Toukokuun toukat 2013 *JOULUKUU*

Käpykäs voimia :heart:

Simppu mun ystävä on myös sairaalassa ja odottaa sektiota. Leikkaavat heti kun vaan on tilaa leikkurissa. Eilen olisi jo voitu leikata, mutta ei ole vielä viestiä kuulunut - naurettiin että toivottavasti sektioaika saadaan tällä päivää niin tulee hyvä syntymäpäivä :) Kovasti jännäilyä myös täällä ;)

Omaan napaan ei mitään uutta. Olo on ihan hyvä - tosin väsyttää aika paljon johtuen varmaan levottomista aamuöistä. Herään 2-3 aikaan vessaan ja sen jälkeen nukun levottomasti ja heräilen usein. Vauva potkii kovasti ja varsinkin iltaisin nukkumaan mennessä aloittaa sellaiset potkunyrkkeilyharjotukset että tuntuu että tulee mahasta läpi :D

Tuiku & Kirppu 21+4
 
Huomenta!

Onpa tämä toukokuisten pino kovan onnen pino : /
Otan osaa suureen suruunne käpykäs, kovasti voimia ja jaksamisia :hug:

Omaa napaa, viikon ajan kärvistelin verikokeen tuloksia, ja viimein tuli toivottu nega! Eli mulla siis oli hiv-testissä vasta-aineita, ne oli hävinneet vasta tässä kolmannessa testissä. Olin ihan puulla päähän lyöty siellä neuvolassa, kun terkka kertoi, mistä on kyse. Koko viikon olin ihan WTF!!?! :O Ja aika paskafiilikset oli, kun ainut mahdollinen tartuntakontakti olisi ollut oma mies. Kiva hienoisesti häneltä kysäistä, että olisikohan mahdollista...? :ashamed: Ja tottakai tuo osui työviikolle, sain ihan itsekseni taas pähkätä asioita. Omasta puolestani en osannut pelätä, mutta se hermoilutti, olisiko pikkuinen saanut masussa tartunnan. Sellaisten vauvojen elinikä on vain 2-16 vuotta, tai näin muistelen lukeneeni, kun yritin jotain tietoa löytää googlettamalla. Mulla reaktiivisuuden aiheutti ilmeisesti se kova flunssa, minkä pidin raskauden alussa. Mistään ei löytynyt tietoa, että noinkin voi käydä. Neuvolasta sain sen verran tietoa, että kerran aiemmin on flunssa aiheuttanut väärän hälyn tuolla labrassa. Eipä siis kauheasti toivoa antanut, ja noitten testien pitäisi olla yli 99% varmoja... Mutta onneksi selvittiin säikähdyksellä!

RhD-negasta, Suomessa ei tosiaan ole kaikille käytössä sitä raskauden aikaista rokotetta. Veripalvelusta: "Suojaus annetaan RhD-negatiiviselle äidille myös raskauden aikana, mikäli verenvuodon vaara vauvasta äitiin on kasvanut. Tästä syystä äiti suojataan esimerkiksi lapsivesipunktion tai ulkokäännöksen yhteydessä." Harvoin kuitenkaan tilanne "vasta-aine-raskaudessa" menee niin vaikeaksi, että tarvitaan kohdunsisäisiä verensiirtoja. Veripalvelun sivuilta löytyy myös seuraava tieto: "Suomessa anti-D vasta-aine todetaan noin 60 äidillä vuosittain. Valtaosalla heistä vasta-aineiden pitoisuus on suuri. Vuosittain noin kymmenellä äidillä on niin vaikea immunisaatio, että vauvalle siirretään verta jo kohdussa.". Olitkohan Dragonfly77 bongannut jo itsekin nuo tiedot... Itse menen luottavaisin mielin eteenpäin, kaksi RhD-positiivista vauvaa olen synnyttänyt ilman ongelmia. Totta kai se vasta-aineiden mahdollisuus silti mielen taka-alalla on.

