TOUKOKUUN TOUKAT 2010 ~~Varaslähtö kesäkuuhun~~

Vielä ziziliskolle kateellisena täällä, mulla on tällä viikolla ollut oikestaan ekan kerran normaali olo sektion jäljiltä ja siis melkein 5vkoa mennyt... Viikko vasta mennyt ilman särkylääkkeitä :headwall:
 
Pitkästä aikaa mäkin kirjottelen tänne, ei oo vaan tullu oltua koneella kun tuo pikku neiti vie kaiken huomion. :heart:

Meillä kotona olo sujunut tosi hyvin, tyttö syö tissistä sekä pullosta ja paljon. :D Unikin maistuu ihan ok, välillä yöllä saattaa heräillä montakin kertaa ja joskus mennäänkin sitten yhdellä syötöllä. Vielä kun ei mitään rytmiä ole niin sellasta se on. :)
Todella rauhallinen ja seurallinen vauva. Sylissä tykkää olla paljon ja seurustella jaksaa jo hyvin, kunnes uni vie voiton. :)

Alussa vauva-arki tuntui tosi raskaalle, mutta nyt kun on jo vähän oppinut tunnistamaan vauvan viestejä ja vastaamaan niihin oikein niin tuntuu jo helpommalta. Tietysti välillä tulee tilanteita jolloin ei tiedä mitä tehdä, mutta onneksi niistäkin selvitään.

Kotikäynti oli tuossa maanantaina ja tyttö oli saavuttanu syntymä painon ja oli tullu hieman siihenkin jo lisää. Ensi viikolla sitten eka kunnon neuvola käynti.
Ja tänään ollaan aloteltu d vitamiinitkin.

Mullekkin tosiaan tehtiin tuo sektio ja oon toipunu ihan älyttömän hyvin. Särkylääkkeitä en tällä viikolla ole enää tarvinnut ollenkaan ja haavakin on todella hyvän näköinen ja tuntuinen. Muuten siihen ei satu ellei siihen kosketa kädellä kunnolla tai sitten ole jossain huonossa asennossa.

Jälkivuotoa ei oo enää oikeastaan yhtään, ihan muutama tippa päivän mittaan tulee, ei muuta. Vaikka ei se kyllä sairaalassakaan ollut mitään runsasta.

Seksiäkin ollaan jo harrastettu, vaikka en kyllä tiiä olisiko saanut, mutta teki mieli niin miksi ei. :D Ei ollut yhtään sen erilaisemman tuntuista kuin ennen, yhtä hyvää kuin aina. Ainut huono puoli oli kondomi, mutta sitä on nyt käytettävä ei voi mitään. :D Mua ei sattunut mihinkään eikä mitään vuotojakaan oo tullu. Ja onpahan mies tyytyväinen. :D

Onnea kaikille vauvan saaneille ja tsemppiä niille jotka ootte ihan loppusuoralla! :hug:

Mutta tuossa minun kuulumiset! Täytyy yrittää käydä useammin niin ei synny näitä romaaneja. :)

Riikka ja pieni prinsessa 15vrk
 
Aivan ihania vauvojen kuvia :heart:

vauvaantuneille onnittelut! :heart:

eppari tehty tännekkin, ja on ompeleet sulaneet (nyt n.3,5vkoa synnytyksestä ) ja on tullu seksiä harrastettua jo (eikä se sen erilaisemmalta tuntunu tai kipeetä tehny :) ), vaikka synnytyksen jälkeen isäntää pelottelinkin että katellaan tossa 6-8vkon päästä ;)

alisa mulla meni n.2 vkoa että ei ollu kipua enää istuessa/kävellessä. Kätilö sano synnäriltä, että itte turvotus kyseisellä alueella tekee kipeempää ku itte ompeleet, et nuo saattaa jossain vaihees hieman kiristää vaa. Ohjeiks antoivat et ei hirveesti varais pariin ekaan viikkoo painoo sinne alueelle pitkiks ajoiks ja muistaa paikkoja tuuletella ja pitää puhtaana (suihkutus joka vessareissul ja siteen vaihto), niin paranee nopeemmin :) Täällä tehty ohjeiden mukaan, eikä ainakaa huonoa tehny ku parantunu hyvin :)

mutta taas syöttöpuuhiin..

Miikulainen ja Tirppa :heart:
 
Iltoja! :)

Aivan ihania perillisiä teillä! :heart: Ja niin on näillä näkymin minullakin n.puolentoista viikon sisään.. :) Kävin tänää polilla pyörähtää kun aloin epäilemään että noinko tihuuttaa lapsivettä, no eihän se sitä ollut, mutta painoarvio tehtiin joka oli 3,9kg..Mä siinä sitten ilmaisin huoleni siitä että th täällä ei kirjoita lähetettä polille ennenkun on 41+ reilusti ja että mua alkaa jo ton painon kanssa pelottaa aika paljon se tuleva synnytys, kun th:ta jos odottelee niin käynnistys menee juhannus viikolle... :/ No, sovittiin sitten lääkärin kanssa että jossei tää luomuna täältä tule niin laittavat ens viikon lopulla aikaa suoraan polille jossa sit katotaa se mahdollinen käynnistys! :D Hyvä niin, koska en usko et tää ihan ihmeellä lähtee ite syntymään, kaulaa oli tänään n.3cm, sentin oli auki ja vähän pehminnyt, eli ei noissa mun muka suppareissa ole mitään tehoa ollut, eikä niitä kyllä nyt taas ole tullutkaan..
Mutta josko minäkin täältä sit pikkuhiljaa pääsisin teidän seuraan oikein kunnolla, tuhinan saattelemana.. :)

Voikaa oikein hyvin! :heart:

Maira ja emppu 39+4
 
Huomen..

