Toukokuun toukat 2013 *toukokuussa* MEIDÄN KUU!

Paljon onnea vauvasta citrus86 ja perhe! :heart: (kumpikos teille tulikaan? :) )

Onnea pienestä pojasta KeepGoing ja perhe
:heart:
Teillähän piti aika hyvin painoarvio paikkansa :D

Onnea myös kaikille, kellä poksuu 40+0! :flower:

Isokokoisen vauvan helppoudesta on mullakin vähän vastakkaisia kokemuksia. Esikko oli isoin ja myös vaikein, huusi ilmeisesti koliikkia ekat pari kuukautta. Masuvaivoja oli kyllä myös seuraavalla vauvalla, joka oli yli kilon kevyempi. Mutta ison vauvan kantaminen päivästä (ja varsinkin yöstä!) ja viikosta toiseen... Käsivarret oli välillä katkeamispisteessä, kun mikään asento ei ollut vauvalle hyvä. Vähiten parkui, jos roikotin häntä edessäni melkein vatsallaan, pääpuoli vähän ylempänä kuin jalat. Sit kun oli julmettu kasa tikkejä, joista toipuminen kesti PITKÄÄN... Kiva oli yrittää kävellä ympäri asuntoa parkuva vauva sylissä. Päivät oli aika painajaista ja mies oli isyyslomalla vaan viikon.
Kuopus olikin sitten kahteen edelliseen verrattuna unelmahelppo, tosi tyytyväinen ja hyväuninen :)

Dragonflylla ei olekaan enää montaa päivää odoteltavana, jos vauva on yhtä täsmällinen, kuin sisaruksensa :)
 
KeepGoing oikein paljon onnea pojasta ja citrus86 vauvasta :flower:

Täällä monella poksu myös la, onnea myös teille :).

Mulle on rantautunut päänsärky, Huoh! Johtunee niskasta, oon koittanut lämmittää kauratyynyä ja se aina hetkeksi auttaa, täytynee pyytää miestä hieromaan niskaa tänään illalla.

Noista erikokoisista vauvoista, mulla ensimmäinen oli vajaa 3kg ja se oli sellanen pieni ja hentoinen, valitti vatsaansa ja halusi öisin syödä kahden tunnin välein. Seuraava oli paljon isompi ja valmiimpi, yli 4,2kg, nukkui yönsä hyvin ja söi ehkä kerran tai kaks yöllä, molemmat olivat täysimetyksellä 5kk asti. Josko tää seuraava olis sit jotain tohon väliin, vaikka 3,2kg =).

Armin 38+6
 
Heippa. Täällä päivittäin tullut nyt roikuttua,sitä vaan jo odottaa,että pääsis pian synnyttämään....
Ihme kutinaa edelleen,vaikka hiivakuurillakin hoidettu,jatkettava varmaan ceridal öljyllä,jos on vaan niin ärtyneet limakalvot.Neuvolaan ajattelin soitella tänään ja kysellä verikokeiden tuloksia ja jos streptokokkinäytteen tulos olisi jo valmis...Ensi tiistaina seuraava neuvola,että jos ei vielä tulokset valmiit,niin kai sitten sillloin:)

Täälläkin välillä päänsärkyä,minulla ainakin niskoista/hartioista johtuvaa: /

Kai se täytys lähteä lasten kanssa ulos hetkeksi ennen ruokaa,aamuisin on ihan väsynyt,kun yöllä saa herätä useamman kerran vessaan....

petronella ja toukotoukka 37+2:heart:
 
Onnittelut taas kaikille vauvautuneille!! ihanaa :heart:

Ja täällä toinen joka ei paljo muuta tee ku hengailee täällä palstoilla ja odottelee et pääsis jo itse sinne tosi toimiin =)

Eilen olikin koko päivän ajoittain suppareita joku tunti-pari ja sitt lopahti, joka kerta vetää mahan ihan kuralle. Yöllä sama juttu, kaks-kolme tuntia tuli valvottua ja juostua vessassa. Ja ei muuta kuin nytt aamulla jatku sama homma. Ärsyttävää kun kerkee just ottaa kellon esiin ja ajatukset lentelee jo synnytykseen ja sitt ne lopahtaa :stick: Noh ehkä ne ainaki sais jotain tuolla alakerrassa kypsymään...

Jatketaan harjoituksia :p

mamsen + toka tyttö 37+2
 
Tiistaina 7.5. syntyi meidän pieni neiti mitoin 3055g ja 49cm :heart: Synnytys sitten käynnistettiin kun vesien menosta oli n. 1,5vrk ja käynnistyksestä 5,5 tuntia eteenpäin oli tyttö sylissä. Pieniä kauhun hetkiäkin koettiin kun sydänäänet tipahtivat ja loppujen lopuksi imukupilla autettiin pieni ulos mutta kaikki onneksi oli hyvin ja saatiin tyttö heti rinnalle.
Eilen jo kotiuduttiin, pieni syö, nukkuu ja kakkaa hirveitä määriä. Mulla vielä paikat vähän hellänä episiotomian takia, mutta pystyn kuitenkin liikkumaan melkein normaalisti jo. Pieni on vaan niin ihana, etten malttaisi muuta tehdä kuin tuijotella ja nuuskutella :heart:

Onnea kovasti muillekkin vauvansa saaneille!

