Toukokuun toukat 2013 *syksy*

Heip, täällä ilmoittaudutaan myös mukaan!

Jenikk/ LA. 10.5 / toinen / 20v / KOKS

Esikoinen puoli vuotta, yhden keskenmenon kohtasin esikoisen jälkeen, ja nyt toivotaan että tämä pikkuinen pysyisi matkassa mukana. Oireita mulle oli jatkuva näläntunne, menkkamaiset jomotukset.
 
Oireita on täällä loputon nälkä ja ajoittainen ohimenevä paha olo, aavistuksen metallinen maku suussa, mutta loppujen lopuksi oireita on ielä ollut tosi vähän, ei ole häirinnyt työpäiviä.

Alkuraskauden ultraan haluaisin mennä, mutta ne on täällä niin kalliita että täytyypä katsoa nyt, kierto oli kyllä niin epäsäännöllinen että täytyy toivoa jos pääsisi neuvolan kautta siihen.

Neuvola ajan tosiaan varasin jo, se on 19. päivä eli muutaman viikon päästä, harmittaa vain kun mulla on sama neuvolatäti joka oli tuon edellisen kanssa ja en tykännyt hänestä ollenkaan.
kun minun historiaan kuuluu masennus ja tuo neuvolatäti sitten urkkii ja kyselee joka kerta että miten menee ja tuputtaa niitä masennuslappuja täytettäväksi, olen tosi turhamainen kun tästä kiukustun, mutta kun tämä jatkuu vuosia niin alkaa vähän nyppimään. :|

5+0 Poks (ehkä?)
 
Ilmoittaudun mukaan pakkaan! Viikkoja on vasta 4+0, mutta testi näyttää jo vaaleaa plussaa (kp 27/27). Tiesin kyllä reilusti ennen testaamista että se on menoa nyt, on ollut sen verran tymäkät raskausoireet heti 3. päivänä oviksen jälkeen ja eka kertaa jopa sitä kuuluisaa pahoinvointia. Posliinialttarille en onneksi vielä ole joutunut polvistumaan :p

Esikoista siis odotellaan ja laskettu aika 13.5. Sairaalaa en vielä tiedä, kun en neuvolaankaan ole soitellut. Joku HUS-sairaala se varmaan on. Takana on useampi keskari ja yksi hankala kohdunulkoinen tässä alkuvuodesta. Ku:n häätämiseksi sain pistoksen metotreksaattia ja 6kk raskautumiskiellon. Se 6kk tuli täyteen nyt elokuussa ja samoihin aikoihin satuin sopivasti ovuloimaan - ja kuinkas sitten kävikään :)

Tulin tänne jakamaan ilouutiseni, kun en kenellekään muulle uskalla kertoa ennen kuin eka kolmannes on ohi. Aiemmista kokemuksista on jäänyt sen verran varautunut olo, vaikka tämä tuntuukin jo heti kättelyssä aivan erilaiselta kuin aiemmat raskaudet. Peukut pystyyn! :)
 
Onnea kaikille plussanneille ja tervetuloa mukaan :wave:

Oltiin lomilla ja nyt kotiuduttu joten tännekin pääsee taas :D

Itsellä kunnon pahoinvointi ja väsymys, vessassa saa ravata ja rinnat on todella arat. Uutena tullut turvotus, sormet tuntuvat niin turvonneilta ettei ole tosikaan! Minulla on iskenyt hirvittävä daim himo! Niitä voisi syödä joka päivä ja monta päivässä :ashamed:

Minäkin haluaisin siellä alkuraskauden ultrassa käydä, mutta täällä se on niin kallista. Odotellaan siis sitä, että kuullaan neuvolassa äänet! Neuvola aikaa en ole vielä varannut, ehkä ensiviikolla?! Viimeksi varasin heti kun tuli plussa testiin, mutta enhän minä sinne edes kerennyt kun kesken meni, joten nyt odottelen vähän kauemmin.
 
Mulla alko oireet omasta mielestä melko aikasin.. Kiinnittymiskivut tunsin 13.8 ja sen jälkeen on ollu sellasta "nippailua" alavatsassa melkeinpä päivittäin, vessassa saa ravata jatkuvasti, väsyttää ja turvottaa, pahoinvointia ei oo vielä näkyny eikä kuulunu.

