***Toukokuun Toivotut2011***Syyskuussa***

Hei kaikille!
Täällähän on jo paljon mammoja pinossa :)
Ilmottaudun mukaan siis. Pahoinvointi on jo alkanut, ensimmäisessä raskaudessa alkoi vasta viikolla 8. Nyt mennään niin että pitää syödä kahden tunnin välein..muutenkin oireita ja tuntoja on enemmän kuin ekalla kerralla, esimerkiksi nenän tukkoisuus ilman nuhaa ja puristava tunne alavatsalla, mitä taisi olla muillakin täällä. Plussan tein maanantaina, nyt pikkuhiljaa alan vasta ymmärtämään että raskaana ollaan. Eli toukokuun toivottua odotellen :)

mustajuuri

laskettu aika 12.5/toinen lapsi
 
Hei, kirjoitan nyt muutaman rivin tännekin, kirjoittelin näköjään "vanhentuneelle" palstalle, kiitos vaan Cappuccino kun vinkkasit siirtymään..

Lyhyesti omasta tilanteestani olen 39-vuotias, ensimmäisen lapsi tulollaan toivottavasti, melko uuden miesystävän kanssa (näin tässä kävi!), mutta molemmat olemme onnellisia tapahtuneesta ja samalla ihmeissämme, että ensimmäisestä kerrasta tärppäsi kun ehkäisy jätettiin pois.. Tässä siis toivoa hieman vanhemmillekin.. Tietysti tässä jännitetään, että meneekö kaikki hyvin. Monta mutkaa on vielä matkassa, asun ulkomailla muun muassa ja haluaisin synnyttämään Suomeen ja mielellään sinne taas pitkästä aikaa muuttaisinkin joksikin aikaa ainakin.

RAskausoireita oli alussa; flunssainen ja kuumeinen olo (ei kuumetta kuitenkaan), alavatsa tuntui painavalta, pientä vihlontaa alavatsassa joskus, samoin tuntoa oikeassa nivusessa ja oikealla puolella ylipäätänsä, pientä turvotusta, rinnat kasvaneet ja ovat arat, vessassa saa käydä yöllä useammin, tosin ei joka yö ollenkaan. Nuo olivat siis ihan ensimmäiset oireet. Nyt tuntuu, että oireet ovat lieventyneet, vatsa tuntuu painavalta ja turvonneelta lähinnä iltaisin, päivisin en tunne olevani raskaana olleenkaan, aamulla lähinnä nenä on tukossa. Tänään hieman väsytti ja oli voimaton olo. Ei ole mitään vuotoja eikä kipuja - eikä oikeastaan tunnetta, että jokin olisi vialla, ihmetyttää vain, että missä ne oireet on???? Monella on ollut pahoinvointia, ei ole näkynyt täällä! Tosin kroppani kestää muutenkin mitä vain, olen harvoin sairaana eikä vatsakaan reagoi juuri mihinkään, ehkä ei reagoi tähänkään muutakuin toivottavasti suurentumalla :)

Ensimmäiseen ultraan ajattelin mennä 7. vkolla eli puolitoista vkoa vielä pitäisi malttaa odottaa. Onkohan muita, joilla raskausoireet ovat melko mitäänsanomattomat?? Voihan se tietysti olla, että alkaa vasta myöhemmin..
 
Huomenta=)
Päivitin listan ja poistin kättäristä sen toisen lyhenteen ja korjasin myös listaan:flower:

Olo on ku jyrän alle jääneellä:D Eilen tuli nukuttua pitkät päikkärit ja sitten vielä hyvät yöunet ni nyt on ihan pää pökkyrässä:) No eiköhän sitä käynnisty tällekkin päivälle.

Noista vaatteista vauvalle, mullakaan ei ole kokemusta kevätvauvoista ku meillä on 3 talvella syntynyttä ja 1 kesällä. Se on tieten vaan kokeiltava ja kelien mukaan toimittava noiden vaatteiden suhteen:)
Tältä erää ei tämän kummempaa, aamupala kutsuu
 
Onko teillä kokemusta, että löytyykö jostain odottavalle äidille toppavaatteita. Tarvisin työni takia kunnon ulkoilukamppeet. Jos tämä raskaus etenee toivotulla tavalla, niin talvella on ISO maha niin kuin ennenkin. Tiedän, että voisin ostaa esim. miesten puolelta, mutta sitten ne on tosi pitkiä ym....

