TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 LOKAKUUSSA

Heips, kohta varmaan käy kutsu kun oon just päässyt tähän sohvalle.

aika kuluu tosi nopeesti tuntuuko muista siltä? meillä on niin paljon ohjelmaa et viikot toisensa jälkeen vierähtää nopeesti. Meillä alkaa vauva-uinti ens viikolla ja sitä ootetaan innolla. :)

maissivellillä aloitettu olin punttiksel ja mies olikin antanut velliä kun yks purkki oli kaapis-ja hyvin oli uponnut neidille. :p Tänään keitin yhden bataatin ja tuli tosi ihaa. Ootellaan nyt kuitenkin viel hetki ennen kuin enemmän aletaan maistella -velliä iltaisin jos siitä tykkää. Mies saa syöttää -niin sit saa joskus toistekin neidin sillä tyytyväiseks jos äiti on liesus.

liikkumisest mahallaan pitäs olla aina kun silleen nyt pääsee. :)

jenni voi kun ihanaa kun tunnet liikkeet -se on niin ihanaa ne hipaisut ja aina vaan voimistuvat kunnes jo jalasta sais melkein kiinni. Toivottavasti olosi helpottuis pikku hiljaa. :hug:

kilot en uskaltanut käydä vaalla perjantaina-meen huomen.

öitä :wave:
 
Vaippa yolla on se ja sama. En varmaan olis tarpeeks tajuissani huomaamaan tai vaihtamaan vaikka lapi tuliskin. :ashamed: Meilla on kaytossa Pampersin koko 4, 7-18kg. Jarkyttavan iso tuo painohaarukka, mutta eipa tule mitaan lapi. Ja pienempi koko on sitten liian pieni, samoin ne miehen laatikkokaupalla hommaamat Huggiesit, joihin muuten ihastuin. En vaan loytanyt niita sopivaa kokoa.

LC, miten siella arki sujuu rannepuolena? Kokeilin huvikseni vahan aikaa olla kayttamatta toista katta ja kylla muuten on hankalaa.

Loysin apteekista tanaan Bepanthenea! Taalla sita myydaan vauvojen hoitosarjana, loytyy myos pesuneste, ensikaytolla tuntui ihanalta. Voide on taalla vauvojen pyllyyn tarkoitettua, tasmalleen sama tuote kun se perusvoide Suomessa, siina tuubissa. Taalla tuubissa on vauvan takaliston kuva eika mainita esmes loistavuutta huulirasvana. Alkaa selvita miksi olen saanut outoja katseita.. mulla kun on Bepanthen aina kasilaukussa, kaytan sita huuliin, kynsinauhoille, naarmuihin yms. Taalla varmaan pitavat hulluna kun vauvan pyllyvoidetta vetelen huuliin. :D

Huomasin muuten, etta taalla alkaa kitina heti kun saavun nakopiiriin. E oli tosi natisti leikkimassa tatien kanssa kun tulin sairaalalta, mutta ei tarvinut kun nurkalta kurkistaa niin jo alkoi se pieni itkeskely. Rauhoittui heti kun menin pois, mutta kun tulin syotyani takaisin, niin kitinaa taas. Varmaan se on jo tajunnut etta aiti ottaa aina syliin ja antaa tissia, etta kannattaa vahan kitistakin. Kai ma sitten jatkan tata sylittelya seuraavat 15 vuotta.
 
Marimint Meillä tyttö kans alkuunsa oksenteli Tuttelista& sai hirveitä pieruvaivoja. Nannia sitten käytettiin tuon keskoskorvikeen rinnalla. Nyt kokeilin uudestaan tuota Tuttelia ja se sopii nykyään. Nuo vellit ei kuitenkaan mitään ole tehnyt, ollaan syöty kaikkia malleja jo. Maissivelli on jo "unohdettu" ja tilalla syödään kauravelliä. Sitten välillä neljää viljaa ja myslivelliä. Meillä kutankin sorttia on alkuunsa vähän oksenneltu (lukuunottamatta maissi). Eli ekojen maistelu kertojen jälkeen on vähän enemmän oksennettu, sit olen pitänyt pienen tauon ja kokeillut uudestaa, aina pienissä määrissä ja kai tuon neidin maha on sitten alkanut tottua tuohon uuteen lajiin kun oksentelu on loppunut. Saakohan tästä mitään tolkkua, taidan olla vielä puoli unessa.

