TOUKOKUUN TOUKAT 2010 ~~Heinäkuussa 2010~~

Huomenta..

Tääl kaks ihan kamalaa yötä takana :kieh: Poika on heräilly kylläkin vaan kerran, mutta tämä mamma on levoton. Poika on inahtanu oon juossu pullon lämmitykseen vaik toinen on nukkunu. Oon hyppiny joka käden heilautuksesta ylös, tunkenu tuttia vaik toinen nukku. :ashamed: Tuijotellu hengittääkö poika. Siis viimeyönäkää en muista et oonko nukkunu vai valvonu, ihan sekasin on pää. Eilenki koko automatka anopilta kotia olin varma et poika on kuollu takapenkille! :'( Sielhän se lelujansa vaan tuijotteli. Pient ressiä taikka väsymystä? Mies on enää 4päivää töissä ja sit taas on lomautettujen listalla. Saapi se valvoa yöt kunnes oon oikeesti nukkunu pariyötä kunnolla. Herään vaikka ois miehen syöttövuoroki :ashamed: Pitänee olkkariin tulla sit nukkuu, ei tää tämmönen vetele!

Omaa ihteeni mä täs vaan.. HITTO lämmitin maidon 30min sitten pojalle ja oon unohtanu syöttää :ashamed: No onneks tyytyväisenä poika leikkii.

YöKukkuja KyyneltenHymy & Nälkäinen Eetu 2kk (eilen tuli tasan 2kk)
 
Huomenta!

Henkissä ollaan. Helpotti jännitys heti kun pappi sanoi että "nyt kun ollaan selvitty tästä virallisemmasta puolesta.." :D Itku tuli, kerran kyyneleiks asti ja kurkkua kuristi käytännössä koko ajan :ashamed: Tytöstä tuli Marianne, loput nimitiedot löytyy naamakirjasta =)

Imetysfanaatikko täälläkin, tavallaan ainakin, tekisin mitä tahansa että saan imettää vauvelia ainakn yhteen ikävuoteen asti. En tosin kovin fanaattinen fanaatikko kumminkaan =)

Tyttö82, kyllä minä ehkä sitä kuumemittarikikkaa käyttäisin toisinaan, varovaisesti vaan. En tiedä sitten että saisko näin pienille anta mallasuutetta, tai luumuista keitettyä lientä tippoina esim.. Kun kerta saa antaa puolukkamehuakin sammakseen, niin siks mietin tuota luumulientäkin.. Kannattaa kyllä kysellä neuvolasta noista. Nestettä näin helteellä pitäsi vauvan saada paljon, sekin voi aiheuttaa ummetusta. :/ Rankkaa tuollainen kovavatsaisuus kyllä :(
Lisäsin sinut NYT tonne odotuspuolen ketjuun, jonka Alisa vois ehkä ympätä tonne etusivun loppuun?? =)

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1718997#m20303655

haavemammalle taas lohtu :hug: kun en muutakaan osaa sanua..

Hymylle ja Eetulle onnea kahden kuukauden iästä! :heart:

Karkkinen vetää unta palleroon, nukahti hyvissä ajoin ja tankkasi vain viiden maissa, sitten puoli kasilta ja krooooooooooooooooh =)

Ihana kun isäntä hoiti ristiäistiskit, tänään ei tarvitse tehdä YHTÄÄN MITÄÄN, olla vaan ja öllöttää :) No tietty hoitaa ruokaa (mikron kautta pöytään vaan ) likoille ja vauvelille, mut siis periaatteesa älyttömän laiska päivä :wave:
 
Haavemamma :hug: Varmasti rankkaa. Toivottavasti saatte vauvan pian takaisin kotiin.

Kauniit nimet saanu Varanikin ja ALM:n tytöt! Onnea! :flower:
Ja siitä tulikin mieleen, että meillä ei vieläkään nimestä selvyyttä. Tai toinen nimi on tiedossa, mutta se kutsumanimi puuttuu edelleen. Ja jos ei yhteisymmärrykseen päästä kuun loppuun mennessä, niin tuosta toisesta nimestä saa sitten tulla kutsumanimi.

