TOUKOKUUN TOUKAT 2010 ~~Heinäkuussa 2010~~

Tervetuloa kaikki vanhat sekä uudet juttelemaan vauva-arjen ihanuuksista, iloista ja suruista.

SYNTYNEET:

15.3.2010
Pilkkuliini ~~ 32+4 & A 1730g/41,5cm B 2025g/44cm

16.3.2010
Haave ~~ 32+3 1945g

9.4.2010
emv ~~ 34+6 3380g/48,5cm

15.4.2010
napsuneiti ~~ ??+? 2880g/47cm

19.4.2010
Johjo ~~ 38+1 4560g/52cm

20.4.2010
senni1 ~~ ??+? & A 2240g/45cm B 2535g/47cm
MetsäMörrinVaimo ~~ 37+5 3620g/50cm

21.4.2010
Heidi0609 ~~ 38+4 3920g/50cm
Katsu74 ~~ 37+0 3134g/48cm

22.4.2010
Belvis ~~ 34+4

23.4.2010
tirpunen ~~ 38+5 3495g/51cm

24.4.2010
Janskuliini84 ~~ 38+1 3650g/50cm
Vilhelmiina72 ~~ ??+? &

28.4.2010
BornToLose ~~ 38+3 & A 3005g/49cm B 2920g/48cm

29.4.2010
tiitäinen ~~ ??+? 3595g/49cm
alfonsiina ~~ ??+? 2990g/45cm
Adelade ~~ 39+0 2560g/46,5cm

30.4.2010
ce-bra ~~ ??+? 3484g/49cm

2.5.2010
marjutti86 ~~ ??+? 3460g/52cm

3.5.2010
A-L-M ~~ 40+0 3898g/50cm

4.5.2010
KyyneltenHymy ~~ 40+3 4000g/49cm
Tsirppi ~~ 39+6 3130g/51cm

6.5.2010
sibirica ~~ 38+0
minttuxxx ~~ ??+?

7.5.2010
vennamo86 ~~ 38+1 3090g/51cm

9.5.2010
AnnaBanana ~~ 40+0 3270g/51cm

10.5.2010
Varanikki ~~ 41+2 4435g/50,5cm

11.5.2010
Heikunkeikun86 ~~ ??+? 3130g/47cm
sanzkuli ~~ 41+2 3795g/50cm
Aukku ~~ 40+2 3140g/48cm
tiktu ~~ 39+3 51cm/3865g

12.5.2010
hentta75 ~~ 40+2
Möhvi ~~ ??+? 3900g/49cm
äiti ja 3poikaa ~~ 38+0 3450g/51cm
Miikulainen89 ~~ 39+1 2556g/44cm

13.5.2010
enkelipoikien äiti ~~ ??+? 4455g/54cm

15.5.2010
Tipsula81 ~~ 40+2 3779g/52cm

16.5.2010
Toukomamma88 ~~ 38+3 2740g/48cm

17.5.2010
vendela84 ~~ 40+6 3280g/48,5cm

18.5.2010
baby dream ~~ 39+2 4210g/53cm
Nappula ~~ 39+1 3290g/50cm
Finu ~~ 41+1 3800g
Järvenneito ~~ ??+? 4170g/52cm

19.5.2010
Cristiina ~~ 39+0 3520g/52cm

20.5.2010
MsDevil88 ~~ 40+5 3820g/51cm
Anin ~~ 39+1 4290g/51cm.

21.5.2010
Riikka90 ~~ 38+5 3500g/48,5

22.5
lypy ~~ 40+0 3500g/51cm

23.5.2010
Sanse ~~ 40+2 4690g/55cm
Magdalena77 ~~ 41+5 3680g/52cm

24.5.2010
Zara81 ~~ 40+4 4040g/52cm
tatomira ~~ 39+2 2960g/46,5cm
tyttö82 ~~ 3230g/48cm

25.5.2010
Haavemamma ~~ 41+2 3880/51,5cm

26.5
Napero ~~ 40+0 3880g/50cm

27.5.2010
zizilisko ~~ 39+6 3860g/52cm
Whitey ~~ 40+1 3080gr/47cm

28.5.2010
Nenu ~~ 41+5

30.5.2010
Alisa ~~ 40+4 3100g/49cm
Auringonkukka ~~ ??+? 3180g/51cm

31.5
Nuppu 123 ~~ 41+3
Meillevauva ~~ 40+4 4380g/54cm

7.6.2010
Hyäkkäysvaunu ~~ 42+0 51cm/3379g

9.6
Maira ~~ 40+1 3530g/50.5

10.6
Selis ~~ 41+1 3600g/52cm

Täältä löydät aikaisempia keskusteluita odottajien puolelta:

