Toukokuun toukat 2013 *syksy*

iitahoo: Joo, eipä noissa ultralaitteissa ole äänet yleensä päällä eli mitään sieltä ei kuulukaan kuulua :) Tai ei minulla ole ainakaan koskaan missään ultrassa sydänääniä kuunneltu, ainoastaan nähty näytöltä. Äänet kuullaan sitten neuvolassa doppler-laitteella. Joten no worry!
 
Jos minäkin varovaisin mielin tulisin mukaan, kun täällä keskustellaan jo paljon itseäkin askarruttavia asioita. :) Eli odotettu kakkonen olisi tulossa ja esikoinen on 11,5kk. Itse 28v. Ajatukset on aika ristiriitaiset, eikä kyllä vielä uskalla kunnolla iloita asiasta. Esikoista tehtiin vajaa 4vuotta ja tämä tärppäsi ensimmäisestä kunnon yrityskerrasta. Lisäksi noita haaleita testiviivoja on saatu täälläkin ihan liikaa.

Tein ensimmäisen testin maanantaina ja sain haalean viivan. Sama toistui joka aamu torstaihin asti. Perjantaina viiva oli ehkä jo hieman tummempi, mutta ei kuitenkaan hirmu vahva. Tänään digitesti antoi "Raskaana 2-3". Ehkä tuo hieman helpotti, mutta epäilyttää kaikki kuitenkin. Eniten pelkään kohdunulkoista raskautta, kun nuo hormoonit näytti niin hitaasti nousevan. Soitin neuvolaan ja sain ajan 27.9. Eivät ala ottamaan Hcg arvojakaan, vaikka niitä erikseen pyysin. Yksityiselle aion varata ultra-ajan varmaan ens viikolla, jos siis sinne asti päästään. Eikä siis ultraa löydy täältäkään neuvolasta. :(

Oloja täällä ei ole muuta kuin armoton päänsärky! Välillä maha kipuilee jotenkin, mut en osaa sitten sanoa onko jännityksestä vai jostain muusta. Esikoisestakaan ei hirveästi ollut oireita, mutta esim rinnat olivat todella arat.

Mutta jos tässä olisi näin alkuun. :) Erittäin hyvää viikonloppua kaikille ja masuasukeille kasvamisia.

Minulla siis laskettuaika 13.5, 2. lapsi ja synnärinä OYS.

Miranna- ja touko-papunen 4+5
 
Nyt on ultrattu: kysta oli pienentynyt 0,5 cm ja kohdussa kaikki hyvin. Ruskuaispussi on kasvanut keskiviikosta, vieläkään vaan ei sydämenlyöntejä näkynyt :( Voi olla että on tuulimuna. Lääkäri sanoi että ensi viikolla pitää alkaa näkymään, koska pussi on jo sen verran "iso".
Te keillä on jo näkynyt sydämenlyönnit, niin minkä kokoinen teillä on pussi ollut?
 
mamuska. mulla ultrattiin rv 7+0 mahan päältä ja mitään ei näkynyt,muutakun siis se pussukka. tympee setä mulle tokas että oletkohan sä edes testiä tehnyt!!varasin samantien ajan toiselle yksityiselle ja sain sen rv 7+3 ja silloin näkyi syke :) mut miä ainaki ymmärsin silloo esikoisen aikaan että se sydän käy sykkiin vast sillon lähemmäs 6vk ja varsinki jos ovis vähän heittää:)en sinuna siis hätäilis
 
siis minkä hintaista on käydä siinä varhaisultrassa?
Tänään varasin ajan varhaisultraan ja sain vasta ajan 25.9. :heart: :| Olisin toivonut et ois päässy aikasemmin, mutta kun vapaita aikoja ei ollut. Menen Minervaan ja siellä sanoivat hinnaksi 70 - 80€ ja siitä sitten siellä vähennetään vielä kelakorvaus.


