Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Moi!Monaelenalle tsemppiä!!
Hei oletteko te jo vauvautuneet tai vielä odottavat kokeillut pumppailua ennen synnytystä? Jostain lueskelin että 37+ jälkeen oli pumppaillut. Onko tästä hyötyä maidon nousussa tms?![]()
Ja synnytyshän jatkuu siten että 00.30 mennessä olin kokonaan avautunut. Ponnistusta yritettiin hirveät 2 ja puoli tuntia ennen kun imukuppi otettiin avuksi. Sekään ei auttanut ja vauvalla alkoi sykkeet laskea. Päädyttiin kiirelliseen sektioon ja siinä vaiheessa olin jo niin väsynyt että helpotuin ratkaisusta. Puudutteet eivät kuitenkaan auttaneet riittävän nopeasti ja vauva oli saatava äkkiä ulos. Minut nukutettiin ja tilanne muuttui hätäsektioksi.
Heräämössä ensiksi kysyttiin muistanko mitä tapahtui ja sitten onniteltiin. Kyllä helpotuksen huokaisi pääsi.
Yhdeksään asti jalat oli vielä ihan toimimattomat puudutteiden takia ja nuppi pökerryksissä. Sitten pääsin vuodeosastolle. Selvisi että vauva lastenosastolla mutta kunnossa. Onneksi pääsin miehelleni soittamaan. Hän oli saanut olla vauvan kanssa yli puoli tuntia ja lähetetty sitten kotiin. Ja minä sain kuvia vauvasta.
Itse pääsin vasta muutama tunti sitten näkemään vauvan ensimmäistä kertaa. Hän oli lasten teholla ja vähän säikähdin onko tilanne huonontunut. Ei kuitenkaan mitään vakavaa. Vauva saa lisähappea ja antibioottia nieltyään lapsivettä. Vauva on ihana. Täysin isänsä näköinen. Sain pitää häntä tunnin ajan kainalossa. Nyt molemmat kerätään voimia ja ehkä viikon vaihteessa kotia.
39 + 2
5.5.2016 klo 03.31
Tyttö
3895g ja 53cm
Tänään 37+0, jee! Isommat lapset vaan on syntyneet 40+2, 40+2 ja 40+4. Ja yksi 32+5 sektiolla, joten näiden täysiaikaisten historialla minun on turha toivoakaan vielä vauvan tuloaSiinä kuun vaihteessa sitten... Ei ole mitään merkkejä siitä että vauva olisi tulossa vielä. Toki loppuraskauden merkkejä on, vatsa on laskeutunut ja vauva kiinnittynyt. Harjoitussupistuksia on ollut kauan mutta ei vielä yhtään kipeää.
Onko muilla väsymystä? Tuntuu että olen henkisesti ja fyysisesti tosi väsynyt. On toki ikääkin enemmän kuin muita lapsia odottaessa niin kai se vaikuttaa. Nukun päivittäin päikkärit ja öisinkin ihan hyvin mutta silti jaksaminen on huonoa.