Täällä ollut ihan hirveä aamupäivä |O Vauva ja taapero molemmat on huutaneet. Vauvan kun sain lopulta kantoliinaan ja päästiin pihalle, niin röyhtäyksiä alkoi tulla vaan. Vaikka tietysti on röyhtäissyt myös syöttöjen jälkeenkin ja koko aamun oli sylissä ja manducassa pystyasennossa. Taaperon kiukku ja kitinä loppui vasta kun tultiin pihalta ja laitoin sille puhallettavan uima-altaan tohon terassille ja pääsi pulikoimaan. En edes aamupalaa tämän kaaoksen keskellä muistanut syödä ja pihalla vasta senkin huomasin, kun vatsa alkoi ilmoittelemaan olemassaolostaan. Normaalisti meidän aamut sujuu paljon jouhevammin. No josko huomenna olis parempi päivä taas :)

Pakko kysyä, että yökkiikö teidän vauvat? Tämä meidän poika on alusta asti saanut sellaisia yökkimiskohtauksia. Mitään ei tule ja näyttää siltä kuin meinaisi tukehtua. Aika pelottavan näköistä. Nieleskelee myös koko ajan, mutta aika harvoin oikeasti pulauttelee.

Huomasin että meidän poika on hyvin valikoiva hymyilijä. Hän ei suostu hymyilemään missään muualla kuin meidän sängyssä maatessaan :D
Profiilia muokkasin ja sieltä löytyy noin viikko sitten otettu kuva meidän pikkupojista :heart:

zizilisko+poju 5vko
 
Alkuperäinen kirjoittaja haavemamma73:
Iltaa,

no nyt on aikaa kirjoittaa kun vaavi jäi sairaalaan sisälle :'( Käytin lastenlääkärillä päivällä koska ollut jo useamman päivän oikein erityisen tyytymätön, mitä on toki ollut alusta saakka, eikä ole nukkunutkaan kuin pikku torkkuja, paitsi yöllä kaiketi umpiväsyneenä. Myöskin ähissyt ja puhissut ja saanut äipänkin ihan entistä enemmän finaaliin. Lastenlääkäri suositteli siis suorilta lähetteellä keskussairaalaa.
No jaksamista HM:lle. Kiva, että ainakin ottivat vauvasi tutkimuksiin. Ihmettelen vain lääkärien erilaisia diagnooseja: itse kävin lastenlääkärillä joskus pariviikkoisena, kun vauva huusi naama punaisena ja oli ollut todella levoton pitkään monta päivää. Lääkäri vain katsoi korvat, ettei ole korvatulehdusta, katsoi suuhun, kysyi pissaamisesta ja kakkaamisesta ja lähetti kotiin.
Olisin halunnut edes kysyä allergiatesteistä yms, mutta lääkäri vain totesi, että vauvat itkevät.

Kävin pikkujätissä. Missä te kävitte, kun lääkäri noin jo halusi tutkia? Onneksi nuo mahavaivat tulevat tällä hetkellä takaisin enää iltaisin (itkee ja valittaa mahaa n. 1h ajan) ja yöt menevät hyvin.

Jännään vain, että samanlaisilla vaivoilla toinen passitetaan sairaalaan tutkimuksiin ja toinen taas takaisin kotiin.

Kenelläkään jotain hyvää lääkäriä tiedossa ens kerralla, jos pitää mennä lääkäriin pääkaupunkiseudulla? Jos käy yksityisellä, niin pääseekö sitä kautta edes lisätutkimuksiin, jos ne ilmeisesti aina pitää tehdä julkisilla puolella (Lastenlinna/Jorvi?)
 
