Me aateltiin ottaa se äitiyspakkaus, kun jotenkin niin perinteinen. Ja sitten kun meillä ei kuitenkaan ole ennestään mitään valmiina niin siinä tulee paljon kaikkea pientä tarpeellista. Ja ainakin 2017 pakkauksessa on paljon mun makuun sopivia vaatteita. Ei vaan osata päättää, että justiinsa yrittää laittaa hakemus mahdollsiimman aikaisin, että saisi 2017 pakkauksen vai sitten, että kattoisi onko 2018 vielä kivempi
@Mieva, eikö tossa kuitenkin kannattaisi käydä siellä lääkärillä vielä tässä vaiheessa, kun tilanne ei oo kauhean paha. Tai siis kun mun kokemus ainakin kaikista rasitusvammoista on, että ne menee vaan pahemmaksi, jos ei saa jotenkin vaikutettua siihen rasitukseen. Mut se kyllä harmillisen harvoin onnistuu töissä muuten kuin jäämällä saikulle ja lepäämällä
Ja @Mievan kissasta tuli mieleen, että meillä koira sekosi tossa pari viikkoa sitten kyllä käytökseltän totaallisesti. Seurasi mua koko ajan kantapäillä, änki syliin ja yritti nuolla päästä varpaisiin. On toi normaalistikin seurallinen, mutta toi alko menemään jo ihan yli
En sitten tiedä, että liikkuiko raskauteen vai muuten mun sairastamiseen silloin, mutta nyt on jo onneksi rauhoittunut. Mä aloin jo huolestua, että onko koko loppuraskauden koira kiinni mussa
Meillä oli tänään rakenneultra. Kaikki rakenteet oli siellä missä pitääkin muuten, mutta virtsarakkoa ei löytynyt. Todennäköisesti oli pissannut juuri ennen ja sen takia rakko oli niin pieni. Sovittiin, että kontrolloidaan toi ensi viikolla niin saadaan sekin merkattua löytyneeksi
Samalla mietitään, että millä viikolla kontrolloidaan istukka uudelleen. Nyt oli ainakin vielä aavistuksen kohdunsuun päällä ja näin on ilmeisesti melkein 1/3 äideistä vielä puolessa välissä raskautta. Pitää vaan katsoa tilanne vielä myöhemmin, kun ilmeisesti estää alatiesynnytyksen, jos ei siirry. Mutta tässä on vielä hienosti aikaa niin no hätä!
Ilmeisesti suht isohko lapsi tulossa, kun jokaisessa ultrassa on arvioitu pari päivää aiempaa isommaksi. Ensimmäisessä ultrassa arvio oli LA 29.5., siirrettiin toisessa 27.5. ja myöhemmin vielä 25.5. Nyt pidettiin LA samana, mutta kaikki mitat vastaa kätilön mukaan 23.5. ja siinäkin sellaista yli keskikäyrän. Saattaa olla, että lapsi seuraa 190 cm isänsä jalanjälkiä
Tai sitten ne jouluherkut kostautuu
@N93, miten teidän rakenneultra meni?
Lillimaria, 20+6