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1498357
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1532663
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1558429
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1585358
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1610660
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1638453
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1663567
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1691618

Täältä löydät aikaisempia keskusteluita "vauvat 0-12kk" puolelta:

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1744331

Tervetuloa pulisemaan uuteen ketjuun!! :wave: Niin se kesäkuu meni ja heinäkuu tuli, hurjaa miten aika on mennyt nopsaa :eek:

kopsaan edellisestä ketjusta mun tän päivän höpinät:

Hyäkkäysvaunu Ok, luulen, että vauvalla ei oo sammasta suussa. Kieli ainoastaan sellaisen vaalean jutun peitossa, mutta ohuesti, joten se on varmasti maidosta peräisin. Häviää/vähenee syöttöjen välissä.

tissien suojauksesta, mää oon ihan hysteerinen noiden tissien kans, ku sen rintatulehduksen sain. Eilenkin aamulla kävelyllä tuulitakki päällä vaikka oli 20 astetta lämmintä :D :headwall: Jospa sitä pikkuhiljaa alkais luottaan siihen, ettei se tuu, vaikka en oo pukeutunu ku talvisotaan.

Varanikki Mää kans mietin, että miten selviän ristiäisistä itkemättä. Meillä nimittäin aika varmasti mun äiti kyynelehtii koko homman ajan :headwall: Tuo vaateasia mietityttää myös.. Mulla olis ihana mekko, mut miten imettää se päällä :/ Joten etsintä taitaa jatkua..

Kiitoksia Alisalle uudesta pinosta! :flower:

Tulinpas korkkaamaan minäkin tämän, vauva nukahti tuossa jokin aika sitten ja piti keittiö siivota ja sen jälkeen alkaa touhuamaan makuuhuoneen kimpussa (siis siivota sekin :D ) mutta tässä mä koneella istun... hups :p

Tänään mies sit meni ekaa kertaa töihin vauvan syntymän jälkeen, joten mulla alko sitten ihan oikea arki, huih! Ei vaan, tavallaan ihan tyytyväinen, että saa alkaa meneen omien juttujen mukaan.

tissien suojaus mä en oo mitenkään suojannut, joskus autossa kun ilmastointi puhaltaa oon jotain liinaa rintojen päälle laittanut, mut muuten ei oo mitään ollut :) pari rintatulehdusta tossa on ollut ja kipu oli kova, mutta ne on johtuneet huonoista rintaliiveistä.

Mutta, poika tuolla jo heräilee joten tarvinnee se pesukone täyttää ennen kunnon itkua.

Kiitos taas Alisalle uudesta ketjusta :flower:

Tullaan nyt korkkaamaan, kun kerrankin ehtii vähän kirjoittelemaankin..lukemassa käyn yleensä päivittäin!

Me käytiin pikku-ukon kanssa 2kk neuvolassa ja mitat oli 5540g ja 60cm(synt. 3495g/51cm)
iso jässikkä on jo, ei ihmekkään et äitiyspakkauksen 60cm bodyt alkaa olemaan pieniä =)
Rotavirus rokotteen sai..vähän vatsa kurnutti pari päivää, täytyy nyt pitää peukut pystyssä, ettei tulis mitään kummempaa!!

Raskauskiloista olitte puhelleet, mulle tuli n 20kg ja se n, 10kg roikkuu edelleen, varsinkin tossa vatsan seudulla :| Kai se joskus lähtee...

Tissejä suojaan ilman mukaan lämpimällä riittää ihan liivinsuojat, mut tuulisella ilmalla olen pitänyt jotain kevyttä neuletta suojana..

