnan kireydestä tuli mieleen, että eilen taas vaihteeksi vedin megaherneet miehelle. Vili tosiaan itki illalla pitkään sitä kaikkein kovinta ja kimeintä koliikki-itkuaan, ja oli ihan täysin tolaltaan, niin ettei mikään mitä tein, auttanut, ei kanniskelut, heijaamiset tai hyssyttelyt. Mies surffaili netissä, ja sitten jossain vaiheessa kivahti että anna se poika tänne, kun et saa sitä hiljenemään, annat vaan itkeä. Ja minä itsekin tippa linssissä yritin tehdä kaikkeni että pikkuisella olisi parempi olla! :kieh: Sain ihan totaalikilarit ja aloin itkeä. Mies kyllä pyysi anteeksi, ja sanoi että tietää kyllä että olisi pitänyt sanoa ihan toisella tavalla. Mies lähti aamulla kaverinsa kanssa jollekin muuttokeikalle, ja minulla on vieläkin paha mieli, enkä ole oikein antanut anteeksi. Kun minusta pitäisi puhaltaa yhteen hiileen eikä asettua toista vastaan, ei se mies saa Viliä yhtään sen nopeammin rauhoittumaan kuin minäkään. Olen kyllä nyt normaalia herkemmin loukkaantuvassa mielentilassa, mutta silti kyllä tuntui aika pahalta tuo. Täytyy tänään jutella, kun mies tulee iltapäivällä sieltä muuttokeikalta. Onneksi pikkupiipero nukahti kantoliinaan. Mulle tulee Vilin lohduttomasta koliikki-itkusta aina itku itsellekin, kun käy niin sääliksi kun toista sattuu, eikä voi mitenkään auttaa.

Ollaan nyt käyty kolme kertaa vyöhyketerapiassa ja se on auttanut selvästi. Nyt tulee vaan aika pitkä tauko, kun terapeutti on lähtenyt kesälomareissulle ja tulee vasta juhannuksen jälkeen, en tiedä käytänkö jollain toisella sillä aikaa.

Tuntuu että Vilin vatsavaivat paheni, kun olin lauantaina muutaman tunnin kaverini synttäreillä. Miehen nimittäin piti antaa Vilille korviketta, kun pumppaamani rintamaito loppui kesken alta aikayksikön. Vili saa maitoa ihan tarpeeksi imettyä, painonnoususta päätellen, (viimeksi oli tullut kilo lisää kahdessa viikossa!!) mutta pumppaamalla en meinaa saada oikein mitään tulemaan, laualntainakin aloitin pumppaamisen jo aamulla, ja sain kahteen eri pulloon vain yhteensä jotain 0,8 dl, ainakin 2 dl olisi pitänyt olla, kun olin noin 4 h pois. En varmaan nyt uskalla pitkään aikaan lähteä minnekään käymään ilman Viliä, kun ei pumppaamalla heru, ja jos korvike tekee Vilille pahemmat vatsavaivat.

Sorry tuli vain omaa napaa, mutta tuntui nyt että oli pakko purkautua tänne. Helpotti, kiitos jos joku jaksoi lukea. =)
 
Suzyanne, jaksamista teille, on varmasti pinna kireällä kun vauva vaan itkee eikä mikään auta.. :hug: Meilläkin tuli masuvaivapäivinä miehen kanssa koko ajan riitaa, mulla itku niin herkässä ja miehellä niin lyhyt pinna. Ja ne oli tosiaan vaan masuvaivoja, eikä koliikkia niinkuin teillä. Meillä helpotti masuvaivat kun vaihdettiin korvike Tuttelista NANiin ja alettiin antaa niitä Rela-tippoja. Niin ja alettiin röyhtäyttämään vauvaa joka syötön jälkeen, paitsi yöllä.

Vähän jännittää D-vitamiinin aloitus kun eikös niistä monesti ole tullut masuvaivoja? Minkälaisia kokemuksia teillä on Jekovit vs. Devitol?? Kummasta vähemmän kipristelyjä?

Täällä on monta päivää itketty kun ei meinaa maitoa tulla tarpeeksi ja vauva kieltäytyy syömästä rintaa silloin kun ei tule tavaraa tarpeeksi nopeasti.. :( On ollut pakko antaa korviketta kun ei voi nälässäkään pitää. Aiemmin olen kokeillut myös pumppausta ja olen saanut tunnin työn tuloksena vain jotain 30ml pumpattua. Eilen sitten oikein sisuunnuin ja päätin vaan pumpata ja pumpata.. 25min pumppailun jälkeen tulos oli vaan vajaa 20ml, kunnes yhtäkkiä maitoa alkoi tihkumaan tosi paljon ja yhtäkkiä olikin 100ml täynnä! :eek: Kokeilin samaa uudelleen myöhemmin ja taas jotain 20min ihan säälittävän vähän tuli maitoa ja sitten yhtäkkiä taas suihkuna! Sain taas yli 100ml pumpattua, tosin menihän siihen melkein tunti aikaa.. En tiedä mitä tässä pitäisi tehdä, yrittää vaan pumpata ja tarjota silti vauvalle rintaa aina ensin..? Kyllä se viime yönä taas suostui yöllä syömään tissiä ja nukahtikin siihen aina. Kun taas eilispäivänä ei suostunut kun kerran syömään rintaa.. todella omituista. Itkeskelin eilen tämän takia tosi paljon, mutta nyt ajattelin että jos vaan saisin edes pumpattua vauvalle maitoa mahdollisimman pitkään niin sekin olisi hyvä. Pääasia että pieni syö ja kasvaa. Se imetys olisi vaan itsestä niin mukavaa puuhaa, saa olla vauvaa lähellä jne.. Katsotaan miten tää etenee. Tuntuu ettei mulla maito missään vaiheessa ole erityisemmin "noussut", 3. päivänä synnytyksestä oli hieman tavallista pinkeemmät rinnat mutta ei muuta. vieläköhän se voi tästä nousta??

