***Toukokuun Toivotut2011***Syyskuussa***

Huomenta!

Mä olen edelleen hyvin epäuskoisissa tunnelmissa, ikuinen pessimisti miettii vaan kaikkea mitä voi sattua... Åakko mennä varhaisultraan että saa edes jotakin varmuutta tähän touhuun, mutta sinnekin on vielä pitkä matka. Ajattelin varata ajan n. 3 viikon päähän jolloin viikkoja pitäisi olla 7+?.
Mä olen nyt jostain syystä ihan pihalla noiden päivien kanssa, kun eri laskurit antaa eri tuloksia, heittoa on siis kolmella-neljällä päivällä. Johtuu kyllä siitä että nyt mulla on kierto ollut 30 pv kun noissa laskureissa yleensä on 28pv, johonkin sitten taas saa syöttää sen kierronpituuden. Silti niisä on heittoa :confused:
Noh, olettaisin että nyt on 4+3, ihan hirmu alussa ollaan vasta.

Me ei ola vielä kerrottu kellekään, omalle äidilleni meinasin kertoa viikonloppuna, mutta hän saa luvan olla vielä kertomatta edes isälle. Varhaisultran jäkleen sitten muut lähimmät varmaan saa tietää ja "yleiseen jakoon" tieto tulee vasta np-ultran jälkeen jos niin pitkälle päästään.

Kiinalaisen kalenterin mukaan (ihan tällä suomalaisella iällä laskettuna) tulisi poika, ja esikoisen kohdallakin taisi pitää paikkansa. Mulla on kyllä jotenkin ajatuksissa toinen tyttö, mutta saas ny nähdä :) Kunhan kaikki menisi hyvin ja syntyisi terve lapsi, helpon synnytyksen kanssa :LOL:

Mua ärsyttää tää oireettomuus, vime viikon etova olo on kadonnut, mä en ole edes normaalia väsyneempi, mun rinnat ei ole oireillu mitenkään. Maha on ainoa joka hiukan oireilee, nippailee ja jomottaa ja hiukan turvottaa illalla. En todellakaan halua oksentaa tms. mutta ne selkeät oireet kertoisivat raskauden jatkuvan. Eka raskauskin oli hyvi oireeton ja helppo, että kai mun pitäis osata odottaakin tätä.

Nyt lopetan omanapaisen sepustuksen :)

T: Linttu ja möykky 4+3
 
Heips, vielä varmaan mahtuu mukaan...Haaleita plussia testailtu muutama päivä, tänään vähän vahvempi vihdoin sitten jo :). Eli LA olisi 25.5. 3. lapsi ja LS olisi näillä näkymin olisi synnäri, mikäli kaikki menee hyvin :). Ollaan ajateltu kertoa kouluikäisille kaksosille tulokkaasta vasta myöhemmin, mahdollisesti vasta sitten ultran jälkeen...Katsotaan nyt kuinka kauan voidaan "vältellä" puhumasta ns. vahingossa asiasta, etteivät älyä asian laitaa :D....
 
Onpas tullut taas paljon uusia! Hirmusti tervetuloa kaikille :wave:

Ja kiitoksi kaikille kommenteista hiusten värjäämiseen liittyen! Niinhän se kai on, että se päätös pitää jokaisen tehdä itse...kunhan vaan osaisi tehdä sen oikean päätöksen. Joku taisi ihmetellä, että miksi ei saisi värjätä hiuksia, niin olen lukenut/kuullut, että hiusvärit imeytyisivät verenkiertoon ihon läpi ja aiheuttaisivat näin sikiölle jotain haittaa. Täälä kuitenkin moni näyttää olevan värjäämisen kannalla ja valdemarian mainitsemassa linkissä HUS:n sivuilla sanotaan värjäämisen olevan ok: "Hiukset voi värjätä raskauden aikana. Hiusvärit eivät ole sikiölle haitallisia kohtuukäytössä. Viikoittaista värjäämistä ei kuitenkaan suositella." Joten ehkäpä uskaltaudun tätä juurikasvuani värjäämään.

sukupuolesta Kiinalaisen kalenterin mukaan tänne tulisi poika. Tiedän, että mies toivoo poikaa ja itse olen jotenkin ajatellut, että olisi kiva saada ensin poika ja sitten tyttö. Mutta yhtälailla se tyttökin on tervetullut ensiksi. Isovanhemmat taas toivovat varmaan molemmat tyttöä :D Jännä nähdä sitten joskus, kumpi tulee :)

Iästä niinkun nimimerkistä voi päätellä, niin täälä 28v nyt ja ennen vaavin syntymää ehtii tulla 29v mittariin. Vauvakuumetta olen kyllä potenut ainakin viimeiset 4 vuotta :p

Täälä jänskättää, kun huomenna poksuu 5+0 ja viime keskenmenneessä raskaudessa samana päivänä oli ensimmäinen kova mahakipukohtaus ja alkoi ruskea vuoto, joka sitten jatkui reilu viikon päättyen keskenmenoon. Niin jotenkin ajattelen, että jos se ruskea tuhru ei saavu ystäväkseni huomenna, niin olen askeleen pidemmällä tämän raskauden kanssa. Jänskättää vaan ihan pirusti : /

Varasin varhaisultran ensi viikon perjantaille. Silloin siis 6+1, eli aika aikasta. Mutta gynelle jolle haluan mennä, ei ollut vapaita aikoja, kun tuolloin tai seuraava silloin kun olisi 8+1. En vaan millään jaksa odottaa tuonne kasi viikolle asti. Luin netistä, että monella näkynyt 6+1 viikoilla jo alkio ja jopa sykekin, joten jospa se tääläkin näkyisi. Tänään jos uskaltaisi soittaa neuvolaan.

