TOUKOKUUN TOIVOTUT tammikuussa

TOUKOKUUN TOIVOTUT tammikuussa

25.4
TyyneTäti...............viides

26.4
Mollakka.................kolmas..........PHKS
PulttiBois .............kolmas.......naistenklinikka...tyttö

27.4
Elz83N...................kolmas..........Mikkelin keskussairaala

28.4
Juuri......................esikoinen.......OYS

30.4
safariina

1.5

EkaVakara .............toinen

2.5
tmvk ...................kolmas................TYKS .......poika

3.5
HelmiPihlaja............esikoinen
Mimosa81..............esikoinen..........TYKS
kanaemo ...............neljäs
T-74.....................esikoinen
wannabe mum........esikoinen...........LKS

4.5
paivansade73.......kolmas.....Kätilöopisto tai Naistenklinikka..poika
Edla-mamma.........esikoinen..Kättäri tai Naistenklinikka........tyttö
e rika...................esikoinen
carmen.............esikoinen.........Naistenklinikka
pipa86..............esikoinen.........Kättäri.................poika

5.5
hes
PMMP76
vappuvauvan äiti.........toinen

6.5
ToukoMuru.............esikoinen
onnellinen81
Pötkis.....................neljäs
Rötväles.................

7.5
Liro........................toinen...........SatKs
RiiaLopo ................toinen
summer 81.............toinen.............Jyväskylä
iitu84......................esikoinen

8.5
santrra ..........esikoinen.......Kuopion Yliopistollinen sairaala
Jenni30v.............esikoinen.......TAYS
poika04...............toinen.......Kuopion Yliopistollinen sairaala
Annaliina73...........kolmas..........OYS
autumn84..............toinen

9.5
Laurenzia..............kuudes...........PHKS
Vaula....................kolmas
Dinah....................toinen..............PKKS
toukomamitsu..........esikoinen........poika
sonja R..................toinen............TAYS
Liinukka-84............esikoinen...........KOKS............tyttö

10.5
samary..................esikoinen.......OYS
maviks...................toinen............KOKS
Marimint81.............esikoinen
Lumikko71.............toinen
Hjarta...........................................EKKS
eeti.......................esikoinen.........Kättäri........tyttö
kuunlilja.................esikoinen

12.5
Annastiina69...........neljäs..........Jorvi
Lilia78....................esikoinen
Odottaja86.............................HUS/Lohjan Sairaala
mouku80...............esikoinen....kätilöopisto
monitoimityokalu......kuudes.......Seks
13.5
Lahja...................toinen
dedefilus .............kolmas
Repa .....................esikoinen.......KOKS
äippä 84 ................kolmas..........SatKs ...........oma/miehen veikkaus poika
weiss.....................toinen
liontar....................
Hippolyta..............esikoinen.........Naistenklinikka..............poika
14.5
beccy.....................toinen
wilhelmiina81..........toinen..................poika
kaisa pieni..............toinen..........KHKS
Hituel.....................esikoinen.....OYS
naukuri.......................................Kätilöopisto

15.5
Ronya Royce .........toinen.......QCCH London
sisarHENTOvalkoinen......toinen........Jorvi
katrinainen...esikoinen..Trondheimin yliopistollinen sairaala..tyttö

16.5
pippa.....................esikoinen
Brighton calling ......esikoinen
naukuri .................ésikoinen
memmu-85.............toinen

17.5
saaara ........................toinen........OAS
virpi73...................esikoinen

18.5
liinu83 ..................esikoinen

19.5
Jonsku83...............esikoinen
Sarvipää Sammakko
Nissu76................kolmas ......Oulaskankaan sairaala
cheesecake.........esikoinen.........TAYS

20.5
hemppis ...............toinen
London calling....esikoinen...King's College Hospital
Anuliina...............ensimmäinen........OYS
reika...................toinen.......KOKS