Meillä valvoskeltiin pitkästä aikaa yöllä. Tai lähinnä valvoja olin minä. Neea on korkeassa kuumeessa ja en mä osannut nukkua kun piti vähän väliä käydä tarkistamassa tytön vointia. Hän itse nukkui yllättävänkin hyvin. Mielessä kalvoi sekin että mulla on se äitipoli tänään ja mummo tulee siksi aikaa hoitamaan Neea kun miehellä ei ollut oikein mahiksia jäädä pois töistä. Hirvittää vaan vähän jättää kipeä lapsi mummon hoiviin...Jotenkaan vaan en luota mun äitiin noissa lapsenhoitojutuissa vaikka onhan hän saannut mutkin pidettyä hengissä =). Pohdinkin yöllä että pitäskö jätää äitipolilla käynti ja jäädä kotiin Neea hoitaan, jos vaikka tartteekin lääkäriin lähteä (Panadol kun laskee vaan kuumeen tosi lyhyeks aikaa...) Mutta sitten taas toisaalta tuon masuvauavn kannalta mun kyllä pitää mennä sinne äitipolille että saatas nuo päänsäryt johonkin järkevämpään malliin, ettei tarttis kokoajan syödä lääkkeitä & nostattaa verenpainetta. Tuntuu että teen niin tai näin niin teen jotenkin "väärin" jompaa kumpaa meidän vauvaa kohtaa...
 
huomenta!

tai me ollaan herätty jo 5 jälkeen ja A heräs tos 7:05 jo ekoilta ½h päikyiltäkin jo!

ollaan oltu viikonloppu mummilassa, matka meni hienosti vaikka matkaa mummilaan tuleekin 200km per sivu, A nukkus mennessä ½h ja loppumatkan katteli silmät pyöreenä maisemia, esikoinenkaan ei mennen eikä tullen nukkunut laisinkaan mut yhtään ei hänkään kitissyt..uninen paikka vissiin tuo mummila kun lapset nukahti 19:30 unilleen ja aamulla me kaikki herättiin vasta 8:30!!!en edes muista koska viimeks oltais saatu noin pitkään nukkua..

kiloklubi: viikon pudotus -2,3kg!! :eek: :D ( pudotuksen alkupainoon tuli lisäkiloja 1,1kiloa mut nyt ollaan saatu alkupainostakin jo -1,3kg pois ) oon lisännyt veden juontia, liikkunut enemmän ja syönnyt säännöllisemmin pieniä annoksia ja tietty hiukan seurannut mitä suuhuni laitan ja paljonko kaloreita noin suurin piirtein syön ja avot kilot lähti kariseen ihan silmis, vähänkö hienoo =)

tuun paremmalla ajalla kommentoimaan, on meinaan sivutolkulla luettavaa mut nyt en ehdi..
 
LC; Juu voi ottaa. Pari viikoa kantsii ottaa vaikka kipua ei hetkeen tuntuisikaan, kun se tulehdus pitää tainnuttaa. Mulla on 800 sekä 600 ja 3x/vrk tarvittaessa 2 kpl kerralla.Kunhan toi buranan syönti ei mene överiksi niin kun mulla ku söin sen jumbopurkin parissa kk. Otti vatsan päälle. Tän muuton myötä löyty lääkäri ken toimi eikä ollu sitä kattellaan meininkiä. Onneksi sain Sirdalud/Panacod/Burana ja kaikkia 1/kerta. Viikon verran oli pää sekasin ultraa odottaessa, mutta kyllä kannatti kun homma saatiin kuntoon. =) Ja kyllä sitä välillä joutuu buranaa ottaa mutta ei päivittäin. Täällä aurinko on noussut ja ilma on kovin kaunis, ei tosin sellaisia lämpölukemia kun siellä - ruska parhaimmillaan - järvi on huikaisevan tyyni värikauneuden edessä. Välilä jotakin positiivista näiden hiirulaisten keskeltä =)

Kurpitsa; hieno pudotus sulla, onnea.
 
huomenta!