Alkuperäinen kirjoittaja zizilisko:
Pakko kysyä, että yökkiikö teidän vauvat? Tämä meidän poika on alusta asti saanut sellaisia yökkimiskohtauksia. Mitään ei tule ja näyttää siltä kuin meinaisi tukehtua. Aika pelottavan näköistä. Nieleskelee myös koko ajan, mutta aika harvoin oikeasti pulauttelee.
Meillä ei vauva pahemmin pulauttele (mutta pidän häntä aina pystyasennossa imetettäessä ja sen jälkeen ainakin 20min röyhtäytyksen jälkeen), mutta on yökkäilee pari kertaa päivässä. Yksi yökkäily siis kestää n. pari sekuntia. Olen ajatellut, että jotain kitkerää mahanestettä siis on tullut hieman ylös syönnin jälkeen.
 
Mitäs muuten teidän pienokaiset ovat oppineet tekemään ja missä iässä?
Meillä:

-hymyili ekasta päivästä lähtien (tietenkin tiedostomaton hymy)
-kyyneliä tuli noin viikosta 3 lähtien
-kannattelee päätään pystyssä jonkin aikaa n 4 viikosta asti, kun on mahallaan
-ääntelee "ga-ga" 'ää', tämä alkoi viikolla 3
-kohdistaa katsella ja seuraa katseellaaan jonkin verran viikosta 4


Nyt 5 viikkoisena ei vielä:
-naura
-
 
kyyneltenhymy tuttu tunne tuo pelko oman lapsen menettämisestä :( Määki välillä saan jotain ihan ihme kohtauksia ja luulen, että tyttö kuukahtanu auton takapenkille yms. Jaksamisia!! :hug:

Varanikille hyvää laiskiaispäivää :D :D

zizilisko Täällä kans toiset nimet päätetty, mut etunimeks on kaks vaihtoehtoo ja mies haluis toisen ja mää toisen, joten saa nähdä kumpi voittaa käden väännön ;) Meidän vauva on myös tehny tuota yökkimistä alusta asti. Ensimmäiset viikot säikähdin joka kerta ihan urakalla ja aloin jo kaivaan hätänumeroo esille (mää mitenkään hysteerinen ole..) Tyttö yökkii ajoittain vieläkin, joka kyllä edelleen säikäyttää, mut enää en oo niin hysteerinen sen asian suhteen. ihana kuva teidän pojista :heart:

whitey Meilläkin vauva "hymyillyt" alusta asti, joten sitä en laske, mutta ensimmäinen vastahymy bongattu 3vkon ja 3pvän ikäisenä.
Kyyneliä ei vielä oo tullu.
Ääntelyitä tullu 3vkon ja 5pvän iässä.
Katseen kohdistanu ja seurannu 2,5vkon iässä. Tuo on kyllä ollu syntymästä asti tosi tarkka tarkkailemaan ympäristöään.
Päätä kannattelee, jos on esim. mun reisien päällä masulteen, mutta lattialla vielä aika "nyppimistä".

 
Alkuperäinen kirjoittaja Alisa84:
Meidän vauva on myös tehny tuota yökkimistä alusta asti. Ensimmäiset viikot säikähdin joka kerta ihan urakalla ja aloin jo kaivaan hätänumeroo esille (mää mitenkään hysteerinen ole..) Tyttö yökkii ajoittain vieläkin, joka kyllä edelleen säikäyttää, mut enää en oo niin hysteerinen sen asian suhteen.
Ihan vaan nyt mielenkiinnosta, kun zizilisko aloitti, niin miten usein siis tätä yökkimistä tapahtuu muilla? Meillä siis pari kertaa päivässä joko syönnin jälkeen (vauvan henkikin rohisee silloin syönnnin jälkeen aina) tai sitten joskus kun yritän laittaa rinnan suuhun, mutta ilmeisesti vauva ei välttämättä enää halua.

 
Alkuperäinen kirjoittaja whitey:
Ihan vaan nyt mielenkiinnosta, kun zizilisko aloitti, niin miten usein siis tätä yökkimistä tapahtuu muilla? Meillä siis pari kertaa päivässä joko syönnin jälkeen (vauvan henkikin rohisee silloin syönnnin jälkeen aina) tai sitten joskus kun yritän laittaa rinnan suuhun, mutta ilmeisesti vauva ei välttämättä enää halua.
Ei välttämättä edes joka päivä, mutta useamman kerran viikossa kuitenkin. Yleensä vauva silloin nukkuu ja syönnistä on kulunut jo tunti tai enemmän. Eli ei pitäis olla ihan tuoretta maitookaan enää masussa. On rajumpaa kuin semmonen jos jotain koittaa suuhun laittaa.
Whitey, miten sinun vauvan painoasia, onko lähtenyt hyvin nousemaan rintamaidolla?
 
