Toukokuun toukat 2013 *syksy*

Minä jouduin eilen menemään lääkärille kovien vatsakipujen takia. Sain lähetteen sairaalaan. Kystä oli kasvanut, on nyt 9*6 cm kokoinen. Illalla valmistivat minua leikkaukseen, mutta sitten yht äkkiä kipu alkoi helpottamaan. Yö meni kivuttomasti, samoin aamulla ei koskenut. Lääkäri oli sitä mieltä että jos on kivuton niin yritetään pärjätä raskauden puoli väliin asti, jolloin olisi turvallisempaa leikata. Toki jos alkaa taas oireilemaan tai jos se jatkaa vain kasvamistaan, niin pitää leikata heti. Kontrolliaika tulee 2-3 viikon päähän. Kohdun sisältä löytyi raskaus, mutta sydämen lyöntejä ei vielä näkynyt. Arvioitiin viikot 5+4 eli tuleeko silloin La 5.5.12?
Kystän sisältä löytyi myös tänään jotain, lääkäri ei tiennyt mikä se on, verisuonia siinä ainakin näkyi. Otettiin verestä jokin arvo joka kertoo onko kyseessä kasvain. HCG oli eilen yli 2000 eli lääkäri sanoi että hienosti se ainakin nousee, tämän päivän arvoa en tiedä, kun oli jo kiire kotiin.

Eli minulle voisi listaan nyt laittaa tuon lasketuksi ajaksi tuon 5.5, muutetaan sitä sitten jos on tarvetta.

Ja noista oireista. NÄLKÄ! Mutta en voi kerralla syödä paljoa, mutta pientä naposteltavaa kaipaa kokoajan. Arvatkaa oliko tuskaa kun eilis iltapäivästä lähtien olin ravinnotta, ei saanut syödä eikä juoda mitään. Nestetippa meni, mutta mahassa murisi kokoajan. Tänään sain sitten puolilta päivin ruokaa ja oli muuten ihana syödä :D
Rinnat kipeet ja veskissä saa ravata kokoajan, nyt varsinkin, kun tiputtivat sitä nestettä. Vielä ei onneksi pahoinvointia. Jossain vaiheessa oli etovaa oloa, mutta se on jäänyt pois. Mutta mulla on joka raskaudessa alkanut ne aamupahoinvoinnit joten niitä taas odotellaan. Turvottaa mahaa tosi paljon samoin sormet on ihan turvoksissa ja maha ei meinaa toimia. Lääkäri sanoi että joillekin hormoonit tekee jo alkuraskaudessa tepposen suolen toimintaan. Joten vatsan pehmentävää aletaan jo nyt käyttämään.

Mie testailen siksi, koska olen aiemminki saanu ensin haalean plussan, mutta menkat onki alkaneet seuraavalla viikolla, ja tämän jälkeen testit näyttäny miinusta.
Pahoin pelkään että tässä käy nyt samalla tavalla. Testasin äsken erilaisella liuskatestillä, ja sain puhtaan miinuksen sillä. Miksi ihmeessä sitte digitaalinen väitti eilen raskaana? Tais olla sitten kova yritys mutta en olekkaan raskaana , tää on nii inhottavaa ku ehtii jo innostua :(

Mulla ei oo kuvia niistä ku ei ole kameraa tällä hetkellä. Kokeilen huomenna vielä aamulla digitaalisella ja sen perusteella sitte myönnän viimein etten ehkä odotakkaan pikkukakkosta. Huomenna sen näkee mitä se digitesti sanoo. :/

Haluaisin ilmoittautua tähän pinoon :D Tiistaina tein positiivisen testin ja hiukan tässä nyt arvon, että käynkö ostamassa tänään vielä sen digin..? Ensin olin sitä mieltä, että yksi riittää ja olen todella varman oloinen tästä raskaudesta. Nyt kuitenkin luin teidän tämänpäiväisiä juttuja ja aloin epäröimään..

