Toukokuun toukat 2013 *syksy*

Voi vitsit, mun paras ystäväni kertoi ilouutisen, hän on myös raskaana ja laskettu aika on touko-kesäkuun vaihteessa :D

Kamala olo jatkuu ja jatkuu, en tykkää, vois jo helpottaa, sain mä tehtyä vispipuuroa tänään ja siitä tuli niin hyvää, mutta ei se varmaan enään huomenna uppoa :)

Manta81 ja pikku-itu 8+6
 
Mamuska ja keijukaneli: :hug: Toivotaan keijukaneli että maanantaina tilanne olisi toinen!

np-ultrasta: mennään kyllä. Veriseuloja en ole miettinyt, kyllä esikostakin otettiin niin kaipa tästäkin. En todellakaan tiedä mitä sitten, jos jotain on vialla. En halua edes ajatella. Toivottavasti ei tarvisi ajatella.

Mulla on kanssa kavereita raskaana :D Neljän tytön porukasta yksi sai vauvan kesällä, kaksi on saamassa vauvan alkuvuodesta ja me toivottavasti toukokuussa. Eli kaikilla olisi sitten vauvat vuoden sisällä :LOL:

Oloja... ne samat, eli turvottaa, paleltaa, etoo, väsyttää, heräilen öisin sekä mahatuntemukset. Alle viikko ar-ultraan :O Että voi tuntua ikuisuudelta tuo aika!
 
Hei mun on pakko tulla vielä kommentoimaan. Minulle nyt niin moni sairaalan lääkäri sanoi että aina jos raskauden aikana on verenvuotoa, niin se pitää käydä tarkistuttamassa. Yleensä on vaarattomia, mutta ensimmäisellä kerralla se pitää tarkistuttaa. Eli älkää epäröikö mennä lääkäriin/sairaalaan jos teillä on vuotoja.
 
keijukaneli voimia ja toivotaan et kaikki on hyvin :hug:

Mulla on eka neuvola aamulla, ja tänään tuli jo postissa sairaalasta kutsu np-ultraan! Yllätyin oikein miten nopeasti se tuli, kävin tiistaina neuvolan lääkärillä joka kirjotti sen lähetteen ja nyt jo tuli aika kotiin, parissa päivässä! Mut ihanaa ku on joku päivä mitä odottaa, se ois 25.10 :)

Muuten ei oo hymyilemistä, tää päivä ollu taas pelkkää oksentamista :( Ja mua alkaa jo illalla etukäteen ahdistaa tuleva yö ku toi mun närästys öisin on jotain ihan kamalaa! Istun yöt sohvalla pystyasennossa ja en saa nukuttua ollenkaan ku se polttelu on niin kamalaa ja se alkaa vielä oksettaa siihen päälle.. Onko kellään muulla toi närästys noin pahana ja onko mikään auttanu? Lääkäri kirjotti mulle tiistaina zantac-reseptin mut eilen otin sitä ekan kerran 2tablettia illalla ja siitä ei ollut mitään apua. Piimää ja maitoa oon koittanu, ei auta. Rennie ei auta. Veteen sekoitettu ruokasooda auttaa ehkä vähän, mutta sekään ei taida olla oikein terveellistä... Kaikki vinkit nyt kehiin jos on jotain mikä auttais!

Jenni 8+2
 
Eilen oli eka neuvola ja siellä on kuulema niin huonot vehkeet, ettei edes yritetty lähteä sydänääniä kuuntelemaan. 2 viikon päästä on eka lääkäri ja siinä ultrataan ja siitä sitten parin viikon päästä se np-ultra. Sitä ennen pitää käydä siinä seulassa. Ikähän tuo mulle melkoiset riskipisteet, saa nähdä mikä on lopputulos.

Mun on jotenkin henkisesti vaikea päästä sisään tähän raskauteen. Jotenkin en osaa iloita ollenkaan, ihan erilaista kuin aiempien lasten kohdalla. Outoa. Ei niin että mä varsinaisesti raskausajasta olisin koskaan nauttinut, mutta tää on jotain muuta.
 
Siis tehdäänkö tuommoinen veriseula kaikille halukkaille? Vai vaan jotenkin riskisynnyttäjille? En muista yhtään, että mulle ois tehty tuommoista viime raskaudessa. Ja saadaanko siitä selville mitä sitten? Jotain muuta, mitä ei np-ultrassa selviä?
 
lauru:Minulle neuvolantäti sanoi,että tuo veriseula+ np ultra kuuluu tarjota kaikille,on oikein valtakunnallinen asia tms...

