~ Toukokuun Toivotut 2012 *LOKAKUUSSA* ~

Tosta krapula vertauskuvasta nii täs viikko sit mies sattu olla krapulas eikä tehny muuta kuin makas koko päivän. sanoin sit et kai tajuaa miksen pysty tehdä mitään ku mulla on joka päiväinen krapula :D

Onks muilla kotitöiden kans ollu hankalaa?
Meillä on väliin ollu tosi sikasta kun en yksinkertasesti oo pystynyt/jaksanut tehdä kotitöitä, tuntuu et miestä ei oo yhtää haittannu vaikka rappusis kompastuu jo roskapusseihin. tosin ton krapulapäivän jälkeen se on pessy pyykkiä ja täytelly pyytämättä tiskikonetta et ehkä se krapula auttoi käsittään mun oloa.
 
mymosa
Kotitöistä, enpä muista millon oisin tehnyt muuta ku pessy sillon tällön pyykkiä.. Tänäänki tulin kotiin (olin äidillä yökylässä) niin mies lasten kanssa täällä imuroi ja moppas lattioita. Tiskaa ja vie roskia.
Tosin mies tiskaa muutenkin ja mä yleensä imuroin.
 
  • Tykkää
Reactions: Annastiina79
Mä taas vasta hiljattain, viimeisten 2-3kk aikana oon vasta alkanut siivoamaan useammin. Ennen en siivonnu melkein ikinä... Mutta nyt pyrin imuroimaan ja moppaamaan lattiat väh. 1/vko pölyallergiani takia. Onhan se kivaa, kun kämppä on muutenkin puhdas. :) Meillä kyllä se mies on se, joka yleensä siivoo/kokkaa, paitsi tosiaan nyt noi viimeiset kuukaudet, jolloin oon panostanu enemmän.
 
Huomenia :)

TARKISTAKAAHAN TIETONNE :attn: toivottavasti sain kaikki kerrallaan sinne!

Lisäsin ultra-ajat myös listaan, monella on vaan niin pitkä rimpsu että katsotaan kuin saan mahtumaan :)

paljon onnea poksujille! :heart: sekä hyviä ultrakuulumisia saaneille :kiss:

marendalle paljon tsemppiä ultraan :kiss: kuulumisia odotellessa!

LuvLucy katselin ettet ole listalla laisinkaan?! vai olenko mie sokea :O

bambiina77, mie se olin jo 4 viikon aikana täällä :D hötkylä kun olen :ashamed: siellä jo tasaluvut poksui :kiss:

kotitöistä, täällä oli pahoinvoinnin aikaan hankalaa, muuten oon aika ahkera.. minä teen meillä suurimman osan kotitöistä, mutta nyt on mies ollut kovin avulias :)

hormonihirviö ilmoittautuu :ashamed: eilen pesin pyykkiä ja tungin pesemättömiä vaatteita takaisin pyykkikoriin, meillä OLI sellainen puinen neliönmallinen kasattava pyykkikori.. siis joo, tungin niitä likaisia pyykkejä takas sinne vauhdilla ja se meni yhdestä reunasta jotenki rikki, ja mulla oli valmiiks hermot tiukilla koko pyykkiasiasta kun pyykkikori vaan pursusi likaisista vaatteista.. kun se siis hajosi ensin vähän, hermostuin niin että potkasin oikein kunnolla pyykkikoria ja se meni ihan palasiksi siihen, silleen ettei sitä saanu enää korjattua.. :ashamed: mies katsoi hetken aikaa ja mieki olin ihan ihmeissäni käytöksestäni, aloin itkemään ihan solkenaan ja haukuin pyykkikoria tyhmäksi kun meni rikki :ashamed: mies halasi vaan ja sanoi että ostetaan uusi! mut voi luoja, miten mä noin reagoin yhdelle pyykkikorille, sen olis voinu korjata vielä ennenku potkaisin sitä :ashamed: ja IKINÄ ENNEN en ole siis potkinut mitään tuolleen :ashamed: saatikka alkanut itkemään tai hermostunu moisesta.. ja mies se vasta säikähtikin :D mies osti sitten pikimiten meille uuden pyykkikorin joka on muovia ja EI kasattava :D muilla tällaisia odottamattomia reaktioita?