Kivuista. Mulla on edelleen jonkinsorttisia liitoskipuja, mietoja mutta silti. Vissiin se iso kessi sit oli painavakin.. Keskisormen pää on kans tikkuileva koko ajan ja turvotus on vielä läsnä, koskapa toinen sormus ei sovi vieläkään :(

Tuosta omasta ajasta ja yksin menemisestä. Enpäs osaa ees kuvitella et yksin johonki lähtisin. Ekaa kertaa oon ilman vauvoja lähtenyt aina syksyllä, syys-lokakuussa ja sekin käynti on ollut paikallisella kirpparilla parin tunnin reissu :LOL: Ei mulla oo tarvetta yksinäni mennä mihinkään, noh, suihkuun tietty mut muuten oon haavi auki kun näin pikkuisten vauveleiden aikaan jo puhutaan omasta ajasta :eek: No tietty ihmiset on erilaisia, pitäsi kai se jo muistaa :D

Hohhoijaa, Neiti-N. söi viideltä ja puol kasilta ja vetää unta kuulaan taas tuolla.. Kävi niin että vasta puol kakstoista alko yöunet, nitinää ja natinaa, tissillä torkuntaa ja *ryskis* sen jälestä vaipallinen iloista keltaista, jonka jälestä mentiin nukkumaan.
Puoli kahdelta havahduin siihen että neiti sylkäsi tissin pois suusta *pthyi* :whistle: ja tunki naamansa kainaloon. Nostin omaan punkkaan ja jatkettiin unia. Ihan on hyvin nukkunut olo, mutta pahalla tuulella senkin eestä oon taas jostain määrittelemättömästä syystä |O

Hitto miten kalsa keli, aurinko paistelee, mut lämmintä ei oo ko 8 astetta ja KYLMÄ tuuli |O
Vois vaikka koittaa leikellä tyttöjen tukat tänään, ens vkl olis tarkoitus juhlia kummankin synttäreitä yhtäaikaa.

Seksiä.. EVVK |O |O Hitto suurin osa mun vitutuksesta johtuu siitä että suurin osa vauvan nukkumisajasta mulla menee kolmen lapsen ( kahden ja yhden aikuisen lapsen ) jälkien siivoomisessa, niin minun puolesta vetäkööt käteensä vaikka jouluun asti |O |O :attn:

Pahantuulinen mamma ja nukkuva norsunpoikanen päivää vaille 1kk
(huomenna neuvola) :heart:

Edit. Piti kysäistä onko muilla vauvaleilla hormoninäppylää miten paljon? Meillä ei ole muilla ollut tuommoista mitä tällä tuoreimmalla, posket aivan täynnä punaista pientä näppylää.
 
Ihania kuvia :heart: :heart: !!

Maira, aika reilu oli tosiaan tuo painoarvio. Vähän samaa pelkoa täällä jos menee hirveesti yli niin kuinkakohan iso tyyppi sieltä oikeen syntyy...

Täällä siis edelleen ollaan yhtenä kappaleena ja odotavan aika tuntuu tässä vaiheessa erittäin pitkältä.... Puhelimet soi jatkuvalla syötöllä ja akku on kokoajan tyhjä :kieh: . Ja samat ihmiset kyselee päivästä toiseen joko jo oot synnyttämään lähössä. Mä vaan oon sit todennu että menisin kyllä mielelläni jo. Jotkut ihmiset osaa sitten olla malttamattomia tän asian suhteen!!

Selis ja "mötkäle" 40+4
 
Huomenta päivää..

Poika meni eilen klo 21:30 yöunille niinku aina ja heräs 1:30 ja 4:30 ja päätti et nyt on aamu.. |O No siin pullosta annoin mamiskaa ja sänkyyn mutta sit aina tippu tutti ja alko huuto joten isi hereille ja sai jatkaa siittä. Oiskohan poika nukahtanu sit 6aikaa.

Seksistä puhuttu, mitä se on? :D Kyllä ei oo himoja mihinkää suuntaan, ahistaa jo jos mies yrittääkin jotain :$ Alapää on vielki herkkä, tai ainakin tuo kusirakon suu mis oli tikki nii tuntuu vielki. Ja mul nyt vasta on tikit sulaillu.. Tuskin mieskää tykkäis jyystää mun tikkejä.. :LOL:

Omaa aikaa en kaipaile itekkään, tai no välillä. Yksin en oo ollu missään muuallaku vessassa ja suihkussa, mutta en halua tuot nyyttiä viel jättää ja isikään ei taija viel päästää mua yksin menemään. Joten näin hyvä meil ainakin tälhetkel =)

Varanikki kyseli näpyist ja meijän pojalla on välist paljon ja sit menee pois ja tulee taas lisää.. Neuvolakortissaki lukee "näppyinen naama"..

