~ Toukokuun Toivotut 2012 *LOKAKUUSSA* ~

SS: Joo noi sydänäänet näköjää katotaanki vast seuraaval neuviskäynnil. Oisin halunnu, et katotaa ne jo nyt mut nojoo.
Pitää odottaa. :)

ALUSTAVASTI LA on 9.5.12, mutta ei tarvitse kirjoittaa vielä mitään ylös. Ilmoilen sit, ku oon käyny ultrassa ja siellä on varmasti joku ja sit katotaa uusiks tarkka laskettuaika. :) Mut menkkojen mukaan olen 9vkolla kuulemma, mut mikään ei ole varmaa, kun ei ole mtn hajuakaa millo ovis ois ollu, kerta mulla on pillereitten lopettamisen jälkeen ollu tod. epäsäännölliset menkat. :/

Seksielämästä:
Olkaa nii onnellisii, jos teil on aktiivinen mies when it comes to sex....
Mun mies ei oo ikin ollu nii seksin perään. Kuvitelkaa! :O Ja mä taas oon päinvastainen, haluan siis usein seksiä. Hyvä jos tehdään edes kerran viikossa. Joskus ollut jopa kuukauden-kahden kk tauko. Miehel paljo stressii töis nii seki kyl vaikuttaa, mut hälle ei seksi ole niin tärkeetä. Kumpa sitä saisi edes 3x viikossa niin olisin tyytyväinen, mut ei... HUOH! :D Se on kyl sellanen asia, mistä tulee välillä "riitaa" ku ärsyttää nii hitsisti ku ei anneta riittävästi...

Huomion antamisesta:
Ei ole antanut enempää huomiota, sillä antaa entuudestaankin PALJON huomiota. Saan niitä pusuja ja haleja päivittäin. Välillä liikaakin haleja, uskokaa tai älkää. :D Tämä mies kyllä osaa hellyyttä antaa enemmän kuin riittävästi. :heart:
 
Mulle vois varmaan vaihtaa sen lasketun ajan eli 4.5. ... Ultraan on kuitenkin vielä pahimmillaan neljä viikkoa kun v13+6 mennessä tehdään täällä, tai silloin viimeistään. Tää väsymys on jotain masentavaa. Voisin nukkua helposti kokoajan. Jotenkin pitäis vaan jaksaa tehdö yhtä sun toista. Vielä onneks pystyy nukkumaan ilman suonenvetoja ja muuta. :D Pitäis olla onnellinen. :)

Seksiä Olis jos mä joskus olisin hereillä niin että se olis mahdollista. Toisaalta näillä supistuksilla se tuskin olis fiksuakaan. Aikaisemmissa on yhdyntäkielto tullut jo reilusti ennen viikkoa 20. Onneks tuo mies huomioi kyllä joka välissä muutenkin. Enemmän se olen minä joka hätistää toista pois. :ashamed:

Jos sitä vaikka lähtis vaihteeks nukkumaan. Johan tässä on oltu hetki hereillä päiväunien jälkeen.
 
mymosa
Kuinka monella muuten on kissoja?? kuinka varovaisia olette hiekkiksen siivoamisen suhteen? Meillä, kun minä hoidan siivouksen, käsihygienian huomioiden ja kissa on täysin sisällä niin tuskin mitään kauheaa vaaraa on..
 
Kuinka monella muuten on kissoja?? kuinka varovaisia olette hiekkiksen siivoamisen suhteen? Meillä, kun minä hoidan siivouksen, käsihygienian huomioiden ja kissa on täysin sisällä niin tuskin mitään kauheaa vaaraa on..
Kaksi kissaa löytyy täältä sekä koira ja hamsteri. :heart:

Kissan vessa-astian voi pestä raskaana oleva ihan normaalisti, jos kissat eivät ole ulko kissoja eivätkä syö raakaa lihaa. Mutta jos syötät raakaa lihaa niin silloin on mahdollisuus että kissalla on se toks jokin ja silloin et saa siivota kissan vessa-astiaa. Meillä molemmat kissat sisäkissoina eivätkä saa raakaa lihaa, joten minä voin siivota kissa astian ihan normi tapaan. :)
 
mymosa
On tuo joskus harvoin saanut raakaa lihaa, teelusikan verran jauhelihaa tms.. Mutta ei tosiaan säännöllisesti. Kun pakkohan nuo astiat on siivota.. Mietin tuossa vaan, kun moni sanoo, ettei ole vaaraa kuhan ei ala paljain käsin sorkkimaan ja nuolemaan sormiaan..
Ja sitten taas, että jos kissa on jo ollut niin voi olla, että olen saanut jo aiemmin tartunnan..
 