Me siis asutaan pienessä maalaiskunnassa,jossa ei mitenkään paljon vauvoja vuosittain synny,mutta neuvolantäti sanoi eilen aikaa varatessa,että on monta laskettua aikaa helmi,maalis,huhti ja toukokuulle,taitaa ensi vuos siten olla taas joku vauvabuumi vuosi:heart:

petronella ja toukosalaisuus 5+2:heart:
 
keijukaneli :hug:

Taas poksutaan ja olot senkun pahenee, tänä aamuna on ollut ihan tosi kamala olo, oon yökkinyt tyhjää itku silmässä, mutta kun ei se oksennus tule, ihan kamalaa, edellisessä raskaudessa oli ihan sama juttu. Muuten on pientä nipistelyä välillä mahassa, mutta ei mitään kummoista, edellisessä raskaudessa muistan että nuo nippailut olivat niin voimakkaita että pelkäsin kohdunulkoista raskautta :|

Tänään pitäisi raahautua kaupunkiin ostamaan synttärieväät ja lahja tytölle. Koville ottaa, huhhuh :)

Manta81 ja pikku-itu 9+0 poks :heart:
 
Keijukaneli :hug: Voimia maanantaille ja toivotaan että kaikki ois hyvin!

Mulla on ihan kamala yskä ja kurkkukipu, tuntuu että yskin keuhkot kohta pihalle. Lisäks noi lapset vaan tappelee keskenään ja molemmat huutaa vuoronperään kilpaa. Pää hajoo kun on jo valmiiks ihan tarpeeksi kipeä.

Mulla on kans kavereita raskaana, kolmen tutun kanssa on LA ihan muutaman viikon välein :) Kivaa!

Äh, nyt ei lapset anna kirjottaa tämän enempää, täytyy lähteä valmistamaan lounasta. Uloskaan ei päästy kun mun yskän takia en vaan viitsi lähteä tuonne köhimään. Mukavaa viikonloppua kaikille :)

LillaVe<3 ja pikku 9+2
 
jeppis: minulla edellisessä raskaudessa närästys alkoi vaivaamaan jo rv 6 viikolla,kokeiltiin nestemäiset litkut ,ei apua,eikä niitä meinannut saada alas,sitten lääkäri määräsi happolääkettä omeprazol ratiopharm ja sellasen kuukauden kuurin kun söin,niin vaiva meni ohi,tosin palasi loppuraskaudessa mahan kasvaessa.Nyt tässä raskaudessa on ollut jo ajoittain närästystä:(Ootko huomannut mistä ruoka-aineista tulee vai tuleeko ihan mistä vaan?Minulla edelleen pahimmat kurkku,sipuli,kaali,rasvaiset ruuat.

Joo tästäköhän se paha olo alkaa,kuopuksen kakkavaipan vaihdossa alkoi yököttämään ja paha olo tuli myös, kun söin makean piirakan palan:xPäänsärkyä myös ajoittain ja mahaa turvottaa,välillä pömpöttää ihan selvästi: /
 
Viimeksi muokattu:
Nyt se alko täälläkin nimittäin oksentaminen :( Oksentaminen on mulle jotenki hirveen vaikiaa ja nytki on ollu jo ainaki viikon, että kurkussa on käyny, mutta en oo saanu oksennettua. Nyt sitte mies ilmeisesti söi eilen pilaantunutta ruokaa ja aamuyöstä meni oksentamaan ja minähän sitten juoksin perässä :D Nyt koko aamupäivä on ollut yhtä oksentamista ja hirveä nälkäkin olisi, mutta etoo edes ajatella ruuan syömistä.

Vähän pelottaa mennä äidin luona käymään viikonloppuna jos tämä oksentaminen jatkuu, mutta saapahan helpon tavan kertoa raskaudesta jos alkaa kyselemään :D

Jen 9+0
 
Täällä kans varattu ar-ultra maanantaille Femedaan n.120e suunnilleen pitäis tulla itelle maksettavaa, eli enää pari päivää pitää jaksaa odotella. :)
Onneks sitä tuhruilua ei tosiaan oo tullu enää muuta ku sillon alussa se viikko jolloin ne menka olis pitäny olla.. Oli vielä sen takia pakko tehdä toissapäivänä testi ja vahvistunuhan se oli entisestään. Näin muuten viikko sitten unta että menin ultraan ja kohtu oli tyhjä, mutta eipä mun unet yleensä mitään enneunia oo ollu joten toivotaan ettei tääkään...

