TOUKOKUUN TOUKAT 2010 ~~Elokuussa 2010~~

Terveisiä pohjanmaalta :wave: Täällä ollaan pojan ja kissojen kanssa, meidän isi lähti ajeleen eilen takasin päin töitä paiskimaan et on mammalla rahaa millä shoppailla :LOL:
Velliä annoin eilen 60ml ja siihen sekaan 80ml maitoa, hyvin maistu :) Tänään kokeillaan luumusosetta pari lusikkaa, kakka on tiukassa kolmas päivä jo menossa ilman kakkimista.

Whitey 2kk tulee se rota (joka on suun kautta) ja sit osallistuttiin siihen rokotehommaan nii se pistettiin. Ei ne aluks meinannu pistää sitä kun alle 3kk ei saa antaa ilman lääkärin määräystä särkylääkkeitä, mutta me oltiin jo panadolia syöty nii saatiin se rokote sit jo 2kk.

Huoh, huomenna ois ollu se sairaanhoitajalla käynti kun puhuttas ehkäsystä. Siirrän sitä kk, kierukkaahan ei saa kun vasta 4kk synnytyksestä. Naurattaa oikeen kun sanotaan et minipillerit ei pidä ylipainosilla, voi raskautua vaikka niitä syö. Mutta sitten puhutaan että ylipainoset ei tuu helposti raskaaks, ku on läskiä. :LOL:
No jos totta puhutaan, meillä ei oo ehkäsyä tarvinu kun miehele en oo vielkään antanu :ashamed: Johtuneen varmaa siit et mielenkiinto menee kun toinen vinkuu, hinkkaa ja yrittää koko ajan jotain. :( Näin julma akka tääl :wave: :headwall:
 
hengissä täällä kans :wave:

Kauniita nimiä on vaaverot saaneet :)

Kauheita tapahtunut joillekkin, jaksuja!! Meidänkin lasten vaari nukahti hiljan rattiin, mutta havahtui vastaantulevan tyhjällä kaistalla, joten selvisi suurella säikähdyksellä :(

Täällä pyyhkii siis edelleen oikeinkin mukavasti. Pikku ukko ollut tosiaan rauhallinen jo parisen vkoa ainakin..liekkö meillä oli sitten kahden kuukauden koliikki :eek: ??

Isännällä alkoi vihdoin kesäloma, joten hissuksiin tässä mennään pvä kerrallaan. Ukko läks just mökille tarkastamaan nko myrsky tehnyt tuhojaan, meidän kotinurkilla on nimittäin paljon kaatuneita puita siellä täällä ja sähköt oli poikki 4 t.

Pikkuneiti esikoinen on pian 1,5v ja voi hyvin. Ollaan kyllä havaittu lievää turhautumista, jos ei pääse 2x pvä ulkoilemaan. Tuntuu että lelutkaan ei jaksa kiinnostaa ja sitten kitistään turhautuneena, niin rauhallinen tapaus kun hän on ollutkin tähän saakka. Näin ollen meillä sitten pyritään 2x pvä ulos pakostakin tai helteillä uimaan.
Neiti oli 2 vko harjoittelemassa perhepäivähoidossa 4 pvä vko ja meni oikein hienosti. Joinain aamupäivinä itkusti lähtiessä, mutta kotiin kun piti lähteä iltapvällä niin eipä meinannut saada leikkejä lopetettua :) Muutenkin aivan ihana hoitopaikka ihan tässä lähellä. Ukon loman jälkeen jatketaan sen 4pvä vko ainakin jonkun aikaa, vaikka vaavi rauhoittunut onkin. Saapahan neiti siellä purettua energiansa paremmin muitten kanssa leikkien ja ulkoillen.
SILTI se on jännä miten itsellä on hiukan huono omatunto neidin hoidossa olosta, kun itse on kuitenkin 'vaan vaavin kanssa kotona' Dääm!

sunnuntaina saa pikku ukko nimen :)

Voidaan hyvin! :heart:

HM ja pikku-ukko 2kk ja 2 vko
 
Ehkäsystä olin ajatellut kuparikierukkaa mutta jälkitarkastus lekuri puhui mut ympäri hormonikierukkaan..nyt tässä mietin että miks en pysyny suunnitelmissani :/ Siskolle ku tuli hormonikieruksta akne..