Haidippiduu paljon voimia sinne! :hug:

tiuhti84 Mulla on onneks aina väistyny lähestulkoon kokonaan migreeni raskauksien myötä, mut nyt kun otin puheeks sen viimeks neuvolassa, täti tuumas että seuraavan kerran kun tunnet että iskee päänsärky, niin kokeile: 2 panadolia, pitää olla vähintään se 1000mg ja sit hirmu vahvaa kahvia sen kanssa, vie kuulemma migreeniltäkin pahimman piikin pois. En oo tuota joutunu nyt onneks testaamaan, kamala ajatus se kahvi :p mut aion kokeilla jos niikseen tulee. On joku jenkeissä tehty tutkimus, 10 v. sitten jo, ja on siitä jossain artikkelikin olemassa. Oikee ohje siinä vaan on että pitäs ottaa panadolia, buranaa ja sitä vahvan vahvaa kahvia, mutkun raskaana ei saa sitä buranaa syyä, niin siks tuplasti panadolia...

Huomion antaminen Meillä mies osaa antaa hellyyttä ja jo jonkin verran on silitelly masua, vaikkei mitään vielä näykkään ja on jopa kyselly miten voin, sitä kun ei yleensä tee. Kotitöiden teko ei kyllä ole lisääntyny vaikka sitä olen ääneen pyytäny, samoten kun jos saisin välillä päikkärit nukkua töitten jälkeen, ei oikein tahdo onnistua meillä. Mutta pääasia minulle, että odottaa kanssa vauvaa, kun oli vähän varuillaan aluksi miten tullaan pärjäämään... Miettii jo kuka sieltä nyt mahtaa tulla, pikku mini-mii, vai hänen mini-mii :heart:

Me ei olla vielä uskallettu kertoo miehen puolelle ollenkaan tästä, kun sieltä tulee kuitenkin heti että miksette käyttäny ehkäsyä ja pitikö nyt se kolmas, kun vanhemmat lapsetkin jo sen verran isoja ja helppohoitosia... Ärsyttää jo valmiiks! Miehen mummi on jo vuoden verran lähes viikottain pantannu koska myyn vauvan tavarat ja ettehän te niitä enää tarvii, myykää äkkiä pois niin tulee tilaa, ja ei kannata enää tehä lapsia kun nyt saatte lapset hoitoonkin välillä jne. Argh! Kun vaan tietäs hänkin, ei tosiaan ole vahinko, toivottu tapaus on, ja meille se muutama kk oli pitkä aika odottaa, vaikka tiedän että moni täälläkin on joutunu odottaa jopa triplasti enemmän! Voi mikä reaktio on odotettavissa hääjuhlassa, kun en juokaan mitään alkoholipitosta, jos siitä arvaa. Typerästi jo harkitsin mielessäni että otan siideritölkin, ja esitän hänen edessä juovani siitä, mut todellisuudessa vaan huulet koskee tölkkiin ja kaadan sisällön pikkuhiljaa viemäriin :D Ei olis nimittäin kivaa miehellekkään, jos mummi vetää kilarit omissa häissä siitä että onnellisesti odotetaan kolmatta :| vaikka ehkä ei kyllä huomais jos ostaisin muutaman alkoholittoman, tai sit jos tyhjennän tölkin etukäteen, pesen ja täytän limulla :D Jooh, nyt saa riittää nää tyhmät höpinät, yövuoro tekee tehtävänsä... Onneks on enää kolme viikkoo neuvolalääkärin aikaan, saan sieltä jonkun paperin jonka ansiosta ei tarvii enää tän raskauden aikana tehä yötöitä, ottaa koville jo pelkästään sydämen takia, sit nää oireet viel päälle, uh! :x

Seksielämä Mun puolesta kuihtunut kokonaan, ja on ihan huono omatunto siitä. Pillerit aiheutti samaa, sit kun lopetin, alko kukoistuskausi ja mies oli onnensa kukkuloilla. Nyt alkaa oleen jo pieni riidanaihe täälläkin, kun ite ei vaan yksinkertasesti jaksa, kun väsyttää ja ei vaan tee mieli. No se siitä, toivottavasti tämäkin muuttuu tulevien viikkojen myötä :)

Täälläkin maistuu kaikki raikas. Appelsiinijutut on ihan ykkösiä, varsinkin tuoremehu :heart: Ja kaikki missä on appelsiineja tai mandariinia. Nuo on muuten ihan älyttömän hyviä kun laittaa pitsaan, nam! :D Salaatteja syön enemmän kun ikinä, kaikki makea ja rasvanen yököttää :x Sillontällön tulee napsastua 1 suklaapala, kun ennen saatto jopa puol levyä mennä yhessä yövuorossa. Positiivista siis, paino pysyy paremmin kurissa =) Mulla on tän johdosta tullu hieman tyttöolo kun poikaa odottaessa söin vaan makeeta, sillon oli mars-patukat ja limut in, tytöstä söin juuri pelkkiä mandariineja ja salaatteja, nyt siis sama. Ja pojasta oksensin viikolle 20 asti niin ettei edes vesi pysyny sisällä, muutama kerta sairaalassa tiputuksessa sit korjas kehon tilaa, tytöstä oksensin pari kertaa mut oli öklö-olo, niinkuin nytkin =) saapi siis nähä...