Juulis ja vaavi 3vrk
 
Onnea Juulis tytöstä! :) Voi miten ihanan herkältä kuulostaa...

Mä oon alkanut kääntää ajatukset siihen suuntaan, että tässä taitaa vielä kestää. Kun sen vähän erikoisen lapsivesiepisodin jälkeen ei ole oikein mitään tapahtunut. Eilen kävin raskaushieronnassa ja säikähdin, että vauva kääntyi väärään asentoon. Oli nimittäin maha ihan mutkalla ja tunsinkin siinä hieronnassa sellaisen isomman muljahduksen. Miehen kanssa sitten ilta tutkittiin liikkeitä ja kyllä ne onneksi aika samanlaisilta tuntuivat kuin ennenkin, että jospa se pää olisi edelleen alhaalla. Vähän huvittava sinänsä, että menin nimenomaan tuonne raskaushierontaan sen takia, että se olisi mahdollisimman turvallista...

Inkeri84, rv 38+3
 
Meille syntyi 6.5. illalla Taysissa aivan ihana, suloinen, terve poika viikolla 36+5. Mitat 3300g ja 48 cm.
Kaiken seulontastressin jälkeen olemme niin kiitollisia ja onnellisia, että kaikki on vauvalla hyvin.
Synnytys meni hyvin, mutta osa istukasta jäi kiinni kohdun seinään ja alkoi melkoinen vuoto. Jouduin suoraan leikkaussaliin, nukutus, kaavinta ja kohdun huuhtelu. Verta meni 3.5 litraa ja uutta annettiin tilalle. Aamuun asti olin valvonnassa heräämössä ja ja aamukahvien kanssa sängyn viereen tuotiin pieni kapaloitu paketti. Onnenkyynelistä ei meinannut tulla loppua.
Nyt on takana kaksi synnytyksiin liittynyttä massiivista vuotoa (viimeksi 5 litraa) ja niiden jälkeenkin elämä taas voittaa. Meidän perhe on nyt tässä. Olen niin kiitollinen näistä neljästä kullanmurusta :heart::heart::heart::heart: ja yksi vielä miehelle :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Rapunen
Saako vielä liittyä joukkoon? :wave: Oon jo kauan käynyt lueskelemassa, mutta en ole saanut aikaiseksi liittyä mukaan. Ja mitenkäs sinne FB:in puolelle pääsi mukaan?

Usvaa/ 29v./ 2./ NKL eli käytönnössä remontin vuoksi Kätilöopiston sairaala/ Poikalupaus/ LA 29.5.

Onnittelut munkin puolesta kaikille vauvan jo saaneille! Tunnustan olevani hiukan kade. :) Olo alkaa olla kyllä melkoisen kypsä. Mulla ollut myös raskausdiabetes, tosi painoarvioiden mukaan vauva kasvaa keskikäyrällä mutta silti pieni pelko on, että se vetäisee jonkun kauheen kasvuspurtin tässä lopussa...

Ja kun mm. repeämistä pelkään muutenkin. Viimeks mut paikattiin leikkurissa synnytyksen jälkeen. Ne oli kyllä vaan toisen asteen repeämät ja onneksi sisälle päin, mutta nyt sitten pelottaakin just se, jos repeääkin toiseen suuntaan. :| Pelkopolillakin kävin kerran juttelemassa. Ja oishan se tietty kiva kokea sellainenkin synnytys, josta ei kärrättäis leikkuriin ja heräämöön vaan sais "rauhassa" olla synnytyksen jälkeen.
 
Vauvauutisia tullut hurja määrä, paljon Onnea kaikille vauvautuneille! :flower:

Pian on kaikilla nyytit sylissä.. Täällä porskutellaan eteenpäin myös h-hetkeä odotellen kovasti, nyt eletään vain synnytystä odottaen. Jotenkin ei osaa muuhun paljon enää keskittyäkään.

Hetami 38+3
 
Voi paljon onnea tuoreille äideille ja iseille! :flower:

Tänään oli äippäpolilla käynti...

(.) verenpaine lääkitykselle joudun. Pissassa valkuiaista edelleen joten pitää ottaa tankkiin 12h pissanäytteet ja toimittaa labraan. Verikokeetkin otattivat. Käyrillä olin 20min enkä tuntenut yhtään potkua, heppu ilmeisesti olin sikeässä unessa kun kätilökin sitä yritti painelemalla herätellä.. sykkeet oli kuitenkin ihan ok. Ultrassa kaikki näytti olevan kunnossa. Kanavaa ymmärtääkseni ei ole juurikaan enää jäljellä ja paikat alkaa olemaan pehmeänä, joten eiköhän se sieltä tule jossain vaiheessa! Lääkärin mielestä lapsivettä onkin tässä vaiheessa normaalia enemmän (no mieluummin niin päin). Yritän nyt sitten olla tässä viikonlopun stressaamatta noista verikokeen tuloksista.