Imetyksestä ja sen lopettamisestä oli myös juttua ja kyllä siellä joku( en taas muista ketä) oli kirjoittanut niin ku olis mun kirjoittamaa..
Mua niin harmittaa, kun imetys olis niin vaivatonta, mut jostain syystä tämä imetys ei vaan ota onnistuakseen, en tosiaan enää nauti imettämisestä, ku se on sitä lussutusta, maitosuihkuja, raivareita ja nuokkumista..Ja sitten taas hetken päästä on kamala nälkä..
Lisäksi poika on vielä niin älyttömän jäntevä, että imetysasennossa pitäminen on ihan älyttömän vaikeaa..toinen pungertaa koko ajan pystyasentoon...
Oon tässä paininut taas vaihteeksi itseni kanssa, et lopettaisinki imettämisen nyt jo kokonaan vai yritänkö vielä pari kuukautta ja lopetan sitten kun aloitetaan kiinteät ruuat..Kuitenkin jo nyt syödään iso osa syötöistä korviketta, imetyskertoja on vuorokaudessa 3-5 riippuen päivästä..

Ja se "julki-imetys" voi hellurei..oltiin kaverin luona ja imetin sitten siinä olkkarissa..mua oikeen hävetti ku niitä maitosuihkuja tuli vähän väliä joka suuntaan, ku jätkä sähelsi rinnalla

Nukkuminen tai oikeestaan herääminen/nukahtaminen on sitä ähinää ja puhinaa..yleensä tunti ennen yösyöttöä alkaa ja pahimmillaan jatkuu tunnin syömisen jälkeen ja sitten onki taas jo kohta nälkä-ähinät :headwall:
Meillä poika nukkuu ekan pätkän n. 21/22->3-5h, mut sitten alkaa parin tunnin välein heräily ja osaatte kuvitella noi ähkimiset siinä välissä, niin enhän mä itse saa nukuttua..

Nyrkit on täällä löydetty..niitä ihmetällään, tungetaan suuhun ja lussutetaan..lisäksi nyt on opittu miten kiljutaan..ensin höpötellään kovasti, sitten nauretaa ja siihen päälle vielä kiljahdellaan pari kertaa :LOL:
Ihanaa huomata, kun toinen keksii joka päivä jotain uusia juttuja =)
Nyt on alkanyt myös vääntämään kyljelleen niin kovin, et joku päivä varmasti vääntää vatsalleen..

Huhhei tulipas taas sekavaa tekstiä..lukekoon ken jaksaa :D

Nyt täytyy mennä välissä ruokkimaan tota vanhempaa, ku kiehnää tossa jaloissa

Aurinkoista päivää kaikille :flower:

Tirpunen ja Atte 2kk ja 8pvä

muoks. mitäköhän toi silmänisku hymiö tekee tuolla välissä..ei sitä saa pois..

Mulla on liikaa aikaa selvästikkin kun täällä roikun (molemmat tytöt kun kipeinä niin niitä nukuttaa hyvin)... Pääseekö muuten tuohon listaan? (7.6.2010 42+0, 51cm/3379g)

Toi linkki edelliseen ketjuun ei muuten toimi, tulee tähän ketjuun...

Se silmän isku muuten tulee myös jos on ääkkönen ja sulku vierekkäin, kannattaa jättää väli...

Mä oon niiltä maitosuihkuilta varautunu nii et mulla on harso likan olkapäällä (siis rinnan ja likan välissä suun alla) ja koko ajan liivinsuoja toisessa kädessä jollon saa tukittua sen suihkun. Jotenkin se julki-imetys on joillekkin tosi kauhee paikka - hyvin sen sai huomata kun esikkoa vielä taaperonakin imetin julkisesti (siis taapero imetyshän on vielä kauheempaa ;) ) mut ei ikinä kukaan tullu kyllä asiasta sanomaan tyytyivät vaan mulkoileen.

ihana kuinka osalla on jo 2kk neuvolaa, kun me vasta käytiin 2vko neuvolassa :heart: .
Nyt nuo tuntuu taas heräilevän...

Tuun vaan ilmottautumaan :wave:
Mökillä oltiin viikko Virossa ja eilen tultiin takas, koneelle en kuitenkaan kerkeä, kumma juttu kun kaks lasta ja kaks vauvaa niin ei kerkee mitään?? :p

Facessa jotain sekoilin kiireessä? Kommenttia kuvaan oli tullu mut en nähny niitä, taisin poistaa kuvan ja itseni?? :LOL: :LOL: Jepjoo, katotaan sitäkin paremmalla ajalla uudestaan.