jes, pahaolo tais olla siinä, en koko viikonlopun aikana tuntenu pahoinvointia!!! pystyin syömään suht normaalisti, hajut kyllä ottaa vielä nenään :) ja sen seurauksena saattaa yökki tulla..

täällä oli monella muullakin pahoinvointi jo helpottanut =) hyvä hyvä!!!! toivotaan ettei tulisikaan takaisin, ainakaan niin pahana mitä se oli!

täällä kans poksuttiin eilen :) enää viikko niin ollaan jo kaksinumeroisissa! :heart:

tiuhti ja Pikku T puupponen :heart: 9+1
 
Viimeksi muokattu:
LuvLucy Panadolia on ainaki joskus ollut sellainen zapp -versio, pitäis vaikuttaa nopeasti ja niitä otetaan kaksi kerralla. Pitäisi itsekin sellaista hankkia kaappiin varalta. Meillä ollaan kumpikin vähän siivousintoilijoita, mutta mä en kestä yhtään sekasotkua tai roskia lattialla. Johtuu kyllä tuosta esikostakin, joka nuohoaa lattiat ja löytää kaikki muruset suuhun. Lelukaaoshan on vähän väliä, mutta päikkäriaikaan ja illalla lelut kasataan laatikkoon, onpahan hetken verran siistiä :D

tiuhti_ :D ihania nuo hormonipuuskat! Meillä mä ilmotan yleensä miehelle etukäteen, että nyt mulla alkaa ärsyttämään ja hermot kiristyy :saint: Sitten mies tulee ja pelastaa tilanteen, on kuulemma jotenkin huvittavaa kun ilmotan etukäteen :LOL:

Taisin iloita liian nopeasti siitä olon helpottumisesta, nyt sama pahoinvoinnin aalto meinaa tulla.. Mutta kyllä tämä on vähentymään päin!


Oikein ihanaa lokakuista viikkoa kaikille!


Möppis ja Arhippa 8+5
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!

Kiitos tiuhti_ päivityksistä, mehän ollaan sit mymosan kanssa ekana menossa nt-ultraan, jos ei joku muu ehdi ennen, joka ei oo nyt kirjoitellu. :) Toi sun "kohtaus" kuulosti tutulta, vaikka nyt ei juurikaan tuu mieleen, mitä olisin rikkonut, mut kiehahtaa kyl herkästi yli... Ja ei meinaa jaksaa ton uhmiksen kiukkuja joka päivä samoista asioista... Onneks on toi ens viikolla 13v. täyttävä tyttö välillä auttamassa esim. kun tullaan tallilta, että saan pojan sisään, kun ei millään tulis! Ja hoitaa sitä apuna, mies kun ei oo oikeestaan koskaan kotona ja joudun yksin hoitaa talon, lapset, pihan ja hevoset... No, aamusin mies käy ruokkimassa hepat, mut muuten mä teen käytännön työt täällä.