21.5
sädetikku .............kolmas ..........poika
iritna ..................toinen
Siilura ................esikoinen
PieniTytönTylleröinen...toinen.......Tays

22.5
VanhaEnsiSynnyttäjä
Cici86
Pipsa Possu .........toinen............KYS

23.5
birdie81 .............esikoinen

24.5
Hemuli79 ...........esikoinen
SatuA78.............kolmas
Maha-asukki07
Mymmelis............esikoinen ............HUS/Lohjan Sairaala .........poika

25.5
Puliina ..............esikoinen
Silla81 .............neljäs
Sara80...............esikoinen....LKS
Mintsi................kuudes.......KHKS

26.5
Tupuna.............esikoinen...Kätilöopisto
Sinuhe..............toinen.......Kätilöopisto .......................poika
Vilma77 ..........toinen........Porvoo

27.5
Jossu-71 ........kolmas..........SatKS

29.5
sarbba............kolmas.........jyväskylä

30.5.
merika..........toinen......................................tyttö
31.5.
kriisi...............viides.............jorvi

lisäksi ei la

Maarikki
suzette
Pikkunen.................viides
khalawah.................kolmas
Muska
Hipsulainen-80
Venla-05
Heleemi81..............kolmas
Maiqu
Nemotin

linkki lokakuun keskusteluihin

http://keskustelu.kaksplus.fi/t869855

linkki syyskuun keskusteluihin:

http://keskustelu.kaksplus.fi/t845033

linkki marraskuun keskusteluihin:

http://keskustelu.kaksplus.fi/t890345

linkki joulukuun keskusteluihin

http://keskustelu.kaksplus.fi/t913094

Aloitin nyt uuden ketjun... Olen ihan vasta-alkaja näissä, joten neuvoja otetaan mielellään vastaan. Voin päivitellä tätä koko kuun mikäli sikäli vain pääsen koneelle (ei pitäisi olla ongelma). tammikuuta mennään siis jo, ihanaa! Puolvälin paremmalla puolella ollaan jo lähes kaikki.

katrinainen ja kirppunen 20+5

eksyin tänne sivuille googlen kautta ja mielenkiinto heräsi.olen ensisynnyttäjä ja pelkään synnytystä. laskettu aika on 13.5.Lapsi on pitkään odotettu ja avoliitomme hyvällä mallilla.elämäni onnellisinta ja raskainta aikaa.miten muut ovat kokeneet raskautensa ja mahdolliset synnytykset?
ONNEA KAIKILLE RASKAUDEN PAREMMALLA PUOLELLA OLEVILLE :heart:

No voi hemmetti, mä en huomannut ollenkaan Katrinaisen pinoa ja väsäilin tuolla tohkeissani uutta tammikuun lootaa! Sori hirveästi! Tuon otsikon voisi kyllä kirjoittaa ISOILLA KIRJAIMILLA, niin erottuisi paremmin. Se onnistuneekin "muokkaa" -painikkeen kautta. Eli, jos Katrinainen päivität tuon Toukokuun toivotut isolla, niin minä poistan toisen pinon ja jatketaan sitten tänne, johon oli ehtinyt tulla uusia odottajiakin... TERVETULOA! :flower:

Pahoittelen vielä vielä sekaannusta!

Sekä tervetuloa uusille odottajille jotka ovat löytäneet paikalle! :)

Huomenna olis sit vihdoin ja viimein se kauan odotettu ja pelätty rakenneultra. Vatsaa on nippaillu koko aamun ja lepo pulssikin on kovempi kuin normaalisti. Ajatukset pyörii vaan huomisessa. Unikin tuli huonosti eilen illalla mitenhän käy ensi yönä.