Eli oisko ideoita asian suhteen?

Ja kiva kun täällä on jo näin paljon odottajia. Mukavaa sunnuntaita teille kaikille!
 
Mulla kans vähän toi oireettomuus huolestuttaa välillä. Tosin nyt on vasta rv 4+4, että yritän itelleni selittää, että on vielä niin alussa. Esikoisesta oireet (rintojen arkuus, turvotus) alko kuitenki jo ennen plussaa. Mulla haluttais kans käydä varhaisultrassa, mut ei mitenkään oo mahollista, kun en saa poikaa hoitoon keskellä päivää, eikä kyllä ole autoakaan päivisin. Noh, täytyy vaan ajatella, että kaikki on hyvin kunnes toisin todistetaan.

Meille olis ton mustajuuren linkin mukaan tulossa tyttö =)
 
Haalareista:

DROPS baskerimyssy ja housupuku jossa keskell edess palmikot Merino Extra Fine -langasta. ~ DROPS Design

Palmikollinen makuupussi ilman hihasaumoja

Nämä voisi ainakin toimia toukokuussa syntyvällä, kun tekee tarpeeksi "kevyellä" langalla.

Omista vaatteista: Tanttis mietit ulkouluvaatteita talveksi mahan kanssa. Mulla oli esikoisen talviodotus aika tuskallista vaatteiden osalta. Lopulta vain isäni kengät ja miehen veljen jättimäinen topptakki mahtuivat... Kietaisutakki voisi olla aika hyvä vaihtoehto, sekun venyy mahan mukana. A-linjaiset takit toimivat tietenkin myös. Yksi vaihtoehto ompelutaitoiselle, on tuunata lisäkaistale takkiin... Huuto.netissä ja nettikaupoissa kannattanee katsella. :)
 
Heipat täältäkin.
Yksi päivä kirjoitinkin mutta hävitti sitten kaikki kirjoitukset enkä jaksanut alkaa uudelleen kirjoittaa.

Täällä ei mitään uutta, pahoinvointia vaihtelevasti ja väsymystä.
Kaksosten hoitelussa menee arki täyttä rumbaa niin ettei muuta oikein jaksa tai ennätä ajatella.

Eni :hug:

Kivut Minulla on samanlaisia vihlaisuja masussa ollut jo viikon ajan kuin kohdun kannakkeet venyis sitten myöhemmällä raskaudella. Kysyin siitä neuvolasta niin on kuulemma ihan normaalia että viikoilla 5-7 tuntuu niitä.

Sydänäänet Tai siis sydämmen lyönnit. Itse tilasin ultra ajan ja suositeltiin viikkoksi vähintään 7 että ei mennä liian aikaisin ja hätäännytä jos ei sydän vielä lyökkään. Niinpä itselläni on nyt tässä raskaudessa eka ultra viikoilla 7+2.
Täällä meillä pääsi ennen neuvolan puolelle vaikka viikolla 5 ultraan mutta kiitos SOTE:n ei ole koko ultraa enää.
Niinpä minäkin menen ekaa kertaa yksityiselle ultraan. Täällä siitä jää maksettavaa n. 30e kela korvauksen jälkeen...tai siis naapuri kaupungissa.

Jep mutta nyt koittamaan päikkäreitä kun kaksoset nukkuu. Tässä ollaan oltu kipeinä niin ei ole pariin päivään saanut edes tunnin yhtäjaksoisia unia nukkua. Muutoinkaanhan minä en ole kaksosten syntymän jälkeen saanut kuin kerran nukkua sellaiset 4h yhtä putkeen. Yöt menee pomppiessa heidän kanssaan minulla ja päivälläkään kun ei jouda oikein nukkumaan.
 
