~Toukokuun toivotut 2012 *MARRASKUU*~







??.??
Sanyo/esikoinen/NKL/20v.
Yeb/kolmas/TYKS/30v.
Rusina85 ja ihanuus/toinen
LittleEternal/esikoinen

23.4
neiti80 ja nykeröt/esikoiset

24.4
Momtobe87/esikoinen/TYKS/24v. ** *8.12

27.4
Jazzi/esikoinen
Tuanni/esikoinen/SeKS ** *vko51

29.4
Katrin79/esikoinen/SeKS/32v. ** *21.12

30.4
mymosa ja menninkäinen/kolmas/MKS/28v. ** *13.12 klo 10.00

1.5
kullannuppujen äiti/neljäs
Tiuhti84 ja Mini J/kolmas/TYKS/26v./tyttöolo **
yötyöläinen/neljäs/28v.
Eskapismi ja Onni-Ilona/esikoinen/TAYS/25v./poikaolo ** *20.12
Mena77/esikoinen/34v.
epipremnum/toinen/24v

2.5
katya11/esikoinen
Princessa/toinen/tyttöolo
bambiina77/neljäs/34v./tyttöolo **
A86/eskoinen/JS/25v.

3.5
Kiena ja Tirri/esikoinen/TAYS/29v.
onnellinen-88/esikoinen
Gabrielle/esikoinen/TAYS/29v. **
JonMa ja Pottu/kolmas/K-SKS/21v./poikaolo ** *19.12

4.5
Ioni/esikoinen/30v.
Marzipaani ja Inari/neljäs/TAYS/31v.
Sadettaja* ja Kääpiö/esikoinen/PHKS/23v./poikaolo ** * 16.12
Minkäställevoi ja mussukka/neljäs/31v./tyttöolo **
Hamahelmet/kolmas/34v.
pinpon/neljäs/OYS

5.5
leeta/toinen/LKS
lily-rose ja mini/yhdeksäs/36v./tyttöolo ** *20.12 klo 10.00
Happynow/toinen/SKS/24v./poikaolo ** *19.12
NanaMama ja Tiitu/kolmas/LS/24v./tyttöolo ** *19.12

6.5
hanspili ja Mörri/esikoinen/JS/30v.
Chillie/toinen/JS/28v.
Shootingstar* ja Mini/neljäs/31v./tyttöolo **
Pahe/esikoinen/LS/32v. ** *20.12

7.5
Dulce86 ja samusirkka/toinen/KOS

8.5
Minimaikki/kolmas/KAKS/38v.
pöhköfantti/toinen/JS/26v. ** *27.12

9.5

10.5
Tuhkimo81 ja Ladybug/neljäs/30v./tyttöolo ** *27.12
Masu12/PHKS/poikaolo ** *21.12
tiuhti_ ja Pikku T/esikoinen/PS/21v./poikaolo ** *22.12
Maria90/esikoinen/TYKS/21v. ** *28.12

11.5
Pinchy/esikoinen/26v.

12.5
äitijapojat/neljäs/KYS/31v.
Bellamama/toinen
Kiket/toinen/SeKS/26v. ** *5.1
Rouva Möppiäinen ja Arhippa/toinen/LKS/
Pikkis82/toinen/TAYS/29v.

13.5
melina84/toinen/TAYS
Li/ensimmäinen/KYS/24v. **
Syli84 ja Hemmo/esikoinen/TAYS/27v. **
Seepia ja Pikku-Sintti/kolmas/KOS/34v. ** *21.12
iivuska/kolmas/SeKS/28v.
Emsi/kolmas/KOS/32v. **

14.5
vesimelon/kolmas

15.5
mmay/esikoinen/LS/tyttöolo
swan/esikoinen/NKL
Jasuliini82/kolmas/LKS/29v. **

16.5
Mannamaaria ja toukotaimi/esikoinen/NKL/31v. ** *2.1
ruttunen/seitsemäs

17.5

18.5
mertsi86/toinen/KOKS/tyttöolo ** *5.1
salailija/kolmas/OYS/26v. **

19.5
Suppis/esikoinen/23v. **

20.5
Naive88/esikoinen/TAYS **
Jijo/kolmas/SeKS/38v.
marenda/neljäs/K-SKS/28v.

21.5
Nappi92/toinen/19v.
Faith/kuudes/SeKS
erica87/toinen

22.5
kissendaal/toinen/25v.
viljonkka89/toinen/TAYS/22v.