Onks kaikilla uudelleen synnyttäjillä jo vatsat pullahtaneet? Mulla menee edelleen ihan normaalisti housut jalkaan :/ Vatsan kyllä tuntee kädellä ja ilman vaatteita erottaa navan alla pyöristyksen mutta ei mitään tietoa mistään vauvavatsasta... :p Esikoisen kanssa oli tässä vaiheessa jo käytössä äitiyshousut. Mikään ei taida olla hyvä, ensin toivon että ei näkyisi ettei paljastuisi duunissa ja nyt sit ihmettelen miksi ei näy :LOL: :LOL:

:wave: Vilma rv 19 ja risat

Vaula
Huomenta ja hyvää uutta vuotta!

En ole pitkään aikaan tänne kirjoitellutkaan. Aika tiiviisti olen kyllä teidän juttuja seurannut. Tänään aamulla neuvola. Kaikki ihan ok. Hipsun sydän pompotti kovasti ja taisi pieni vähän närkästyä kuuntelemisesta, kun kävi potkimaan. Eilen illalla en liikkeita tuntenut ja kyllähän se aina vähän pistää mietityttämään, että onko kaikki ok. Viime päivinä olen tuntenut liikkeitä päivittäin. Yleensä illalla alkaa pieni potkuttamaan. Mieskin on tuntenut liikkeitä mahan päältä.

Rakenneultrassa sanoivat, että liikkeet ei aina niin helposti tunnu kun on istukka edessä, joten ei kai pitäisi heti huolestua, jos niitä ei tunne.
Mites teillä muilla, tunnetteko jo säännöllisesti liikkeitä?

Mites teillä muilla on painoa kertynyt tähän mennessä? Mulla painoa tullut nyt 5-6 kiloa ja tuntuu aika paljolta. Ehkä toi jouluherkuttelu on tehnyt osansa... Eka raskaus oli tuplaraskaus, joten siihen on vähän huono verrata.

Hyvää vointia kaikille! Ajatelkaa, ollaa jo puolessa välissä ja ylikin. Nopeasti se aika menee.

:)

Huomenta!
Olipas teillä ollut asiaa... :LOL: Jouluaaton aatosta asti olen pitänyt hetken palstailutaukoa ja heti oli monta sivua lukemista.. hyvä kuitenkin niin!
Tänään on se kauan kaivattu rakenneultra, joten palailen sen jälkeen tarinoimaan=)

-äippä ja nytty rv 22-

No niin, paluu arkeen on sujunut suhteellisen kivuttomasti, onneksi nyt on kaiken maailman joulut ja uudetvuodet ohi B)

Mites te viettelitte uusia vuosia?? Mie olin mies-vahtina mökillä, siis kirjaimellisesti vahtimassa miehiä :LOL: Hyvin hoidin hommani, kukaan ei loukkaantunut, eikä mikään rakennuskaan syttynyt tuleen. Kummallisia nuo miehet, kun tuli on niiiin mukava asia, varsinkin huppelissa... :headwall:

Miulla on klo 11 neuvola, pääsen ahdostelemaan tietämätöntä neuvolan tätiäni taas pöljillä kysymyksillä, tuskinkohan saan mitään vakavaa vastausta taaskaan... :( No onneksi huomenna on rakenne ultra, sieltä saa ianakin neuvoa :heart: Toivottavasti olisi sama ultraaja kuin n-p-u:ssa...

Kaikki muuten hyvin, iltaisin vaan supistelee inhottavasti, eniten, kun makaa selällään... Mitään vuotoja ei ole ollut, eikä kipujakaan kummemmin, kaipa tuo normaalia on. Liitoskipuiluja on alkanut tulemaan, rasituksessa alkaa nivusista vetämään erittäin huokeasti :LOL:

Huo hai, nää oli pika uutiset täältä meitin suunnalta, nyt kun arki on taas päällä, voipi keskittyä enempi palstailemaan täällä teitin kanssa B)

Heipähei :wave:

Vaula:Tunnen melko säännöllisesti,siis päivittäin liikkeitä,mutta tuossa taannoin en tuntenut 4 päivään ja olin huolesta soikeana,mutta selvis rakenneultrassa että istukka edessä. Sillä varmaan osuutta asiaan.

