TOUKOKUUN TOUKAT 2010 ~~Lokakuussa~~

NAJ
Vendela: Meillä on tosi isoa vaihtelua rytmeissä, välillä tyttö nukkuu heti aamupäivällä tosi pitkät unet, välillä vaan pienet. Muutenkin päiväunet on välillä 30 min-4h. Joskus ottaa kahet oikein pitkät unet, välillä torkkuu aamupäivän ja päivän pieniä unia ja sitten illalla pitkät unet. Joskus koko päivä menee pikkuunilla. Iltaisinkaan ei ole nukkumaan menoaikaa, muutamana iltana tyttö pyysi nukkumaan jo 20.00 eilen taas kello oli melkein 21 kun nukahti ja heräsi vielä ennen kymmentä, oli tosin kääntynyt mahalleen ja sitä kiukutteli. Jotenkin ajattelen että sitten kun syödään kiinteitä kunnolla, niin alkaa rytmit muodostua vähän kuin itsekseen. Yötkin menee vähän vaihdellen, joskus nukku kokonaan, joskus syö useammin.

Röyhtäily sujuu hienosti, kakka ongelmaa sitten välillä on ja pulauttelua tosi paljon. Tosin uskon että pulauttelu loppuu kun aletaan syödä kiinteitä.

Vierastamisesta: Mä olen sitä mieltä että tempperamentti vaikuttaa tosi paljon, meidän keskimmäinen vierasti ihan mielettömän paljon, vaikka liikuttiin tosi paljon ja näki ihmisiä, silti huusi kuin syötävä kun joku tuli liian lähelle. Tyttö taas ei ole vielä vierastanut ollenkaan, ja taaskin ollaan liikuttu tosi paljon ihmisten ilmoilla. Tuo keskimmäinen oli muutenkin aika haastava tempperamentiltaan, tyttö taas tuntuu aika helpolta.

Liikkuminen: Tytöllä on kova meno kokoajan, ei siis pääse eteenpäin, mutta pyllyä punkee ylös, kierii, jonkun verran pystyy pyörimään myös napansa ympärillä ja mahallaan ollessa nostaa kädet ja jalat ilmaan "lentää" tavallaan. Tyttö nauttii kyllä ihan vaan selällään pötköttelemisestä, varsinkin jos on lelu, jossa on peli, niin että näkee oman kuvansa. Muut lapset ja aikuiset kiinnostavat tosi paljon, tyttö yrittää ottaa kovasti kontaktia ja nauttii siitä kun saa olla keskellä vilinää =)

KH: Toivottavasti saat jotain kautta apua ja pääset liikkumaan ihmisten ilmoille. Auttaiskohan kuitenkin jos kävisit juttelemassa jossain? Tai onko ystäviä kenen kanssa pystyisit juttelemaan?

Jeps, nyt minilattareihin neidin kanssa. Mukavaa viikkoa kaikille

NAJ+TYttö
 
emv
Terveisiä ihanasta Dubrovnikistä!

Omia kuulumisia vain, tuntuu et on tosi paljon luettavaa, enkä millään pysy mukana jutuissa. Sen siitä saa kun ei hetkeen pääse käymään! Meijän reissu oli kaikin puolin onnistunut, 9 päivää oli ihan sopivasti lomailua. Neito tutkaili maailmaa kantoliinasta, vaihtelin ja muokkasin vaan asentoja aina välillä ja mieskin kantoi tyttöä joitakin kertoja. Vuokrattu kämppä oli toimiva ja tilava, mikä oli tosi hyvä kun oli lapsia mukana. Oli lämmintä ja aurinkoista, illat jo viileämpiä, mutta takkia ei tarvinnut. Eilen illalla myöhään tultiin kotiin.

Palailen myöhemmin, ihanaa tätä viikkoa!

-emv ja sade, joka kolmen päivän päästä 6kk! :eek:
 
Heissan!

