TOUKOKUUN TOIVOTUT tammikuussa

heissuli

sainpas vihdoinkin neuvolan tätin kiinni...onneksi tulehduksia ei ainakaan ollut..varasi mulle jo lääkäriajan 21 päivä sano et saikkua käyt hakemassa jos vähänkin tuntuu olo siltä. Sano vaan et ei noi supistelut niin vaan ohi mene tässä vaiheessa et ei missään nimessä saa mennä töihin jos vähääkään epäilee vointiaan...

Galluppia: Joko teitä jännittää/pelottaa synnytys?Mua pelottaa kauheesti et jos joudun alakautta pukertamaan että vauva kuolee siihen. (lähipiirissä on sattunut) tai et jos yliaikaiseksi menee ja kuristuu siihen napanuoraan.
 
Käytiin rakenneultrassa aamulla, kaikki hyvin. kaveri vaan piti tiukasti jalat ristissä (siis oikeesti), ettei tarvinnut edes arvailla mitään sukupuolesta. Mukana olleen kakkosinsinöörin ainoa mieltä askarruttanut kysymys oli, että mikä ton anturin taajuus on? Vähänkös hävetti, oli muuteen 5MHz.

kriisi & typsy 19+4
 
Kriisi: Loistokommentti :) Kyllä ne miehet sitten osaa... Mä itse sanoin miehelle viime vuoden puolella, että voitais käydä katsomassa vaunuja pikkuhiljaa valmiiksi. Johon mies kovin asiantuntevasti tokaisi: "No onkohan ne vuoden 2008 mallit jo mukamas tullut kauppoihin". Ajattelin ensin, että vitsinä heittää, mutta ihan se oli tosissaan. Ai miten niin naiset turhamaisia? :)

Gallup: Kyllä tuo hieman alkaa jo jänskättää...

Vaatteet: Voi vitsi kun alkaa jo kiristää vähän joka saumasta. Ei millään viitsisi ostaa vain (toivottavsti) tätä talvea varten takkia. Kun osaiskin ommella, niin voisi tehdä semmoisen, mikä olisi mahdollista pienentää synnytyksen jälkeen.

Päikkäri ja mamitsu 23+3
 
Jossu71: Piti vielä kertoa, että eipä paljoa heilunut peitto meilläkään, muuta kuin tuhinan ja kuorsauksen voimasta. Pitäisköhän käydä hakemassa joku eroottista latausta täynnä oleva leffa? Siitä puhe mistä puute...

Nimimerkillä epätoivoistako?
 
tänne ei kummia, huomenna neuvola, näkee paljonko on kiloja tullut joulun ajalta...
meillä kans mies käänsi eilen makkarissa sängyn toistepäin et pääty on ikkunan eessä, ja sanoin et hyvä kun käänsit jo valmiiks kun kohta tulee pinnasänky ja hoitopöytä..ja mies vaan sanoi et niin puolen vuoden päästä :headwall: |O
taitaa luulla et ajankohta ei oo lähelläkään... :LOL:
 
mä nyt aloinkin miettiin, et pitäiskö kuitenkin varata aika 4d ultraan? kun mulla on ensiviikolla aika yksityiselle kun haluan tietää sen sukupuolen, mutta olisiko parempi mennä kunnon 4d:hen? Kyllähän se toki maksaisi enemmän...
kukas teistä olikaan käynyt siinä?
 
Jenni Hyvä että sulle ja vauvalle ei käynyt pahemmin kolarissa. Mua rupes kyllä eilen jännittämään kamalasti auton rattiin nouseminen, kun täällä oli sattunut kuolonkolari... Ja illalla sitten luin vielä Jennin viestin. Hui. Olkaa kaikki varovaisia tuolla liikenteessä. Ja miehelle puhuin jo tuosta turvavyön alentimesta. Eli on meillä heti kohta hankintalistalla. Ja täytynee myös googlettaa tuotetta.