Rytmi on meillä sellainen että yöunille 20-21, syödään ekan kerran n klo 4-5..josta aina koko päivän n. kolmen tunnin välein. Päivään heräillään 9-10 aikaan. Päikkäreitä useinmiten useat tunnin tirsat, mutta tänään esim vetäs pitkästä aikaa vaunuissa ( naapurin sirkkelin laulaessa ;) ) 2,5 tuntia.
Kitistään vain enää jos nälkä tai väsy..oma sänky on paras paikka nukkua :)
 
Heissan täältäkin :wave:

Tää mamma oli lauantaina taas kensertissa :whistle: Olin kavereitten kaa kuuntelemassa ja kattoo Mambaa Puumalassa. Miehen veli oli meillä kuskina,ku matkaa meiltä tonne Puumalaan tulee yli 60km. Ja kyl oli taas mukavaa :D

Mä oon kans alkanu antaa Henkalle velliä. Maissi vellillä alottelen. Eilen illalla kävi nukkuu 20.30 ja eka kerran heräs syömään aamul puol 6 :D
Päivälläkin on tyytyväisempi.

Meillä nukutaan melkein kaikki päiväunet sitterissä mikä on olkkarin pöydällä. Siinä on viileempi ku makkarissa ku olkkarissa on ilmastointilaite.

Mut nyt täytyy taas mennä ens kertaan :wave:

PS: Oliko Mairalla mukava ilta?

baby dream Henkka 2,5kk.
 
Moikka pitkästä aikaa :wave:

:hug: kaikille tarvitseville.

Mä oon nyt antanu kolmena iltana Nikolakselle velliä ennen nukkumaanmenoa. Nukkuu kyllä muutenkin yöllä tosi hyvin mut nyt vielä paremmin =)
Muru juttelee ihan hirveesti ja on muutenkin todella iloinen ja tyytyväinen poika :heart: Päikkäreille nukahtaa itse sänkyynsä, yöunille nukutan sylissä vaikka nukahtaisi kyllä sänkyynsäkin.
Meillä on 3kk neuvola vasta 20.päivä :p Vaatteet meillä on nykyään kokoa 68cm ja jotku harvat 62cm menee.

Ehkäsystä, mä otin nyt aluks pillerit mut tarkotus otta joulun tienoilla hormonikierukka. Kaveri kehunu sitä tosi paljon ja aattelin et jos olis vaikka mullekki sopiva...
 
baby dream Kiitos kysymästä, olihan se ihan mukavaa vaihtelua! :) Tosin ilta meinas mennä siihen et olin koko ajan soittamassa äitille, onneks tuo isäntä laitto vähän kampoihin etten koko ajan kyselis kuinka menee..Ja ihan hyvinhä niillä oli menny ja tosi hyväntuulinen poika tuli takas kotiin! :)

JES, mä löysin sunnuntai zumba ryhmän johon pääsin mukaan! :D Okei, joudun ajamaan sen takia jonkun verran, mut ei haittaa, kunhan pääsee jotain harrastaa sen kerta viikkoon ja sais omaa kuntoonsa paremmaks.. :)
 
hyäkkäysvaunu onpas sielläkin ottanut nyt koville :hug: Toivottavasti ois vaan ollu ovis eikä tulehdusta olis enää.

kyyneltenhymy Täällä kans ollu yhtä hiljasta makkarissa :ashamed: :(

baby dream mukavaa, että oot päässy tuulettuun :wave:

Täällä mennään myös täysimetyksellä. Ollaan kokeiltu antaa pullosta korbiketta ihan sen vuoksi, että oppis pullosta juomaan, jos tulee näitä takapakkeja enemmänkin :ashamed: Meillä vaan on sellanen homma, että tyllerö ei suostu juomaan pullosta ollenkaan. Tutteja ollaan vaihdeltu jos minkäkilaiseen, mut ei.. ei se suostu syömään. Huutohan se vaan siitä tulee.
 
Eipä löytäny lääkärisetä mitään; koko alavatsan ultras myös kasvainten varalta mutta mitään ei löytyny... ...hyvä vai huono, en tiiä koska edelleenkin maha aristi painettaessa...
Verta ja pissaa halusivat tutkittavaks monta purkkia ja soittavat jos niistä jotain löytyy.

Tuun huomenna enemmän höpöttelee...
 
emv
Huh huh, täälläpä on ollut paljon halin tarvitsijoita! :hug: :hug: :hug: Jaksamista kovasti kanssasisaret!

Meillä tänään oli Sadella 4kk neuvola ja neuvolalääkärillä käytiin. Paino: 6415g, pituus 64cm ja nuppi: 40,2cm. Paino laskeva suhteessa pituuteen, mut lääkäri sanoi et tyttö kasvaa pituutta siinä tahdissa, että näyttää käyttävän energian pituuskasvuun. Ja täysimetyksellä jatketaan ainakin 5kk neuvolaan saakka...ellei maidon tulossa tule jotain ongelmaa. Kaikki normaalia, hyvin jänteväksi ja liikkuvaiseksi tytöksi sanoi. Vasemmassa silmässä lievää karsastusta sisäkulmaan päin ja lähete silmälääkärille. Karsastus kyllä tosi lievää, ei juuri huomattavaa. Hyvä, että seuraillaan. Ja kivaa oli se, et vaikka Sade syntyi reilut 5 viikkoa ennenaikaisesti, niin se on kehittynyt täysiaikaisten tahtiin eikä tarvii käyntiä kehityspolilla.