Syli84, meillä on kuusi hevosta ja shettisruuna. :) Hepat on kaikki lv-ravureita, kaks tän kesästä varsaa. :heart: Kaks on oreja, joista toinen hankittu mulle puskaratsuks, koska sen jaloilla ei enempää kestä. Kokoa on 170 cm ja näyttää enemmän pv:ltä. :) Ihan hieno ukko ja toimii selästä, mut oon ehtiny tässä parin vuoden aikana selkään keskimäärin kerran kuussa (ja esim. kesän aikana kerran, enkä taas sen jälkeen...), joten päätin kokeilla ajaa, vaikka olin ymmärtäny et hankala, mut olikin oikein toimiva ja kiva, joten yritän nyt ajella ja harrastaa silleen, kun tiedän, etten kohta enää selkään halua mennä. Edellisessä raskaudessa ratsastin vikan kerran viikolla 14 ja ei tuntunu mahassa kauhean hyvältä. Saati tän hetkisen pötsin kanssa... :p Kun tossa viikko sit just mies valitti, et mitä teen sillä Isolla, niin päätin sit, et mennään jatkossa kärryillä. :) Toista oria koitetaan vielä radalle, jos jalat kestää, ja tammoja pitäis alkaa kohta ajelee, kunhan varsat vieroitetaan. Toinen niistä vasta 4v, mut sillä murtu toissa kesänä kavioluu, joten siks astutin. Mies ajaa sit itse kilpaa noilla ja valmentaa, mä vaan hoidan. :) Ja jos ajan, niin satunnaisesti tai sen ohjeilla. Se hiittaa yms. Ja töitä en pysty vähentää, vaikka mieli tekis, ku ei oo ketään muuta tekemässä. Päinvastoin ne taitaa lisääntyä, ku varsatki kasvaa ja pitää opettaa... :p Mies varotteli plussan jälkeen kaks päivää, et älä sit rehki ja ole varovainen, sen jälkeen ei oo välittäny. ;) Mut hepan selkään ei varmaan kohta päästä. Niin ja shettis on siis tytön käytössä, ollu muutamissa estekisoissa ja haaveilee vielä laukkakisoihin osallistumisesta, vaikka poni alkaa kyl käydä pieneks. Eilen kuopus 2v 5kk ratsasti pitkästä aikaa ilman satulaa ja oli menny yksin ja ravannutkin! :) Ihan mahtava otus toi poni! :heart:

Talli on tekeillä pihaan, mut en tiiä koska valmistuu (+tarhat), joten ovat tossa muutaman kilsan päässä itsehoitoperiaatteella. Olivat siellä jo toissa talvena, mut viime talven muualla (yli 20 km päässä...) ja kesänkin 16 km päässä laitumella. Tänään pitäis saada sit tammat ja varsatki tonne, niin sit on kaikki samassa tallissa. :) Eilisen siivosin isoa pihattoa, missä ei oo ollu hevosia moneen vuoteen, ja kohta lähden jatkamaan. Toivottavasti ei tuu myyräkuume sieltä, ku en pysty hengittää hengityssuojan kanssa... Jotenkin tuntuu hengästyvän muutenki ihan hetkessä tällä hetkellä.

Mulla on kyllä ollu pääasiassa helpot raskaudet ja viime raskaudessakin ajoin ponilla kärryillä vielä pari viikkoa ennen laskettua aikaa, eikä tuntunu missään. :) Oli vaan hankala kiivetä kilpakärryille. :p Ja poni ei aina toimi, joten oli haastetta, kun hyppäs pystyyn ja siitä ampas laukkaan yms. mut pysyin penkillä. :) Tietty vannomatta paras, ikäkin alkaa tehdä tehtävänsä.

Mulla on onneks toi pahoinvointi selvästi helpottanut, toivottavasti ei enää palaa. ;)

Nyt oli hyvin omanapainen juttu taas, mutta tuli kiire lähteä hommiin. Joten mukavaa viikon alkua ja hyviä oloja!

bambiina & ruu 10+5
 
lily-rose, mä oon ainaki 100 kertaa meinannu sen korjata ku oon huomannu :D ja aivan varmasti oon sen 7.5 sinne jo laittanu kertaalleen.. joo :D tätä tää on! nyt kävin 3 kertaa tarkistaa ja nyt pitäis olla oikeassa :D sori vielä!

