TOUKOKUUN TOIVOTUT tammikuussa

Huomenta.
Mies oli ostanut joululahjaksi spa-hoitopakkauksen raskaana olevalle. Tanaan siis olisi se. Ihanaa. Kirppu on potkinut koko aamun. aamuvirku neitokainen masussa siis. =)

Me ollaan vasta helmikuun lopussa menossa ostelemaan vauvalle sankya, vaunuja, hoitopoytaa jne. Paljon hommattavaa. kantoreppu ja vaatteita on jo.

 
Viikonloppua!

Tulin taas joogasta ja nyt sain kyllä alaselkäni kipeäksi...voi äh. Ehkä se vaan aukesi kaikesta jännityksistään :/

Mäkään en oo tehny mitään hankintoja vielä, paitsi vaunut. Oon niin sairaan pelokas ja suoraan sanoen taikauskoinen näissä hommissa, vaik kyl hyvin järjellä tajuan et tuskinpa tää raskauden eteneminen on mun ostoista kiinni.

Vaunuista hankittiin heti joulun jälkeen I´coon jotkut 3 air(?) kolmipyöräiset yhdistelmät Lapsiturva(?) nimisestä liikkeestä. Oli hyvä tarjous: lähtöhinta 980 ja tuolloin 490. Kun itse oon ihan noviisi näissä vaunu-asioissa, niin kysyin myyjältä/ paikalla olleilta kokeneemmilta äideiltä - jotka muuten ostivat samanlaiset - neuvoja ja väittivät noita oikein hyviksi. En tiedä onko tarjous edelleen voimassa. Kandee kysyä, jos kiinnostaa. Testailin siis Emmaljungeja ja Teutonioita(?) ja ihan yhtä laadukkailta näin äkkiseltään tuntuivat nää I´coot:kin. Aika näyttää.

Oltiin eilen konsertissa ja muutenkin oli hyvin musiikintäyteinen päivä: Papulainen otti osaa ja liikkui kamalasti vatsassa. Ja öisin muuten sama juttu: joudun heräämään wc:n vähintään kerran yössä ja samalla tuo potkuri herää eikä meinaa asettua millään. Viimeyönä oli taas ihan mahdoton jumppa käynnissä 03.00, ihanaa toisaalta - ja sit taas ei niin ihanaa |O

No mut nyt lopettelen. Levätkää ja syökää - ja olkaa hyvin mielin!
ps. tukisukat tosiaan loistava keksintö tähänkin tilaan!!!

t.eeti+papulainen 23+1 :heart:
 
Oatoksista: Vaunut on jo varattuna ollut tovin ja roisen, piti käyttää hyväksi tarjous kun myivät Emmeljungan viime vuoden kuoseja roimalla alennuksella (sattui tämän äidin silmään sopiva kuosikin). Edge Duot on tulossa, piti ostaa oikein tukevat ja "maasto-olosuhteisiin" sopivat vaunut kun asumme täällä maalla ja pääsen työntelemään kärryjä tuolla metsäautoteillä ;)

Muuta ei ole vielä oikeastaan hankittu koska yritetään saada valmiiksi tuo uusi koti ennen pienen syntymää... Yritys on ainakin kova, katotaan miten meidän käy. Pinnat pitäis vielä laitella (ja vaalita - Siinä onkin tekemistä kun ei ole tuota sisustussuunnittelijan vikaa ;) ) .Mutta en siis ole vielä viitsinyt pinnasänkyä ym. ostaa kun olisi kiva viedä ne sitten suoraan uuteen kotiin.

Carmen:: Masutuubi on helppo tehdä myös itse, saa juuri sen värisiä kuin itse haluaa, eikä maksa paljoa. Olen itse tehnyt jo muutaman sellaisen ja nyt meinasin vähän kopioida ideaa ja painaa pienet jalan jäljet yhteen tuubeista kangasvärillä.
 