23.5
InCase/toinen/21v. **

24.5
emily*/esikoinen/25v.
helimarja ja Mötkylä/toinen/TAYS/21v.

25.5
neljän pojan mamma/viides/TAYS/29v. **
Tiitulipiituli/neljäs/31v. **
Mehiläinen83/esikoinen/KOS/28v.
mimilii/toinen/28v.
caisachu/toinen/31v./poikaolo *21.11

26.5
mamaliina/?
Eemas/kolmas/TAYS/39v.
Kirjavakana ja Tipu/neljäs/39v./tyttöolo *7.11
Tuittis/esikoinen/30v.
iina_/esikoinen/TYKS/26v./tyttölupaus **

27.5
Missie/K-SKS/28v.
Piitu43/kolmas

28.5

29.5
TaCa/toinen/NKL/31v.
SeInka/toinen/KOS/27v.
Annastiina79/esikoinen

30.5
amalia88/esikoinen

* NT-Ultra , **käyty
* Rakenneultra



Taustalla odottavat

LepikonHeta/kolmas/KYS/31v./poikaolo ** *23.12




Menetyksen kohdanneet

Pikkumyy87
Toukkistelija
Haidippiduu
DsariaL
mamiksi monelle
Tanyaz
Idylli
Elna



Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson keskusairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus




Muutokset punaisella boldattuna, KIITOS :)
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta :)
Mulle saa muuten päivitellä NT-ultran ajankohdaksi 11.11

Joulusta minäkin tykkään kovasti,etenkin joulun odotuksesta.Se vaan ärsyttää kun minusta kaupoissa se jouluhössötys alkaa liian aikasin,eilen jo täällä Rovaniemellä kauppakeskuksessa viriteltiin kaikenmaailman valoja ja joulukuusikin oli pressun alla odottamassa kauppakeskuksen aulassa.Mutta jouluihminen olen nuin muuten kyllä,lasten riemua ja odotusta on niin mukava kattoa,meiän pikkupoikaki aiko pukille kirjottaa,nyt tajuaa jo joulusta jotain kun on sillo just 3v :) Nii 3v sitte poika synty meille just jouluksi,laitokselta päästiin kotiin 22.12.
 
Kiitokset taasen Tiuhti_ uudesta pinosta! Marraskuu jo, hui! Aika rientää.. :)

Minulle vois päivittää tuonne että TYTTÖOLO tosin meillähän se sukupuoli saattaa hyvinkin selvitä varmaksi jo marraskuun aikana mutta olen jo nyt aivan varma että pieni on tyttö.

Iloista ja onnellista marraskuuta kaikille!!!

Minkäställevoi ja mussukka 13+4
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Kiitokset uudesta pinosta tiuhti_ :kiss:

Jasuliini82 meillekin synty tyttö just jouluksi vuosi sitten :heart: Aattoa vietettiin kotona, meni kyllä sellaisessa hormonihuurussa, etten siitä paljoa muista :) Tällä kertaa joulu on rauhallista odotuksen aikaa ja tuon 1-vuotiaan jouluiloa :)


Möppis ja ARhippa 12+3
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
tuhkimo sulla ollut eilen NT, kuinka meni???? :)

:attn: tarkistakaahan kaikki tietonne taas jotta on hyvä alkaa uusi kuukausi ;) mulla on meinaan saattanu tosiaan jäädä jotain päivittämättä!!!!

kamala kiire duunissa, joten ei kannata ihmetellä jos en ihan heti pääse päivittelemään! :)

tiuhti ja T 12+5 :heart: kohta poksutaan jo 13!!!
 
Viimeksi muokattu:
:hug:Isot halit ja voima rutistukset kaikille menetyksen kohdanneille... :(

Mä en oo taas paljoo ehtinyt käymään täällä mut oon koittanut lueskella juttuja läpi.
nyt taas pää lyö tyhjää etten tiiä kuka on kertonut ja mitä :D
Tuntuu nykyään et lyö pää tyhjää liiankin usein :D
Ja nää mielialavaihtelut huoh... Yhtäkkiä tulee kauhee kiukku jostain pienestä ja sit koittaa vaan itteään hillitä et ei tästä nyt kuulu suuttua.. Varsinkin näin käy miehen kanssa :D Välillä taas loukkaannun ihan jostain typerästä :p

poikaolo on kyl nyt vallannut mun pääni :) Mahakin tuntuu olevan kasvanut ulos päin vaan, en ainakaan ite huomaa et olisin sillee leventynyt ku tytöstä olin... Ei tätä muut oikeastaan huomaa viel, näytän vaan pikkasen lihavemmalta ku aikasemmin :p

kertomisesta olis varmaan sit aika kertoo vähän ystäville kun isäntä meni humalatilassa vähän huutelemaan.. Noo ei kai tää enää mikään salaisuus oo.. En vaan oo viel mitää ystäville sanonut...