Mies lähti tunti sitten vauvan kanssa autolla työpaikalleen näyttämään vauvaa, sanoi että antaa mulle hieman omaa aikaa.. :heart: Ja netissähän mä tietysti olen! :LOL: Join äsken kahvit ja tein herkkusämpylän, tekipä hyvää! Ei ole oikein ruoka maistunut mulle synnytyksen jälkeen jostain syystä, johtuukohan jännityksestä ja stressistä mitä olen vetänyt tosta imetyksestä? Ja siitähän se kierre alkaa kun kaikki vaikuttaa kaikkeen; maidontuotanto heikkenee huonosta mielialasta, liian vähästä syömisestä jne.. On tää alkutaival vaikeeta mutta kyllä se tästä helpottaa! :)

Nyt vois lähteä suihkuun ja sitten vähän siivoilla kämppää, on aikamoiseksi sekamelskaksi päässyt tämä huusholli! :D

Tässä vielä pari kuvaa meidän pikkuäijästä (joka näyttää ihan nyrkkeilijältä :D):





RockMummy & Oliver 8 pv

 
Suzyanne
Rockmummy kiitos myötatunnosta, ja jaksamista itsellesikin imetysongelmien kanssa. :hug: Niihin en osaa mitään varsinaisia neuvoja antaa, mutta hyvä kun pumppaamallla sait lopulta herumaan kunnolla. Löysin muuten yksi päivä netistä mielestäni aika hyvän sivuston imetyksestä, siellä on imetystukipuhelinkin, olisikohan sinne soittamisesta sinulle apua? Linkki on tuossa: http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view&id=112&Itemid=179

Meilläkin on tuota rinnalla lakkoilua välillä, eilen varsinkin. Jotenkin luulen että meillä se johtui ainakin eilen siitä että mies joutui tosiaan syöttämään tuttipullosta korviketta lauantaina kun olin pois, joskushan pullon käyttäminen käsittääkseni voi saada vauvan lakkoilemaan, koska pullosta heruu niin paljon helpommin kuin rinnasta. Voisikohan teilläkin tuo lakkoilu johtua samasta asiasta?

Onpa Oliverilla tosi hienot rokkivermeet! Itse tykkään myös kovasti rockhenkisistä vauvanvaatteista, mutten ole vielä raaskinut niitä hankkia. Oletko muuten nähnyt Lindexillä mustan vauvojen nahkarotsin? Sopisi tuohon asuun hyvin. B) Itsekin olen sitä hiplannut useasti. Lisäksi olikohan se Kapp Ahlissa muistaakseni, kun katselin kivaa rockhenkistä vauvan asua, siinä oli keltainen paita jossa oli kitaran kuva ja jotain tekstiä tyyliin Rockstar tms., ja mustavalkoruudulliset trikoohousut. Ihania. :heart:
 
Täällä takana rankka viikonloppu. Neiti nukkui huonosti ja vähän, itselle nousi kuume ja rintatulehduksen merkit olivat ilmassa. Päälle vielä ihan hirveä päänsärky. Lämmöllä ja kiivaalla saman rinnan tyrkyttämisellä sain sitten tulehduksen perääntymään. Meillä syynä lienee se, että vasen rinta on vauvan selvä suosikki ja lisäksi istualtaan en vieläkään osaa oikein kunnolla imettää kuin vasemmasta, joten oikea rinta oli jäänyt viime päivinä vähän vähemmälle käytölle. Tukkoonhan se sitten meni. Saunassa istuin ja lypsin sitä auki, se tuntui auttavan. Lisäksi vedin ibuprofeenia urakalla, kun se auttaa myös tulehdukseen.

Mutta neidillä oli tähän päälle siis tosi kovat vatsanväänteet ja sai ressukka tehtyä vain säälittäviä pikkukakkoja (yleensä siis tekee parit aika isot turaukset päivässä). Varmaan ne perhanan D-vitamiinit syynä. Meillä käytössä Jekovit, pitäisikö vaihtaa? Eilen en sitten edes antanut ja tänään annoin heti aamusta, jos ei sitten yöllä taas valvottaisi.

Vatsanpurujen lisäksi varmaan viikonlopun painostava helle teki tehtävänsä ja sai vauvan ärhäkälle päälle.

MayaXs
mun oli kanssa ihan jo ulkonäköseikkojen valossa valittava tuo BabyBjörn 123 sitteri (musta-valkoruudullinen), mutta se on ollut myös käytössä hyvä, kun hytkyy vauvan liikkeiden mukana. Toki vasta aika lyhyitä hetkiä on siinä oleskeltu. Itse ostin huuto.netistä lelukaaren kanssa ja taisin maksaa jotain 70 euroa postukuluineen. Ihan uutta vastaavassa kunnossa.

Kestovaippoina meillä on sekalaisia sisävaippoja (Nalle, Napsukka jne.), jotka olen ostanut huuto.netistä, äitiyspakkauksen vaipat ja lisäksi 5 kpl uusia Kushies Ultria. Jälkimmäiset odottavat vielä käyttöönottoa, kun ovat aivan liian suuria. Jatkossa taidan panostaa noihin aiohin, ne taitavat helppoudessaan olla meille sopivin juttu. Mutta nyt alkuun on hyvä tietysti tutustua erilaisiin vaippoihin.