Onneks meillä ollaan vuorossa yksin, saa kaasutella ihan rauhassa :ashamed:

Tuli tekstiä vähän liikaakin, taitaapi olla syynä tekemisen puute, öisin kun täällä ei tartte paria kääntöä lukuunottamatta tehä juuri mitään =)

Onko muuten kellään ilmaantunu kasvoihin ihottumaa? Mulla neukissa sanoi et jotain hormonien aiheuttamaa todennäkösesti, mutten muista ees sitä nimee... Ihottuma-alue on nenän alla, ja hiukan leuassa, eli mulla on kuin pellen naamio suun ympärillä, punasena tosin :ashamed: Milläköhän sen sais pois =(

NanaMama ja Tiitu 9+0
 
Huomenia :wave:

Haidippiduu suuren suuret pahoittelut :hug: paljon voimia :heart:

seksielämästä, täällä mennään melkein normaalisti, paitsi oviksen aikaset sänkypuuhat on toki jääny pois :D eli meillä normaali on sen 2-3 kertaa viikossa.. nyt oli pieni tauko pahoinvoinnin ja hiivan takia.. mutta minulla on seksihalut nousseet :) tai oikeastaan se tuntuu jotenkin paremmalta :confused:

miehen huomiosta, meillä mies on alkanu tekemään enemmän kotihommia :D sepäs passaa mulle! ennen saanu kiukuta viikon ennenku mies saanu imurin kouraan, nyt oli aivan itse imuroinut toissapäivänä! ilman sanomista.. ja ruokaaki alkanut tekemään :) ja auttaa paljon muissakin askareissa! pari kertaa olen yöllä herännyt siihen kun mies silittää mahaa :heart: tavallisesti on kyllä sellanen mörrimöykky :D

mielialavaihtelut, minkälaisia muilla? tai onko?
itselläni tuntuis olevan jotenki tasasempi kausi! itkuherkempi olen kyllä ja itken onnellisista asioista herkemmin ja tietysti jos telkkarista tulee jotain itkuvirttä :) mutta en kiukkua turhasta tai muutenkaa räjähtele.. mieskin mainitsi viikonloppuna että olen jotenki "tasapainosempi" (kiitos vaan :D)! varotin vaan että se voi muuttua ihan sekunnissa ;)

NanaMama, kyselit ihottumasta :) mulla ei ole naamassa.. mutta jalkoihin ja alaselkään on tullut pieniä punaisia näppylöitä ja iho on tosi kuiva vaikka kuinka sitä rasvaisin! ja kutisee toisinaan.. sitä en osaa sanoa millä saisit pois! haluatko että päivitän tyytöolosi listaan? =)

kissoista, meillä ulkokissa ja en siivoa astiaa, mies saa hoitaa sen homman raskauden ajan :) poikkeustapauksessa toki neukusta sanottiin että kumihanskat käteen ja ei lähellekkään suuta! ja kädet pestävä huolella sen jälkeen..

kertomisesta, mie oon kertonu pomolle ja mies työkaverilleen avautui kännispäissään :D muille ei ollakkaan vielä kerrottu! ajateltiin odotella sinne np-ultraan saakka :)

(.), tänään on taas öklöoloa havaittavissa :) onneksi eilen osasin nauttia kumminkin hyvästä olosta! vaikka ensin mieltä kalvoikin.. nyt oli äsken niin lähellä ettei olis tarvinnu vessaan juosta kiireellä ja etsinki jo roskista mutta olo meni ohi.. tuli oikein sellanen yhtäkkinen kunnon hikipuuska ja tuntui et on tasan 2 sekuntia aikaa löytää paikka mihin oksentaa! huh :D ei tullut! ja rannekkeet laitoin käteen HETI :D

tiuhti ja Pikku T 8+4
 
Meillä on kissa, joka on ulkona. Astiaa tarvitsee todella harvoin tyhjentää, lähinnä jos ollaan esimerkiksi oltu päivä pois ja kissa sisällä... Oon itse nyt vielä tyhjentäny, kumihanskat on kädessä ja lapion kanssa. Ja sit toooosi hyvä käsipesu sen jälkeen. Mut laitan varmaan miehen kyl tästä eteenpäin hoitaan sen, ihan varoiks. :)
 
Kissoja on, mutta täysin normaalisti olen siivonnut jokaisen raskauden kohdalla. Meillä sisäkissoja, jotka välillä ulkoilevat valjaissa. Välillä myös raakaa kalaa/lihaa, mutta jokseenkin varma olen, että taudin oon onnistunut jo lapsena sairastamaan. Sen verta kova olin ulkona myyrästämään. Toksoplasmoosinhan (vai mikä se oli:D) voi saada ihan ulkona, vaikka kukkapenkistä. Minun käsittääkseni.

