TOUKOKUUN TOUKAT 2010 ~~Varaslähtö kesäkuuhun~~




Tervetuloa kaikki vanhat sekä uudet juttelemaan vauva-arjen ihanuuksista, iloista ja suruista.




SYNTYNEET:

15.3.2010
Pilkkuliini ~~ 32+4 & A 1730g/41,5cm B 2025g/44cm

16.3.2010
Haave ~~ 32+3 1945g

9.4.2010
emv ~~ 34+6 3380g/48,5cm

15.4.2010
napsuneiti ~~ ??+? 2880g/47cm

19.4.2010
Johjo ~~ 38+1 4560g/52cm

20.4.2010
senni1 ~~ ??+? & A 2240g/45cm B 2535g/47cm
MetsäMörrinVaimo ~~ 37+5 3620g/50cm

21.4.2010
Heidi0609 ~~ 38+4 3920g/50cm
Katsu74 ~~ 37+0 3134g/48cm

22.4.2010
Belvis ~~ 34+4

23.4.2010
tirpunen ~~ 38+5 3495g/51cm

24.4.2010
Janskuliini84 ~~ 38+1 3650g/50cm
Vilhelmiina72 ~~ ??+? &

28.4.2010
BornToLose ~~ 38+3 & A 3005g/49cm B 2920g/48cm

29.4.2010
tiitäinen ~~ ??+? 3595g/49cm
alfonsiina ~~ ??+? 2990g/45cm
Adelade ~~ 39+0 2560g/46,5cm

30.4.2010
ce-bra ~~ ??+? 3484g/49cm

2.5.2010
marjutti86 ~~ ??+? 3460g/52cm

3.5.2010
A-L-M ~~ 40+0 3898g/50cm

4.5.2010
KyyneltenHymy ~~ 40+3 4000g/49cm
Tsirppi ~~ 39+6 3130g/51cm

6.5.2010
sibirica ~~ 38+0
minttuxxx ~~ ??+?

7.5.2010
vennamo86 ~~ 38+1 3090g/51cm

9.5.2010
AnnaBanana ~~ 40+0 3270g/51cm

10.5.2010
Varanikki ~~ 41+2 4435g/50,5cm

11.5.2010
Heikunkeikun86 ~~ ??+? 3130g/47cm
sanzkuli ~~ 41+2 3795g/50cm
Aukku ~~ 40+2 3140g/48cm
tiktu ~~ 39+3 51cm/3865g

12.5.2010
hentta75 ~~ 40+2
Möhvi ~~ ??+? 3900g/49cm
äiti ja 3poikaa ~~ 38+0 3450g/51cm
Miikulainen89 ~~ 39+1 2556g/44cm

13.5.2010
enkelipoikien äiti ~~ ??+? 4455g/54cm

15.5.2010
Tipsula81 ~~ 40+2 3779g/52cm

16.5.2010
Toukomamma88 ~~ 38+3 2740g/48cm

17.5.2010
vendela84 ~~ 40+6 3280g/48,5cm

18.5.2010
baby dream ~~ 39+2 4210g/53cm
Nappula ~~ 39+1 3290g/50cm
Finu ~~ 41+1 3800g
Järvenneito ~~ ??+? 4170g/52cm

19.5.2010
Cristiina ~~ 39+0 3520g/52cm

20.5.2010
MsDevil88 ~~ 40+5 3820g/51cm

21.5.2010
Riikka90 ~~ 38+5 3500g/48,5

22.5
lypy ~~ 40+0 3500g/51cm

23.5.2010
Sanse ~~ 40+2 4690g/55cm
Magdalena77 ~~ 41+5 3680g/52cm

24.5.2010
Zara81 ~~ 40+4 4040g/52cm
tatomira ~~ 39+2 2960g/46,5cm

25.5.2010
Haavemamma ~~ 41+2 3880/51,5cm

27.5.2010
zizilisko ~~ 39+6 3860g/52cm
Whitey ~~ 40+1 3080gr/47cm

28.5.2010
Nenu ~~ 41+5

30.5.2010
Alisa ~~ 40+4 3100g/49cm
Auringonkukka ~~ ??+? 3180g/51cm

31.5
Nuppu 123 ~~ 41+3
Meillevauva ~~ 40+4 4380g/54cm

9.6
Maira ~~ 40+1 3530g/50.5

10.6
Selis ~~ 41+1 3600g/52cm



Täältä löydät aikaisempia keskusteluita odottajien puolelta:

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1498357
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1532663
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1558429
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1585358
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1610660
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1638453
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1663567
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1691618
 
Tulin uutta pinoa korkkaamaan, Alisalle kiitokset! Ja täältäkin onnea matkaan :wave:

Taas uusia vaaveja tullut, onnittelut kaikille tasapuolisesti :heart:

Meillä ei ole minkäänlaista rytmiä. Juuri kun luulen tietäväni vaikkapa kuinka kauan tyttö nukkuu, niin mennäänkin ihan erilailla. Eli täällä syödään 1-5h välein. Viime aikoina enemmänkin 1-2h välein, ilmeisesti joku tiheän imun kausi likalla menossa. Eilen oli hereillä 10-17 välisen ajan käytännössä kokonaan, välillä otti 10min pikatirsoja ja taas seurusteltiin :D Rajottaa mukavasti vaan toi tissittely mun tekemisiä, yölläkin on nyt saattanut tosiaan tunnin välein heräillä |O Onneksi viime yö oli hyvä, söi klo 23, 03 ja 06, sopii mulle. Tyttö ei nimittäin huoli pulloa, en tiedä johtuuko korvikkeesta ettei kelpaa vai yleisesti pullosta, tissi sen olla pitää. Täysimetyksellä siis mennään mikä tietty vaavin kannalta hyvä mutta mäkin itsekkäästi haluaisin joskus nukkua..... Masuvaivoja saattaa likalla myös olla, kokeilenkin nyt jättää Devitolin pois hetkeksi enkä eilen syönyt esim sipulia ollenkaan.

Tuosta rintamaidon pumppauksesta kysyisin, koska sitä kannattaa tehdä? Mulla ei siis liikoja kai ylimäärästä maitoa ole, joten kun lapsi on syönyt jatkanko vaan tissien tyhjennystä? Vai pumppaan sillon kun kerkiän? Vai onko sillä mitään väliä? Ajattelin varulta alkaa keräämään pakkaseen hätävarastoa, jos on sellainen tilanne etten ole vaikka paikalla kun nälkä yllättää.

Yritän nyt aktivoitua täälläkin enemmän, mies lähtee jo töihin huomenna. Nythän siis oli lomautettuna, joten vielä on jemmassa kesäloma ja isyysloma eli kuutisen viikkoa vielä loppukesästä olis kotosalla. Hiukan jännittää miten pärjätään likan kanssa kaksin, mutta eiköhän se tästä...

ALM ja tyttö huomenna 4vkoa :heart:
 
Ilmottaudutaan mukaan Eetun kanssa =)

Kiitos Alisa kun jaksoit väsäillä, hyvälle näyttää :flower: =)

Tääl lähetellään pohjanmaalt terkkuja, poika nukku koko ajomatkan tänne (n.7tuntia) ja viimeyönäki nukku 22-3:30, oli yli innokkaat sukulaiset höykkyyttämässä illan nii uni sitten maistu.
 
Mäkin tulin kurkkimaan uutta pinoa :D .

Rytmi meillä on pojulla jonkunnäköinen rytmi kyllä muotoutunut. Usein herätään 9 aikaan ja puolenpäivän maissa mennään unosille pihalle vaunuihin. Siellä nukutaan 2,5-4h ja sit ollaan hereillä useampikin tunti. Pienet torkut siinä sit illansuussa ja illalla tankkaillaan tiheämmin yötä varten. Yönunille nukahtaa 22-23 aikaan ja nukkuu yleensä ekan pätkän vähintään 4h mut on nukkunut jopa 6,5h. Siltä väliltä usein. Ja seuraava pätkä on jälleen 3-4h eli tämä äiti saa kohtuu hyvin kyllä nukkua ;). Saisi vielä paremmin kun malttaisi itsekkin mennä nukkumaan kun vauva nukahtaa. Mut usein tulee valvoskeltua vielä tovi sen jälkeen.

D-vitamiinit on aloitettu täälläkin. Ja annetaan ne aina Rela-tippojen kans samaan aikaan. Ei sanottavasti o tullut ilmavaivoja. Sen huomasin että ruisleipä saapi ilmavaivoja pojalle aikaseks, eli sitä koitan nyt syödä vähemmän.

Raskauskiloja minkä verran teillä on vielä jäljellä niitä? Mulla on vielä n3kg jäljellä ja olis ihana ku sais ne ristiäisiin mennessä pois. Kokonaisuudessaan mulle tuli n.10kg.

Jälkivuoto mulla kävi niin että se loppu jo kertaalleen, oli pois n. vkon verran ja alko sit uudelleen. Ainakin oletan että että on vielä sitä jälkivuotoa eikä menkat. Koska jatkuu edelleen, nyt kestänyt uudelleen jo taas 1,5vkoa. Piru vie. Haluisin jo näistä räteistä eroon.

Seksiä ei täällä o uskallettu vielä kokeilla.. mä jotenkin jännitän enemmänkin ku "ekaa kertaa" aikanaan. Ja onhan tuota vuotoakin vielä ollut. Jälkitarkastus on keskiviikkona ja sitä ennen olis ollut mukava kokeilla ni tietää onnistuuko edes...

Neuvola meillä oli perjantaina 6vko neuvola ja painoa pojalla 4210g ja pituutta 53cm. Hyvin on kasvanut kun lähtö oli tosiaan 2880 ja 47cm. Ihan tisumaidolla mennään.