Onnea kaikille uusille plussanneille! :flower:

(.) Olo on helpottanu mutta väsyttää vielä paljon. Pissalla saa ravata tunnin välein ja vettä tekee mieli jatkuvasti. :) Makeat inhottaa sekä rasvaiset suolaiset, "Normi" ruoka menee suht hyvin, mut salaattia himoitsen :) Epävarma olo siltin vielä on, onko siellä masussa joku... Kaks viikkoa vielä kun jaksais niin saa tietää :) :heart:

janlind & Tiltu-Ilmari 6+1 :heart:
 
mamuska: jos nuo viikot vastaavat todellisia (eli jos tiedät milloin ovis on ollut), niin ei pitäs olla mitään hätää sykkeen kanssa vielä :) 6+ viikolla alkaa useimmiten vasta syke näkymään!

Mulla on alkuraskauden ultra tehty aina sisäkautta. Hassua, että tässäkin on niin eroja! Np-ultra tehtiin ekan kanssa sisäkautta ja tokan kanssa vatsan päältä. Täällä pk-seudulla alkuraskauden ultra maksaa jotain 90-140 euron luokkaa ja kelakorvaus tuosta sitten pois. Riippuu ihan lääkäristä (onko synnytyksiin ja naistentauteihin erikoistunut lääkäri vai joku ihan muu) tuo hinta. Mulla on tosiaan tuo ultra ma 24.9. Kyllä jännittää! Onneksi aika kuluu kahden lapsen kanssa kotona nopeasti :heart:

Mitenkäs muuten, onko täällä muita, jotka ovat kotona tällä hetkellä lapsen/lasten kanssa? Työnantajalle olen ilmoittanut, että palaisin töihin syyskuussa 2013, mutta näillä näkymin en siis tietenkään palaa...Vähän mietin noita hoitovapaa/äitiyslomakuvioita, mutta eiköhän ne aikoinaan selviä, jos sinne asti päästään :)
 
Tein tänään sen digi testin, näyttöön tuli Raskaana 2-3, mutta nuo viikot tuli vasta sen 3 minuutin jälkeen, mikähän nyt mättää kun on noin hidasta. :ashamed: En oo mitään neuvolaakaan varannut, kun ei jaksa peruakaan sitä jos tästä nyt ei mitään tuu.. Ja jos tämä onkin joku kohdunulkoinen raskaus tai joku muu.
 
Viimeksi muokattu:
Miwwi. Itsekin tein digi testin toissapäivänä, näyttöön tuli 2-3, eikä ne viikot mullakaan tulleet näyttöön heti vaan piti pitempään odotella. Jos sulla on ovulaatio ollut myöhemmin? Mutta selkeästihän tuo sulla näyttää edistystä.

Saakohan tuonne neuvolaan miten pian aikoja? Ajattelin, että soittelen ensiviikon loppupuolella. Onko neuvola ensin ja sen jälkeen ultra?
 
hymeli Ovulaatio oli kyllä myöhemmin mitä yleensä, koska edelliset menkat alkoi 1.8, eli siitä on mooonta viikkoa, mutta sen oon kans varma, että ovulaatio oli 20.8, kun tikutin ovista silloin, mutta peittoja ei heiluteltu silloin 20.8 vaan 21.8, mutta kyllähän pian pitäis jo tavalliseen testiinki tulla vahvempi viiva, ja mulla on tullu tosi haaleita..
 
A83
Heippa kaikille,

liittyisin varovaisesti joukkoonne. Yritystä takana vuosi, viime kierrossa kemiallinen. Pillereiden lopettamisesta asti välivuotoja joka kuukausi joten usko raskautumiseen ei ollut korkealla. Kolmannesta Terolut kierrosta sitten vahva plussa viime tiistaina :) Keskiviikkona tein digitaalisen joka näytti jo 3+...odotin ennemminkin 1-2 tai 2-3... Kierrot kyllä heittelee enkä tikuttanut ovista plussakierrossa joten laskin viime kuukautisten perusteella, että LA ois suunnilleen 14.5. Ikää 29 vuotta, ensimmäinen lapsi ja synnäri lienee Jorvi.