Hyäkkäysvaunu: Toistaiseksi selvillä vesillä siis, toivottavasti vaan jotain arkuutta synnytyksen jäljiltä, sillai ettei kaikki masussa ole ihan palautunut.

Kiva et jotkut päässeet ulos, mulla ens lauantaina isolla tyttöporukalla kans samanlaiset meisingit tiedossa, jei! :D ainut mikä siinä on ikävää, on se, et vaikka mies pärjää pumpatuilla maidoilla tytön kans loistavasti, niin muutaman pulloruokinnan jälkeen tytön pitää aina opetella tai muistella uusiks et miten se rintaruokinta menikään. Ja näin ollen, vähintään yhen päivän imetykset on pientä taistelua. Eli jos meen rentoutuu ja tuulettuu, niin arki hankaloituu. :headwall: Siis silloinkin kun kävin itse lääkärissä kauempana ja mies syötti pullosta 2 kertaa, niin jo huomas seuraavissa imetyksissä. Ei tee siis hirmu usein senkään puolesta mieli olla erossa vauvasta, kun se aina hankaloittaa arkea.

Monilla vauvat nukkuu jo pitkiä pätkiä. Meillä kans Saden eka unipätkä on usein jo 8h ja aina vähintään 6h. Päivällä nukkuu sit lyhyemmissä pätkissä, noin 30min-1h pätkissä. Illalla aina hirmu tankkaus ennen nukkumaanmenoa :D.

Vierastaako teijän mukelot vielä? Sade on meinaan nyt pari viikkoa näyttänyt vierastamisen merkkejä.

Minipillerit: Siis en oikein tiedä enää koska mulla on menkat, kun vuodan usein ja ihan miten sattuu...blaah. Haluja ois vaikka mihin ja useinkin, mut koskaan ei tiedä milloin niagara tulvii tms. Turhauttavaa! Ja tällä hetkellä meille ei oikein natsaa mikään muu ehkäisy...

Jeps, hyvät yöt ja voikaa hyvin! :hug:

-emv ja sade tasan 4kk :heart:
 
Päiterve! :wave:

Se olis nyt Karkkinen 3kk :heart:
On kyllä aika kulunu äkkiä!!

Neuvolassa käytiin eilen, 3kk mitat 6270g 61,5cm ja pipå 40,8cm. Rotateq toinen satsi, FinIP eka satsi ja BCG- rokote saatiin.. Illalla nosti lämpöä ja valvotti hiukka tavista pidempään, ei muuta havaittavaa oiretta. Niin ja +1 käyrillä mennään, neuvolatäti oli sitä mieltä et jos näin kasvu jatkuu, niin 6kk aloitella vasta soseita. Toivottavasti jatkuis =)

Jo vain, on se JAUHOPUSSIN verran pienempi tämä mitä toi keskimmäinen likkanen :D
Keskimmäinen on ollut 3kk iässä 64,5cm ja 8075g!!! Esikkokin on tossa iässä ottanut pienen kirin, syntyi 3065 ja oli 3kk 7045g. Että pienimpänä kasvaa tämä suurimpana syntynyt :D

Ehkäisynä meillä edelleen kumit,
kun en noita hormonaalisia ota jysäreiden takia. Kuparista pelekään taas jotenkin..

Jaaha, pitänee lähteä pakkailee keskimmäinen mummulle yökylään muutamaksi päivää että saadaan esikoisen kans alottaa eskari (IIIIK! ) "rauhassa" =)

Haleja tarvitseville, tämä oli nyt täysin omaa vatsamakkaraa koko juttu :LOL:
 
emv
noista minipillereistä vielä: oon siis nyt syönyt niitä jo kaks levyä ja silti vuodan ihan miten sattuu ja harva se päivä. :kieh:

Varanikin Karkkinenkin jo 3kk! Toivottavasti teilläkin soseiden aloitusta saa odotella..ja niinhän tuo näyttäis. Meillähän piti alkaa soseet alun perin nyt, mut lääkäri tosiaan sano et jatka ihmeessä pelkkää imetystä jos jaksat vaan! Ja tää mamma kyllä jaksaa. Mies haluis kamalasti nähdä et miltä vauva näyttää kun saa ekaa kertaa muuta kun mamman tuotantoa. :D

muoks! mies kysy multa eilen et oonkohan mä uudelleen raskaana, mun nälkä ei vaan loppunut eilen missään kohtaa...mikä juttu se oli, kun joku kirjotti ettei minipillerit ehkäise jos on läski? en kyllä pidä itseäni erityisen läskinä, mut yhä jäljellä raskauskiloja, joiden myötä kyllä varmaan asetun ylipainon puolelle...tai mitä varmaan, vaan siis asetun. More to love :D
 