Terkut 6 viikon neuvolasta!
Pojan mitat 5200 g ja 56 cm. Terveydenhoitaja kirjoitti korttiin, että upeasti kasvaa rintamaidolla. =)
Rotarokotteen eka erä saatiin. Viikon päästä ois sitten virukset kovimmillaan ja voi mahanväänteitä aiheuttaa. Niitähän meillä ei ole ollutkaan (kop kop koputtaa puuta) D-tipat on olleet loistava valinta, kun ei mahakipuja, mitä sisaruksilla Jekovitista oli.

Onko muilla vaikeuksia päättää kuinka vähillä vaatteilla vauvaa pitää nyt helteillä?! Jotenkin hankalaa kun toinen vielä niin pieni, mutta kun kuumahan se pienelläkin on :ashamed:

lypy
 
whitey meillä just samanlaista yökkimistä ku ziziliskolla. Ei päivittäistä, mut useemman kerran viikossa ja joskus voi olla useemman kerran päivässä. Unissaan yleensä yökkii ja varsinkin sillon, jos on vähän pystyasennossa eli on nukahtanu syliin.

lypy siellä kasvetaan hienosti! Tuuhan kertoon mitä rota-rokote sai pikkuisella aikaiseksi vai tuliko oireita. Ite kauhulla ootan noita rokotteita :x

kyyneltenhymy nyt tsemppaatte, että ette polta, kumpikaan :D :saint: Heitätte vesilintua sillä askilla ;)
 
KH :hug: Jaksua! Eri huoneeseen vaan ja korvatulpat korviin silloin kun miehen syöttö-yö. Mä heräisin kyllä kans jos samassa huoneessa olisin.

zizilisko Toiv huomenna parempi päivä tosissaan :hug:

whitey ja tyttö Mä käytin Mehiläisessä. Luulenpa osittain että sain kunnon hoitoa kun sanoin itsekin olevani täysin finaalissa ja todettu synnytyksen jälkeistä masennusta myös.
Vauva ei huutanut koko ajan, mutta vaikka oli juuri syönyt oli silti vaan tyytymätön vaikka miten päin olisi pidellyt, eikä nukkunut enää päivällä kuin vartin pätkiä ja sekin mieluusti heijaten.
Luumusta ja mallasuutteesta sanoivat sairaalassa että kaikkea voi kokeilla ja olivatkin antaneet sairaalassa 1 vai 2 tl luumusosetta :eek: ..olin hiukka ihmeissäni, mutta mikäs siinä. Meinaan hommata mallasuutteen apteekista kyllä kans.
Suuri helpottava tekijä on ollut syöttövälien ventys, eli sairaalassa ovat saaneet venytettyä välejä 3-4 tuntiin, jolloin suoli ei ole koko ajan toiminnassa vaan välillä myös levossa. Jänskättää kuin kotona käy.
Vein tänään vaaville 'isojen poikien tutin' tuliaisiksi ;) kun olen ihmetellyt kun imee tuttia niin huonosti ja syljeskellen, mutta tajusin että poika kun on jo 6 kilonen ( nyt siis 6 vkoa, syntyissä 3880g ), niin nuo 1-2 kuisten tutithan on tavallaan pieniä pojalle. Ai että kun lupsutteli innolla tuttia ja sain venyettyä juurikin neljään tuntiin yhden välin :)

Jep, mutta huomenna ottavat vielä sydämestä ultran hennon sivuäänen vuoksi, joka todennäköisesti täysin normaali, jonka jälkeen poika valmis kotiin :heart:

