TOUKOKUUN TOIVOTUT joulukuussa

Carmen: Tuskin mä tuosta pöpö kammosta pääsenkään, toivottavasti edes joskus helpottas.

Oon tässä oottavalla kannalla kun tänään saan tietää saanko perjantaiksi lääkäriajan näitten polttojen ja tulehdusten takia ja viellä supistelujen...Mä en jotenkin osaa edes enää ajatellla et tää elossa syntyy..pelottaa et tulehdukset on levinnyt tai sit itse aiheutan huolimattomuudellani. valivalivali :( taidan tässä siirtyä tekemään jotain muuta kuin istua tässä koneella...

Joo ja mulla 21.12 vasta ultra jos sinne asti selvitään..

poika04&papu tasan 19
 
Carmen: se masun mittailu taitaa olla niiden neuvolatätien keino seurata miten pikkuinen kasvaa. Ei mulle ainakaan ole siitä muuta selvinnyt.
Tarkistin vanhoista korteista, että edellisissä raskauksissa mullakin on mitattu vast myöhemmin noin vko:lla 19-20. Tosin silloin kävin eri neuvolassa.
Eli tässäkin asiassa eroja kuten esim. ultrien määrässä.

Seuraavat tapahtumat raskauteni seurannassa ovat rakenneultra 15.1, neuvoja 22.1 ja verinäyte raskausvkolla 24. Niin ja sit se inhottava sokerirasituskoe muistaakseni rv 28, kun tota elopainoa on kertynyt jo niin ettei neuvolan vaaka riitä :)

Jossu & masuasukki 16+2
 
Tervehdys kaverit!

Lomalta on nyt palattu mojovan flunssan kera :( Hengitys vinkuu ja keuhkoputki on kuin tulessa. Kuumettakin lie, en ole ehtinyt mittaamaan. Töissä on sen verran asiat rästissä, että pakko hoitaa ainakin tärkeimmät pois alta.

Matka meni hyvin. Oli lämmintä ja hyvää ruokaa :)

Tänään sitten mennään rakenneultraan. Katsotaan josko saataisiin selville saadaanko sukupuoli selville. Toivottavasti kaikki vaan olisi hyvin, ei sen sukupuolen selvittämisen kanssa niin just ole.

Palaillaan paremmalla aikaa :)

Paivansade 19+4 ja sen äippä
 
Huomenta Kaverit!

Minä se sitten sain kunnon säikytyksen...
Toissa yönä heräsin kolme kertaa ihan ihmeellisiin kipuihin massussa. Ei siis ollu mitään kasvu- tai liitoskipuja ts. niitten tuntuisia, vaan ihan jotain ihmeellistä. Aamulla ajattelin, että soitan neuvolaan, mutta kun melkein tiesin jo vastauksen, että kuuluu raskauteen niin jätin sit soittamatta. Noh, yhentoista jälkeen istuin koneella, tunsin lämpimän holahduksen jalkojen välissä ja eikun kiireesti vessaan. Vertahan sitä oli tullut :( Soitin sit itkukurkussa neuvolaan, josko pääsisin kuuntelemaan edes sydänäänet, että onko Onni hengissä ja pääsin kuin pääsinkin. Onnin sydän väpätti lujaa, rapiat alle 150 :heart: Kylläpä helpotti! Ultraan ei neuvolatäti laittanut, kun viikon päästä rakenneultra. Nyt vaan pitää ottaa rauhallisesti, kun ei varmuutta mistä veri tuli, arvailu että limakalvoista tai istukasta. Mutta kyllä säikäytti, kun ei mitään vuotoja oo ollu aiemmassa raskaudessa eikä tässäkään. Toivotaan nyt vaan, että kaikki on ok ja jatkuukin ok linjalla toukokuun loppuun asti!

Millä viikoilla teillä muilla on rakenneultra? Mulla se on ens viikon perjantaina ja rvt sillon 18+1. Tuntuu vähän aikaiselta, mutta kun lukee juttuja vauvan kehityksestä, niin pitäis olla kaikki sillä viikolla valmista, siis elimet sun muut. Ja jostain luin, että rakenneultra tehdään rvlla 18-22. Oonko ihan hakoteillä?

Mukavaa pakkaspäivää kaikille =)

Pipsa ja Onni-Unelma rv 17 tasan :heart:
 
Huomenet vaan! Hui kauheata kun säikähdin puolestasi Pipsa Possu ennen kuin ehdin lukea juttuasi loppuun, sydän pomppasi ihan kurkkuun. Onneksi kaikki kuitenkin hyvin :hug: Mua vähän varoiteltiin viime ultrassa mahdollisista vuodoista kun istukka on kohdunsuulla, se kuulema saattaa aiheuttaa vuotoja. Toistaiseksi ei ole vuotoja ollut ja toivon kädet kyynärpäitä myöten ristissä että istukka nousisi ylemmäs kohdunsuulta kohdun kasvun myötä.