Heipähei!!

tervetuloa joukkoon Merika =)

Hituel: Vaunut on nyt tilattu ja päädyttiin Oran Jovi air yhdistelmiin kovalla kantokopalla. Vaunutar oli firman nimi ja varkaudessa muistaakseni piti majaa....

Katrinainen:Mulla toi sf mitta oli 22+0 18cm,eli keskikäyrällä =) Kai se terkka sulle ois sanonut jos se liian iso mitta olis,luulisin. Ja ens kerrallahan se on voinut tasottua. Mutta oon ymmärtänyt että monilla huitelee yläkäyrällä,eikä hätiä mitiä =)

Liikkeet tuntuu mulla tosi vaihtelevasti...on päiviä/öitä kuten tänään,että näkyy päällepäin kun kutvonen touhuaa kovasti :heart: Sitten on tosi hiljaisia päiviä,ettei tunnu kuin muutama laiska muljahdus :/ Mutta luulen että vika on pikemminkin minussa kuin vauvassa,en vaan tunne kaikkia liikkeitä...

Olen saanut tosi sopuhintaan neuvoteltua noita tarvikkeita pikuselle. Saadaan melkein kaikki vähän käytettyinä parilta tutulta. Näillänäkymin jäis vaan rintareppu ostettavaks uutena =)

Repa ja kutvonen rv 22+5
 
Sunnuntaita kaikille! :flower: Tulin juuri kävelylenkiltä ja ennen karjalanpaistin tekon ryhtymistä päätin piipahtaa täällä.

Jenni30v. Minkälaista kangasta olet käyttänyt noita tuubeja tehdessäsi? Varmastikin jotain venyvää, stretchiä tms.? Entä miten olet mitottanut tuubin eli paljonko kapeampi se on sinun vyötäröäsi? Ostin juuri ompelukoneen ja ajattelin alkaa ompelemaan vauvan huoneeseen tyynyjä ja verhot - mutta masutuubi voisi olla hyvä kokeilukappale meikäläisen ompelutaidoista :D

Repa Nuo rintareput kiinnostaisivat meitäkin: saisi pikkuisen kulkemaan matkassa kätevästi! Minkälaisia kriteereitä sinun mielestäsi rintarepun pitäisi täyttää? Onko sinulla käsitystä mikä olisi hyvä merkki/malli? Itse olen nähnyt äideillä paljon Baby Björnin sinisiä rintareppuja ja sellaisen ulkonäöstä ainakin pitäisin! Ja kovin tukevilta ne vaikuttavat myös - mikä tietysti on se pääasia :whistle:

(.) Me löysimme eilen nojatuolin vauvanhuoneeseen Askosta, samaten vauvan hoitohyllyykköön ostimme parit valkoiset pajukorit kangasvuorauksella (pikku-tilpehööriä varten ;) ). Värimaailma säilyi beige-valkoisena: nyt Nirpun huoneessa kaikki huonekalut ovat valkoisia paitsi nojatuoli ja kaikki kangasosat huoneesta (vauvan pinnasuojat, lakanat, mobile, verhot jne.), jotka ovat beigejä. Tehosteväriksi tulee sitten joko vanha roosa tai antiikin vaaleansininen riippuen siitä kummaksi Nirppu 4D:ssä varmistuu; tytöksi vai pojaksi :heart:

Olo on ollut oikein mainio paitsi yö oli taas yhtä hel***iä :( Siis aivan järkyttäviä kipuja lonkissa ja jaloissa - ihan kun kasvukipuja joskus nuorena :eek: Onko muilla vastaavia? Tuntuu, ettei mikään (niistä kahdesta mahdollisesta :ashamed: ) asennoista ole sopiva vaan kaikissa on tukala olla. Kaiken päälle Nirppunen tietysti piti oikein kunnon showta reilusti yli tunnin ja potki kyllä siihen malliin, että oksat pois :D Meidän ihana pieni marakattimme :heart:

Jaahas, tänään siirryttiin sitten jo 25. raskausviikolle! Juuri tuossa kävelylenkillä mietin, että kyllä tässä jo ihan kivoilla viikkoilla ollaan - vaikka matkaa vielä onkin.. Pitää vain toivoa, että vauva jaksaa kasvaa tuolla massussa ihan loppuun saakka!