Nyt takaisin joulukorttien tekoon, muutama vielä pitäisi askarrella :xmas:

Cherrie_ 15+5

 
Cherrie_, huh, aikamoista kärvistelyä sulla tosiaankin ollut! Kaikkee sitä voikin käydä. Mut onneksi kaikki on hyvin kuiteskin.

Mä täällä kans just hiki hatussa askartelen joulukortteja. En tajua, miksi aina jätän viime tippaan, koska kuitenkin tykkään tuosta askartelusta niin paljon. Tai ehtiihän sillä kalliimmalla lähettää vielä myöhemminkin, mutku perinteisesti oon aina lähettänyt halvemmalla, niin eihän siitä voi tinkiä.

Musta tuntuu, että tää mun raskausjutustelu on vaan kauheeta valitusörkkeilyä, mutta kun nää oireet nyt tapaa olla tällasia ei-niin-mieluisia. Siis, eilen kauppareissulla bongattu ilmeisesti kuuluisia liitoskipuja. Entinen nivuskipu on siirtynyt jonnekin tuonne syvälle sisälle perukoille, tuntuu vähän kuin olisi halkeamassa kahtia (kiva!). Googletuksen perusteella uskaltaisin paikantaa kivun häpyliitokseen. Siis puolivälissä ollaan, ja nyt jo tuntuu näin pahalta kävely, vähän hirvittää. Mutta paha olo on pysynyt poissa! Ja vauva muksii ja puksii ihan hulluna, eilenkin mojautti miestä kunnolla lättyyn, kun mies oli painanut korvansa mun mahaan! Hahhah!

Perjantaina rakenneultra, vähän iskee nyt jännitys. Aiotaan kysyä sukupuoli, vaikka aluksi olinkin sitä vastaan. Olen koko elämäni ajatellut, että jos saan lapsia, niin ne on poikia, ja nytkin on vahvasti poikaolo koko ajan. Jos se onkin tyttö, niin ihan hyvä saada tottumisaikaa. (Ja siis yhtä tervetullut tyttökin on toki, mutta mielikuvat vaan on vahvoja.) Nimien keksiminen tuntuu myös ihan mahdottomalta, varsinkin kun kaveripiirin aiemmin lapseutuneet ovat jo ehtineet viedä kaikki hyvät nimet, joten siihenkin sukupuolen tietäminen auttaisi, ei tarvisi keksiä kuin toiselle sukupuolelle hyvät nimet.

19+3
 
Mä oon muuten myös Rh-. Mutta en jotenkaan ole osannut siitä huolehtia yhtään. Vasta-aine kontrollithan on viikoilla 26 ja 36 ylimääräisinä siihen nähden, jos olisin plussa ollut. Tosin veriryhmäni tiesinkin jo ennen tuota, että olisin kyllä ihmetelly, jos olisivat plussaksi ilmoittaneet.

Oma äitini on synnyttänyt 3 lasta Rh negana, tosin siinähän ei mitään hätää ole vasta-aineiden kanssa ollut senkään takia, että ollaan tuo miinus äidiltä saatu kaikki. Onko tuo miinusmerkkinen muuten dominoivampi kuin plussa? Tai onko jotain todennäköisyyksiä laskettu, jos äiti Rh- ja isä Rh+, että tuleeko varmemmin miinus vai plussa lapsi? Tai jos olisi toisinpäin, että olisi itse plussa ja isä miinus? Onko kellään tietoa tästä?:)

Tuiku, Joo hyvän päivän ovat valinneet syntyä, jos tänään syntyvät. Ei luulis olevan vaikea muistaa syntymäpäivää :D Mä en vaan meinaa pysyä nyt housuissani, kun kokoajan odotan lisää tietoa siitä missä mennään. Tää on erijännää vielä siks, kun ollaan molemmat kaveripiirin ensimmäisiä ja itselläkin kun ylläripylläri konkreettisesti samanmoinen tapahtuma edessä ensikeväänä (yllätys kaikille teille.. :D), niin on hauska ollut vaihdella kuulumisia ystävän kanssa, joka on kaikki vaiheet käyny jo läpi, mitä mulla on vielä edessä :)

Nopeesti menee kyllä aika, kun vastahan sekin vasta pamahti paksuks ja nyt pamahtamassa kirjaimellisesti ja meilläkin kaikilla alkaa olla jo puol väli käsillä!