Meilla A nukkui taas kauhean levottomasti ja mammalla on vasynyt olo. nyt vaan jannataan, etta jospa vaikka paastais talla viikolla viimeinkin muuttamaan. sopisi hyvin kun miehella alkoi 3 viikon loma (on jaanyt kesalta pitamatta, kun muuttoon saastettiin). joten toivossa on hyva elaa muuton kannalta. B)

jenni et kylla jata sita aippapolia valiin, ihan jo oman vointisikin takia. jos et muuta keksi niin ota koko joukko mukaasi. parempi kuitenkin kipealle lapselle olla kotona. kylla aitisi varmasti selviaa. jatat vaan selkeat ohjeet miten haluat asioiden menevan. Tsemppia polille, nyt muistat vaatia hoitoa.
LC ikavalta kuulostaa sinunkin oireesi. Eivatko nuo alkaneet jo vaivata raskausaikana?
vantaalaiset naukuri etc. Onko kukaan alkuperaisesti lahtojaan myyrmaesta tai Korsosta? pohdin vaan, etta mitas jos tuttuja taalla olisi.... :whistle:

pillerien unohduksesta jne olen siis tassa kuussa unohtanut minipillerit 2 kertaa ja kaikkea kivaa on tullut miehen kanssa harrastettua. onko mhdollista, etta niin ollen olisi voinut kayda vahinko... toinen lapsi ei oikein nyt sopisi kuvioon millaan. silla mikali haluan aitiyspaivarahan pitaisi minun olla puoli vuotta toissa. pelottaa vaan, etta on kaynyt "vahinko". rauhoitelkaa nyt ihmiset minua, joohan.
 
Hei rakkaat siskot - pitkästä aikaa! :flower: Ja kiitos kun kaipailitte :hug:

Meillä on Nean kanssa ollut niin paljon menoa ja meininkiä meitin elämässä viime viikolla, että palstailukin jäi kokonaan. Ja paljon on tapahtunut....
Meillä huolitaan korviketta pullosta :D Tehokokeilut (pullokokeilua 2-3krt/pvä) tepsivät ja eräänä kauniina päivänä tyttö vain yht'äkkiä huoli pullon. Ja äidiltä pääsi itku, kun tajusin, että viimein onnistuimme, kahden kuukauden kokeilujen jälkeen. Luulen kuitenkin, että kyse ei ollut pelkästä "työvoitosta", sillä olin jo huomannut, että kiinteiden aloituksen jälkeen on rintamaidon tuotanto selvästi vähentynyt :/ Nea syö aivan kauheita määriä, yhdellä kertaa saattaa syödä esim. yhden kivankokoisen perunan ja puolikkaan porkkanan! Tai yhden kokonaisen ompun :eek: Joten onko ihme, että syö sitten maitoa vähemmän. Ja nyt on muutamana iltana pitänyt antaa iltatissin jälkeen korviketta, kun toinen repii ja riuhtuu tissiä, kun heruminen lakkaa :ashamed: Mutta tottakai jatkan imetystä vielä, nyt sitten vain näemmä osittaisimetyksenä =)

Jennille sylintäydeltä onnea pienen masuasukin liikkeistä :heart: Varmasti ihanaa taas tuntea pikkuisen liikkeet!

marmotalle Voimia! :hug: Vaikutat niin vahvalta, vaikka tuollainen iso murhe koetteleekin perhettänne.

Kylpeminen on suosiolla jätetty ja siirrytty suihkuun :D Polskiminen ja huitominen oli sitä luokkaa, ettei pesemisestä tullut yhtään mitään :/

Painajaisia nähdään kai täälläkin, kun pimu huutelee/itkeskelee unissaan :ashamed:

Nealla on joku ihme kiukuttelujakso menossa, raivoaa ja itkeskelee ihan yht'äkkiä tai kummista asioista. Joko puskee hampaita ja sitten on taas jonkun sortin "wonder week" menossa :LOL: Tuntuu, ettei koskaan ole hyvä ja neiti kuumakalle hermostuu alta aikayksikön!
Yöunet ovat kuten ennenkin eli nukkumaan 18-19 aikoihin ja ylös 06-07. Yksi syöttö. Päiväunirytmi on kai kuitenkin hakusessa, koska on nyt parina päivänä nukkunut jopa 1,5h päikkäreitä :eek: Toivon koko ajan, että Nea siirtyisi ihan itsekseen sellaiseen rytmiin, että aamulla ottaisi torkut ja päivällä sitten pidemmät unet (ja ehkä vielä tirsat iltapäivällä). En kauheasti viitsi alkaa rukkailemaan rytmejä, saa nukkua päivisin miten haluaa. Valveillaolojaksot ovat kuitenkin jo pidentyneet kolmeen tuntiin.