Meillä eilen illalla maisteltiin vadelma kaurapuuroa ja hyvin maistui :p

Meillä taas tolla 2 vuotiaalla silmätulehdus :kieh:
Toivottavasti ei itelle tarttus taas on niin inha vaiva :kieh:

Mut nyt jää lyhkäseks ku kutsu käy.

baby dream ja Henkka
 
Täällä on oltu nyt ekaa kertaa muskarissa ja hauskaa oli sekä äidillä että vauvalla. Muskari oli avoimessa päiväkodissa ja oltiin siellä sitten 3h ja koko ajan vauva viihtyi katsellen muita vauvoja. Olen joskus täällä valittanut, kun kotona ollessa ei viiihdy itsekseen edes 5min yleensä.
Tuo avoin päiväkoti/seura siis tuo helpotuksen, kun ei tarvitse itse koko ajan "heittää kärrynpyöriä" vauvan edessä.


NAJ taisikin ehdottaa,että voisimme tavata, jos täällä on enemmän pääkaupunkiseudulta. Mä ainakin voisin innostua. Mehän voisimme vaikka koota porukka ja tehdä eventin facebookin kautta. Siellä on helppo ilmoitella, kuka osallistuisi mukaan.

Muita innokkaita pääkaupunkiseutulaisia?
 
NAJ
Itse asiassa Baby Dream: se tapaaminen on suunniteltu vauva-lehden fb porukassa =) Meidän fb:ssä on aloitettu keskustelu asiasta, laittakaapa vastauksia kaikki innokkaat sinne.

Me oltiin eilen niin kovasti menossa, että tyttö ei oikein saanut nukkuttua, oli sitten vähän kränäinen, tosin meni nukkumaan tosi aikaisin ja nukkuikin pitkän pätkän 20-03, sitten tuli viereen vähän syöpöttelemään =) Lattarit oli taas tosi makeat, tyttö nauttii niistä kyllä koko rahan edestä ja minä kanssa. Juup, tyttö unilla, pitäiskö vaikka viikata pyykkiä tm fiksua

NAJ+Tyttö 4kk
 
Oliko? Miten en oikeesti huomannut...täytyy tehdä vähän salapoliisin hommia
Siis huomasin itsekin, että tuolla fb:ssä on 2 ryhmää:
-toukokuiset 2010 ( tämän palstan ryhmä)
-toukokuun toukat 2010 (vauva.infon ryhmä)

Mä nyt ehdotin just tänään aamupäivällä tämän palstan fb-ryhmän adminille, että jos hän laittaisi jonkun eventin/gallupin tapaamisesta, kun mulla ei ole oikeuksia.

Siitä saisi ehkä parhaiten/helpoiten selville, olisiko porukkaa koossa.
 
Viimeksi muokattu:
Siis huomasin itsekin, että tuolla fb:ssä on 2 ryhmää:
-toukokuiset 2010 ( tämän palstan ryhmä)
-toukokuun toukat 2010 (vauva.infon ryhmä)

Mä nyt ehdotin just tänään aamupäivällä tämän palstan fb-ryhmän adminille, että jos hän laittaisi jonkun eventin/gallupin tapaamisesta, kun mulla ei ole oikeuksia.

Siitä saisi ehkä parhaiten/helpoiten selville, olisiko porukkaa koossa.
Siellä on peräti 3 ryhmää noitten kahden lisäksi sellanen ku toukokuun toivotut
 
Hellurei,

meillä käyty lääkäri-neuvolassa eli 4kk ja vajaat 2 vkoa päälle :)
9 kg ja 68 cm. Muutenkin oli kaikki oikein kohdallaan :)

Itselleni asennutin kierukan viikko sitten keskiviikkona ja saas nähdä nyt sitten kun joko mulla on menkat tai sitten vuotoa edelleen:O No täytyy odotella että josko ei ala loppumaan niin pitää soittaa ja ihmetellä asiaa. Noin muuten en tarvinnut ensimmäistäkään särkylääkettä edes laittopäivänä eli täysin kivutonta mulle, nice!

Rytmi on öisin aika mukava eli 20-21 nukkumaan ja klo 5-7 syödään ja jatketaan unia tonne millon mihinki 8-10 saakka. Välillä otan pojan viereen ja köllitellään parhaimmillaan puoleenkin päivään ;) ..jos siis esikoinen hoidossa, muutenhan päivä alkaa klo 8-9 esikon toimesta.
Päivät sitten menee edelleen miten sattuu..Pikku torkkuja ja joskus yllättävä 3t:n uni.