Itse meen kyllä seuloihin ja np-ultraan ja sitten päätös sen perusteella mitä niistä selviää, riippuen ny toki että päästään edes niin pitkälle..
 
Niin ja Keijukanelille kovasti tsemppejä, onhan noita netissä paljon juttuja että ei ole kuulunu sykettä 6+ jotain mutta viikkoa myöhemmin näkyykin jo hyvä syke, toivotaan että teilläkin käy näin.. Varmasti stressaavaa toi seuraavan ultran odotus..
 
Vähän pelottaa mennä äidin luona käymään viikonloppuna jos tämä oksentaminen jatkuu, mutta saapahan helpon tavan kertoa raskaudesta jos alkaa kyselemään :D
Mä olin pari viikkoa sitten vanhemmillani, laattailin just vessassa kun veljeni tyttiksineen saapui. Tulin ulos vessasta kalmanvalkoisena, veljeni kysyi: "Miks sä näytät niin kärsivältä?" Mä: "No mä oon raskaana." Että silleen hoitui hienosti se kertominen.

Täällä on tän viikon vaihtunut aamupahoinvointi kokopäiväiseksi, varsinkin ma+ti oli niin horroria, että teki mieli heittää hanskat tiskiin (en tiedä, mitä tää käytännössä olisi tarkoittanut, mut fiilis oli huono). Parempaa viikonloppua kaikille! Keijukanelille halauksia!

8+5
 
Heips!
Nyt tosiaan kerkeää hieman aikaa istumaan koneella ja jopa kerkesin keskittymään teidän kirjoituksiin :D

Ruokavalio Ihan aion mennä maalaisjärjen mukaan, asioita välttelen, mutta en totaali kiellä, ellei sitten mene jokapäiväiseksi..

Oireet Se polttava vatsa kipu hellittänyt, välillä hieman, mutta ei enään niin pahasti.Tissit vain turpoaa.Yhden kerran olen käynyt oksentamassa, pari yötä sitten (tästä veikkaankin poikaa, esikoisesta alkoi samalla tavalla)

Kertomisesta Muutamalle ihan luottohenkilölle olen kertonut, mutta muuten odottelen visusti sinne niskapoimu ultraan.

Ultra Neuvola laittoi tosiaan lähetteen kovasta poltosta alamahalla, ja siellä ei siis selvinnyt yhtikäs mitään. Kyllä siellä "jokin höttö" oli, niin kiinni kohdun reunassa, ettei saatu oikein kunnolla kuvaa, sydämen sykettäkin oli :heart: Ajattelin vielä tuohon parin viikon päähän tilata yksityiseltä ajan, niin pystyy sitten varmasti ottaa hieman rauhallisemmin.. (ystävällämme oli mennyt kesken jo rv 8 ja oli huomattu vasta 13 viikolla ultrassa =( )

Mielialat Tää heittely on ihan sairasta, tänään raskaus ja toivottavasti tuleva vauva on ihana ja kiva juttu, eilen oli taas mieli ihan jotain muuta... Isäntäkin sanoi, et onkos tämä nyt sitä hormoonien heilahtelua, että hän ainakin on innoissaan =)

Mamuska7 :hug:
Keijukaneli, paljon on tosiaan lukenut tuosta, että myöhemmin onkin sitten löytynyt sydämen sykeet, toivottavasti teille käy samoin.

ReVe + Myyrä 7+0 POKS =)
 
Heippa!
Jospas täältäkin uskaltaudutaan mukaan ryhmään. =)
Yllätys pienokainen tulossa, tänään kävin varhaisultrassa ja viikkoja oli nyt kasassa 6+4. Siellä sen pikkuisen sydän sykki :heart:
Pahoinvointi on kokopäiväistä ja väsymys aivan tajutonta. Nukkua voisi kellonympäri jos vain saisi.
Meillä kun on tällainen uusioperhe jossa jo tällä hetkellä 5 lasta ikähaarukka 4-8v. niin ei pahemmin levätä ehdi :D


Elikkäs tietoja tigrumamma/29v./4/TYKS laskettu aika 20.5
 
Täällä sairastetaan... Ihan perus, jokaikinen kerta kun äitini tulee niin esikoinen saa nuhan, koska kun äidilläni on kuuma niin riisuu pojankin, Ainoa vaan että poika on tottunut 40'c, ja tämänhetkinen 25'c on jo syksyä...ja niin tulee nuha, korvatulehdus ja sitten sairastetaan me kaikki muutkin. Eli sängyn pohjalla mennyt pari päivää, eikä loppua näy. Ja äitini ei tee muuta kuin istuu valmiiseen pöytään auringossa istumisen ja lukemisen välillä... Rivien välistä voi lukea ettei välimme ole mitä parhaimmat... ;)