Täällä tais olla joku muukin turkulainen mukana? Muistelisin näin??

Mun yökkä refleksi on ihan hirveetä.. Yökkään joka aamu ku pesen hampaita, varsinkin jos nenä on vähänkin tukossa. Hajut ei viel oo tehnyt muuten pahaa, mut jos näenkin vähän jotain inhottavaa nii alan heti yökkäämään.
en oo oksentanut ainakaan vielä...

tänään tuli sitten 14viikkoa täyteen :heart: 26 vielä edessä :D

rakenne ultra on mulla muuten 22.12, jos vaan oikeen muistan :D

t:tiuhti84 ja ja mini J rv 14 <3
 
mymosa
Pakkohan se on tulla korkkaamaan uusi pino :)

Niin se aika menee, vaikkei siltä tunnukaan. Täällä on niin kauhee ressi kaikesta työttömyydestä ja sitten taas työstä, jos joudun sellaseen työhön, että pitää viikonloppuja tehä tai jouluna. Tuskinpa työkkäriä kiinnostaa, että on 2 lasta.

Eilen poksuttiin ja tänään 14+1
 
Kiitos tiuhti_ uudesta pinosta! Mulle voisi päivittää lasketunajan. Eli 7.5. Dulce86 ja samusirkka/toinen/KOS

Täällä odotellaan myös joulua jo innolla. Mulla on nyt siis toinen joulu kun joudun olemaan ilman graavilohta. Viime jouluna se ei haitannu kun tiesin et heti kun poika syntyy tammikuussa niin sitten saan syödä vaikka kuinka paljon graavattua lohta yms. Mut nyt kyl harmittaa vähäsen kun on se vaan niin hyvää jouluruokaa. Raskaana ollessa tulee varmaan syötyä jouluherkkuja enemmän kuin mitä olis tarvis ja paino taas kiittää.. :) Viimeks LA oli niin lähellä joulua et tulin täyteen jo yhdestä kinkkupalasta, eli syöpöttely jäi vähemmälle.

Mulla menee tällä hetkellä mielihalut kellonajan mukaan. Aamulla maistuu kaikki makee, suklaa, karkit.. Sitten illalla voin syödä vaan jotain suolasta, useimmiten ihan kotiruokaa. Kaikki makee alkaa oksettamaan.

Haluaisin vielä antaa voimahalit kaikille menetyksen kohdanneille.. Viimeisimmät Idylli ja Elna.. Seurasin viime vuonna läheltä mun hyvän ystävän kamppailua keskenmenojen kanssa. Hän sai kolme peräkkäistä keskenmenoa ja se oli ihan kauheaa. Noh, he lähtivät sitten vielä lisätutkimuksiin ja päätyivät kokeilemaan keinohedelmöitystä. Ja nyt he saavat ens keväänä vauvan. Monet tarinat päättyvät onnellisesti, toivottavasti tekin jaksatte vielä yrittää! Itse oon aikamoinen hermoilija ja stressaaja ja tulee mietittyä kaikenlaista. Yhden terveen pojan olen synnyttänyt, mutta silti on nytkin pelko persuksissa. Hmm.. osaakohan sitä vähän sen rakenneultran jälkeen rentoutua..?

Mut nyt täytyy mennä herättelemään poitsu ja valmistautumaan muskariin!

Dulce86 + samusirkka 13+1
 
Heippa taas! Meillä on nyt päätetty, että kaikki menee hyvin ja aion alkaa iloitsemaan oikeesti tästä raskaudesta. :) Huomenna on nt-ultra, melko aikasin siis kun on "vasta" 11+2, mutta ei terveystalon täti mitään ainakaan sanonut, että olisi pitänyt pitemmälle ottaa. Jos huomenna on kaikki ok, niin sitten tullaan virallisesti ulos vauvakaapista ja aletaan odottaa ihan julkisesti, tapahtuu sitten mitä tapahtuu jos niikseen on.

