***Toukokuun Toivotut 2011*** Joulukuussa***

TUUtikiks Voi harmi, en ajatellut että voisin pahoittaa kenenkään mieltä pesänpuunaus höpötyksilläni. En tosiaan ajatellut että on odottajia toisenlaisissakin tilanteissa, pahoittelut. Toivottavasti tilanteesi kääntyy nopeasti paremmaksi!
.
Esikosta tosiaan olin odotusajan sillä asenteella että uskon että meillä on vauva sitten kun vauva on sylissä. Nyt melkein aloin alussa keskenmenoa pelkäämään, kunnes kaverin kanssa puhuttuani päätettiin että pois moiset puheet, nyt olen raskaana ja myös elän raskauttani täysillä ja valmistelen lapsen tulemista. Sitten jos käy niin että lapsi menee kesken, sitten katsotaan tilanne uudestaan ja sopeudutaan taas siihen tilanteeseen. Joten sen takia olen antanut hupsun pääni mennä ihan sekaisin jo nyt tulevan vauvan tuoksusta ja pehmeästä posken nukasta..

Viikonlopputerveisin Mustajuuri 18+1
 
Hurjalta kuulostaa, TUUtikiks, tuo verenvuoto! Itse olisin ihan paniikissa, mutta mulla se tilanne toki oli eri, kun kesken meni silloin kun vuoto alkoi... Toivottavasti loppuu pian tai ainakin syy löytyy. Onko sulla hemoglobiini laskenu verenvuodon takia??

Mulla ei kyllä ole yhtään pesänrakennusintoa... Kaikkea on jo niin paljon ettei hankkia tarvi kuin tuplarattaat ja nekin sit huhtikuussa vasta. Luultavasti vasta silloin kaivan ne vauvanvaatteetkin esille sun muut jutut... Rintapumput ym on lainassa parasta aikaa, joten tarvii niitäkin sit myöhemmin kysellä takasin.

Niin, huomasin juuri, että toukokuun alun odottajilla menee kohta puoliväli rikki!! Mieletöntä, ollaan jo näin pitkällä :)

nepula 17+2
 
Katherine, onnea poikauutisista! :) Kiva että osui ennakkoveikkaus oikeaan.

Tuutikiks, tsemppiä parempaan, toivottavasti vuoto loppuu!

Nepula, ei ole täälläkään pesänrakennusviettiä, ei sitten mitään ;) Ehkä en vaan vieläkään ymmärrä sitä että olen raskaana... Mutta kai se vietti joskus alkaa ja jos ei alkaa niin sitten ei.
Nelli ja Kultahippu 15+4
 
mustajuuri: Höpsis! Enhän mä nyt tokikaan pahoittanut mieltäni sun pesänrakennusvietin takia. Anna mennä vaan ja nauti! =) Ajatuksesi keskenmeno pelkojen karistamisesta on tosi terve. Mitä sitä toisaalta pelkäämään asiaa, mikä ei ole tapahtunut. Toisaalta minkäs sitä välillä tunteilleen mahtaa. Sitä vaan tajuaa siinä vaiheessa, kun ei voikaa jotain tehdä, että mitä on menettänyt ja sitten ahdistaa. Tokikin voisin itse kehitellä jotain pientä neulontatyötä, mutta eihän se nyt huvita, kun haluis juosta kirppiksillä ihanien pienten vaatteiden perässä ja puunata uutta kotia. :p Tasan ei mene nallekarkit!

nepula: Kyllä tässä välillä on ollu paniikki ja kauhu ja unettomat yöt. Mullakin on keskenmeno ja ennenaikainen synnytys taustalla, että tiedän vähän liiankin hyvin, mitä tää vuotelu voi merkkaa. Siksi se onkin niin turhauttavaa, kun kukaan ei tunnu voivan tehdä asialle yhtään mitään. Nyt on vaan tosiaan pidettävä pää kylmänä ja yritettävä ottaa rauhallisesti kaikinpuolin.

