Vielä ois kahdeksan viikkoa töitä ja sitten äitiyslomalle
. Mä niin odotan jo sitä. Käytiin koiran kanssa kävelemässä Seurasaaren ympäri ja erehdyin sieltä suoraan kaupoille. No, ollaan miehen kanssa jo ennen raskautta huomattu, että isojen markettien hedelmäosastoissa on jotain, joka saa meidät väsähtämään. Ehkä siellä leijuu ilmassa jotain torjunta-ainejäämiä tms. Tällä kertaa väsähdin kuitenkin niin pahasti, että teki mieli lysähtää keskelle kaupan lattiaa ja alkaa vollottamaan. Keräsin kuitenkin kiltisti kaikki ruokatarvikkeet ja onnistuin jopa raahaamaan ne kotiin saakka. Tulipahan opittua, että nyt ei kannata yhdistellä tällasia rasittavia reissuja. Loppuilta on sit mennytkin sängyssä löllötellessä
.
Niin joo, äitiyslomasta puheen ollen. Mä oon ainakin ajatellut vasta sitten alkaa laittaa paikat paremmin kuntoon vauvaa varten. Sitten alkaa armoton pyykkääminen kun pitää pestä kaikki vaatteet, harsot, lakanat jne. Saa nähdä kuinka pitkälle maltan venyttää sairaalakassin pakkaamista. Ehkä sen voi tehdä sit kun laskettuun aikaan vajaa kuukausi
. Pitää vielä harkita löytyykö kotoa sopivaa laukkua vai ostanko sitä varten uuden. Kun haluaisin sellasen, jossa ois useampia taskuja, niin ois helpompi jaotella tavarat siististi. Kestovaippailuun ei kyllä aleta ennen kuin vauva on ainakin 2-3 viikon ikäinen, niin kattoo jaksaako kestovaippoja pestä jo etukäteen vai vasta kun vauva on syntynyt. Toki riippuu varmaan myös siitä, kuinka pitkäksi aika meinaa käydä vauvaa odotellessa.
@ToukkaHaave87 Kuulostaa tosi ihanalta päästä sisustamaan vauvanhuonetta. Kaksiossa kun ei hirveesti sellasta mahdollisuutta ole
. Enkä kyllä osaa neuvoa pinnasängyn tai hoitopöydänkään suhteen kun meille ei varsinaisesti tule kumpaakaan. Vauvalle on aluksi korisänky ja sen jälkeen ehkä suoraan sellanen pidennettävä laidallinen rautasänky. Hoitopisteen teen ihan vaan Ikean Malm-lipaston päälle. Tilattiin jollyroomista aivan ihanalla printillä oleva hoitoalusta
https://www.jollyroom.fi/lastentarvikkeet/hoitopoydat/hoitoalustat/kaxholmen-hoitoalusta-seepra-printti . Toi on sellasta muovitettua kangasta. Ajateltiin että saa tarvittaessa helposti pyyhittyä tai suihkuteltua puhtaaks. Todennäköisesti käytetään sen päällä jotain ohutta kangasta tai pyyhettä, että vauvan ei tarvii kuitenkaan suoraan viileällä muovipinnalla makoilla. Sen saa sit myös tarvittaessa heitettyä pesukoneeseen, jos tulee suurempi vahinko, ja itse alusta säilyy siistinä
. Mutta tosiaan, kun tää on meille ensimmäinen vauva, niin nää pohdinnathan on tosiaan vielä vaan pohdintoja. Aika sit näyttää osuttiinko lähellekään oikeaa
.