Toukokuun toukat 2013 *toukokuussa* MEIDÄN KUU!

Pikaisesti erätauolla,

hyvä että Rakkausvauva on saanut asioita eteenpäin, helpottaa varmasti :).

Onnea täysiaikaisuudesta KeepGoing.

Tsemppiä myös kaikille joilla tuntuu synnytys alkavan, jännä nähdä kenellä on seuraava toukokuinen.

Mulla vihloo ja juilii taas lantio, jotain varmaan tapahtuu, joko lapsi syntyy (en usko), tai sit se laskeutuu (mielellään), tai sit lantio valmistautuu synnytykseen (toivottavasti). Kamalan tuntuista, onneks ei tota oo aiemmin juurikaan ollut.

Armin 38 Poks =)
 
Heippa!

Täällä eletään ihan mielettömän kiireistä aikaa vaikka ollaan äitiyslomalla...ja itku on jotenkin todellä herkässä. Ihan hassua vaikka kaikkea kivaa on tapahtumassa...toisaalta omaa vauvaa olen haaveillut jo n. 6 vuotta eli tietysti sekin saattaa jotain vaikuttaa kun jotain niin pitkään haaveilemaa on oikeasti toteutumassa...

Tänään oli synnytystapa-arvio ja kaikki ultrassa, sisätutkimuksessa ja noissa labroissa ok eli nyt vaan seuraillaan. Ensi viikolla peruslabroihin (sappi+maksa) ja käyrälle, seuraavalla viikolla taas samat labrat ja uudestaan lekuriin. Sitten arvioidaan taas uudestaan että käynnistelläänkö missä vaiheessa vai odotellaanko vielä. Sokeritkin on ollut hyvät. Kuulemma täysaikaiseksi ei päästetä mutta muuten katsellaan nyt oloja ja arvoja. Turvotus on ihan mieletöntä (käytössä miehen kengät!) mutta pissa ja paineet hyvät, joten ei vaaraa raskausmyrkytyksestä, ainakaan vielä (onneksi!).

Ultrassa vauva näytti vielä vaan tytöltä.... :heart:

Mutta tää itkuisuus on ihan hassua! Onko muilla noita tunteiden vaihteuluita? Meillä on tää asuntoprojekti koko ajan pinnalla ja jotenkin se ahdistaa mua todella paljon ja sit mä itken. Ihan hullua! Jotenkin unohdan vauvan ja synnytyksen vaan kokonaan tuon asuntoprojektin ahdistuksen takia ja sit ahdistun lisää...vapaan ajan pohdin, että mitä pitää vielä hankkia/tehdä vauvaa varten ja koska en ole tehnyt mitään niin poden huonoa omaatuntoa ja sitten ahdistun lisää. Mies vaan käskee lepäämään ja rentoutumaan mutta en osaa... :'(

Sitten on tää käsien puutuminen, se on mennyt vaan pahemmaksi koko ajan. Sormet on ihan tunnottomat eikä esim. korviksia ole helppo laittaa korvaan kun hienomotoriikka ei toimi. Onneksi max. 4 viikkoa syntymään vaikka jotenkin tuntuu että olenko oikeasti valmis? Onkohan tää jotain synnytyksen etukäteismasennusta? Aarghh...

:ashamed: Sori tää negatiivissävyisyys vaikkei mikään ole edes huonosti, terveydellisesti, mutta henkisesti oon jotenkin loppu.

Tsemppiä kaikille teille ihanille naisille ja syntyneille ja syntymättömille vauvoille!!!

Farkkutyttö ja Ihanuli 36+2
 
  • Tykkää
Reactions: Kaana
Ajatuksia Helmille ja paljon tsemppiä pelon kanssa painiville! :)

Omaa napaa hieman. Meillä eilen juhlittu esikoisen 3-vuotissynttärit ja illalla olin niin poikki, etten ollut pitkään aikaan sellaista väsymystä tuntenut. Olin jo kerinnyt herkutella ajatuksella, että saan levätä tämän päivän kun esikoinen oli menossa hoitoon, mutta flunssa iski pojalle ja yöllä pojan herätessä tuli itku minultakin, kun olisi niin paljon halunnut saada nukkua rauhassa yksin.