Mut nyt mul alkaa hartia hieronta, ah!

HM ja poika n. 4,5kk, typy pian 1v8kk :heart:
 
Hui, meillä oli kyllä äsken semmoiset kauhun hetket. Nostin tytön lattialta, ja samalla kun nousin pystyyn tyttö jotenkin kiemurteli, ja olin pudottaa hänet :( sain juuri, ja juuri jalasta kiinni ennen kuin hän tipahti. että pelotti, tärisin vaan kokonaan. mies sitten siinä samalla soitti ja hän huolestui kun olin ihan paniikissa enkä voinu edes kunnolla hengittää...
mutta onneksi hän soitti, sai mut sitten rauhoittumaan.
 
Huomentapäivää!

Eilen käytiin 5kk-neuvolassa; 7320g ja 65,5cm, hyvin mennään keskikäyrällä. Saatiin lupa aloitella "normaali" ateriarytmi. Huonosti sain mun mielestä ohjeita, eli kun kysyin että miten koska ja milloin niin vastaus oli vaan "omien tuntemusten mukaan". Joo, määhän näin esikoisen äitinä tiedän tosin hyvin nää jutut... :kieh: Siis tuntuu tosi vaikeelle se aterioiden lisäys. Kun maalaisjärki sanois ettei nyt ihan kerralla kuitenkaan oteta kolmea uutta ateriakertaa... Enkä oikein saanut selkeää vaustausta imetyskertoihinkaan "omien tuntemusten mukaan" ja "kyllä vauva kertoo kun sillä on nälkä". Joo. No, joka tapauksessa aamulla maisteltiin vähän kaurapuuroa luumun kera. Se mikä oli jännnä, niin terkka sanoi myös että liha, kala, kana ja _muna_ voitais kanssa alottaa. Olin yllättynyt, oon ollu siinä uskossa että 5kk joko puurot tai lihat ja kananmuna vasta vuoden iässä??
Piikkejä tuli kaksi ja suun kautta vika Rota, yö oli sitten kitinää. Tiedä johtuiko noista kun ei millään edelliskerralla ole mitään oiretta tullut mutta voihan se olla. Tissiäkin söi kolme kertaa, olen kyllä varma ettei nälkäänsä...

Alfonsiina :hug:

Jaa, ei taaskaan ehdi enempää kun tyttö ei viihdy, joten "sorvin ääreen"! :LOL:
 
Hola!

haavemamma73: Mullakin 4.8. asennettii hormonikierukka. Vuodot loppu vasta tän viikon alussa. Mitä oon lueskellu ni 3-6kk on normaaliaika missä keho asettuu ja tottuu vierasesineeseen ja hormonikierukan kanssa vielä hormoneihin. Oon kyllä ilonen, että vihdoste viimein loppu. Meni jo hermot ku piti siteitten kanssa pelleillä. Nyt raikkaampi olo! :D

Eilen kävi maailman paskin tuuri. Tultii kotiovelle reissusta ni hitsaukset petti ja etupyörät vaunuista irtos. Oli ollu muutenki henkisesti raskaspäivä ja koko viikko ollu tosi tosi väsyny. Vauvaryhmässä oli keskustelua aiheesta perhe ja se sitte jotenki kolahti tämmöseen yhmammaan. Noh, mä siinä sitte parkumaan ku olin eka kattonu et Eikka on kunnossa. Onneks naapurin pappa autto meijät hissiin. Eilen sitte vietii liikkeeseen ne ja saatii uus runko ja viel uudet takapyörät. Oli myyjä yhtä kummissaan ku minä ja muutki, et MITEN voi normaalikäytössä hitsaukset pettää.. huh huh. Rankkapäivä oli mut onneks kaikki käänty hyvin. Pelästyin kyllä aivan hitosti. Kiva jos oltais oltu kaupassa vielä tai bussissa, ois ollu iso vahinko. ;S

Mun äiti ottaa Eikan viikonlopuks, saan siivottua kunnolla ja levättyä ja omaa aikaa. Ihanaa. Vaikka tuota lasta kuinka rakastaa ja hoidan hänet ennen mitään muuta, sitä omaa aikaa jää kaipaamaan, samalla saa kerättyä voimia. Kun äiti voi hyvin, lapsikin voi.
Kyllä mä nostan hattua niille yhäideille joilla kolmekin lasta tai enemmän, mulla kädet täynnä tän yhdenkin kanssa.