Suzyanne
ymmärrän täysin sun hermostumisen mieheesi. Meillä oli viikonloppuna vähän samanlaista ilmassa. Mies yritti rauhoitella vauvaa ottamalla sen kainaloon, kun itse samalla surffasi netissä. No, eihän vauva siitä rauhoitu, vaan pitää ottaa kunnolla syliin ja kävellä tai ainakin edes hytkyttää ja kokeilla muita asentoja. Ehkä vartin verran mies jaksoi kuunnella vauvan minuutin välein tulevia kipristely- ja itkukohtauksia ja totesi sitten, että on se kumma, kun mikään ei kelpaa ja laski vauvan sohvalle. Olen useita kertoja sanonut, että vauva rauhoittuu liikkeestä ja siitä, että pidetään kunnolla rintaa vasten, mutta ei tuo näköjään usko. Lisäksi vituttaa se, että minä käytän esim. koko aamuyön ja kaiken energiani vauvan rauhoitteluun ja viihdyttämiseen ja toinen menettää hermonsa hetkessä nettisurffauksen lomassa. No, otti se sitten vauvan sohvalta takaisin syliin, kun kuuli mun äänensävyn. |O Ja meillä siis vauva on huutanut vaivojaan vasta pari päivää, joten voin uskoa, että Vilin tuskittelua ja itkua kuunnellessa tulee äidiltäkin itku. Tsemppiä vaan teille kovasti!

Viime yö meni meillä poikkeuksellisen hyvin - syötiin vain kerran ja nukuttiin yhteensä yli 7 tuntia! Aivan huippua. Klo 6 aikaan vauva kyllä yritti heräillä ja laitoin tutin suuhun toivoen 10- 30 minuutin lisäunta, mutta saatiinkiin melkein 2 tuntia. Näin ei ole aiemmin käynyt, vaan kuudelta on syöty ja valvottu klo 8-9 asti. Tänään siis varsin hyvällä mielellä koko porukka :D

RockMummy
täällä on kanssa ollut itsellä välillä aika heikosti ruokahalua ja saattaa mennä 6- 7 tuntia ettei syö mitään tai jonkun yhden jugurtin. Ja vaikka välillä tulisi nälkäkin, niin ei just silloin ehdi syömään tai mikään kaapissa oleva ei kiinnosta... Pikkuhiljaa tilanne on onneksi vähän korjaantunut. Imetyksestä sen verran, että ainakin mun ystävällä kesti ainakin 2-3 viikkoa, että pääsi kunnolla imettämiseen kiinni ja maitoakin alkoi tulla vasta silloin. Eli toivoa on - varsinkin, jos jaksat pumpata. Oletko kokeillut ottaa vauvaa rinnalle heti, kun maito alkaa pumppauksen myötä herua?

PilkkuPantteri ja tyttö 3 vko
 
Hei pitkästä aikaa!

RockMummy mulla oli aluks sama homma, siis että stressasin tuosta imettämisestä ihan kamalasti ja melkein itkua väänsin sen kanssa. :( Sit annoin itelleni luvan että joskus voi antaa myös korviketta pullosta ja kylläpä helpotti!! Kun siitä imettämisestä poistui se "pakko" niin se oli oikeasti ihan mukavaa. :) Mut kokeile juoda vaikka alkoholitonta olutta tai kotikaljaa. Mallas nimittäin auttaa maitoa nousemaan... ja luontaistuotekaupoista vois löytyä apuja kans siihen et sais vähän lisää maitoa tulemaan. Tsemppiä imetykseen, kun saisit siitä liian stressin pois niin se varmasti helpottaisi sitä maidon tuloakin. :hug: :hug: Mut meillä ei tyttö mitenkään lakkoile rinnalla pullon takia. Et ei tuu mitään hyljeksimisreaktiota... Mut rintaraivaireita saadaan täälläkin. Eli joskus raivoo sitä kun maitoo tulee liikaa ja joskus sitä kun sitä ei heru tarpeeks nopeesti tms. :) Aina joku pielessä. :LOL:

Meillä sujuu hienosti! :) Kaameita pulauttelusessioita välillä on ja kaikki paikat puklussa. :LOL: Mutta muuten ei mitään ihmeempiä - yritän totuttaa pientä nukkumaan vaunuissa ulkona... vielä pitää aika paljon hyssytellä kun heräilee mut jospa se siitä tottuis. :) Viime yönä nukkui ekaa kertaa 5 tunnin pätkän klo 24.00-5.10. wau! :D Sit vielä 3,5 tuntia sen jälkeen. Saa nähä oliko vaan yhen yön tapaus... Ja kiitos sidontavinkistä!! Meillä se kantoliinakokeilu onnistui loistavasti ja tyttö nukahti pystyasentoon samantien!!! :heart:

EM ja typy 5 vk + 3 pv :heart:
 
moikka

Tää äiti kävi pika visiitillä ideaparkissa. Ei tullu shoppailusta mitään kahden pienimmän kanssa.Onneks sain haettue ne mitä lähdin hakee.

Suzyanne: Voi itku mullakin tuli itku sun puolesta.Mutta onneks mies ymmärsi ja myönsi,että olisi voinut sanoa vähän erilailla. Riiitoja ja väärinkäsityksiä tulee väsyneenä ihan kaikille. Todella paljon voimia Vilin koliikkiin. :heart:
Mä olen itsekin valitellu sitä täällä,että välillä musta tuntuu,että me puhutaan miehen kanssa ihan eri kieltä.Tai se vaihtaa kesken puheen ( siis mun mielestä kesken puheen) aihetta ja olen ihan ulkona miten tää liittyy tähän ja tähän? Mutta onneksi suuremmilta erimielisyyksiltä ollaan säästytty. Huomenna vietettäis 6 vuotis päivää meidän ensitapaamisesta.6v= 6 henkinen perhe. :heart:
Mulla on muuten sellanen muistikuva,että Rockmummyn Oliverilla on se lindexin nahkatakki. B)

VAS:in toimintaan olin tosi tyytyväinen tälläkin kertaa.