Terkkusin,

Carmen ja Nirppu 24+0
 
Heips!

Carmen: Aikataulut taitaa tosiaan mennä meillä käsi kädessä :) Itse pidin jo talviloman pois silloin kun käytiin reissussa, mutta eiköhän siellä ole pari ylityö- ja tespäivää jemmassa, joten pääsiäisenä olisi tarkoitus irrottautua töistä. Tuntuu ihan hassulle ajatella, että reilu pari kuukautta ja sitten se alkaa. Mietin jo, että miten ihmeessä sitä saa päivänsä kulumaan, kun ei tartte nousta töihin? Toisaalta, hyvin tuossa joulun pyhinäkin tottui nukkumaan pitkään ja tekemistä riitti muutenkin.

Kävin eilen alessa katselemassa pienelle ihmiselle tavaroita. Vaatteita tarttui mukaan, vaikka olin jo lähtiessä päättänyt, että en hirveesti ostais. Mutta kun oli NIIIIN hyvät alet, niin en malttanut. Vatteita on tulossa monelta suunnalta, kun lähipiiriin on syntynyt poikia lähiaikoina. Kävin Lastentarvikkeessa (Itäkeskuksessa) kattomassa vaunujakin, mutta ei oikein ollut minun mieleen ja valikoimakin oli tosi suppea.

Täällä on ollut viikonloppuna hissua, kaikki lienee jossain?? Minäkin taidan lähteä ulos edes vähäksi aikaa, etti ihan mökkiydy sohvaperunaksi..

Päikkäri, tänään rv24 :) (iso poika siis jo)
 
kiitos Repa tuosta vastauksestasi sf-mitta kyselyyn. Asia lähinnä kiinnostaa minua, kun meillä on suvussa ollut taipumusta isoihin vauvoihin. Viikolla 19 ultrassa pikkuinen oli kuitenkin jopa hiukan keskivertoa pienempi... Sanoivat kuitenkin, että kohtu on aika iso, joten kai voinee selittyä tuollakin. tai sitten kirppunen on oksennustaudista ja kaikesta joululomalla sairastetusta huolimatta ottanut oikean kasvupyrähdyksen...

Tilattiin eilen illalla pizzaa kotiin ja nyt mies oksentaa ja mullakin on alkanut tulla huono-olo. Toivon todellakin, että vaan sympatiasta... Alkaa muuten huolestuttamaan, että taas joku pöpö tai ruokamyrkytys. Kohta varmaan parun täällä, että olen saanut listerian. Ääh, voi tätä hysterian määrää.

katrinainen ja kirppu 22+4
 
Hei! Harvinaisen tympeä päivä. Ei mitään tekemistä, huomenna työt ja nyt miehellä krapula, lähti onneks hetkeks valittamasta. :|

Selkä oli onneks tänään jo ok: ehkä siel oli vaan lihaksia kireänä, jotka jooga "vapautti". Eilen tuli pitkästä aikaa sellanen olo et olis ollu kiva lähtee jonnekin hippamaan, mutta mites tän mahan kans enää hippailet, tai no mikä estää paitsi oma pää. Ja ankeeta olla baarissa selvinpäin.. :ashamed: Vaikken mikään suurjuoppo oo ikinä ollutkaan, niin kyllä tuo hippailu edellyttäis edes paria siideriä ;) No mutta papulaisella tuntuikin sitten olevan omat "hipat" taas vatsassa - onneks viime yö meni vähän rauhallisemmin kuin edellinen.

Tuo sääkin kyllä vaikuttaa mielentilaan: voisko ankeampaa talvea enää olla? Vedinkin äsken sitten ihan sään kunniaks mahan täyteen jäätelöä, olipa hyvää!