No nyt vaatteet niskaan ja ulkoileen tuonne tuuleen ja tuiskuun.. Sit kauppaan.. Ajateltii pitää tänää herkuttelu päivä ym. kun mies menee huomenna pitkästä aikaan töihin ja alkaa se laihis :D
 
Varanikki anteeksi, mutta :LOL: sait mut hyvälle tuulelle :D Meidän likalla oli hormoninäppyjä kaulalla ja mahalla pari viikkoa syntymän jälkeen, nyt ei oo näkynyt.

Semmosta kysyisin, että kuinka paljon te ootte tekemisissä isovanhempien kanssa? Meillä äiti haluaisi koko ajan nähdä, pari kertaa viikossa.. Loukkaantui kun sanoin ettei me tulla sinne nyt viikonloppuna, että halutaan olla vaan ihan keskenään. Tuntuu muutenkin että meillä ramppaa edelleen koko ajan väkeä, tälläkin viikolla ehkä pari päivää ettei ole ketään käynyt. Ja kun ei jaksa koko aikaa vieraita. Mieskin kun nyt taas töissä, niin haluaa itekin sylitellä ja hoitaa pientä iltaisin ja nytkin viikonloppuna kumpikin on saanut univelkoja kuitattua. Ei todellakaan jakseta joka viikonloppu ravata mummoloissa. Tuntuu vaan inhottavalle kun se mun äiti ei yhtään tajua että halutaan aikaa perheenä kolmestaan ja se ei itse nyt vaan kuulu siihen jokapäiväisesti.

Ihana yö viime yö, neiti nukahti 21.30, heräsi puolitaöin kiljumaan vaipanvaihtoa, nukahti heti uudestaan ilman tissiä, kunnes 02 söi. Siitä nukuttiin kuuteen asti :) Näitä öitä lisää kiitos :)

ALM ja neiti huomenna 5vkoa (mihin se aika menee :O )
 
Varanikin tekstiä lukiessa nous kyllä täälläkin hymy korviin :D :hug: tollanen sinne että päivä muuttus paremmaks :)

hormoninäppyjä täällä kans neitokaisen naamalla, mut ei kyllä onneks aivan kamalasti. Mut nenän pieluksissa ja leuassa on..

Omaa aikaa on mulle se, että pääsen yksin kauppaan ja suihkuun:) Enkä mä vielä toistaseks oo tarvinnukkaan/kaivannukkaan muunlaista omaa aikaa. Joku muukin puhu, että kunhan kesällä kerran pääsee yhdelle, terassille ja se on täällä kans tavotteena. Yks Todella kylmä karpalolonkero, kiitos ! :D Ehkä loppukesästä.. :)

Neiti on alkanu kovasti seurustelemaan, niin vaa tää tyttönenkin pian täyttää sen 1kk :heart: vaikea uskoa, että aika menny näin nopiaan..

Jaahas, leikkimatto alko ilmeisesti potuttamaan neitiä (johan se puol tuntia neitiä viihdyttikin) :D Ruoka-aika!

Miikulainen ja Tirppa :heart:
 
omasta ajasta: mulla nyt kolmas vauveli ja näyttäis että tälläkin kertaa imetyksessä kysynnän ja tarjonnan laki on just eikä melkein. Koskaan en ole lypsänyt eikä korviketta olla annettu. Ja about puolen vuoden täysimetykset takana. Jotenka olen aina vauvojen ekan puolen vuoden aikana ollut pois kotoa max 2,5 tuntia (eli sen minkä menee kampaajalla leikkaukseen ja värjäykseen :D ) Kerrankin olin jalkahoidossa keskimmäisen ollessa 3 kk ja vauvelille tuli kova nälkä. No mummu sitten ajeli hoitolaan ja imetin vauvan ja sitten läksivät pois. Mää en koe ollenkaan pahana sitä että ollaan vauvan kans aluksi ihan toisissamme kiinni. Aika menee niin nopeasti. Ehtii sitä sitten taas kulkea.

Seksistä: Ei kiitos seksiä tänne ennen jälkitarkastusta. Tai no ehkä just vähän ennen sitä vois kokeilla... Jos alkaa kiinnostamaan B) Sitäkin sitä kyllä ehtii myöhemminkin. Meillä raskausaikana seksi aika lailla nollassa, mutta hyvin se on sitte palautunut aina kun vauvelit pikkasen kasvaneet. Ja hyvin on homma toiminut ennenkin vauvan saannin jälkeen, joten miksei nytkin alkaisi sujumaan. Edes liukuvoidetta ei ole tarvittu, kun ollaan maltettu oottaa että oon ollut palautunut synnytyksestä hyvin.

Nyt alkais toinen tissi oleen aika lailla täys. Poika sais alkaa heräilemään päikkäreiltään...