Raskautta ollaan yritetty viime joulukuusta lähtien (yk 10:llä tärppäsi) ja aloin jo olemaan aika epätoivoinen kun edes yhden yhtä haamua en ole tätä ennen saanut. Nytkin menen päivä kerrallaan -asenteella, vaikka mieli tekisi jo suunnitella kaikkea tähän liittyvää! Mutta olen kyllä silti niin järjettömän onnellinen tästä tilanteesta :heart:

Olin tänään hiukan hankalassa tilanteessa lounaalla kun kaksi läheistä työkaveria jutteli pitkään lapsista ja lopulta minultakin kysyttiin se suora kysymys niistä lasten hankkimisesta. Olisi tehtyt mieli kiljua täysillä siellä ravintossa, että MÄ OLEN RASKAANA! Sitä vastoin kiertelin ja kaartelin, että "ei se nyt maailmanloppu olisi vaikka lapsia jo tulisi"... Oih ja voih. :D

Mutta suurella innolla ja hämmästyksellä seurataan tilanteen etenemistä!

Typy_25 v_1. lapsi_TYKS_10.5.2013

Typy & muru 4+6

mamuska7 Toivottavasti kaikki menee hyvin eikä kysta kasvaisi enään. :hug:
Mullakin nälkä vähän väliä ja jotain naposteltavaa tarttis olla lähettyvillä koko ajan :) eilen maistui pikku porkkanat mutta jossain vaiheessa ei enää vaan voinu syödä niitä ku maistuivat ihan saippualle sit jo :x :)
karoliina87 Mullakin näytti liuskalla aluksi negatiivista mutta tein parin päivän päästä (viime sunnuntaina) apteekin omalla testillä niin plussaa tuli :) maanantainakin näytti plussaa ja eilen oli pakko ostaa vielä digitaalinen testi =) "Raskaana" siihen ilmestyi. Kai se vaan on pakko uskoa ;D
:heart: Kovasti meillekin toivottu tämä pikku kakkonen :heart: :heart: Toivottavasti teillekin tärppää pian! :)

lauru en miekään itteeni ottanu tuota kommenttia mut ite haluan kaikesta aina jotain konkreettista todistetta ja testit ainoa mahollisuus tällähetkellä siihen (joo no ihanku nää oireet ei puhuis puolestaan..) :)

mamuska tsempit sulle ja toivottavasti kysta ei vihoittele ennenku turvallista leikata! Ja toivottavasti on muutenki ihan vaaraton.

karoliina :hug: toivotaan parasta mut eihän tuo tietty hyvältä kuulosta :(

eli laskujen mukaan laskettu aikani olisi 14.5.2013. :) onko muita jotka testannu vahvan viivan tuolla rsfu:n "halppis" testillä ihan. Itse testasin pojankin aikaan sillä jaa heti näytti vahvan punasen viivan. Nyt olen tehnyt kaksi testiä sillä ja molemmissa heti ilmestyi se vahva viiva...Minulla on ollut nyt eilen ja tänään sellasta etovaa oloa, ruoka ei oikein maistu :/ pojan aikana ei ollut ollenkaan pahoinvointia. Neuvolaan ajattelin soittaa huomenna tai maanantaina. Jotenkin tuntuu niin uskomamattomalta ja ihanalta samalla...odotellaan nyt ihan rauhassa
Vimpi ja Toiveissa Kevät vauva 2013

• Tykkää
Reactions: janlind
Mahassa tuntunu ihan samalta kun täti alkais.. aika outoa.. eli kai sielä jotain on, kun ei tätiäkään tullu.. :D

Onko teillä muuten sellasta tunnetta, että kun syötte jotain niin ei tarvi paljoo syödä kun tunnutte että räjähdätte ja kauhee ähky olo vaikka ette olisikaan paljoa syöny. :D eli maha täyttyy tosi nopeesti, eli ilmeisesti tuola joku on :D

Viimeksi muokattu:
mamuska:lle ja karoliina87:lle oikein paljon tsemppiä!

Tervetuloa uusille ja paljon onnea!

Mulla tuli esikoisen kanssa n. 25 kg ja kaikki jäi synnärille, samoin tokassa. Kolmannessa tuli noin 10 kg lisää ja n. 5 kg jäi. Ne 5 kg on nyt jojoillu tässä mukana.