Tajusin muuten viime yönä tuntevani kohdun mahallaan maaten. Pieni pallukka painaa vastaan.

Onkos täällä kestovaippailijoita? Tai suunnitelmissa kenelläkään alkaa sellaiseksi? Meillä on ollut kestot kaikilla lapsilla käytössä ja voin suositella lämpimästi, jos et inhoa pyykin pesua.=) Tosin ei sitäkään niin paljon tule, kuin kuvittelin aikoinaan. Mutta se säästö mitä rahallisesti saa on meille ainakin ihan tervetullut.

Huomenna neuvolaan, taas. Jos vaikka tällä kertaa oltaisiin neukkutädin kanssa samassa päivässä :D
 
mielialavaihteluita ei oikeastaan ole. Olen temperamenttinen luonne aina tarpeen tullen, mutta eipä tuon miehen kanssa tarvitse paljon ärähdellä :D Rauhallisella mielellä olen nyt ollut. Toki olen huomannut, että olen nykyään itkuherkempi, mutta taitaa kuulua asiaan.

Eilen käytiin vanhempieni luona kylässä ja kerrottiin heille ja siskolleni, että vauva on tulossa :heart: Tuntuivat olevan kovin onnellisia uutisesta ja toivoivat minun nyt ottavan hyvin rauhallisesti, että päästäisiin maaliin saakka :) Ihana olo, kun saatiin kerrottua asia heille. Isosiskolle vielä olisi uutinen kerrottavana niin sitten tärkeimmät jo asiasta tietääkin. Miehen vanhemmille emme vielä tahdo kertoa. Heillä on aina ollut hieman eri kulttuuri (josta miehenikään ei pidä sitten yhtään) asioiden puhumisesta. Vaikeista asioista vaietaan, niitä ei koskaan käsitellä. Viimeksi kun raskaus meni kesken, niin eipä siitäkään sen kummemmin keskusteltu. Heille kerromme asian sitten, kun olemme jo raskauden paremmalla puolella. :)

(.) Tänään pääsen kokovartalohierontaan - ai että mä olen odottanut! :D Paikat on niin jumissa että itse hieronta tekee kyllä varmasti kipeää, mutta jospa paikat siitä rentoutuisivat. Huono olo meinasi eilen tulla takaisin ja sain äidin tekemistä lätyistä jonkun ihme maha-kipu-supistelu-kohtauksen! Alaselkään sattui niin pirusti ja maha oli kaasua täynnä. Miehellä oli tunnelmallinen tunnin kestävä kotimatka siinä kaasukammiossa :D Vointi on siis nyt hyvä eikä pahoinvointia ole läheskään siinä määrin mitä on ollut, mutta yritän nyt nautiskella tästä. :wave:

Kiket 8+5
 
JonMa, olen osakestoilija. :) Ihan vauvana kestoilin esikoisen kanssa paljonkin, mutta sitten kun esikoinen oli 3-4kk, tuli niin paljon kaikkea elämään, että jäi kestoilut ja käytettiin vallan kertakäyttövaippoja.. :/ nyt esikoisen ollessa reilun vuoden, olen taas jo hetken osakestoillut ja ajattelin näin jatkaakin siihen asti, että vaipoista eroon päästään. :) ja samaa ajattelin, siis osakestoilla, myös uuden tulokkaan kanssa. Olen kyllä tosi paljon tykännyt ja eilen kun pesin vaippoja, mietin että pitää muistaa juuri kysyä täällä onko kestoilijoita :D Rahan säästön lisäksi tykkään siitä, että luontoa säästää. :) Aluks koin ehkä hetken hieman hankalaks, mutta kun löyty hyvän malliset vaipat, ei oo ongelmia ollu. Nyt oon esikoiselle löytäny ihan läpäisemättämöt kestot, mahtavaa! :) Suosittelen kyllä kans kaikille; meillä kestoillaan tällä hetkellä 1-2 vaippaa/päivässä ja kyllä sekin jo aika paljon tuo säästöä. :)

helimarja & Mötkylä:heart: 7+0 (jee uus viikko...<3)

(olipas pelkkää omaa asiaa koko kirjotus taas, mutta sellanen väsy ettei oo keskittymiskykyä :<)
 
Kestovaipoista ja kertavaipoista:

Itseäni kiinnostaa käyttää kestovaippoja rahallisen hyödyn ja luonnon säästämisen takia. Muru vaa miettii, et sit ku ne vaipat pesee, et löyhkääkö koko pesukone sekä muut vaatteet ja tää miutaki kiinnostaa? :eek:

Kohdusta:
Jos kohtu tuntuu siltä, että kun olet vatsallasi, tuntuu alavatsassa sellanen möykky, jonka vuoksi en edes voi olla vatsallani niin täällä myös yksi jolla tuntuu! :wave: Ja menee myös hermot sen kanssa. En voi edes "levällään" olla, eli siis muuten kyljellä, mut toinen jalka menee leveäks nii se ei enää onnistu ton möykyn takia. Mä niin luulin, et tää vaiva tulee vasta silloin, kun vatsaakin on, mut hitto mä saan jo nyt kärsiä tästä...... >< Mä kyllä nukahdan kyljelleni, mutta välillä on niiiiin ihanaa olla tod leveellä ja nyt se ei onnistu. :mad: Tää asia tulee kyl mua päivä päivältä enemmän ottamaan päähän...
 
haidippiduu osanottoni :hug:

JonMa me harkittiin kestoilua mutta ollaan päädytty kertiksiin. Ei varmaankaan kestoille pikkukakkosenkaan kanssa :ashamed:

Mielialan vaihteluita ei ole täälläkään. Olen muutenkin todella rauhallinen ja tuntuu, että raskausaikana varsinkin mulla on melkoiset lehmän hermot :) Paitsi auton ratissa :LOL:

Paha olo ei helpota vaan päiväsaika oksennellaan ja illalla voi sitten syödä vähän enemmän. Todeeella hyvä ruokarytmi, mistä seuraa melkoisen vetämätön olo ja pahoinvoinnin takia liikkuminenkin on jäänyt vähemmälle. Puolenpäivän seutu on selkeästi pahin aika. Mutta kylläpä vaan aika kuluu nopeasti! Tuntuu, että viikot vaan kiitää menemään!


Möppis ja Arhippa 8+1
 
Kestovaipoista ja kertavaipoista:

Itseäni kiinnostaa käyttää kestovaippoja rahallisen hyödyn ja luonnon säästämisen takia. Muru vaa miettii, et sit ku ne vaipat pesee, et löyhkääkö koko pesukone sekä muut vaatteet ja tää miutaki kiinnostaa? :eek:

Ei siihen koneeseen mitään hajuja tartu. Mikäs pesukone se sellainen olisi joka itsensä likaiseksi jättäisi? =) Tai no pitäähän pesukoneitakin muutaman kerran vuodessa puhdistaa, mutta sen voin taata, että vaipat eivät konetta haisemaan saa. Enemmän se roskakori haisee, jossa kertikset odottaa pihalle vientiä.;)
Mut joo ite kans tykkään kun saa kaatopaikka kamaa vähemmän tuottaa. Vaipat kun tuppaavat vissiin olemaan vielä pahemman luokan ongelmajätettä. Käytetään roskavaippoja yleensä vain pidemmillä kyläily reissuilla ja se jätteen määrä on ihan järetöntä, kun siihen ei ole oppinut. Roskapussit täyttyy moneen kertaan päivässä!:D

Meillä iski esikkoon nuha ja pieni kuume. Jouduin soittaan papan ja mummun hätiin, koska muuten oisin joutunu perumaan huomisenkin neuvolan. Ei kai sinne meinaan sairaita lapsia kehtaa kiikuttaa, kun samassa paikassa käy aivan vastasyntyneitäkin. Nyt vaan toivotaan, ettei nuhailut leviä muuhun perheeseen.
 
Viimeksi muokattu:
haidippiduu Pahoittelut ja tsemppiä tulevaan!

Meillä tulee ristiäiset, ei kumpikaan olla niin uskovaisia, mutta kuulutaan kirkkoon ja meille ristiäiset on itsestään selvyys. Kummit on ollu jo tiedossa ennen kun edes suunniteltiin lasta, tärkeät ihmiset joiden kanssa muutenkin ollaan tekemisissä siihen pyydetään.

Kestovaipat Mua kiinnostais noi kestovaipat... Haluaisin säästää luontoa, joten toivotaan, että ovat se meidän juttu.

Miehestä on tullut aikamoinen huolehtija mun suhteen, välillä meinaa palaa hermo sen hössötykseen :D Eilen jopa soitin päivystykseen, että sain sen rauhoittumaan... Tietysti tää mun rankka oksentaminen on syy asiaan, mutta kun jotain sentään pysyy sisällä ja olo on muuten "jaksava" niin itse en ole niin huolestunut. Ärsyttävintä tässä oksentamisessa on tietysti pahan olon lisäksi, se että ensin on kamala nälkä ja kun syöt vaikka kuinka hitaasti, niin kun joko puolessa välissä tai lopussa ruoka tulee ylös. No, sitten vaan uutta annosta sisään ja yleensä se pysyy. Oon koittanu syödä vähän väliä, että maha ei tyhjenisi, mutta ilm. hedelmät yms. ei aja sitä asiaa...