Mukavaa sunnuntain jatkoa ja kovasti tsemiä vielä vauvaansa odottaville! Tiedän mitä odotus on. Meillähän kakkonen syntyi rv 41+4 |O

lypy ja poika 2vko1pv

Ps. Ostettiin d-tipat merkkisiä vitamiineja. Ne on siinä paremmassa d3-muodossa ja pitää antaa 5 tippaa päivässä sekä säilytetään huoneenlämmössä. Maun pitäisi olla mauton. Toivottavasti ei ala mahavaivoja tuleen.
 
emv
Iltaa!

Huomenna lähen tytön kanssa reissuun ja pakkailun välissä tulin lueskelee ja kirjottelee.

Hormooninäppyjä tytöllä on ollut vaan muutamia poskipäillä lähinnä. Mut esim. mun pikkuveljellä oli aikoinaan TOSI paljon, varsinki tietty ristiäisissä.

Omaa aikaa: Mä kävin kuluneella viikolla mun äidin kans leffassa, olin poissa alle 3h, sillä tultiin leffasta aika lailla suoraan meille. Mies syötti kerran pullosta mun maitoa tytölle. Toi tuli aika yllättäen ja mies oli tyytyväinen saadessaan olla tytön kans kahden. Nautti siitä et luotan et selvii ja saa tehä rauhas asiat tytön kans niinku haluaa. En kylläkään kovin usein haluu et tyttö saa pullosta kun sit pari seuraavaa syöttöä rinnalla on mun mielestä vähän hankalampaa. No leffassa käynti teki hyvää, vaikkakin huomas ettei täs ihan täysillä käydä kun leffan alkaessa huomaisn miettiväni et mistäs ne turvavyöt nyt laitettiinkaan päälle... :LOL: Mut joo, omaa aikaa ei vielä kamalasti ole ollut. Kerran lenkillä, kerran leffassa ja onkohan muuta...no just suihkussa ym.

Seksi: Nyt kun tästä kerran näin puhutaan, niin minäkin sitten. Meillä alkoi ne hommat just vähän ennen jälkitarkastusta mun toiveesta (eikä tuo mieskään niin hanttiin laittanu :D ). Laatu ei ole heikentynyt. Eilen nautittiin ensin saunasta yhdessä ja sit siitä seksistä ja tuli oikein mieleen et mitä kaikkee ei raskausaikana, varsinkaan loppupuolella, pystyny sillä saralla touhuumaan. Mut meillä oli raskausaikana hyvinkin loistavaa tuolla sektorilla, erilaista kuin aiemmin, ja mä pelkäsin aika paljonkin et miten synnytys vaikuttaa ja neuvolassakin oltiin varoiteltu et varaudu siihen et seksissä on tiedossa todennäköisesti aikamoinen alamäki, siis naisen tuntemusten kannalta. No meillä ei ainakaan niin ole käynyt. Jee! :D Molemmilla kyllä piisaa haluja, mut kyllä nykyään molemmat arvostaa aika paljon unta ja hellyyttäkin. Mut mun mielestä nää seksijutut on niin omanlaisia kaikilla ja kaikissa parisuhteissa ja elämänvaiheissa et paras mennä sen mukaan mikä on oma fiilis. Ja mä kyllä halusin lähtee varovasti liikkeelle synnytyksen jälkeen.

Meillä suurin osa isovanhemmista asuu pikkasen kauempana. Isäni perheen luo on useampi sata kilsaa, asuvat Joensuusta 30km:n päässä ja sinne Karjalan kunnaille itseasiassa lähdetään tytön kans huomen äitipuolen kyydissä (mies jää kotiin&töihin). Mun äidin ja isäpuolen luokse on reilun tunnin matka ja mun miehen vanhemmat asuu noin kolmen tunnin ajon päässä. Eniten mun äiti pyrkii osallistumaan meijän perheen kuvioihin, mut sekin tekee reissutyötä niin aika maltillisesti sekin on huseerannu. Eniten ohjeita (ja arvosteluakin?) tulee mun isän suunnasta, mutta aika topakasti sille voi takaisinkin sanoa. Eikä se onneks oleta et sillä tavoin tekis mitä se ohjeistaa. Äidilleni oon joutunu tiukasti sanomaan semmosista et jos tyttö herää niin mä otan sen ekaks ja se saa rauhas herätä ennen ku äitini sylittelee ym. ja ettei äiti menee nuuhkimaan ja pusuttelemaan tyttöä silloin kun se nukkuu, vaan sen pitää antaa rauhas nukkua. Mä oon rehellisesti sitä mieltä et me tehään meijän omassa perheessä niinkuin parhaaks nähdään ja siitä saa loukkaantua, jos sille tuntuu. Toki myös me halutaan olla tekemisissä omien vanhempiemme kanssa ja näin ollen tytön isovanhemmat kyllä kuuluvat elämäämme.

Tunteet myllertää milloin mihinki suuntaan, tänäänkin itkeä tirautin pikkasen, kun mulla oli tänne pitkä pätkä iltapäivällä kirjoitettuna ja välissä oli pakko tehä muuta ja sanoin miehelle ettei mee tältä välilehdeltä minnekään kun mulla on kirjoitus kesken ja sit se ei enää myöhemmin muistanu sitä ja kaikki mitä mä olin kirjoittanu katosi sen tien kun mies kävi jotain netistä tarkistamassa. Ja sit se turhautti ja sit itketti :D. Milloin mikäkin. Joo mut toisina päivinä oon yhtä aurinkoo koko päivän ja toisina sit päinvastoin ja mies siitä saa kyllä ison osan kannettavakseen, koska sit mä itken sille ja se koittaa ymmärtää. Mutku aina ei ittekään tiiä mikä itkettää. Mut mua itku helpottaa ja perus positiivisena ihmisenä ne itkuvaiheet ei mulla kestä kauaa kerrallaan.

Joo mut meen jatkaa et ehin pakkaa vielä jotain ennekuin neito heräilee.

Teistä on muuten muodostunu mulle yllättävän tärkeitä tyyppejä, siispä kaikille iso :hug:

-emv ja sade, joka on keskiviikkona jo 2kk!! :eek: :heart:
 
Heipsis kaikille! Enpä ole ehtinyt tänne vielä korkkautua vaikaka olenkin käynyt lukemassa. Odotuspuolelle kirjoittelin synnytyskertomuksen. Hassua että siitä on kulunut vaan kolme vk tuntuu ihan jo kuukausilta ja kun missään ei ole mitään tuntemusta tai merkkiä että olis synnyttäny muuta kun arpinen alavatsa :).

Omasta ajasta: Omaa aikaa en osaa kaivata/tarvita mutta olen viikko synnytyksestä ja toinen kerta kolme vikkoo synnytyksestä käyny kaverien synttäreillä, tosin autolla ja mies syötteli mun maitoa pullosta sillä aikaa. En ota sitä oman ajan tarpeena vaan tarpeena tavata ja vaihdella kuulumisia kavereiden kesken ja pitää yllä niitä ihmissuhteita. Omaa aikaa on miehen kans otettu ku on käyty saunassa ku vaavi on nukkunu :).

Seksistä: tekee mieli ihan hirveesti, ja viikko synnytyksestä heräsin tooosi monena yönä O:hon.. siis unessa...sanoin miehellekin ettei ainakaan sen tuntemisen kyky oo menny :LOL: , olisko ollu jotenki hormoneista johtuvaa tuo "unessa saaminen". Kohta tässä varmaan hommitaan, olisin ollu valmis jo pari viikkoa sitten muttei ole jotenki uskaltanu :ashamed: ..

Sitten muutamia asioita mitä tässä ite on tullu mietittyy ja tullu vastaan..

Tutinkäytöstä otettiin nyt tutti käyttöön..poju siis 3 viikkonen, ostin semmosia 0-2 kk start tutteja. jotenki sydäntä riipaisi (itki pitkän tissittelyn jälkeenkin vielä ja maitoa ei taatusti enää tullu) kun annettiin tutti ja lupsutti sitä tuttia, vaikka ei sieltä mitään maitoa tullu. Lupsutti sitä jonku minuutin ja pulautti tutin pois ja oli ku itse aurinko koko illan.. ilmeisesti imukiintiö piti saada täyteen..ja yöllä nukahti tuti suuhun ja pulautti sen sitte omia aikojaan pois. Meinattiin että käytetään tutia vaan ihan "äärimmäisessä" tilanteessa ettei siitä tule tapa. Eli jos itkee kun hyeena, eikö auta tissi eikä heijaus tai muu sylissäkeinuttelu. Miten teillä tuo tuttiasia??

Vauvan uniäänet
vaavimme ääntelee tooosi paljon unissaan, ja nimenomaan just oikeestaan yöunen aikana, päivänokosilla on aikas hiljaa.. eli kaikenlaista vinkunaa, korinaa ja kitinää kuuluu..aika äänekästä meidän mielestä. Onko se vaan sitä että vauva käsittelee päivän asioita just yöunen aikana..?

D-tippojen anto Meillä on nyt noi vesiliukoset mut tuntuu, että iltaitkut ja mahanpurut alko ku alotettii d-tipat eikä se oikeestaan loppunu ku vaihettii vesiliukoseen..mut nyt on ollu ihan itkutonta monta iltaa, ett olisko sit tottunu mutta tuota pierua pukkaa hirveesti ku alettiin tippoja antaa, mut ei tuo tunnu tuskia kyl aiheuttavan

röyhtäytys & puklailu
röyhytättekö joka kerta ja kuinka kauan, ja jos ei röyhtää luovutatteko ja laitatte nukkumaan esim. yöllä? Mites sitte puklaileeko vaavinne paljon?
Meillä välillä röyhtää heti ja saattaa silti puklata ja välillä yöllä ei röyhtää ollenkaan ja ei silti puklaa, eli ihan miten sun sattuu. Enemmin kuitenkin tuota puklailua tuntuu olevan illasta ei siis yöllä eikä aamulla..Eilen puklaili tosi paljon ja tässä ensikertalaisena keltanokkana jo kehittelin siitä paniikkia, että onko sillä joku vialla.. :ashamed:

hormoni-itkuja tulee täällä vieläkin joskus, alussa enemmän, kun tuota vaavia katsoo ja se on niin avuton ja viaton ja ei osaa muuta kun turvautua mamaan ja papaan, itkemällä ja kakkimalla..itku tulee :eek: , on se niin ihana ihme!!