ALM jos pumppailet ni eikös se voi saada sitä maitoa tulemaan sit enemmän? Näin mä oon ainakin käsittänyt että jos vauva syö useasti tai useasti pumppailee ni maidontuotanto kasvaa. Ite oon pumpannut aina siinä vaiheessa kun lapsonen syö toisen tisun ja jos toinen tuntuu täydeltä. Mulla on maitoa pakkasessa jo aika reilusti. Piti sillon rintatulehduksen aikaan niin tiuhaan tyhjennellä. Ja maitoa tulee muutenkin aika reilusti, edelleen.

Mukavaa sunnuntaita!
Napsis ja Emppu 6vkoa
 
tulinpas minäkin korkkaa uuden pinon. Kiitos Alisa ja tsemppiä! :wave:

Tänneppä ei mitään uutta maata mullistavaa, kylvyssä käytiin tänään ja pitäs vaunulenkille kohta lähteä kunhan tyttö herää ensin syömään :)

D-vitamiinit täälläkin aloitettu jo viime keskiviikkona, eikä vielä ole niistä havaittavissa masuvääntöjä.

Raskauskiloista ei oo tietoo, en oo puntarille menny vielä. Sairaalaan jäi se liki 6 kiloa ainakin ja yhteensä mulle niitä kiloja tuli raskaudesta n.11kg.

Mutta nyt alkaa kuulua ääniä, ruoka aika :wave:

Miikulainen ja Tirppa 18vrk :heart:
 
emv
Heippa!

Tack Alisa!

Täällä kaikki ihan hyvin, miehellä vapaa viikonloppu ollut, ihanaa. Eilen oltiin kyläilemässä ja miehellä oli viime yön hoitovastuu (pullosta syötti pumpattua maitoa) ja mä nukuin 6h putkeen heräämättä, niin pitkää yhtenäistä pätkää en nukkunut edes loppuraskaudessa!!! Vaikka kyllä meijän Tirpastiinan pisimmät unipätkät on yleensä 5h.

Kohta lähdetään koko perhe vaunuilla ulkoilemaan ja kauppaan. Hyvää arkea (sunnuntaina kylläkin)! :heart:

Voikaa hyvin äidit, vauvat ja masuvauvat!

-emv ja sade 7vkoa 2pvää :heart:
 
Pitääpä itelläki tulla korkkaamaan tää uus pino! :)

Tänään tuli isosisko mummolasta kotiin ja voi sitä riemua kun velu oliki kehdossa eikä äitin masussa enää. Koko ajan pitää olla silittämässä ja paijaamassa "velua". Nyt vaan ei taho tuo esikoinen malttaa asettua nukkumaan, kun niiiiiin paljon liikaa muutoksia kerralla, kun tuli suoraan uuteen kotiin ja velukin oli sitten jo kotona. Vähän hirvittää kun kello jo 23 ja neiti vaan kattoo piirrettyjä :( Tulee huono äiti-olo. :(

Karpaasilla kaikki hyvin, nukkuu ku tukki ja keskiviikkona on NLA:n kotikäynti, sen jälkeen viimeistään lisää kuulumisia. :)

Devili + Neiti 2v + Karpaasi 10pvää
 
Napsuneiti Kiitti vinkeistä! Raskauskiloja mulla on virallisesti 8kg jäljellä, mutta 10kg pitäis pudottaa niin että olisin tyytyväinen.. Yhteensä mulle tuli 18kg, lähtöpaino oli 2kg enemmän kuin normaalisti.

Jälkivuoto mullakin oli jo hiipumassa, oli pois pari vrk, kunnes taas tiputtelee :kieh: Ehdittiin vaan kokeilla petipuuhiakin jo, mutta ei kai siinä pahempia kun kuitenkin hygieniasta huolehdittu... Oli muuten paikat melkosen arat=kuivat, vaikka tehtiinkin sektio enkä mitään edes yrittänyt punnata alakerran kautta. Vissiin hormonit?? Liukkaria siis kului... :ashamed:

Likka ottaa aamu-uniaan, mä kiskon kahvia |O Sitten voisi alkaa polkea kuntopyörällä, saatiin semmonen lainaan. Suunnittelin että lähdetään vaunuttelemaan iltapäivällä, jahka tuo tuosta heräilee ja syö. Vielä on äippä niin nukuksissa ettei pysty lähtemään..

Mukavaa viikon alkua!
 