Itse olen nyt saanut levättyä ja etäisyyttä asioille ja tuntuu ajoittain jopa tosi hyvältä. Näin ollen luulenkin että minun nk masennus onkin suurelta osin vain totaalista uupumusta. Myöskin se että maidon tulo ehtynee toivottavasti kokonaan pian ( eilen piti vielä pumpata kivistykset pois), auttaa hormonitasapainon löytymiseen ja sitäkautta taas psyykeeseeni positiivisesti :)
Toisaalta jännittää kovasti tuleva, koska eihän se poika itse auringoksi ole siellä muuttunut ja masu vaivaa edelleen, eli pelko persiissä kuinka kauan tätä kestää ja kuinka kauan taas itse jaksan. No ei pitäs taas etukäteen murehtia huomista :snotty:

Hyvää yötä!

HM ja huomenna kotiutuva 6vkonen :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja zizilisko:
Alkuperäinen kirjoittaja whitey:
Ihan vaan nyt mielenkiinnosta, kun zizilisko aloitti, niin miten usein siis tätä yökkimistä tapahtuu muilla? Meillä siis pari kertaa päivässä joko syönnin jälkeen (vauvan henkikin rohisee silloin syönnnin jälkeen aina) tai sitten joskus kun yritän laittaa rinnan suuhun, mutta ilmeisesti vauva ei välttämättä enää halua.
Ei välttämättä edes joka päivä, mutta useamman kerran viikossa kuitenkin. Yleensä vauva silloin nukkuu ja syönnistä on kulunut jo tunti tai enemmän. Eli ei pitäis olla ihan tuoretta maitookaan enää masussa. On rajumpaa kuin semmonen jos jotain koittaa suuhun laittaa.

Meillä on tätä ihan samanlaista yökkimistä, ollut sairaalasta asti..
Välillä oikeesti säikahtää ku toinen yökkii. Oon jopa pari kertaa paniikissa nostanut ihan nukuksissa olen pojan pystyasentoon..mut yleensä onneksi nukahtaa takas..
Oliskohan toi yökkiminen jotain ruuan takaisinvirtausta tai jotain vastaavaa..
Meillä myös poika rohisee aika paljon syömisen jälkeen..

Joku oli rotarokotteesta kysynyt oireita..Meillä nyt viikko sitten annettiin eikä kummempia ole tullut, pari päivää vatsa kurnutti entistä kovemmin, mutta ei tullu ripulia eikä muutakaan..ainakaan vielä siinähän oli muistaakseni 2pvä-2vko ku voi jotain tulla..

Vaatetuksen kanssa täälläkin pähkäillään, nyt helteillä on ollut vaan lyhythihainen body ja sukat vaunuissa..peittona max. harso jos sitäkään..

Nyt nukkumaan, vietettiin tänään ihana kesäpäivä kaverin mökillä ja lapsetkin meni vasta tunti sitten nukkumaan, ku molemmat nukkui autossa, nyt toivotaan pitkiä yöunia :D
 
Tosta yökkimisestä: Meillä sitä tulee nimenomaan selällä maatessa ja siinä unen rajamailla... Mut tää ei oikeestaan alkuun puklaillu ollenkaan ja nyt ton cuplatonin kanssa on alkanu puklaileen - samalla väheni tuo yökkiminen... Esikoiselta en muista ollenkaan yökkimistä.

Meillä tuo päivän vajaa 1kk nosti päänsä/yläkroppansa makuulla ollessa niin että kädetkin oli lähes suorana, päätään onkin hienosti pielly syntymästään asti (samalla tahdilla meni tuo siskokin silloin vauvana), Hymyjä tullu jo jokusen päivän ja nää ei oo enään niitä vaistohymyjä mitä tuli laitokselta asti - ihanaa ko toinen vaa hymyilee äitille =) mitähän muuta... ...no ääntelee ainakin ja seuraa katseella kun esim. helistintä kuljettaa puolelta toiselle, unissaan nauraa muttei hereillä vielä.