Carmen mullakin ollut välillä noita vastaavia lonkkakipuja, mutta onneks ovat menneet aina ohi: kaipa tuo lanne suurenee, et vaavi mahtuu ulos. Huomasin suurentumisen myös siinä kun yritin sulloutua farkkuihin, jotka aikaisemmin oli isot: meniväthän nuo polviin asti :LOL:

No niin, nyt lopetan ja yritän keksiä jotain tekemistä.

eeti+papulainen 23+2
 
Täälä myös vietellään ankeata sunnnuntaita, noin niinkun sään puolesta.. En muista koska viimeks olis ollut näin harmaa talvi.. No onneks kohta pääsee spinnaamaan, joten eiköhän se olo tästä piristy.

Käytiin eilen miehen kanssa kattelemassa vaunuja. Vielä ei löydetty mieleistä.. Brion yhdistelmät oli aika ok.. Haluan kuitenkin käydä kattomassa mimmoset on emmaljungan rattaat, niitä kun tuntuu paljon olevan myynnissä huutonet:ssä, eli ilmeisesti niitä sitten kanssa on ostettu paljon... Myös turvakaukaloita katsastettiin... Ja aika vähän oli valikoimaa, kolme kaukaloa isofix-kiinnityksellä... No onneks tässä on vielä aikaa ettiä mieleiset tavarat.

Omaanapaa: vointi on hyvä... Mutta mun huolekseni pikkusen potkut eivät edelleenkään tunnu voimakkaina... Eli kuplimista esiintyy kyllä pitkin päivää, mutta kunnon potkuja ei vielä tunnu. Perjantaina tuli illalla pari terävämpää muksasua,mutta ei nekään päälle saakka tunnu... Onneks tiistaina on neuvola.. Saa sitten jutella asiasta... Toivon kovasti että pikkasella on kaikki ok.

mukavaa sunnuntain jatkoa

birdie + ahmatti rv 21+4
 
Carmen: Mä olen tehnyt tuubeja ihan resoriputkesta. Nyt olen käyttänyt resoriputkea jonka leveys 45cm (eli ympärysmitta 90cm). Noita resoriputkia löytyy muistaakseni leveämpänäkin. Tuo 90 cm on mennyt vielä hyvin mun masun ympäri, ympärys tällä hetkellä jotain 95cm (hyvästi tiimalasivartalo, jos sitä koskaan olikaan :LOL: ). Olen tehnyt tuubin kaksinkertaisena eli niin että alareunaan ei tarvitse tehdä päärmettä vaan taitos on siisti. Yläreunasta olen ommellut resorit yhteen ja tehnyt kuminauhakujan jotta pysyy paremmin ylhäällä. Tekemiseen menee noin 15 min. Tää se helpoin versio....voihan tuubin tehdä sivusaumallisenakin, yksinkertaisesta resorista tahi muusta joustavasta kankaasta, jolloin voi vähän kaventaa tuubia yläpäästä. Testaa vaan reippaasti :)
 
Hei kaikille! Ollaan taas vietetty hiljaiseloa, joten kiva käydä lukemassa muiden kuulumisia. Samojen yövalvomisien kanssa painitaan täälläkin, vessaan on mentävä ja sen jälkeen valvotaan kun pikkuinen potkii ja vaihtaa paikkaa. Meillä on laskettuaika 11.5, ei 12.5. kuten listassa lukee, äitiysloman ajattelin aloittaa pääsiäisestä.
Tavaroita ollaan jo hankittu, sitteri puuttuu ja jotain pientä, muuten ollaan ostettu ja saatu sukulaisilta kaikki tarpeellinen. Vaunut on Brion yhdistelmät. Meillä alkoi jo synnytysvalmennus, ensimmäinen kerta oli eilen ja huomenna menemme taas. Ensimmäinen kerta ainakin oli hyvä, asiallinen ja siitä jäi turvallinen olo siitä, että sairaalassa ne tietää mitä tekee vaikka minä en tietäisikään. Silti ensimmäisen kerran ajattelin oikeasti sitä, että vauva pitää myös synnyttää.. kuulostaa varmaan hullulta, en oikeastaa pelkää synnyttämistä mutta jännittävä se on ajatuksenakin. Ajattelin laittaa toivomuslistaan (sairaalalle) kaikki mahdollinen kivun lievitys, kiitos! :LOL:
Vauva potkii jo melkoisesti ja välillä se oikein näkyy mahan päälle. Mieskin on innoissaan aina kokeilemassa potkuja. Jaahas, taas on lähdettävä vessaan.
Hyviä vointeja kaikille!
Kuunlilja
 