Eilen juhlavieraiden kanssa puhuinkin, että juhlien jälkeen saa lapsi tulla vaikka heti, mutta jos huomenna ei vielä tulisi. Meillä on huomenna ensimmäinen hääpäivä ja esikoinen menossa hoitoon, joten tulee hyvään paikkaan vielä hieman kahdenkeskistä aikaa ennen vauvan syntymää.

Neuvolassa eilen oli kaikki hyvin:

Paino -800 g
Turvotus +
RR 104/74
Proteiinit ja sokerit -
sf 27 (-3cm viime viikosta)
Lapsiveden määrä normaali ja vauva rt
Liikkeet ++
Syke 145

Vauva terkan mukaan hyvin paikoillaan, kun sf-mitta noin hyvin pienentynyt. Vauva tuskin kuulemma enää pääsee kylkeä kääntämään, että tässä odotellessa ja jännittäessä menee seuraavat päivät/viikot :p Tulisikohan hääpäivälahja vai noudattaako vauva veljensä esimerkkiä ja tulee vasta parin viikon päästä pois :)

Rapunen ja Pt.2, 38+1
 
Hei pitkästä aikaa!!

Mä oon enemmän ollut tuolla FB puolella, mutta toukokuun kunniaksi päätin kirjoittaa tännekin:)

Paljon onnea jokaiselle pienen nyytin saaneelle <3

Täälläkin perätilavauva... On yritetty kääntää, ei onnistunut.. Pelkkiä mustelmia saatiin aikaiseksi. Magnettikuvat otettu ja kuulemma täydellinen lantio synnyttää pieni perätilavauva ( nyt 36+4 ja lyyli 2,4kg)
Täytyy miettiä kumpi vaihtoehto tuntuu itsestä paremmalta...

Eilen oltu yön yli sairaalassa (raskausmyrkytys) eilen äitipolilla paineet 160/107 ja pissa 3 plussalla ja järkky turvotus. Tänään parempi, paineet 140/95 ja pissa 2 plussalla. pääsin päiväksi kotiin ja sunnuntaina pitää mennä takas ja katotaan mitä sit tapahtuu, riippuu arvoista.

Paljon tsemppiä kaikille!!! :)

Viivimamma 36+4
 
Kaverini vinkkasi tänään hänellä olevan hyväkuntoisia imetysliivejä joista haluaa luopua. Itselläni on jo melkoinen läjä, mutta jos täältä joku etsii imetysliivejä niin laittakaa minulle yksäriä. Kokoja oli moneen lähtöön kuten myös merkkejä ja malleja! Hinnat kohtuullisia. Huomiseksi hän tuo ne minulle niin voin kertoa tarkemmin. Niille ketä kiinnostaa niin laitan tietysti kuvien ja tarkkojen tietojen kera vaikka sähköpostia.
 
Huomenta.

Cherrie: tytön juhlat onnistuivat oikein hyvin,kaikki vieraat pääsivät paikalle yms...=)

Kiva kuulla Viivimamman kuulumisia,kurjaa että raskausmyrkytys on riesana,vauvalla kuitenkin jo hyvät viikot syntyä:hug:

Omaa napaa: vatsa on valtavan korkealla ja suuren näköinen.Mies lähti koulutukseen koko päiväksi(ajomatkaa n. 2h),sanoi tulevansa kyllä yöksi kotiin,vaikka huomen aamuna taas koulutus jatkuu,jännittää,että jos tulisikin lähtö synnärille: /Jotenkin en kyllä usko,kun mitään merkkejä ei ole laskeutumisesta,mutta aiemmatkaan ei ole laskeutuneet kun ihan lähellä syntymää.....ja silti syntyneet ennen laskettua aikaa...
Kaksi pienempää pääsee mummulle hoitoon,kun vanhinta kuskaan ratsastamaan,saa nähdä kuinka jaksan sen reissun:whistle:

petronella ja toukotoukka 36+3:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Cherrie_
Hei!