Terkuin, Simppu + 21+0
 
Cherrie_ onneksi kuulostaa häviävän pieneltä tuo mahdollisuus että jotakin tapahtuu. Lukisin varmasti kaikkea mutta eksyin sivuille missä oli enemmän ammattikieltä kuin noin selkokieltä:). Ehkä voisin huokaista ennemmin kuin stressata. Se on aina parempi vauvallekin.
Aikani on todella kortilla koneen suhteen nykyään. Tiedon etsiminenkin on kuin kilpajuoksua. Tuntuu että omaa aikaa pitäisi tilata viikkoa ennen jos tahtoo edes pari tuntia.

Joulukirkko lasten kanssa tuli tänään käytyä kun työ antoi myöten.

Voi, Käpykäs, otan osaa todella. Ei sinulle olisi saanut noin käydä. Voimia sinne ja rauhallista joulua.
 
Kiitos Kaikille <3 <3
Itsellä myös sellainen olo että tuskin sieltä mitään selviää. Jotkut asiat vain jää mysteeriksi. Ja toivottavasti meille suotaisi jonain päivänä pieni nyytti. Enkelivauva on ajatuksissa<3

Ihanaa joulunodotusta kaikille, ja myöskin itse odotusta! :)
 
Viimeksi muokattu:
Dragonfly77, tuo veripalvelun sivu ei tosiaan tullut ihan ensimmäisenä hakutuloksissa. Monilla sivuilla, minne itse päädyin juttu alkoi jotain sinne päin, että "...voi johtaa pahimmillaan sikiön kuolemaan...". Mutta löytyi sitten selkeän lyhyttä ja ytimekästäkin tietoa :)

Simppu, isän veren D-tekijät määrää sikiön veren. Metku.net -sivuilla oli jotain hetero- ja homotsygooteista. Eli mun mies on RhD positiivinen ja heterotsygootti-veri (tai jotain sellaista). Mahdollisuudet saada RhD-positiivinen vauva on 50%, ja meidän eka lapsi olikin RhD-negatiivinen. Kaksi seuraavaa positiivisia. Jos taas olisi homotsygootti, sikiö olisi aina RhD-positiivinen. Meillä miehen verta ei ole testattu, mutta näin päättelin, kun - ja + -lapsia on tullut.

Sellaisen tiedon vielä ongin, että 75% normaaleissa raskauksissa sikiön punasoluja joutuu äidin verenkiertoon. Ja se sitten käynnistää vasta-aineiden tuotannon meillä RhD-negatiivisilla. Aiemmissa raskauksissa en tiennyt juuri mitään näistä jutuista, neuvolasta kysyessä vaan vakuuteltiin, että ei mitään syytä huoleen. Nyt sitten, kun luulin, että verikoehäly tuli vasta-aineista, tuli vietettyä muutama yön pimeä tunti googlen ihmeellisessä maailmassa. Ja tosiaan eka vasta-aine-raskaus ei yleensä ole vaikea: "Ensimmäisen raskauden aikana äiti tuottaa IgM- vasta-aineita, jotka eivät pysty siirtymään istukan läpi. Siksi ensimmäisen raskauden aikana ei yleensä esiinny vakavia veriryhmäimmunisaatioita.". Mutta seuraavassa raskaudessa vasta-aineet on valmiiksi veressä, ja tilanne on paljon vaikeampi. (metku.net perhesuunnittelusivuilta)

Lempeitä plussatuulia käpykäs, sitten joskus, kun on sen aika :)

Tänä iltana olisi tytön jumpan pikkujoulut ja huomenna kuopuksen jumpparyhmän :xmas:
 
Dragonfly77: Rh negatiivisilta seurataan raskaudenaikana vasta-aineiden muodostumista parilla ylimääräisellä verikokeella, ne jos on puhtaat, ei ymmärtääkseni tarvitse mitään rokotteita yms. Heti synnytyksen jälkeen kai olet saanut aikaisemminkin sen vastarokotteen, siltävaralta että rh+vauvan verta olisi joutunut sinun veren sekaan. Minullakin tämä on kolmas raskaus ja rokotteen olen saanut heti synnytyksen ja toisesta tyhjennyksen jälkeen. Ja riski sikiön hemolyyttiseen tautiin kasvaa raskauksien määrän myötä.

Rapunen, kuulostaa liiankin tutulta.. :/. Monesti miettii et olis niiiiiiiin paljon helpompi jos olis työssäkäyvä, voisi jäädä oikeasti äitiyslomalle ja sen jälkeen hoitovapaalle ilman tunnontuskia. Opiskelut kolkuttaa kokoajan takaraivossa. Meillä on 1,5v tyttö ollut kokoajan kotihoidossa molempien vanhempien opiskellessa. Nyt on tullut mitta täyteen tätä jaksamattomuutta ja sitä että lapsen kanssa ei voi olla niin paljon ku haluaa vaikka kotoakäsin minäkin pääasiassa opiskelen. Nyt hän menee päiväkotiin tammikuussa.. Ja syksyksi jään kotiin.

Käpykäs, <3 :hug:

(.): ei mitään kummempaa, vähän meinaa olla väsymystä ja stressiä ilmassa, mut kohta päästään joululomalle!!<3 Influenssarokotteen sain tänään neuvolassa, tyttö saa huomenna ekan kerran..

Oikein Hyvää Joulua kaikille!


Valjakka 17+2
 
Käpykäs:hug:

Vitsit tää aika rientää. Ootte melkein kaikki jo puolessa välissä tai jopa yli, itsellä alkoi tänään 17. viikko ja ihan huimaa. Liikkeitä ei ole tuntunut vielä mitenkään muuten kuin mahallaan makuulla, nyt ei enää edes halua/pysty olemaan siinä asennossa. Mutta maha on tullut viikon sisällä nyt esiin, jee :) Sitä onkin odoteltu.

Eilen ja tänään on ollut sellaista menkkamaista kipua alamasussa, luulen että kuuluu ihan vaan tähän raskauteen...eikös nää ole jotain kohdun kasvukipuja ta jotain?

Onko muuten muilla viiltelevää rintakipua...ihan kuin neulalla joku viiltelis rinnan sisältä? Välillä samaa kipua nänneissä mutta tällä hetkellä oikeassa rinnassa. Ei kivaa ollenkaan.

Muuten olot samat kuin aikaisemmin eli hyvät.

Nyt munkin pitää mennä tekeen joulukortteja ja ruokaa.

Farkkutyttö ja Ihanuli 17+0 poks
 
Voimahalit Käpykäs :hug:

Farkkutyttö, mulla on ollut just noita sun mainitsemia oireita. Päivittäin ilmenee jomotusta ja nipistelyä etenkin alavatsalla ja nivusissa (?), ihan kuin vauva potkis sinne, mut en usko että on vielä mahdollista kun liikkeitäkään en ole vielä tuntenut.. Vihlontaa ollut myös kohdunsuulla.. Arvelisin kanssa että on noita kasvukipuja :) Kunnon viiltelyt tuli pitkän kävelylenkin jälkeen ettei muuta voinut kun maata ja tätä kesti loppupäivän ja yön eli ilmeisesti pitää koittaa olla rasittamatta itteensä liikaa.
Rintakipu oli ensimmäisiä raskaudenoireita, yleensä vaan toisessa rinnassa. Semmoista juurikin viiltelevää.. Ajan kuluessa helpottanut kylläkin. Liekkö nekin niitä kasvukipuja kun rinnat turpoaa? :whistle:

16+2
 
Satuin tuossa toissailtana seisomaan juuri väärässä paikassa ja jäin kahden nahistelevan koiran väliin sillä seurauksella, että toisen kulmahammas osui nilkkaani. En siis ollut varsinaisesti puremisen kohde, vaan jalkani "osui reitille". Purema on kuitenkin aina purema ja tulehtumisriski olemassa, joten kävin varmuuden vuoksi näyttämässä reikää ja pyytämässä jäykkäkouristusrokotteen tehostetta. Googlettelin ensin tietoa, että rokote on voimassa 10v, mutta hyvä uusia raskaana ollessa,jos edellisestä tehosteesta on kulunut 5 vuotta, jos jotain sattuu (THL). Minulla rokottamisesta oli mennyt 9 vuotta. Amerikassa esim. kaikki odottavat äidit rokotetaan rutiinisti.

Meidän terveydenhoitaja oli ehdottomasti sitä mieltä, etä missään tapauksessa ei voi rokottaa raskaana olevaa!!! Hänen tietonsa kun tuppaavat muutenkin olemaan aika vanhentuneita, pyysin häntä varmistamaan asian netistä ja/tai lääkäriltä. Sain sitten loppujen lopuksi sen rokotteen ja hampaanreikä oli niin siisti, että ainakaan vielä ei mitään muuta kuin paikallishoito. Näin olisin kyllä itsekin päätellyt, mutta näin raskaana, kun vastustuskyky pöpöille voi olla heikompi, sitä jotenkin halusi jonkun muunkin katsovan .

Siivoushommiin pitäisi tässä tarttua...
Vuoden vanha juniori on siinä määrin köhässä, että harkinnassa on lääkärireissu iltapäivälle. Vajaa viikko sitten sai normaalit rokotteet ja siihen päälle rokotetutkimukseen liittyviä rokotteita ja samaan aikaan uusia hampaitakin pukkaa, niin on aika vaikea tietää, mistä pieni lämpöily ja kärttyisyys johtuu. Voi olla turha lääkärireissu, mutta jos ainakin katsottais korvat ja kuunneltais keuhkot.

Ihana lumisade ulkona, isommat ipanat on taas ihan tohkeissaan ulkona.

terkuin AnnaPauliina 16+1
 
Ei auta, kai se on tehtävä tukisukkatilaus, alkaa jo sen verran suonikohjut jomottaa. Vielä edellisen, kolmannen, raskauden jälkeen ne hävisivät lähes näkymättömiksi, mutta nyt näkyy taas jo ihan tummia viivoja pohkeiden sivuilla ja jomotusta tuntuu :kieh:
 
19+0 tänään Poks! =)

Käpykäs, suuret pahoittelut teille ja voimia! :(

AnnaPauliina, hyvä että koiran jälki saatiin hoidettua. Ärsyttää välillä sellaiset terkkarit tai lääkärit jotka on niin jumittuneita johonkin omaan ajatukseen että on vaikea saada näkemään että muitakin vaihtoehtoja on ja ehkä uudempaa tietoakin..

Täällä saatu tänään varovainen tyttölupaus :heart: Kävin opiskelijaterveydenhuollon gynellä kun on ollut vähän supistuksia ja hiukan sellainen pissatulehdusolo. Ultrattiin samalla ja sain tietää myös että istukka tosiaan on siinä etuseinässä, siksi varmaan on niin harvoin tuntunut liikkeitä. Se istukka oli ultrakuvassa melkein samanpaksuinen kuin vauvan pää, joten ihan ymmärrettävää että vähän pehmustaa.. Vauvalla oli kaikki hyvin kuitenkin vaikkei kovin tarkasti katsonut. Jalkoväli tuli kuitenkin hyvää kuvakulmaan ja sanoi ettei siinä ainakaan mitään kivespussia näy. Onhan nuo tyttölupaukset toki aina vähän epävarmempia, mutta mehän ollaankin jo ensi viikolla menossa 4D-ultraan jossa asia toivottavasti lopullisesti varmistuu :)
 
Käpykäs :hug: Voimia!