Uudetvuodet meni oikein leppoisasti,käytiin ensin aamulla siellä rakenneultrassa ja kaikki oli oikein hienosti!! Sukupuolta ei näyttänyt kaveri vaikka kätilö yritti tihrustaa,joten jännitettävääkin jää =) Muuten vastas ihan viikkoja ja kovasti imeskeli peukaloa :D
Illalla mentiin kavereille juhlimaan ja siinä vaiheessa kun muut läks baariin me tultiin kotio =) Nyt arki jatkuu taas....seuraavaks neuvola 8 päivä.

Repa ja kutvonen rv 21+1

Aamulla oltiin neuvolassa ja kohdunpohjan korkeus oli 17cm eli hyvinkin navan korkeudelta meinaa pullahdella eteenpäin. Katottiin terkkarin kanssa edellisen mittoja ja samalla yläkäyrällä ovat menneet ja silti tuli pikkusintti 3450g vko 39+2, ehkä mies olisi ollut täysiaikaisena myös täysimittainen. Liikkeet huomaan tosi heikosti vaikka sydänääniä kuunnellessakin heitti volttia eikä meinannut pysyä millään aloillaan. Paha olo on ehkä helpottamaan päin, pari päivää on ollut inhimillinen olo, nyt pitäisi vaan päästä syömään, vaan kun ovat asiakkaat tuossa just mittailemassa, kääk.

Hyvää alkanutta vuotta kaikille! Yritin tossa lomillakin kirjoitella, mutta kun yhteydet tökki, niin meni hermo, enkä sitten jaksanutkaa yritellä uudestaan. Lomalla oli myös mulla rakenneultra ja kaikki siellä ok. Vastasi hyvin viikkoja jne. Mutta sukupuoli jäi arvoitukseksi. Ollaan menossa kuukauden päästä 4D-ultraan, joten ehkä siellä tuokin arvoitus ratkeaa. Vaikka ei sen niin väliäkään ole.

Liikkeitä mäkin olen alkanut pikkuhiljaa tuntemaan, nyt jo aika selkeitä. Mitään säännönmukaista en kyllä vielä osaa laskea. Mutta siis vasta tuossa reilu viikko sitten ne ilmaantuivat, johtuen mulla myös siitä, että istukka on kiinnittyneenä etuseinään.

Nukutteko te vielä selällänne? Mulla paniikkia siitä, kun nukkuisin tosi mielelläni selällään, mutta sitten kun jossain peloteltiin, että selällään nukkuessa voi painaa johonkin laskimoon tai valtimoon ja sitä kautta vahingoittaa sikiötä. Miten on, tietääkö joku tuosta asiasta lisää? Ja onko se siis lähinnä loppuaikojen ongelma, kun mahakin isompi?

Kiitos kun aloititte taas uuden pinon ja tervetuloa minunkin puolesta uusille!

T: Laiskasti kirjoittava Lilia ja tyyppi rv21+2

Vaulan painogalluppiin voisin vastata myös. Eli puoleen väliin mennessä mulla tullut 4kg, mutta pelkään pahoin, että ensi viikon neuvolaan eli rv22 mennessä painoa tullut sitten ainakin se 5-6kg alusta saakka...Syytän joulua!!!

Moro!

Voi tätä väsymyksen määrää! Aika helppoa tottua tuommoiseen aamutorkkuiluun, mitä joulun ja uuden vuoden välissä ehti opettelemaan. Ei millään jaksaisi orientoitua työntekoon... Sitten kun tietää, että arkipyhiä ei ole tiedossa ennen mammalomia. Ei auta valittaa, köyhän on pakko yrittää!!

Kommentoin huomenna Vaulan pelottavaa painogallupia. Aamulla siis olisi neuvola, kivaa mennä taa kuuntelemaan sydämen pompotusta. Mulla taitaa alkaa iskias-hermo oikkuilemaan. Tuossa oikean pakaran päällä vihlaisee tosi ihanasti aina välistä. Etenkin silloin kun on ollut paljon jalkojen päällä. Onko muilla kokemuksia?