Kaikkien vaavat kasvaa hyvin, hienoa! Me saadaan vasta 3kk-mitat, eipä näin kesäaikaan juosta neuvolassa kovin usein, näemmä.

Täysimetystä edelleen, jee, muille tsemppiä imetykseen, imetyksen lopetukseen, maidon loppumiseen ja hälle kuka niitä koiran maidonlopetuspillereitä syö! (hohoo, olenpas hauska :LOL: )

Poika on hymypoika ja tyttö kipakka tapaus, eikös sen niin kuulu mennäki :xmas:

BTL :heart: :heart: Lumikki + Prinssi 2kk 3pvää

Heippa vaan täältäkin! :wave: Jonkin näköistä dementiaa täälläkin, kun äsken lähdin kynää etsimään, että voin tänne palstalle kirjoittaa :xmas:

Me oltiin tiistaina 1kk neuvolassa pojan kanssa. Mitat 5110g (3860) ja 55,5cm (52). Ihan kivasti on poika kasvanut. 50cm vaatteet on jäänyt pieneksi, mutta suurin osa 56cm menee vielä ihan hyvin. Joitakin pieniä 60cm oon jo kaivanut käyttöön.

Juhannuksena join pohjat miehen siideristä. Siinä oli ehkä desin verran ja kyllä nousi ihan kivasti päähän. Mitäköhän koko tölkillinen olis saanut aikaan. :LOL:
Enempää en olis uskaltanutkaan juoda, kun vauva nukkuu vieressä. Humalahakuista juomista me ei harrastetakaan ollenkaan, joten ei silleen tarvii asiaa paljon miettiä.
Tupakkaa tekee mieli joka ikinen päivä :ashamed: ja haaveilen että saisin ihan rauhassa ja hiljaisuudessa istahtaa tuohon terassille polttamaan yhden tupakan ja juomaan lasillisen punaviiniä. No ehkä ensi kesänä sitten,,,

Täällä on myös poika tajunnut että yöllä nukutaan :D Käy yleensä yöunille 22-23 aikoihin ja heräilee 8-9 välillä. Viime yö meni yhdellä syötöllä. Päivisinkin tämä kyllä nukkuu vielä aika paljon. Pari kertaa on vähän pidempään hereillä ja tapittaa ympärilleen. Eilen myös hymyili ensimmäistä kertaa :heart:
Itse vaan koen hirveää syyllisyyttä, kun en kerkeä niin paljon pitämään sylissä, seurustelemaan tai pitämään lattialla tai vatsallaan. Neuvolassakin kysyivät, että nostaako päätä vatsallaan ollessa ja tasan kerran olin poikaa pitänyt vatsallaan meidän sängyllä, joten osasin sitten vastata. Kolmonen on kasvanut sylissä ja tämä vauva tulee sen suhteen jäämään vähemmälle :ashamed:

Whitey - Minäkin olin kolmosen imetysaikana tuollaisella välttämisdieetillä. Jätin silloin pois maidon, viljat ja munan + kaikki mitkä yleensä aiheuttaa ilmavaivoja. Siitä olikin apua, vaikka itselle se on aika rankkaa. Allergiat oli meillä silloin syynä vauvan itkuisuuteen ja muihin oireisiin. Kuulostaa vaan niin tutulta nuo sinun kirjoitukset, joten olen täällä ihan hengessä mukana db :hug:

Onko täällä kenelläkään kokemusta kuparikierukasta, tai kierukasta yleensäkin? Sattuuko se laittaminen paljonkin? Ja eihän se varmasti tunnu petipuuhia harrastaessa? Tuo kuparikierukka on varmaan ainoa mahdollinen ehkäisy ja jotenki vaan pelottaa se laittaminen ja ajatus että sitten siellä kohdussa on joku muovihässäkkä :x

zizilisko+poika 1kk :heart:

*korks/merks* B)

Alisa, mekossahan voi helposti imettää, eikun helmat korviin vaan.. ;) Meillä on kummiks tulossa toinen imettävä äippä, joten makkari on pyhitetty tisseille jo suosiolla. Ja toisaalta pieni toimitus, 8 aikuista ja muutama mukelo, joten.. Ja kiitokset pinosta!