Syömisrajoituksista, täällä italialassa on kielletty homejuustot, raaka kala ja liha ja muna, ja makeutusaineet. Kasvikset ja vihannekset pitää pestä sellaisella kloorilla haisevalta aineella, jos ei ole ollut siis toxoa. Lasin viiniä voi ottaa päivässä, jota en kyllä ole ottanut, ja kahvia ei suositella niinkuin ei teetäkään eikä suklaata. Aika samanalaiset rajoitukset kuin suomessakin, luulisin.

Ultra olis nyt sitten maanantaina, oireet edelleen vähäiset, Paitsi että rinnat räjähtää!!!!! Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Näinhän se menee että heti kun pääsee kehumaan ettei ole oksenneltu vielä niin eiköhän se sit ala.. tämä päivä mennyt aivan sumussa, oksenneltu ja nukuttu. Pahoinvointi on niin joka päiväistä että ei meinaa loppua tulla vaikka nukkuiski välillä. Tuntuu ikuisuudelta odottaa ensimmäistä neuvolaa joka on vasta 9.10.

tsempit ja halaukset kaikille joiden pienillä ihmeillä on sydän lopettanut sykkimisen:hug:
attol- ja pöntiäinen 7+2 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Kirjoitin pitkän tarinan, mutta se hävisi jonnekkin niin kirjoitan lyhyemmän version.

Oltiin sovittu kavereiden kanssa että huomenna mennään syömään ja sitten baariin. He tietävät että olen raskaana eli että en juo. Tänään sitten sanoivat että he menevät suoraan baariin. Mua niin ottaa päähän kun innolla odotin huomista kun en ole hetkeen missään käynyt. Koko matkan töistä kotiin (ollaan työkavereita) itkin ja sille ei meinannut tulla loppua ollenkaan. Mies oli kotona kun tulin ja hän jo luuli että jotain pahaa on tapahtunut. Ulkomailla on välillä vaikee löytää kavereita ja nyt kun olen ainoa joka on raskaana tuntuu aika yksinäiseltä..
 
Ellia, ai sinäkin olet ulkomailla! Missäpäin? Meitähän on täällä monta! Allekirjoitan tuon kaveri jutun täysin. Minäkin olen onnistunut löytämään vain muutaman kaverin (vielä hankalammaksi tekee kun kotiäitinä olen ni ei ole edes työkavereita), mutta onneksi yksi niistä on mun kans samaan aikaan raskaana.

Itse aion mennä np-ultraan ja veriseuloihin. Ei olla vielä mietitty mitä tehtäis jos niissä jotain ilmenis. Mietitään sit jos on tarvetta.

Freundin ja Anselmi 8+4
 
Jos sitä pitkästä aikaa kirjoittelis vähän kuulumisia. Päivittäin luen kyllä palstaa, mutta ei ole oikein tullut kirjoiteltua itsellä. Esikoisen 1v synttärit vei viime viikon ja mulla on niin sellainen olo, että "jotain on vialla". Ei siis oikein uskalla heittäytyä tähän raskauteen, kun tuntuu vaan että kaikki ei oo hyvin.. :(

Ensiksi :hug: huonoja uutisia kuulleille ja tsemppiä kaikille pahasta olosta kärsiville. Ja keijukanelille iso voima :hug: .

Minä kuulun tai kuuluin myös noihin testien suurkuluttajiin ja siis sain ekan haalean viivan 3.9 (laskujen mukaan 4+0). Siitä koko viikon haaleita ja sit lauantaina 8.9 (rv4+5) digiin "Raskaana 2-3". Tuo silloin hieman helpotti ja uskalsi jo vähän iloita, kunnes testihullu tekee viikon päästä tuosta uuden digin ja saa edelleen samat viikot ja sama vielä sunnuntaina 16.9 (rv5+6)!! Siinä kohti tuntu jo peli menetetyltä. Halusin varmistua ettei kyseessä ole ku ja varasin ar-ultraan ajan viime maanantaiksi.