meillä alkoi kai tiheänimun kausi kun viihtyy tissillä normaalia enemmän (huomattavasti enemmän) ja mulla on pienesti huono-omatunto kun se aika on esikoiselta pois tavallaan vaikka oonkin läsnä kokoajan ja juttelen/luen kirjoja, mutta ei tää onneks kauaa kestä. Mulla vaan näillä "tauoilla" räjähtää tissit ja liivinsuojan saa vaihtaa vartin välein :eek: .
Meillä on tätä tissirumbaa harrastettu jo niin paljon että esikoinenkin (2v) osaa laittaa jo rintapumppua itselleen paikalleen tissin päälle ja laittaa liivinsuojaa paidan sisään, yrittää imettää nukkeaan ja laittaa sillekkin cuplatonia :LOL:

Vaatetuksesta: Ulkona lyhythihanen body ja ohuet sukat, ehkä harso jalkojen peittona. Sisällä ollaankin mahdollisimman vähissä eli vaippa päällä tai ihan nakuna.

Ähinä alko taas käymään joten tästä lopettelenkin...
 
Nojoo, samal näpytän ku ootan jännittyneenä pappia visiitille. Jutellaan niist ristiäisistä :)

Nojoo neuvolas käytiin eilen (2kk ja 1päivä oli ikää) ja hyvin meni. Seuras lelua ja nosti hienosti päätä. Painoa meil on nyt 6325g (syntymä paino 4000g) ja pituutta 62,0cm (syntyessä 49cm). Saatiin sit rota piikki (syötiin se) ja ollaan nyt siin FinIP kokeilussa. Hienosti poju söi lääkkeet ja anto piikin pistää :) Kotona illasta alko kärttyileen ja annoin panadoli mix. ja sit alko kamala hikoilu, liekkö siis lämmöt nostanu. Olihan se kyl tulikuumaki. Mutta hienosti meni silti yö vaikka alku oli kitinää.

Nii ja kyl se tupakka uppos, rentoutti, aivan mahtavaa B) :ashamed: Eikä se eka ollu edes pahaa kun itselle koitin vakuutella et se on kamalaa :D Mutta sillon tällön päätettiin et poltetaan rauhotus tupakat iltasin ennen nukkumaan menoa :) Saapi nähä kauan kestää :D

Mut joo, se jälkitarkastus on VASTA tänään. Sinne siis suuntaan. Saapi nähä mitä tuo sannoo.

Mut nyt ootelen pappin tulevan :)
 
Vaatetuksesta Meidän pikku hikipeikko on yöt pelkällä vaipalla ja päivisin pidän lyhythihaista bodya, ei muuta, ei edes kun lähetään vaunuilee koska noi meidän emmaljungat on kovalla kopalla ja tummat kankailtaan joten sielläki on lämmin...Ja se joka väittää ettei vauvat sillei hikoile puhuu patskaa, meidän emppu se on hikoillu laitokselta tullessaan jo..Takatukka aina märkänä ja eilen kun varovasti koitin vähän peitellä sitä sänkyyn ettei sais vetoo, heräs poika 5 aikaa hikisenä huutamaan..Eli emppu tykkää nakuilla.. :D

Osaamisesta Ekan kerran poika jokelteli viime viikolla eli 3 viikkoisena, vahinkohymyjä on tullu laitokselta asti, kyyneleitä ei oo vielä näkyny, katseellaan on seurannu jo ekoista päivistä lähtien, pää pysyy kohtalaisen hyvin pystyssäkin.

Hahaa, 23 raskauskiloa, synnytyksestä kk ja melkein menee vanhat farkut jalkaan!!! :D Tai ne itseasias meni jo, mut kiristää joten täytyy vaunuilla vielä vähän.. :p

Meillä tuotti sit mahavaivoja ilmeisesti rela tipat, joo-o, kuulostaa uskomattomalta, mut kun lopetin niiden antamisen niin kakkaa tulee useammin (ennen maks kerta päivään, jos sitäkää ), koostumus on muuttunu ryynimäisemmäks ja ei haise enää niin pirun pahalta..Hassu juttu, mut niin tuolla kesäkuisissa oli joku muukin huomannu et vaikuttaa, eli toisille ei vaan lisäaineet sovi. :)

Yökkimistä täälläkin aina sillon tällön..