Kiitos myötätunnosta! Ja yritetään nauttia näistä tärkeistä kasvun kuukausista, että pienet saisivat mahdollisimman hyvät alut elämään. :heart:

TUUtikki + PIKKUmyy 16+3
 
Heippa.
Käytiin tänään miehen kanssa syömässä ja samalla tuli käytyä Juniorit -liikkeessä tekemässä vaunutilaus :). Tilattiin Teutonian Timmy -kuomurattaat (niihin saa kantopussin) + tilattiin Brion kantopussi siihen ja sadesuoja, eli ne Timmyt saa siis yhdistelmävaunuiksi. 460€ maksoi ja siitä varausmaksua 50€, joten maksettavaa jää enää 410€. Vaunut saapuvat tammi/helmikuussa. Seuraavana ostovuorossa onkin sitten turvakaukalo ja hoitopöytä ja muuta semmosta. Rintapumppuakin oon etsiskelly.

Oletteko te mitään ostelleet vai onko jo paljon tavaraa valmiiksi ?
 
TUUtikiks Ei varmaan kauheasti lohduta, mutta minulla nuo "ihme" vuodot joissa juuri tulee lorahtelemalla aina niin että koko pönttö on veressä ja side myös on ollut nyt vähän rauhallisempi noin viikon. Minulla se peli alkoi ihan alku viikoista ja tässä ajan saatossa on jos jotakin syytä tullut.
Kohdunsuu tulehdus, kaksos raskaus jossa toinen sikiöistä on mennyt kesken, istukan kasvuun liittyvää vuotoa, verisuoni pulpahtelee jne...
Se on todella raastavaa ja toivokin kovasti sinne voimia ja että vuodot loppuis.
Minulla tuli viimeksi kunnolla vajaa viikko sitten kun samalla sain kunnon supistelut käyntiin niin että en päässy kuin itku kurkussa toinen kaksosista sylissä liikkeelle.

ON: Täällä on tänään tehty suursiivousta kun huomenna on meidän kaksosilla 1v pippalot. Virallinen synttäripäivä on kylläkin tänään mutta huomenna vasta tulee vieraat :)

Enie + Tou 18+0 POKS!...Toivottavasti tällä kertaa viikot on oikein :D
 
Viimeksi muokattu:
Moikka kaikille!

Katherine, onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Mä en oo kans pitkiin aikoihin ehtiny käydä täällä kirjoittelemassa, lukemassa sentään vähän useammin. Meillä juhlittiin kuopuksen 1-vee synttäreitä ja muutenkin on ollut jotenkin kiirettä.

Mustajuuri: millaisia vaippoja oot hankkinu vauvalle? Mulla on ihan hakusessa millaisilla vaipoilla vastasyntyneen vois vaipattaa.. No ainakin harsoja ja kuoria + villiksiä on. Ja ajattelin josko tekis itse muutaman s-koon taskun ja niihin imut. Kattoo nyt saako mitään aikaan :whistle: On meillä onneks muutama 1-koon vaippa nyt kuopuksen käytössä joten niitäkin voi käyttää jos sopivat.

Mäkin jo tunnen liikkeet. Ekat tais tuntua rv 17+jotain. Tää oli nyt kaikista aikaisin tuntemus verrattuna muihin raskauksiin. Ihan kiva niitä on tuntea, mutta en ois huolissani vaikka ei vielä rv 20 tunnu. Mulla ainakin kuopuksesta tuntui tosi myöhään vaikka oli istukka takana. Vauvan asento vaikuttaa paljon, ku jos hän potkii sua selkään niin ei niin hyvin tunnu (jos ollenkaan).

Rakenneultra siis 28.12., sitä odotellessa.

Jadey + matkalainen 19+0 POKS!
 
Heippa!
Täällä sairasloma jatkuu edelleen...Ihan jäätävä flunssa päällä, koko ajan aivastuttaa ja pitää niistää ja silmät vuotaa vettä..Lämpöäkin on. Olis ollu kaks yövuoroa, mutta tosiaan nyt parantelen itteeni.
Harmi vaa ku tänään olis yks asunto näyttö mihin pitäis mennä, noh, saas kattoa.