Meillä on tänään 5kk neuvola ja saadaan kai lupa aloittaa lihat tai viljat. Toivon lihoja, koska näin saisimme jatkaa vielä kuukauden kahdella kiinteällä aterialla ja sekoittaa vain toisen aterian joukkoon protskuja. Ja ihan jännittää mitkä on tytön mitat ;)

Kiitos kun olette olemassa :hug:

Carmen ja Nea 5kk 1pvä
 
Jälleen yksi rikkonainen yö takana. Tyttö marisee aina jos tissi katoaa lähettyviltä. Ja eiku tissi takas suuhun, et sais ees vähän nukuttua. :headwall: Toissa yönä nukutin tyttöä omassa pinniksessään toiselle syötölle asti, sitten en enää jaksanut nostaa takas. Mut hienoa kummiskin, et suostu nukkuu siellä alunperinkään! Ehkä joskus koittaa vielä sekin yö kun tytsi menee sinne omaan sänkyynsä nukkumaan illalla ja herää vasta aamulla :LOL: Tällä hetkellä on NIIN vaikea uskoa että sellaista tapahtuisi koskaan.

Vierastamistakin alkaa olla. Minun tätini kävi lauantaina kylässä ja kun otti vauvan syliin alkoi niin järkyttävä huuto, etten minäkään meinannut saada tyttöä rauhoittumaan sitten millään. Väsynytkin kun oli niin pahensi asiaan potenssiin sata.

Viikonloppuna yritin etsiskellä matkarattaita. Olisi niin paljon mukavampaa lähteä kaupoille jos olisi rattaat. Katselin Carena Easyjä, Emma BMX:ä ja Gracoja. Noissa Gracoissa on ilmeisesti aika pieni tuo makuutila (?). Onko kellään kokemuksia mistään noista? Ja missä iässä niihin oikeasti voi siirtyä? Joko nyt voisi? Kun ei vielä osaa istua.. Mut saahan niihin sen puolimakuuasennon.. Ja vielä kysymys, että varmaan turha enää hommata sellaista kantokoppaa niihin? Että riittääkö jalkapeite noin pienelle talvella? Vai? Ja miten pitkään yleensä ottaen tuollaisia matkarattaita käytetään? 3 vuotiaaksi? 4v? Millaiset pyörät on parhaat? Katsokaas kun tämä mamma osaa tehdä rattaittenkin ostosta todella vaikeeta :) Eikä tietenkään saa maksaa paljoa :) Pitäis varmaan käydä koeajamassa jossain.

 
Huomenta mammat!

Carmen, kiva kuulla susta =) Olin jo huolissani. Hienoo että pullo kelpaa!

Hannanna, meillä on noi emma bmx-matkarattaat. Ja oon ollut ihan tyytyväinen. Varmaan parempia ja pienemmän tilan vieviäkin on, mutta hintaan nähden on hyvät ollut. Maksokohan ne meillä 69e, kun on harmaa-punaset, eli vanha väri. Meillä on ollut käytössä ihan vauvasta asti. Makuuasennossa oli eka ja nyt oon pitäny jo kauan yhen pykälän ylöspäin, että näkeekin jotain. Ma en noista suositus ikärajoista ole välittänyt. Samanlailla siinä pienempänä köllötteli kun vaunuissakin. Mulla on ollut aina makuupussi tai peitto selän alla. Nyt kun on kylmempi niin ihan on tavallisessa makuupussissa siinä istuskellut. Meillä kun ei olla ikinä vaunuissa viihdytty, niin paljon paremmin alusta asti viihtyi noissa. Nukkuikin niissä kauppareissuilla pitkiä unia, mitä normi vaunuissa ei ole tehnyt. Ei oltais kesää pärjätty ilman matkarattaita. Kauppareissut, leikkikentät jne ei olis onnistunut ilman.
Otin noi siks kun niissä on aika isot renkaat verrattuna saman hintasiin muihin. Helpompi isoilla renkailla kulkea jos on hiekkaa tms. Eiköhän niillä 3-4 vuotiaaks pysty helposti viemään. Ite taisin kuskata esikoista tavallisissa rattaissa 3 vuotiaaks, mutta kaveri vei tyttöönsä 4 vuotiaaks. Saman ajan kuitenkin voi kun tavallisissakin rattaissa viihtyy.