Sanmar + pötkö 4+6
 
Viimeksi muokattu:
Cappuccino :hug: ja voimia

Voimia myös taaperotx5 ja :hug:

Kiinalaisen kalenterin mukaan meille on tulossa tyttö:) Ei ihan jokaisen kohdalla pitänyt nuo edelliset paikkansa. Mutta senhän näkee sitten kumpi on tulossa ku synnyttämään pääsee:)

Tiudeliini kyseli ikää, 32 tuli mittariin keväällä. Esikoisen syntyessä olin 21, toinen ku synty 23, kolmas 25 täytin 2 kk sen jälkeen 26 ja neljännen synnyttyä olin 28. Ku viides syntyy ehdin täyttää 33.

ON: eilen meni päivä halkoja tehdessä ja kärryä lastatessa, nyt on sitten selkä toiselta puolen jumissa. Ei kyllä millään jaksais tänäänki mennä, mutta kait se on pakko ees yks kuoruma hakea ja sitten ois tuota puunpinousta monelle päivälle tiedossa|O Olo on taas etova, murot piti väkisin syödä että ei vaan tuu oksua:x Ja väsymystä on edelleen.

Mutta jos aloittais tämän päivän pyykkien pesulla
 
Viimeksi muokattu:
Cappuccino Voi, toivon kovasti, että pieni pysyy silti matkassa ja olisi vaaratonta tuo vuoto. Tiedän, ettei sanat tässä vaiheessa helpota ja varmasti olet palannut lääkäristä kun tämän luet, mutta muillekin tiedoksi, jos vuotoa tulee niin itselläni viime raskaudessa vuoteli ihan huolella alussa. Kolme kertaa päivystyksessä kävin ja aina varmana, että kesken on mennyt. Viimeisellä kerralla istuin ämpärin päällä kun soitin päivystykseen. Verta tuli ihan lorottamalla. Siitä huolimatta siellä sitkeä sissi oli kyydissä. Hematooma paljastui syyksi silloin. Tulehan kertomaan kuulumiset heti kun ennätät. Olet ajatuksissa!! :hug:

Samoin taaperotx5 toivon ihan hirveän paljon, että kaikki olisi kuitenkin hyvin!! :hug:

Muutapa en nyt osaakaan oikein kirjoittaa tällä hetkellä. Meilläkin on oltu koko ajan varpaillaan ja jotenkin mietitään, että koskakohan ne vuodot nyt sitten alkaa. Kyllä vetää mielen matalaksi nämä toistenkin huolet. Toivottavasti ei tarvitsisi kenenkään tippua tästä pinosta :|

-Catalia 4+6
 
Cappucinolle ja taaperotx5 :hug: ja peukut pystyssä että olisi harmitonta vuotoa!

Ikäkysmykseen unohdin vastata, nyt on 29 mittarissa, esikoisen syntyessä olin juuri täyttänyt 28, meillä siis samassa kuussa synttärit :) Mä en ollu kyllä yhtään vauvakuumeinen ennen kuin n. 26 -vuotiaasta eteen päin, alle kaksvitosena ajattelin vielä ettei mulle lapsia ede välttämättä tulisi. Nyt tulikin sitten hiukan "kiire" ;) kun ajatuksena olisi ettei päälle kolmekymppisenä enää lapsia tulisi... No ei se nyt niin tarkkaa ole :) Ja jokainenhan "tekee" lapset silloin kun omaan elämäntilanteeseen tuntuu sopivalta :)

Linttu ja möykky 4+3
 
Tää oli sit tässä,vuotaa vaan kokonan runsaammin ja kivut yltyy ja hyytymiäkin tulee :'(

Meille ei sit saatu taaskaan sitä kuudetta,ja ei tulla varmaa saamaankaan kun mies sano että tää on sitte viiminen raskaus kävi miten kävi.Lekuriin pääsen tunnin päästä jossa ultrataan ja katotaan mikä on tilanne.
 
Heippa!
Täälä yks onnellinen raskaana oleva ilmoittautuu mukaan joukkoon =) .Viikko takasin tein testin ja positiivista näytti...Tällähetkellä olis rv 5+1 ja laskettuaika laskurilla on 17.5. Synnäri on SATKS. Ensimmäinen neuvola on 6.10, eikä millään jaksaisi odottaa sinne asti. Kai se vaan täytyy. Raskausoireet on pysynyt vähäisinä, mitä nyt rintojen arkuus ja pientä nippailua mahassa. Väsynyt kyllä olen ollut tavallista enemmän |O

Onnea kaikille plussanneille ja toivotaan että kaikilla kaikki hyvin!
 