Oles nyt emv, mä pelkään koko ajan ihan sikana et tuun uudestaan raskaaks ja mietin jo et ostan jotain halpis testejä kotiin et saan mielenrauhan varmistettua aina sillontällön..Mä en halua enää lapsia....Meillä isäntä kans viisasteli et ootko sä raskaana kun viime viikolla ananas alko oksettaa ja viime päivinä on taas ollu kamalan pupeltamisen himo, eli koko ajan pitäis nakertaa jotain..Ei paljon jaksais naurattaa jos olisin..
 
emv
Maira: :hug: kai meillä on hormoonit sekaisin vielä näistä pienistä? mulla kans ollut välil kuvotusta...mut tiiän et jos oon nukkunu yhtään huonosti, ni mulle tulee herkästi huono olo. Oishan se vähän hassua, kuitenki imetän ja kiskon pillereitä. Mut eihän sen varmistaminen tietty pahaa tekis.
 
Alkuperäinen kirjoittaja emv:
Maira: :hug: kai meillä on hormoonit sekaisin vielä näistä pienistä? mulla kans ollut välil kuvotusta...mut tiiän et jos oon nukkunu yhtään huonosti, ni mulle tulee herkästi huono olo. Oishan se vähän hassua, kuitenki imetän ja kiskon pillereitä. Mut eihän sen varmistaminen tietty pahaa tekis.
Voihan se olla joo jotain hormonaalistakin häikkää...Mut mä en ota riskejä ja tilasin äsken liuskatestejä, eipähän tartte arpoo..
Mua vielä pelottaa ihan ekstrana et pillerit pettää ku mulla kuitenkin oli ehkäisyrengas käytössä kun tää napero alkunsa sai.. :p Pillerit mulla oli monta vuotta eikä niiden kans ollu ongelmia, mut näitä minipillereitä en oo ikinä kokeillu joten epäilyttää ja paljon..Mä en oikeesti tiedä mitä tekisin jos tulisinkin taas raskaaks.. :attn:
 
moi
Aloitan tämän päiväsellä neuvolakäynnillä
2kk laitan sulkuihin edellisen käynnin joka oli 6.7

painoa oli 5140 ja pituutta 57,8 ( 4520 ja 52,5)
nyt oli pituutta tullut reilusti

Meillä ristiäiset viime lauantaina ja oli kyllä mahtava tilaisuus ja poika oli niin kiltisti koko päivän... nimeksi tuli Toni...

meillä käännytään jo massulleen kun on kyljellään ja kun on mahallaan niin siitä käännytään selälleen... ja ikenet kutisee jo kovin ja on valkoinen pakura ikenissä... kuolaa mahdottomasti... pikkuisella kovin kiire kehittyä huh huh.... täälläkin osataan jo tuttia hamuta jos tippuu vatsavaivoja edelleen.... jos nyt sit kokeilis niitä gefilus tai relajuttuja....

odotan että hellitäis toi sade niin pääsis ulkoileen.

Tämän olin eilen kirjottanu hölmö sinne vanhalle palstalle ja miet on se kumma ku kukaan ei kirjota kok päivänä mitään.. tänään sit tajusin että oli uus palsta jo menossa heh.... no tänään ei kummempia kuulu poika nukkuu jo toista tuntia ulkosalla
 
Päiviä kaikille tasapuolisesti :wave:

No nyt on kauan odotettu 2,5kk neuvola reissu heitetty ja oli Niko kasvanut kovasti, eli nyt painetaan 6270g ja pituutta löytyi 62,9cm =) Kuukausi sitten mitat oli 5200g ja 58cm eli maito maistuu ja nyt aletaan maistelemaan täälläkin maissivelliä, kun maitoa menee sellaiset vähän yli 2 litraa päivässä.... :p

Maira Meillä ei kanssa käytetä pampperseja, meille tuli niistä tosi pahan näköinen ihottuma pyllyyn ja taisi olla myös tosi kipeä, kun pestessä ja pyyhkiessä huudettiin suoraa huutoa... |O Ei mukavaa ei... nyt jo pylly paljon parempi kun siirryttiin liberoihin :)

emv Onneksi silmäsi voivat nyt paremmin :hug:

vendela84 Meillä kanssa puklailtiin heilteillä paljon enemmän kun muulloin, tänään ei ole taas tullut ensimmäistäkään puklia kun on viileämpää. Eipä kyllä muutenkaan puklaile juurikaan. Oli vaan niin outoa kun helteillä puklaili useita kertoja päivässä :eek:

alisa84 :hug: toivottavasti ab-kuuri auttaa eikä tarvitse leikkaukseen mennä. Ikäviä tollaiset paiseet ja varmasti kipeitä.