Heippa! Täällä olisi yksi lisää tunkemassa teidän joukkoonne:wave:
Plussasin perjantaina, vieläkin olo on hieman hölmistynyt..ei meinaa millään uskoa. Vaikkakin ihan selviä oireita jo on: väsyttää aivan kamalasti, janottaa ja pissattaa kokoajan, heikottaa jos ei pariin tuntiin syö jotain suolaista. Ja alavatsalla tuntuu ihana möykky:heart:
Meillä on siis kolmas lapsi tämä masuasukki ja synnäri ois OYS.
Vanhemmat lapset ovat jo "isoja" -01 ja -02 syntyneet, joten mitään ei tuoreessa muistissa ole..ja odotus tuntuu todella jännältä=)
-leena77 ja murmeli 4+4
 
moi taas!
ihan rikki 15h työpäivän jälkeen.. onneks tyttö heräs myöhään ja mieskin oli kotona niin sai nukkua pitkään:D

tanttis: kannattaa käydä kattoo vero modasta kun on sinne kuulemma tullut tuo mamalicious vaatemerkki, en ole vielä ennättänyt itse sinne niin en tiedä varmasti et mitä löytyy mutta olen ennen kuullut siitä pelkkää hyvää:) tai että kuulemma löytyis myös kivoja vaatteita eikä pelkästään jotain perussettiä niin kuin esim. h&m:llä on.. mulla oli nimittäin edellisessä raskaudessa tosi vaikeeta löytää juhliin sopivia vaatteita kun oli vain arkivaatteita!

oireeista vaan sen verran että rinnat kasvanut niin hirveää vauhtia että kohta ei mahdu rintaliivit päälle ja pitää kaivaa raskausajan liivit esille! edellisessä raskaudessa kasvoi myös mutta ei ihan näin noipeasti ja sillon alkoi tulla jo maitoa viikolla 16, pelkään vaan että millon nyt sitten alkaa tulla kun jo näin aikaisin kasvaa.. onko muilla samanlaisia oireita tai onko ollut?

ja eikun karkkia ja leffa päälle niin saa tämän sunnuntainkin käyntiin:D
 
Kiitti Äiti x4 ku lisäsit mut listalle :) Vähän lisätietoja eli ikä 23v, toinen lapsi ja synnärinä ois OYS =) La ois tosiaan 25.5, ainakin nettilaskurien mukaan.

Huh on se vaan paljon kivempi odottaa yhdessä ja jakaa ilot ja huolet muiden samassa tilanteessa olevien kanssa. Mua ihmetyttää miten näin paljon tuntuu jo oireita vaikka viikkoja vasta tosi tosi tosi vähän. maha on tosiaan ihan pallo,nälkä on koko ajan,samoin jano ja sitten hikoiluttaa hirveesti. Alaselässä ja vähän masunkin puolella tuntuu pientä juilintaa ja pelottaa että jokin on pielessä vaikka tiedän kyllä että ovat myös normaali merkki alkuraskaudessa. Tää on niin raastavaa.

Mulla tosiaan keskeytynyt km takana 2v sitten,silloin la toukokuussa joten huolettaa ihan hirmuisesti vaikkei se mitään autakkaan. mutta varhaisultraan mennään ihan saletisti! Viimeksikin kyllä kävin rv7+3 jolloin kaikki oli vielä kunnossa, kun taas np-ultrassa rv12+jotain pikkuinen oli kuollut rv8+. Mutta silti haluaisin taas käydä varhaisultrassakin kunhan sinne asti päästään.

Minä myös olen käsityöihmisiä ja aivan ihana oli tuo kastemekon ohje tuolla,vois tehdä sellaisen kevyemmästä langasta. Mutta nyt täytyy lähtee syömään ennenku tulee kovin heikotus olo :wave:

Diipeli 3+5 :eek:
 
Taas on uusia paljon, tervetuloa!! :wave:

mustajuuri laitoitkin ton kiinalaisen kalenterin jo, luin kerran vau.fi sivustolta kanssa siitä ja nähny monessa muussakin kyllä. Yks juttu vaan hämäs, nimittäin vau.fi sivulla lukee, että oma ikä on laskettava oikein eli lisättävä 1v omaan ikään enemmän tai jopa 2v. Omalla kohdalla ainakin näyttää esikoisen oikein, jos lisää 1v ikään.