Lämpimät onnittelut synnyttäneille :flower:

Olipa myös ihana kuulla, että pikku Helmin tilanne on edistynyt hyvään suuntaan! :heart:

Kaikilla näyttää olevan erilaisia riesoja enemmän ja enemmän kun h-hetket lähestyy...sama täällä, vaikka onneksi vointi on lääketieteellisesti mitattuna ihan hyvä. Olen ollut itsekin tosi stressaantunut, onneksi ahdistusta lievensi viimeviikkoinen nla-lääkärikäynti kun kohdunsuun tilanne vielä entisellään eli kiinni ja takana. En haluaisi tämän pienen syntyvän ennen laskettua aikaa, kun mieheni tulee Suomeen vasta ensi viikon perjantaina. Synnytyspaikaksi ollaan nyt päätetty Oys, toivottavasti pystyn vielä hyvin matkustamaan sinne (junalla) vajaat 2 viikkoa ennen laskettua aikaa :whistle: Viime viikon vietin Oulussa äitini luona, nyt on vihdoinkin pikkuvaatteet pesty ja lajiteltu. Niitä on ainakin riittävästi :)

Vauvan kokoarviota kysäisin lääkäriltä, ja arveli että ei yli 4 kilon menisi. Toivotaan näin! Sf-mitta hiukan keskikäyrän yläpuolella. Vauveli on pysytellyt hyvin pää alaspäin, mutta ei vielä laskeutunut. Onneksi ei potki jaloillaan kylkiluihin, vaan yleensä sivulle päin...

Yöt on menneet aika risaisiksi, välillä valvon pari-kolme tuntia tai sitten muuten vain ravaan vessassa n. 4-6 krt yössä. Aamuyöstä alkaa sitten lonkat kipeytyä niin että kylkeä täytyy kääntää kerran puolessa tunnissa...mahtavaa. Mutta ei enää monta viikkoa jäljellä. Onneksi saan kuitenkin unenpäästä yleensä aina uudestaan kiinni. 4-vuotias neitikin on alkanut kysellä, että milloin se vauva tulee sieltä pois (ja tänään aamupalapöydässä appivanhemmilla, että "miten se sieltä tulee pois?" :D vastaukseksi onneksi tällä kertaa riitti, että se "syntyy")

Paino on siirtynyt uudelle kymmenluvulle...huhhuh. Sen verran on herkut maistuneetkin viime viikkoina! :ashamed: Sellainen 8 kiloa kertynyt tähän mennessä siis.

Ihana aurinko pilkistää taas esiin täällä Turun seudulla, ulkoilupäivä siis toivottavasti tulossa! Tivoli on kuulemma kaupungissa, sinne voisi yrittää ison neidin kanssa :)

Hyvää viikonloppua kaikille, voimia supistusten kanssa tuskaileville ja rauhallista mieltä!

Olgamaria ja Nuppu 37+0 (poks! Täysiaikaisuus saavutettu :) )
 
Onnea synnyttäneille :flower:

Kävin äsken tarkistuttamassa Kätilöopiston sairaalassa päivystyksessä tuliko minulta nyt kahtena päivänä lapsivettä ( nyt siis vasta kävin ). Samalla otettiin 30 minuuttia sydän/ supistuskäyrää vauvalta ja makailin kylkiasennossa osastovuoteessa. Vauva voi hyvin :). Ei alkanut synnytys ja kalvot ehjät, kohdunsuu auki kahdelle sormelle ja kaulaa jäljellä 1,5cm.

Edellisissä oli tullut pieniä määriä lapsivettä joten epäilin aiheestakin synnytystä. Kätilöopiskelijat olivat huippu ihania ja tilanne oli rauhallinen sekä kiireetön. Jos vielä lorahtelee niin minun pitää mennä uudelleen tarkistuttamaan taas. Se oli kiva kuulla että ottavat huomioon kaiken.

Eka lapsi syntyi 40+0
Toinen syntyi 40+1
Kolmas on nyt vielä syntymättä ja menossa 38+4.
 
Onnea Nommalle pojasta :flower:

Onnea myös täysiaikaisuuden saavuttaneille.

Käytiin tänään kattomassa appiukkoa, toista tuntia ajoa suuntaansa ja hyvin vielä jaksoi. Torstaina käytiin omenapuu-kaupoilla ja nyt ei enään olis sellaista pakollista ennen vauvan tuloa, tosin hyvin tässä varmaan vielä ehtis.