Päivärytmit meillä on aika ennallaan. Nukkumaan mennään 21-21.30 ja herätään aamulla 9-10 maissa :whistle: Unet vähän pidentyneet vielä kun maissivelliä lisättiin maidon joukkoon. On maidon kulutuskin hieman vähentynyt ja on Nikokin paljon tyytyväisempi kun ei nälkä kaiherra kokoaikaa... :whistle:
Kovasti yritetään jo kääntyillä, mutta vielä ei olla onnistuttu :D Kovasti seurataan vanhempia sisaruksia ja äänen kun kuulee tulee Nikolta kunnon nauru ja TOOOOSI leveä hymy :D Vähän on opittu tarttumaan jo tavaroihin ja syödessä on mukavaa pitää pullosta kiinni ;)
Päivisin meillä ei nukuta kun max 1 tunti, paitsi jos on asioita hoidettavana ja pääsee rattaisiin nukkumaan niin unta saattaa riiittää 4 tuntia.

Raskauskiloja ei täällä ole enää ylimääräisiä... Päin vastoin :whistle: On lähtenyt jo vähän ylimääräistäkin.
Jälkitarkastuksessa kun kävin niin lääkäritäti tuumas ettei uskoisi että olen synnyttänyt 2kk sitten pojan... Taisi olla hieman kateellinen kun olin toipunut niin hyvin ja kilojakaan ei ollut enää jäljellä. Hänellä meni tosi kauan ennenkun pääsi synnytyksen jälkeen normi mittoihin ja ylipäätä toipui synnytyksestä.

Meillä on täällä taas kerran yksi pieni hajuherne... :whistle: joka menettää kohta hermonsa, täytynee mennä pesulle ja lämmittämään ruokaa pojalle...

:hug: :hug: Tässä vielä halit kaikille jotka niitä tarvitsevat :hug: :hug:
ja heipä hei :wave: :wave:
 
emv tosi hienoa, että silmät on kunnossa! :) se on aina kiva kuulla positiivia juttuja terveydestään.

kiloista mulla ei oo kilot lähteneet raskauden jälkeen :( sairaalaan jäi 5kg, mutta loput 5kg jotka tuli raskauden aikana on ja pysyy :( :( :( masentaa ihan älyttömästi! Kun oikeasti, mä en syökään mitenkään erityisen paljon, enkä napostele ja kilot vaan roikkuu mukana, päinvastoin, mulla on paino tainnut jopa nousta synnytyksen jälkeen, että se siitä "imetys laihduttaa" mantrasta.
Muutenkin kun aloin poikaa odottaa oli ylimääräisiä kiloja 9 ja sitten tähän päälle vielä nuo 5kg niin kyllä se pistää v*tuttaan!! Sit on ollut niin kovat helteet ettei oo päässyt kävelyllekään ja nyt kun ei oo kuuma niin tulee vettä taukoamatta, huoh! Kait sitä vaan tarttis vielä tarkemmin katsoa mitä suuhunsa pistää, sillä mulle ei mahdu mitkään vaatteet mitkä oli ennen raskautta, yhet housut ostin ja ne onkin ainoa vaate joka mulle mahtuu, äitiysvaatteita käytän vielä kun oon lihava niin olen lihava, oksettaa koko oma olemus ihan älyttömästi :( oon jopa pohtinut, et alan vetää ihan reilusti kalorivajeella, loppukoon imetys... kun ei tääkään hyvä oo, että vihaa omaa kroppaansa.

Meillä mennään täysimetyksellä ja sitä olis vielä tarkoitus se reilu 3kk vielä jatkaa :) toistaiseksi maito tuntuu riittävän, seuraava neuvola on kylläkin vasta parin viikon päästä, mutta toisaalta, poika nukkuu ekan pätkän aina 6-9h niin se ei noin kauaa nukkuisi jos ei ruoka riittäisi.

huoh, aika omanapaista taas....

tatomira ja pikkumies 2,5kk
 
Heips vaan kaikille! :wave:

Hurjan hienosti on kyl teidän vaavit kasvaneet ja kehittyneet! :attn:
Täällä taas on tullu vähän takapakkia kun hyvin Santtu jo rupes harjotteleen masuleen kääntymistä, mut nyt möllöttää vaan koko ajan selälleen...ja mahalleen ollessa ei enää jaksakkaan päätä kannatella kovin hyvi, en sit tiiä mikä lie.... :/ pitää ens viikolla sanoa neuvolassa....