Kovasti mietityttää meneekö kaikki hyvin vai käykö niinkuin viime kierrossa. Tosin plussa oli silloin tosi haalea... Varhaisultraan halusin mennä heti kun vaan voin. Ehkä muutaman viikon päästä?

Onnittelut kaikille plussasta! :)
 
MiwwiÄlä nyt vielä huoli. Ei kai siihen testiin turhanpäiten tule tulosta 2-3 viikkoa.

Itseäkin vähän epäilyttää, et onkohan tuolla masussa oikeesti mitään. Tänä aamuna aamupalaa laittaessa, rupes tuntuu, et kohta tulee oksennus, mut helpotti kun väkisin söin äkkiä jotain. Nyt "onneks" vaan pahaa oloa. Oksentaminen on hirveintä mitä tiiän. yök.
Vielä pitäis reilu viikko odottaa ultraan pääsyä.

Tiiti* 6+2
 
  • Tykkää
Reactions: janlind
Miwwi hyvältä vaikuttaa! Kyllä mullaki meni se n. 3min aikaa silloin ku sain sen 2-3 viikkoa vastauksen. Vasta nyt 3+ tuli n. 1min jälkeen. Se varmaan oottaa sen tietyn ajan et tulee sit varmasti oikea vastaus :)

Täällä on "ikuisuuskrapula" varsinki aamuisin, yöh, ja pahaa oloa silloin tällöin muutenki. Oksu ei oo viel tullu..

panzkus 5+3
 
Sitä mäki tässä mietin, että jos ei olis normi raskaus niin eikai siihen olis tullu tulosta 2-3, kai se olis jääny siihen 1-2, mut sitä ihmettelen miten näin hitaasti se tapahtuu? Olis kyllä kiva päästä katsomaan ultraan onko sielä mitään ja onko oikeassa paikassa, mutta sain vasta sen yksityiseen ultran vasta 4.10. Voisinkohan soittaa naistentautien poliklinikalle ja kysäistä, että jos pääsisin sinne tarkastuttamassa onko kaikki hyvin? olin sielä siis silloin tarkastuksessa kun sain km..
 
Heippa kaikille!

Mä pidin vähän hiljaiseloa tossa, oltiin nimittäin miehen kanssa risteilyllä reissailemassa. Esikoinen oli mummolassa hoidossa, ja hyvinhän siellä oli menny. Meillä oli ihana reissu, enkä mä edes kärsinyt suuremmista pahoinvoinneista, koko ajan piti tosin olla syömässä, ja palelsi niin tajuttomasti! Tuli jotenkin deja vu, nimittäin esikoista odotteassa oltiin varattu myös just risteilymatka, kunnes sain tietää olevani raskaana. Mut jep, ihana viikonloppu ollut! :heart:

Turvotus on ollut tänään aivan kamalaa, varmaan asiaan vaikuttaa myös eilis iltainen mässäily. :D
 
Noista testeistä ja viikoista ja ruskuaispusseista ym. Mulla oli ekassa raskaudessa viikkoja omien laskujen mukaan paljon enemmän ja silti eka ultra viikolla 7 jotakin näytti vaan pussin, muttei sykettä. Lääkäri arvioi sen tuulimunaksi, mutta kehotti tulemaan uudestaan kahden viikon kuluttua. Silloin syke jo näkyikin.

Toinen raskaus sai alkunsa hoidoilla, joten tiedän hedelmöityspäivän tarkalleen. Siitä huolimatta alkio oli kahdessa ekassa ultrassa 5 päivää nuorempi kuin sen piti olla.

Eli ei pidä liikaa huolehtia. :) Eiköhän siellä ole kaikki hyvin.
 