13.pv Eikka täyttää 5kk. Mihin tää aika hävii?? Tänään syötiin sitte jo eka kerran syöttötuolissa istuen. Oivoi, niin ne kasvaa <3

Kiinnostais itteäki kyllä tapaaminen, mutta Helsinkiin asti ei ehkä tuu lähettyä. Et jos jengiä ois Turusta tai lähialueilta ni vois tänneki suuntaan miettiä treffejä? :)

:wave:
 
Meillä on kaksi hammasta tullut samalla kun rauhalliset yöt ovat menneet :(
KH: itselläni oli sama ongelma, kunnes päätin että en jaksa kököttää sisällä. Ruvettiin käymään aluksi tosi pieniä lenkkejä, ja välillä lapsi huusi koko ajan ja toisinaan nukahti heti. En tiedä vieläkään mistä riippuu tuo mielialojen vaihtelu, mutta aika äkkiä huomasin että kun poika on virkeä ja hyvin syönyt niin lenkki menee paljon paremmin. Aluksi odotin päiväuniaikaa ennen kuin lähdettiin ulos, ja ajattelin että poika nukahtaa vaunuun. Juuri koskaan se ei kuitenkaan noin mennyt, vaan huuto alkoi välittömästi kun vaunuun hänet nostin. Nyt meillä päivärutiiniin kuuluu kaksi vaunulenkkiä, mutta päiväunille tullaan aina kotiin. Ilmeisesti vaunuissa on niin jännää ettei malta sinne nukahtaa, vaikka olisi väsynytkin. Viimeviikonloppuna kokeiltiin eka kertaa rattaita ja sen jälkeen on viimeisetkin kitinät jääneet. Rattaat saa makuuasentoon, mutta koska laidat ovat matalammat niin sieltä näkee kokoajan mitä ympärillä tapahtuu. Tsemppiä, toivon että pääset liikkeelle, kyllä se piristää käydä välillä ihmisten ilmoilla. Ja muutaman kerran kun lapsi saa raivarit lenkillä huomaa ettei tullutkaan maailmanloppu, eikä jännitä sitä enää niin paljon.
 
Heippa!

Täälläkin kehitytään hurjaa vauhtia. Aika vaan katoaa jonnekkin!

A-L-M : Täällä kanssa hakusessa nuo ruokailu hommat. Ei mekään saatu mitään neuvoja miten usein ja kuinka paljon aterioidaan päivässä. Tuntuu että minulla on nyt ihan pallo hukassa... Kehotettiin aloittamaan liha, puuro,keitettyä riisiä ja kala. Mitään neuvoja ei antanut vaikka kysyin riisistä ja kalasta että miten sen annan... Noh, menen nyt omien tuntemuksien mukaan ja en anna niitä! :)

Meillä on nyt viikko suurin piirteen mennyt tämä arki päin mäntyjä! Miehen kanssa tuntuu että mikään ei mene niinkuin toivoisi, kaikesta saadaan riita aikaiseksi... Huoh... Ja sitten poju on alkanut heräilemään jo NELJÄLTÄ aamulla viikon verran... Väsymys se kai on mikä kiristää hermoja hieman...