Joulusta on ollut jo puhetta, täällä ilmottautuu myös yksi jouluhöperö! Mun iloani varjostaa vaan se, että ukko ei kyllä vois vähempää innostua koko joulusta, joten aika yksin saan omassa kotona intoilla. Mun porukoilla meidän suvussa on vietetty aina sukujoulu ja sinne mennään tänäkin vuonna, jollen töissä ole. Miehen sukua sitten kierrellään välipäivät, kun ei joulu niin suuri juttu heille ole. Viime vuonna olin ekaa kertaa joulun poissa kotoa, kun jouduin olemaan töissä ja niin vaan itkin ja paruin jouluaatto-aamuna aikunen ihminen, kun en päässy kotiin jouluksi. :LOL:

Oireisto on täällä melko selkeetä sitten kuitenkin kun tarkemmin ajattelee. Mahatuntemuksia on melko paljon ja niitä olenkin pelästynyt, kun ei niitä aikasemmissa raskauksissa ole ollut, mutta jos siellä on pieni kuollut jo 6-7 viikolla, niin ei kai niitä oo pitänytkään olla ja näihin pitäisi nyt suhtautua positiivisesti. Eilen oksensin aamusta taas pitkästä aikaa. Itkuherkkyys on ihan kamalaa!

Naive ja Sissi 11+1
 
Tiuhtille iiiso kiitos uudesta pinosta. Olet ihana kun jaksat meille tätä päivittää ja laittaa :flower:


Mie olen nyt huolissani tulevaisuudesta. JonMa taisi samasta aiheesta jo aiemmin kirjoitella.

Tehyläiset marssivat ulos keskussairaalasta | Keski-Suomi | yle.fi

eli omassa synnärissä on ilmeisesti synnytysosasto ja vastasyntyneiden teho toukokuussa poissa pelissä ja ollaan väliaikaistiloissa. Toisaalta parempi niin kuin olla homeenkeskellä. Synnärillä se on sentään väliaikaista mutta vastasyntyneiden teholla voi mennä pitkäänkin.
Sektiollahan meidän vauva tulee syntymään. Mutta viimestään rv 36, huonolla tuurilla jo aiemmin. Ja silloin varmaan joutuu tutustumaan keskolaan. Asia hirvittää minua muutenkin. Ja jos tilat ovat vielä väliaikaiset. Väliaikaisissa tiloissa on aina ahtaammaa ja huonommat järjestelyt. Saako siellä olla vanhemmat pienen kanssa vai mahtuuko sinne vain vauvat ja hoitajat ja tapaamiset ovat lyhytaikaisia.
Ei yhtään hyvä juttu. Ärsyttää...

t: marenda ja ihme rv 11+2
kopioin tähän vielä eilisiltaisen kirjoitelmani vanhaan ketjuun.

Mie tunnen meidän pikkuisen ihmeemme liikkeet

tuli tippalinssiin kun tajusin mitä tuolla vatsalla tuntuu. Meidän oma pieni ihanuus. Toivottavasti näitä saa nyt useamminkin tuntea. Mies vain harmitteli kun menee vielä hetki ennenkuin ne päällepäin tuntee.

Joulusta, meikä ihan joulufiiliksistä. Lahjojen hommailu aloitettu, ekat ulkovalot laitettu. Lasten kanssa katsottu joulupiirrettyjä


Liukastuin tänään meidän portaissa, suoraan takamukselleni ja laskin niitä sitten liukumäkenä alas. Reidessä ihan älytön mustelma ja käsi kipeänä. Mutta eiköhän tämä tästä.
Pikkuisen puolestakin pelästyin kunnolla. Mutta onneksi tulin peffalleni enkä mahalleni. Ja julma totuushan se on ettei näilläviikoilla voida tehdä mitään.
Levon kannalta olen kyllä ottanut tämän päivän. Ja onneksi sieltä tuntui näin illalla toistamiseen sitä ihanaa möyrintää.

t: marenda ja möyrijä ihme rv 11+1
 
Kiitos uudesta ketjusta :)

Mielialanvaihteluista Itsekin olen vasta ihan viikon sisällä ruvennut huomaamaan, että suutun ihan turhista asioista. Kuten yksi päivä mieheni oli mennyt ja syönyt irtokarkit, jotkas olin säästänyt seuraavaa päivää varten. Vaikka hän pyysi kovin anteeksi, vollotin sitä varmaan tunnhin verran! :D mieheni jopa tarjoutui hakemaan uudet karkit kaupasta, mutta tilannetta ei voitu enää pelastaa.