Eilen oli kiva käydä Hulluilla päivillä....Olo oli mitä mahtavin kun lähdettiin, mutta 10 min kaupassa, niin puski niin järkyttävä hikikohtaus päälle, että huivi märkänä hoipertelin hyllyjen välissä... Olo vähän helpottui kun istuin aikani, mutta kun päästiin ruoka puolelle olo meni niin huonoksi, että oksensin sitten maitohyllyllä :kieh: Onneksi oli pussi kassissa että sai siihen yökätä ja mukavaa henkilökuntaa... Sitten lähdettiinkin aika nopiian pois, kiitos, muulle riitti.

Tänään aamulla nautiskelin suolakeksejä sängyssä ennen kun nousin. Kätilö suositteli tätä jottei oksu tulisi. Koirat olivat ihmeissään, et miks toi syö klo 5:00 ja vielä sängyssä... :) En ole vielä tänään oksentanut, mutta koko ajan jotain olen suuhunu yrittänyt tunkea, aamulla oli aika lähellä, mutta onneksi ei sitten tullut ylös asti.

Meillä pitää n. viikkoa ennen nt-ultraa käydä verikokeissa, jotta voi sitten verikoetulosten kanssa mennä sinne ultraan.

Tämmöstä tähän suuntaan, päivä kerrallaan ja uusi viikkokin poksahti tänään, jee!

Kivaa päivää teille kaikille! :popcorn:


Kiena&Tirri 10+0
 
Tänään hankin sea band-rannekkeet ja ne pääsikin sitten heti käsiin. Täytyy nyt tarkkailla oloa ja ihmetellä auttaako nämä vai ei. Ainakin tuntuu että ne jotain pistettä painaa kun tuommoinen jännä tunne noiden "nastojen" alla. : /

Eilen meillä oli onneksi pieni parisuhdehetki illalla kun pakotin miehen tulemaan töistä aikaisemmin että päästään edes vähän viettämään aikaa keskenämme. Oli ihan kiva käpertyä toisen kainaloon sohvalle pitkästä aikaa.

En ole varma tunnenko varsinaisesti kohtua, mutta mahallani en pysty enää kunnolla olemaan, vaan alamahassa tuntuu painetta. Ei ole yhtään kivaa, kun tottunut nukkumaan semmoisessa puolisammakko-asennossa ja nyt se ei enää kunnolla onnistu kun kokoajan pitää vaihtaa kylkeä ja asentoa. Helpottaisi kun opettelisi nukkumaan kokonaan kyljellään, mutta sekin on jotenkin niin vaikeaa.

Me vähän puhuimme tuosta kestovaippailusta, mutta minuakin epäilyttää sitten tuo vaippojen pesu samassa koneessa muiden pyykkien kanssa. Ja sitten ylipäätään tuo pyykinpesu kun olen siinä nytkin niin laiska. Pitäisi hommata kuivausrumpu niin nuo kuivausajat olisi vähän lyhyempiä jolloin myös ehtisi pestä enemmän sitä pyykkiä. Mutta katsoo nyt, sen näkee sitten kun pikkuinen saapuu.

Minusta on inhottavaa kun huomaan että meillä kotona on hommat luisunut niin että minä olen kun mikäkin kotiorja ja mies ei tee yhtään mitään kun tulee töistä. Jättää kaikki tiskitkin pitkin pöytiä, eikä voi sen vertaa että veisi ne tiskipöydälle. Vaikka kuitenkin molemmat töissä käydään, joten sillä ei voi perustella että olisin kotona paljon enemmän kun hän, tai no olenhan iltaisin, mutta silloin olen niin väsynyt päivän töistä, ettei ole kivaa vaan siivota ja pyykätä ja pitää kotia edes jonkinlaisessa kunnossa. No mutta ehkä tästä täytyy vielä jutella miehen kanssa.

Minä jatkan nyt "ahkerana" työntekoa ja toivon että kello tulisi äkkiä neljä :)

Sadettaja ja möykky 9+6 :heart:
 
hmmm... eli vois päätellä vastauksista, että jo ennen 10 viikkoa kohdun voi tuntee jollain lailla, tai ainakin se häiritsee mahallaan nukkumista. muuten Sadettaja, kyllä sie vielä kylellään opit nukkumaan, ku muutaman kk päästä alkaa jäädä vaihtoehdot vähille... =) ite nukuin jonki aikaa selällään, mut siitä puutu jalat sekä kädet ja lääkäri sano muutenki et se ei ole hyvä kun monet elimet ja suonet jää puristuksiin.