Heissuli ja hyvää alkanutta viikkoa kaikille..

Täällä kotosalla ollaan ja mietin et menenkö ensi ma töihin olo ei ole helpottunut mutta kun sain lääkäriajan klo 13 ja entäs se ei jatkakkaan mun saikkua niin sithän mulla ei oo sairaslomalappua töihin...Mut kun tää elämä ei oo helpottanut ainakaan viellä mut katsellaan loppuviikkoa kohti. Mä oon vähän huono näis hommissa kun en kauheesti oo ollut poissa töistä ja esikon aikaan en ollenkaan..Kertokaapa mitä teen tai mitä te tekisitte joilla on kokemusta tai muuta tietoa?

Mä oon nukkunut kauhee rauhattomasti ja nähnyt kauheita painajaisia..ja sitten yöllä mieleen tulee vaikka mitä kun näkee painajaisia.
 
Huomenet |O Tänään tarttis lähteä piiiitkälle kauppakierrokselle noihin rautakauppoihin. Pitäs alkaa pikkuhiljaa päättää uuden kodin kaikki pintamateriaalit. Sinällään ihan kivaa puuhaa, mutta eipä ole aiempaa kokemusta siitä että sisustaa kokonaisen talon yhdellä kertaa. Ihan älytön määrä mitä kaikkea pitää hommata ja kuitenkin tahtoisin että tulisi kerralla valittua hyvät ja nätit materiaalit ettei ala heti silmää häiritä/ hajoa. Tietysti kun kaiken hommaa kerralla niin pystyy tekemään yhtenäistä jälkeä... Silti nuo päätökset on välistä vaikeita, varsinkin kun ei ole turhan paljoa rahaa jolla mällätä, mieluummin yrittää etsiä ne edullisemmat vaihtoehdot. Onneks ei ole juuri vanhoja huonekaluja joita joutuisi sommittelemaan uuteen kotiin, vaan suurin osa tulee uutena (kiitos appivanhempien kun asumme heidän vanhassa talossa joka on kalustettu => ihana päästä omaan kotiin ja Omien tavaroiden keskelle)

Masussa on ollut vähän hiljaista eilen ja tänään. Meinaa hieman jo huoletta, tosin kukapa meistä jaksaa joka päivä jumpata oikein olantakaa :) Mutta niitä pienen liikkeitä kaipaa!
 
Huomenta!

Olipas p***a viikonloppu. Ilma ihan surkea ja muutenkin alavireistä touhua. Meillä oli vieraita lauantai-iltana ja siinä sitten muut ottivat illanistujaisjuomia. Innostuivat vielä lähtemään soittoruokalaankin illan päätteeksi, johon isäntä tietty ilmoittautui mukaan. En mä siitä nurise, että käy ulkona, vaan siitä, että seuraava päivä menee ihan poskelleen, kun pitää maata yli puolen päivän. Olisi ollut sovittua tekemistäkin, mutta eipä sitten yksin huvittanut lähteä. meni mököttäessä koko eilinen päivä, eikä lupaavasti ala alkuviikkokaan :( Päikkärikin on ollut ihan alavireinen koko eilisen ja tän aamun. Varmaan tarttuvaa tämä apatia.

Semmoista valitusta tällä kertaa..
 