Kotiuduttiin eilen illalla sairaalasta. Tuo meidän 1v8kk poika meni jotenkin ihan sekaisin. Kävi tosi ylikierroksilla ja pitkälle yli puolen yön oli kello vasta kun saatiin nukahtamaan. Vauvan kanssa olis tosi kovakourainen, joten vahtia pitää koko ajan silmätarkkana. Onneksi mies on nyt kotona, tai siis pakkohan sen on olla, kun en yksin millään pärjäisi tuon leikkaus haavan kanssa. Pakko sanoa, että kyllä toi sektio pisti kaiken ihan päälaelleen. Vaikka pääasia onkin että vauva voi hyvin, niin kyllä sitä tulee joka päivä mietittyä miten helpolla olisi päässyt kaikesta, jos olisi synnytys edennyt normaalisti loppuun asti :ashamed:

Synnytyskertomusta sitten:
Eli silloin 26. päivä alkoi aamusta tulla veren sekaista limatulppaa. Menin pihalle pojan kanssa ja vähän väliä tuntui painetta alapäässä. En jotenkin tajunnut, että ne on supistuksia, ennen kuin puoli kahdentoista aikaan kun alkoivat tulla kipeiksi. Sitten lähdettiinkin jo sisälle. Siinä sitten koko päivän kärvistelin kipeiden supistusten kanssa. Miehen soitin töistä kotiin ja käskin käydä kaupassa. Iltaa kohden sitten supistusten välit alkoivat pidentyä. Meinasin että menen nukkumaan. Mutta kun sänkyyn pääsin, niin tuli sellainen, että hitto en varmaan ala, jos tämä ei nyt käynnisty ja huomenna vielä tässä samassa jamassa ollaan. Puin vaatteet päälle ja lähdin kävelemään lähikauppaan, vaikka ulkona satoi vettä. Auttoihan se. Sen jälkeen supistukset kipeytyivät ja tulivat taas 5 minuutin välein. Kävin suihkussa ja menin sänkyyn odottelemaan. Yksi supistus kerkesi tulla ja seuraavan alkaessa menikin sitten lapsivedet. Kello oli silloin 21.20. Kannatti tosiaan sinne kauppaan lähteä :D

Mies lähti viemään mua sairaalaan. Sairaalassa ensin ottivat käyrää ja sitten tarkistivat tilanteen. Auki 5cm. Supistusten aikana piti päästä nousemaan ylös. Ne tuntuivat ihan alavatsalla, enkä pystynyt olemaan sellaisessa asennossa, että alavatsa olisi jäänyt jotenkin puristuksiin. Jossain vaiheessa aloin vain voimaan tosi huonosti, niin etten pystynyt enää olla ylhäällä ja oli pakko mennä sänkyyn makaamaan. Tuli sellainen heikko olo ja tuntui ettei pysy pystyssä. Jossain vaiheessa pyysin puudutusta ja sain kohdunkaulanpuudutteen. Laittaminen oli aivan hirveää, mutta vähän se auttoi kyllä. Puudutteen laittaminen itsessään oli ihan siedettävää, mutta mulle tuli niin paha olo kun joutui olemaan kauan selälteen, että suunnilleen itkin siinä pedillä. Siinä vaiheessa paikat oli 7cm auki.

Joskus puoli kolmen aikaan alkoi vähän ponnistuttamaan. Ei vielä silleen kunnolla, mutta vähän sain ähistä vauvaa alemmas. Hän olikin aika ylhäällä vielä. Vähän ennen kolmea rupesin sitten kunnolla ponnistamaan, mutta vauvapa ei liikkunut minnekään. Kätilö sitten koitti ja siellä oli joku kieleke, jonka yli en saanut vauvan päätä ponnistettua. Kätilö yritti auttaa vauvan päätä siitä yli samalla kun ponnistin, mutta ei auttanut. Siinä sitten samalla alkoivat vauvan sydänäänet laskea. Minut pistettiin kontilleen ja sängyn pääpuoli alas. Olo oli niin heikko, että en meinannut pysyä siinä tolpillani. Se tilanne oli niin sekava, kun itse itkin siinä, että en pysy enää pystyssä ja joku piti happinaamaria kasvoilla ja hoki, että nyt on pakko olla siinä, että saadaan vauvan sydänäänet nousemaan. Mutta ei ne enää nousseet ja kun olivat jo usean minuutin olleet alle 80, niin sitten lähdettiin leikkaussaliin. Kaikki kävi tosi nopeasti. Muutama minuutti, niin olin jo unessa. Vauva syntyi klo 3.16 ja oli heti ruvennut huutamaan ja sai 9 pistettä. Ei ollut onneksi yhtään kerennyt kärsiä hapenpuutteesta.
Reilu tunnin päästä heräilin jo heräämössä ja pyysin heti saada vauvan sinne. Toivat vauvan rinnalle ja siinä sitten imetin ja ihmeteltiin toisiamme ensimmäistä kertaa, itse vielä ihan tokkuraisena :) Leikkaushaava tehtiin pystysuoraan napaan asti ja olinkin jossain vaiheessa sitä kysynyt ja tokaissut sitten että hyvästi bikinit :D Nähtäväksi jää millainen arpi tuohon mahaan nyt sitten tulee. Mun äidille ei ole kolmesta sektiosta jäänyt mitään arpia, joten toivottavasti olen hänen vatsanahkan perinyt :)

Poika on kyllä niin ihana ja suloinen, että sydän meinaa pakahtua :heart: Sektio sinänsä ei harmita ja synnytyksestä kaiken kaikkiaan jäi hyvä mieli, vain ainoastaan tämä arjen hankaloituminen. Mutta eiköhän tämäkin tästä ala sujua :) Nyt sitten alkaa ihan kunnolla vääntö nimestä. Itse meinaan koko ajan kutsua vauvaa isoveljen nimellä, joten pakko mahdollisimman nopeasti saada nimi päätettyä. Mutta nyt herättelemään noita mun miehiä :heart:

Uploaded with ImageShack.us
 
Korkkaan myös tämän ketjun osaltani.