Möppis, mäkin aijon tästälähin sanoa etukäteen jos mulla on pinna kireellä vähääkään ettei tuu sit toista tollasta ylläriä :saint: meinaan mies kysyi vielä illalla että onko mun jalka kipee :D ja nyt mie puuhkin sinne pahan olon poisvieviä tuulahduksia!!!! **************:whistle: sinne myös oikein ihanaista lokakuista viikkoa!
 
bambiina, hui kun sinulla riittää puuhastelua :O kuin sie jaksat? oot kyllä uuras ahertaja! ja teillä ei tosiaan mymosan kanssa ole montaa päivää enää ultraan :) niin se aika vaan menee! juurihan vasta me plussattiin :D
 
Lily, mut mua kyllä itteeni nyppii etten muista! ja oon sellanen puusilmä, kun oikein lapulle kaiken kirjotan ennenku menen päivittään ja silti puolet puuttuu :D ja juuri siksi pyydän tarkastamaan tiedot, odota vaan.. huomenna se on taas 3.5 :D
 
LuvLucy juu tosiaan niitä panadoleja otetaan se kaksi kerralla niin sitten saa tuon 1000mg :) Ja siitä löytyy se panadol zapp joka vaikuttaa nopeammin, tosin nyt ne mainostaa jotain toistakin nopeasti vaikuttavaa, mutten muista sitä nimeä. Minä ole joutunut ihan olosuhteiden pakosta syömään tuota panadolia jo monta vuotta kun olen astmaatikko niin ei tuo ibuprofeeni sovi muutenkaan. Kyllä se kipuun auttaa, mutta tietenkin jos kipuun liittyy tulehdusta niin tuo burana on tehokkaampaa. Jotenkin panadol virheellisesti mielletään herkästi flunssalääkkeeksi, vaikka ihan samalla tavalla se on kipua helpottava.

(.) on taas tänään vähän vähemmän turvonnut! :D Ihanaa. Mutta housut kyllä silti puristaa. Tein tuossa vaan päätöksen etten osta mammavaatteita ennen kun olen käynyt ekassa ultrassa. Eilen kokeilin olla päivän ilman rannekkeita ja oli kyllä heti paljon huonompi olo. Tai olo meni nopeammin paljon huonommaksi kun rannekeiden kanssa. Joten eiköhän näiden kanssa sitten mennä niin pitkään että huono olo alkaa helpottaa. Anoppi sanoi eilen että maha näkyy jo ja että näyttää kuulemma ihan selvältä vauvamahalta, mutta ehkä hän vaan osaa katsoa sitä niin kun tietää. Minusta se näyttää vaan ihan turvonneelta :)

Olen huomannut myös ettei tuo kotitöiden teko oikein maistu tällä hetkellä. Ja sitten kun mies tekee niin pitkää päivää niin kämppä on aika kamalassa kunnossa. Välillä tulee kauhea säihke ja saa siivottua keittiötä, mutta pyykkiä ei meillä ole pesty esimerkiksi viikkoon :( No ehkä se sitten helpottaa kun tämä olokin helpottaa, mutta nyt vaan lähinnä tuntuu että on niin väsynyt ja pahoinvoiva koko ajan.

Sadettaja* ja möykky 10+3
 
ihanaa, paha olo helpottaa jo :)
Mun äiti eilen sanos mulle et onpas sun masu jo kasvanut :D Nooh kyl sen alkaa itekkin tuntemaan ku houst ei taho tuntuu hyvältä tai mahtua päälle :D
Tahtois olla koko ajan jossain lökö housuissa :D
kohtu Oon tuntenut esim, kun istuu ja housut sattuu puristaa just kohdun kohdasta...

mulle saa lisätä tuohon mun kohtaan vielä tyks ja vielä toistaiseksi 26 vuotta
ja tyttöolo
tuosta olosta, itse jotainkin "toivon" toista poikaa :) Mut tuntuu et hän olis kyllä pieni tytöntylleröinen.
Tosin nää olot ei pitänyt yhtään paikkansa viimeks olin sata varma et meille tulee toinen poika ja synnytyksen jälkeen kysyin kätilöltä et mihin se pippeli katos :D kun sain pienen tytön syliini :)
Tää pieni tyttö täytte viime viikolla 5vee :heart: Eilen vasta juhlittiin, ja huoh oli kyllä juhlat. Menee oman suvun kanssa välillä vaan hermot : /

synnäriin matkaa on vaan n.5 kilsaa :D Et lähellä asutaan :)