Neuvolassa käytiin tosiaan 1.10. Kaikki oli hyvin, painoa vaan ei ollut paljon tullut, mutta terkan mielestä se johtui liikkumaan oppimisesta ja herra ei kyllä hetkeäkään ole paikallaan. No, rokotuksen sai, tai ainakin luulin niin... Viikon päästä siitä soittivat että rokotetta ei ollutkaan poika saanut, että täytyy varautua 6kk neuvolassa rokotuksiin. Minulle jäi epäselväksi mitä he olivat sitten pistäneet, koska pikkiä tuli joka tapauksessa... Hmm... Ja nyt viimeviikon perjantaina huomasin poijjan vasemmassa reidessä, etureidessä, peukalonpään kokoisen patin! Patti ei näy ulos päin, hieman jalka ehkä turvoksissa, eikä ole kipeä... Sama jalka on mihin pistivät, mutta patti ei ole pisto kohdassa... Kamalia ajatuksia pyörii jo päässä!

Tuntuu ikuisuudelta odottaa neuvolan puhelin tuntia, että saisin kerrottua asiani...

Onko teille muille tullut rokotuksen jälkeen pattia jalkaan?

Toivottavasti tämä nyt tästä...
 
Puksu on se hassua kun miettii mitä varten se neuvola on olemassa ja sitten ei saa suoriin kysymyksiinkään vastausta... Mä en kanssa anna vielä lihoja, totutellaan puuroon nyt ensin. Meille tuli 5kk neuvolassa sama rokote kun 3kk iässä (tehoste) ja sitten pneumokokkitutkimusrokote, lisäksi vielä rota suun kautta.

Nyt ei ehdi enempiä, puuronsyöttöön mentävä :wave:
 
Heissan!

Meillä aloiteltiin lauantaina lihan syönti. Annoin kanaa/bataattia ja hyvin poika tykkäs :p Sit oon antanu ilta vellinä kauravellin. Nyt on jääny se aamuyön klo:5-6 syöttökin pois. Eli käy illalla nukkuu vaihtelevasti klo:20-21 ja nukkuu aamu 7 sit otetaan maitoo tai maissivelliä ja jatketaan unta vaihtelevasti 8-10.

Meillä on neuvola ens maanantaina samana päivänä ku tulee Henkalle ikää 5kk. Kauheeta mite äkkiä tää aika oikein menee :O

Täällä on kauhee keli vettä sataa ja tulee tosi kovaa |O huomiselle lupas jo lunta/räntää.

Mut eipä muuta ku mukavaa alkavaa viikkoa :wave:

baby dream ja Henri poika
 
Ihmeellistä ALM ja Puksu, ettette ole saaneet ohjeita ruokailusta. Musta tuntuu, että neuvolantäti pitää mua ihan uusavuttomana ja mun pitää oikein kieltäytyä kaikista ohjepapereista, mitä hän tyrkyttää. Parempi tietenkin näin päin kuin liian vähän ohjeistusta.

Lisäksi viime kerralla oli sijainen, joka oli kauhuissaan, kun kerroin vauvan maistelleen Piltti peruna-maissi -valmisruokaa. "Osta hyvä nainen perunoita, ne ovat halpoja ja laita ne kiehuvaan veteen kattilaan 20min ja istten kaivat esiin sekoitussauvan, jolla hienonnat plä plä..."
No, mä olen saanut kuulla niin monelta äidiltä, että vauvat eivät tykkää kaikista mausta, joten ennen kuin alkaa tekemään itse ruokaa, on parempi etsiä ne sopivat kiinnostavat maut. En halua tehdä isoa satsia pakastimeen, jos vauva ei sitten tykkääkään siitä.

Nyt ainakin tuo maissa-peruna on maistunut, joten voin tehdä sellaisia itse ison satsin pakastimeen. On tietnekin niitäkin vauvoja, jotka eivät tykkää pakastetusta ruuasta, mutta kyllähän niitäkin voi sitten sekoitella tuoreeseen ruokaan.

Tässä olisi skannattuna noita muutamia perusohjeita, jos jaksatte lukea.
Nämä on siis skannattu neuvolan antamista ohjekirjasista.