Noista kestovaipoista, mä oisin halukas ainakin kokeilemaan, mutta tuntuu, että vaikka kuinka lukisin niistä niin järkeen ei mahdu edelleenkään, että mitä kun kannattais ostaa ja mitä kokoa..Varsinkaan jos jossain kirpulla näkee, niin en tie mikä se on ja mitä siihen tarvitaan lisäks. Höh!
Samoin tarttis alkaa perehtymään kantoliinoihin ja manducaan, molemmat ois hankintalistalla..
Mutta nyt menen antamaan tuolle koirulille ruokaa.
 
Jadey ostin 10kpl Fuzzi Bunz yhdenkoon vaippoja. Ne on minun ja monen muunkin mielestä parhaat taskuvaipat. Eli yhden vaipan mukana tulee kaksi "imua" eli sisävaippaa. Nämä kuivaavat nopeasti ihan narulla. Näissä yhdenkoon vaipoissa on kuminauhasäätö reisien ympäryksessä ja selässä, eli helppo säätää rimpulalle tai makkarajalalle. Lisäksi mulla on vanhemman mallisia fuzzeja eri kokoja.
Kaverilta saan Imse vimsen kuoria ja imuja lainaan yli 10kpl, ajattelin niillä mennä alussa kuukauden pari fuzzien rinnalla. (sama vaippa kuin äp:ssa). Tulen luultavasti käyttämään villahousuja vielä vaipan päällä, vuotojahan sattuu pienillä niin kertis kuin kestovaippojen kanssa.
Yksi ystävä hullaantui nauhavaippoihin ja ei muuta käyttänytkään ensimmäiseen vuoteen.
En itse ole mikään ekspertti, mutta monet tutut on käyttäneet paljon erilaisia vaippoja, ja useat on päätyneet siihen tulokseen että taskuvaipat on parhaita. Fuzzi Bunz on usa valmisteinen, BumGenius on kuulemma hyvä myös, sekä paljon olen kuullut kehuttavan suomalaisvalmisteisia taskuvaippoja. On olemassa myös AIO eli all in one kestoja, mutta näistä mulla ei oo kokemusta.
Kestovaippakanavalta kannattaa kurkkia apuja, vaan juurikin on vaikeaa minullekkin ymmärtää koko kuvio kuten haaveilja87 sanoi myös.
Kirpparilta on ehkä helppo aluksi ostaa erinlaisia, tai opetella taittelemaan harsoja vaipoiksi, niin löytyy se oma helpoin.

Mustajuuri 18+3
 
Täälläkin edelleen hengessä mukana, vaikka tää mun kirjoittelu on kyllä ihan totaalisesti jäänyt. Lukemassa olen käynyt. Kerhossakin vain kerran, vaikka aikomus oli kerhoillakin. No pistetään tän joulun odottelun piikkiin ettei tahdo ehtiä. :) Vaikka te jotkut olettekin niin ahkeria ja energisiä, että jaksatte touhuta ja tehdä ja ehditte vielä tännekin. =) Olisinpa minäkin.

Liikkeistä ollut puhetta kun istukka edessä ja muutenkin. Minulla myös siis istukka edessä. Kunnon liikkeistä olen vielä epävarma, että olikohan se vauva vai jotain muuta, mutta sellaista pientä kutkuttelua ja hyörinää silloin tällöin olen ollut tuntevinani. En välttämättä edes joka päivä ja siitähän minäkin jo olen panikoinut, että onkohan kaikki ok. No keskiviikon neuvolaa odotellessa.

Sydänäänistä joku myös kyseli onko kuulunut neuvolassa dopplerilla jos istukka edessä. Minulla ei viimeksi kuulunut kun viikkoja oli jotain 14 muistaakseni. Mutta neuvolassa onneksi ultra niin sillä sit kurkattiin ja syke löytyi.

Täällä myös yksi kestovaipoista kiinnostunut. Esikoisen kanssa jonkin verran osakestoiltiin ja sieltä on jonkin verran vaippoja. Ja villiksiähän tuota on tullut tehtyä yli oman tarpeen :LOL: kun ne vaan on niin söpöjä ja niitä on kiva tehdä. Meillä suosikki oli silloin säädettävä bumgenius taskuvaippa. Se oli sellanen millä pärjäs ilman falskauksia parhaiten. Muitakin kyllä oli käytössä, mutta en edes muista kaikkea. Pitäisikin käydä kohta tutkimassa mitä kaikkea sitä omistaa ja mitä kaikkea hankkisi uudelle tulokkaalle.