PieniTytönTylleröinen ei täälläkään tunnu edelleenkään kunnon potkuja. Ja mua kanssa huolestuttaa.. Olin eilen fysioterapian info-illassa ja siellä kaikki toukokuussa lapsen saavat tunsivat jo potkut (siis kunnolla).. Mies ei oiken ymmärrä että mitä tässä murehdin kun kaikki ovat yksilöitä ja ultrassa kaikki oli ok.. Mutta kuitenkin...

seksistä täällä kanssa ollut tosi hiljasta seksin suhteen... kyllä sitä sillon jakso kun yritettiin pikkusta....
|O

Ja tuo insinöörin taajuuskommentti oli kyllä paras.. Mun mies totes sen jälkeen kun oltiin kuuntelemassa sydänääniä seuraavaa... kyselin miltäs se tuntu kuulla vauvan äänet...
Mies sano ei miltään.. eihän sitä tiedä tuliko ne äänet vaikka kasetilta
Kyllä nauratti... sanoin vaan että kyllä ne meidän vauvan sydänäänet oli..

täällä ei ihmeellistä. vointi on hyvä. Tänään ei oo pahemmin ollu liitoskipujakaan.. Masu näkyy ilmeisen selvästi, kun ulkopuolsetkin jo kommentoi että koskas jäät äippälomalle... Neuvola on ens tiistaina, joten sitä odotellessa..

Niin ja me ollaan menossa siihen 4D ultraan maksaa täällä 200 euroa...

birdie81 + ahmatti rv21 !!!
 
Iltaa,

tänne samat neuvolakuulumiset kuin kerhon puolelle: kaikki ok, hemoglobiinikin oli noussut 134:n kun olen ollut kolmisen vk:a jo rautakuurilla. Painoa on tullut jo pelottavat 8 kg mutta ei kuulemma ole kuitenkaan liikaa ainakaan vielä. Pikkuisen syke kuului hyvin ja oli hauskaa kuulla se jo paljon selvemmin kuin viimeksi. Myös liikkeet tuntuvat vain lisääntyvän päivä päivältä ts. niiden tunteminen ainakin... Sain Kelan paperit ja laitoin ne tänään jo eteenpäin. Jatkossa tuntuvat vaan neuvolat ja lääkärit lisääntyvän, outoa käydä yhtäkkiä näin usein kaiken maailman terveysviranomaisilla (hoidatin just hampaatkin).

Teillä on sitten hauskoja miehiä! :LOL: Omani on pysynyt toistaiseksi suunnilleen samalla aaltopituudella kanssani.
 
heippa!
me käytiin viimeviikolla siinä 4Dultrassa.mulle se oli ehkäpä pieni pettymys..
lääkäri ultras suurimman osan ajasta perinteisellä tekniikalla ja sit välillä vaan katottiin vähän 4d:llä.pitäishän se tosin ajatella lääketieteellisenä eikä huvitutkimuksena..kun sillä perinteisellä pystyy paremmin tutkimaan sisäelimet sun muut..
mutta pääasia että vauvalla kaikki hyvin :D
ja kyllä se pitkään ja tosi tarkasti ultaskin,mutta mun mielestä ei kuitenkaan ollu ihan hintansa veroinen ainakaan täällä tampereella.
 
Heippa taasen!

Neuvola-lääkärissä käyty. Kaikki ok sekä äidillä että Onnilla.
Painoa nyt yhteensä tullu 4,9 kg =) Sopivasti siis! Tuulettaa! RR oli 110/60, :heart: äänet jumpsutti 150 ja lääkärin mielestä todella vahvat. Sf-mitta oli 20 cm eli ihan siellä yläkäyrällä huitelee. Mutta niin huiteli neitokaisestakin eikä painanu syntyessään normaalia enemmän ( 3440 g ). Sanoin, että varmaan vaikuttaa nuo omat makkarat, niin sanoi, että mittanauhahan painetaan kohtuun kiinni, niin eipä se oma läski paljon vaikuta. Enemmän kuulemma johtuu runsaasta lapsivedestä ja/tai isosta vauvasta. Sisätutkimuksenkin teki; kohtu kiinni, kiinteä ja kanavaa 3 cm. Se jäi harmittamaan kun ei hb:a otettu. No kuukauden päästä seuraava neuvola, joten jospa silloin.