Joulusta Mites hei te jotka odotatte esikoista? oletteko miehenne kanssa yhdessä jouluaaton, vai vietättekö molemmat lapsuuden kodeissanne? Itse ajattelimme vielä tänä jouluna viettää molemmat omien vanhempiemme luona.. ja monet sitä ihmettelevät. Olenko siis muka ainoa outo. Siinä vaan on se oma joulun tunnelma, kun kaikki on niinkuin lapsena. Toki kaikki muuttuu kun on oma perhe, mutta miksi ei vielä nauttia "vanhasta" ajasta! Kuitenkin kyse on vaan aatosta, ja sitten kyhjötetäänkin taas pariskuntana loppu joulunpyhät :)

Mieliteoista Itsellä tekee kauhesti mieli kaikkea makeaa kokoajan.. Juurikin niitä irtokarkkeja, ja erityisesti sokeroituja kokispulloja. Nam :) Mites se menikään, että jos tekee mieli suolasta tulee tyttö, ja jos makeaa niin poika? joku tommonen juttu oli joskus netissä kun luin.. En vain muista mitenpäin oli.

Tiuhti84 Itse asun aika kaukana turusta (50km), mutta TYKS on silti lähin ja paras sairaala mihin kannattaa tulla synnyttämään. :) Joten siksi mulla ainakin tiedoissa tuolla tyks.
 
Kiitos uudesta listasta :D Ihanaa, kohta on joulu. Tällä kertaa oikeen odotan innolla ku lapsiki sen verta iso et käsittää jo joulupukeista ja tontuista yms. :)

ON: sain tulokset, kaikki arvot oli rajamailla eli ei tehdä mtn. Tippaankaan ei välttämättä oo kuulemma hyvä mennä, ihmettelen vaan miksei jos siitä sais helpotusta oksenteluun? Eilen makasin koko päivän et nesteet pysyy sisällä ja illalla tein jotain nii samantien oksetti. Ei tuo oksentelu muuten haittaa mut jos tosiaan oon täs kuivumisen rajoilla ja oloki on sen mukanen nii haluais vähän paremman olon. Neuvolasta käskettiin mennä normaalisti hommiin yms. vaik hoin et liikkuminen ja runsas nesteen juonti vaa aiheuttaa oksentamista. En tiä pitäiskö silti vaan tääkin päivä maata ja juoda paljon ettei tuu takapakkia.

Maria90: miten pääsit tippaan? Mietin et mennäkkö tk:seen vai synnärille jos mä en muuta enää keksi jos tää olotila ei ala parantua..kun en saanu neuvolasta mtn ohjeita..

Princessa ja pikkunen 13+6
 
Li
Mulle saa päivittää että NT-ultra oli eilen eli olen jo käynyt **

Ihanaa marraskuu! mä tuossa laskeskelin että kun mulla on loppukuusta synttärit niin hyvällä säkällä voisin saada synttärilahjaks tuntea vauvan liikkeet. tosin onhan mahdollista et siihen menee sit kuitenkin vielä ikuisuus.

Joulusta vaan et mä oon ihan jouluhullu :D pimeää, kynttilöitä, glögiä, piparia ja rauhaa! :D ihannat illat kotona... voih. ja tänä jouluna en malta odottaa että luultavasti juuri jouluviikolla pääsen rakenneultraan ja saan tietää kumpi tuolla uiskentelee :D

vieläkin hymyilen ja katselen vähän väliä pienen kuvaa :D nyt se on totta! oikeesti totta :D hiiiiiiiiiiih!

T: Li+ pikku mönkijä 12+2
 
Princessa: Soitin sairaalan päivystykseen n 9 aikaan illalla, kun oksentelin jo ihan vartin välein, ja oikeastaan jo pelkkää yökötystä, kun maha oli tyhjä. Aluksi meinasivat laittaa mun pariksi tunniksi tiputukseen, mutta kun pääsin letkun päähän, ja tulokset tulivat.. huomasivat että oon kuivunut niin paljon, että pakko olla pidempään. Marssittiin vaan päivystykseen sisälle, ja sanottiin etten voi olla kotona, koska elimistö jo liian kuivunut ja mikään ei pysy sisällä. Riitti selityksesti heille.
 
mymosa minua kanssa inhotti yksi aamu kun olin tehnyt oikein herkkusmoothien aamupalaksi ja sitten laattasin sen heti ylös :( Muuten olen kyllä oksentanut melkein vain vettä ja jogurttia.