Muistan kyllä kans kuinka vaikeaa oli alussa päättää että mistä sitä alkaa vaippoja kokeilemaan. Luin vaan kokemuksia ja kyselin kaverilta ja sit vaan tilasin yhden/ muutaman ja kokeilin. Hyvin sai kyllä sellaiset sitten pois myytyä mitkä ei passaneet meille.

Mitäs sitä muuta. Mahaakin alkaa olemaan niin että ei kohta jää epäselväksi kenellekään että olenko lihonnut vai mitä :LOL:

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille ja voikaahan hyvin!

Iksu ja ipana 18+5
 
Moikka tännekin!

Mä olen näköjään alkanut kirjoittelemaan enemmän tuolle kerhon puolelle, jotenkin sinne uskaltaa kirjotella vapaammin kuulumisiaan.. Mutta en tätä puoltakaan halua unohtaan :)

Liikkeistä on ollut puhetta. Mä olen jo jonkin aikaa tuntenut välillä selkeää möyrintää mahassa, juuri nytkin parasta aikaa joku touhuilee oikealla alavatsalla. Ekassa raskaudessa muistan liikkeiden tuntumisen alkaneen semmoisella pienellä kuplinnalla, mitä en ole nyt ollenkaan huomannut. Viikkoja oli silloin 16+ kun ekan kerran niitä ekassa raskaudessa tunsin.. Nyt joku 15 viikolta alkaen tuota möyrintää ollut. Ihanaa että vihdoin niitä liikkeitä tuntee, tulee koko raskaus ja etenkin vauva paljon kongreettisemmaksi! =)

Pesänrakennusviettiä ei ole sitten niin minkäänlaista. Kaikki vehkeet täytyy hankkia.. Vaatteita pikkuiselle on kyllä säilössä, kesää varten löytyy monenmoista pikkumekkoa.. Vaan entäpä jos siellä sitten onkin poika! :D Eiköhän tuo vietti toisaalta tule jossain vaiheessa ihan luonnostaan, jäädään sitä odottelemaan!

Oletteko muut ajatelleet ottaa vauvalle vakuutusta? Me nyt päädyttiin hankkimaan Tapiolan vauvavakuutus, ehkä tää oma ikä tekee varovaisemmaksi. Esikoiselle ei tullut hankittua mitään vakuutusta, paitsi tapaturmavakuutus.

TUUtikiks toivottavasti sun vuodot on jo loppuneet, ja kaikki sujuu loppuun asti hyvin!

Onnittelut Enien kaksosille ensimmäisestä vuodesta! :) Itsekin kävin tänään veljen tyttären 1v synttäreillä! Tuntuu että tosi nopeasti aika menee, vastahan tuo neiti vasta syntyi!

Perjantaina kävin neuvolassa jossa kaikki oli ok!

Ansukka 16+3
 
Viimeksi muokattu:
Mä oon täyskestoillu tän pojun kaa aika kauan ja edelleen kestoillaan kotona. Multa voi kysellä kaikkee mitä mieleen tulee... olin meinaan aikas fanaattinen yhessä vaiheessa... ja vaippojakin löytyy enemmän kuin laki sallii... tosin ihan pienen vauvan kanssa kestoilusta ei löydy kokemusta, mutta materiaaleista teidän yhtä sun toista. Ja siitä mikä kannattaa laittaa päällimmäiseksi taskuvaipassa ja mikä alimmaiseksi jne.

Mulla on enemmän pesänrakennusviettiä kun ekassa raskaudessa. Tai silloin mä kyllä omasin tässä vaiheessa pienelle enemmän vaatteita kuin nyt... mutta himassa ei ollu mitään muuta vauvalle. Nyt mä sisustan kovasti, sehän ei vauvan tulemiseen vaikuta, mutta ostan meille uuden sohvan... ostin korisängyn vauvalle <3 sisustan kovasti ja suunnittelen muutaman seinän maalausta... ja keskiviikkona on se rakenneultra... jos sukupuoli siellä selviää niin sitten alkaa armoton vaatteiden kirppistely... huh, pitäisi saada aika kulumaan että tulis jo se keskiviikko.