Armin 38+1
 
En ole tänne plussalle kirjotellut paljon mitään, enemmän tuolla fb:n puolella. Mutta onnea kaikille vauvan saaneille! :)

Meille syntyi 26.4. ihana tyttö mitoin 3960g ja 52,5cm, pipo 35cm. Synnytys käynnistettiin koska mulla oli vasta-aineita veressä. Kaikki meni hyvin ja koko homma kesti reilu 3 tuntia. Hyvin voidaan ja tiistaina päästiin kotiin. :)

-LillaVe ja rakas nuppunen 8vrk
 
Onnea LillaVe prinsessasta:heart:

Täällä näyttäs satavan koko päivän,tylsää...
Huomenna on taas neuvola,saa nähdä mitä vaaka näyttää herkuttelun jälkeen,tytön synttärikakkua vieläkin jääkaapissa....
Eilinen päivä pisti väsyttämään ja supistuksiakin sai aikaan,kun oli autolla ajelua,tallilla oleskelua monta tuntia yms....
Mies lähti taas aamusta koulutukseen,kävi illalla vaan kotona kääntymässä:whistle:

Ootteko muut saaneet paljon kommentteja vauva masuistanne?

Ihmiset on minulle alkaneet kommentoimaan mahaa,kun enää se ei pysy piilossa takin alla,onneksi tullut vaan muutamia sellaisia kommentteja,että onpa se valtava yms....,yleisesti ihmiset ihailee ja kyselee koska on laskettu aika yms...:DKaksi kaveria on sanonut,että poikahan sieltä tulee,on kuulemma niin pojan mallinen maha:)Tuossa keskellä se onkin,ettei takaapäin huomaa mitään,ei ole pahemmin sivuille levinnyt.

Mielialasta:
Minulla tällä hetkellä hyvä positiivinen mieliala,odotan kovasti vauvan syntymää,mutta muistan muita odottaessa,että se itkuisuuskin ja kiukkuisuus tulee mitä lähemmäs laskettua aikaa mennään ja vaivat lisääntyy yms...kaikki alkaa harmittaa,kuten sotkuinen koti,tekemättömät työt,joka päiväinen ruuanlaitto yms....:whistle:Tälle toukokuulle olisi vielä kaikenlaista ohjelmaa,kuten eskariin tutustuminen,päiväkodin kevätjuhla,koulun kevätjuhla....ja kuopuksen synttäritkin pitäs jaksaa/ehtiä pitää:OSitä vaan sitten miettii,että mitenköhän kaikki järjestyy,kun ei voi yhtään ennustaa millloin tämä vaavi meinaa syntyä...

petronella ja toukotoukka 36+4:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Asiasta toiseen>

Olemme perheeni tukiperhetoiminnassa ja sen vuoksi käymme miehen kanssa erilaisissa koulutustilaisuuksissa.
Eilen törmäsin toisen kerran elämässäni MUKSUOPPI nimiseen tapaan toimia kasvattajana äitinä, isänä tai ammattilaisena.

Omien kasvatusmetodiensa kanssa pähkäileville voin lämpimästi suositella MUKSUOPPIA. Se on viidentoista kohdan metodi jossa järjestyskään ei ole se juttu vaan se että soveltaa jokaista kohtaa aina tilanteen mukaan.

Muksuopissa lapsesta ei voi kasvaa muuta kuin tervepäinen ja hyvä itsetuntoinen, toiset huomioon ottava ja itsekin suosittu lapsi. Ja tämä on ihan tosi.

Dragonfly77 ja pikkumuru 38+5
 
Oikein paljon onnea LillaVe tytöstä :flower:

Petronellalla olis vielä hirveästi kaikkea, onneks isä pystyy monessa paikassa korvaan äidin jos näyttää että joudut synnyttään "huonoon" aikaan :).