Lisäsin profiiliin kuvan Meidän Masusta =) Massu vaan kasvaa ja kasvaa ja sen kyllä tuntee, yölläkin taas vihlaisi jokainen pieni liikekin. Unettomuus ja painon tippuminen kuitenkin edelleen huolettaa... Kukahan on varastanut mun NukkuMatin??
 
tänään tuli sit vk 20 täyteen =)
käytiin viime maanantaina kattoon pikkusta, oikein touhukas vauva. saatiin tietää kumpi on tulossa, no ei se oo kuulemma ihan sata varma... haluutteko tietää? ;) ne katto sellaisella 4D.llä samalla, siis että näkyi ihan naama ja ilmeet yms. vaikka ei me pyydetty, saman verran se tuli maksamaan ku aikaisempi ultra, 22e.
tässä jännittelen tätä mun oloa, kävin tuossa aamulla vessassa ja tuli pyyhkiessä vähän verta, käskivät seurailemaan ja kuulostelemaan vauvaa...voi tätä piinaa, kumpa se pikkunen nyt potkaisis niin sais hengittää rauhassa.
mun täytyy nyt lähtä.
 
Pitkästä aikaa mäkin täällä taas. Ja aluksi tiedoksi, että mä en ainakaan aio siirtyä kerhon puolelle, vaan sinnikkäästi käyn lukemassa täällä kuulumisia. salasanoja ja muita on jo nyt liikaa joka paikkaan, joten mulla tulee nyt raja vastaan tässä. Kiva jos muitakin pysyy täällä tai jaksatte sitten kirjoitella kummallakin puolella! =)

EkaVakara, tietty me halutaan tietää kumpi teille on tulossa! Miten se siinä ultrassa näkyi se sukupuoli? Huomasitko siis itse vai sanoiko ultraaja vaan sen? Me ei vieläkään osata päättää, että jos sukupuoli näkyy ultrassa, niin halutaanko se tietää vai ei. Mä haluisin, mies ehkä ei.

Muuten kaikki kai ihan hyvin. Vieläkin vähän sellainen olo, että oonko edes raskaana, koska mulla ei ole oikein missään vaiheessa ollut mitään oireita ja mahakin on vasta alkanut pikkuhiljaa kasvamaan. Ja ekaa siis odottelen minäkin, joten aikaisempia kokemuksia ei ole. Liikkeitä olen alkanut kuullostella, EHKÄ jo kerran tuntenutkin jotain, mutta vähän epävarmaa vielä. No ei stressiä, ehkä mä kohta uskon nekin todeksi. Neuvolaa olisi taas ensi viikolla ja joulun välipäivinä rakenneultra. Sitä jännityksellä odottelen. Tosi mukavaa on ollut muuten lukea nyt muiden ultrakuulumisia, alkaa olla meidän kaikkien rakenneultra-ajat käsillä.

Onko kellään muuten kokemuksia tai kuullut tapauksista, jossa raskaana olevaa äitiä on muiden sairauksien/vaivojen takia jouduttu leikkaamaan nukutuksessa tai spinaalipuudutuksessa? Itsellä saattaa tulla sellainen tilanne eteen ja vähän jännittää, vaikka mitään haittaa sikiölle ei siitä pitäisikään olla...

Lilia ja tyyppi rv18+3
 
Hip hei!

Mun Pirkolla oli munat :) Mä olin melkein varma, että tyttöhän siellä on, mutta väärässä olin. Kätilö sanoi, että ihan selvästi täältä erottaa kikulin.. :eek: Otti vielä kuvankin, kun epäilin. Itse en osaa tuosta juuri mitään tulkita, mutta kokenut kätilö kyllä osaa katsoa suurella todennäköisyydellä sukupuolen. Kätilö sanoi myös, että ihan aina ei ole noin varma, jolloin kyllä sanoo, että voi käydä toisinkin. Kertovat sukupuolen, jos kumpainenkin ultrassa mukanaolija haluaa tietää.

Kaikki muukin oli ihan niin kuin pitikin :) Nyt on ihanan onnellinen ja helpottunut olo :) :heart:

Toivottavasti meillä kaikilla menee loppuaika yhtä hienosti ja saadaan keväällä vietyä projekti maaliin asti upeilla seurauksilla!

Päikkäri + äippä 19+4
 
Pipsa Possu: toivotaan ja uskotaan että kaikki on hyvin! Kiva että pääsit ainakin sykkeen jo tarkastamaan. Tylsää että joudut odottamaan noinkin kauan ultraa vielä.