ultra huomenna :heart: Kello10.40 siitä sit suoraan labraan..
Jännittää hyvällä tavalla mutta myös se etten yhtään tykkää siitä lääkärisedästä :D on ollut kahdessa aikasemmassakin raskauden ekassa ultrassa sama.
Neukkutätikin sanos vaan et toivottavasti tää olis tällä kertaa hyvällä tuulella ku hän on vähän sellanen et tekee vaan pikasesti työnsä ja ei aattele oikeen sitä odottavaa äitiä siinä et kertois hänelle tarkemmin ja "ihmisten kielellä" nää asiat...

terv. tiuhti84 +pienenpieni 10+6
 
Onpas tänne tullut paljon tekstiä. Ihan kaikkea en nyt edes ehtinyt lukaista. Olin tosiaankin keskiviikosta perjantaihin reissussa ja viikonlopun lähinnä nukuin...

Jaksuja kaikille pahoinvoiville! Teidän joidenkin olot kuulostaa kyllä aivan kamalalta. Toivottavasti pian alkaa viikkojen edetessä helpottamaan.

Meikä tosiaankin reissasi keskiviikkona junalla yli seitsemän tuntia ja perjantaina sama matka kotio. Ei ollut mitään herkkua tässä äklötyksessä. Oksentanut en ole vielä kertaakaan, mutta lähellä on ollut. Matka tuntui niin pitkältä, kun en jaksanut lukea tai muuta, mutta väsymyksestä huolimatta uni ei tullut. Tässä kuussa olisi tosiaankin jotain reissua joka viikoksi, mutta tuo oli nyt matkallisesti pisin, joten enköhän lopuistakin selviä.

Kävi kyllä niin hassusti, että vielä tiistaina kun koitin farkkujani ne mahtuivat kiinni. Torstaina aamulla hotellissa sitten aloin pukemaan, niin nappi meni just ja just kiinni. Aamupalan jälkeen oli nappi avattava, mutta vetoketju pysyi vielä kiinni. No perjantaina ei mahtunut enää vetoketjukaan kiinni... Onneksi oli pitkiä paitoja mukana! Mulla oli tovi shoppailuaikaa reissussa ja ostin yhdet äitiysfarkut, mutta ihan vielä en niitä haluaisi alkaa pitää. Nyt siis mennään mekoilla ja sukkiksilla. Ja ulkoiluhousut onneksi mahtuu. Turvotustahan tämä vielä on, mutta eipä tätä enää kauaa pysty piilottelemaan. Olen ollut aika hoikassa kunnossa, joten kaikki näkyy nyt niin helposti. Ja kun en ole normaaliin tapaan jaksanut liikkuakkaan, niin tuntuu, että muutenkin veltostuu ja löystyy.

Kotitöiden teko on kyllä osaltani jäänyt tosi vähiin. Anoppi oli käymässä ja annoin kerrankin suosiolla tämän siivota. Mies kyllä tekee parhaansa kotitöiden suhteen, mutta hänellä on aika rankkaa töissäkin joten mieluusti vähän lepohetkiä hällekkin soisin.

Anteeksi omanapainen tekstini, koitan reagoida paremmin keskusteuihin tulevina hetkinä.

mimilii 7+2
 
Moi!

Kauheasti tullut teksiä kun ei ole pariin päivään ehtinyt käydä :D
Pikasesti kun vilkasin, niin tsempit pahoinvoiville ja onnea niille joilla alkaa jo helpottaa.. :)

Synnytyssairaalaan meiltä on matkaa noin 6km, että ei kaukana asuta. :D

Sitten omia oloja: olo vaihtelee hyvästä huonoon, oksentanu en oo viel kertaakaan. Maha on jo kauheeton pallo mutta kiloja ei oo tullu yhtään. Ihana turvotus<3 :D