Näin lasket kiinalaisen kuukalenterin mukaisen ikäsi
Kiinalainen syntymäkalenteri

Toinen on kanssa ihan astrologinen kuukalenteri.. eli jos tietää hedelmöityspäivän, niin voi selvittää mikä kuumerkki oli silloin ja riippuen onko merkki feminiininen vai maskuliininen, määräytyy sukupuoli sen mukaan. Tosta mulla ei oo linkkiä, on vaan kirja hyllyssä. Mutta molemmista tuli esikoinen oikein ja nyt tästä tulevasta näyttävät eri, joten jompi kumpi pielessä ;) Samahan tuo, näitä on vaan niin hauska arvailla joskus.

zikiziki en Leprassa asustele vaan majaillaan täällä lähempänä rajaa :p

Kuvottava olo vaivaa edelleen, tänään joutui vähän pönttöäki halailla, mutta en yökkiny kun limaa vaan. Sen jälkeen kyllä helpotti vähän. Ja väsymys on jotain ihan järkkyä.. koko ajan tekis mieli vaan Zzzzz.. Harmittaa toi 1v, jolle koitan antaa niin paljon huomiota kun vaan pystyn. Eihän tää hänen vika ole : / Ruokaki menee vaihtelevasti alas, jos tänään söin jotain, se ei maistu huomenna jne.

Huomenna taas uuteen viikkoon..

-Nöösi ja murmeli 7+2
 
Hurjasti onnea uusille plussaajille

mustajuurentesti, tyttöä lupailee mutta jos meille sellanen onni suodaan että tämä rakas saa meille syntyä musta tuntuu että hän on poika :) heti testin nähtyäni tuli olo et poika se on. toki tyttö yhtä toivottu
 
Tervetuloa uusille! Teitähän on tänne ropissut huimasti, olin viikonlopun reissussa (kaverin häissä, oi sitä onnea!) ja nyt vasta lueskelen teidän juttuja.

Mäkin olen käsityöihminen ja tekisin vaikka mitä juttuja, jos vain ehtisin ja olis kunnon tilat. Lähinnä ompelutöitä, mutta neulominenkin on kivaa :) Tsekkaan nuo Drops Designin sivut, kun tässä kerkiän...

Oon niin ähkypallero kaikista herkkusyöpöttelyistä, että menen nyt avaan housunnapit ja rötköttään tohon sohvalle :D
 
Mustajuuren linkin mukaan tyttö on tulossa. Ristiriitainen tilanne kaikenkaikkiaan sukupuoli. Viime vuonna menetimme pienen tyttö-masuasukin. En tiedä olisiko jotenkin helpompaa, että tämä olisi poika. En osaa selittää. No kumpi tahansa saa minut onnesta mykkyrälle! :) Luottavaisin mielin olen, vaikka viimevuotinen on luonnollisesti mielessä nyt tavallista enemmän.
 
Viimeksi muokattu:
Moikka taas tänne!

En olekaan vähään aikaan taas ehtinyt koneella käydä ja paljon on tullut juttua lisää.
Itselläni olo ei ole kauheesti muuttunut muuten kuin, että melkein koko ajan on nälän tunne ja pakko on parin tunnin välein syödä ettei huono olo tule. Mullakin on maha turvonnut ihan kivasti.. Ihan kuin olisi jo paljon pitemmällä raskaus kuin se oikeesti onkaan.. Rinnat on tosi arat ja mahaa juilii välillä hyvin ikävästi.

Ton kiinalaisen laskurin mukaan meille olisi tulossa tyttö, mutta uskon kyllä että tääkin lapsi on poika, vaikka kyllä tyttökin on ihan tervetullut =)

ja nyt on taas pakko mennä syömään jotain.
 
kaz
Heippa kaikille.