Synnytyksestä PELOTTAA!!! Vaikka en ensimmäistä kertaa "pappia kyydissä ole". Ensimmäistä vaan tein melkein kolme vuorokautta, ts. sen verran meni aikaa sairaalassa, kivuissa,kolotuksissa ja epätoivossa, ennenkuin neiti syntyi. Ja mulle on lopulta tehty hätäsectio, kahden ja puolen tunnin ponnistuksen jälkeen ( josta mulla ei ihan kaikki muistissa, kun aloin olla jo aikasta lääkepöhnässä ) lääkärit päättivät synnytyksen pysähtyneen lapsen ottaessa kiinni häpyliitokseen ja tarjonta vaihtunut kasvotarjonnaksi. Että siis juu, kyllä pelottaa!!! Mutta silti haluan koettaa synnyttää alakautta, jos synnytystapaultrassa ( mikä minulle suodaan, koska edellinen leikkaus ) vauvan paino/ painoarvio ei huitele ihan pilvissä ja oletetusti mahtuisi tulemaan alakautta. Tosin sen verran siellä kyllä vaadin, ettei minua kiduteta ihan yhtä kauan sen leikkauspäätöksen kanssa. Tänään muuten keskustelin lääkärin kanssa juuri tuosta ponnistamisen kestosta, niin sanoi, että ihan liian pitkään on odotettu! No joo, loppupeleissä siltä reissulta kaikki hyvin ja haava parani viikossa :)

Nyt uutisten kimppuun =)

Hauskaa iltaa kaikille!

Ja vielä..tarkoitukseni ei ollut synnytykselläni ketään pelotella! Kaikki ollaan yksilöitä, niin raskaudessa kuin synnyttämässä! Halusin vain perustella pelkoani!
 
Hei!

Taas yks työpäivä vähemmän edessä. Laskin, et viel 11 vk äitiyslomaan, blaah.

Synnytys kyllä mietityttää ja pelottaa, kuten jo tuol aikasemmin totesinkin. Siskolla ja äidillä ollu tosi vaikeat, joten hieman hankalaa yrittää ajatella et olisin poikkeus siinä mielessä. Sisko oli sitä mieltä et sectioon vaan jos mahdollista, mut itse kyllä haluaisin yrittää alateitse, jos vaan kaikki menee hyvin. Jännittää myös kun ollaan lähdössä matkalle maaliskuun alussa, kun oon sillon 31. raskausviikolla. Lento onneks lyhyt ja luulis Etelä-Euroopassa olevan ihan yhtä hyvä terveydenhuolto kuin täälläkin, mut silti.. :/

Joo, sain lainaan turvavyönalentimen jo aikaa sit, mut en oo käyttäny viel sitä: nyt otan käyttöön kun luin Jennistä - onni onnettomuudessa tosiaan et käytit alenninta!

Sonja R oon kans miettinyt tuota 4D:tä paljon, voi hitsi jos se ei olekaan mitenkään erityinen: ei tosiaan huvita maksaa 200eur turhaan, kun jo periaatteessa tiedän tarvittavat asiat. Olis vaan kiva nähdä papua vielä - ehkä kuitenkin turhan itsekäs motiivi pelkästään :whistle: no pitää viel miettiä. Öitä!

eeti+papulainen 22+5
 
G: Ei se ainakaan vielä jännitä/pelota. Tähän mennessäkin on menty sillä periaatteella mitä tuleman pitää...

(.) Selkä on nyt niin kipeä et viimeiset neljä tuntia on tähtiä näkynyt silmissä :/ Onneksi sain lainaksi Anitan tukivyön, jos se vaiks auttais ees vähän...

Profiilissa on muuten uusin kuva "pikku pötsistä" :LOL: ...

tmvk ja toukka 23+4
 
Huomenta taas!

tmvk:lla ja birdiella upeat vauvamasut jo :)

Oletteko ostaneet jo vaunut? Jos ostitte, niin mitä kautta hankitte, netistä vai kaupasta? Mä olen käynyt katsomassa mm. vauvattaren (www.vauvatar.fi) -sivuilta, mutta ei ole vielä hankittu. Ajattelin, et jos kävis liikkeessä katsomassa ja pörräisi sitten netissä, jos vaikka sattuisi löytämään edullisemmin. Toisaalta, sen tietää kun tuonne liikkeeseen menee "katsastelemaan" tarjontaa, niin ilman työntöpelejä ei sieltä pois pääse :)

Päikkäri + äippä 23+4
 
sonja R:kävitkö missä 4d ultrassa? kysyin terveystalolta hintaa niin sanoi et 209?+15? dvd |O :eek: eli jumalattoman kallista....siispä en varmaan menekään.
Birdie81: Eipä tosiaan täälläkään kuulu ne kovat potkut ym.muljahdukset vieläkään.. :/ mutta kai se on ton istukan syytä ja mulla ainakin on tota ylimäärästä painoa myös :|