Hyäkkäysvaunu :hug: ja toivottavasti pian selviää mikä sun mahaa vaivaa...inhottavaa kyl tommonen... :/

kiva, että babydream ja Mairakin ovat päässeet tulettumaan! miekin oon ollu JO 2 kertaa :whistle: tosin, ekalla kerralla käytiin kaverin kans terasilla yksillä, kun poju oli jo nukkumassa.... ja toisella kerralla poju vietiin miun äidille hoitoon ja typy miehen äidille niin päästin yhdessä kattomaan Hausmyllyä! :D ja hyvin oli poju äidin luona ollut....

emv hyvä, että Sade kehittyy ja kasvaa hyvin vaikka syntyikin noin paljon aiemmmin! :heart: toinen jo 4kk! niin ne kasvaa..... =)

Ja Karkkinenkin jo 3kk! mihin tää aika tosiaan menee, Santtukin tulee 16pv 3kk! :heart:

Kiva nimi teidänkin pojalle on tullut tyttö82!! :heart:
On todella kaikkien lapsilla kivoja nimiä... just sellasia mitä itekkin vois antaa omille lapsilleen!! jos tulis lisää lapsia...saas ny nähä....ehkä sit kun tulee kolmen kympin villitys :LOL: :LOL:

Täällä on Santulla vähentyny masuvaivat, siis kakka tulee joka päivä ilman itkuja, pukliminen on kans vähentynyt HUOMATTAVASTI ja muutenkin on paljon iloisempi ja tyytyväsempi vauva.... joten täällä todella kannatti aloittaa soseet ja vellit, nyt siis jotain viikon ajan oon antanu ja pikkuhiljaa lisänny määriä... kiva juttu! ihana toinen kun ei tarttee koko ajan kärsiä masun kaa ja ei oo koko ajan nälkä...unetkin on parantunu, viime yönäkin nukku puol ysistä puol kuuteen... :saint:

tatomira noista raskauskiloista, ihan kun noi sanat ois tullu miun suusta...mulla tosin jäljellä edelleen 10kg ja oon niin jumissa niitten kaa... :kieh: ja välillä on ihan kauhee morkkis kun näkee hoikkia naisia... eihän se auta kun ottaa itteään niskasta kiinni ja ruveta lenkkeilee kun noin ilmatkin on viilenemään päin! täällä kans ootellaan millon vanhat farkut mahtuis jalkaan, uusia en viitti mennä ostamaan kun PAKKO mahtua vanhoihin piakkoin :whistle:

parin päivän päästä pitäis alkaa menkatkin ni sit pääsis aloittaa noi minipillerit, vähän mietityttää, että mitähän siitäkin tulee kun monilla vuotaa sit aina...toivottavasti ei, en kyl todella pitempään niitä sit syö jos rupee vaan koko ajan vuotamaan... |O

Santulle tuli nälkä täytyy mennä! moi! :wave: :wave:

ja paljon haleja vielä!! :hug: :hug:



Toukomamma ja Santtu 2kk 4vko
 
Huh, miten aika rientää ja vauvat kasvaa!
Meidän tyttö oli eilen 3 kk neuvolassa ja oli kasvanut viidessä viikossa hurjat 7 cm! eli nyt äitin pikkuinen on 57,5 ja painokin oli noussut reilulla kilolla 4956 (2kk 3870).

Toukomamma: Taitaa olla tavallista tuommoinen "taantuminen" vaihtelu. Meillä tyttö oppi kääntymään 2,5 kuukautisena. Ensin kääntyi koko ajan viikon ajan ja sitten tuli seesteinen aika, jolloin ei meinannut liikku mihinkään vaan heilutteli vain roikkuvia leluja. Nyt on sitten taas innostunut asiasta ja kääntyilee vähän väliä ja voisipa jopa sanoa, että ryömii!! Jalat menee jo masun alle ja välillä on jopa työntänyt kädet suoraksi ja nostanut yläkropan hetkeksi ylös. Hirmusen sisukas tyttö tuntuu olevan. Vielä mennään eteenpäin vain muutamia senttejä, mutta sitäkin isomman ähinän ja harmistuneen kiljunnan saattelemana.

Toiseen suuntaan tyttö ei vielä käänny, oikealle kyljelle kyllä, mutta ei sitä kautta mahalleen. Selälleen kääntyy joskus lähinnä vahingossa. Oonkin miettiny, että oonkohan kantotavoillani tehny tytöstä toispuoleisen, kun kertakaikkiaan tuntuu niin hankalalta kantaa toisella kädellä ja maidonkin vaavi saa aina vain toisella puolella, kun on pullovauva. Pitäs varmaan alkaa kiinnittään tähän huomiota ja nostaa toiseltakin kyljeltä syliin... en tiiä...