EkaVakara: nyt se sukupuoli -tieto kehiin! :D
 
Ekavekara saa pojan osuiko oikeaan =) haleja hyvien uutisten johdosta täältä :hug:

Mä kävin rentoutumassa tein vähän joulu ostoksia muutaman lahjan ostin ja sit jouluruokia mitä voi laittaa pakstimeen...sai vähän muute ajateltavaa. ei ole lääkärin aikaakaan kuulunut...No positiivista on se et papu on kyllä innokas liikkuja kun vaan kerkee aina kuulostella niin möyrintä käy ja muutama potkukin tulee...ihan kuin isoveljensä aikanaan..Isoveikka ois halunnut osta veljelleen kengät tänään :D meinas et pääsisi käpöttelemään sit niillä.

Paivansade: onnea sinnekkin hyvistä uutisista..

onko teillä muilla kipeetä alaselässä? Kävelessä kipeytyy välillä aikalailla




 
pipsa possu kauheita tuollaiset säikähdykset, mutta onneksi kuulit sydänäänet, joten kaikki varmaankin hyvin.
ekavekara minä tahdon tietää. Kerro pian.

Mulla oli tänään neuvola ja meinasin huolestua kun pikkuisen sydänääniä ei saatu kuuluviin. Löytyi kaveri lopulta, oli kovasti pakoillut laitetta ja potkikin sitä. Vilkas potkija muutenkin. Kovasti satelee pikkuisia potkuja massuun. Syke 148. Mulle tuli muuten ekaa kertaa niin poikaolo, että voisin nyt vaikka vannoa sen olevan poika. Maanantainahan tuo ehkä ultrassa selviää. Vaikka pikkuisen hyvinvointi toki tärkein on!

katrinainen+kirppu 18+3
 
paivansade73 paljon oneea poika uutisista. =)

pipsa possu Toivottavasti kaikki on hyvin. :hug:

EkaVakara Älähän pidä mammoja jännityksessä. :whistle: :D

Omanapa uutisia mulla ei oikeestaan ole...kaveri ilmottelee itsestään päivittäin ja kovasti on potkut vahvistuneet. Äitiysukkarin huusin huutonetistä tulevaa etelän matkaa varten kun vanha uikkari ei tuntunut päällä enää mukavalta. Bikinit tarvii tietty kanssa mukaan ottaa. B)

poika04 mulla alaselkä kipeytyy tosi helposti.

-Liro ja papunen 19+1-
 
heippa! mua huolestuttaa kauheesti kun en oo TAASKAAN kuullut moneen päivään kunnolla mitn.kutittelua tai möyhennystä....mutta vetoon siihen kun se istukka on siinä edessä...no ensviikolla tiistaina on neuvola et pääseepähän kuuleen sydänäänet ja muutenkin kattoon paljonko lihonut :D
 
sori, ei ollu tarkoitus viivyttää tätä vastaamista, mut nyt vasta pääsin koneelle.. mutta... tyttöhän siellä on, mieheltä pääsi että "voi kökkö", sit se oli vähä nolona et no eihän se nyt mitään, meillä on siis ennestään yks tyttö.
PieniTytönTylleröinen minulla oli myös tuossa vajaa viikko sitten etten tuntenu liikkeitä pariin päivään, kyllä itkua jo väänsin, laittovat äippäpolille, mut ei ollu mitään hätänä. sanoivat että jos lapsi on potkinut "selkäpuolelle" niin liikkeet ei tunnu.
Lilia78 mietittiin siinä ultraan mennessä että kysytäänkö sukupuolta, mies sanoi että ei kysytä...no sit ku se kätilö oli siinä ultraamassa niin hän aloitti että "näkyyköhän näin varhasessa kumpi on tulossa...." :) no se kätilö suoraan alkoi sit kattoon että näyttäisköhän tää pikkuinen, ja heti sanoi että selkeä tyttö (näkyi jokin 3 viivaa tms.) sillo ku asuttiin hkissä ja ultraus paikka oli kättäri, niin siellä ei kerrottu, siellä oli yhellä käytävällä lappu jossa luki jotain "ultra tutkimus ei ole sukupuolen selvittämistä varten" tms.
taidan tästä lähtee nukkumaan, tuo tyär vähä valvottanu viime-aikoina, pienellä nuha ja ei saa nukuttua :(
hyv yöt.
 