Tippinen 6+2
 
Ihanaa kun tänne tulee vaan lisää ja lisää porukkaa :heart:

Mä haluaisin kyllä niin kovaa mennä sinne alkuraskauden ultraan ihan senkin takia, että ei ihan turhaan neuvolaan mee jos sattuiskin jotain ikävää vaikka se voi koska vaan tapahtua että ei sille kyllä mitään voi ja kun sen neuvolan kautta pääsee vasta oliks se rv 9 aikoihin ultraan.. Mutta mullakin on kyllä huono tää että ovulaatio oli paljo myöhempään kun ennen niin se hedelmöittyminenki on sit tapahtunu myöhempää eli ei rv mee varmaan ihan niinku pitää :)
 
Ilmoittaudun mukaan!

lauru__7.5.2013___28___toinen___OAS___

Eilen sain ensimmäisen plussan testiin, vaikka normikierto on 28 ja kuukautisten olisi pitänyt alkaa jo ma/ti. Neuvolaa en ole vielä tilannut, teen tänään vielä uuden testin, sillä tuo viiva oli vähän hailakka. Ihan varan vuoksi :) Meillä on entuudestaan poika, joka täyttää parin viikon päästä kaksi. Alkukesästä jätin pillerit pois asenteella, että tulee jos on tullakseen, mutta viime kierrossa käytin ovulaatiotestejä ja heti ensimmäisellä kunnon yrityskerralla tärppäsi :)

Viikkoja tällä hetkella 4+6 eli huomenna poksuu vitonen! :) Tällä viikolla soittelen sitten neuvolaan, jos toinenkin testi näyttää plussaa ;)

Onko teistä (joilla on jo lapsi) kirjoitellut täällä toisten lasten odotusaikana? Itse kuuluin pojan odotusaikana vastaavanlaiseen ketjuun ja ketjusta sai kyllä mahtavasti vertaistukea, varsinkin kun ensimmäinen odotus oli kyseessä kuten muillakin. Toisaalta on kiva, että tässä ketjussa on sekaisin ensimmäistä odottavia sekä "konkareita" niin saavat ensimmäistään odottavat kysellä meiltä sitten niitä "tyhmiä", joita ei muilta kehtaa kysellä ;)

lauru ja pöppinen 4+6
 
lauru Tervetuloa ja kaikki muut uudet myös :flower:

Minä kirjoittelin täällä lokakuisissa viimeksi ja meillä on yhä Facebookissa oma salainen ryhmä, siellä saa paljon apua ja neuvoja ongelmaan kuin ongelmaan ja ihan mitä vaan kysyä, aivan ihana ryhmä on ?

Toivottavasti tästä ketjusta saadaan myös aktiivinen ja tekstin täytteinen :)
 
Meillä oli verikoe viime keskiviikkona 29.8.2012, mutta mies oli ostanut Clearbluen digitaalisen testin ja olihan sekin testattava. Lähdin aamulla töihin kiireellä ja jätin pissan purkkiin miehen testattavaksi. Viestillä tuli tämmöinen kuva:



Viikkoja nyt 5+1. Masussa kyllä tuntuu ja on tuntunut jo kiinnittymisestä alkaen, että siellä joku pieni kasvaa. Kiinnittymiskipuja oli 3 päivää alkionsiirrosta. Alkio oli siirtopäivänä 3 päivän ikäinen.

Välillä nipistelee munasarjoissa. Aaltoilevaa pahaa oloa, mutta hyvin lievää ja rinnat arkana, mutta ei niin paljon kun olivat hedelmöityshoitolääkkeistä/hormoneista! Ja koko ajan kova jano ja tietysti pitää käydä usein vessassa. Väsyttää normaalia enemmän. Muutoin olo ihan hyvä :heart:

Ensimmäinen ultra varattu 20.9. eli rv 7+4 ja samalle päivälle neuvola :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: HaaveissaToinen
Terve, varovaisesti uskaltaudun tänne kirjoittamaan, oon niin täpinöissäni, etten malta odottaa.Tänään aamusella tein testin, joka noin sekunnissa näytti maailman voimakkaimpia viivoja, joten uskottava se kai on. Olo oli kyllä ollut jo viikon verran sellainen (menkat myöhässä, mitä ei koskaan tapahdu, ihmeelliset muhevat rinnat, metallinen maku suussa), että jos olisi negaa näyttänyt, olisin pelännyt syöpää tai jotain muuta kammottavaa. Ensimmäistä tässä siis toiveikkaana odotellaan, en voi uskoa, että näin nopeasti ja periaatteessa yrittämättä tärppäsi. Sen verran on ikää ja pessimismiä, että olin varautunut kaikkiin kauhukuvitelmiin. (Ja toki tässä toppuuttelen vieläkin itseäni, niin alussa ollaan.) Raskausviikoista en tajua mitään, nettilaskuri näytti lasketuksi ajaksi 5.5., mikä on ihan omien synttärieni kynnyksellä. Äsken soitin neuvolaan, jossa ihana neuvolantäti kuulosti vilpittömän ilahtuneelta, ja sain ajan jo perjantaiaamuksi, jännää.

Josko tuonne siis uskaltaisi päivittää: affen____5.5.2013____33____ensimmäinen

Toivottavasti kaikilla sujuu hyvin!
 
  • Tykkää
Reactions: sekundamamma
affen Vautsi, sait noin pian neuvolan! :)


Mä ajattelin että teen tän viikon aikana varmaan toisen digi testin ja katsotaan olisko se muuttunut jo 1-2 viikosta 2-3 viikkoon. :) soitan sitten joko loppuviikosta tai alkuviikosta neuvolaan. :)
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa taas uusille ja onnea plussasta! Kiva kun tulee lisää porukkaa :)

Täällä etova olo nostaa taas päätään. Tää on aika kauheeta, vaikka ei oo ees tarvinnu pönttöä halailla. Onneks syömisellä menee ohi. Täytyis vaan osata ennakoida ja syödä niin ettei koko paha olo ehtis edes tulla. Kummastakaan tytöstä ei ole ollu tällasta, esikoisesta ihan tosi vähän iltapahoinvointia satunnaisina iltoina. Oiskohan täällä poika siis ;) :D

Mä oon esikoisesta kirjotellut tänne, mutta se jotenkin jäi ja tipuin sit vaan koko ryhmästä pois. 2011 vuoden kesäkuisissa olin ja se ryhmä on i-h-a-n-a ja ne ihmiset <3 Nyt meillä on fb:ssä oma suljettu ryhmä ja sieltä saa kyllä ihan kaikkeen apua ja tukea.

Täytyyköhän munkin sortua tekemään uusi digi testi! Tekis mieli vähän...

-LillaVe<3 ja pikku 5+3
 
  • Tykkää
Reactions: sekundamamma
Heippa kaikki!

Täällä uusi ilmottautuu :) Uskaltaudun tänään tähän ryhmään, kun sain äsken r-testeistä tuloksen:



Mulla ei ole edes virallisesti menkat vielä myöhässä, joten varovaisin mielin :) Ekan ultran varasin jo (24.9. halusin juuri tietyn gynen) ja jos siellä kaikki hyvin, soittelen neuvolaan. Mulla siis tämä on kolmas lapsi, esikoinen on 3v. ja kuopus 1v.

Tässä mun tiedot: Pikkumyy29_15.5._29_kolmas_KOS
 
Siirrynpäs teksteineni tänne tuolta ekasta ketjusta: "Hei kaikille. Täällä plussatesti tehty tänä aamuna :) (pe 31.8) Jokseenkin varma olin sen tuloksesta, tuli heti tärppiajan jälkeen sellainen jännä kuplan tai paineen tunne alavatsaan ja se sellainen kumma "tietoisuus" että nyt se taisi onnistua. :D Myöhemmin jatkuva nälkä, pissillä juoksu ja rintojen arkuus vahvistivat asiaa.

5.5 vihjaa laskurit mahd. lasketuksi ajaksi. Toivottavasti pieni matkalainen pysyy nyt kyydissä, kaksi varhaista keskenmenoa kävi viime vuoden lopulla. Esikoinen siis toiveissa." -Ikää on jo 38v ja sairaala Oys.