Ennen kuin oppi kääntyyn jutteli paljon: sellaista höö ja au. Mutta nyt on juttelu kyllä jäänyt. Tosi harvoin enää mitään juttuja kuuluu. Hiukan olen ollut huolissani, mutta kun tyttö hymyilee ja nauraakin jo ääneen, niin ehkä ne jututkin sieltä taas tulee takaisin. Kunhan nyt saa harrastaa tuota mielijuttuaan ryömimisen opettelua.

Tänään mennään ekaa kertaa muskariin!! Jännää!
 
emv mä puhuin siit et minipillereis ei oo 100% tehoa jos on ylipainoa, näin mulle kerrottiin!

Kuinka paljon velliä annatte kerralla? Nyt oon laittanu 80ml velliä ja 60ml maitoa, ei oo masu menny sekasin et varmaan on hyvä näin.
Oonko sanonu et meil kestää 10purkkia maitoa vaan 1 ja puol päivää, jos sitäkään!
Nii ja syötiinhän meil muutama lusikka sitä luumusosetta, ai että oli hyvvee :p Mut maidolla ja vellillä mennään.

Tääl kans raskauskiloja on päällä. Lihoin taas 4kg kun mies meni töihin. Mullakun menee huonosti/oon väsyny, niin syön vaan :ashamed: Mutta oon onnellinen et mul menee housut reisien kohalta! Ikään en löytäny housuja kun jalat on niin läskit, nyt jokanen housu repsottaa jalkojen kohalta. Oon ostanu jo. ööö.. 5housut 1kk aikana, normaalisti oon ostanu 2housut vuodessa. Hamasta kun sais läskiröllykän katoamaan nii ois ihanjees.

Nomut lähen laittaan itteni valmiiks, poika kun herää päikkäreiltä niin pääsee shoppaileen. Pojalla kun kaikki vaateet on pieniä! :/

Käytetäänkö pojilla pitkiäkalsareita vai sukkahousuja talvisin? Meijän suvussa ei oo kun 2poikaa ja loput tyttöjä, ei oikee hallinnassa tää poikien pukeminen :D

Hymy & Eetu
 
^mun mielestä on täysin ok pitää pojilla sukkiksia, kun on pikkupojasta kyse :D onhan niitä semmosia poikien värisiäkin.

mä oon hurrjan laiska kirjotteleen :/ luen kyl päivittäin mitä muitten mussukoille kuuluu :)

meijän neiti on jo 7,5kiloa! ja 3kk tuli alkukuusta.
pitkä on myös ja tosi jäntevä edelleen, äippää seuraa koko ajan, nytki tuolta leikkimatolta tuijottaa.. :LOL: välillä huitoo hullunlailla lelujaan ja sit taas tuijotus päälle :D

1 kerran on kääntyny selältä masulleen mut ei ole tehny sitä uudestaan vaikka äippä on yrittäny houkutella,
peruna-porkkana velliä ollaan syöty nyt parina päivänä, lähinnä iltasin ja n. 70-80 milliä.
eilen maistettiin myös peruna-porkkana sosetta (kaupan) alkuun yökötti hulluna! mut jo toinen lusikka uppos, lusikan kans tosin viel hankaluuksia kun ei neiti hoksannu suuta avata tarpeeks isolle :)
sit ruoka loppuki jo kesken ja kauhee huuto :D

zerazettet alotin joku aika sitten, r-testinkin tein ja vähän jopa jännitti, kun on tuota tultu harrasteltua ilman ehkäsyy ja imetyskin on osa-aikasta vaan enää.....

mutta nega siis oli! hyvä niin.
halutaan kyl toinen suht. pienellä ikäerolla mut ei ihan näin pienellä :snotty:
 
Heipat täältäkin. Hieman laiskottanut kirjottelun suhteen, lukemassa käyn kyllä. Täällä on menty vähän takapakkia öiden suhteen ja oon ollu tooooosi väsynyt. Viikon aikana tainnut olla yksi yö jolloin tyttö on syönyt vain kerran, muutoin heräilty kolme kertaa ja mikään unipätkä ole kestänyt 3h pisempään |O En tiiä mikä on, tiheän imun kausiko?? Päivisin on tyytyväinen, syöntivälit välillä jopa 4h entisen 2h sijaan, mutta nuo yöt, huoh... Olisiko vinkkejä???? Ainakin viimeksi neuvolassa painoa ja pituutta tullut tarpeeksi että maidon pitäisi riittää, mutta hieman kyllä kävi mielessä että eilinen illan lähes tunnin imetys ei pitänyt nälkää loitolla kuin 3,5h, joten oliskos aika vellien kohta täälläkin... MEillä kun tuntui että ne yöt alkoi jo mennä kivasti kahdella syötöllä ja 4-5h unipätkilläkin niin takapakki ottaa koville. Niin ja perhepedistäkin siirryttiin pois kun ajattelin että maidon tuoksu herättää, no menihän siinä se yksi yö hyvin... OIkein kunnnon riidankin sain miehen kanssa väsyneenä aikaan :$ Sovittiin kyllä nyt että kun mies tulee töistä, mä menen päikkäreille jos siltä tuntuu ja nukun niin kauan kuin nukuttaa.