Taitaa tulla vaaleet satiinihousut ja joku lumpputunika vaan - asu mulle :D Hah, niinko ei oli aikaa NYT suunnitella, mut ei vois vähempää kiinnostaa.. :whistle:

Ulos kattomaan kun ukko kiikkuu tikkailla ja pienin rallattaa vaunuissa liberokassin sammakolle :D :heart:

Muoks Zizilisko samaa kuparista pohdin minäkin, ja tasan tuota vierasesinemäisyyttä eniten pelkään :/

Muoks kaks Nyrkit on meilläkin AINA suussa jos vähänkin tissiä tekee mieli, toisinaan lupsuttaa myös peukkua, mut tutti ei kelpaa, sen sylkee tovin perästä pois. Tosin nälissään kauppajonossa tuo tutti taas on huippu, raukka luulee saavansa maitopulloa vissiin.. :ashamed:

Nyt jo kyseleevät "Äiti minne sie jäit, joko sie pissit?" :whistle: :whistle:

Heips! :wave:

Minäkin tulin korkkailemaan uutta pinoa!
Kiitos Alisalle!

Kyllä menee hermo tän koneen kanssa, kun on ruvennu jumimaan urakalla... :kieh:
kohta heitän tän tonne pihalle vesisateeseen...

Tervetuloa Hyäkkäysvaunu!

Riikan tytölle tuli sama nimi mikä meidän esikoisella!! =) Onnea nimestä! :flower:

Tupakoinnista Itse lopetin heti kun sain tietää olevani raskaana...ja nyt taas sorruin kun loppu imetys... :ashamed:

Tosi hienosti on kyllä teidän vauvat kasvaneet!! :attn:

Meidän pieni-mies on varmaan nyt saman painoinen kun esikoinen synytessään (4050g)
Ei olla neuvolassa käyty, mut noin arviolta katsottuna ja 2viikkoa sitten kun painoi 3550g... ni olis neljän kilon kieppeillä...ehkä vähn ylikin.. :D

Meillä on ristiäiset reilu kahen viikon päästä... nimi ei vieläkään ole päätettynä (etunimestä aika varma) Poika kastetaan minun vanhassa kastemekossa, jossa on kastettu siskojen lapsia ja meidän esikoinenkin...

Johtuskohan tästä helteestä kun poika ei suostu ulkona nukkumaan, yleensä siis mieluummin nukkuu ulkona kuin sisällä... nyt vain vähän torkahtelee ja sit otan sisälle jos usemman kerran siellä kitisee...sit se tohon sitteriin nukahtaa joksikin aikaa...mut heikommin nukkuu päivällä... onneksi yöllä nukkuu hyvin *koputtaa puuta*

Joillakin oli alkanu jo menkat :hug: täälläkin kauhulla odotellaan milloin se "ihanuus" taas alkaa :kieh:

Minäkin olisin kiinnostunut hormonikierukasta, toinen mitä olen miettinyt ja mihin olen enempi tutustunu olis se ehkäisykapseli... liekkö siitä kellään kokemusta?? kun jotenkin se ois "kivempi" kun laitetaan ihon alle, eikä tonne alapäähän... vaikka molempien laitto varmaan tuntuu jonkun verran... :/
Esikoisen syntymän jälkeen mulla oli ehkäisyrengas käytössä, se oli tosi hyvä mut sit lopetin sen käytön kun oli vaan niin KALLIS!

Ja täällä myös jonkun verran nyrkkiä lussutetaan :LOL:
On myös tuttikin ollut kovassa käytössä... niin vauvalla kuin kissoillakin :LOL: :LOL:

Niin ja täällä ei tarttee pahemmin tissejä suojailla kun se imetys meni jäihin... eli juostaan tissit paljaana :LOL:
Mutta kiva, että monilla muilla se onnistuu ja sen myötä se on mukavaakin!! =) :attn:

Vielä pikkusen ukkonen jyrähtelee, mut vesisade loppui ja aurinko taas pilkistää... raikasti kyllä kivasti ilmaa... :D

Jeps, mut palaillaan taas!! tuntuu jälleen tökkivän tää kirjoitus..kuinkahan kauan tätä teksiä on tullu taas kirjoiteltua... :whistle:

Toukomamma ja pikku Elmeri 6vko 4pv.