Rintapumpulle herumisesta:mulla oli viimeksi sellainen ongelma etten herunut pumpulle kunnolla.Vasta tyyliin 15-20 min pumppaamisen jälkeen maito nousi ja silloin tuli maitoa hyvin. Joten suosittelen vaan sitkeästi pumppaamaan. Toinen hyvä tapa on pumpata samaan aikaan ku vauva on toisella rinnalla. Mulla on sähkökäyttöinen pumppu,jotenki musta tuntuu,että sille herun paremmin.Oisko se "imu" tasaisempaa,tietyssä rytmissä tms.
Nyt olen joutunut pumppaamaan rintoja,mutta sillon maito on jo noussu rintoihin ja yleensä yön jäljiltä joudun niitä tyhjentämään.Yleensä tulee 100-150ml per rinta. Yks aamu tuli 250 ml yhdestä rinnasta. :eek: Ja se viiltävä kipu/ tunne ku vetäis suonta tissistä on sitä maidpn nousua.Mulla maito nousee jos on pidempi tauko syöttämisessä tai jos olen kaupassa ja ajattelen vauvaa. Yllättävän paljon se sattuu.

Ne jälkisupistukset joita pelkäsin paljon olikin paljon lievempiä-onkohan mun kohtu laiskistunut. :eek:

yritän jatkaa myöhemmin,nyt on nälkä äidillä ja lapsilla.

NN ja CC
 
Suzyanne sitä vartenhan tämä palsta on että voi tilittää tuntojansa. :hug: Välillä tuntuu ettei miehet vaan aina tajua tai ajattele miten asian ilmaisee... Ainakin meillä.
Vitamiini tipoista meillä saatiin neuvolasta devitol tippoja ja vähän ne aiheutti vatsan väänteitä. Mutta ollaan annettu ne aamulla ja viellä perään rela tippoja niin on vatsan väänteet vähentyneet ja yöllä ei ole ollut ollenkaan.
Anoppi kun on apteekissa töissä sanoi että koulutuksissa on lääkärit kertoneet että: Vauvoilla kestää jopa 3 viikkoa että vatsa tottuu vitamiiini tippoihin ja sitten jos ei edelleen vatsa vaivaa niin sitten vaihdetaan vasta.
Aivan valloittava pikku "nyrkkeilijä" RockMummyllä :heart:
(.) Tänään soitti lapsiasiamies. Olin jo aikeissa itse soittaa tänään kun poju on jo 3 viikko vanha. Hyvin ystävällisen kuuloinen nainen puhelimessa pyyteli anteeksi ettei ole aikaisemmin soittanut mutta on ollut lomalla. No keskiviikkona käydään sitten siellä isyys tunnustamassa. No saatiin tänään sovittua sitten ristiäspäiväksi 19.7.

Tytti ja Olli 3vk (Hui kun aika rientää :heart: )
 
D-vitamiineista Meille neuvolantäti toi devitolia, mutta voivotteli sitä koska se aiheuttaa kuulemma enemmin masuvaivoja kuin jekovit. Me ei sitten sitä devitolia viititty edes aloittaa vaan käytiin ostamassa jekovittia itse. Meidän tyttö ei oo masuvaivoja yhtään ehtinyt itkeä, ähissyt kyllä on pahimpia vaivojaan kun ollaan annettu rela- maitohappobakteeritippoja samaan aikaan kuin d-vitamiinia. :) Niin, ja tänään ostin masuvaivoja vähentävän ilmalukollisen mam-tuttipullon lisäksi pulloruokintaa varten.
Mä en lähtis enää tässä vaiheessa edes d-tippoja toiseen merkkiin vaihtamaan kun kuitenkin tytön masu tottuu noihin jekovit-tippoihinkin lopulta. :)




:heart: kissinminttu & Nöttönen 3vko2pv :heart:
 
Suzyanne, kiitos tuosta linkistä, se oli aivan loistava! Kävin jo siellä vähän kurkistelemassa ja löysinkin tosi hyviä vinkkejä! Tänään on taas rintaruokinta onnistunut, jes! :D Yhden kerran annettiin pieni määrä pullomaitoa lisäksi mutta muuten syönyt pelkkää rintaa. Joten toivoa siis vielä on! Niin ja meillä tosiaan on jo se vauvojen musta nahkarotsi ostettuna Lindexiltä, ostin sen jo odotusaikana niinkuin Nikunaku muistelikin. :) Tuo Pantera- body on ostettu Forumin Backstreetistä, siellä on kivoja rockhenkisiä vauvanvaatteita, tosin maksaa ihan törkeän paljon, tuokin oli jotain 25 ?. Ostin sen miehelle isänpäivälahjaksi odotusaikana! :heart: Lisäksi meillä on ainakin Rollareiden, Mötorheadin ja Gunnareiden bändibodyt pojulle ostettuna, on ne niin kivoja! Lindexillä oli ainakin noita Rollaribodyja joku aika sitten ja nuo muut saatiin lahjaksi, muistaakseni ne oli ostettu Prismasta. Juu muistan nähneeni KappAhlilla tuon kuvailemasi asun, se oli ihana, voi olla että käyn ostamassa sen. :)

Pilkkupantteri, kiitos vinkistä, taidankin kokeilla tuota pumppauskikkaa ensi kerran kun vauva vetää tissiraivarit, se voisi toimia.