Tiuhtille kiitoksia taas listasta, ihanaa olla jo marraskuussa :)

Princessa ihme etteivät tippaan ottaneet, kun meinasivat ottaa minutkin vaikka arvot vielä aika hyvät ja olin oksentanut vain yhden aamun. Meillä ainakin terkkarissa sanottiin että raskaana pitäisi olla oikein extratarkka noiden kanssa. Mutta kannattaa varmaan yrittää tk:n kautta seuraavaksi jos äippäpolilta eivät suostu nesteyttämään.

(.) eilen oli ensimmäinen lääkärineuvola ja täytyy nyt ihan rehellisesti sanoa ettei tälle samalle tahtoisi kyllä enää ikinä mennä. Oli jotenkin todella epäammattimaisen tuntuinen ja tarkasti kaiken kirjoista ja koneelta. Sitten vielä päälle oli todella kovakourainen :( Onnistui vielä säikyttämään minut kun alettiin sydänääniä kuuntelemaan ja ei löytynyt millään niin totesi vain että kyllä näillä viikoilla on aina kuulunut jos on jotain kuultavaa, mutta sitten luojan kiitos heti perään löytyi oman verisuonen alle piiloutuneena pienen syke joka oli 166 :) Monta kertaa siis kokeiltiin samaa kohtaa, mutta vaan minun sykkeet kuului. Tästä syystä ei kuulemma kotilaitteellakaan ole löytynyt että heikompi laite rekisteröi vaan ne minun sykkeet. Mutta ihanaa taas tietää että Kääpiö on kunnossa.
Sitten tarvitsee vielä purkautua että lääkäri nyt sitten yhtäkkiä olikin sitä mieltä että pitäisi alkaa vaihtaa tuota astmalääkettä, vaikka alkuun oli sitä mieltä että voin ottaa sitä minimiannoksella. Minulla vaan on niin huonoja kokemuksia tuosta lääkkeen vaihdosta, kun kaikista aina seurauksena oireiden paheneminen. Mutta lupasi vielä kysellä äippäpolilta ja soitella sitten minulle vielä asiasta.

Tulipas taas purkautuminen :)

Sadettaja* ja Kääpiö 13+4 :heart:
 
Li: Onnea hyvistä ultrakuulumisista :)!

Me saadaan juurikin joululahjaksi nähdä pikkuinen 22.12 rakenneultras :D
Tää kai siirtyy sohvalle potemaan päänsärkyä tän päivän, jos huomenna paistais päivä tähänki risukasaan.
 
Li:lle onnea kivoista ultrakuulumisista:) nostaa mielialaa kummasti vaikka muuten oliskin kökköjä juttuja ympärillä. meitsi oli ainekin typerä hymy naamalla varmaan seuraavat 2vrk ultran jälkeen :D

mymosa hi hi mä oon kans naureskellu ittekseni että odottava äiti ei ainekan nykyaikana oo mikään ekoystävällinen paketti, vessass tulee juostua jatkuvasti, vettä kuluu, rasvottuvat hiukset on pestävä usein (mulla pituutta about metri..) ja taas vettä kuluu, öklötysten aikaan vähänkin omaan nenään haiskahtava ruoka lentää jääkaapista bioastiaan vaikka joku vois sitä viel syödäkin.. No jos mä koitan tasata omaa hiilijalanjälkeäni sit ainekin osakestovaippailulla :D

Princessa hyi hitto minkä kuuloset olot sulla on :$ tarttuuks sulla mikään neste? laiha "mummonmehu" tai kivennäisvesi tms? aika ärsyttävää että patistetaan liikkeelle lähtemään kun kejo on kuivumassa, sit sais mun mielestä ihan rauhassa levätä että keho säästää ees jotain energiaa jne.. toivotaan että sulla lähtee olot paraneen:flower:

maria90 kyllähän toi teidän joulunviettotyyli kuulostaa erikoisemmalta mutta itsekään en ymmärrä miksi jouluna pakottavasti pitäis olla edes perheen kanssa tms, muutenkin voi tavata ja juhlia jne. Me on ukon kanssa oltu aika monena jouluna kaksistaan kotona sit käyty välipäivinä vanhempia ja isovanhempia moikkaamassa jos on jaksettu, kaikkia ei kuitenkaan koskaan jaksa kun kummankin vanhemmat on eronnut ja elossa (jo 4 eri paikkaa siis..) isovanhempiakin olis 3 paikkaa, site jos haluu jotain meidän miljoonista tädeistä, sedistä ja serkuista nähdä niin ei siitä tulis mitään. Tänä jouluna voi olla että ollaan aika pitkälti kaksistaan un ukko on aaton töissä. Saadaan ehkä Australian sukulaisia kyläileen mutta muuten voi olla et joulupäiväkin ollaan himassa ja jos joku haluaa nähdä niin saa tulla kinkulle ja salaatille sit meille :)