Meilläkään ei ole neuvolassa ultraa. Olisi kyllä ihanaa jos olisi. Minä päätin luottaa siihen, että neuvolassa kuullaan sydän äänet ja jos niitä ei kuulu pääsen sitä kautta ultraan jos kuuluvat niin se riittää varmistukseksi.

Nälästä sen verran, että aamulla eikä päivällä voisi kuvitellakaan syövänsä mitään. Illalla vasta. Siinä samalla iskee kunnon paha olo. Kaikki mitä syö tulee aivan varmasti ulos!

Viimeksi muokattu:
Meillä ei myöskää ole neuvolassa ultraa. Yksityiselle on siis mentävä jos jotain haluaa tietää ennen np-ultraa. Tylsää ja kallista! Itse olen käynyt kummassakin raskaudessa yksityisellä alkuraskauden ultrassa ja mielestäni se on ollut kuitenkin hintansa väärti. On saanut varmuuden

Mulle on kyllä kertynyt kanssa raskauskiloja kiitettävästi. Esikoisesta 20kg ja toisesta 18kg. Nyt yritän pitää kilot vähän paremmin kurissa, mutta aika näyttää :) Kilot lähtivät esikoisen jälkeen todella nopeasti, toisessa kestikin kauemmin (melkein vuosi). Nyt ollaan omassa painossa takaisin, mut yhtään ekstraa ei tarvis vielä hetkeen kertyä...

Tuosta testaamisesta: itse testailen siis ihan sulaa "hulluuttani" :ashamed: Ja ehkä vähän senkin takia, että en voi edelleenkään uskoa tätä todeksi. Kahdessa ekassa raskaudessa testasin ihan vain kerran ja se riitti. Nyt tuntuu, että haluan ottaa kaiken irti tästä vikasta raskaudesta :D

Tsemppiä karoliinalle! Toivottavasti testin tulos huomenna aamulla olis se toivottu :heart:

mamuskalle tsemppiä kystan kanssa. Toivottavasti ei nyt enää oireilisi.

Oon siis ilmeisesti tosi onnellinen, että meillä on neuvolassa ultralaitteet ja saan heti ekalla kerralla varmaan ultrakuvaa! Kun meillä ne sydänäänet kuunnellaan sillä ultrauslaitteella. Osaapas nyt arvostaa tuotakin enemmän, kun tietää, että muualla siitä saa maksaa. Hitsi, en oo saanut soitettua sinne neuvolaan! Pakko kai se on yrittää ens viikolla löytää joku paikka, mistä soittaa ilman, että kukaan kuuntelee vieressä...

Toivotaan karoliina, että se kuitenkin ois jostain syystä virheellinen nega! Ja täältäkin tsemppia mamuskalle sen kystan suhteen! Toivotaan, että se voitaisiin leikata vasta myöhemmin.

lauru ja pöppinen 5+3

Huomenta!

Kiitos kovasti tsempeistä kaikille, tosin ei toivottu vastaushan sieltä aamulla tuli digitaaliseen "ei raskaana" , kemiallinen/ "varhainen km" tais sitte olla kyseessä. Noh menkkoja ootellessa ja ens kierrolla parempi onni :) Minä taidan poistua takavasemmalle tuonne kuumeilijoiden pariin vielä hetkeksi.

Toivon kovasti tarrasukkia kaikille pikkukyytiläisille, että pysyvät loppuun asti matkassa <3

Vastailen vielä:

tuohon ultrajuttuun, että meilläkään Vantaalla ei neuvolassa ollu ultraa ollenkaan, joten esikoista odottaessa varasin myös varhaisultran yksityiselle sen takia, että sai mielenrauhan ku näki että kaikki oli kunnossa. Tämä suoritettiin jo viikolla 7-8.

raskauskiloista: Esikoisesta tuli vain hurjat 4kg lähtöpaino oli 57kg ja laitokselta palatessa 52kg, en tosiaan ymmärrä miten tää on mahollista koska söin hyvin ja paljon. Poika vissiin sitte söi kaiken energian ja ravinnon musta :D

Mukavaa Syksyä ja odotusta kaikille Toukokuisille :)

*Karoliina poistuu hetkeksi*

Voi karoliina87, halaus ja tsemppiä!