Nyt toi poikuli vaatii mua leikkimään, kun ei jaksa kattoa enää kolmatta muumia... joten heissulivei ja hauskaa päivää kaikille!!

tatskattu & ponsa rv.19+2
 
Vakuutuksesta: me on otettu molemmille lapsille vakuutukset silleen ennen syntymää. Nyt se sit lopetettiin esikoiselta 2 vuotiaana, kun hän ei ollut ehtinyt olla ikinä kipeenä vaikka oli tarhassakin (useinhan sieltä tarttuu jotain). Laskettiin siis, että me käydään noin 3 kertaa vuodessa yksityisellä sillä vakuutussummalla. Täytyy vaan toivoa ettei mitään isompaa nyt sitten tule...

Kestoilusta vielä: me siis täyskestoillaan kuopuksen kanssa, mutta aloitettiin kestoilu vasta kun hän oli 6kk, joten siksi en tiedä mitään vastasyntyneen vaipattamisesta =) Tatskattu voiskin laittaa tänne jonkun fiksun järjestyksen taskuvaipan sisällöstä! Jos vaan siis viitsit. Mä tiedän kyllä mikä matsku imee paremmin ku toinen, mutta se mikä levittää kosteuden parhaiten vaipassa tai että mikä ottaa vastaan nopeimmin on mulle hepreaa.
 
Huomenia! Onpas taas aika mennyt vauhdilla.

Oli neuvola puolitoista viikkoa sitten ja sokeriarvot oli tosi hyvät, joten nyt sitten mitataan vähän harvemmin. Enkä muuten muuttanut ruokavaliota, ehkä vähemmän makeaa, mutta muuten entisillä sapuskoilla mennään :) Ja sitten terkkari kertoi ettei enää ens vuoden alusta ole mulla, joten siirryn samalle terkkarille joka on tuolla pikku ukolla ja se on kyllä "järki päässä " -ihminen.

Mulle iski viime lauantaina kunnon joulustressi. Siitä siiten kärsi koko perhe kun mamma raivosi "ettei ehdi tehdä mitään" ja "kaikki saa tehdä itse", jonka jälkeen äijä nakkas perheen autoon ja ajettiin Sellon vilinään, josta ei kuitenkaan tarttunut mukaan kun neljä rullaa teippiä:LOL: Mutta stressi hävisi kun tuhka tuuleen! Joululahjat on siis edelleenkin ostamatta ja leipomukset leipomatta, mutta on mulla kai sittenkin aikaa ja apulaisia ;)

Mutta oikein hyvää talviviikkoa :)
 
päällimmäiseksi kannattaa laittaa harsoa, mikrokuitua, froteeta tai flanellia. Noi imee nopeesti ja levittää kosteuden alempaan kerrokseen. Meillä aloitettiin kestoilu vasta n.10kk ikäsenä. Eli ihan pienestä ei oo kokemusta. ja ps.mikrokuitua ei saa laittaa suoraan vauvan iholle.

tatskattu & ponsa rv.19+2
 
Rakenneultra ja sukupuoli: Ne vissiin nykyään harvemmin erehtyy sukupuolesta, että yleensä tulee se kumpi on luvattu? En tiiä miksi aloin tätä miettimään, mutta jossain vaiheessa kävin kurkkimassa tuolla noita pinoja missä toiset mammat on jo pidemmällä raskauksissaan, ja osa lapsista oli jo syntynytkin.... niin aina lupaus oli pitänyt paikkansa. Varmaan siksi mietin että jos jompi kumpi luvataan niin miten hyvin uskallan ostaa sitten jomman kumman värisiä vaatteita, tms. Joskus silloin esikkoa ootellessani kerrottiin sukupuolesta vihiä jo ekassa ultrassa. Kakkosen kohdalla kävi niin että oli poika synnytyssaliin asti, mutta tulikin tyttö. :)