Uuden pinon korkkaus :wave: kiitoksia Alisa :flower:

Varanikki mä jaan sun paniikin, meillä myös viikonloppuna ristiäiset. Tosin mulla sikäli helppoa että ei ole niitä muita lapsia juoksemassa jaloissa. Mutta huoh, huomenna siivoukset ja kaupassa juoksut (tänään jo aloteltu), lauantaina leipomukset + tulee lisää sotkua ja pirun su-aamu kun pitää vielä kakut koristella ym. StressiPaniikkiParku.
Niin ja mä parkusin jo äsken kun pappi kävi, että silleen :'(

emv
Minäkin täällä korkkailen ja kiittelen uudesta pinosta Alisaa!

Toivon teille ristiäisiä ja niitten oheishärpäkkeitä stressaaville oikein onnistuneita ristiäisiä ja että pappi sanoo oikean nimen! :D Ei vaan, siis ihania ristiäisiä ja onnenkyyneliä, etukäteisstressiin täältä :hug: .

Mulla kyllä toi pillereiden syöminen ainakin toistaiseksi aiheuttaa mieletöntä v*tutusta ja kiukkuisuutta varsinki miestä kohtaan :ashamed: Eli ei se kiukkuisuus johtunutkaan ainoastaan menkoista sillä menkat meni ja kiukku jäi :headwall: Sanoin just miehelle ennen ku se lähti töihin et jos tää jatkuu tämmöisenä niin lopetan pillerit. Ja tosiaan, ihan hyvällä tuulella kun mies on töissä...kummallista. Turhauttaa kun ei mies ees tee mitään semmost mistä vois tälleen kiukutella. Jeps, näin tää mami täällä :wave:

Ehkäsystä: Mä suunnittelin jo esikoisen jälkeen ehkäsykapseleita käteen ja sain reseptinkin ilman mutinoita - se kun on yksi niistä harvoista joka käy kun imettää (sama kuin minipilleri eri muodossa), mutta nyt kun mulla oli uusi terkka (en tullu kyllä muutenkaan toimeen) niin kysyin niistä kapseleista niin ehdottomastikkaan ne ei käy koska se ei ole luotettava :eek:, eikö se silloin tarkoita että minipilleritkään ei ole? Mä meinasin nyt kyllä vielä jälkitarkastuksessa lääkäriltä suoraan sitä pyytää ja kattoo mitä se sanoo (ainoa lääkäri joka täälä tekee noiden laittoja), tai sit haen sen reseptin kokonaan toiselta lääkäriltä ja meen yksityiselle laittaan. Mä en kumilla ala enää pelautuun, pillereitä en muista syödä ja mitään ylimäärästä ei mun alapäähän tungeta - toivon tosin että mies heltyis kolmanteen lapseen (mulla on siis kuume jo nyt) ja siinä tapauksessa voidaan taas kumilla hetki mennä kun en nää hormooniehkäsyy järkeväks alottaa jos uus raskaus suunnitteilla lähi vuosina...

Alisa Kiitos uudesta pinosta! :flower:

Ehkäisystä.. Siskolla on käytössä toi Ehkäsyimplantti (kapseli) ja on sopinu ainakin hälle tosi hyvin. www.ehkaisy.com sivustolta löytyy tietoa mm. tuosta kapselista ja muistakin erivaihtoehdoista. Ja siellä on kivasti listattu niitten plussia ja miinuksia.

Kierukasta, en itse tiedä miltä toimenpide yms muut siihen liittyvät tuntuu, mutta sen luotettavuuteen en usko, esim. kaverini saanut alun siitä huolimatta vaikka äiteellään oli kierukka.. Ja meillä isäntä tokas, että ei halua että otan sitä ( kuulemma tuntuu epämukavalta :kieh: ), että näin yks miehinen kanta.. :whistle:

Nyt on alet pörrätty, itselle löyty kerrankin vaikka mitä! mm. farkut, hame.. Ja tyttöselle ostettii mm. Finlaysonilta Aappa-pussilakana setti :heart:
Neiti kerran koko liki 6 tunnin reissulla kitisi, ja se oli vaan sylivajetta.. Nostin syliin toviks marimekon liikkeessä, ja johan likka hiljenty tuijottamaan värimaailmaa ja sitten olikin kotiin asti kaikki hyvin, ruokahuutoja lukuunottamatta :heart:
Ja otti pikalataukset tossa äsken ja nyt innoissaan tohottaa leikkimaton saloja ja kiljahtelee riemuissaan.. :p