Olen seurannut tätä palstaa koko ajan taustalla ja löysin myös tällaisen sukupuoliennustusjutun Chinese Baby Calendar to Predict Baby Gender by Chinese age and woman conception month

Vaikuttaa yksinkertaisemmalta kuin tuo lista, josta pitää katsoa ja miettiä miten oma ikä lasketaan, kun voi syöttää kaikki tiedot valmiiksi. En suinkaan väheksy mitenkään tätä aikaisempaa juttua

Ehkä minäkin uskallan ilmoittautua tälle palstalle joku päivä.. aika näyttää..: / en kuitenkaan vielä :$

kaz 6+6
 
Nyt ahdistaa :( Onko kellään samanlaisia kokemuksia, mulla on nimittäin ollut jo viikon verran JÄRKYTTÄVÄN herkkä HAJUAISTI :( Kaikki normaalit ja tutut hajut ovat niin kuvottavia, että yrjö meinaa lentää, ja olo on koko ajan todella huono. Koiratkin haisevat niin kauheilta etten halua olla niiden lähellä (normaalistihan ne tuoksuvat ihanalta :) ) sohva haisee, ruoka haisee, omat vaatteet haisee, mies haisee.. Tämä on ihan hullua! Tuntuu et pitäisi laittaa jotain mentholia nenän alle, tai jotain tuoksutippoja, mutta jos kokeilen jotain sellaista, tulee siitäkin huono olo. Töissä sama ongelma, en ole todellakaan työkykyinen, mutta tuntuu että pitää vaan kestää eikä saikkuakaan voi ottaa vain huonovointisuuden takia :( Eli tähän hajuherkkyyteen liittyy myös kuvotus, jatkuva sellainen :( Ei kiva.

Mutta rakasta vauvaa odotellaan, viikkoja 6+6 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
UlriikkaEleonoora: Kyllä vain haisee!! :snotty: Joku suojamekanismi se muistaakseni on, että osaamme varoa haitallisia asioita. Haistan linja-autossa ja muuallakin ne, jotka tupakoivat. Yleensä mulla on huono hajuaisti, enkä moisia haista. Mietin itsekkin, että mitäs kun töissä tulee vastaan ihmisiä, joista nenäni ei tällä hetkellä lainkaan pidä!! :( Se ei vaadi mitään dunkkista, kahvin haju tai mieto hajuvesi riittää.
Nyt jo esikoisen auttaminen vessareissulla tuntuu haasteelliselta ja hänen haisuissaan ei ole koskaan aikaisemmin ollut mitään ongelmaa! No on vaan oltava näyttämättä näitä.

Esikoinen suhtautuu tosi hienosti tulevaan vauvaan. Antaa pusuja ja miettii mitä kaikkea tekee vauvan kanssa. Eilen illalla lauloi vauvalle, tuutuu tupakkalulla. :) Kun vaan hän ei joutuisi pettymään ja pieni jakaisi tällä kertaa syliin asti!

Sukupuolitesteistä: Joku linkki vei minut tällaiselle sivulle.
Baby Gender Prediction Test | Baby Gender Predictors | Natural Remedies to help moms and babies
Eli Yhdysvalloissa on myynnissä testi, jolla virtsasta saa jo viikolla 10 tietää kumpi tulee. Kaikkea muuta tuiki tarpeellista oli myynnissä myös. Itse olen skeptinen moisten kotitestien suhteen, mutta toisaalta enpä minä asiaan perehtynyt ole.
 
Viimeksi muokattu:
Hei!

Minäkin seurailen taustalta ja ilmottaudun myöhemmin jos uskallan.

Talvitakkiasiasta: Esikoiseni syntyi toukokuun alussa ja häntä odottaessani selvisin vanhalla toppatakillani. Aluksi maha ei ollut järkyttävän iso, joten normi takki kävi. Sitten kun se ei olis enää mahtunut, niin kelit lämpenikin nopeasti ja vaihdoin kevyempään kevättakkiin, joka malliltaan oli väljä. Eli välttämättä ei kannata Etelä-Suomessa asuvien hommailla isompia talvitakkeja. Tuurilla voi pärjätä vanhallakin.