Mitä mieltä, saatiin kunnalta 70 euron lahjakortti paikalliseen liikkeeseen, mut kun eihä me nyt enää pojalle mitään tarvita niin mietin et kehtaanko mennä parturiin sillä lahjakortilla....?Kuitenkin pitää ennen ristiäisiä laittaa tukka kuntoon ja mielummin käyttäis sen johonkin mitä tarttee kun maksaa ostoksia ässän kassalla...

Mut nyt äkkiä lukee s.postit ja juomaan kahvit ennenku poika taas herää.. :)

Maira ja emppu 3vko 6pvä
 
Voi kamaluuden ihanuus mikä pappi :LOL: Kyl oli semmonen touhutiina että oksat pois. Tais ukkoa jännittää enemmän kun meikäläistä :LOL: Mutta mukava oli, puhuttiin kaikesta niin kummallaki hermostuneisuus katos. Puhuttiin mm. tupakasta, jehovantodistajista, rippikouluista. Ainii, sen verran papille valehtelin ku tupakasta puhuttii nii sanoin etten oo polttanu sen jälkee ku raskaaks tulin. Tarviikohan sen ny joka syntiä kirjata :LOL:
 
Heippa tooosi pitkästä aikaa :wave:

Me ollaan oltu mökillä ja sit ku ollaan kotosalla,ni päivät menee ulkosalla ku on niin mahtavat kelit ollu B)

Alisa :lle kiitokset uudesta pinosta.

Meillä on mies ens viikon lomalla. Sit olis tarkoitus lähtee jossain käymään.

Tupakasta Olitte puhuneet mä lopetin heti ku tulin raskaaks samoin mies lopetti vähän sen jälkeen. Nyt ku oltiin mökillä,ni tuli muutama kessu vedettyä :ashamed: mut omatpahan on keuhkot. Mut ei oo sen jälkeen tehny mieli.

Siideriä ja lonkeroa on tullu saunan jälkeen otettua mut en imetäkkään enään.

Mulla alko lauantaina menkat :kieh:

Mitähän muuta piti kommentoida :/ no eipä nyt tuu mieleen.

Maira Kyl mä ainakin kehtaisin mennä kampaajalle sillä lahjakortilla ;)

Meillä isäntä täyttää tänään 41v. ja esikoinen 16pv. 18v.

Mut mukavaa kesän jatkoa kaikille :wave:

baby dream ja poju 7vk.
 
Mä oon pitänyt nyt helteillä ihan vaan lyhyt hihasta bodya. Meillä ei sisällä onneks oo kovin kuuma, niin tuo on ihan sopivasti. Yöllä monesti pelkällä vaipalla. Ulkoiltu on nyt pelkällä vaipalla, kun kantoliinassa joudun tuota pitämään. Hattu tietysti päässä. Rattaissa tämä vauva huutaa vaan. Ei siis toivoakaan mistään vaunulenkeistä. Meillä on lähikauppaan semmonen 5-10 minuutin kävelymatka ja siinäkin saa jatkuvasti olla hyssyttelemässä ja laittamassa tuttia. Olen siis suosiolla luovuttanut ja poika saa ulkoilla liinassa, kun siinä niin hyvin viihtyy. Myös turvakaukalo on pojan mielestä ihan kamala paikka.
 
:wave: , hengissä ollaan vaikken oo kerenny aikoihin kirjottelee!

Uusille vaan tervetuloa :wave: . :wave:

haavemamma :hug: .

Vaatetuksesta; meillä on sisällä neidillä lyhythihainen body eikä oo liian kuuma ollu sen kanssa (ainakaan toistaiseksi). Ulkona on pitkähihanen ja housut, sukat, myssy ja ohuet tumput ja ei oo peittoo eikä oo hikoillut.

Ristiäiset ois kolmen viikon päästä eikä oo mitään hajua mitä laittaa päälle... toi mahan kohdalla oleva löysä nahka hieman hankaloittaa kun jää rumasti housujen kohtaa :| . Vielä tietty pitäis olla jotain sellasta et pystyis kätsästi imettämään. Esikoiselle ostin alennusmyynneistä kauluspaidan jo valmiiks.