Tosi moni ihmettelee mun mahan kokoa, onpa se pieni ja onpa se jo alhaalla, se ei mua sinänsä haittaa, mutta mua raivostuttaa kun mun äitini on varmaan jokaisessa raskaudessa päivitellyt kuinka iso mun maha on ja mahtaako sieltä kaksoset tulla. Mulla on nytkin mielestäni melko pieni maha, sama oli esikoisesta, ja mua jotenkin niin nyppii toi äitin ihmettely.
Nyt rupeen huomaan että mua rupee raivostuttaan kaikki muutenkin, tekis mieli huutaa ja raivota ja hyppiä tasajalkaa, kunnes pieni hetki eteenpäin oon tseniläisyyden perikuva :confused:, ihanat raskaushormonit. Mä todella toivon että tää mun mieliala tasaantuu nopeasti, mua ihan surettaa varsinkin miehen puolesta kun joutuu mua kestään. Onneks tää on nyt vasta ilmennyt.

Josko sitä sitten menis jatkaan kaappien siivousta, koitan tehdä tilaa kaikelle tavaralle minkä täytyy mahtua, tuleepahan taas heitettyä turhaa tavaraa pois.

Armin 38+2
 
Raskausmasu:
Puolet ihmettelee miten pieni se on ja puolet päivittelee miten ISO olenkaan. Se siis riippuu katsojasta ja ennakko-odotuksista.
Hormonit raskausaikaan:
Olen pitkävihainen vaikka normaalisti lyhytvihainen, olen itkuherkkä ja yli-romanttinen.
Odotan imetysaikaa:) :
Silloin olen kuin pumpulipilvessa puoli vuotta tai vuoden. Imetys saa minussa niin paljon hyvän olon hormoneja että vertaan sitä hyvään hierontaan. Kukapa ei tahtoisi hyvää hierontaa monta kertaa päivässä!
Hyvä fiilis tarkoittaa myös hyvää mieltä ja kivempaa & rennompaa minua. En siis syyttä odota jo imetysaikaa :vampire:
 
Tervetuloa ElaineH vielä viimeisiksi hetkiksi mukaan :wave:

Itsekin olen kovasti miettinyt miten kaiken kerkiää tekemään jos vauva sattuu syntymään vasta loppukuusta. Meilläkin olisi tytön synttärit ja omat synttärit ja vaikka kuinka monet kevätjuhlat ja ties mitä muuta!

Mielialat on täällä ollut yllättävän tasaiset. Hermot on kuin lehmällä. Tuntuu etten jaksa/ kerkeä suuttua! Hieman itkuherkkyyttä ollut ilmassa. Ihan naurettavat asiatkin saattaa saada itkemään.

Imetystä odotan minäkin (jos se vain onnistuu), se nimittäin tarkoittaa sitä, että vauva on syntynyt :LOL: Odotan sitä kyllä muutenkin. On rentouttavaa ja rauhoittavaa puuhaa!

Tiivi-Taavi & Hemuli 39+3
 
LillaVe:lle onnittelut tyttövauvasta!:flower:

Mahan koosta piti sen verran tulla jutustelemaan, että muistan kuinka esikoista odottaessani anopin kommentit "sullahan on niin pieni maha" ärsyttivät, eivätkä aivan vähääkään. Se tuntu ittestä sillon niin älyttömän ja ihanan isolta. Nyt on sf-mittojen mukaan täysin samankokoinen maha kuin silloin ja tämä tuntuu tosi pieneltä ja kivalta omasta mielestä. Edelleen toiset kommentoivat pieneksi ja tuntuu itestäki hullulta että 2vk laskettuun aikaan eikä tämä maha oo ees tiellä (paitsi sillonku yrittää konverseja solmia jalkaan ;)). Oon tullu siihen tulokseen että se ensimmäisen kerran kasvava raskausmaha vain tuntui niin isolta kun oli siihen asti ollu semmonen tikku. Nyt sen on jo kerran kokenut, eikä nyt kommentit mahan pienuudesta ole haitannu :D.

Täällä kans odotellaan imetystä. Ihana se tunne kun vauva on niin lähellä.. Toivottavasti kaikki onnistuu.

Mutta niin, enää maksimissaankaan 4vk!! Huvittava että täällä sitä vielä kärvistellään yhessä kasassa, vaikka väliin oltiin liikunta- ja nostelukielloissakin. Mutta näinhän se vissiin ruukaa olla, että sitte sitä mennään yliajalle..

Valjakka ja POKS 38+0
 
  • Tykkää
Reactions: Kaana ja Uutukainen

Yhteistyössä