Mutta mä lähen seurustelee neidin kans lattiatasolle ja leikkimään :D

Illanjatkot! :wave:

Kierukasta Laittaminen ei satu, eihän se nyt kivalta tunnu kun tungetaan jotain ylimääräistä kohtuun..tuntuu epämukavalta!
Mutta ei ole lainkaan paha juttu..
Miehenhän ei pitäisi tuntea kierukkaa, mut mun kohdalla kierukan langat jäi ensin liian pitkiksi ja ne tuntui miehestä inhottavilta..lankoja lyhennettiin ja se auttoi..

Kuparikierukkaa mäki mietin, mutta sehän kuulemma lisää vuodon määrää ja mä vuodan muutenkin menkkojan aikaan ku seula, ni ei hyvä...Lääkäri myös sanoi, ettei kannata kokeilla sillä kohtu ei hyväksynyt viimeksi hormonikierukkaa, niin tuskin "huolii" sinne kuparistakaan..
Eli kumilla täällä sähelletään ja se ei tunnu miltään kummastakaan..pilleriresepti tossa edelleen odottaa imetyksen lopettamista, mut yleensä mulla pillereistä sen raivopäisyyden lisäksi häviää kaikki halut..Toivon todella että nämä uudet pillerit toimis ilman sivuvaikutuksia!!

Nyt jos painuis yöpuulle kuuntelemaan pikku-ukon uniähinöitä..

emv
pillereistä: musta on kummallista et ennen raskautta söin näitä samoja minipillereitä (cerazette) enkä silloin ollut tämmönen raivotar-pillittäjä-sekoilija tyyppi, mikä nyt oon (en siis 24/7, mut varsinki jos yhtään väsynyt tms). Oon ihan H.Moilasena et miks. Täytyy ens viikol kysellä neuvolasta et mitä kantsis tehä.

Mä vaan pyörin netissä vaikka fiksu ihminen menis nukkumaan kun kuitenkin väsyttää ja kohta käy herätys. Pikkuakalla on ollut pari päivää ihme tohinaa ja heräileekin enemmän. Noh, onhan tuo jo kohta kokonaista 5viikkoa :kieh:

Ehkäisystä mulla oli cerazette ennen esikoista ja tykkäsin kovasti. Sit näiden tyttöjen välissä otin taas käyttöön ja ihan erilainen fiilis! En tosiaan tiiä miten reagoin niin erilailla.. Nythän mä en enää huolehdi ehkäisystä. Siis sovitun mukaisesti mies käy laittamassa tuubat tukkoon.

Jälkivuoto loppui, jee! 4 viikkoa kesti. Hormonitoiminta on normalisoitunut koska mä kiusaan miestä mutta oikeesti mihinkään petipuuhiin ei jaksa :whistle:

Ristiäiset on meillä kuun puolivälissä. Kappelin tiloissa, mä en halua ihmismäärää meille kotiin.

olenko sokea vai eikö minua ollu hoksattu lisätä listaan kävin kyl kertoon et poika syntyi 24.5 paino 3230 ja pituus 48.. :) olen kyllä mukana vaikka aina en kerkee täällä kirjottaan... olen viikot yksin ku mies reissutöissä niin kädet on kyllä täynnä hommia koska meidän prinssi ei sit ala oleen kun äidin sylissä hohoi.... tai sitterissä jos se heiluu:) toisaalta ihanaa ja toisaalta ei nytkin kirjotan ja vispaan sitteriä samalla että saan kirjoitettua tänne.... mutta minulla olisi teille kysymys.... mun rakas on kakannu viimesi tiistain ja kiemurtelee mut kakka ei tule mitä teen ja koska huolestun olen muutamn kerran kokeillu sitä kuumemittaria mut ku sitä ei sais käyttää niin en sitä haluais sitte koko aika käyttää olen maks 4 kertaa tehnyt kuukauden aikana joko olen pilannu toisen pyllyn? pieruja kyllä tulee ja tosi pahan hajusia!!

kiitos jo etukäteen jos neuvoja sateleepi:)

meillä on ristiäiset tän kuun lopussa... mulla on niin ihanat appivanhemmat että ne höösää niin mun ei tarvii ku ilmestä paikalle:) noh ainakin melkein.... kyllä tietty ilmaisen omat toivomukset servettien mallin yms sellaiset....