Tänään neuvola 10.00 tuun kertoileen sit paremmin mitä kuuluu, tein myös kauheen lapun kysymyksiä, kun en niitä kuiteskaan muista enää sillä hetkellä :D
 
En ole ostanut vaunuja enkä osta kun esikoisen vauvnut viellä kuin uudet samoin koppa, turvakaukaukalo ja sänky ovat kuin uusia joten ei tarvitse isompia ostoksia mitään tehdä ja hoitopöytäkin löytyy ja siellä jo yksi laatikko laitettuna vauvaa varten( minäkö ajoissa :D ) Pesin uusia vaatteita jo laatikkoon ja viel pitäisi esikon vanhat katella läpi.

Mä vaan oon niin taikauskoinen et pelottaa et jos laitan kaikki valmiiksi niin jotain kauheaa tapahtuu :ashamed: vaikka tiedänhän min' että jos jotain menee pieleen niin ei se ainakaan mun pesemistä ja laittamista vaatteista johdu.

Mä ajattelin ottaa seuraavan kerran puheeksi ton mun kauheen synnytyskammon...viimeksi kun mainitsin asiasta vastaus oli vaan et tosi harvinaistahan se semmonen on että vauva kuolee vatsaan tai synnytykseen. Ei pitäisi tutkia asioita liian tarkkaan mut kun olen aika utelias luonne ja haluan tietää..

väsyttää kauheesti esikoinen piti hereillä viimeyönä ja kun välillä ois saanut nukkua vauva mylläsi mahassa..(ihanaa et liikkuu mut kun ois niin tehnyt mieli nukkua)

poika04 ja papu 23+0

ps. millonka se viimonen kolmas sit muuten alkaa
 
Heips!
Neuvolassa eilen käyty ja kaikki on kohdallaan...
-pissa puhdas
- hb 118 (ei siis tarvita viäkään lisärautaa...)
- rr 118/58
- sf-mitta 17
- painoa tullut 4 kg alusta
Syke hakkasi pikkuisella siinä 160 pintaan, eli melkoinen meno oli silläkin kohtaa päällänsä :D Ihmettelin neuvolatädille tuota "pientä" sf- mittaa (ihan normikäyrällähän se on, mutta tytöistä on ollut pari senttiä suurempi...), niin veikkasi että saattaa johtua täysin siitä, että istukka on nyt takaseinässä, kun tytöistähän se oli edessä... koska lapsivettä ultran mukaan on kuitenkin runsaasti... Helpotus! Kelan paperit on täytettynä ja laskujen mukaan äippälomalle pääsen 7.4!
Synnytys: ei mietitytä, koska en ole kahdessa aiemmassa raskaudessa kokenut mtn negatiivista...Ainoa pelko on vain se, että ehditäänkö synnärille, kun edellisten raskauksien kestot on olleet +-2h... ja nyt matkaa sairaalaan 45km :eek:
Meillä on kaikki hankinnat vauvalle valmiina, vaatteita alan penkomaan esille vasta keväämmällä...

mutta, mutta, nyt laskujen maksuun :wave:

Äippä ja nytty rv 22+1
 
Huomenta!

Pitkään aikaan en ole käynytkään täällä kirjoittelemassa, lukemassa kyllä.
Joku kyseli suonikohjuista ja tukisukista. Mulle ne ihanuudet
:headwall: tulivat jouluaattona toisen polvitaipeen taakse...pirun kipeät. Kävin Instrusta tilaamassa mittatilaustyönä tukisukat, ovat muuten aivan ihanan tuntuiset, eivät ollenkaan niin kamalat kuin kuvittelisi. Jalat ovat illalla tosi "levänneen" oloiset. Yöksihän ne pitää ottaa pois.

Synnytyksestä: itse synnytys ei pelota, ainoastaan se mietityttää että ehdinhän varmasti sairaalaan. Mulla siis kolme synnytystä takana ja kerta kerralta ovat sujuneet nopeammin, viimeisin alle tunti. Mutta, eiköhän se siitä.

Neuvolassa kävin alkuviikosta, painoa tullut nyt 2kg lisää alusta, ja verenpaineet suht hyvät ja näytteet puhtaat. Sf-mitta 20. Vauva muuten saa jo potkuillaan mahan päälle laitetun kirjan lentämään kaaressa.

mut nyt ulos ihailemaan sulavaa lunta

:headwall:

Annastiina, rv 22+3
 
PieniTytönTylleröinen:just siellä terveystalolla mä kävin siinä 4D:ssä.se on mun mielestä ainut paikka missä tampereella siihen on edes mahdollisuus..