Mulle ei kuulu oikeastaan erityistä. Pesää en rakentele eikä joulustressi vaivaa. Tai no ehkä pikkasen. Mulle on sisko luvannut ihanan pinnasängyn ja Emmaljungan vaunut, joiden oikea hinta ollut joskus 900 e luokkaa.... kamalaa, se varmaan pyytää niistä maltaita. Vaatteita olen säästellyt kummastakin lapsesta vauvasta asti niin että huonoimmat vein Uffille tai roskiin ja parhaimmat säästin. Puuttuu siis alkutaipaleelta turvakaukalo ja sitteri, plus sitten nää pikkuhömpötykset eli rintapumppua tiedän tarviavani, ainakin jos yhtä paljon tulee maitoa kuin edellisissä raskauksissa. Ja sit liivinsuojukset ym, ja totesin tosi hyväksi sen sellaisen... miksikä sitä nyt kutsutaan, kun laitetaan se muovinen kuppi toiseen liiviin rinnalle siks aikaa kun imettää, olikse maidonkerääjä ( ? ) Ilman sellasta menee rahaa ihan älyttömästi liivinsuojuksiin kun nää tissit on oikeasti valskanneet ihan tajuttoman paljon aina synnytyksien jälkeen. Mä en tajua miten näin pieniin tisseihin mahtuu edes niin paljon maitoa :D

Onks teillä monesko lapsi kyseessä ja otatteko äitiyspakkauksen vai rahan? Mä mietin että pitäiskö ottaa ihan se äitiyspakkaus tällä kertaa vai mitä teen...

Haidih, rv 16+6
 
harvemmin ne nykyään siitä sukupuolesta erehtyy mutta mä en meinannu uskoa vaikka monessa näky poika,sit vasta ku synty:LOL: vaikka tästäkin haluttais ottaa selvää..

me otetaan vakuutus vaikka en tiiä miten on varaa,täytyy viel kattoo.äitiyspakkausta en ota,en viimeks tarvinnu melkeen mitään sieltä.muuten on kaikki paitsi täytyy ostaa toinen pinnasänky ja tuplarattaat.

mulla on anoppi joka tekee kestovaippoja mut ei olla ees kokeiltu niitä:O

ihanaa kun nyt jo joka päivä tuntuu liikkeet:heart:
 
Moikka!
Olen samaa mieltä mustajuuren kanssa noista Fuzzi Bunzeista, ne on tosi hyviä ja kuivuvat tosiaan nopsaan :) ite tykkäsin myös käyttä Cuddlebunzien sisävaippoja ja päälle sitten villikset. Lisäksi oon nyt löytäny kirpparilta uusia Imse Vimse sisävaippoja yht 15kpl ja 4kpl niihin kuoria ku ihmiset myy ihan pilkkahintaan koska tulevat äpakkauksen mukana. Ajattelin kans eka kuukauden säheltää noiden kans ja vois siihen lisäksi tekasta parit villikset ja ommella vaikka pari sisävaippaa lisää. En ole muuten kovinkaan ekoiloilija mutta esikoisen kanssa innostuin kestoilusta n. 3kk ikäsestä saakka, kuosit on ihania ja tosiaan rahaa säästyy hurjasti koska etenkin Fuzzeilla ja Cuddlebunzeilla on hyvä markkina-arvo käytettyinäkin :)

Vaunujutuista joku kertoi, mekin tilattiin viimeviikolla Emmaljungan Nitro cityt kovalla kantokopalla. Tosi ketterät ja menee pieneen tilaan. 10% piti nyt maksaa ja loput noudon yhteydessä, tosiaan 3kk kestää toimituksessa että ei sitten oltukkaan niin aikasessa ku eka ajattelin. Sopivasti voitettiin kenostakin muutama huntti vaunurahastoon :) Meillä myös vielä turvakaukalo hankinnassa, mutta se menee kuulemma ensvuoden puolelle sano mies, haluaa vissiin rauhassa katella mitä malleja ym. Esikoisesta oli Maxi cosin capriofix joka oli todella hyvä, semmosta olen nytkin ajatellut mutta kattoo nyt. Ei oteta äpakkausta ni siitä saa jo sen 140€ kaukaloa varten :) Hoitopöytää ei hommata ku en tehny sillä viimeksi mitään ja pinnasänky on varastossa esikoisen jäljiltä. Eli oikeestaan vaatetta ja kestovaippoja vaan tarvii :) Saan kaverilta lainaan sähkökäyttösen rintapumpun.