ElinaMaria, olet niin oikeassa tuon stressin suhteen. Jotenkin eilen sain asiasta illalla rauhan kun päätin että jos ei Oliver syö rinnasta niin ei ole katastrofi siirtyä pulloruokintaan. Sitten se pumppaaminenkin onnistui lopulta hyvin ja siitä tuli niin hyvä mieli että tuntui että maito alkoi nousta. Otin lisäksi "palkinnoksi" ahkerasta 2 h pumppauksesta 12cl valkkaria, niin johan tuli parempi mieli! :D Yöllä sitten heräsin siihen kun lakanat oli maidosta märät! :LOL: Ja vauva suostui syömään rinnasta! Eli todennäköisin syy raivareihin on se kun stressasin niin paljon sitä imetystä ettei maito lähtenyt edes herumaan. En vieläkään uskalla tuulettaa että imetys onnistuu, mutta ainakin en enää stressaa jos ei se onnistukaan. Kiitos myötätunnosta! :heart:

Kiitos Tytti83 meidän pikku nyrkkeilijän kehumisesta! :)

Noista Rela-tipoista vielä, miten olette antaneet tippoja jos ette ruoki pullosta? Mietin vaan että nyt jos tää mun imetys onnistuukin niin en voi sekoittaa tippoja enää korvikkeeseen. Kannattaako yrittää antaa lusikalla tai tutin päähän tiputtamalla? Me ollaan pari kertaa laitettu tippa tuttiin mutta tuntuu maistuvan kovin pahalta ne tipat tuolleen yksistään.. :eek:

RockMummy & Oliver 8 pv
 
rockmummy me laitetaan lusikkaan tippa vettä, siihen tipat ja lusikalla suuhun. :wave: Ja ihanaa että sulla vähän helpotti tuo imetysstressi. :heart:

Ai että mua raivostuttaa kun kaverilla olis polttarit tulossa mut hinta on liian kallis mulle... kun en voi kuitenkaan osallistua "kunnolla"... eli olisin vaan osan päivästä mukana. :( Tyhmää maksaa buffet-pöydästä kun en edes ole siellä paikalla...
 
mä haluisin vielä sanoa sellasen jutun,että vaikka tissit ei tunnu täydeltä ni se ei tarkoita etteikö siellä olisi maitoa ja vauva imemällä tilaa sen maidon.Mulla monesti rinnat on ku tyhjät nahkarukkaset ja silti maitoa tulee. Joka kerta ei siis imettäessä nouse maito tisseihin. Mulla on monesti käynyt niin että olen just pumpannut molemmat tissit tyhjiksi niin vauva herää ja alan imettää tyhjillä nahkarukkasialla...silti se maito nousee ja vauva saa maitoa tarpeeksi. Älkää stressatako liikaa. Ja se,että pumpulle ei heru ei tarkoita sitä etteikö vauva saisi maitoa. Jokainen kyllä varmasti osaa itse sanoa riitttääkö maito vauvalle vai ei.Kyllä ne sitten selkeesti itkee nälkää.
Niin ja muistakaa SYÖDÄ JA JUODA tarpeeksi!!!!Että sitä maitoa riittää. :heart:

Rintaraivareita meillä ei vielä ole ollut.Mutta niihin on auttanut ihokontakti eli vauva pelkällä vaipalla ja äiti ilman paitaa pitää vauvaa sylissä.Tehty pesä ja imetetty sängyssä peiton alla. Tai imetetty yht'äkkiä ennalta arvaamattomissa paikoissa ja asennoissa.Esim. kun olen hyssytelly vauvaa sylissä ja kävelly ympäri olohuonetta,olenki pysähtynyt ja sylissä alkanut imettää.

Rockmummy : meidän Oliverilla oli samanlaiset hanskat (noi vihreät jossa norsu) toinen on kadonnu.Pipo löytyy.Onko teillä? =)

Tänään ideaparkin Lindexillä ku tein pikakierroksen 1v9kk huutaessa rattaissa että POIS POIS! A-p-u-a. Bongasin siellä ainakin jonku rollareiden paidan tai bodyn.En katsonu tarkemmin kumpi oli kun oli siinä hyllyllä viikattuna.

Jasmin: saitteko paikan vauva uinnista? Minkä hintaista se oli? Mä mietin sitä ollaan noiden kahden isomman kanssa oltu vauvaunnissa.Mutta nelosen kanssa ei oltu ku Edenissä oli niin huono se vauvauinti.Tai pikemminki se,että allas oli melkein aina kylmä. Voipi olla että haaveeksi vaan jää vauva uinti ku pitäis saada nää muut hoitoon siksi aikaa.Kaikkia tuskin voi mukaan ottaa. Eilen muuten oltiin perheen kanssa kävelyllä.Piti pikku lenkki tehdä ni mies päätti että kävellään se rudolfin lenkki.
:eek: mä ajattelin etten millään jaksa sitä mutta ihmeen hyvin se meni.Joten voidaan hyvinki lähtee yhdessä vaunulenkkeilee. Meidän 3½ v juoksi sen koko matkan. :eek:

Taas pitää mennä....
 
Koska d-vitamiinit muuten pitäisi aloittaa? Meille ei ainakaan neukkutäti tuonut tippoja täällä käydessään ja seuraava käynti olisi vasta juhannuksen jälkeen.

Ideaparkissa on siinä yhdessä musiikkikaupassa kanssa vauvan bändibodyja. Onkohan se Swamp mikä siinä Arnoldsia vastapäätä on :whistle: Mies niitä katsellut, mutta ei ole ostanut.