Paivansade73: :hug: Ja parempia tuulia lähettelen. Kurjaahan se on kun sovitut menot peruuntuu toisen makaamisen takia...tiedän tunteen

Jenni30V: Onnea ostos kierrokselle, kannattaa ehdottomasti panostaa pintamateriaalissa laatuun se maksaa itsensä kyllä takaisin ajan kanssa. Se onkin tuo värien valitseminenkin aika kinkkistä kun jotkut värit rupee kauheen nopeesti tympimään vaikka valinta hetkellä ne on just se juttu.. :D Kokemusta löytyy omalta kohdalta ja asiakkaitten kohdalta.

Meillä alkoi eilen kauhia jumppa iltapäivällä ja tuntuu et kaveri ei sen jälkeen oo hyvin pysähtynyt...yölläkin kävi aina pamaus kun yksiö taitaa olla liian pieni leikkeihin..Isäntäkin eilen illlalla naama virneessä piti kättä kaverin yksiön päällä..

Mieli muuten tällä hetkellä hyvä mut tuo sairasloma asia vähän mietityttää ja saa mielen alas..äskenkin kun kävin ulkoilemassa n. puol kilsaa kävelin niin jo massuun otti kovasti..

poika04&papu 23+4 (kai)
 
Paivansade :hug:

Katrinainen: Oon joskus kuullu että iso sf mitta vois merkitä myös sitä että lapsivettä on paljon,onko siitä ollut ultrassa puhetta?

Carmen: No mulla on sellanen kriteeri rintareppuun ettei väsyttäis kauheesti selkää ja vauva olis niissä oikeaoppisesti.Baby Björnin repuista oon kuullu että saattavat käydä selänpäälle ainakin se orginal malli,mutta olikohan se active missä on selälle kunnon tuki. Riippuu tietty paljon siinä kantelee ja millasia matkoja. Ergo merkkistä reppua oon katellut kanssa,sen pitäs olla hyvä selälle...täytyypi vielä keskustelupalstoja koluta,että mitä immeiset on mieltä =)

Repa ja kutvonen rv 22+6
 
Huomenet=)
Huhhuh, mahtaako olla jotain vatsaflunssaa liikkeellä? Mä valvoin viime yönä yli kolme tuntia, kun yhtäkkiä vaan heräsin siihen, että vatsaan sattuu ja tekee pahaa :x Masukas kyllä oli ihan vauhdissaan taas siihenki aikaan yöstä, että tämä on nyt jotain muuta... ihanasti alkaa tämä viikko :headwall:

Kylläpäs tämä aika kuluu äkkiä... meillähän on tarkoitus mennä naimisiin samalla kun vauva kastetaan heinäkuussa ja nyt alan vasta käsittämään et "tarttis varmaa tehrä" jotain jos aikoo tosiaan nuo juhlat pitää :LOL: Puku on valmiina, samoin ristiäispuku vauvalle, mutta siinäpä sitte kaikki onki... Tarvikkeita olen valmiiksi hommannut, pitäisi kutsuja alkaa väsäämään =) Papillekkin kai pitäisi soittaa, ettei vaan ole lomalla silloin...Huh, hikeä pukkaa kun miettii mitä vielä on tekemättä... Onneksi kaikki vauvanhankinnat on kasassa, niin saapi rauhassa keskittyä juhlavalmisteluihin =)

äippä ja nytty rv 22+5
 
Terve taas!

Kiitos lohdutteluista! On se vaan hienoo, että saa aina johonkin purkaa pahaa mieltä, käyrä on välillä niin tapissa, että meinaa kasvaa semmoinen metrinen halko otsikkoon!