Ainiin, mennään muuten tänään ultraan, jos hyvä tuuri käy niin saattaa kuulemma nähdä sukupuolen, jänskättää =) Mutta lähetään nyt siitä liikkeelle että pikkusella ois kaikki hyvin. Olen kyllä liikkeitä tuntenut nyt päivittäin.

Anteeksi kauhiasti omanapainen kirjottelu :ashamed: täällä on vaan niin mukava kertoa kuulumisia ku jostain syystä en oikeen halua kailotella muille tästä onnesta ja odotuksen ihanasta ajasta :heart:

Diipeli ja pampula 16+6 :heart:
 
Pojalle ei sopinut fuzzit, koska niissä se sisus on fleeceä, se kun ei ole luonnonmateriaali nii se poltti persauksen hirveeks ja koko pippelin alue punoitti, auh. Fuzzit lähti siis kiertoon.

Mullehan kävi niin sillon 08 tatua odottaessani, että lääkäri ultrasi ja sanoi tytöksi ja näytti häpyhuuletki... noh, viikko siitä sain niin kovia supistuksia, että lähdin päivystykseen... siellä sitten ultrattiin ja katsottiin, ettei mikään ole vialla... noh, mieskätilö vai lääkärikö se nyt on siel kättäril se george...tms. niin kysyi, että haluanko tietää sukupuolen, se kuulemma näkyy selvästi, sanoin joo (en kertonut, että tiedän sen jo... ihmetyksekseni sainkin kuulla 'tyttöni' omaavan hienot kivekset XD heh, eli jos kaikki olisi mennyt hyvin ja niitä suppareita ei olisi tullut niin kyllä ois ollu kiva pukee pojalle mekkoja ja pelkkää pinkkiä. Muutaman tyttövaatteen olinkin ehtinyt jo ostaa. Eli onni onnettomuudessa. Nyt aionkin sitten varmistaa, että näkyykö sukupuoli selvästi ja jos varmuutta en saa niin menen 4D ultraan, koska haluan ostaa kesäksi mekkoja jos tulee tyttö...

tatskattu & ponsa rv.19+2
 
Pikainen kysely rautavalmisteista. Eli hb on laskenut 126:sta 106:teen, ja nyt täytyisi ottaa käyttöön joku rautakuuri. Mitä te muut olette mahdollisesti syöneet. Ja löytyisikö joku ns. vatsaystävällinen versio.

Esteri+pikkuinen 18+2
 
esteri, mä käytän Maltoferia nesteenä, koska on ollut vatsaystävällinen. Apteekista kyllä neuvovat, kun tais tulla meillä ainakin joku uusi tuote juuri myyntiin ja sekin ois masulle hyväksi. Mulle ei käy Retafer, Obsidan eikä muutkaan pillerit, heti maha sekasin :(

Vakuutuksista, me otetaan kolmannellekin ennen syntymää vakuutus, kun on 2 ekallekin otettu. Ovat kyllä maksaneet ittensä jo monta kertaa takasin, korvatulehduskierre ollut kummallakin ja putkitus esikoisella.

rahat vai pakkaus, mä en nyt tiiä... taidan ottaa rahana, kun on jo 2 pakkausta olemassa ja mitään uutta ei tarvita sinänsä.

nepula 17+5
 
Kerhoilijat huomio!!

Käykääpä pikaseen kerhon sivuilla merkkaamassa itsenne listalle, että vielä ootte mukana, teen kerhosiivouksen parin päivän päästä!! Nyt 28 jäsentä 42:sta on 2 vkon sisällä käynyt ilmoittautumassa, eli useampi vielä puuttuu!!

nepula
 
Kantoliina ja manduka Kantoliinalla en tehnyt mitään kun sen käyttöä en ymmärtänyt eikä sitä osattu neuvolassakaan neuvoa :D Mutta manduka on kyllä ollut hyvä sen pari kertaa kun sitä on käytetty. Sitten meillä on toisena sellainen halpis rintareppu ollut kun sillä ensin kokeiltiin että viihtyvätkö edes sellaisessa. Manduka kuitenkin on arvokas hankinta joskin kyllä hyvä.