periaatteessa isot suvun kesken pidetyt joulut on ihan hauskoja mutta sitten toisaalta mulle joulu oli pitkään helvetin ahdistavaa aikaa niin jotenkin se helposti ulkokullattu systeemi ei kiinnosta. Lisäksi noissa isoissa sukujouluissa on se kääntöpuoli että useimmiten jää sitten yhden ihmisen harteille suurimmaksi osaksi ja usein se on talon emäntä joka ei jaksa nauttia koko joulusta.. Mulla olis iso punainen maalaistalo kotitalona jonne on kutsu lähes joka vuosi auki mutta aika harvoin hyödynnetään, äitini ja miehensäkin tykkäävät pitää välillä iha kahden kesken jouluja ja sitten välipäivinä ajelevat kylässä. Ihan varmasti siis joillain nämä sukujoulut toimivat niin että kaikki osallistuu tasapuolisesti mutta omassa suvussa se on hankalampi toteuttaa :)

Kertomisesta Viikonloppuna kerrottiin mun äidinäidille jolle tämä on eka lapsenlapsenlapsi. Itkuthan me karjalaisittain ilosta väännettiin, sit syötiin hyvin ja haasteltiin melki 3 tuntia sekä vauvajutuista että kaikesta muusta. Tänään heräsin aamulla puhelimensoittoon ja mummohan se siellä kyseli kuulumisia ja että saako kertoa yhdelle ystävättärelleen ja sanoin että totta kai ja harmittelin perään etten muistanut viikonloppuna sanoa että saa kertoa ystävilleen ja iloita nyt ihan luvan kanssa :D Kaikkee voi elämässä aina käydä mutta etukäteen ei voi tietää tai surra niin me ollaan nyt kyllä vaan tyytyväisiä oloomme ja ihanaan raskauteen..

isänpäivästä aateltiin laittaa kummankin isälle ja miehen elossa olevalle papalle postissa kortit ja suklaat ja mukaan ultrakuvasta kopio. Toi miehen pappa ei vielä tiedä vauvasta niin saa sitten tällasen isänpäivälahjan. Voi olla ettei käydä missään kun esim oma isä lähtee firman pikkujouluristeilylle lauantaina niin darrasta vanhaa ukkelia en ehkä jaksa kattella sunnuntaina :D lisäks noi muut asuu kuitenkin sellasen matkan päässä että koko päivä menis ajeluks ja miehellä töitä maanantaina ja sinnekin saa hetken ajaa ja tarvii lepoo..

oireista pahoinvointi jäänyt taka-alalle, mahaa repii aika kovastikin välillä etekin jos erehtyy liian tiukkaa jumppaa tekemään keskivartalon alueelle. Olo rauhottuu kun itekin ottaa rauhallisemmin. Mutta väsymys on nyt kyllä taas ihan hirveetä välillä.. ja mun nukkumisrytmit ihan päin prinkkalaa. Oon sit aatellu niin että ei väliä mihin aikaan vuorokaudesta nukun, kunhan saan unta. Mulla siis taustalla hankala uni- ja vuorokausirytmin häiriö niin pääasia on että mun keho saa unta sillon kun unettaa niin pysyn ees jotenkin kuosissa.

Kielletyistä syömisistä mä oon nyt varmaan joidenkin mielestä ihan kamala ja hirvee anarkisti-äiti, vedin kahtena päivänä maksamakkaraa varmaan just sen sallitun kertamaximin 100g ja vielä leivän päällä missä oli pellavansiemeniä. ja ultran jälkeen join juhlan kunniaksi noin 2,5 tunnin sisällä about 10cl punaviiniä.. okei enemmän promilleja tulee varmaan jostain karkeistakin mutta totesin että en kyllä pahemmin juhlamaljojakaan tuu raskauden aikana juomaan, senverran hassu ajatus kuitenkin alkoholin vaaroista takaraivossa vaikka ranskattaret vetäsee joka ilta sen kokonaisen lasin :p Ai niin ja pizzassa söin sinihomejuustoa.. Mut raakoja kaloja ym bakteeripesiä ei tee yhtään mieli vetää vaikka muuten oon kanssa graavilohen ylin ystävä..

mun 77 vuotias mummo sanoi heti että "sit elät niinkun ennenkin, toki viinat ja röökit saa jäädä pois mutta ei mitään hysteerisiä hömpötyksiä mitä nykyään kuulee" mä sanoin että jooo emmä nyt muuta ookkaan hirveetsi jättäny kun noita maksahommia ja raakoja kaloja vähemmälle..