matkailusta ootteko miettiny teettekö matkoja ja millasia ja missä vaiheessa? Me varmaan heinä/elokuussa joku kotimaan matka tehdään. Raskaana ollessa sitä mietti että lähtisi sit ku vaavi 4-6 kk niin jonnekkin välimeren maahan viikon lomille mut nyt ku vaavi on tuoss ei osaa kaivata kaukomaille, sama vaikka tuulta, pysyä ja pakkasta tulisi syksyllä, niin tuntuu että tuo pieni ihanuus tuo kaikkea niin paljon että ei edes kiinnosta lähteä... :)

tulipas piiitkä teksti..
Tsemppiä Maira ja Selis tuleviin synnytyksiin!!
 
Matkoista sen verran täältä suunnalta että on suunniteltu että lähdetään elokuussa Karigasniemelle mun äidin luo Lappiin, meiltä on sinne noin 650km. Poju silloin vajaa 3kk. Mennään ihan omalla autolla koko perheen voimin. Vähän mietityttää se ajomatka että miten sujuu mutta eiköhän sekin onnistu kun järjestelee. :)

Täälläkin noita hormooni/väsymys itkuja ja PALJON, olen ihan naattipoikki koko ajan, koska poika valvottaa yöt ja neiti päivät ja mies yötöissä. Neuvolassa on tarkotus puhua asiasta, jos sais vaikka perhetyöntekijän apua arkeen.
 
Tipsula meil poika sai melkeen het tutin käyttöön kun osastolta päästiin kotia, en jaksa olla huvitutti. Poika syö tuttia nukkumaan mennessä, mutta sylkäsee sen pois aika pian ja on tyytyväinen jos tutti edes hipasee poskea tai huulia =) Ja on se tutti vaan ihana hätäapu. Ja iltasin kun on se huuto aika niin annan pojalle tutin enkä tissiä koko 1-3tuntia, se rauhottaa. Mulle sanottii olikohan laitoksella et lapsi ei sit syö jos imee tuttia, mut meijän poika ei ota tuttia jos on nälkä eli höpöhöpö puhetta :D

Kiva ku u näppäin jäi käteen, hankalaa kirjottaa :LOL:



Meil poika röyhtäsee kun miehet heti kun nostaa koholle. Öisin jos ei röyhtäse nii oon antanu aikapian olla ja laittanu sänkyyn takasin. Joskus pullauttaa jos ei röyhtäse, mutta harvoin. Oon koittanu pojan kanssa ettei nukahtas syliin, oppis nukahtamaan sänkyyn. Isompana sit pian riesa jos pitää hyssyttää ja hyysätä uneen asti sylissä.

isovanhemmista oli puhe ja ne on kyl ihania :) ehkä hieman näis mummoissa rasittaa se että ne ei anna mun yrittää hiljentää poikaa jos huutaa kurkku suorana tai neuvoo miten pitää toista. Ite kuitenki vasta oppii "lukemaan" poikaa nii rasittaa kun muut tulee niin tietävinä ja "anna tänne" tyylillä.. No siinäkin huokaus koska toinen mummo asuu 50km pääs ja toinen 500km pääs ettei kauheesti ehi olla sähläämäs.

Mut pakko on hipsiä nukkumaan et ehtii nukkua jos tulee yösyöttö :) Huomenna on jännä päivä kun kaksin ollaan ja kämppä on kun räjäys, pitäs jossainvaihees siivotakin :D

Öitä kaikille :hug:
 
emv
Juu, tytön rytmi nyt näyttää sille et nukkumaan 00-01 ja sit ylös 9-10 ja välissä yleensä 1-2 syöttöä. Viime yönä just meni unille 01 ja sit heräs 6.30 syömään ja ylös vähän ennen 10. Tänä yönä yöunille käytiin 00.30. Vähän kyllä kieltämättä meijän rytmin tyyliin, oisko raskausaikana oppinu. Me mennään meinaan usein noin 02 nukkumaan ja niin se vaan oli raskausaikana. Meillä molemmilla työt olleet iltapainotteista 3-vuorotyötä eikä kumpikaan olla aamuvirkkuja.

Meillä ei juuri pulautella. Röyhtäisy tulee aika helposti jos on tullakseen. Monesti röyhtäytän syötön välissä muutamaan kertaan kun välillä tyttö lopettaa syömisen kesken ja käy levottomaksi (hamuaa ja kitisee muttei ala imeä) jos röyhtäisy on tulossa ja sit syöminen jatkuu röyhtäisyn jälkeen. Itse myös tosiaan tauotan syöttöä sillä et kokeillaan tulisko röyhtäisy.

