Toukokuun toukat 2013 *syksy*

Täällä on nyt tosi paljon porukkaa, jolla laskettu aika tosi lähekkäin :) Itsellä ei vielä (onneksi) ole mitään oireita. Esikoisesta voin pahoin ympäri vuorokauden melko pitkälle. Toivottavasti nyt pääsis vähän vähemmällä. Toisaalta muuten oli sit helppo raskaus, ei ollut mitään kipuja eikä harjoitussupistuksia :) Mullakin varmaan tuo la muuttuu,kun itse sen vaan netistä laskurilla katoin...No ilmoitellaan uusi kun tiedetään paremmin.

lauru ja pöppinen 5+0

Itse olen katsonut viikot tuolta: Raskauslaskuri -eli viimeisten menkkojen alkamispäivä vaan laitetaan ja tulee päivämääriä joka lähtöön :D

Aloin nyt kans miettii tuota, että jos menisinkin eka yksityiselle varhaisultraan heti tän vkon lopulla tai ens viikon alusta.. Ja jos siellä näkyy, että elävä kaveri on oikeassa paikassa, niin varaisin sitten vasta omaan neuvolaan ajan. Viime km jälkeen on tosi varovainen olo, että onko tämä nyt oikeasti totta ja kaikki hyvin.

Tanita juu, oon yrityäny kattella eri laskureilla mutta tuokin näytti että hedelmöittyminen on tapahtunut 15 pv, ja se ei pidä kyllä paikkansa :D eli jos menisin alkuraskauden ultraan niin onneks ei varmaan tarvi pettyä että olis pienempi mitä pitäis jos laskee menkoista :) koska ovulaatio oli vasta 20pv :)

Tänään ollu oireeton päivä. Jotenki pelottaa. Niin ne oireet loppui kuin seinään siinä viime keskenmenossakin :( Outoa ehkä, mutta nyt mä toivon sitä pahoinvointia niin ois varmempi olo. Pakko päästä sinne ultraan, makso mitä makso. Täytyy tilata aika ens viikon loppupuolelle.

-LillaVe<3 5+4

LillaVe<3 Täälä kans hävinny jotku oireet..

Onko teidän paikkakunnallanne montakin yksityistä jossa voisi käydä alkuraskauden ultrassa? Täälä on ne muutama vaan ja toisessa vapaa aika olisi vasta joskus lokakuun alussa, jossa olisi suhteellisen sopiva hinta.. Minkälaisia hintoja teillä yksityisillä on? Viime raskaudessa kävin niin maksuksi tuli n. 80e.

panzkus kiitos! taidankin mennä tuon mukaan, koska se toinen kuulosti jo liian paljolta miltä itsestä tuntuu :D ja eihän tuokaan nyt varmaan ihan tarkka oo, jos se hedelmöittyminen on tapahtunut päivän myöhässä :D mutta tolla mennään :)

Eli mulle voi sittenkin muuttaa La 13.5 :)

Miwwi 4+1

Viimeksi muokattu:
Meitähän on jo melko paljon tässä vaiheessa! Tänään kävin tosiaan labrassa, ja sain varmistuksen tähän raskauteen. Tuntuu niin oudolta! Neuvola ajan sain 8.10, vasta. Odottavan aika on pitkä ;)

Oireita täällä oli/on mm. jatkuva nälkä, väsymys, etova olo. Ei sen kummempia. Ja tosiaan joku olikin tainnut mainita ton krapulan olon, sellanen on ollut useampia päivinä, niinkuin esikoisesta. Laskettu aika 10.5, jolloin esikoinen on 1v 2kk. Paljon muille tulee ikäeroa, jos aikaisempia lapsia on?