Kävin tiistaina terppakeskuksen gynellä kovien menkkamaisten jomotusten ja kivuttomien supistusten vuoksi. Tsekattiin kohdun suu ja sen pituus sekä otettiin pika bakteeriviljely ja tietenkin ultrattiin pikkuinen :heart: Äitillä ja vauvalla kaikki hyvin. Epäili että kun raskaushormonit löysyttää lantion seutua voi se toisilla aiheuttaa koviakin särkyjä,mutta hyvä aina käydä tarkistuttamassa ettei ole tulehdusta yms. Pikkuisen viikot oli silloin 16+4 mutta vastasi viikkoja 17, eli hyvin on kasvanut :) Rakenteetkin näytti pikavilkaisulla hyviltä ja baby on kehittynyt hyvin. Äippäkorttiin kirjoitti vielä että vilkas sikiö :LOL: Sukupuolesta ei ollut puhetta mutta en itse jalkovälissä vielä nähnyt mitään, jospa rakenneultrassa selviäisi :)

Nyt tuntuu että tästä odotusajasta nauttii täysin siemauksin, kummasti tuo pienen näkeminen rauhoitti mieltä :) Huomenna poksuu 17+0 tai jos sikiön koon mukaan mennään niin sitten 17+3, mutta pysytään tuossa alkuperäisessä suunnitelmassa :)

MariArvo ja pikku-c 16+6
 
Noista ultrista puheenollen. Riippuuko se laitteesta vai mistä ettei aina tule varmaa kuvaa onko tyttö vai poika. ( ? )

Minulla siis tyttö ja poika jo ennestään. Kun ultrassa näkyi vehkeet niin ei niistä voinut mitenkään erehtyä. Ei ihan tosi voinut erehtyä. Tytöllä oli kuin olisi piirretty kirkkovene ja pojalla oli kuin profiilikuva pojan elmistä. Ei siitä jäänyt epäselvyyttä.

Jos karrikoisin tähän vaikka tytön niin se näytti tältä = (I) ... poikaa on näillä merkeillä vaikeampi näyttää mutta siinä oli pallin rajat ja pojan pippeli hyvin tarkasti kuvattuna.
Tässä yksi linkki tyttöultraan. http://babyadair.files.wordpress.com/2012/01/2d_ultrasound_scan_image_girl_2.jpg

ja yksi poikaultra
Boy Ultrasound Gallery - What does a baby boy look like on ultrasound?
 
Viimeksi muokattu:
Dragonfly, kaipa se riippuu ainakin laitteista (esim. tuo tänään mun kohdalla käytetty ultralaite näytti todella rakeista kuvaa verrattuna joihinkin muihin missä olen ollut), vauvan asennoista ja liikkumisesta (meneekö sopivaan kuvakulmaan) ja tietty ultraajan taidoista/kokemuksesta.

Mullakin näytti sitä jalkoväliä, mutta ei siinä mitään kirkkovenettä näkynyt. Ei tosin niitä kiveksiäkään ja siksipä tytöksi arvelikin. Joku pieni pallura siinä oli, mutta sanoi että voi aivan yhtä hyvin olla turvonnutta häpyhuulta. Muistan kyllä itsekin että toiseksi viimeisen (pojan) kohdalla ultrassa näkyi nuo kivekset yhtä hyvin kuin linkittämässäsi esimerkkikuvassa. Senpä takia poikalupaus onkin yleensä varmempi. Tyttölupauksessa voi olla niin käynyt, ettei ne kivekset sittenkään vaan olleet sopivassa kulmassa näkyäkseen. 4D ultra on varmaan tarkin tässä asiassa lapsivesipunktion jälkeen.
 