Lilia: Meitsi nukkuu aika paljon kyljellään, joskus selällään. En kyllä ole kuullut tuommoisia varoituksia, mutta ei varmaan mikään mahdottomuus, sitten kun masu alkaa olla jätti iso..

Hyvää uutta vuotta kaikille!!
Minut saa poistaa listalta sain keskenmenon joulukuun alussa.... no olihan se tiedossa jo aikaisemmin ettemme saa nähdä pikkuistamme. Nyt meillä on rakas enkelivauva.
Mutta kaikille toukokuisille hyvää loppu odotusta.

Hei ja hyvää tätä vuotta kaikille!

Haaveilia: olen todella pahoillani. Jaksamista ja onnea uuteen yritykseen jos se tulee ajankohtaiseksi. :hug:

Tervetuloa palstailemaan uudet! lionitar taisi kysellä raskauden kokemisesta niin itse olen kokenut tämän ihanana, hämmentävänä ja toisinaan väsyttävänä. Alussa oli kauhea into päällä ja suloinen jännitys, sitten tuli väsynyt ja apea olo ja keskiraskaudessa alkoi taas parempi kausi. Nyt olen välillä tuntenut itseni kömpelöksi ja toisaalta toivon, että toukokuu tulisi jo!

Painogallup: Minulla on paino noussut noin 6 kg jo.

Liikkeiden tuntemisesta: Täällä on viime aikoina tuntunut päivittäin ja eilen mieskin onnistui kokeilemaan oikeaan aikaan ja sai tuntea. =)

Nukkuminen: olen ollut välillä selällänikin mutta enimmäkseen kyljellään.

Neuvola olisi pitänyt olla tänään, mutta peruuntui kun täti oli sairastunut. Harmitti vähän kun olisi ollut kiva tsekata arvot ja kuunnella äänet. No, ehkä ensi viikolla.

Hyvää uutta vuotta kaikille! ja kiitokset uudesta pinosta!

Tänään oli neuvola. Ei mennyt ihan niin hyvin kuin aiemmilla kerroilla. Pissassa oli sekä verta että sokeria :( Eli nyt sitten uuteen virtsatestiin ja sokerinrasituskokeeseen. Liekkö tuon sokerin nousun syynä joulusuklaat...Hemoglobinikin oli laskenut, nyt 100. No se selittänee tämän väsymyksen, lisää rautaa vaan siis. Ja karkki/ herkkulakko alkoi taas vuoden vaihtuessa. Jouluksi soin itselleni herkuttelua, mutta nyt on taas aika palata ruotuun. Varsinkin kun tuo karkki on minulle yhtä kuin salmiakki mikä taas ei millään muotoa sovi tälläiselle verenpainetautiselle.

Pikkuisen sydän kuitenkin sykki tosi voimakkaasti ja vauhtia tuntui olevan kuuntelun ajan :heart: :heart: On se niin ihanaa tuntea pienen liikeet

Vaula: Mulla on nyt tullut painoa 1,5kg lisää, eli ei ihan hirmuisesti. Mutta toisaalta kävin tuossa reippaasti miinuksen puolella (-3kg lähtöpainosta) Eli edelliseen neuvolakäyntiin nähden paino oli nyt noussut yli 2kg. En tiedä mistä lie tuo painon notkahdus johtui, en niin kovasti kuitenkaan pahoinvoinnutkaan. Eikä mulla ylimääräisiä kilojakaan ennen raskautta ollut ja syönkin kuin hevonen. No terveydenhoitaja piti hyvänä että paino on viimein alkanut kohota.