Nyt on yöt alkanu menee hyvin, suosiolla pullosta maito (omaa pumpattua maitoa) yhden syötön ja toisella aamusyötöllä otan vireen tissille. Päivisin ensin imetän ja sit annan pumpattua maitoa, muutaman kerran korviketta saanu mut omal maidol pääosin. Pyry on sen verra laiska tissillä että ottaa torkkui koko aja joten imetys sessiot kestää sen pari h, joten siks en yöllä imetä ku muuten ei saa nukuttuu ollenkaan. Taitaa ennemmi huvituttina pitää tissiä :D

Ristiäiset aateltii pitää heinäkuussa, mies haluu et pietään isot että pääsee kaikki halukkaat.. voi voi sitä stressin määrää mitä siitäki tulee.

Mies palas tänää töihi, piti vaa viikon isyysvapaan nyt ja lisää myöhemmi ettei talous mee tiukille. Eilen mietin et mite arki oikee lähtee rullaa mut so far so good.. likka saatii eskariin todistusten jakoon hivenen myöhässä mut kuitenkii :D Pitää ehkä aamutoimet alottaa vähä aiemmi et kerkii vauvan ja 1.5 vuotiaan saada kondikseen, tosin tänää vika eskaripäivä et sit helpottaa taas :D

Joo mutta tällästä meille tänään.

Sanse, Pyry 8vrk + muu komppania.
 
Korkkaan :wave:
Kiitokset Alisalle joka varmaan jo pötköttää pätkä kainalossa =)

Mä kirjotin odotuspinoon ja ainakin Möhville vastailin sinne.

Rintatulehdus alkaa täällä helpottaa, punanen läikkä on edelleen ja välillä on kipeäkin mutta kuumetta ei onneksi enää nostanut! Eli pääsin eroon (taas) kipulääkkeistä vaikka antibiootit jatkuvat, kurjaa kun antavat ilmavaivoja vauvoille mutta ei voi mitään, ei se kestä ku viikon. Tänään ostamaan lisää tuttipulloja niin pääsen vähän pumppaamaan tyhjäksi että varmasti nyt paranee.

Mulla raskauskiloja jäljellä 7kg ja mullehan tuli 27kg :p Loput 7kg toivon pudottavani vuoden sisällä mutta niiden lisäksi haluan pudottaa vielä 8kg ja aikarajana loppuelämä :D Eli kunhan vielä joskus painan 54kg niin kelpaa mulle!

Seksiä ei oo ollu eikä tule olemaan ennen jälkitarkastusta.

Jälkivuodon määrä vaihdellu koko ajan; yhen viikon oli ihan ku loppumassa ja sit alko taas runsaammin ja sit taas hiipu jne.. Nyt toivon että vihdoin loppuisi KOKONAAN, en kestä näitä siteitä |O Ja inhottaa kun ei voi nukkuakaan ilman pöksyjä, ei pääse paikat kunnolla tuulettumaan :x

Meillä kylvetetään kauheen harvoin mutta suihkuun yritän ottaa aina tyypit mukaan, kunhan vaan kerkeäisin suihkuun.

Tänään kahdelta neuvola ja tulen sitten kertomaan uusia mittoja =)

BTL :heart: :heart: Lumikki + Prinssi 1kk 3vrk
 
Maira Eiks täällä silloin aiemmin sovittu, että viimeiset odottajatkin tulevat vain etuajassa tähän ketjuun odottelemaan meidän vauvansa jo saaneiden kanssa? Eli kirjoittelehan vain tänne odotusjuttuja :) Niitä kyllä mielellään me jo turhautuneisuudesta päässeet luemme B)

lypy ja poju 9 vrk
 
Heippa! Täällähän te olitte kävin kopsaamassa odotuspinosta juttuni tänne, eli

Meille syntyi tyttö pe 28.5 klo 20.34

Perjantai aamulla lähdettiin äitiyspolille yliaikaiskontrolliin, silloin oli rv 41+5. Kohdunkaulaa oli jäljellä 1,5cm ja paikat oli tiukasti kahdelle sormelle auki. Lääkäri olisi vielä lähettänyt kahdeks päivää kotiin kypsyttämään paikkoja, mutta mä kieltäydyin lähtemästä Olin jo niin varautunut jäämään. Noin 9.30 laitettiin cytotec-tabletti kohdun suulle ja siirryttiin osastolle.