Synnytys:ei pelota.mulla on edellisestäkin niin positiivinen kokemus,että jo toisaalta innolla odotan toukokuuta :D

mutta nyt lähden uimahalliin!

sonja ja vauveli 22+6
 
pikaiset onnelliset terveiset tiistain 4d ultrasta- totta se on. ME SAADAAN TYTTÖ :)
ette usko miten mies sekosi uutisesta, meni aivan sekaisin. "pakotti" mut lopettamaan ylityöt töissä ettei meidän tytölle käy mitään- taitaa isän suojeluvaisto herätä hyvissä ajoissa tytöstä
toki poikien odotuksessa myös ollut varuillaan mutta nyt ihan eritavalla.
täytyy myöntää että itsellä on kanssa aika hupsu olo- me saadaan tyttö meille!
olo hyvä, painoa oli tullut kuukaudessa vaan 400g eli TODELLA vähän, neuvolan täti vitsailikin että onkohan hänen vaaka mennyt rikki
eli nyt vaan lopetan ylityöt, nautin odotuksesta ja perheestäni :)

*huokaa onnellisena*

anteeksi että olen vähän kirjoitellut, kone kotona muuton jälkeen "paketissaan" ja töissä yritän muistaa ja ehtiä käymään- yritän parantaa tapani.
isot halit kaikille, voikaahan paksusti.

t. pulttis ja tyttö rv 24+5 :heart:
 
Pulttiskelle isot onnittelut tytöstä :heart:
Onhan se jännää et saa sit erisukupuolta olevan hoidettavaksi...jos meillekkin tyttö tulee niinkuin rakenneultrassa sanoi (katsoi myös 4 d:llä) En ole kyllä yhtään tytön vaatetta viellä ostanut..jotenkin vaan se poika olo kummittelee aika vahvasti =)
ja mää keskityn nyt tähän että tää edes saadaan elävänä vaikka eihän se mun toiveista kiinni ole...olkoon vaikka sitten molempia samanaikaisesti (joku aika sittenhän oli se ohjelma missä vauvalla oli molemmat värkit, vanhemmiten sit leikattiin kun persoonallisuus tuli esiin ja suuntautuminen)

Oon miettinyt sellasta et kun mennään synnyttämään niin voiko eeltä käsin ilmottaa et jos jotain sattuu niin vauva pitää pelastaa ennen mua..koska mua pelottaa se et vauvalle sattuu jotain ei niinkään et jos mulle sattuu, kyllä mä oon valmis henkeni antamaan jos vaan vaavi saadaan mailmaan elävänä..*synnytyskammoinen poika04 pohdiskelee*
 
Hei!

Ja hui mitä mietitkään Poika04, ihan meinas itku tulla kun tuon luin! Vaikka synnytyshän on keskimääräisen länsimaisen naisen elämän vaarallisin tilanne (sanoi ystäväni), niin kuitenkin tänäpäivänä lapsivuodekuolleisuus on onneksi ihan minimaalista, joten huis pois moiset mietteet!!! :hug:

Pulttibois Onnea tytön johdosta: meillä kanssa mies oli onnesta soikeena kun kuuli rakenneutrassa, et tyttöä odotellaan. En kuitenkaan oo ihan 100 varma tuosta rakenneultratuloksesta (vaikka kätilö sanoi, että he ovat erittäin harvoin erehtyneet), joten kyl tuo 4D kiinnostaisi. Ja heti lisään perään, että sydämestäni allekirjoitan toteamuksen siitä, et ihan sama kumpi tulee kunhan vaan on terve - olis vaan kivaa tietää ;) Saanko siis kysyä missä kävit 4D:ssä: ilmeisesti kokemus oli sulla hyvä ja näkyi vaavi ihan kunnolla?

Viimeyänö valvoin kans: supisteli paljon ja potkuja sateli aina suppareiden välissä. Taitaa olla kasvupyrähdys menossa.

tmvk hieno vauva-massu tosiaan!

Mukavaa päivää vaikka täällä etelässä onkin taas loska p...:tä.

t.eeti+yö-kukkuja 22+6 :heart:
 

Yhteistyössä