Ihania kuvia laitettu :heart:

Voimia koliikin, muun itkuisuuden, valvomisen, imetysongelmien, miesten ja kaikkien muidenkin harmien kanssa :hug:
 
Sainpas luettua kaikki teidän tekstit!! Paljon on tullut juttua, ja en oo pitkään aikaan ehtinyt täällä käymään viikonlopun juhlien takia. Edellinen viikko meni järjestelyihin, vauvan kanssa oloon, sairaan äidin hoitamiseen (oli meillä kylässä ja vein päivystykseenkin sitä) ymsyms. Mut mikä parasta; nyt pojalla on nimi ja me ollaan miehen kanssa naimisissa!! :) <3 Saa päivittää pojan nimeksi Iiro!

Nyt kulta heräsi! On nukkunut varmaan 3 tuntia!! Yöllä nukkuu jopa 6h unia, viime yönäkin yli 5h! Ollaan ihmeissään, kun on mennyt tosi hyvin. Nyt mies on ens yön pois kotoa, eka yö kun oon pojun kaa kahdestaan täällä, mut ei kyllä pelota kun on mennyt niin hyvin!!
 
Nikunaku, ei ole meillä tuota pipoa, olisikin kiva jos sais pipon samaa sarjaa! Saatiin nuo tumput käytettynä tutulta. Hauskaa että teilläkin on Oliver, minkä ikäinen hän on? :)

Sompio, mulle sanottiin että 2 viikon iässä pitäisi aloittaa ne D-vitamiinit. Meidän neuvolasta niitä ei saanut mukaan vaan piti käydä itse ostamassa.

Kiitos kaikille hyvistä vinkeistä imetyksen kanssa! :heart: Tänään tuli taas yksi tissiraivari jolle piti antaa periksi kun mikään mitä yritin ei auttanut.. No onneksi kun oli saanut 50ml korviketta, niin valvoskeli hetken ja sitten tissi taas kelpasi ja siihen oli taas hyvä nukahtaa. Öisin on useimmiten tissi kelvannut kun otan pojan viereen ihan napa napaa vasten ja imetän pitkällään. Tuolla Suzyannen laittamassa linkissä löytyi tosi hyvää tietoa, en ole ihan vielä kaikkea ehtinyt lukea. Tuli vaan mieleen että voiko pumppaamisesta olla tässä vaiheessa jotain haittaa kun Aventin pumpun ohjeessakin lukee että pumppausta ei pitäisi aloittaa ennen kuin vauva on kaksiviikkoinen (ettei sotke imetystä?)! :eek: Pelottaa vaan jos en pumppaa niin ei kai koko maidontuotanto tyrehdy / jää pieneksi? Jos ei meillä täysimetys nimittäin onnistu niin haluaisin jatkaa osittaisimetystä ainakin muutaman kuukauden, mieluiten vähintään siihen asti kun saa alkaa kiinteitä ruokia syöttää.

Mitäs teillä on juhannussuunnitelmia? Meidänhän piti lähteä mökille, mutta kun sinne on noin 6h matkaa ja vauva on vasta 8 pv vanha niin tuntuisi hurjalta lähteä vielä.. Etenkin kun itsellä on vielä vaikea istua pitkiä aikoja kun nuo tikit kiristää ja jälkivuotoakin vielä on.. Miehen kanssa jo tuli riitaa kun hän niin kovasti on odottanut mökille pääsyä, mutta ei voi mitään kun vauva oli niin yliaikainen.. Jos olisi syntynyt lähempänä laskettua aikaa niin johan se olisi kohta kuukauden ikäinen ja matkustaminen olisi helpompaa ja olisin itsekin jo palautunut paremmin.

Onnea Miidalle!!! :heart:

RockMummy & Oliver 8pv
 
Miidalle onnittelut naimisiin menosta! :flower:

Rockmummy: jaa-a en tiiä miksi ei saisi pumppailla ennen ku vauva on 2 viikkoa.Se pumppaaminen ei tyrehdytä maidon tuloa pikemminki se lisää maidon määrää.Imettämisessä on kysynnän ja tarjonnan laki. Pumppaamalla pystyy lisää maidon määrää. Älkää liikaa stressatko,sekin vaikuttaa siihen maidon määrään. :heart:
Laita mulle yksityisviestiä niin mä voin postittaa sulle sen pipon. :) Jäänyt meidän 3½ vuotiaalta Oliverilta. Just eilen löysin pussin joka oli täynnä vauvan myssyjä ja pipoja ja siellä näin tuon pipon.On kokoa 62cm. Yhden tumpun vaan löysin.Sitä olen metsästänyt ennenkin. Joten pipon voin pistää hyvinki eteenpäin.

jospa alkais kutoo pipoa.On sellanen pipo prokkis menossa.Olen kutonut pipoja ja myynyt niitä ja rahat saa mun teini jonka vien heinäkuussa Lontooseen. Hän saa vähän shoppailu rahaa.

tästä tulikin mieleen MayaXs: Koska te ootte muuttamassa Suomeen? Vai muistinko ihan väärin. Väliaikaisesti vai pysyvästi?

