Toukokuun toukat 2013 *syksy*



Mukana kevättä 2013 odottamassa:

Nimimerkki/ Ikä/ Monesko lapsi/ Sairaala/ Olo, lupaus

Laskettu aika tuntematon:

Maj2/ 35v./ 3./ ?
milli85/ ?/ 2./ SeKS/
Eleonoora86/ ?/ ?/ ?
Amon/ 29v./ 1./ ?

1.5.2013

HaaveissaToinen/ 30v./ 2./ TYKS
LillaVe<3/ 23v./ 3./ K-SKS/K-PKS/ Poikaolo,

2.5.2013

Ammi-liina/ 28v./ 4./ Ulkomaat/ Tyttöolo,
Tippinen/ 27v./ 1./ OAS/OYS

3.5.2013

Tiiti*/ 29v./ 1./ LS
janlind/ 25v./ 2./ SatKS
Manta81/ 30v./ 4./ KHK-S/ Poikaolo,
Laalaa88/ 24v./ 3./ TAYS

4.5.2013

Bindi/ 32v./ 3./ ?/ Tyttöolo,
nanni89/ 22v./ 2./ KOKS
Ruby88_1/ 24v./ 1./ SatKS

5.5.2013

affen/ 33v./ ?/ ?
marilou/ 24v./ 1./ KYS
sekundamamma/ 36v./ 2./ TYKS
Nomma/ ?/ 1./ ?

6.5.2013

iitahoo/ 25v./ ?/ KYS
Tiivi-Taavi/ 25v./ 4./ KOKS/ Poikaolo,
Freundin/ 28v./ 2./ LS

7.5.2013

Haave2/ 28v./ 2./ ?
lauru/ 28v./ 2./ OAS

8.5.2013

Akseliina/ ?/ 3./ KHKS
Chrissy72/ 40v./ 4./ PHKS
jeppis/ 29v./ 2./ PHKS

9.5.2013

panzkus/ 26v./ ?/ LKS/ Poikaolo,
Jasmin12/ 26v./ 2./ TAYS
Jen90/ 21v./ 1./ OAS, OYS
puolukka_85/ 27v./ 2./ LPKS

10.5.2013

Jenikk/ 20v./ 2./ KOKS
hymeli/ 36v./ ?/ OYS
Typy85/ 25v./ 1./ TYKS
riie/ 23v./ 1./ OYS
Uutukainen/ 28v./ 1./ KYS
OnniIines/ 38v./ 4./ ?

11.5.2013

Meejj/ 21v./ 1./ TAYS

13.5.2013

puputytto/
Miranna-/ 28v./ 2./ OYS
Finla/ 33v./ 2./ Ulkomaat
Kahdeksas kääpiö/ 21v./ 2./ NKL
Juuliaaa/ 19v./ 1./ ?

14.5.2013

Vimpi/ 27v./2./ PKKS/ Poikaolo,
A83/ 29v./ 1./ JS
Kipukka/ 23v./ 1./ SKS

15.5.2013

Pikkumyy29/ 29v./ 3./ KOS/ Tyttöolo,
JOM/ 34v./ 3./ ?
Rakkausvauva89/ 23v./ 1./ K-HKS
attol-/ ?/ 1./ OAS
KeepGoing/ 27v./ 3./ JS

16.5.2013

Hanttuliini84/ 28v./ 1./ KOS

17.5.2013

kakaravaara/ 27v./ 5./ K-SKS
ReVe/ ?/ 2./ MKS
tiuhti2013/ 26v./ 2./ OYS/ Tyttöolo,
keijukaneli/ 22v./ 1./ OAS

18.5.2013

miruh/ 21.v/ 1./ MKS
ässämix/ 27v./ 1./ KOS

19.5.2013

miimimiimi/ 30v./ 3./ KOS
EMA19/05/ 25v./ 1./ JS
valjakka/ 21v./ 2./ OYS/ Poikaolo,
kukanen2011/ 38v./ 6./ JS

20.5.2013

Tikimi/ 30v./ 1./ KOKS
tigrumamma/ 29v./ 4./ TYKS

21.5.2013

hetami/ 27v./ 2./ K-HKS
Farkkutyttö/ 28v./ 1./ ?