Neuvolaa en ole vielä varannut, ehkä soitan huomenna, nyt kuitenkin jo 6+0. Huonoa oloa aaltoilee jos syömisten väli venähtää liian pitkäksi, aamuisin ei voi jäädä sänkyyn venymään vaan täytyy jotain äkkiä syödä, muuten on olo kuin krapula-aamuna. :)
 
Tervetuloa kaikille uusille jotka tänne tupsahtelee! :)

Tein muuten tänään aamupissasta david-merkkisen r-testin

Aijaa.com - 10836534

tuli toooosi haalea viiva, mutta selvästi on vahvistunut edellisista testeistä mitä oon saman merkkisellä tehny :) ja noi david testit on vissiin aika huonoja näyttämään ajoissa plussan? :D
 
Tervetuloa ja onnea uusille!

Miwwi on kyl aika haalea, ootko kokeillu muilla testeillä vahvistuuko? Nuo davidit on kyl oikeasti huonoja..

Mie varasin ultran 24.9. silloin on jo 7+4 mut sitä ennen oli huonosti aikoja ja en halua liian aikasin käyä :) Tänään ollu ihan järkyttävää närästystä :x ja farkkuja ei voi pitää ku tulee masu heti kipeäks, on nii turvoksissa
 
panzkus En oo kokeillu muita testejä muutakun digi testin. :)

mutta eihän digi testikään näyttäny vasta kun 1-2 viikkoa :) loppuviikosta ajattelin testata uuden digin jos se olis jo muuttunu, ja laitoin tilaukseen myös niitä Pregcheck testejä. :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: panzkus
Joo niissä vissiin on eroja, aika outoa. :D


mutta ite en oo siis näin alussa ikinä saanutkaan plussaa, kun en oo kun kerran ollu raskaana ja silloinkin testasin tooosi myöhään.. :D niin en tiiä minkälaisia plussia muilla on tullu david merkkisellä :) ja dpo on kyllä vissiin vasta joku 14 :)
 
Mie oon vissii himotestaaja, tässä minun testisuora:
pc liuska dpo11

pc puikot dpo 13 ja 14

digi dpo16


ja vielä haluttais testata ...:D mut tiiä onko sit järkeä pistää rahoja digiin et sais nähä raskaana 3+?
 
Onnea kaikille plussanneille ja tervetuloa! Aivan ihanaa kun tulee paljon ihmisiä joukkoon!

Ilmoittakaa jos tulee jonkun tiedot merkattua väärin tai jokin tieto muuttuu kuten toisilla voi laskettu aika muuttua!

Pikkumyy29 Teillä olisi sitten laskettu aika minun syntymäpäivänä!

Alkoi tuossa jännittämään kun minulla ja vanhimmalla tytöllä on toukokuussa syntymäpäivät ja nyt uusi tulokas pääsee samaan joukkoon! Tulee syötyä paljon kakkuja toukokuussa :LOL:
 
Oon hieman nyt niinku öö aapisen laidalla, mutta kertokaa että millon siihen alkuraskauden ultraan voi/kannattaa mennä? Soitin reilu viikko sitte neuvolaan ja sain ajan 24.9 ja mun käskettiin miettiä että haluanko sekä alkuraskauden ultran että sen viikon 12 ultran.. Mutta jos kaikki on kunnossa niin oon tuollon 24 päivä rv 9+2, että siis voisko siihen alkuraskauden ultraan mennä jo aiemmin? Oon ihan pihalla :D Kuitenki oon nii malttamaton ja ois ihana tietää aiemmin että kaikki on kunnossa ja masussa tosiaan on jotain :)
 
Tippinen tiedätkö suht varman hedelmöittymispäivän? Ainaki 7+ viikolla pitäis syke näkyä, yleensä aiemminki. Mut jos et oo varma viikoista nii ei kannata liian aikasin käydä, ettei sit tuu lisää huolta.
 
Heippa! Liitynpä minäkin tähän ketjuun.

marilou__5.5.2013___24_________KYS

Viikko sitten tein testin jo heti ensimmäisenä päivänä kun oli menkat myöhässä. Neuvola ensi viikolla ja samoin varhaisultrakin. Itse asiassa ultra maanantaina, vähän jännittää näkyykö mitään kun päiviä silloin vasta 6+1..
 

Yhteistyössä