Hauskaa viikkoa taas kaikille! :)

helimarja & Mötkylä:heart: 7+4
 
Kuuntelin taas dopplerilla ääniä ja laskin pulssin. Jotenkin on sellainen oletus, että korkea syke = tyttö ja matalampi = poika. Onko teillä muilla, joilla lapsia ennestään pätenyt tämä? Meillä oli esikoisen kanssa syke tasaisesti 150 tai yli, tyttö tuli. Kakkosen kanssa tasaisesti 130 tai hieman päälle ja poika tuli. Nyt sain sykkeeksi potulle 180 ja mietin alkaa tää poikaolo muuttumaan tytöksi?:D Salaa kyllä tyttö toivon ja siksi mielummin poden poikaoloja, etten pety kun ei pinkkiä vauvaa saakkaan. :D Lisäksi miehellä 3 veljeä ja vain 1 sisko, tämäkin uhkaa poikia meille lisää. Mieshän sen sukupuolen "määrää". Mutta mutta, jospa siellä olisikin kiivas sydäminen neiti...;)

JonMa ja Pottu 11+6 (huomenna jo rv 12??):confused:
 
Viimeksi muokattu:
mymosa
Ultraan ois 3 päivää.. mä olen niin varma, ettei siellä ole enää mitään elollista.. Kaikki muut kuulee sykettä, mutta ite ei edes tiiä millasta sen pitäis olla. Oma syke kuuluu selvästi ja huonosti ja ihan sama mistä kuuntelee.

Jos oksettaakin ni kyllä nyt myös ahistaa ja itkettääkin.

menninkäinen 11+0
 
mymosa tsemppiä ja kärsivällisyyttä! ei peli vielä ole menetetty! :hug:

kotitöitä oon aina tehny todella huonosti ja tällä hetkellä ei käy siivoojaa kerran viikossa niinku normaalisti, ni tuntuu et myö tytön kanssa saahaa kämppä viikolla ihan räjähtäneeks kunnes mies sit taas siivoo viikonloppuna. no, katotaan josko löytäsin uuden siivojan nopeesti.

synnytyssairaalaan on reilu kilsa matkaa, mut siitä useempi sata metri tiukkaa ylämäkee. :kieh: viimeeks oli käynnistys, joten ihan rauhallisesti käveltiin aamulla.

kiva lukee et pahoinvoinnit alkaa jo väistymään! :) täällä ei pahoinvointi ole vieläkään tullu ku hetkittäin ja todella todella lievänä. jos ei tietäs olevansa raskaana, ni tuskin edes huomais. nyt ehkä tänää on kaikkein eniten ollu, ku tuntu jo siltä et oli pakko mennä syömään ennenku pahaolo alkaa ja nyt jotenki myllertää hassusti. mut oltiin koko viikonloppu menossa, joten varmaan väsymyksellä osuutta asiaan. edelleenkin siis epäusko vaivaa et voiko siellä mitään olla, kun ei edes sitä turvotusta tunnu olevan niinku muissa raskauksissa ja saati sitten niitä muita oireita. : /

caisachu 7+3
 
Mymosa kyllä vielä opit ne löytämään. Vaikea sitä on löytää, jos ei koskaan ennen ole kuullut, esim neuvolassa. Yks hyvä neuvo on odottaa, että rakko on ihan täynnä. Kohtu nousee hieman paremmin esiin ja paremmat mahdollisuudet kuulla/osua oikeeseen kohtaan.

Onkos muilla ollut paineen tunnetta häpyluussa? Itsellä tänään jo pientä kipua, taitaa pikkuinen nousta ylös päin..:)
 
mymosa
Olen kyllä kaksi kertaa kuullut neuvolassa (kahen edellisen kohdalla) ja sellanen viuhvauhviuhvauh se on ollut, mutta sitten sanotaan, ettei se muka ole syke. Samoin kun, että on tosi nopee.. no en mä saa kuin 100/min. eli oma syke on.
 