22.5.2013

Ellia/ 28v./ 1./ Ulkomaat
formartha/ ?/ 4./ JS
Nöhvi1/ 33v./ 2./ HYS
Nomen est omen/ 33v./ 2./ JS

23.5.2013

MimmienMamma/ 32v./ 4./ KYS
Pilvilinna74/ 37v./ 5./ K-HKS
tinkacecilia/ 35v./ 3./ HYS

24.5.2013

Kaana/ 34v./ 2./ OYS

26.5.2013

Nuppunappi/ ?/ 4./ ?
ruppu/31v./ 1./ KOS,NKL
Hannika/ 33v./ 2./ ?
-Tipe-/ 29v./ 2./ SeKS/ Poikaolo,

27.5.2013

nibsu/ 25v./ 1./ KYS

28.5.2013

Tiuku Tuikkunen/ ?/ 2./ KOKS
Carrere/ 35v./ 1./ TYKS
Viivimamma/ 28v./ 1./ KOS
sebu08/ 33v./ 3./ NKL

29.5.2013

petronella09/ ?/ 4./ ?

30.5.2013

Cherrie_/ 27v./ 4./ MKS
mamsen/ 25v./ 2./ ?
rupeltaja/ 30v./ 1./ ?
Tupsavilla/ ?/ ?/ ?

SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus
 
Viimeksi muokattu:
Voisin liittyä mukaan :) Viikot 4+4 tms. ja toista odotellaan ylläri luomuplussana pitkien hoitojen jälkeen hoitotauolla :) Viikot epäselvät, koska kierto epäsäännöllinen ja ovista ei testattu, ultra 13.9 kertoo paljon :)

Tiedot siis HaaveissaToinen___________30________P07_____TYKS
 
  • Tykkää
Reactions: sekundamamma
Ilmoittaudun myös mukaan

LA kaiketi 6.5.2013, ikäni on 30v, neljäs lapsi, ja sairaala tulee olemaan KHK-S

Oloja on alkanut olemaan ohimenevää pahoinvointia, väsymys on ihan järkkyä, vilunväreitä ja hajut ovat alkaneet voimistumaan.
Jännittää miten käy kun töissä pitäisi käydä ja kaikissa edellisissä raskauksissa on pahoinvointi ollut melko hallitsevaa aina sinne puoleenväliin saakka, pahoinvointi on jatkunut loppuun asti, mutta ei niin pahana ja kolme tyttöä on ennestään.

Soittelin jo neuvolaan eilen ja aika olisi 19.9, alkuraskauden ultraan tekisi mieli mennä, mutta ovat aika hintavia tässä lähiseudulla, eli se jää nyt vielä mietintään :)
 
Täällä myös odotellaan <3

LA 1.5.2013, ikäni on 27, ensimmäinen ois tulossa. Sairaala joko OAS tai OYS.

Oireita ei vielä hirveesti oo, väsymystä vähän ja rinnat on tosi arat. Kauhulla odottelen pahoinvoinnin alkamista :/ Toivottavasti selviän vähällä.. Ensimmäinen neuvola ois 24.9. jospa sitä siellä sitten viimestään tajuais, että tässä ollaan oikeesti raskaana :D
 
Heippa!

Minäkin ilmoittaudun listalle tiedoin Haave2..La 7.5..28v...poika -11..

Kylläpä jännittää odottaa varhaisultraa, joka on vasta 19.9 rv7+1.. mut en viitti ottaa aikasempaa, ettei tarvi mennä uudestaan jos ei vielä näkyiskään. Jotenkin on kuitenkin niin eri tuntuista tuolla mahassa, mitä esikoisesta oli.. Tiedostan koko ajan pieniä kipuja, nippailuja ja juilintoja, ja se pistää pelottamaan et onko siellä kaikki hyvin.. :confused: no ei auta muu kun odottaa :) Onko muilla tuntemuksia jo mahasa??

Neuvolan suhteen ajattelin odottaa niin kauan että oon käynyt varhaisultrassa, että nään onko siellä joku. Nyt kuitenkin tajusin, et ehkäpä se kannattais kuitenkin varata, eihän kaikki vapaat ajat välttämättä sovi työaikojen suhteen yksiin..

Haave2 4+2
 
Huomenna on ne viikot kun sain heinäkuussa keskenmenon, eli 5+0. Jotenki ahistaa. Ja tiiän että huominen tuo tullessaan sen että pelottaa vuodon alkaminen. Eikä se huomiseen lopu se pelko.