Aijaa.com - vauvanruokaa - 6861427.jpg
Aijaa.com - vauvanruokaa - 6861428.jpg
Aijaa.com - vauvanruokaa - 6861429.jpg
Aijaa.com - vauvanruokaa - 6861430.jpg
Aijaa.com - vauvanruokaa - 6861432.jpg
 
Viimeksi muokattu:
whitey: Kiitos! Olisi mukava saada ohjeita :) Itse olen tehnyt pakastimeen peruna-porkkanasosetta ja peruna-parsakaalisosetta. Molemmat maistui hyvin, mutta sekaan piti laittaa kaupan sosetta, koska ilmeisesti omatekemä oli vauvalle liian rakeista... Näin ajattelinkin että kun puuro on otettu kunnolla ruokavalioon niin sitten lisätään siihen lihat. Mutta onneksi ei ole kiirettä kun rintamaitoa riittää hyvin!

Neuvolaan soitin tänään siitä patista ja käskivät tarkkailla viikon verran, koska lääkärille ei saanut aikaa kun vasta ensi maanantaille. Inhottaa tällainen odottelu, ei tiedä mikä pojan jalassa on. Alkaa maalailemaan omaan mieleen vaikka mitä kauhukuvia! :kieh: Noh, toivotaan parasta että patti häviäisi itsestään! Samalla kysyin mitä olivat rokotteen sijaan pistänyt; KEITTOSUOLAAA! :O :mad:
Tuskin siitä on mitään haittaa että rokotetta ei saanut poju ajallaan?

Ja nyt ruuanlaittoon ja pötköttelemään sohvalle hetkeksi :wave:
 
whitey: Kiitos! Olisi mukava saada ohjeita
Muokkasin edellistä viestiä ja siinä on nyt linkit ohjeisiin.

Mä olen huomannut, että poika ei tykkää pelkästä perunasta. Se ei ole tarpeeksi makeaa. Tosiaan vauvahan tykkää makeasta, koska äidinmaitokin on makeaa. Siksihän suositellaan bataattia yms muita makeita makuja sekoitettavan. Mä olen vaan huomannut, että tuo maissin soseuttaminen on työlästä, kun niistä jää kuoret sinne sekaan klönteiksi. Lisäksi aika harvoista kaupoista löytää tuoretta maissia, en haluaisi käyttää säilöttyä esikeitettyä, koska sehän on säilötty suolaveteen, eikö? Ja suolaahan ei saa missään nimessä käyttää.

Ilmeisesti pitää yrittää maissin tilalle ensi viikolla sitten bataattia vaikka. Porkkanasta tai kukkakaalista ei ole täällä pahemmin tykätty.

Banaani-persikka on maistunut hyvin, mutta pelkkään makeaanhan ei vauvaa todellakaan pitäisi opettaa.
 
Iltaa,

ruoista olette keskustelleet. Meillä ei esikoinen eikä nyt poikakaan kummatkaan ole välittäneet perunasta. Esikoinen ei vieläkään 1v 8kk pidä perunasta. Siks toiseksi peruna menee hiukan rakeiseksi kun sitä pakastaa, joten siksikin voipi olla että rakenne on epämiellyttävä vauvan suussa. Meillä se ei kyllä ole maistunut ihan vasta soseutettunakaan, joten enpä sitä väkisin ole yrittänyt.
Maissia ei kannata ruveta alkuvaiheessa edes yrittää soseuttaa kotikonstein. Itse olen antanut maissin purkista aina, vaikka muut kasvis-soseet teenkin itse. Myöhemmin kun vaavi hyväksyy rakeisemman ruoan, voi kokeilla maissin soseuttelua kotikonstein.
Kannattaa myös muistaa että vauva voi tarvita kymmenenkin, tai enemmän, maistamis kertaa ennenkuin tottuu uuteen makuun, siksi ei kannata heti ekasta lusikallisesta luovuttaa. Esim meillä kukkakaalia on maisteltu jo monta päivää ja nyt vasta alkanut maistumaan, olen antanut kyljessä sitten bataattiakin.
Meillä taitaa alkaa jo neljäs viikko kasvis-soseita n. lounasaikaan ( järjestyksessä: peruna, porkkana, maissi, bataatti, kukkakaali ) . Viikon päivät ollaan nyt maisteltu myöskin iltasella hedelmä marjasoseita ( kaikki purkista: luumu, päärynä, mango ). Sekä illalla maissi tai peruna-porkkanavelli.
Lähempänä 5 kk siirrytään aamu- ja iltapuuroon ( ensin kaura, vehnä.. ) ja kun siihen totuttu ( n.vko ) niin hissuksiin lihaa kasvisoseitten joukkoon, ensin possu, kana, nauta...jotka meinaan keitellä itse jauhelihasta. Varovasti myös kala.
Näin meillä on menty, josko joitain helpottaa. On se kumma jos ei neuvola auta asiassa : /
Vinkkinä vielä samainen jonka itse esikoisaikana sain täältä palstalta: keitä, soseuta, jäähdytä ja pakasta soseet laittaen ruokalusikalla sosekökköjä tarjottimen tai leikkuulaudan päälle ( leivinpaperi väliin ) ja jäätymään pakkaseen. Kun ovat jäässä siirrä muovipusseihin. Sitten voit tehdä haluamiasi variaatioita eri sosekököistä. Myös lihakököt toimii näin eikä tarvitse puljata jääpalarasioitten kanssa. =) Miten kätevää!