Sompio: kokeilitko imetystyynyä? Me käytiin perjantaina Tampereella ja kävin pika visiitillä siellä lastentarvike kirppiksellä. Kävin katsomassa oikso siellä sateenvarjorattaita meidän Lontoon reissua varten.Löysinkin ne sieltä. Siellä oli tosi paljon imetystyynyjä myynnissä! Itse ostin sellaisen 5e -50% eli 2,50e. Oli tosi hyvä.En muiden hintoja katsellu ollenkaan. Toi oli siinä kassan vieressä ja kaikki oli -50 % siinä pöydässä. Muutenki siellä oli sillä hetkellä vaikka kuinka paljon kivannäköistä lasten/vauvan vaatetta.Harmi vaan ku oli niin kiire ( mies ja 4 lasta autossa)

Ai niin rintaraivareihin unohdin yhden vinkin mikä on meillä toiminut.Olen antanut tutin suuhun,että rauhoittuu sitte kun vauva imee sitä tuttia tyytyväisenä salaman nopeasti olen heittäny tissin suuhun.Ja jos ei ole ottanut tissiä ni taas tutti ja sitte uudestaan vaihto operaatio.Yleensä muutaman kerran jälkeen on suostunut tissiä imemään. Onneks ne rintaraivarit on sellasia kausi juttuja.

Ylhäältä kuuluu sängystä Cecilian kutsu huuto. Mä olenkin kahden pienemmän kanssa kaksistaan kotona ku mies lähti siskonsa luona käymään kahden isomman kanssa. Toivottavasti tuo 1v9kk ei heräilis kovin usein yöllä,vauva on yleensä aina just silloin tississä kiinni.
 
Onnittelut kaikille jotka ovat viimein saaneet nyytit syliin :flower:

Täällä oli eilen ristiäiset ja nimeksi tuli Rasmus.

D-tipat Meille neuvolassa sanottiin myös että 2- viikon iästä alkaen pitäisi käyttää. Meillä on sellaiset kuin deetipat. Helppo laittaa pipetin kanssa.

Rela-tipat annan itse suoraan suuhun. Meillä vauva tykkää niistä niinkuin d-tipoistakin :)

Meillä on nyt 4 yötä nukuttu todella hyvin. Itsekkin kun malttaisi mennä ajoissa nukkumaan niin olisi hyvä!

Minulla on kantoliina mutta en osaa sitä sitoa. :/ Ja myös löytyy Baby bjornin rintareppu jossa vauva viihtyykin todella hyvin.

Tänään vauva oli ulkona nukkumassa kunnes rupesi kuulumaan itku hälyttimestä meidän kissan nauntaan siellä se kissa istui rattaiden päällä kaato sateessa. Saipa kissa kyytiä siinä vaiheessa. Saa olla tarkkana kissan kanssa nyt ettei uudestaan mene.

Meillä on itsestään selvyys iltaisin että laitan vauvan nukkumaan koska mies herää klo 4 töihin ja meneekin sen takia jo aikaisin nukkumaan. Mutta viikonloppuisin ärsyttää se että mies voisi silloin aamulla myös heräillä kun mekin heräämme eikä jäädä sänkyyn nukkumaan.

Minulla on myös tullut pumpulla silleen että pumppasin n. 5 min kummastakin joku 10 ml ja sen jälkeen tulikin yli 100ml. Ajattelinkin että onko pumppu huono mutta kai siinä kestää että sitä tulee vaikka on sähkökäyttöinen pumppu.

Onko teillä millaisia juhannus suunnitelmia? Me lähdemme ystäviemme mökille. Heillä on 2 vuotias poika ja kuukauden vanhempi vauva kun meillä. Saa nähdä miten yö menee :)

Nyt nukkumaan
:)
 
Onnittelut kaikille lopuillekin vauvan saaneille ja tervetuloa uusille :flower:

Oon välillä yrittänyt käydä lukemassa mutten koskaan ehdi kirjoittaa... Aika kiirettä pitäny näiden kahden kanssa. Tänään miehellä oli ensimmäinen iltavuoro sitten vauvan syntymän. Viime viikon oli aamuvuorossa ja se meni ihan ok, mies kuitenki illat apuna. Monena päivänä pakkasin pojut tupliin ja lähdettiin johonkin suuntaan, puistoon leikkimään yms. niin aika meni hyvin.
Jännitin tätä iltavuoroa hirveesti mutta hyvin mennyt ainakin tähän asti, oikeestaan yllättävän hyvin! Vuoro loppui kylläkin jo kymmeneltä mutta ylitöitä näin kesäaikaan aika reippaasti ja tänäänkin varmaan tulee vasta puoliltaöin kotiin...

Ihania kuvia ootte laitelleet :heart:

Kiitos kantoliinojen sidontavinkeistä! Muakin alkanut tuo liinailu kiinnostaa, mutten tiedä mikä olis hyvä. Olen ajatellut hankkia trikooliinan käytettynä, mutta mikä olisi hyvä merkki?? Tricot-Slen nimistä liinaa jostain katselin, onko se hyvä pikkuvauvalle ja kuinka kauan tarpeeksi tukeva?

Alkuperäinen kirjoittaja nikunaku:
meidän Oliverilla oli samanlaiset hanskat (noi vihreät jossa norsu) toinen on kadonnu.
Enpä voinu nauramatta lukea tuota, nimittäin meillä on myös tuollaiset tumput ja TOINEN KADONNUT :LOL:

D-vitamiineista meillä on käytössä Jekovit, ne saatiin neuvolasta sekä esikoiselle että nyt tälle toiselle. Esikolle tuli masuvaivoja niistä mutta tälle ei ole tullut mielestäni ollenkaan. 2-viikon ikäisenä aloitettiin mutta rauhassa edetty, en ole vieläkään antanut sitä täyttä viittä tippaa.

Nukkumisesta: Meillä vauva nukkui viime yönä pisimmän pätkänsä eli 4h! Syö yleensä 2,5-3h välein. Tosin en hirveesti kelloa katsele yöllä enkä itsekään kunnolla herää, tai siis nukahdan heti uudelleen, niin ei niin tarkkaan ole tullut seurattua syöttövälejä.