Tänään ollu taas hermot kireellä ja nää päivät tuntuu niin pitkiltä, kun mies on töissä niin myöhään. Nyt saa onneks hermot huilia kun saa ruokaa. :)

LillaVe<3 ja pikku 4+6
 
Huoh, tänään on sitten ollut sitä pahaa oloa ja hermot niin kireällä että itteäkin harmittaa ja kammoittava metallinen maku rantautumaan suuhun, hyi se olisi voinut olla poissa :attn:


Olettekos jo muuten kertoneet kenellekään muulle kuin miehellenne raskaudesta?

Minä kerroin parhaalle ystävälleni jonka tiedän ettei kerro kenellekään, koska jollekin oli pakko päästä puhumaan :p
 
Tervetuloa kaikki uudet :wave: Mukavaa saada lisää porukkaa!

Itse kerroin äidilleni, että saa sitten helpommin hoitajan isommille lapsille kun on neuvolat ja ultrat, mutta muille kerrotaan vasta myöhemmin.

Itsellä on ollut ensiksi illalla vain paha olo, mutta sitten siihen tuli lisäksi oksennus. Nyt se on sitten tullut koko päiväiseksi, illalla on pahimmillaan ja oksu tulee aivan varmasti. Hirveä väsymys vaivaa, mitään ei jaksaisi tehdä ja vessassa saa ravata koko ajan.

Itse sain marraskuussa keskenmenon ja kyllä on vaikea uskoa edes olevansa raskaana saati, että se kestäisi loppuun asti.

Onnea kaikille plussanneille!
 
Mua pyörryttää ihan sikana kun nousen jostain ylös. Vaikka en nousis edes nopeesti vaan ihan rauhassa niin silti silmissä sumenee ja tuntuu ettei pysy pystyssä, hurjaa! Onko muilla ollut huimausta?

En ole vielä kertonut raskaudesta muille kuin miehelle tietenkin ja kahdelle fb kaverilleni. Muut saa odottaa kyllä varmaan sinne np-ultraan saakka.

Ainiin ja mä saan poksua tänään, 5+0 :heart: Mukavaa viikonloppua kaikille!

LillaVe<3 ja pikku 5+0
 
Heippa kaikille! Täällä ilmoittautuu yksi toukokuinen mukaan:
panzkus______9.5-13______26____LKS

Mulla on kyllä kaikkia mahollisia mahatuntemuksia ollu, muuten oireita ei kovin kummallisia vielä. Ainainen jano ja suun kuivuus ja yöllä jos joutuu nousemaan esim. vessaan, tulee kamalan paha olo.. Mieki oon miettiny tuota varhaisultraa ehkä sinne 7+ viikolle, oishan se kiva nähä onko siel ketään :heart:

panzkus 4+1
 
Moikkamoi kaikille! Tulisin mukaan toukokuisiin, eli siis iitahoo___ 6.5.13 _____ 25 ____ 0 ____kys
Ihanaa kun tämä ryhmä on perustettu! Vähän varovaisesti vielä tässä ollaan ja itsekkin ihmetellään, mut pienoinen onnen olo vatsaa kutittelee. <3
 
Heippa hei

Täällä tänään plussattu, nyt alkais olee shokki ja alkujärkytys ohi. kai tästä selvitään? viikot on vasta 4+1 ja la olisi 10.5.Ikää minulla 24vuotta. Esikoispoika tulee huomenna 9kk! Pikkukakkonen ei kyllä ollut iihan vielä suunnitelmissa, meillä lokakuussa häät ja tarkoituksena vasta sen jälkeen alkaa miettimään toista, mutta toisin kävi :/

viimeraskaus oli helppo, ei ollut pahoinvointia ollenkaan. LÄhinnä järkky väsymys koooooko raskauden ja selkä meni puolenvälin jälkeen ja sit olinkin 30+ viikoilla jo ihan rampa. täytyy toivoa että näin ei nyt käy :)

Esikoinen siis syntyi joulukuussa, rv 36+0. Vietti ensimmäisen viikon teholla ja muutenkin kaikki meni päin pehvaa! nyt tosiaan toivon kaiken menevän täysin erilailla ja että voisin nauttia raskaudesta :)

Nickin vaihdan jossain vaiheessa :D
 
Heippa!