Oon laittanu tyttöä omaan sänkyyn nyt joka ilta. Sinne se nukahtaa hetken taistelun jälkeen. Yhden kerran ainakin yöllä herää ja nostankin viereen sitten. Jos nukkuis mun vieressä, niinku ennen...ei tarvis herätä yhtään kertaa. Mutta samapa tuo jos kerran saan sen omaan sänkyyn tottumaan. Ei tulis mieleenkään alkaa yöllä taistelemaan ja yrittää takas saada nukahtamaan omaan sänkyyn. Oon öisin kyllä sellanen, että miten vaan helpoimmalla pääsee niin sitten tehään niin. Esikoisestakin muistan kun piti tuttia yrittää öisin jättää pois, niin aina sen jostain kaivoin...että saan jatkaa unia. Vaikka olin päättäny että en varmana yöllä anna.
 
weiss
Huomenia!
Mukava kuulla kuulumisia Carmen!

Täällä kontataan, hitaasti, varoen, mutta varmasti etiäpäin. Nyt on vuorossa istuma-asennon harjoittelu. Tuosta konttausasennosta kääntää ihteään sivulle ja vielä vinossa puoli-istuvassa asennossa sitten ihmettelee.
Meillä käytössä Pampersin Active fit 3, neloseen pitäis alkaa siirtyminen ja ei täälläkään yöllä vaippaa vaihella, ellei läpi tule..
Täällä alkaa valmistautuminen ihopolille.. Aika skeptisellä asenteella mennään, mahtaako sieltäkään apuja löytyä..
Täällä alko nurina.. Moi! :wave:
 
Jenni Kiitos vastauksesta :)! Meillä J on oksentanut Tuttelista heti ensimmäisellä maistelukerralla, mikään muu maito/ruoka ei ole tenyt samaa, paitsi nyt tuo kauravelli. En tiedä mitä siinä maidossa oikein on, että saa masun ihan sekasin :/ . Tänää en sitten enää tuota kauravelliä tarjonnut, enkä ihan heti uskalla uudelleen kokeilla. Kovasti olen miettinyt, että jos sittenkin ottaisin lihaa ja kalaa ensin testaukseen ja vasta 6kk jälkeen kokeilisin viljoja uudelleen. Ehkäpä tuo eilisaamun oksentelurumba sai tämän äipän säikähtämään :ashamed: .

Carmen Kiva kuulla kuulumisiasi :)!

Palailen illalla, mies tarvii konetta töihinsä :wave:

Aurinkoista päivää kaikille!!!
 
Helou

tultiin pojan kanssa pikaisesti koneelle,kun taas narisee tylsyyttään ja tää on siitä kivaa kattoa...ainakin hetken. meillä tylsistytään nyt ennätysajassa ja väsymyskin tuntuu pukkaavan edellispäiviä nopeemmin. niinkaun on kivaa kun keksii jokun uuden jutun joka sekunti tai laulaa,muuten nirisee ja narisee heti.

Carmen,kiva kun korvike vihdoin kelpas =)

yö meni hyvin,syötiin vaan 3 krt ;)

kohta laitan pojan unille ja meen haravoimaan...

koitan palata illemmin lukemaan kunnolla noi kuulumiset =)
 
Carmen, kiva kun palailit ja kaikki ok =)

Katrinainen....juu ei kai nyt sentään....kun tuollein unohtelet :whistle: ....mulla kyllä tärppäs heti...siis kaikki kolme :D ....jos Ava on tullut helposti...siitä voit päätellä ehkä jotain ;) ...imetätkö vielä ja onko sulla käyny täti kyläs...nekin vaikuttaa...

weiss...juu hurjalta kuullostaa, kun teillä mennään jo kontaten...pitää olla silmät selässä :) ....meillä vielä makoillaan laiskasti paikoillaan....äippä siirtää, kun on tarvis ;) ..
 
Heips,

Ihan pikaisesti...