Noin klo 10 alkoi ensimmäiset, epäsäännölliset supistukset. Tuntui sellaiselta menkkajomotukselta. Klo 13 supistukset alkoivat tulemaan säännöllisesti noin viiden min. välein melko kipeästi. Hoitaja tutki paikat kolmen pintaan ja tilanne oli sama kuin aamulla. Hän kysyi päivystävältä lääkäriltä mitä tehdään, lisää cytotecia vai jotain muuta. Lääkärin
päätöksellä siirryimme saliin klo 16.20, koska supistukset olivat jo olleet yhdestä asti säännölliset.

Oksitosiinitippa laitettiin ja kivut kovenivat reipasta tahtia. Onneksi kauratyyny ja ilokaasu olivat kavereina Klo 18 paikat olivat auki 5cm. Kalvoja ei onneksi tarvinnut puhkoa, vaan ne menivät itsekseen sisätutkimuksen jälkeen. Sitten saikin jo ponnistaa. Sitä kivun määrää ei voi kuvailla, onneksi aika kultaa muistot. Ponnistusvaihe kesti 9 minuuttia.

Tyttö syntyi napanuora tiukasti 2x kaulan ympärillä ja syöksyi kuulemma sellaista vauhtia, ettei kätilöt kerenneet yhtään löysätä nuoraa. Sininen oli kasvoiltaan ja vaati aikamoiset taputtelut, puhaltelut ja imemiset ennenkuin kunnon rääkäisy saatiin ilmoille Istukka oli jo aikalailla kalkkeutunut. Alkoi olla jo työnsä tehnyt.

Kaikki sujui hyvin ja suunnitelmien mukaan edettiin synnytyksessä. Keinutuolissa keinuttelin aina viime hetkiin saakka, sängyssä oli liian tukala maata.

Tsemppiä kaikille loppuraskauteen ja synnytykseen!!

Nenu ja neiti kohta 3vrk
:heart:
 
Maira:
Mä kyllä käyn edelleen ihan ekana odotuspuolella kyttäämässä että mitä kirjotellaan mutta eipä sinne ole enää juttua tullut.

Neuvolassa oltiin :wave: suluissa 2viikkoa sitten
Tyttö 3942g/54cm (3400g/51,2cm)
Poika 4310g/53,5cm (3615g/51,5cm)

Hyvin kasvavat edelleen mun maidolla :) Tyttö ottaa näköjään pituudessa kiinni, tosin oli eri mittaaja että saapi nähdä mitä taas ensi kerralla kun eri mittaaja :|
Kaikki muutenkin hyvin, oli oikein kiva nuori terkkari.
Näytin hänelle myös rintani ( :p ) ja hän totesi että tukos on paikallaan edelleen ja juuri tossa punasella alueella, voi puuhkun!! Mutta antoi erittäin mielenkiintoisia vinkkejä tukoksen poistamiseen kun itse ajattelin imettää ja pumpata tiheästi tyhjäksi niin hän sanoi että se ei ole paras tapa vaan laittaa maitorahkaa tissiin ja kaalia päälle :LOL: :LOL: Mulla tuli niin kuva jostain Aatami&Eeva asusta et meinasin tyrskähtää nauruun, kaalista oon kyllä kuullu ennenkin mutta en tosta rahkasta :D No, mielenkiinnosta taidan tota rahkaa kokeilla :saint: Ostan kuitenkin tuttipulloja ja aion kyllä pumpata tissiä tyhjäksi, tuskin se ainakaan pahaa tekee. Syynä tukokseen saattaa kuulemma olla että kun imetän niin pidän tissistä kiinni ettei putoa vauvan suusta (kun on niin iso ja painava :ashamed: ) ja näin sitten tukkisin tiehyitä. No, kaksi lasta samaan tyyliin imettäneenä tiedän ettei tule olemaan helppoa olla pitämättä kiinni mutta täytyy yrittää.

Nyt täytyy rientää taas :wave:

BTL :heart: :heart: Lumikki + Prinssi 1kk 3vrk
 
Tullaas nyt korkkaamaan tämä pino, kiitos Alisalle vaivannäöstä!

Täällä on koko porukka ollut vatsataudin kourissa..yöks
:x
Mulla alkoi tiistaina, mut oli onneksi aika lievänä, olin Aten kanssa neuvolassakin silloin tiistaina, toivottavasti en kovin monta mammaa/lasta tartuttanut..
Tyttö sairastui keskiviikkona..Tietenkin päiväkodin kevätretkipäivänä :(
Ja mies oksensi nyt viikonlopun..tais meitin pikku-ukollakin olla vähän jotain vaivaa, kun on ollut tosi kitisevä ja puklaillut vielä entistäkin enemmän ja ne vatsanväänteet oli jotain kamalaa :( Mut onneksi ei pahemmin alkanut oksentamaan, ettei jouduttu sairaalaan!!
Nyt ollaan onneksi koko porukka toivuttu!