Heipparallaa!

Sen verran kiirusta pitänyt töiden ja jouluvalmistelujen kanssa, etten ole ehtinyt tänne kirjoittelemaan, lueskellut olen kyllä :) Juuri tajusin, että enää 3 kk työntekoa jäljellä ja sitten pääsee "huilimaan". Nopsaa menee tämä aika.

Kiitoksia kaikille, jotka ovat kirjoitelleet vinkkejä ja suosituksia turvakaukaloista! Näiden pohjalta suuntamme sitten tammikuussa ostoksille :) Pinnasänky saatiinkin jo, samoin kasa vaatteita. Jopas niitä onkin mukava jo käydä läpi:heart:. Tuntuu vaan vieläkin ihan uskomattomalta, että kohta täällä on (toivon mukaan) joku jolle niitä pukea..

Omaa napaa: Nyt tuntuu, että maha on viimeisten kahden viikon aikana oikein kunnolla pullahtanut esiin. On sellainen kiva kiinteä pallukka :D Liitoskipuilua ollut täälläkin edelleen. Potkuja tuntuu jo aikalailla! Etenkin iltaisin nukkumaan mennessä ja samoin töissä iltapäivällä, jos istahdan koneelle päivän juoksemisen jälkeen. Kivan tuntuisia ovat kyllä, tosin musta ne tuntuu jo ihan kunnon pikkuruisilta potkuilta eikä miltään höyhenen hipaisulta, kuten mun neuvolatäti asiaa kuvasi :D

Käpykäs: Osanottoni ja voimia surun keskelle! Ei ole sanoja.. :hug:

Viikko rakenneultraan ja jännitys on suuri! Aina sitä vaan miettii, että entä jos.. Entä jos vauvalla onkin rakenteissa jotain vikaa.. Entä jos, entä jos!! Voi kun osais vaan täysillä nyt nauttia tästä raskaudesta! Olen jo kovasti alkanut olla stressaamatta turhista, ja yrittänyt ottaa tästä ainutlaatuisesta matkasta kaiken irti. Silti vaan, jossain takaraivossa kolkuttaa aina joku pieni huoli. Muilla samanmoisia ajatuksia?

Mun työkaveri sanoi tänään, että hehkun raskaana olevan naisen onnea. Se oli kyllä ihanasti sanottu :heart:

Amon & piskuinen 19+6 (huomenna poksahtaa 20+0!!)

Iäksi saa päivittää 30.
 
  • Tykkää
Reactions: Farkkutyttö
Tulin pikaseen poksahtamaan, 17+0, poks :heart:

Farkkutyttö, katsoin että olit pari päivää sitten poksunut 17+0, mutta sulla la myöhemmin ku mulla? Oisko sulla tullu vahingossa viikko liikaa? =)

KeepGoing 17+0 :heart:
 
Ai että, Naistenklinikan kaikki (tai kahdesta nyt on kokemusta) ultraajat on niin ihania, tekis mieli halata niitä ja siepata kotiin mukaan. Rakenneultrassa tänään kaikki hienosti, POIKA siellä hörppi lapsivettä suu ammollaan! Siis poikaoloni piti kutinsa. Ultraaja kysyi, että halutaanko tietää sukupuoli, ja naureskeli sitten, että kyllähän vauva on kovasti sukupuoltaan jo esitellytkin-- Öö aijaa, en mä kyllä mitään bongannut. Enkä bongannut lopuksikaan, kun kuulemma oli pippeli aivan esillä, jopa mieskin sen havaitsi. Mutta voi jee, terve vauva siellä on kasvamassa! Ja istukka on takaseinässä, minkä vuoksi tosiaan liikkeet tuntuu niin voimakkaasti.

Jos kaikki menee nyt hyvin, niin seuraavan kerran näemme vauvamme sitten toukokuussa, miten outo ajatus.

19+5
 

Yhteistyössä