JeVi13 rv. 38+3
 
Paljon onnea vauvautuneille :flower:

Meillähän rupeaa kohta porukka loppumaan kun tosi moni on synnyttänyt ennen aikojaan, tervetuloa mukaan Usvaa, josko täällä sit olis joku muukin loppukuusta..

Pakko myöntää että olen hivenen kateellinen jo synnyttäneille, ajattelin että tää syntyis jo alkukuusta, mutta ei toivoakaan. Ei mulla sinänsä oo kiirettä mutta jotenkin sitä synnytystä on kuitenkin ruvennut niin intensiivisesti odottaan, vähän vahingossa ja salaa. Täytyis vaan ottaa ilo irti näistä viimeisistä hetkistä ennen vauvan syntymää, sen jälkeen saakin sitten olla aina retuuttamassa vauvaa mukana. Pientä tsemppausta tähän loppuun :).

Käytiin tänään miehen kanssa kaupoilla, käveltiin kohtuullisen paljon ja kohtuullisen nopeesti, tollanen aiheuttaa mulle vatsakipua ja mun mahan koko kasvaa varmaan kaksinkertaiseks. Mulla ei yleensä oo sellanen lyllerö-olo, mutta kyllä tänään oli kun vielä kaupassa poikettiin kotimatkalla.
Tunnin päiväunet kun pääsin kotiin ja taas jaksaa katsella jääkiekkoa.

Armin 39 Poks
 
Tervetuloa Usvaa mukaan! Samaa päivää odotellaan =)

Onnea vauvoista!! Niitä syntyy nyt rytinällä! :heart: Kyllä täälläkin kateus alkaa iskemään :ashamed:

Jorviin on käyty tutustumassa eli eikös olis hyvä aika synnyttää? Siellä alkoi jo vähän jännittäänkin...

Tänään käyräpäivä ja jouduinpahan istumaan yli tunnin kun vauvan sykkeet laski lähelle sataa...tai siis anturi ei pysynyt paikallaan ja kätilö ei uskonut että kyllä syke jyskytti mutta piirretty käyrä vaan laski sen anturin liikkumisen takia joka taas johtui meidän pikkuisen mainioista liikkeistä ja potkuista ;) verenpaine ja pissa hyvät eli ensi viikolla sitten labroihin ja ultraan...

MUTTA eilen illalla tapahtui jotain, edes jotain...mitään supistelujahan meillä ei ole ollut vaan sitä mahan kovettumista mutta illalla kun menin sänkyyn niin mua alkoi poltteleen lantion seudulta ja välillä oikein kunnollakin. JEE!!! Poltteluja tuli puolisen tuntia ja sitten olinkin jo nukahtanut mutta ihan loistava fiilis koska olen odotellut jo jotain merkkejä lähestyvästä synnytyksestä. Tulispa niitä lisää :)

Mitä muuten tälle ryhmälle käy kun kaikki on synnyttänyt?

Farkkutyttö ja Ihanuli
 
Onnea kaikille jo nyytin saaneille. :heart: Täällä saavutettiin tänään täysiaikaisuuden raja: 37+0 POKS!

Onko toukokuisissa jo vauvan saaneissa saaneissa ultran sukupuoliveikkaukset menneet pieleen? Eli veikattu tyttöä ja tullut poika tai toisin päin?

Mielenkiinnolla kyselen, kun meille 4 ultraajaa, joista kolme lääkäriä, ovat kaikki veikanneet tyttöä ja tyttötavaroita on aika tavalla jo hankittu... Kumpi tahansa on toki yhtä toivottu, mutta hankintojen takia toivoisin, että veikkaukset pitäisivät paikkansa. Muuten ystävien ja sukulaisten tyttövauvoille on paljon rotinalahjoja valmiina. ;)

Lisää odotusturinoitani: Odotusta ja tuttirallia
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Cherrie_
Sukupuolen virheellisyydestä; Ei meillä täällä ainakaan edes voi mennä vikaan koska ultrataan virtsateiden rakenteet jotka on pojilla ja tytöillä erilaiset, eli siinä jo näkee suoraan kumpi on kyseessä. ilmeisesti jokapaikassa ei näin ole..?

Tänään muuten 40+0 paukkuu. Ei edelleenkään mitään merkkejä edistymisestä, taidan käydä vielä maanantaina yhden tentin tekemässä joutessani. Mikäs kiire tässä näitä on hoidellessa, sen kun tietää ettei se lapsi ole tulossa niin ei huolta :D

Onnea kaikille jo jakautuneille! :flower:
 

Yhteistyössä