Carmen
kiva kuulla etta pullo vihdoin kelpaa

Katrinainen Toivotaan pasrasta

Repa kokeile tallaista babysivustoa jos KAsper tykkaa koneella olosta. Freyja tykkaa ainakin, taalla on ihania baby tietsikka peleja :D. http://www.kneebouncers.com/kneebouncers.html
paras on peek a boo peli. Talla saa F:n hiljaiseksi edes hetken kun natinat alkaa ja tavan lelut ei kiinnosta vain syli auttaa.

Jenni nyt reippaasti sinne aitipolille. Kylla Neea ja Mummo parjaa sen aikaa!

Nyt on pissi nayte viety, tytyn siis ja itsellakin kirveltaa kun tuli istuttua kylmalla portaalla ja maassa kun kaytiin puistoosa. Lisasin Profiiliin uuden kuvan F:sta tutustumassa ruskaan joka taalla on tylsan varinen. Ai niin kyselijoille. Elama vasemalla kadella on hankalaa, hampaanpesu etemkin :LOL: , mutta tosiasiassa oon kylla aika paljon molempikatinen ja olen alusta asti kannellut F:aa molemmilla puolilla kasilla. Nyt ompeleen mekkoa tytylle!
 
Katrinainen, jos sulla on menkat ollut, niin yrittäisin varmaan laskea millon suunnilleen on ovis ollut ja onko unohdukset olleet siinä lähellä?! Toivotaan parasta...

Jenni, voi pikkusta kun on kuumeessa...kurjaa kun pienet on kipeenä. Toivottavasti kuitenkin menit sinne polille.

vaipat, käytössä pampers koko 4 ja ei tule yöllä läpi. Välillä vaan alkaa tuntua että on hankala saada ne teipit pysymään kiinni, kun tää heiluu niin kauheesti. Kohta kun liikutaan, niin sit täytyy alkaa ostaan niitä active fit-mallia. Öisin en vaihda vaippaa.

Oikeesti hassua ajatella, että kohta jo kontataan. Ja sitten kun täällä jo weiss teillä mennään eteenpäin, niin eipä siinä kauaa mene kun meillä kaikilla. Apua miten saan pidettyä noi esikoisen lelut omassa huoneessa?!

LC, ihana kuva :heart:
 
niin siis minipillerit on kaytossa eika menkkoja ole niiden aloittamisen jalkeen nakynyt muutenkaan. joten vaikea silla tavoin laskea ovista. osittaisimetan enaa, joten tuskinpa taytta suojaa enaa on. toivotaan kuitenkin etta olisi, silla ihan oikeasti tama ei olisi ollut hyva aika. Ava tuli heti ekan yrityskierrosta, joten silla tavoin hiukan huonot merkit on ilmassa. mutta tuskinpa tama nyt kuitenkaan tasta raskaudeksi kaantyy. uskon niin.

normaalisti en unohtele, mutta nyt unohdin kun muuttostressi on paalla ja kaikki on ihan kaaosta kun ei tiedeta, etta muutetaanko vai ei.
 
Katris, No kyllä se aika tuuria olis että sulla olis ovis juuri oikeaan aikaan osaimetyksestä ja menkkojen puuttumisesta huolimatta. Mut ei se mahdotonta ole. Mulla on kans minipillerit ja unohteluja on muutama tullut ja kyllä tässä on yksi testikin jo ehditty tekemään. Mut joo, en jaksais uskoa :) Nyt mulla sit vaihtuukin juuri puuttumisen takia pillerimerkki, koska en enää imetä ja voin muitakin m.pillereitä käyttää.

Summer, mä meinasin hommata ton emman kopion tripp trappista. Oon kavereilta saanu kehuja siitä waveko se on. Kai noi tuolla babystylessä on ihan ok hintoja.

Lc, hymyilytti sun profiilissa toi tekstin kohta: esikoinen ehkä tulossa.... :D

Nostaisin edelleen ne kalat esille vai veteleeks kaikki muut vaan puuroja ja viljoja? Siis mitä kaloja lapselle kannattaa ton hemmetin lohen lisäksi antaa? reseptejä?
 