Jenikk ja pikkuinen 4+4 :heart:

Mäkin katoin tuota viikkomäärää ja laskettua aikaa tuosta hedelmöittymisestä niin sen mukaan la ois vasta 26.5. ja viikot 4+2 ja kuukautisista laskettuna siis se 5 ja toikokuun alussa se la. No mennään noilla ilmoittamillani siihen asti, että neuvolassa päätetään :)

Meillä tulee poika n. 2v8kk kun toinen syntyy. Nyt jälkikäteen tuntuu, että oispa tehnyt sen toisen lapsen vähän pienemmällä ikäerolla. Kuitenkin vuosi sitten tuo ensimmäinen tuntui niin pieneltä, että halusi olla vaan sen kanssa, ennen kuin tulee toinen lapsi. Päätin, että yritetään siten, että mielellään jäisi kuitenkin alle kolmeen vuoteen ikäero. Eipä sitä aikaa enää saa takaisin, että tulisi pienempi ikäero :)

Meillä esikoinen on 4v3kk ja kuopus sitten on 1v11kk lasketun ajan aikaan. Sitähän ei koskaan tiedä millon vauva sitten päättää syntyä, eli ikäero voi pian jäädä pienemmäksikin mutta toivottavaa ois tietenkin ettei kovin ennenaikojaan syntyisi :)

Paljon on porukkaa tosiaan jo tässä vaiheessa ja lasketut ajat menee kai vasta jossain puolessa kuussa eli ihan hyvin voi tulla vielä toinen mokoma lisää meitä :D

Meillä on täällä ainakin neljä yksityistä missä voi tuon alkuraskauden ulran käydä. En oo vielä päättäny mihin meen mutta yhdessä ainakin hinta oli 95€ ja siitä kelakorvaus vielä pois, paljonko se sitten lieneekään...

-LillaVe<3 5+4

Mulla ois kans yks ehdotus. Pitäskö tehdä joka kuukaudelle oma aloitus? Ainakin nyt kun vielä joskus kuopuksen ajoilta tarvii tarkastaa jotain tietoa niin kun muistaa kuukauden niin voi käydä vain tsekkaan täältä plussan ketjusta. Simppeliä oikeesti :) Eli nythän tuolla on toi *syksy*, niin tulee aika pitkästi tekstiä ja sieltä on sit joskus tosi hankala alkaa etsiä jotain tiettyä asiaa jos tarvitsee. Ja tämä siis vain ehdotus :)

Kiitos, lily-rose, tuli ihan liikutus!

OT-purnaus, tää keskustelupalsta on teknisesti jotenkin totaalisen kökkö, niin vaikea tajuta tätä kun on tottunut muihin, huomattavasti ketterämpiin ja iisimpiin. Mut kai tähänkin tottuu...

affen mitä meinasit tuolla? :confused: onko tätä vaikea käyttää vai mitä? :)

Lily-rose voii :) itsellä vaan tulee mieleen km jonka sain toukokuussa :( toivottavasti se olis nyt se ihana kuukausi :)

Viimeksi muokattu:
:wave:
Ei malta olla ilmottautumatta mukaan. Siirryn tuolta huhtikuun odottajista tänne.
Lasketusta ajasta ei tietoakaan, mutta toukokuulle menee. Mulla oli hormoonikierukka ja viimeks ollut menkat monta kuukautta sitten. Kierukka irtosi itsestään ja odottelin menkkoja, että pääsen aloittamaan pillerit, mutta vuotoa ei kuulunut. Apteekissa neuvoivat tekemään raskaustestin ja jos nega niin voisin aloittaa pillerit. No positiivinenhan se oli.
23.8 oli HCG 34, 28.8 se oli 102 ja eilen 1143, tänään lääkäri soitti että sitä ollaan siis vahvasti raskaana :D
30.8 ultrassa löytyi jotain, mutta vielä ei sydämen lyöntejä näkynyt, eikä osattu arvioida raskauden kestoa. Mutta ultrasta löytyi iso kokoinen kystä kohdun takaa (ison greipin kokoinen). Se nyt pelottaa miten vaikuttaa raskauden etenemiseen. Voiko aiheuttaa keskenmenon?

Kuudetta lasta odotellaan, synnytyssairaala KYS ja ikää on kertynyt jo 39-v

Me mentiin heinäkuussa naimisiin tämän nykyisen mieheni kanssa, joten melkoinen häälahja tuli, kun tämä raskaus selvisi. (Ei ajateltu että enää tehtäis lapsia, kun niitä on yhteensä jo seitsemän)
Minulla on kyllä takana useita keskenmenoja ja yksi kohdunulkoinen, joten vielä ei kauheasti tuuleteta. Mutta kiva ajatuksia ja kokemuksia jossain vaihtaa, niinpä päätin liittyä tähän porukkaan jo nyt mukaan, vaikka vielä ei pientä sydämenlyöntiä olekaan todistettu.