Onnea kaikille odotukseen!
 
Huomenta ja hyvää alkanutta viikkoa kaikille:flower:
Lista päivitetty.

Tänä aamuna pitkästä aikaa olo oli pikkasen parempi kuin aikaisemmin, mutta ei pidä innostua liian aikaisin tiedän että se huono olo kestää vielä monta viikkoa:)

Lapset olivat sitten rikkoneet vaunut jotka ovat palvelleet jo 11 vuotta: / No eipä siinä auta sitten ku alkaa vuoden vaihteen jälkeen metsästää tulokkaalle uusia menopelejä ja jos nuo vanhat saa korjattua nii voihan ne aina viedä mummolaan ni ei tarvi kulettaa mukana.

Kiva että täällä on muitakin käsityöihmisiä. Itse olen jo pienestä asti ollut kova ompelemaan kaikenlaista, ensin käsin ja sitten ku ikää karttui ni sain kokeilla konetta. Ammattikin on käsitöihin liittyvää, olen pukuompelija=) Tosin vähän tulee ommeltua mitään isompaa nykyään. Innostuin joku 5 vuotta sitten tuosta konekirjonnasta ja tuli sitten hommattua koneet ja ohjelmat että saa tehdä kaikenlaisia kivoja kuvia eri vaatteisiin ym. nyt vaan ei oo tullu kirjoitua mitään pitkiin aikohin, mutta eiköhän sitä innostu jotain vauvajuttuja vielä tekemään ku olo alkaa paranemaan ja ei enää väsytä nii paljon:)

Nyt aamupalaa ja sitten pojan kans kauppareissulle:flower:
 
Hei,

uusi toukokuun toivottu ilmoittautuisi mukaan! Viikkoja tällä hetkellä 6+4. Oireettomuus huolettaa täälläkin. Ja nyt viiltävä alavatsakipu. Pelkään niin kovasti ettei kaikki mene hyvin ja toivon vain parasta, myös muille!
Kohta helpottaa ja epätietoisuus on ohi kunhan viikkoja kertyy lisää! Toivotaan ettei kukaan tipu ketjusta!!

Tuuliina84------3.-----04.05.2011---KSKS---
 
Tännekin olisi tulossa tyttö tuon mustajuuren laittaman testin mukaan :D Mulla on kieltämättä ihan samanlainen olo kuin esikoisesta, tää raskaus muistuttaa tosi paljon edellistä!

Oireita uusia: Hiuksia lähtee tosi paljon, päänahka hilseilee, äkkäilyttää joka asia :( Tuntuu sille, ettei mies ymmärrä miksi olen välillä äksyllä päällä :( Sille on jäänyt joku päähän pinttymä tuttavansa tyttöystävän raskaudesta. Tämä tyttö kun tekeytyi tosi sairaaksi, ettei voinut esim. kantaa lehtiä roskikseen enää tässä vaiheessa... Mä kun en ole ikinä ollut tuollainen, mutta mies jaksaa aina epäillä että jos minäkin heittäännyn "sairaaksi" ihan vaan tämän raskaudes verukkeella. Ei siis meinaa mennä miehelle jakeluun, että mulla voi oikeasti olla välillä tosi väsynyt olo tai oksettaa...
Tuntuis paremmalle vaan pitää suunsa kiinni ja pitää nää oireet ihan omana tietona :(

valdemari Puhuitko sinä siitä, ettei nopeasykkeistä liikuntaa pitäisi yhtäkkiä alkaa raskaana harrastamaan? Mä kun kävin viimeviikolla neuvolassa niin th oikein suositteli mulle lisää liikuntaa! Zumbastakin mainitsin ja hän sanoi että se on oikein hyvä liikuntalaji :)

20.päivä olisi se ultra ja nyt katsotaan, onko laskettuaika oikeasti milloin. Jännittää vaan näkyykö siellä yhtään mitään, kun mahan päältä ultraavat :|
 

Yhteistyössä