Muuten ei meidän arkeen paljon mitään uutta..
Poika kasvaa silmissä =)
Tissimaidolla ja korvikkeella mennään, varsinkin illan tankkaukseen ei omat maidot riitä, on pakko antaa vähän lisää pullosta..
yöllä syötöt onnistuukin sitten melkeen tissistä, kun ehtii täyttymään..
Aamulla jätkällä on taas sitten jo niin kova nälkä, et on pakko antaa pullosta, kun ei yksinkertaisesti malta syödä tissistä.. Pari kertaa yön aikana syödään, eka kerran 1-3 välillä ja toinen syöttö 4-6 välillä, riippuen vähän siitä mihin aikaan nukahtaa.
Mitään rytmejä meillä ei vielä pahemmin ole, ne tulee sitten aikanaan..toivottavasti :D

Mut nyt alkaa taas sillanen mörinä kuulumaan sohvalta, et pitää varmaan pikkuhiljaa mennä katselemaan mitä pikkumies siellä touhuaa..

Tirpunen ja Atte 5vko ja 3pvä (tai ainakin sinnepäin ;) )
 
Kiitos Alisa uudesta pinosta.

Onnea vauvaantuneille :flower: :heart:

Mulla alkaa nyt tulehdus helpottaa on lähteny arvot laskuun. Torstaina pitää vielä käydä verikokeissa tarkastaa tilanne. Leikkaushaavakin on tosi hyvin parantunut ja sietää jo nousta sängystäkin kunnolla.

Rytmi meillä on pääsääntöisesti näin: Heräilee aamulla tossa 8-9 maissa syö ja sit seurustellaan tonne 10-12 asti ja sit nukutaan tonne 4-5 ja taas syödään ja seurustellan tovi ja yöunille mennään 7-8 maissa paitsi eilen kävi 23. Sit heräilee yöllä kerran syömään nukkuu yleesä 6 tuntia putkeen.

Huomenna pitää aloittaa vitamiinitipat ja keskiviikkona olis neuvola.

Meillä on nimi vielä miettimättä.

Mut nyt ilta hommiin.

baby dream ja poju huomenna 2 vko. :heart:

PS:Mulla on kuva pojusta tuolla profiilissa,ku en saa sitä tänne liitettyä.
 
Tännekkin piti tulla kurkkaamaan, kirjottelin tosin jo tuonne toisellekkin puolelle vähän tarinoita.

Yhdessä koossa ollaan ja odottavilla mielin. Tahtois jo nähdä millanen pikkanen tuolla masussa asustaa. Perjantaina oli kokoarvio 3500g että hyvän kokonen jo ois. Meillä taitaa tuo mies ja esikoinen oottaa eniten joko lähettäis synnyttää :LOL: . Mulla epäiltiin raskausmyrkytystä, mutta ei toistaiseksi onneks oo mitään sellasta. Vahvoja kipulääkkeitä oon saanut äippäpolilta ja oma olotila petraantunut hirmuisesti.

BTL mulla oli esikoisen kanssa paljon käytössä ne kaalinlehdet ja oli kyllä tehokkaat. Varsinaista rintatulehdusta en joutunu onneks kärsii kun huomasin tukokset aina ajoissa. Paranemisia :hug: .

tirpunen :hug: . Huh mikä tauti siellä jyllännyt.

Nenulle onnea tännekkin pinoon :flower: !!

zizilisko, olipas vauhdikkaan kuuloinen synnytys. Onneks loppuviimein kaikki hyvin ja tosi hyvä että mies on sulla siellä kotona apuna näin aluksi, helpottaa sunkin toipumista sektiosta.

Selis ja "mötkäle" 39+5
 
Pikku prinssi syntyi 25.5. klo 22.52. 3880 ja 51,5cm. 41+2
Nyt opetellaan arkea,onneksi on tuo isyyslomalainen apuna, kun tosiaan on toi 1v 4kk tuossa myöskin. Tänän olin ekaa kertaa yksin näitten kanssa, nin että molemmat hereillä Ihan hyvin meni.
Tuskailen myös maidon riittävyyden kanssa..tai riittämättömyyden. Nania olen antanut 100-200ml/ pvä ja silti tissilläkin yötä-päivää.

Mulle tuli synnytyksen yhteydessä ihan armottoman kipeet peräpukamat, siis ei tälläisiä ollut ennen laitokselle menoa, ja vielä kätilö kehtas sanoa että "rouva ei nyt taida uskaltaa ponnistaa kunnolla kun on viime synnytyksessä revennyt niin pahasti ".ja jumankauta peräsuolenikin olen puskenut pihalle ...loppuviimein poikanen tuli siis napanuora kaulan ympärillä ja ahiukan väärässä kulmassa. Välilihan leikkauksen tekivät myös, 4 tikkiä paranemassa ja istuminen vaivalloista, silti tuo pukama osasto on nyt kaikkein kipein |O

Yhden illan bluesitkin koettu ja meni ihan itkuks,,onneksi seuraava pvä oli jo taas ihan vastakohta, nyt pääsääntöisesti onnellinen, tarmokas ja silti pikkusen hukassa koko ajan ;)

Vieraitakin on riittänyt neljät tsipaleet, nyt saa hetkeks olla taas ihan rauhoitettu alue, mutta onhan nää läheisimmät otettava vastaan.
Ei ole silti kiva olla kyljellään imettämässä koko ajan kun vieraita.