Huomenna hammaslääkäri klo:11... :eek: :/ en erityisemmin odota, hampaan paikkausta tiedossa. :kieh: Sit 13 äippäpuoli hakee meijät ja lähetään reissuun, noin 450km matkaa tiedossa ja joudutaan kiertämään vähän kun viedään äitipuoleni äiti Imatralle. Saas nähdä kuin tyttö reagoi..pidin matka tähän saakka ollut noin 1h. Muuten matkoista, ollaan elokuun lopussa menossa Kööpenhaminaan koko perhe, siellä tuo neito on saanut alkunsakin :D. Joo mut ikää hällä silloin 4½kk ja reissun pituus 4-7pvää. Lennot ja majoitus vielä vaiheessa. Syys-lokakuun vaihteeseen ollaan ostettu lennot ja porukalla vuokrattu talo Kroatiasta 9vrk:n ajaks, meitä lähtee meijän perheen lisäks mun ystää 11v. poikansa kanssa ja sit mun silloin 10v. pikkuveli. Reissut toteutetaan Saden ehdoilla. Toivottvasti pystyn imettämään vielä silloin ja reissuille ei kyllä kestovaippoja oteta. Mä oon aiemmin matkustanu 5kk:n ikäisen vauvan kanssa ja ehdoilla 2viikkoa Espanja-Ranska-Andorra reissun mut silloin meitä oli 4 aikuista ja vuoron perään kantoliinailtiin, viihdytettiin autossa jne. Osa reissua nukuttiin kaikki samas huoneessakin :D .

Ja niistä hormooninäpyistä vielä; siis tyttärellä ei juuri ole, mutta äidillä kylläkin :eek: :kieh: Taas uusi teini-ikä 26-vuotiaana? :wave: Tänään ihmettelin kun toisessa hartiassa on jotenki kipeä kohta, et varmaan lihakset jumissa, niin ei, kraaterihan se siellä! Jipii! :headwall: Joo, ei mulla nyt älyttömästi näppyjä ole, muutamia isompia tyyppejä hormoonialueilla hengailemassa. Blaa fakin blaah.

Vauvan uniäänet täälläkin eri toten alkuun oli kovia, mut vähentyneet ja hiljentyneet kyllä kovasti, lähinnä enää ennen nukahtamista puoliunessa ja heräillessä silloinkin puoliunessa.

Tipsula kuvasi kyllä hyvin juuri tuon, et varsinaisesti omalle ajalle ei ole tarvetta, vaan sosiaalisten kontaktejen ylläpidolle on tarve. Juuri noin se on mullakin.

Pakkailu yhä kesken (sen sijaan istun koneella). Vaikeaa kun ei oo aiemmin tarvinnu lapselle pakata, et mitähän kaikkee sitä ottais ja kun en ees tiiä et miten pitkään ollaan. Ainaki 5 päivää, ehkä jopa viikko. Ja ottaisko noita kestovaippoja...täytyy varmaan aamulla soitella isille ja kysellä et haittaaks niitä vaippojen huolto (pesu, kuivatus, likasten säilytys ym.). Ehkä mä meen nukkuu ja pakkaan loppuun aamupäivällä, jos se ois sit helpompaa (varmasti!). Mieskin on yövuorossa niin tilaa piisaa sängyssä.

MsDevil: Puhuhan ihmeessä neuvolaan, toivottavsti apua arkeen löytyy, kaikkialla ei vissiin kamalan helppoa saada.

Voikaa hyvin!

-emv ja sade
 
piti tulla "korkkaamaan" tämäkin pino. meillä nyt tyttö jo reilut 5 viikkoa, kovasti on kasvanu. nyt vietetään hänen ja isovelijen kanssa ihanaa kesälomaa. ehkäpä nämä säätkin vielä lämpenee.

HURJASTI ONNEA KAIKILLE :hug:
 
Tulin pikaisesti ilmoittamaan, että hengissä ollaan! En ole ehtinyt lukea tämän pinon juttuja ollenkaan, ja omistani voin kertoa sen verran, että laps autettiin maailmaan 28.5. kiireellisellä sektiolla. Palajan palstalle illempana, kivaa nähdä kuka missäkin vaiheessa vauvoinensa on :heart:

 
heippa! :wave: :wave:

oon jääny ihan keskusteluista ulos ku en yksinkertasesti ole jaksanu kirjotella, tuntuu et kaikki aika menee vauvaan ja kodinhoitoon, lukenu olen kyl mielenkiinnolla teän juttuja aina välillä =)

meän neiti on tänään 5 viikkoa ja 1 päivää :D niin se aika vaan menee!
eka neuvolakäynti oli viimeviikolla ja typy kasvanu hurjasti, paino 5 kiloa ja pituus 57,5cm! :p

arki on ihanaa mut välillä kyllä niin väsyttävää, mieliala saattaa vaihdella päivänmittaan laidasta laitaan, välillä oon niin onnellinen ja sit taas vit***aa kun ei jaksa ei pysty.. :|
mut enimmäkseen siis tuo eka olotila, onneks =)

alkuun oli niin opettelemista tää vauvanhoito, nyt jo sujuu mallikkaasti niin iteltä ku mieheltäkin :D meijän tyttö on aika perusrauhallinen tapaus, omaa kyllä tempperamenttia ja välillä kiukutteleekin ku isompiki lapsi :LOL: mies sillon tuppaa tuumaamaan et keltähän tämän taidon periny... :LOL:

 
Selvisin hengissä ilman miestä tästä päivästä :D Mitään en vaan saanu aikaseks kun pojan piti olla sylis koko ajan, muuten alko huuto. Ollu kuumakin tänää mut lämpöä ei oo onneks ollu.