Maanantaina ultrasta löytyi pieni 4,1mm herne ja sydän sykki. :heart: Mahtava uutinen, kunnes kuulin että pieni vastaa viikkoja 6+1 ja olisi pitänyt olla 7+0. Pari päivää voi heittää, mut ei kyllä mahdollista että noin paljon. Nuo seksiajat kun aika hyvin tiedossa. Nyt vielä ultran jälkeen tiistaina alkoi pieni tuhruvuoto, enemmän sellaista ruskeaa ja vaalean punaista, mutta tullut siis joka päivä... : / Ja taas mun päässä vaan jyllää ettei kaikki ole hyvin. Ärsyttää tämä ressaaminen! :mad:

Ja siis täällä ei ole ihan mitään oireita havaittavissa. Esikoisesta oli rinnat todella arat ja välillä huimasi. Mutta tästä ei siis mitään. Tai joo, yks aamu muksun maitopuuro pisti yökkäyttämään.. Siinäpä se.

Ihana kun monet on saaneet hyviä ultrakuulumisia. :) Ja uusiakin on liittynyt hurjan paljon mukaan, tervetuloa minunkin puolesta. :wave:

Kertonut olen parhaimmille ystäville, sillä pakko on ollut saada purkaa johonkin. Enkä itse oikein edes ajattele, että jos kaikki ei hyvin menisikään, niin sitä tarvitsisi mitenkään peitellä. Varmaan kertoisin huonoista uutisistakin aika avoimesti, niin miksi ei heti. Joutuu kaverit jännittämään kans! :D

Mutta palaillaan taas. :)

Miranna- ja touko-papunen 7+4 (tai 6+5)
 
Huomenta. Tervetuloa uusille:wave:

Tämä aamu alkoi pahalla ololla,jääkaapista iski hajut nenään ja ei tehnyt oikein mieli syödä sieltä mitään:xAika menee kyllä tuskastuttavan hitaasti,vielä pitkä aika np ultraan: /

pertonella ja toukosalaisuus 5+3:heart:
 
Huomenta huomenta :wave:

Pahaa oloa kuuluu tännekin, tänään pitäisi repästä ja tehdä huomisille synttäreille omenapiirakka, joku kuivakakku, mokkapalat ja mies halusi vadelma-rahkapiirakan, voi apua, inhoittavaa kun tämä olo on näin kuvottava :/

Eilen kävin Lindexillä ostamassa synttärisankarille sukkahousut, niin tuli kalliit sukkahousut, alehyllyssä oli kauhea kasa bamse vaatteita ja nehän oli ihan pakko ostaa pois sieltä hyllystä :D
Kävin samalla viemässä sairaslomatodistukset töihin ja näin sitten yhden työkaverin niin sille kerroin miksi olen ollut poissa, kaikki on luullut että olen lopettanut työt ja ollut ihan ihmeissään mihin olen kadonnut eli esimies ei ainakaan meillä juorua :) Sairaslomaa joudun kyllä vielä maanantaina hakemaan lisää ellei jotain ihmettä tapahdu ja pahoinvointi katoa pois, suuresti kyllä epäilen :|

9+1
 
Hei!
Toukankantaja ilmoittautuu! Eli laskettu aika on laskureiden mukaan 26.5.2012. Meitin perheeseen kuuluu mä 29v, iskä 27v ja tyttö 1v. Vahvalla poikaololla jatketaan (toivottavasti) odottelua. Luulen, että tämäkin lapsukainen rynnistää maailmaan ennen tuota laskettua ku ensimmäinenkin syntyi 36+4 ja nopeasti tulikin. Mä oon suht pitturuinen itsekin ja omaan vielä mody2-diabeteksen, joten tuppaa noi vattanahkan venyttäjät saamaan lihaa luiden ympärille. =)

Mukava lukea, että muillakin on samoja pelkoja liittyen raskauden etenemiseen huolimatta siitä oliko sitten toinen tai kymmenes. Jotenkin ekan kanssa sitä ei osannutkaan niin pelätä, mutta nyt tuntuu, että kun tietää mitä voi menettää niin ittellä on pelko persiissä. Onneksi on alkanut kova pahoinvointi niin kaiketi tuolla joku kasvattelee itseään. Sokerien takia mulla on ensimmäinen terkankäynti suoraan äitipolilla 18.10 ja neukku sitte seuraavalla viikolla. Taivas ku odottavan aika on piiiiiiiiiitkä!! Mutta ei auta, sinne asti toivotaan parasta!

Mutta kiitos jo nyt seurasta ja toivottavasti saadaan nauttia toistemme seurasta pilkulle asti! =)
 

Yhteistyössä