Hehe, onko kenelläkään mitään ihmeellisiä ruokahaluja (haluaa syödä jotain tiettyä ruokaa) :D ?

Itelläni tekee mieli mangomelonia, sitruunavichyä ja nyt uunissa on grandiosa-pizza :D :ashamed:.....
Tekee mieli myös hedelmiä ja smoothieta.
 
Cappuccino ja taaperotx5 :hug::hug:
Iästä: taidan olla vanhimmasta päästä täällä eli viime viikolla tuli 33 täyteen..
Sain tänään varattua neuvola-ajankin, 6.10. ois.. vielä 3 viikkoa...

Mulla myös sitruunavichyä tekee mieli ja tasan kahden tunnin välein on syötävä jotain. Muuten iskee heikotus ja armoton nälkä. Onneks mitään makeaa en saata syödä;)
-leena ja murmeli 5+0
 
Cappucino ja taaperotx5: :hug: toivottavasti kuitenkin kaikki kääntyisi viellä hyväksi voimia

ommoonappoo: eilen ultrassa löytyi kohdusta pussi, ei voi sanoa varmaksi onko asukkia koko vastasi 5+1 uusi ultra joskus 2-3 vkon päästä..kauhian epävarma olo: /

alibaba ja kultapieni kait 5+2 tänään
 
kaz
Paljon onnea plussanneille :heart: ja :hug: cappucinolle ja taaperotx5 vuodosta.

Minä taidan nyt vihdoin uskaltautua ilmoittautumaan mukaan pinoon. Vaikkakin sillä uhalla, että lähtö tulisi.

Ollaan toivottu esikoista yli kaksi vuotta. Vuoden yrittämisen jälkeen hakeuduttiin tutkimuksiin ja selittämätön lapsettomuus oli tuomio. Viime talvena tehtiin 4. inssiä turhaan. Nyt elokuussa tehtiin ensimmäinen ICSI-hoito ja siirrettiin yksi hyvälaatuinen alkio, jonka sydän löi tänä aamuna varhaisultrassa:heart:

Ikää minulla on tällä hetkellä 24, mutta täytän 25 vielä tämän vuoden puolella. Laskureiden mukaan laskettu aika olisi 2.5.

kaz 7+2
 
Mulla yltyi vuoto ja aamulla suihkussa tulikin kaikki raskausmateria (hyytymä) pois. Ultrassa oli tyhjä kohtu :'( Nyt on takki tyhjä. 3 varhaisraskauden keskenmenoa peräkkäin vaikka meillä on jo yksi lapsi. Mut voi poistaa listalta. Tälle surulle ei oo sanoja :'(
 
Cappuccino:hug: En voi edes kuvitella kuinka kamalalta tuntuu, voimia:flower:
samoin pahoittelutTaaperotx5:hug:
Ja Alibaba2 toivotaan et olis harmitonta vuotoa:hug:

Mun pitää nyt lähteä esikon yksvuotis neuvolaan..heips..
Heissu rv 5+5 ehkä nyt olen sekaisin laskuista...
 
Voi ei :'( Olen niin pahoillani teidän puolesta taaperotx5 ja Cappucino :hug: Tuntuu erityisen pahalta, kun teillä molemmilla aiemmin keskenmeno, Cappucinolla vieläpä useampi. Olisin niin suonut teille molemmille vauvaonnen. Lämmin halaus :hug: ja paljon jaksuja molemmille!

alibaba2 pidän peukkuja, että sielä vuoto olisi ihan vaaratonta :hug:

kaz tervetuloa :flower: Tulee aina hyvä mieli, kun kuulee, että joku onnistunut pitkän hoitoputken jälkeen =) Paljon tarrasukkia pikkaselle!
 
Cappucino: :hug: voimia kovasti :hug:

Täällä myös lekurissa käyty ja niinhän siinä kävi että kohtu oli tyhjentynyt kokonaan.Surettaa niin ettei tiedä mitä sanois.Oon sanaton ja tosi surullinen :'(

mut voi myös poistaa listasta
 
sit omaa napaa vaikka tuntuukin niin tyhmältä jauhaa tämmöisistä kun itsellä todennäköisesti kaikki on (toistaiseksi) hyvin. Mulla on vatsa aamuisin ihan sekaisin, oikein sattuu ja pitää istua vessassa lähes puol tuntia. Kiva herätä sen takia puol tuntii aiemmin ku normaalistiki joutuisin herään jo puol 6.

sweetpearl ja sintti 4+6
 
Järkyttävän isot pahoittelut Cappuccino ja taaperotx5! Sanattomaksi vetää. Voimia!

Toivotaan vielä alibaba2, että vuoto olisi harmitonta.

Ei tätä koskaan halua hyväksyä, että porukkaa putoaa listalta, vaikka jokaikisessä pinossa niin käykin. Pelottaa oma kohtalo, mutta yritän kaivaa uskoa jostain.
 

Yhteistyössä