Kiitti linkista, LC. En kokeillut viela mita E tuumaa, mutta mamma ainakin viihtyy. :D

Kalat on tulevaisuuden hommia taalla, me ei olla edes viljoja aloitettu. Eika puuroja, vellia ja hedelmia/kasviksia vaan. Tama jostain hyllyssa lojuvasta vihkosesta;
"Kalaa suositellaan syötäväksi 2-3 kertaa viikossa edullisten, pehmeiden rasvojen takia. Kalaksi sopii esimerkiksi sei, lohi ja kasvatettu kirjolohi, siika, muikku ja punakampela. Haukea, sisävesien isoa kuhaa, madetta ja ahventa sekä Itämeren silakkaa ja lohta käytetään enintään 1-2 kertaa kuukaudessa haitallisten aineiden takia."
Kalan kaveriksi kattilaan laittaisin parsaa, perunaa, porkkanaa, pakastemaissia, tillia, kesakurpitsaa.. ihan mita vaan mista vauva pitaa. :)

katrinainen, sama homma taalla. Olen muutamat pillerit unohtanut eika aina ole ollut sita viikon karanteenia. Ei kylla edes kaynyt mielessa etta voisin olla raskaana nyt, se olis jo liian huonoa tuuria. Tosin eipa mulla toi mieskaan ole kovin usein viela ole paassyt saman katon alla olemaan.. eihan se kylla tarvii kun sen yhden kerran kun raskaaksi tulee -josta todisteena on Eeva- mutta en nyt vaan usko niin kayneen. Imetan osittain eika tosiaan pillereiden aloituksen jalkeen menkoista tietoakaan, paha niiden puuttumisen perusteella siis arvioida mitaan..
 
katrinainen tuskinpa se nyt ihan heti tärppää, jos pari pilleriä unohtaa.. Toivotaan parasta.

Kiva kuulla että carmen on palannut kanssa remmiin!!

Pojalla on hirveet käninäpäivät menossa.. Epäilen että on vihdoin puhkeemassa se hammas tms.. koko ajan önisee tyytymättömästi ja ei viihdy laisinkaan ittekseen matolla.. Ja liikkuakkaan ei tahdo. Mikäköhän sillä on?? Pari päivää ollu tommonen kärtsy.

Me alotettiin lauantaina br. sose ja ei oikein kelpaa meidän pojalle... ollaan nyt kolme päivää yritetty antaa ko. sosetta ja aina tulee kauhee itku pojalle.. Täytyy varmaan jotain toista lihaa kokeilla. Mites muiden lihakokelut????

tiiättekö, tajusin tänään etten oo vieläkään sinut sen asian kans, että imetys meni pieleen.. Tulin oikein surullisek ku kaveri kerto miten hyvin hänel tulee maitoa (totta kai oon ilonen hänen puolest) .. Ja heti mulle tuli kauheet itsesyytökset et miks multa ei tullu maitoo.

muutenkin ollu taas jotenki melankoliset fiilikset. En tiiä onks se tää muutosta aiheutuva stressi vai mikä..,

no joo.. meen marmattaa muualle...
 
Edla-Mamma: Voit kokeilla myös pakasteseitä. Keitä tai tee uunissa.

Meillä maisteltiin nyt luumua taas tänään. Sillä aloitetaan kun massu on ollut lakossa tuon maitoilun jäljiltä. Naama on kyllä paremman näköinen kuin ennen vkl:a. En tiedä mistä johtuu. Hssua kun aloittelee tätä sosejuttua nyt niinku alusta uudestaan :) Tosin annan kyllä velliäkin nyt illalla, jos auttais öihin. Et ei nyt ihan niin hitaasti edetä kuin alussa.

katrinainen: Pidetään peukkuja, ettet ole raskaana!

Vime yö oli katastrofi. Mies lupasi hoitaa yösyötöt ja minä siirryin vierassänkyyn (ah, ihanaa!! ). No, poika oli heräillyt ihan hurjan monta kertaa ja syönyt kahdesti. Mutta siis tuttiaan tai jotain oli kaivannut tunnin / puolen tunnin välein. Mäkin kuulin niitä huuteluja vaikka oli ovi kiinni ja tulpat korvilla... Mies oli ihan poikki aamulla :/
 
Birdie81 mä en kanssa ole vielä oikein päässyt sinuiksi epäonnistuneen imetyksen kanssa. Se on yksi pahimpia peikkoja tän uuden tulokaankin suhteen. Jotenkin mulla vaan edelleen kaikuu sen yhden, vento vieraan naisen jonka tapasin kaupassa, sanat siitä että: Kuules kaikki kykenee imettämään jopa adoptioäidit. Ei pitäisi heti luovuttaa sen suhteen
Mä tiedä, mä tiedän,että tollaset pitäs jättää omaan arvoon...Harmittaa kun en tajunnut naiselle sanoa että onkos sulla kokemusta sitten keskosen saati adoptiolapsen imettämisestä (hänellä oli neljä omaa täysiaikaista lasta)? Ja jos sulla ei ole tuota kokemusta niin mikä olet sitten sanomaan. Miten voikin jonkun vieraan sanat niin satuttaa??