Toiset vauvathan on vaan sihtikurkkuja, toiset syö rakeisempaa jo hyvissä ajoin. Meillä esim. haarukalla soseutettu on tällä hetkellä turhan 'rakeista' ja saa pojan yökkimään : / ..joten sauvaa tarvitaan!

Me oltiin tänään ekaa kertaa molempien muksujen kanssa äiti-vaavi jumpassa, aiemmin oltu siis vain vaavin kanssa. Se meni tosi hienosti, tuli oikein hyvä fiilis =)

Nyt hyvää yötä :)

HM ja prinssi 4,5kk
 
Viimeksi muokattu:
NAJ
Ihme touhua neuvoloissa, kun ei auteta :mad:

Minä aloittelen sitten joskus niin että ensin maistellaan muutama päivä jotain makua (en vielä tiedä millä aloitetataan) sen jälkeen hedelmä/marja näin saadaan toinen ateria päivään. Viikon parin maistelun jälkeen aloitetaan kolmas ateria eli ensn lounas 12, sitten välipala 15 ja sitten klo 18 päivällinen. Aloitan varmaa lihan ennen viljoja, että tyttö saa tarpeeksi rautaa. Noiden jälkeen aamupuuro ja vikana iltapuuro. Iltavellin kyllä suunnittelin aloittavani about samoihin aikoihin kun muutkin kiinteät. Me aloitellaan sekaisin sormi ja soseruualla, varmaan eka viikko muutama lusikallinen/vähän sormiruokaa ja sen jälkeen niin paljon kuin vauva syö annan. TOsin mietin jos maissi sopii, niin siitä voisi tehdä puuroa ens alkuun aamu ja iltapuuroksi.

Peruna ei meidän keskimmäiselle maistunut koskaan, eikä maistu vieläkään ja sekös on täällä perunan luvatussa maassa omituista : / Joka kerta kyläpaikassa saa selittää että juu ei tuo ei oikein potusta välitä, niin ei siis muussinakaan, juu eikä keitettynä...ja voi kyllä katsos jo viisi vuotta on hengissä selvitty ilman sitä prkleen perunaa. Ranskalaiset ja lohkoperunat menevät, muut ei.

Tyttelin kanssa menee hyvin, hää herää 3 kertaa yössä syömään, mikä on musta sopiva määrä =) Luonne alkaa tulla esiin, jos tytyllä on tylsää, niin komentaa meitä viihyttämään itseään. Lattialla viihtyy ihan kivasti ja sitterissäkin köllöttelee vielä tyytyväisenä, varsinkin jos on leluja ja veljet =) Tyttö on jotenkin jännä sekoitus kovaa menijää ja rauhallisuutta =)

Meillä on mies tämänviikon lomalla tuon keskimmäisen kanssa, joten minua ei välttämättä ihan kauheasti palstoilla näy, tai sitten näkyy, kun mies vie keskimmäistä kaikkiin kivoihin paikkoihin, eilen olivat vaeltamassa ja keräsivät lehtiä, joista nyt täytyy askarrella jotain, joten gotta go

NAJ+Tyttö 4kk
 

Yhteistyössä