Etukäteen ei saa onnitella äippä 84:a, joten säästellään tuonnemmaksi :) Meinasitteko pitää isotkin juhlat ja tietääkö vieraat jo tullessaan minkä vuoksi kokoonnutaan? Joskus ovat tehneet sillä tavalla, että kun pappi on saanut ristiäiskaavan toimitettua, niin jatkaa sitten vihkikaavasta seuraavaksi. on siinä ollut vierailla huuli pyöreänä :)
 
Ihanaa Äippä84tosi kivaa aika menee varmaan tosi nopeesti kun laittelee häitä. Meidänkin pitäisi jossain vaiheessa miettiä hää ajankohtaa mutta kun ei tunnu kalenterissa olevan aikaa. kohta 10 vuotta on mennyt ihan siivillä.

Tää täällä vaan surffalee ja tutkailee...
 
Paivansade ja poika: Juu, kyllä se aika menee tosiaan vähän liianki nopeesti |O Ei mitään isoja sukujuhlia ole luvassa, n. 50-60 henkeä... ihan lähimmät sukulaiset vaan, mutta äkkiä siitäkin väkeä tulee.... Ja kutsuihin aion jo laittaa että ovat sekä häät että ristiäiset.. Pitäisi vain keksiä että mitä tarkalleen ottaen siihen kutsuun kirjoittaa... ideoita :D ?!
 
äippä84: Toi aika tosiaan hurahtaa. Nytkin kun miettii hetken taaksepäin, niin vastahan sitä oltiin tikku kädessä onnesta soikeena :) Ajatellaan toinen mokoma eteenpäin, niin siellä sitä äippäkin seisoo papin edessä polvet vetelänä :) Mä ajattelin kans noita ristiäisiä, pelkistä "pakollisista" sisaruksista ja veljistä perheineen tulee tuo 40 henkeä. Mihinkähän noita bileitä sitten suunnittelisi?

Mä olen vetänyt tänään veetutukseen semmoisen määrän karkkia, että alkaa ihan jo naurattaa :) Pussillinen panttereita, pussillinen Suffeli puffeja ja 1 Kismet on uponnut ilman ongelmaa. taitaa olla loppuviikon kiintiökin jo ahmittu :ashamed:
 
Anna mennä päivänsäde73 ihan hyvällä omalla tunnolla vaan...Raskauden jälkeen onki vaikeampi keksiä syytä "miksi saisin mättää kilon karkkia" :LOL:

Meillä on molempien tyttöjen ristiäisiä vietetty ihan vaan kotosalla, vaikka asunnot olleet pieniä ja noita "pakollisia" vieraita tosiaanki tuo 40... Nyt olisi tarkoitus mennä vihille ja kastaa lapsi kirkossa ja sitten tulla kotiin juhlimaan.. nyt on onneksi tilaa ja olen yrittänyt jo tuota ilmojen haltiaa lahjoa :saint:
 
äippä: Pitää ostaa talo, jotta voi järjestää kunnon ristiäiset :) menisköhän miehelle läpi? Voi olla että ei riitä perusteiksi. Ollaan tässä muutenkin katsastamassa isompaa ja toiveissa olisi, että ennen toukokuuta asuttaisiin uudessa kodissa. Mä näen jo myös melkein sieluni silmin kauniin kesäpäivän, kun pikku-ukko saa nimen ja me istutaan omassa pihassa mekot päällä :) Pitänee munkin aloittaa jonkinlaiset sadettomuustanssit..
 
Teilläpä on isot perheet =) Meillä ristiäisissä oli 15 henkeä. Häihin tulisikin sit vähän enemmän...Meillä minkalaista asumusta te etsitte paivansade? Mä oon muuten miettinyt tuota tila hommaa....sitä ei ikinä ole liikaa :D Me asuttiin ennen mun miehen kanssa 40 neliöisessä kaksioissa ja siitä sit muutettiin tähän 150 neliö asuntoon ja taas on ahdasta. Eikö oo jännä juttu :LOL:

Mä kävin äsken kipittelemässä pojan kanssa pienen lenkin olo on kuin jyrän alle jääneellä...on kuin kuukautiset ois alkamassa. toivottavasti ei kuiteskaan


 

Yhteistyössä