Kalasta mulla odottaa tuolla sei-paketti keittämistä. Odotelen nyt että tuo prinsessa paranee kuumeesta ja sitten aloitetaan kalan testailu. Ajattelin että tuosta seistä voisi olla hyvä aloittaa kun on niin miedon makuista kalaa. Nyt vaan en pientä kuumeiliaa viitsi kiusata uusilla mauilla. Syödään vaan "herkkuja" (päärynää ja banskua) että jotain edes menee alas.

Kävin sitten äitipolilla ja mummokin pärjäsi tytön kanssa hyvin. Tuo mun äiti on vaan vähän sellainen TänttäHäärä että joskus vähän hirvittää...Vähän liian hätäinen ja Neea vaistoaa sen ja itkee sitten kovin helposti. Mutta oli tosiaan hyvä että menin. Sain päänsärkyihin lääkkeeksi Panacod+burana yhdistelmän joka on turvallinen näin keskiraskauden aikana. Helpotti henkisesti oloa kun sai kuulla juuri sen että kivun kanssa ei pidä kärvistellä, nuo terveyskeskuslääkärit kun tuntuvat vaan vastaavan että minkäs teet kun olet raskaana, et voi lääkeitä syödä, kärsi kivusta, voi voi. No toki eihän he voi kaikkea niin tarkkaan tietää. Ultralla kurkittiin masuunkin ja kaikki oli ok. Aivan ihana lääkäri oli, teki oikeastaan ihan kunnon rakenne ultran, vaikka mittojahan ei ihan vielä pystynyt ottaan (kun ne niiden vertailu arvothan on siinä rv 20 aikaan mitatut lukemat). Kaikki oli kohdallaan ja kunnossa =) Mä oikeasti alan vasta nyt tajuta että mitä ihanaa meille onkaan taas tulossa :heart: :heart:

Ja omaa napaa vielä sen verran että sain kuulla patologilta tuleen lausunnon mun istukasta. Eli mulla oli viime raskaudessa sellainen kuin hypoplastinen haarautumishäiriö istukassa. Tuon vuoksi istukka ei kasvanut kunnolla ja siksi Neeankin kasvu jäi jälkeen. Tuo on lääkärin mukaan sellainen "sairaus" jota ei voi etukäteen tietää ja joka vaan joskus tapahtuu, ilman mitään selvitettyä syytä. Sen ei myöskään pitäisi toistua kun ei ole kovin yleinen. Eli mulla oli nyt vaan sattumien summa että verenpaine ja tuo istuan häiriö sattuivat yhtä aikaa. Lupailee siis parempaa tämän raskauden suhteen. Lääkärin mukaan hän ei usko että tämä lapsi tulee syntymään keskosena, ei ainakaan tuon syyn vuoksi. Muista seikoistahan ei koskaan voi tietää.

Katrinainen pidän peukkuja pystyssä että et ole tulossa tähän "mun kerhoon". Toki kyllä odotan että saisin täältä kohta jo kaverin ;) tähän mun klubiin kun on vähän yksinäistä. Mutta sua katrinainen en huoli jäseneksi :D
 
birdie: Mullakin aina välillä tulee noita imetysajatuksia :hug: Koitetaan vaan jaksaa ja ajatella, että meidän naperot kasvaa aivan yhtä hienoiksi kuin imetetytkin!! Ja oli imetys mennyt syystä tai toisesta pieleen, niin sille ei ole voinut mitään. Hienoja äitejä ollaan kuitenkin! Meillä ei oo vielä kokeiltu lihaa, joten ei ole kokemuksia.
 
Kävin lääkärissä, kun aamusta heti oli 38 kuumetta. Ei ollut tulehdusta, myöskään poskionteloissa, joten sain vaan purkin panadol fortea ja myötätuntoisen kehoituksen levätä. Kohta ratkee pää, tän siitä saa, kun yrittää elää terveellisesti, luonto kostaa.
 

Yhteistyössä