Vakuutukset: Ekalla lapsella aikoinaan oli ja rahat valui täysin hukkaan. Toiselle en ottanut eikä olisi ollut käyttöäkään, ja kaksosille en edes saanut ja hukkaan olisi mennyt kyllä heilläkin.
Sen verran tervettä porukkaa onnkesi ollaan allergioista huolimatta että suotta olisi maksettu kauheita vakuutusmaksuja parin yksityisellä käynnin takia.

Pakkaus vai rahat En ota nytkään pakkausta. Siinä on niin paljon täysin turhaa tavaraa ja sillä rahalla minkä siitä saa niin saa ne tarvittavat hommattua hyppien keikkuen käytettynä.
Esikoisella aikoinaan otin kun en tiennyt mitä tarvitaan ja silloin se pakkaus olikin ihan erillainen. Toiselta en ottanut ja kaksosilta otin kaikki kolme pakkausta rahana. 3x140e (olikohan se 140e pakettinsa?) niin oli kova raha ostaa tavaraa heille käytettynä ja sain paljon sillä rahalla kaikkea muuta tarpeellista myös.

esteri234 Rautavalmisteista suosittelen nestemäisiä. Itse kävin läpi kaksosia odottaessa ainakin 5-6 eri valmistetta eikä mikään auttanut...ei edes nestemäinen. Hemppa oli päälle 90, sitten määräsivät 1g foolihappoa lisäksi niin alkoi kohisten nousta.
Nyt olen heti alusta asti syönyt tuota lisä foolihappoa niin voi ottaa mitä vaan rautaa ja arvot on olleet ihan kohtalaisia :)

ON: Joululahjat ostamatta, reiluvuosi valvomista niin ettei ainoatakaan yötä ole saanut nukkua, mitäs muuta? Eipä kai muuta :)

Enie + Tou 18+2
 
Iltaa.

Neuvolakuulumisia: Sykkeet mitattiin ekaa kertaa, 155 oli. Kovasti möyri pikkuinen ja karkasi pois dopplerin alta. :) Olikos nuo nyt sitten tyttö- vai poikasykkeitä?

Kestoilua: Pitäisi alkaa miettiä vaippojen hankkimista, ettei jää viimetinkaan. Villiksiä aattelin ite tehdä, ootteko mistä hankkineet hahtuvalankaa, jos ite tekee? Kuulemma ruskea, värjäämätön lanka pitää paremmin kosteutta kuin vaalea. Ootteko tämmösestä väitteestä mitä mieltä?

Äitiyspakkaus: Aattelin ottaa sen pakkauksen, kun eka tulossa ja tarvikkeita puuttuu. :) Helppoa napata valmis paketti.

Vauvavakuutus: Olen kyllä ollut aikeissa tämmösen hankkia. Äiti kertoo mulla olleen semmoisen ja oli kyllä hyödyksi! Mulla oli pienenä tosi pahat allergiat, joita tutkittiin vähän väliä. Aluksi luultiin astmaksi ja siihen oli lääkitykset ja tutkimukset myös. Kalliiksi olisi tullut ilman vakuutusta. Mutta pitänee katsella noita vakuutuksia, että missä hinnoissa ne liikkuu. Meillä kun on vähän epävakaat kuukausitulot, kun kumpikin vielä opiskelee. Säästöjä on onneksi, eikä turhan epävakaassa tilanteessa lapsia oltais haluttukaan tehdä. Mutta oon sen verran pessimistinen, että luulen, että jos jätän vakuutuksen ottamatta, ni sit on lääkärikäyntiä käynnin perään. :/

(.) Flunssa vaan jatkuu ja jatkuu. Kurkku nykyään oikein kunnolla kipeä, nenä jatkuvasti tukossa ja aivastelen monta kertaa päivässä. Kuumetta ei oo mitatessa ollut, mutta kuumeinen olo on vähän väliä. Vois haluta jo paremman olon...

lyrae ja sumusireeni 16+5
 

Yhteistyössä