Ristiäiset ois sit 10.7 ja tääl joensuussa. Päivä ei mielyttäny kaikkia sukulaisia mutta oletan että ihmiset muuttaa menon meidän pojan takia ja paikallehan tulee vaan kummit ja isovanhemmat ja mun sisko.

miten saatte pikkusen nenän auki? meijän pojalla on nenä tosi tukossa välistä ja en tiä miten sen sais auki.
 
Kyyneltenhymy keittosuolatippoja nenään ja kyllä aukee. Täälläkin oli likalla röörit tukossa, ja sillä lähti. Ei tarttenu ees imurilla kiskoo räkää kun pullahti itekseen pallerot pois sieraimista :)

Myöhemmin lisää, nyt ruuan laittoon :wave:
 
Neuvolakuulumiset vaan pikana, kun natina alko heti kun pääsin kirjautumaan :kieh:

Neiti-N. 4vkoa (ei 1kk niinko viimeks kirjotin.. ) tänään ja mittoja tuli 5020g ja 55,2cm. Verrokkina toimii keskimmäinen plikka, joka viis päivää vanhempana oli aikoinaan 5800g ja 57,5cm pitkä. Neiti Norsu onkin siis ihan pikkanen norsu :D

Jep, Emmerdalea ja tissiä :wave:
 
Tipsula81: sun jutut kuulostaa niin samoilta minkä kans täälläkin painitaan. Eli just mekin mietittiin, että tuttia annetaan vaan äärimmäisessä hädässä, mut nyt parina päivänä sillä on kyllä saatu lopulta hiljenemään kaiken muun jälkeen ja keskittymään tyttö katon katseluun :D huonoa omaatuntoa hieman siitä poden, mutta yritän ajatella, että jos se toimii niin miksi suotta antaa pienen itkeä jos imuttelu rauhoittaa. Ja auttaa tosiaan myös nukahtamaan kunnes itse tyrkkää sen pois suusta. Ja kyllä sen siitä tutistakin saa sit lopulta vierotettua. :)

Samoin meidänkin vauva ääntelee unissaan todella paljon, erityisestä aamuyöstä juuri sellaista kitinän, narinan ja itkun sekaista mölinää.. kai se sitä mahaansa valittaa, jos ei muuta.. ainakin se pitää äitin aamuyöt aika heikkounisina :( ..kun täälläkin nyt se viikko d-vitamiinia (öljypohjainen Devitol) syötetty. Ostin jo Cuplatonia että kokeillaan jos siitä apua olisi. Jos ei, niin sit varmaan kokeilla toista d-vitskua tai niitä gefilus-tippoja... kaikki kun on niin erilaisia tuon mahan kans, niin pieni joutuu olemaan koekaniinina ennenku se hänelle sopiva lääke löytyy..ihan tyhmää :headwall:

Röyhtäyttämistä ollaan yritetty päivällä joka syötön jälkeen ja välillä siinä syötön aikanakin, kun heittäytyy levottomaksi ja pelleilee nännin kanssa, samoin välillä yölläkin mut ei aina.. ja aina sekään röyhty ei tosiaan tule, vaikka kävelee ja taputtelee. Joskus auttanut kun välillä käyttää "selällään" ja sit nostaa takas olalle tai jalan päälle mahalleen. Toisinaan nukahtaa sit olalle, joten se siitä röyhtyyttämisestä...

Meillä taas puklaaminen on ollut aika vähäistä sekä kerroissa että puklin määrässä, onneksi. Sen sijaan vaipanvaihdon yhteydessä meillä harrastetaan alustalle pisuttelua, joten pyykkiä tulee sit pissien kuivailusta jos ei pukliharsoista! :LOL:

Hormoninäpyistä: eli niitä joissa pieni kellertävä keskus ja punainen läntti ympärillä, tuli ja oli tytöllä siitä 1 vko-2 vkon ikäisenä, nyt 3 vko täynnä ja hävinneet. Nyt taas tullut sitä punaista pieninäppyläistä ("puhtiainen"?) ihottumaa poskipäille..

tyttö ja ukko nukkuu, joten jos ristiäisjärjestelyjä rupeis miettimään..

vendela & neiti narisija 3 vkoa
 
Pikaisesti käyn ilmoittamassa (päivitteletkö Alisa listalle), että meidänkin poika lopulta tuli maailmaan oma-aloitteisesti 31.5.2010, jolloin viikkoja 41+3. (juuri kun olin ehtinyt valittaa ettei ehdi toukokuulle :)) Synnytyksestä jäi ihan positiivinen kuva, tosin repeämiä tuli ja nyt paikat kipeänä, mutta eiköhän tämä toipuminen äkkiä käy. Vauva-arki lähtenyt käyntiin pikkuhiljaa toisiimme tutustuen. Nukkumista, syömistä ja vaipanvaihtoa täysin epäsäännöllisessä rytmissä :D
 

Yhteistyössä