Täälä olisi yksi joka voisi liittyä seuraanne. :) Tein eilen digi testin joka näytti raskaana 1-2 viikkoa :) Tosi alussa ollaan joten jos hissukseen tulisin mukaan. :) Tämä olisi siis toinen raskaus, mutta se edellinen meni kesken viikolla 9, joten vähän pelottaa tämäkin raskaus. :ashamed:

Niin ja saa nähä pysynkö täälä toukokuisissa vai siirrynkö sitten huhtikuuhun koska la olisi minun laskujeni mukaan aika alku toukokuuta :)
 
Viimeksi muokattu:
Miwwi tervetuloa mukaan :) Mulla näytti eilen digi raskaana 2-3 viikkoa ja la 9.5. joten sun varmaan vähän vielä myöhemmin?

Me ei olla kerrottu vielä kelleen, sulatellaan eka kahestaan asiaa. Ihan kiva ku on jonku aikaa sellanen meidän kahden välinen salaisuus :heart:

panzkus 4+3
 
panzkus Oi me ollaan noin lähekkäin!! tai siis mulla kuukautiset alkoi 1.8 ja ovis oli sitten 20.8, eli vähän myöhemmin kuin yleensä, eli se testi näytti ihan oikeen :D mut jos mennään ihan sen oikeen laskukaavan mukaan niin mulla olis tänään 4+4 :) mut sitä tosiaan ihmettelin miks sillä digillä kesti yli sen 3 minuuttia ennenkun tuli näyttöön tuo vastaus! voisiko johtua siitä että en tehnyt aamupissasta? :)
 
Onko teillä ollut jo paljon oireita? Kuinka aikasin oireita on alkanut ilmeentyä? :)


Itsellä ollu jo muka tosi paljon oireita.. :D Väsymys, jatkuva nälkä, jatkuva vessahätä, välillä pieni kuvottava olo, alaselkäkivut(kesti muutama päivä), mahakivut, päänsärky, ilmavaivat.. :whistle:

Miwwi 4+4
 
Viimeksi muokattu:
Miwwi jos tiiät oviksen ajankohan nii sillohan voit laskea hedelmöittymisestä :) Jos sulla oli ovis 20.8. nii la ois 13.5. eli oot rv 3+6 nyt. Mut viimesten menkkojen mukaanhan se monesti lasketaan.

Mulla oireita on vatsakivut, ilmavaivat, jano, nälkä ja yöllä huonoa oloa havaittavissa jos nousee esim. vessaan. Niin ja tuolla vessassa saa käydä hiukka useammin ku yleensä. Myös turvotusta ON.

Bindi digi näyttää 2-3 kun hedelmöittymisestä on yli 2 viikkoa. Ite tein aamupissasta.

Kuinka moni aikoo mennä alkuraskauden ultraan?
 
panzkus Juu niinhän sen voikin laskea :) mutta mennään vaikka tolla menkkojen ekasta päivästä :) ja sitten ultrassa saa tarkemman :)

Mikään ei oo ärsyttävämpi vaiva kun nuo ilmavaivat, maha kuplii ja pitää ihme ääniä, hävettää ihan, toivottavasti tuo vaiva katoais ja äkkiä. :D

Mä ajattelin mennä alkuraskauden ultraan, tottakai mahdollisimman pian, ainakin viimeistään silloin kun syke voisi kuulua :) viime raskaudessä pääsin siis vasta viikolla 9, muutama päivä sen jälkeen kun km vuoto alkoi, mutta mietin myös sitä, että täälä on vaan muutama yksityinen jolle voisi mennä, mutta toinen on liian kallis ja toinen jossa olin niin oli kyllä niin tympeä vastaanotto. :( pääsisköhän naistentautien poliklinikalle? vai pääseekö sinne vaan jos on joku "hätä", olin sielä siis tarkistuttamassa oliko km todella tapahtunut.. lasku tuli n. 25e, joten se ei ollut niin kallis.

Oletteko soittaneet jo neuvolaan? Jos ette, koska ajattelitte sinne soitella? :)
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uudet mukaan! :wave:

Oireina mulla on vessassa ramppaaminen, ihan järkyttävä loputon väsymys, mahanippailut, ilmavaivat ja tänään ekaa kertaa ihan karseen etova olo kun istuin autossa, aivan melkeen piti sanoa miehelle että pysäyttää kun tuntui että oksu tuli mutta ei tarvinnu onneks. :X

Me mennään alkuraskauden ultraan, ei vielä ens viikolla mutta sitten, aikaa en ole varannut vielä. Ei olla tytöistä käyty varhaisultrassa ollenkaan. Neuvoalan soitin ajan tällä viikolla ja aika ois 19.9. muistaakseni. Sillon viikot 7+4.

-LillaVe<3 ja pikku 5+2
 

Yhteistyössä