Ihanaa, lukea, että viikolla 10 monilla jo pahoinvointi hellittää! Lueskelin netistä pahoinvointijuttuja. Nyt, viikoilla 7-9, pitäisi olla se hirvein olo. En ole montaa kertaa oksentanut, mutta huimaa ja ällöttää aamusta iltaan. Nukun joka päivä pienet päiväunet sohvalla. Yöunia ne eivät häiritse yhtään. Tämä sade ja pimeys väsyttää varmaan vielä entisestään. Ruuista maistuvat vain puurot, peruna ja mieto, vaalea leipä. Onneksi en ole mikään karppaaja! =)

Huomenna olisi alkuraskauden ultra, jännittää ihan mahdottomasti. Sen jälkeen voisi varovasti alkaa kertoa uutista kaikkein lähimmille ystäville. Ehkä esimiehelle pitää myös vihjata ennen kuin maha näkyy.

Kotitöitä en jaksaisi tehdä nykyään yhtään. Kaupassakäynnistä ei tule yhtään mitään, koska mitään ei tee mieli. Koko perhe joutuu syömään mauttomia ruokia.

Tyttö- tai poikaoloa ei vielä ole. Ehkä sitten, kun kuulen, kuinka korkea syke on... Molemmat ovat yhtä tervetulleita. Vauvanvaatteitakaan en viitsi ostaa ennen kuin vauva on syntynyt. Neutraalit ovat niin tylsiä!

Kirjavakana 7+2
 
Olen kyllä kaksi kertaa kuullut neuvolassa (kahen edellisen kohdalla) ja sellanen viuhvauhviuhvauh se on ollut, mutta sitten sanotaan, ettei se muka ole syke. Samoin kun, että on tosi nopee.. no en mä saa kuin 100/min. eli oma syke on.
No minun mielestä tuo viuavauh ääni on myös vauvan syke, jos vain kuuluu tiheään. Senhän voi kaikua vedessä ja kuulostaa hieman erillaiselta, jos ei sikiö ole suoraan alla. Kun pistää toisen käden kaulavaltimolle, huomaa kyllä helposti onko oma syke.
 
Ultrassa käyty ja kaikki hyvin. Sydän sykki pienellä ja äiskällä tuli tippalinssiin.

rv nyt 8+1 ja la 20.5

Kaikki on niin hyvin kuin vain näilläviikoilla voi olla. Pääperämitta nyt 17mm

Ultrasi myös kohdun ja onhan se puolta ohuempi(13mm)) siltä heikolta alueelta kuin muualta(27mm). Mutta hyvältä näyttää ja sen näkee sitten kun kohtu kasvaa että miten kestää.

Tuli käsky jättää kotityöt minimiin ja ottaa päiväunet. Eli nyt rentoudutaan. Isännällehän tämä teettää valitettavasti ihan liikaa töitä kun nyt saa töiden ja remontin lisäksi niskaansa kotityötkin. Mutta kuten ukko itse sanoi, asiat on laitettava tärkeysjärjestykseen vaikka mulla huono omatunto olisikin.
Mutta näillä mennään toistaiseksi, mie keskitys sohvalla löhämiseen ja vaikka neulomiseen.

Kaupungista tarttui mukaan äippäfarkut ja mekko. Sekä pikkutyypille body ja housut koossa 44cm ja supersöpö kaukalopussi. Vaimikäsenytonkaannimeltään. Eli toppapuku jossa jalat ovat pussissa ja siinä on aukko kaukalon vöille. Ne vastasyntyneet jalat kun on tosi huonoja pysymän lahkeissa niin mie tykkään tuollaisisa pussukoista.

tsemppiä pahoinvoinnista kärsiville, ihana kuulla jos joillakin alkaa edes vähän helpottaa. Viikkoja tulee kokoajan lisää niin eiköhän nämä alkuraskauden vaivat tästä pikkuhiljaa helpota.

mymosa, kaikki on varmasti hyvin. Onnea hurjasti ultraan. Ei mene enää kauan. Meidän nykyinen kuopus on muuten Menninkäinen, ollut aina ja lempinimi on edelleen. Tuntee itsekkin lempinimensä.


marenda ja söpöläinen rv 8+1
 

Yhteistyössä