Miksei sais kuumemittaria pepussa pyöräyttää?
Eikai se oo sen kummempaa kuin kuumeen mittaaminenkaan pyllystä ja sen kyllä oon tehny tässä viikon ajan kerran-pari päivässä ja aina tulee kakka heti perään (enkä oo ees pyöräytelly mitenkään)...
ootko kokeillu antaa pientä määrää keitettyä vettä (jäähtyneenä tietysti) päivässä, se auttaa monesti vauvan ummetukseen... Olitteko rintamaidol vai korvikkeella, rintalaps kun saattaa helposti olla sen viikonkin kakkaamatta ilman että kyse on ummetuksesta (toi kyllä kuulostaa ummetukselta).

ilmaise toivees ristiäisistä sit tarkkaan; mulla on tosi huono maku jääny esikon ristiäisistä anopin ja kälyn takia, vaikkei se mistään vastannutkaan... mutta kun ihmisillä on omat käsityksensä kaiken kulusta, niin voi olla että se päivä ei aina olekkaan niinkuin on toivonut...

hyökkäysvaunu: juu olen samaa mieltä et voi tulla kyllä yhteen ottoja mut sit tuleepi.. olen nimittäin aika suorasananen ihminen onneks ne on tottunu siihen ja sanoinkin jo ukolle et jos mulla yhtään menee hermot siellä niin lähen samantien kotiin( ne ristiäiset eri paikkakunnalla kun missä asumme) mut täytyy pitää pää kylmänä:)

Kiitos kierukkakommenteista! Mua rupee pelottamaan ja kuvottamaan vaan enemmän koko ajan, kun ajattelenkin koko kierukkaa :ashamed: Ja kumin kanssa tuntuu kuin kaktuksella jyystäisi, joten siitä on sitten se nautinto aika kaukana. Miksi miehille ei oo mitään hormonivalmistetta, joka tappaisi siittiöt, niin ei jäis aina naisten kärsittäväksi nämä ehkäisyasiat, hitto |O :headwall:

Toukomamma - Mulla oli kolme vuotta ehkäisykapseli. Laittaminen ja poistaminen ei sattunut yhtään, kun puudutettiin. Pieni arpi on muistona vasemmassa käsivarressa. Mulle kapselit aiheutti masennusta, väsymystä, painon nousua ja kapselien poistamisen jälkeen kesti kolme vuotta ennen kuin tulin raskaaksi.

zizilisko

Uus kirjottelija ilmottautuu :wave:

Meille syntyi poika 20.5.2010, rv 39+1 ja mitat oli 4290g ja 51cm. On meidän kolmas lapsi, ennestään tyttö -07 ja poika -08.
Rauhallinen pieni mies joka on sulattanu sekä vanhempien että isompien sisarusten sydämet täysin :heart:
Meillä on maanantaista asti menty osittaisimetyksellä, pääsääntöisesti saa korviketta mutta tissiä pari kertaa päivässä ja yöt mennään vallan tissimaidolla. Ennen oli täysimetyksellä mutta ei ollut lainkaan tyyttyväinen vaikka sai päälle korvikettakin. Nyt on niin tyytyväinen vauva ja turhat itkeskelyt on jääny =)

1kk neuvolassa (22.6) poitsu oli 5530g ja 56cm.

Täällä kanssa uusi kirjoittelija ja vanha juttujenne lukija!

Tekstejänne olen tosiaan lukenut jo ihan alusta asti säännöllisesti, jo ennen ensimmäisiä ultria. Paljon sitä onkin saanut tämän kautta vertaistukea ihan pelkästään lukemalla. Osa nimimerkeistä on tullut kovastikkin "tutuksi". Jospa nyt siis uskaltaudun joukkoon mukaan ja yrittäisin ainakin välillä kirjoitella ja kommentoida ihan oikeasti, enkä vain ajatuksen tasolla..:) Jos vain mukaan vielä mahtuu? :wave:

Yhteistyössä