Viikko sitten käytiin neuvolassa ja kasvu on ollut aika huimaa :) Eli neljä viikkoa oli ikää sillon ja painoa lähtöpainoon oli tullut lisää melkein kilo ja pituutta lähemmäs 6cm!

56cm bodyista osa alkaa käydä pieniksi. Muuten mahtuisi mutta pituus ei riitä kun vaippakin vie niin paljon tilaa. 50cm housut menee kyllä vielä päälle, muutamat vaan jääneet pieniksi.

Juhannussuunnitelmia ei ole sen kummempia, vähän mietitty jos mentäis minun vanhempien mökille mutta saas nyt nähdä. Sen puoleen helppo että siellä on sisävessa, sähköt ym. mukavuuden ja kotiin matkaa vain 25km niin ei tarvitsis sinne jäädä yöksi.

Sitteri meillä on Fisher Pricen sellainen malli jossa saa tärinän päälle. Ohjeissa luki että käy vastasyntyneestä asti muttei olla siinä kovin paljoa vauvaa vielä pidetty. Jotenkin lysähtää siinä vielä vähän "kasaan" vaikka muuten aika jäntevä onkin ja päätäänkin nostelee reippaasti.
Täytyis varmaan kaivaa kaapista leikkimatto jossa lelukaaret niin sen päällä vois alkaa lattialla pitää. Tähän saakka ollut lattialla aina vaan jonkun peiton tms. pehmikkeen päällä. Mutta alkaa pojulla olla jo sen verran ikää että katselee innoissaan leluja ja tietty ihmiskasvoja niin vois varmaan jo sitä mattoa kokeilla pikku hetkiä. Seuraa ihanasti katseellaan ja päätäkin kääntää helistimien ym. suuntaan jos niitä kasvojen edessä kuljetta eestaas.


Kertakäyttövaippojen käyttäjät
: Onko jollain jo kokemusta 3 koon Libero tai Pampers vaipoista? Meillä nyt käytössä Pampersin 2 koko mutta kiinnostaisi jo onko se kolmoskokokin samanlainen eli että imee maitokakan ja ei ole lisättyjä voiteita?


Tässä muutama kuva meidänkin vauvasta. Heh, näitä katsoessa näyttää kuin vauva olis aina sitterissä, mutta yleensä just lasken siksi aikaa sitteriin tai hoitopöydälle että saan kuvan napattua :D
Ilmeestä päätellen vauva ei oikein välittäisi isoveljen hellyydenosoituksista, mutta yleensä ei ole moksiskaan kun veli käy suukottamassa :heart:
Tuttia Pikku Prinssi oppi syömään vasta nyt pari päivää sitten, tähän asti vaan yökkinyt jos on tuttia tarjonnut suuhun. Selvästi väheni tissillä oleminen kun keksi tutin imemisen taidon.





Siksakkia & Pikku Prinssi 1kk 4pvä
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pikku prinssi:
Tänään vauva oli ulkona nukkumassa kunnes rupesi kuulumaan itku hälyttimestä meidän kissan nauntaan siellä se kissa istui rattaiden päällä kaato sateessa. Saipa kissa kyytiä siinä vaiheessa. Saa olla tarkkana kissan kanssa nyt ettei uudestaan mene.
Tällainen kapistus olisi varmaan aika hyvä teillä: http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=99&toimittajaid=55

Ei pääsis kissa sinne vaunuun asti ainakaan vauvan päälle vaikka vaunujen päälle hyppäisikin.
 
Heipä hei pitkästä aikaa :wave:

Eipä meinaa koneelle ehtiä.. nyt kun neitonen yöunilla niin päätinpä tulla kertomaan kuulumisia. Me ollaan jo ehditty käydä lääkärillä kolme kertaa ja ensimmäinen antibiootti kuuri on aloitettu. Neidin silmässä oleva rauhanen tulehtui. :eek: Viime torstaina oli punotusta ja vähäsen turvonnut alaluomi..vietiin neito lääkärille ja saatiin salvaa lääkkeeksi. Lauantaina alaluomi turposi sormenpään kokoiseksi ja vietiin neito päivystykseen. Siellä oli sitten joku nuori lääkäri joka puhui huonosti suomea. Sanoi heti että näppy täytyy puhkaista ja että hän ei ole sellaista koskaan aijemmin tehnyt. Kyseessä oli näärännäppy.
Soitti sitten jollekin toiselle lääkärille ja meidän onneksi laittoi lähetteen silmäpolille. Lääkäri vaikutti niin ahdistuneelta ja epävarmalta tämän meidän pienen potilaan kanssa. :eek:
Tänään sitten mentiin polille ja silmästä puhkaistiin tuo näppy..en pystynyt olemaan siinä kun neiti itki suoraa huutoa. Kaksi lääkäriä ja hoitaja hoitivat sen. Neulalla puhkaisivat silmän sisäpuolelta ja puristivat mädän pois :eek: :eek: Kamalaa katsottavaa.. :snotty:
Antibiootti kuuri ja silmätippoja vielä päälle. Huh..nyt onneksi turvotus on laskenut, mutta ei täysin poissa. Neiti on kuin olisi turpaan saanut :D
On se kamalaa kun näin pienelle täytyy tulla tällaisia.. :snotty:
Toivotaan että paranee ja silmään ei jää arpia.

Muuten neiti kasvaa ja nukkuu hyvin. Yhtäkään yötä ei ole valvonut ja kahdella syötöllä mennään. :heart:

Onnea Rockmummy kääröstä..vihdoinkin sait nyytin syliin :D :flower: :flower:
ja muille vauvautuneille onnittelut myös! :flower:

Aurora ja pieni neiti 2vkoa ja 5pv
 

Yhteistyössä