Mulla on tuntunut alamahassa aika paljonkin pientä kipuilua, enemmän oikealla puolella mutta myös keskellä ja ajoittain vasemmalla puolella. Olen huomannut, että varsinkin kun olen paljon jalkeilla niin alamahassa alkaa tuntumaan. Itsekin mietin, että onkohan tämä ihan normaalia. En muista, että mulla olisi ollut aikaisemmissa alkuraskauksissa ollenkaan minkäänlaisia mahakipuja. Olen tuudittautunut siihen, että tällä iällä varmaan raskaudetkin tuntuu jo alkumetrillä... Kipu ei kuitenkaan ole ollut kovaa vaan vain tuntuvaa, eikä koko aikaista.

Hymeli ja hissukka 5+2
 
Josko minäkin sitten uskaltautuisin jo mukaan... :) vähän varovasti on uskallettu asiasta tuulettaa. Torstaiaamuna kun testasin ensin puhtaan negan ja illalla sitten digillä plussan... tänä aamuna tein apteekin oman ja viiva tuli, mutta vain haamu. Siksi vielä varovaisin mielin. Tänään vasta kp29/27-30 vaikka todella harvoin se tuonne 29-30 saakka on venynyt. Kyseessä on kolmas raskauteni (tai neljäs, kun yksi tm takana) ja kaikissa oon saanut suht selkeän plussan jo kp26 tai 27, paitsi siis tässä nyt.

Entuudestaan kaksi sopevaa poikaa 4v ja pian 2v. Eli kolmatta lastamme yritämme saattaa maailmaan. Olen 28-vuotias ja synnäri on VKS. Laskettu aika 19.5.

Alavatsan oloista: mulla alkoi kumma jomotus ja juilinta heti oviksesta ja se ei sitten olekaan loppunut... mutta tämä sama juilinta/vihlonta on ollut kaikissa raskauksissani, joten se antaa mulle enemmänkin turvallisuudentunteen :)

Koitan vähän kahlata pinoa taakse päin ja lueskella keskustelemianne aiheita. Kiva vertailla oireita :)

Mun mieltä askarruttaa, että te joilla useampia raskauksia ja eri sukupuolta, niin onko ollut eroja? Meillä toki nyt himpun verran toivottais tyttöä, kun entuudestaan kaksi poikaa, niin sekin pistää tunnustelemaan omia oloja vähän enemmän. :)

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

suhveli 4+0
 
Viimeksi muokattu:
hymeli & suhveli: kuulostaa noi alavatsan kipuilut molemmilla aikalailla samalta kun mullta, mulla ei vaan esikoisesta ollut minkäänlaisia kipuja. JA VATSA ON AIVAN SEKASIN, ollut jo useamman päivän, mut monet on samaa valittaneet, joko ummettaa, tai mikään ei pysy kummastakaan päästä sisällä. :LOL:
 
Tervetuloa kaikki uudet :wave: ja paljon onnea :heart:

Itselläni on ollut maha kipuja mutta ne johtuu siitä, että kerääntyy ilmaa hirveästi mahaan! Kiva piereskellä joka paikassa!

Mahan toiminta on ollut erilainen muutenkin, ennen raskautta kävin kerran viikossa isommilla asioilla vessassa ja nyt samaan kellon aikaan joka päivä! Tuntuu aika hyvältä!

Meillä on yksi poika ja kaksi tyttöä ja tyttöjä odottaessa oli aivan erilaiset raskaudet verrattuna poikaan, nyt on enemmän samanlainen kuin poikaa odottaessa! Josko se jotain merkkaisi? Se selviää sitten myöhemmin. Meille on ihan sama kumpi tulee, kunhan tulee!

Muuten tänne kuuluu samaa: pahaa oloa, oksentamista, paljon nukkumista ja syömistä, oksentamista ja piereskelyä!
 

Yhteistyössä