Täällä ollan useampi päivä vietetty heinähommissa ja hienosti on sujunut tuon pikkuisenkin kanssa. Ollaan yritetty ajottaa nukkumiset aina sopivaan väliin niin oon ite kerinny kanssa olee tosi paljon avuksi.

Selis ja "mötkäle" melkein 1kk
 
tänään oli sit eka lääkärineuvola... hyvin oli kasvanut painoa oli 4250 ja pituus 52.5 syntyessä paino 3230 ja pit 48 pituutta olis voinu tulla enempi mut hei miekin olen 155 ja isäkään ei mikään kauhean pitkä.... ei niitä käyriä voi aina kytätä pitää kattoa hiukan myös venhempia minusta....muuten kaikki hyvin kehui että on niin jäntevä poika ja kaikki refleksit on niinkun pitääkin... ja kaikista ihanin juttu kun miehän kerroin et ku kakka ei kulje ja kyselin sit sitä lääkäriltä ja se sanoi että ei syytä huoleen ja kun päästiin kotiin niin huh vaipassa kaueha kakat... eli hän ilmeisesti on kerran viikossa kakkaaja:) pelkkä body meilläkin sisällä... poika oikea kuumakalle ei yhtään viihdy jos on kuuma....täytyy lähtee keitteleen päiväkaffet...
 
Pikaseen vaan pyörähtämässä täälläkin..

Haavemamma :hug: :hug:

Helteet ne pientä kiusaa täälläkin,ei oikeen tahdo yöunista tulla mitään. 2 h välein söi yölläkin ja nukkumaan meno oli hankalaa vaikka yleensä tosiaan vaan zippaa klo 22. Nyt on onneks asteen pari viileempää, niin on kerrankin nukkunut vähän pidempiä päiväunia, vissiin univelkaakin jo toisella...
Kotosalla meillä on vaan vaippa päällä, aamulla oon bodya laittanut kun on vähän viileämpää (vaan 27 astetta...). Nytkin köllii x-asennossa tosiaan vaippasillaan. Yöllä kanssa, ei vaatteita ja peiton potkii pois... Vaunuilemassa ei olla käytykään, kun on niin kuuma nyt, mutta varmaan lyhythihasen bodyn laittaisin ja sukat jalkaan jos siis laittaisi vaunuihin koppaan sen suojan päälle. Jos ihan siltään vaan, niin sitten vaalean pitkähihasen bodyn ja vaaleat housut suojaamaan auringolta ja hattu tietysti. Kaukalossa oli eilen lyhythihanen body vaan kun oli +32.. Kuljetan niin että on auringosta poispäin, mutta tosiaan autokin niin kuuma nyt ettei voi laittaa enempää päälle.

jahas, jos sitä äkkiä menis ite syömään ennenkun tyttö herää, pääsis sitten ruokakauppaan itekin...

Eilen neuvolassa 2kk mitat 5550g ja 57,5cm, py 40cm (syntyissään 37cm), hyvin kasvaa. Rota saatiin myös ja en tiedä kovettiko se masua kun oli koko loppupäivän kakkaamatta (ja se on paljon meille), yöllä sitten tietysti purkautu... Muuten iloinen ihana naurava itsensä on tyttö :D
 
Ja taas minä täällä :D

Jälkitarkastuksesta en saanukkaa pillereitä.. :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh:
Mul on BMI liian iso, RASKAUS AIKANA verenpaine koholla, RASKAUS AIKANA prot. oli plussalla, poltin 1 tupakan eilen ja imetän. Eli en saa yhistelmä ehkäsyä (oisin ottanu laastarit jos en imettäs). No ne minipillerit (jos vaan keltarauhasta) ei anna 100% tehoa koska on ylipainoa!!! |O Ja kierukkaa ei kiitos.. Tääl ei siis seksiä harrasteta.
:headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh:
Nyt sohvalle ->
 

Yhteistyössä