Mun äitee sano vetäneensä koko raskausajan ihan himona maksalaatikkoo ja puolukkasosetta ja musta tuli kuitenkin perusterve ja ihan fiksu yksilö. aivotkin jontekin pelaa kun viulua oon oppinu soittaan ja sekä matemaattiset että sosiaaliset taidot pelittää :D

äh miten tää mun sepustus levähti :ashamed: tätä se teettää kun on päivät pääosin yksin kotona ja on puhelias ihminen niin sit käy näin, johonkin suuntaan on kiva pälpättää :D

T Syli84 ja Hemmo 12+2
 
Eilen oli nt-ultra, olihan sitä jo odotettukin! Uusi LA on 26.5 ja kaikki oli muutoin hyvin, paitsi että niskaturvotus oli 2,6mm.. Normaalin rajoissa lääkäri sanoi, mutta kamala huoli nousi pintaan. Verikokeiden tuloksia odotellessa. Neuvolaan kuitenkin jo torstaina niin pääsee kyselemään :)

Oletteko muuten kertoneet raskausuutisen jo julkisesti? Itse ajattelin pitää salaisuuteni vielä muutaman viikon, minä ja lapsen isä vain tiedämme :)

Mä en ole huomannut mitään vauvamasua, oon vaan lihonnut:D Olen alkanut kokkailemaan ja leipomaan ja saanut mahtavia makuelämyksiä aikaiseksi. Huom! Aikaisemmin tyydyin jauheliha-makaronisekoitukseen yms, joten olen edistynyt huomattavasti:) Eiliset daim-muffinssit olivat aivan mielettömän hyviä!
Eli en oikein tiedä onko maha-alueen ja jenkkakahvojen esiintuleminen nyt ihan tavallista lihomista vai onko raskaudella osuutta asiaan. Rintaliivit ovat käyneet pieniksi ja housut kiristää, tilipäivänä shoppailemaan siis!

Tiuhti84 Minä olin ainakin Turusta :)
 
mymosa
Voi apua te ihanat ja viisaat..

Sain soiton työhaastatteluun.. No paikka ennestään tuttu ja siellä pari tietää raskaudesta. Tiedän, ettei asiasta saa kysyä tai raskaus saisi vaikuttaa paikan saantiin.
Kyse on kuitenkin vain tietystä pätkästä ja jäisin äitiyslomalle jo ennen tuon loppumista.
Sanonko siellä siis ihan rehellisesti, että jään äitiyslomalle silloin ja silloin. Koska silloin halutessaan voisivat palkata ihmisen, joka pystyy tekemään koko pätkän.
Vai kerronko vain, että olen raskaana. Vastaan sitten jos kysyvät lisää..

Mä olen oikeesti jotenkin liian tunnollinen, kun tiedän, että moni menisi mahan peittäen ja ottaisi paikan itselleen jos sitä tarjottaisiin. Mulla istuu tuossa harteilla vissiin oma Samu Sirkka ja latelee omantunnontuskia..

Tää työ ois just se mitä tähän hätään tarviis.
 
mymosa
Lisäks tää selkäsärky on ihan kamalaa, toki meinasin siitä jo valittaa kun terkkari tuossa soitti, mutta annoin olla..
En tiiä pitäiskö suoraan soittaa gyne aika itselle.
 
Marenda sanoppa muuta! Koko ajatus joutua synnyttämään jonnekkin "väliaikaiseen" ei kyllä todellakaan houkuta! Ja sitten vielä tuo teho-osaston väliaikaisuus...:| Ei vaan mee kaaliin, että niistä voisi tulla yhtä toimivat ja tehokkaat, kuin virallisista rakennuksista. En tiedä luitko, kun kirjoitin siitä, että väliaikaistilat ovat tosiaan näillä näkymin parakkeja...

Tuosta kertomisesta vielä sen verran, että itse olen kyllä jo ihan "julkisesti" raskaana ja kaikki tietää.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä