Neuvolakuulumisia, kaikki oli ok. Vauvelin sykkeet vaihteli 145-150, sf-mittaa ei merkitty korttiin, pöh. Hemppa oli vähän laskenut, 127 nyt, ja paino noussut n. 490g/vk. Seuraavalla kerralla onkin sitten taas lääkäri ja samalla verikoe, kun olen rh-nega. Siitä parisen viikkoa eteenpäin on se istukkakontrolli. Ja istukan reuna on kuulemma kohdunsuun päällä. Supistuksista oli sen verran puhetta, että sänkyyn lepäämään, jos niitä kovempia tulee, mitä mulla on ollut. Jos ei asetu, niin seuraavana aamuna voi soittaa neuvolaan, niin tarkastetaan, mikä on tilanne. Nyt niitä on onneksi tullut vähemmän, ehkä 1-2 päivässä, sellaisia ihan vähän kipeitä.
Minä odotan kauhulla kovia
liitoskipuja On niitä nytkin jonkun verran, ovat ilmaantuneet tässä tammikuun aikana. Mutta ei tule niitä hirveitä puukoniskukipuja, mitkä laittaa huutamaan. Toivottavasti ei ihan vähään aikaan vielä tulekaan, kun pakko olisi pystyä liikkumaan. Mulla ei ole autoa, ja niillä viikoilla, kun mies on reissussa, kaikki asiat on hoidettava kävellen. Vaunujen työntäminen lumessa pahentaa noita kipuja, ja esim. viime viikonloppuna eivät auranneet jalkakäytäviä, vaikka oli lunta tullut ihan kivasti. Sunnuntaina oli pakko käydä kaupassa. Vihoitteli vielä maanantainakin liitoskivut ja alavatsan repäisykivut.
Lantion muodosta, miksihän kuvaisin!? Tilava ainakin tuolta synnytyskanavan suunnalta. Mutta mulla ei kahdessa ekassa raskaudessa ollut liitoskipuja ollenkaan. Edellisessä raskaudessa ilmaantuivat ehkä joskus viikoilla 30+. Nyt on vihoitellut raskauden alussa, sitten oli tauko, ettei niitä ollut, ja nyt ne on taas ilmaantunut uudestaan supistuksien myötä. Ja nyt siis tarkoitan tuota varsinaista häpyluuliitoksen kipua. Voihan sitä kipua olla myös alaselässä jne. Niitä on ollut kaikissa raskauksissa, mutta ei kovin pahana.
Parisuhteesta... no samalla radalla jatkuu. Seksielämä on hiljentynyt, kun ollaan oltu niin paljon kipeänä, ettei ole oikein jaksanut innostua. Omat haasteensa tuo reissutyöt ja monta lasta pienessä asunnossa. Kun lapset viimein nukkuu, on itsekin aika valmis unten maille. Reissutöissä positiivista sitten on varmaan se, että ei ehdi ärsyyntyä toiseen, kun nähdään vaan joka toinen viikko
Kiva kuulla välillä teistäkin, jotka enimmäkseen facebookiin kirjoittelette :wave:
Eilen tarttui kaupasta mukaan muutama söpö vaate vauvelille. En vaan millään päässyt sen vauvanvaateosaston ohi... :heart:
Cherrie_ 21+5