Onnea kaikille vauvautuneille ja odottaville tsemppiä :heart:

Torstaina eka nla.

HM ja prinssi huomenna 1 vko ja sen isosisko pian 1v 4kk :heart:
 
ONNEA taas kaikille vauvautuneille, ja kiitos synnytystarinoista. Niitä on aina niin kiva lukea! =) Ja kirjoitelkaa tosiaan odottajat tänne puolelle, koska on tosi kiva lukea teidän juttuja. :heart:

Born To Lose vähänkö mua naurattu tuo maitorahkajuttu! Siis mitä ihmettä! vaikka olen itse terveydenhoitoalalla, en ole kyllä koskaan kuullut tuollaisesta vinkistä. :) Mielenkiinnolla odotan raporttia että toimiko kyseinen juttu. Toivottavasti pääset lopultakinn eroon rintatulehduksesta! :hug:

Tirpunen
ohhoh onpas siellä sairasteltu. Kiva että olette jo toipuneet! :flower:

Raskauskiloista on ollut puhetta.. Mulle tuli joku 11kg raskausaikana, ja nyt on kolme jäljellä, kolme viikkoa synnytyksen jälkeen. Mä luulin jotenkin että stressaisin enemmän noita tulleita kiloja, mutta nyt huomaan etten ole kyllä juuri edes miettinyt koko asiaa. Tuo vauvanhoito ja uusi elämä on jotenkin vaan niin ihanaa ja täysipäiväistä, että en ehdi murehtia kiloja. Olen kyllä aina ollut suhteellisen hoikka. Silti musta on ihanaa, että mahdun taas suurimpaan osaan entisistä vaatteistani! Alkoi kyllästyttämään nuo äitiysvaatteet. :LOL: Eilen mainitsin jotain kiloista, ja mies vaan sanoi, että ole kiltti äläkä puhu itsestäsi noin julmasti, kun olet synnyttänyt meille ihanan pienen vauvan. ja sanoi vielä, että rakastaa kroppaani aina oli se millainen tahansa. :heart: Meinasi tulla tippa linssiin kun toinen on niin ihana. :heart:

Jälkivuodosta oli puhetta myös. Mulla on melkein loppunut jo, mutta seksiä ei olla kyllä vielä kokeiltu. Mies kovasti jo haluaisi, ja mullakin kyllä on alkanut halut palaamaan, mutta jotenkin jännittää, että tuntuuko se sitten ihan erilaiselta.. ja on pikkasen paineita siitä. Viimeisimmässä vauvalehdessä oli juttua seksistä synnytyksen jälkeen ja siinä kyllä aika monet äidit sanoivat että se oli parantunut synnytyksen jälkeen. Millaisia kokemuksia teillä äideillä on, jotka ette ole ensisynnyttäjiä?

Ja A-L-M se limakalvojen kuivuus tosiaan johtuu hormooneista. Eli hyvä vaan käyttää runsaasti liukkaria.

Meidän pojalla ei vielä ole ihan varsinaista päivärytmiä. Yleensä kyllä hän on nukkunut öisin 5-6.5 tuntia putkeen, ja tankkaa päivisin kahden tunnin välein. Eilen hänellä oli vaan vähän kumma ilta ja viimeyö oli aika rankka. Tankkasi illalla ihan jatkuvasti, siis oli rinnalla melkeinpä kaksi tuntia putkeen, piti vaan lyhyitä lepotaukoja välissä, ja yöllä hän oli rinnalla, ja taukojen aikana piti jatkuvasti sellaista ihmeellistä valituksen kuuloista ääntelyä, mutta ei itkenyt. Onko kellään tästä kokemuksia? Onko se vatsavaivaa? Kun hänellä ei ole ollut tähän mennessä kauheatsi vatsavaivaa, ainakaan en usko, eli nyt en tiedä onko tämä sitten sitä. Tosiaan hän valvoi melkein koko yön, nukkui vain tosi lyhyitä pätkiä, ja sitten piti sellaista levotonta ääntelyä. Syödessäänkin hän irrotti välillä rinnasta otteen, ja valitti, ja sitten taas otti rinnasta kiinni. Aloitin D-vitamiinin viisi päivää sitten, ja hän sai eilen aamulla ekan kerran sen 5 tippaa. Voisiko johtua siitä? Mutta onko se outoa, että sai tipat aamulla, ja vasta yöllä tulisi näitä vatsavaivoja? Mä olen nyt vähän pihalla. :|

Hyvää päivää kaikille!

AnnaBanana ja poika 3 viikkoa 2 päivää.
 
Jahas, rv39+0, kävin neuvolassa ja ei, ei toi mukula ole vieläkään edes laskeutunut..Jos käynnistykseen mennään niin n.rv41+5 alkaa th kirjoittelee vasta lähetettä polille, eli toisin sanoen, mä vietän juhannukseni synnärillä... :headwall:
 

Yhteistyössä