seksielämä on meilläkin ollut vähäistä jo aika monta vuotta, 1. miehellä on tosi stressaava työ, joten sen ajatuset ei ikävä kyllä todellakaan pörrää vapaa-ajalla seksin parissa 2. mie meen nukkumaan tunteja aikasemmin kun mies, 3. aamulla se on jo lähteny ennenku mie herään, 4. ollaan usein viikonloppuja menossa eikä sillonkaan ole aikaa ja sillon sitä paitsi tyttö herää aina aikasemmin ku mies. eli parin viikon taukoja tulee herkästi. |O

oon kans kestovaippailija! ja kans osittain niin et reissukassissa kulki aina kertikset ja yöllä. ja nyt kun tyttö käyttää vaipaa enää öisin, on se kesto ku niin harvon sinne enää edes mitään tulee. ite pesin ensin vaipat erikseen, mut sit kun niihin tottu aloin laittamaa niitä ihan normipyykin kanssa tarpeen mukaan. käytän paljon suositusta vähemmän pesuainetta ja sit huuhteluaineen tilalle viinietikkaa. sillon kun vaatteet/vaipat on vielä märkiä ne haisee etikalle mut kuivana ne ei haise millekkään. näin aloin tekemään siis oman ihon takia ku tuntu et aina kutisee ja pahemmaks vaan meni kokoajan. sen jälkeen en oo enää kärsiny ihottumista ollenkaan, eikä tytön takamusta tarvinnu rasvata vaippaiässä ku muutaman hassun kerran. niin, ja pesua oottaessa vaipat asu parvekkeella.

kertonu oon niille joille kertosin keskenmenostaki. eli tosi monelle sen jälkeen ku viime keskenmenon jälkeen päätin et salailut loppuu. tuli aina sellanen hölmön syyllinen olo ja et ihanku olis tapahtunu jotain mitä pitäis hävetä. ja sit luin yhen kirjanki missä sanottiin et km on nyky-yhteiskunnassa edelleenkin tabu ja ne kehotti kertomaan avoimesti. eli nyt kun kysytään toisen lapsen tulosta ni vastaan suoraan et kaks keskenmenoa on takana joten ei se ainakaa yrityksen puuttumisesta ole kiinni. menee yleensä muuten ihmiset hiljaseks... :D

).( toissapäivänä sain illalla jotain oireita aikaseks, mut ne kyl hävis sen yön aikana taas kaikki. nyt ei edes enää nippaile alavatsalla eikä tule sitä lievää pahanolon häivähdystä jos ei syö ajoissa. ehkä pientä turvotusta havaittavissa iltaisin. ei ne oireet tietty kivoja ole, mut kun miulla ne ei ole aikasemminkaan johtanu oksentamiseen ni mieluummin ottasin ne ku nyt vaan huolestuttaa ja usko loppuu. tää muistuttaa liikaa miun tuulimunaraskautta. :|

caisachu rv 6+6
 
mymosa
Kiitos vastanneille, lh-äidiltäni asiaa myös kyselin, niin kehoitti vain olemaan tarkempi hygienian suhteen. Eli siivoan laatikon silloin kun kukaan muu ei sitä siivoa.
olen penskana kans möyrynny lehmien ja possujen kanssa, millon pellolla ollut jne. ja ulkokissaja hellinyt, joten hyvinkin olen tuon vasta-aineen voinut jo saada.

Näin viime yönä ihan kamalaa unta lopussa (muu yöstä näkyi vallan ihanaa unta), olin siinä ultrassa ja siinä laitteessa oli kohta johon käsin kirjoitettiin pituus ym joka laski jotain sikiön ikää tms. ite huomasin, että siinä oli viime kuun pituudet vielä jäljellä, mutta havahduin hereille, kun ultraaja huuti, että sulla on nyt kuule keskeytynyt keskenmeno!

Heti tuli tunne, että pitäis saada jotain varmuutta asiaan ja onneks tasan viikon päästä on nt-ultra.
 
Taas tullut niin paljon juttua tänne, kiva lukea! Hankin pahoinvointiin Sea Bandit, mutta valitettavasti ne eivät tunnu auttavan lainkaan. En varsinaisesti oksenna, mutta olo on kestokauhea. Pahoinvointi jotenkin lamaannuttaa varsinaisen väsymyksen lisäksi.

Kertomisesta Kerron vasta sitten, kun on ihan pakko. En jaksa selitellä mitään kenellekään. Käytännössä vatsa alkaa kohta jo pullottaa siihen malliin, että varmaan joku alkaa kysellä.

Miehen huomio Mies ei alunperin ollut niin innostunut tästä neljännestä lapsesta eikä jaksa nytkään niin hirveästi puhella asiasta. Kotitöitä on aina tehnyt paljon, ja tekee nytkin. Seksiä en jaksaisi edes ajatella, mutta en voi nyt olla pihtari, kun vielä muutama kuukausi sitten aina ovulaation aikaan vaatimalla vaadin hirveästi seksiä. =)

Kunpa saisi pitää pienen loman. Makaisin vain sohvalla ja katsoisin telkkaria. Mitään ei tee mieli syödä. Tai ainakaan kahta kertaa.

Kirjavakana & Tipu 6+5
 
mymosa
Nt-ultran jälkeen on varmaan pakko kertoa osalle porukkaa, sellasia joita näkee. Kun mahaa ei voi kauaa peitellä.

kestovaippailemaan mua ei ikinä sais ryhtymään, aivan liian työlästä mulle :D

nyt on masu täys jauhiskeittoa ja kaapissa oottaa juustopallerot illan maajussia.. ihanaa.
 