Jenni ja pikkuinen 21+6

liikkeistä sen verran että eipä ole vieläkään voimistuneet :eek: oon täs jo 3viikkoa tuntenut todella hentoa kutittelua, mutta siihen se sit jääkin, välillä voi maatessa tuntea jonkun kuplan=potkun...mutta nyt en oo taas varmaan moneen päivään tuntenu erityisesti mitään :/ harmittaa oikein et kuinka pitkällä viikkoja pitää olla et alan tunteen kunnolla, no kai viimestään 30viikolla :D

terkalle aika on ensviikolla. ja sinne yksityiselle gynelle kattoon se sukupuoli, josko näkyis rv22.

pitikö se sokerijuttu varata rv 22??

Mulla semmosia kivun/ihme tuntemuksia ollu parina päivänä tuolla vasemmalla puolellla mahaa :(
tänään tasan 20

Olen seuraillut pinoa syksystä alkaen ja nyt varmaan jo uskallan liittyä mukaan(=alan siis jo millin verran itsekin uskoa, että raskaus voisi kaikista peloistani huolimatta jatkua ja kenties päättyä toukokuussa hyvin) :heart:

Odotan esikoistamme ja LA olisi 10.5: 6.5 uusimman ultran mukaan, mutta pidetään tuo eka pv, synnytyspaikkana Kättäri ja tytsy kuulemma tulossa, eli jos joku taitavampi osaisi lisätä mutkin tuohon listaan, niin olisin iloinen :)

liontar: raskaus on kieltämättä ollut niin ihanaa kuin raskasta aikaa - hyvinkin konkreettisesti. Painoa on tullut 11 kg, tosin lähtöpainoni oli alhainen. Olin liikuntakiellossa koko alkuajan eli istukka oli kohdunsuun päällä, mutta nyt taas sain luvan liikkua, huh. Tosin tämän mahan kanssa liikkuminen rajoittunee sauvakävelyyn. Supisteluista: niitä on ollut oikeastaan viikolta 19 asti, mutta kivuttomina/ vuodottomina, mikä kuulemma on normaalia ja yksilöllistä. Ultrissa kaikki hyvin ja pikku-papu liikkuu paljon, eli miksi siis olen huolissani? Ajattelen koko ajan, että koska raskaaksi tuleminen kävi heti (useimmat ystävistäni kipuilevat asian kanssa tosissaan) niin jotakin kamalaa tässä kuitenkin käy...tyhmää, mutta minkäs teet :headwall:

Anyway, mukavaa uskaltautua joukkoon.

Eeti+papu 21+5 :heart:

PieniTytönTylleröinen Täällä on myös tuntunut liikkeitä kaks viikkoa, mutta mitään kunnon potkuja en ole tuntenut... Mulla kanssa liikkeet semmosia kuplia. Ja liikkeiksi ne olen tunnistanut... Mulla on istukka edessä eli oiskohan vaikutusta asiaan.. Ehkä ne liikkeet rupee meillekkin kovemmin tässä tuntumaan. Katoin muuten että meillä on tismalleen sama la!!

Voimia haaveilialle kurjaa kun teille kävi noin.

Katrinainen Kiitos kun hoidat tätä tammikuun palstaa. Voisitko poistaa 23.5 kohdasta ton bluebird nimimerkin, se kun olen minä. Eli turhaan en oo listalla kahta kertaa...

tervetuloa kaikki uudet!! vielä ehtii ja mahtuu mukaan...

birdie81 + ahmatti RV20!!!!

Haaveilialle halaus :(

Hui, mulla on tänään rakenneultra. Saas nähdä mitä siellä näkyy :) Joku kyseli jotain painosta; mulla on noussu ekasta neuvolasta 4 kiloa, mutta jos lasketaan siitä, että mitä painoin ennen raskautumista niin 6 kg. Edellisillä kerroilla paino nousi liki 25 kg; toivottavasti nyt ei käy samoin, koska lähtöpainokin on 5-6 kg enemmän.

Huomenna olis sitten neuvola ja saan samalla kaikki lippuset ja lappuset kelaa varten. Aika menee ihan hurjan nopeeta =)

Yhteistyössä