Ootte jutellu raskauden mahdollisuudesta ym. Täällä ei ole vielä toinen lapsi tervetullut ja jos pillerit pettäis olis se aika järkytys.... Mulla tuli nyt toiset menkat Cerazeten aikaan, n. viikkoa myöhemmin kuin odottelin ja kesti vain kolme päivää ja oli tosi niukat. Mulla normisti kestänyt kuusi päivää ja todellakin vuotanut. Sikäli oon tyytyväinen, jatkuisikin näin. Yhdellä tutulla oli sama kun sulla emv (??) että pillerien alotuksen aikaan vuosi ihan kunnolla 2-3kk, mutta sitten loppui ja tosi niukat menkat enää, pikkuhousunsuojalla pärjää. Jospa sullakin tasoittuisi :hug:

Raskauskilot ahdistaa täälläkin. Yhdet uudet farkut oli pakko ostaa, kun en mahdu vanhoihin. Enempää en halua että olisi motivaatiota... Kiloja nyt sen 5 jäljellä, mutta 7kg pudotukseen oon vasta tyytyväinen, sitten tykkään peilikuvasta. Mulle myös tuttua ajatukset laihtumisesta ja imetyksen lopetuksesta :ashamed: Kun tahtoisi nukkuakin.. No, jos sitä vielä jaksaisi kuitenkin.

Tietääkö joku, onko joku aikaraja sektion jälkeen että saa tehdä vatsalihaksia??

Ai niin, Alisalle :hug: :hug: hurjan kuuloinen tuo patti :eek:

Ja kaikille muillekin :hug: ja anteeksi omanapaisuus..

ALM ja tyttönen 3kk 1vko
 
Älkää hyvät naiset nyt millekään laihikselle alkako!! Oikeesti tärkeintä on että vauva saa tissimaitoa tarpeeksi. Herkkujahan ei ole tietenkään pakko syödä B) Mulla ei ole imetys koskaan oikeen laihduttanut. Esikoisesta pääsin nopeimmiten omiin mittoihin kun pystyi hyvin käymään vaunulenkeillä, kun ei ollut muita lapsia. Keskimmäisestä 1-v. synttäreiden tienoilla lopetettiin imetys ja siitä aloitin kunnon laihiksen ja 2 kk oli ne viimeset 7 kiloa pois.
Kyllä sitä taas ehtii olemaan ihimisen kokonen :kieh: Ymmärrän niin hyvin ällötykset omia läskejä kohtaan, mutta ne pitää vaan kestää (jos siis haluaa imettää). Voi niitä onnekkaita joilla imetys oikeasti laihduttaa! Kateellisena.
Miettikää nyt tarkasti että kumpi on tärkeämpää oma ulkonäkö vai lapsen paras. Kyllä se rintamaito on ihmisen lapselle parasta evästä, jos sitä vain tulee. Imetysaika on oikeesti tosi lyhyt!

Pojille on tosi kivoja sukkahousuja. Esim. Autot-elokuvasta on ihania printtejä ollut henkkamaukan sukkiksissa. Meillä nyt 4-vuotias poika ja viime talvi oli eka talvi kun oli kalsareissa eikä sukkahousuissa. Pienillä nyt ei vaan tahdo sukat pysyä hyvin menossa mukana.

 
Lypy omalla kohdallani ainakin kyse _ajatuksista_, ei niinkään toteutuksesta. Sitäpaitsi olkoon rintamaito kuinka parasta tahansa niin sitäkin tärkeämpää on äiti joka jaksaa. Turha siis syyllistää siitä enempää, meillä jokaisella on oma mittarimme jaksamisen suhteen.
 
emv
Alkuperäinen kirjoittaja KyyneltenHymy:
emv mä puhuin siit et minipillereis ei oo 100% tehoa jos on ylipainoa, näin mulle kerrottiin!
Joo, taisin kirjoittaa itte vähän ronskimmin! niin mun tapaista :D Mut siis mua kiinnostais toi aihe enmmänkin. Neuvolassa kerrottiin vai missä?
 

Yhteistyössä