Tiedän jo valmiiksi, että tämä kysymys on naurettava ja vaikutan hysteeriselta, mutta voisiko joku silti auttaa. Kaverini joka on terveysintoilija on valistanut minua jo pitkään kaikkien kemikaalien ja hiustuotteiden vaaroista. Ja olen jopa hiukan naureskellut näille jutuille. Nyt sitten tänään nielaisin vahingossa suihkussa oikein kunnolla värjätyille hiuksille tarkoitettua shampoota. Luuletteko, että tästä voi olla haittaa masukille?
 
Tervehdykset ultrasta... Meille tulee POIKA... ja siitä ei voinut erehtyä... :D Kaikki oli ok, koko vastasi viikkoja. Aluksi toukka nukkui ihan kippurassa ja kun oikoi jalkoja ni tunsin sen... ja selvä pippeli jalkojen välistä todellakin löytyi... Ultraaja joutui herättelemään pikkuista että olisi näyttänyt kasvot meille mutta ei oikein onnistunu... toukka oli pää alas päin ja lopulta saatiin yksi sivu profiili kuva... muuten saatiin todella paljon kuvia mukaan :D :D :D

Sen jälkeen kun menin töihin ilta vuoroon ni olin koko ajan :D :D :D :D :D :D :D

Mut nyt nukkumaan et jaksaa huomen aamu vuoroon...

tmvk ja toukka 19+6
 
Onnea kaikille hyviä uutisia saaneille :heart: ja onnea tytöistä ja pojista..

Meillä isäntä kun on varma tytöstä niin se on nimet ja kaikki suunnitellut nyt sille sit tuli mieleen et eihän sille voi laittaa pojan entisä ulkohaalaria kun se on sininen :D Näyttäs pahemman puoleinen tyttökuume olevan..No se nähdään sit aikanaa (toivottavasti)

Omanapa: eilen illalla iski taa sellanen tuska et luulin et nyt alkaa kyllä synnytys..kauhee kipu alavatsassa ja alaselässä...toivottavasti johtu vaan siitä et käytiin pojun kanssa illalla lenkkeilemässä. Tänään pitäisi saada tulehduskokeen tuloksia toivon peukut pystyssä että ei mitään olisi.

poika04&papu 19+1 näin lähti käyntiin 20. rv

 
poika04 pidän peukut pystyssä sinulle. Kaikki menee varmasti hyvin .
Tiedän itsekin hyvin miltä tunthuolehtia. Minullahan oli tuota verivuotoa aikanaan ja kaikki outu säikäyttää kyllä.

Olipas eilen jotenkin hysteerinen ilta :) . Ensin tuo shampoo juttu. Pelkäsin, että siinä on jotain vaarallisia väriaineita.mutta tuskin tämä on maailman historian ensimmäinen kerta, kun joku on niellyt shampoota. Ja sitten paistettiin kinkkurulla ja lämpömittari oli hajalla. Piti siis lämmittää 1,5 kiloa tuntumalla. Paistettiin varmuuden vuoksi 2 tuntia, kun yleensä paistetaan noin 70 min. kilo. Kypsäähän siitä tuli, mutta ehdin jo stressata sitäkin, että mitä jos. Ihana tuo mun mies. Totesi vaan, että kyllähän kypsän mausta ja näöstä erottaa, ja samalta maistuu kuin ennenkin, että älähän huolehdi.
Että näin minä viikolla 18+4. :LOL:
 
katrinainen: Minä jos joku tiedän ruoka hysterian :D Mut kyllä se teidän kinkku on varmasti pöpötöntä ollut =) ja shampoota on varmaan jokainen joskus nielaissut.Määkin olen vähän paremmalla mielellä vaikka sitä karjalanpaistia sillon mietin on pari päivää mennyt eikä mitään näyttäs ilmenneen..Mä luotan siihen et oireet tulee parissa päivässä ja eihän listeria ole lihassa yleistä vaan se toinen mikä kuolee 65 asteessa en muista nimeä...joku toksmo..??

No nyt tuli kutsu lääkäriin kello 15 menen toivottavasti katsoisi vauvaakin kun katselee muita vehkeitä..tulehdus oli TAAS löytynyt. pelottaa vietävästi. laittas edes poöille missä voisivat tutkia paremmin :( voisko itse ehdottaa et laittasivat mammapolille?

no vauva ainakin on potkinut massua mikä ilahduttaa äitiä ja isiä kovasti iskäkin näki miten massu heilahteli kun oli ihonmyötäinen paita..mä oon kanssa sitä mieltä et kyllä mun mies on ihana kun se jaksaa kuunnella mun hysteeria kohtauksen ja rauhotella..ehkä nää hormoonit jossain vaiheessa tasaantuu ja mustakin tulee taas normaali :kieh: (ai oonko joskus sellanenkin ollut)

kerron sit illalla mitä tohtori sano
 

Yhteistyössä