Miwwi Minä vähän noita muita kattelin ja omaan silmään enemmän miellytti tämmöinen malli, mutta jos halutaan niin voin kokeilla muuttaa. Voihan se olla selkeämpi.

LillaVe<3 Mietin itsekin joka kuulle omaa, mutta jotenkin ajattelin että täällä ei niin paljon keskustelua käydä! Olinpahan väärässä! Ajattelinkin jos tämä ketju on tämä syyskuu ja ensikuusta alkaen teen joka kuulle oman.

Muoks: Nyt tein vähän muutoksia! Ilmoittakaa jos tulee muita mutoksia mieleen/ tiedot on väärin! Minä menen nyt syömään DAIMIA :heart:

Viimeksi muokattu:
Täällä menossa vissiinkin 5+4 tms, ultrassa 13.9 selviää sitten viikot tarkemmin :) Oireina jatkuva väsymys, vessassa saa ravata ja ajoittain ohimeneviä pahoinvointikohtauksia. Melko vähällä tähän saakka siis päästy. Eilinen hcg arvo oli 5020, viikko sitten 320, joten hyvin noussut :) Edelleenkin vaikea uskoa, että kohdussa mitään olisi, kun hoitotauolla luomusti tärppäs :) Mutta positiivisella mielellä. Meillä poika toukokuussa 5v 7 kk. 4,5 vuotta tätä toista raskautta yritettiin, joten kova halu oli lapset saada pienemmällä ikäerolla, mutta aina ei saa mitä haluaa... Viikko vielä siis pitäisi jaksaa odottaa ja toivoa, että kaikki on kunnossa. Jaksamista kaikille :hug:

Tervehdys kaikille! Jos minäkin uskaltautuisin liittyä joukkoon. Vielä ei oikein uskalla liputtaa raskauden puolesta, kun huhtikuinen keskenmeno kummittelee mielessä.

Oireita ei kauheesti oo. Mitä nyt väsyttää ja ajoittain on ollu pahaa oloa. Niin ja ei tee mieli suklaata. :)

Eilen soittelin neuvolaan ja sain ajan 17.9. Ja sit aattelin käydä varhaisultrassa ja sinne sain ajan 18.9. Aattelin, et on parempi oottaa vähän pitempään, et siellä näkyy varmemmin jotain. Tuolloin ultran aikaan pitäis olla 7+4.

Tässä mun tietoja:

Tiiti*__3.5.__29v__ensimmäinen___LS

Tiiti* 5+4

Tervetuloa uusille! :wave: Tai ollaanhan me kaikki aika uusia. ;)

affen juu kyllä tähän tottuu, iteki muista kun ekoja kertoja täälä olin niin kaikki oli ihan ihme juttuja. :D

Tiivi-taavi jes, nyt on selkeempi selata keillä on sama la :)

Syöttekö muuten foolihappoa? :)

Miwwi täällä syödään foolihappoa.

Täällä taas toi hemoglobiini alkaa vähän jännittää. Esikoisesta laski alle 80 loppua kohden, ja nyt parissa viikossa oli tippunut 142 -> 124. Viimeksi ei auttanut mitkään raudat, monia kokeiltiin ja jopa sekaisin. Toivottavasti tällä kertaa onnistais paremmin! :)

Miwwi Mie oon syöny jo useamman kuukauen, eli siis jo yritysaikana, Multitabsin raskaus ja imetys monivitamiinia.

Näköjään iltasin tää närästys tulee ihan väkisin..Renniet haettu apteekista, jospa auttais. Nii ja tein taas yhen pc liuskan ja tasvahvat viivat oli päivän vesilaimeasta pisusta :heart: En osaa lopettaa testaamista, tää on jotenki nii uskomatonta koko juttu!

Tiivi-Taavi Kiitos ku jaksat päivittää! Voihan sitä päivittäjää vaikka vaihtaa aina kuukausittain?

Tuli Bindin tekstistä mieleen, että täällä myös järkyttävä turvotus, esikoisesta tälläsestä en kärsinyt ollenkaa, huhhu. Ollaan ajatellu pitää tätä salassa niin pitkään kun mahdollista (eli ei luultavasti pitkään) joten saa nähä, huomaako kukaan ennemmin. :LOL:

Yhteistyössä