LepikonHeta
kylläpäs tänään harmittaa vietävästi ja puran sen nyt teillekin pois sydämeltäni...

Eräs työpaikkani äitiyslomalla oleva työntekijä oli saanut tietää, että töissä on joku raskaana. Ei nimeä tiennyt, joten olipa sitten tehnyt kotonaan "pieniä" päätelmiä ja lähettänyt naamakirjassa onnitteluviestin eräälle työkaverilleni. Jolla on 1,5 vuotta yritystä takana tärppäämättä. Ja ei siis ole vieläkään raskaana. Viesti oli suoraan alkanut, että " Onneksi olkoon...." Oli tänään kaveri pikkasen pettynyt/hämmentynyt/ahdistunut. :/ Että osaa sitten olla typeriä ihmisiä :headwall: Raskaanaolevan työntekijän eli minun selvittäminen olisi kuitenkin vaatinut vaan yhden puhelun jollekin töissä olevalle. Että harmittaa...

Lisäksi flunssaa pukkaa... Nyt on huono päivä :( Sori purkautuminen..

Heta + IitaEemeli 8+5
 
oon kans kestovaippailija! ja kans osittain niin et reissukassissa kulki aina kertikset ja yöllä. ja nyt kun tyttö käyttää vaipaa enää öisin, on se kesto ku niin harvon sinne enää edes mitään tulee. ite pesin ensin vaipat erikseen, mut sit kun niihin tottu aloin laittamaa niitä ihan normipyykin kanssa tarpeen mukaan. käytän paljon suositusta vähemmän pesuainetta ja sit huuhteluaineen tilalle viinietikkaa. sillon kun vaatteet/vaipat on vielä märkiä ne haisee etikalle mut kuivana ne ei haise millekkään. näin aloin tekemään siis oman ihon takia ku tuntu et aina kutisee ja pahemmaks vaan meni kokoajan. sen jälkeen en oo enää kärsiny ihottumista ollenkaan, eikä tytön takamusta tarvinnu rasvata vaippaiässä ku muutaman hassun kerran. niin, ja pesua oottaessa vaipat asu parvekkeella.
Siis jos etikkaa käyttäisi huuhteluaineen tilalla niin ei tarvitse rasvata pahemmin yhtään vai? :) En oo ikin kuullu enne, et joku käyttäisi viinietikkaa huuhteluaineen tilalla. :D
 
mymosa
Ai niin tuosta tulikin mieleen, että vissiin vauvan tultua opeteltava ostamaan huuhteluainetta, sais vauvan pyykkeihin pikkasen laittaa. Muuten ei käytetä ollenkaan.

Ollu ihan kamala ilta. Nukkumaan meno on taas jotain aivan kamalaa kuopuksella. Millon mitäkin.. Ja itellä on just sellanen olo, et kun vaan hiljenis ja sais itelleen hetken ennen unen tuloa.
 
kyllävain LuvLucy, tosin enpä osaa sanoo onko Suomesta saatava valkoviinietikka samanlaista ku tääl Espanjassa. työkaveri vinkkas et sen mummo teki niin ja sit googlettamalla espanjaks sain vahvistuksen useilta foorumeilta. se on täällä siis suht tunnettu vanhan kansan niksi, jota ei kuitenkaan enää juurikaan käytetä. oon tosi herkkäihonen atooppisen rajamailla ja tää niksi hävitti sen ongelman. en ollu ees tajunnu miten paljon miun iho-ongelma johtu pyykki- ja huuhteluaineista, joita olin tietenki kokeillu vaikka mitä.
 
kyllävain LuvLucy, tosin enpä osaa sanoo onko Suomesta saatava valkoviinietikka samanlaista ku tääl Espanjassa. työkaveri vinkkas et sen mummo teki niin ja sit googlettamalla espanjaks sain vahvistuksen useilta foorumeilta. se on täällä siis suht tunnettu vanhan kansan niksi, jota ei kuitenkaan enää juurikaan käytetä. oon tosi herkkäihonen atooppisen rajamailla ja tää niksi hävitti sen ongelman. en ollu ees tajunnu miten paljon miun iho-ongelma johtu pyykki- ja huuhteluaineista, joita olin tietenki kokeillu vaikka mitä.
Ihan perus etikka ajaa saman asian. Meillä myös käytetään huuhteluaineena. Vie pahat hajut, pehmentää, eikä lisää kemikaaleja pyykkiin, kuten huuhteluaineet. Näin myös vauvan iholle hyvä vaihtoehto. Kaupan huuhteluaineta en ole koskaan käyttänyt (haisevat aivan älyttömän vahvasti) ja sisältävät ties sun mitä.
 
  • Tykkää
Reactions: caisachu

Yhteistyössä