Eilen oli aika paska päivä, tuli aikamoiset verenvuodot, josta olin sit aivan paniikissa. Tänään ihanaihana neuvolantäti sanoi, että ei tuo tarkoita vielä mitään, kun selkeästi tyrehtyi kuitenkin, eikä ollut kipuja tms. Voi kuulemma johtua edellisyön seksistäkin... Mut voi vide, tämmöstä huolestumistako tää nyt sit on? Raskausviikot on nyt sit 5+5, ja vaikka eka ultraääni on silloin sadan vuoden päästä, niin aiotaan kuiteskin odotella sitä, eikä mennä yksityiselle. Nyt meen tutkimaan neuvolasta saatua paperivuorta-- Heippa kaikille uusille tulokkaille, hyvä me!

Karoliina87 :hug: Toivottavasti tulisi pian uusi tärppi!

Meilläkään ei Lohjalla ole neuvolassa ultrausvehkeitä, vaan sairaallalla käydään ultrassa. Mä siksi varasin nyt ajan yksityiseltä varhaisultraan, et saan varmuuden onko tuolla mahassa kaikki hyvin. Mun ensimmäinen raskaus, kun meni kesken vasta rv11+3, tai oli se kai jo aiemmin mennyt kesken, mut tuli vasta tuolloin itestään pois. Siksikin haluan tietää onko kaikki hyvin ja jos ei oo, niin sen saa tuolta masusta pois aiemmin, jos se ei ite hoksaa tulla sieltä pois.

Mä joudun kertomaan mun raskaudesta jo ens viikolla mun esimiehelle, kun joudun karkaamaan töistä neuvolaan. Mut toisaalta se on ihan hyväkin, että se tietää ajoissa tästä, kun teen fyysisesti raskasta työtä. Meillä vaan just vaihtu esimies ja en oo tätä tavannu vielä kertaakaan ja pitäis puhelimessa asia selittää, kun oon lomalla nyt. Ja se neuvola on ekana työpäivänä loman jälkeen.

Tiiti* 6+0 *poks* :heart:

karoliinalle :hug: ja toivon pikaista tärppiä teille!

mamuska toivotaan ettei kystää tarvi nyt leikata riskiviikoilla ja että muutenkaan se ei mitenkään kipuilisi tai olisi pahanlaatuinen tms.

Oireita ei taaskaan ole. No nyt ku pääsin sanomasta niin tietenkin ne alkaa taas yöllä ja huomenna :D Enkä oo vieläkään saanu aikaseks varata sitä aikaa sinne ultraan, kai mä ens viikon lopulle sen tilaan tässä kunhan saan aikaseksi.

Ehkä me lähdetään nyt lasten kanssa pihalle kun alkaa meno mennä niin villiksi!

LillaVe<3 ja tänään poksutaan 6+0 :)

Olipa räjähdysherkkä aamu. Aivan ihmeellisistä pikkuasioista tuli täältä sanomista muille perheenjäsenille. Huomasin kyllä itsekin, että en ole oikein oma itseni, taisi olla masuasukilla sormet jollakin tavalla pelissä:)

Tänään piti vielä varmistaa ollaanko sitä raskaana... digitestiin tuli "raskaana 2-3" . Kyllä jännittää seuraavat viikot.. Takanapäin kun on kaksi keskenmenoa viikoilla 7 ja 12.

Oireita ei nyt hirveästi vielä ole ollut mutta alamahassa kyllä vähän kokoajan tuntuu jotakin pientä painontunnetta/nippasua.

Hymeli ja hissukka 5+0

Miwwi ootko tehny uutta testiä? Onko kuvaa? Varaa ihmeessä se labra-aika nii saat asiaan selvyyden. Uskon kuitenkin et kaikki on hyvin :heart: Tsemppiä!

ON: tänään ei menny toinen aamiaisleipä alas..jotenki se juusto tökki :x pohdiskelen tässä tuota alkuraskauden ultraa, ku on nii saamarin kallis..halvin täälä 103e kelakorvauksen jälkeen..huoh..mutku haluan nähä et toukalla kaikki hyvin :heart:

*muoks* jes meidän neuvolassa onkin mahdollista saada ultraus ekstrapalveluna!!! ja aika varattu 20.9. jolloin 7+0 :)

panzkus 5+1

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä